Αποστολέας Θέμα: Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios  (Αναγνώστηκε 5407 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Το μονο καλο με τη μιξη ειναι πως....δεν ισχυει κανενας κανονας παρα μονο ο αυτοσχεδιασμος, το προσωπικο γουστο και η διαθεση να πειραματιστεις στο συνολο του κομματιου.

Βεβαια, οι mainstream υπερσυμπιεσμενες παραγωγες ( τοσο πολυ που δεν υπαρχει ανασα για τιποτα ) εχουν καποια συγκεκριμενα βηματα, τα οποια ειναι περισσοτερο "walkthrough" παρα δημιουργικοτητα του εκαστοτε ηχοληπτη!


Για αρχη θα ελεγα να αποφευγεις αυτα τα mastering tools γιατι απο τη μια οι αυτοματοποιημενες επιλογες που εχει ενδεχομενως να αλλοιωνουν το συνολο του κομματιου, αφετερου χανεις τη μαγεια του τελικου pre master ( το οποιο εαν το εχεις ηδη στα 0db δε θα μπορεσει ο mastering engineer να το πειραξει ).


Προσωπικα δουλευω πρωτα σε επιπεδο καναλιου ( να πετυχω τον ηχο που θελω ) και στη συνεχεια μεταβαινω σε επιπεδο μιξης. Προτιμω να διαχωριζω τα reverbs αναλογα με το καναλι που εχω ( με εξαιρεση της φωνης που χρησιμοποιω εξωτερικη μοναδα ) και πολλες φορες δημιουργω ενα FX καναλι, ωστε να ελεγχω καλυτερα το ποσο εντονο θα ειναι καθε effect στα καναλια που θελω.

Για το τελικο καναλι δουλεω με μια συγκεκριμενη σειρα που περιλαμβανει συνηθως:
 EQ ( κοψιμο λιγο στα μπασα κατω απο 20Hz, λιγο ανεβασμα στα πριμα στα 15-16Khz ), μετα ενα stereo wide plug in ( οποτε προσεχω στα reverb να μη τα δωσω εντονα γιατι θα "αδειασουν" με το ανοιγμα του στερεοφωνικου τοπιου ) για να ανασανει το κομματι, μετα ενδεχομενως να βαλω εναν ελαφρυ Compressor ( 2.5:1 ratio, -10 threshold, slow attack fast release, soft knee, +2db gain output ) και τελος ενα Brickwall limiter.

Προσεχω ολη η μιξη να βγαινει στα -3db ωστε να μπορω ( εαν θελω ) σε οποιοδηποτε audio editing προγραμμα να το πειραξω στο συνολο ( εαν προκειται για πολλα κομματια project ).

Αλλα ολα αυτα διαφοροποιουνται απο κομματι σε κομματι...



Συμφωνω σε ολα, εκτος απο τις ρυθμισεις που προτεινεις στο τελικο σταδιο (μαστερινγκ ας το πουμε), ειδικα με την ισοσταθμιση αλλα και τις αξιες συμπιεσης.:) εννοω οτι ποτε δεν τα χρησιμοποιησα ετσι (με κανονες απριορι) (ειδικα το 2.5:1 ειναι αρκετα μακρια απο το συνηθες)
Αν δουλευουν για σενα αυτοι οι "κανονες" μην σταματησεις εξατιας μου.

Παντως η μουσικη σου, φιλε Leop, δεν θα ακουστει σαν επαγγελματικη παραγωγη, μεχρι να συμμετεχουν επαγγελματιες, εξειδικευμενοι σε καθε τομεα. Αν αποφασισεις οτι θελεις μονος να το καταφερεις ....θα σε δω σε 15-20 χρονια και μετα απο πολυ διαβασμα/κουβαλημα/καφεδες κτλπ...it takes what it takes mate.

Για παραδειγμα, εσυ εισαι μουσικος και σου πηρε χρονια να μαθεις μουσικη...να ο πρωτος επαγγελματιας της εξισωσης.
ε μην περιμενεις τα πλεονεκτηματα που θα σου φερει η χρησιμοποιηση επαγγελματιων του ηχου, να τα εχεις απο μονος σου, με απαντησεις και σχολια απο φορουμ(ς).
Δεν ειναι τυχαιο οτι ολες οι παραγωγες που μας αρεσουν, απο ολα τα ειδη μουσικης, βγηκαν απο στουντιο και οχι δωματια.

Γραψε/συνθεσε/ενορχηστρωσε στο σπιτι σου και μετα ολοκληρωσε με σωστη ηχογραφηση, μιξη και μαστερινγκ (χωριστα παντα) σε εξειδικευμενους επαγγελματιες...

Κατα την ταπεινη μου αποψη ειναι ο μονος τροπος για "ετοιμο" κομματι οπως ειπες.

Σου ευχομαι ομορφες στιγμες μουσικης δημιουργιας και να βρεις αυτους τους επαγγελματιες που θα δωσουν στο εργο σου πνοη "επαγγελματικη" και θα το κανουν να σταθει ισαξια με αναλογες παραγωγες.


Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #1 στις: 16/03/10, 14:43 »
Να σημειωσω πως πολλες φορες δεν βαζω compressor, αλλα κι αν βαζω δεν προκειται για διαδικασια mastering αλλα περισσοτερο limiting ( εξου και ο brickwall στο τελος ), ωστε οταν θα το επεξεργαστει καποιος επαγγελματικα να ειναι ετοιμο.  Γι'αυτο κι επιλεγω τοσο χαμηλη ( εως ανυπαρκτη ) συμπιεση ;)
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #2 στις: 16/03/10, 16:45 »
Να σημειωσω πως πολλες φορες δεν βαζω compressor, αλλα κι αν βαζω δεν προκειται για διαδικασια mastering αλλα περισσοτερο limiting ( εξου και ο brickwall στο τελος ), ωστε οταν θα το επεξεργαστει καποιος επαγγελματικα να ειναι ετοιμο.  Γι'αυτο κι επιλεγω τοσο χαμηλη ( εως ανυπαρκτη ) συμπιεση ;)

χμμ μαλλον υψηλο ποσοστο συμπιεσης θα το χαρακτηριζα εγω.
Ειδικα το limiting ειναι απαγορευμενο πριν το τελος τελος. Το ποσο κακο κανει το limiting πριν το μαστερινγκ δεν μπορω να το τονισω αρκετα..αλλα θα μου παρει ενα βιβλιο ολοκληρο...
Εδω θελω να διαφωνησω καθετα (ειλικρινα σορρυ δεν ειναι καθολου προσωπικο ελπιζω να το καταλαβαινεις)...αν ειναι να στειλετε για μαστερινγκ μην κανετε τοσο κακο στην δουλεια σας..ο τεχνικος θα αναλαβει και το αποτελεσμα θα ειναι σιγουρα καλυτερο...εκτος κι αν πεσετε σε κανενα muppet..

Αν μου επιτρεπεις μια ερωτηση...
εφ οσον στο τελος στο μαστερινγκ θα συμπιεστει (και καποιες φορες αυτο ειναι απαραιτητο και μετα ή πριν την ισοσταθμιση), τοτε γιατι διαλεγεις να το συμπιεσεις εσυ (με λιγοτερο -θεωρητικα παντα- καλα ή καταλληλα εργαλεια) αλλα και να δεσεις ετσι, εως ενα σημειο, τα χερια του καλου ανθρωπου που θα αναλαβει το μαστερινκ?

Εγω θα ελεγα, καντε το οπως στα 80's ..Καλη ηχογραφηση (σε στουντιο ομως, αφηστε τα αυτα με τα δωματια, δυστυχως δεν δουλευει το πραγμα ετσι ...και παλι δυστυχως),Απλη και καλη μιξη, ειλικρινες αποτελεσμα και μετα μαστερινγκ....ειμαι σιγουρος οτι ενας απο τους λογους που το 80 μας χαρισε καλες παραγωγες, ηταν οτι αυτα τα "προβληματα"ειχαν λυθει με το ευκολο τροπο.

:)

αντε να πατησω rec στο capture PC ...στο επομενο διαλειμμα τα λεμε παλι

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #3 στις: 16/03/10, 22:53 »
Η ερωτηση σου ειναι ευλογη και η απαντηση αρκετα απλη.

Δεν εχω περασει ποτε στο επομενο σταδιο ( αποστολη για mastering ) καποια προσωπικη μου δουλεια.

Μου κανει εντυπωση που βρισκεις το 2:1 εντονη συμπιεση παντως διοτι σε 2 studio που εκανα μαθητεια ειχαν και πιο κομπρεσαρισμενες ρυθμισεις ( πραγμα που ειμαι εναντιον γιατι μ'αρεσει ο καθαρος ηχος σαν συνολο ), ξεκινωντας απο 3:1 και φτανοντας και μεχρι 4:1.


Μονο παραγγελιες σε midi δουλειες ( samples κι ενορχηστρωση ) τις αφηνω αμιξαριστες, ωστε ο επιδοξος καλλιτεχνης να εχει στα χερια του ενα πρωτοτυπο που θα μιξαριστει με οτιδηποτε αλλο θελει σε ενα studio.

Οσον αφορα το studio θα διαφωνησ, ομως η τεχνολογια εχει κανει αρκετα βηματα και μπαντες οπως οι Muse, Radiohead, κλπ εχουν αποδειξει στον κοσμο πως μπορεις να πετυχεις εξισου καλα αποτελεσματα και με "φτιαγμενα" προσωπικα studios.

Οποτε, ο μυθος "πηγαινε σε ενα studio να κανεις τη δουλεια σου" για μενα προσωπικα εχει καταρρευσει, εφοσον συνεργαζομαι ετσι και αλλιως με πολλα studio για τη δημιουργια ολης της ενορχηστρωσης ( και με εξαιρεση παραγγελιες απο αυτονομους καλλιτεχνες ) και της μιξης ;)

Ξερω πως ειναι ισως "ζημια" για τους επαγγελματιες του χωρου, ομως τοσο καιρο αυτος ο μυθος μεγαλωσε studio οπως το Πραξις και το Sierra που ουσιαστικα απο αποψη ηχου ειναι απο ουδετερα εως μετρια ;) .
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #4 στις: 17/03/10, 01:17 »
3:1 και φτανοντας και μεχρι 4:1.

καπως πολυ για μενα...υπαρχουν αλλοι τροποι για ενταση χωρις τοσο συμπιεση...αλλα το κραταω μυστικο :)

Ξερω πως ειναι ισως "ζημια" για τους επαγγελματιες του χωρου,
Εγω οσους ξερω καλα πανε...καποιοι πολλοι καλοι συνεργατες που κανουν μονο μιξη και ηχογραφηση διωχνουν δουλειες...
Κι εγω παραπονο δεν εχω...
Εχω την εντυπωση οτι ο μυθος του οτι τα κανουμε ολοι και ολα στο δωματιο εχει καταρευσει για παντα.

Θελω μια απαντηση σου στην εξης απλη ερωτηση...

Ο μυθος που πιστευεις οτι κατερρευσε, εχεις αναλογιστει ποσο ζημια εχει κανει στην ποιοτητα του ηχου που ακουμε τωρα τελευταια? (και κατα συνεπεια και στους καλλιτεχνες που δυστυχως δεν παραγουν αρκετα καλο "προιον" ωστε να ενδιαφερθει ο κοσμος να το αγορασει?)

Τα στουντιο θα ζησουν (τα δυσκολα περασαν χωρις επιστροφη)

Αν και ολα τα παραπανω νομιζω ειναι εντελως off topic ;D

YΓ Μην ξεχνας οτι ειμαι στην πλεονεκτικη θεση να ακουω δουλειες απο πολλους μηχανικους, στουντιο αλλα και χομπιστες, και οι γνωμη μου εχει επηρεαστει και απο αυτο (καλως ή κακως οι μιξεις λενε πολλα).
Οσον αφορα το studio θα διαφωνησ, ομως η τεχνολογια εχει κανει αρκετα βηματα και μπαντες οπως οι Muse, Radiohead, κλπ εχουν αποδειξει στον κοσμο πως μπορεις να πετυχεις εξισου καλα αποτελεσματα και με "φτιαγμενα" προσωπικα studios.

Να τονισω, οτι και οι 2 μπαντες ΔΕΝ δουλεψαν σε home studio αλλα απλα στο προσωπικο τους και πολυ επαγγελματικο χωρο....με καλοπηρωμενο ηχοληπτη, 24 ωρες ετοιμο να γραψει....

Επισης θα ηθελα να σου πω οτι οσα βηματα κι αν εκανε η τεχνολογια το 80% των μηχανηματων που χρησιμοποιηθηκαν ηταν εφευρεσεις 30 και πλεον ετων.
 ;)

 

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #5 στις: 17/03/10, 11:33 »
Παράθεση
Ο μυθος που πιστευεις οτι κατερρευσε, εχεις αναλογιστει ποσο ζημια εχει κανει στην ποιοτητα του ηχου που ακουμε τωρα τελευταια? (και κατα συνεπεια και στους καλλιτεχνες που δυστυχως δεν παραγουν αρκετα καλο "προιον" ωστε να ενδιαφερθει ο κοσμος να το αγορασει?)

Αντιθετως, πιστευω πως η εισοδος του mp3 πριν ακομα την ηχογραφηση των μουσικων σε project studios εχει καταστρεψει προ πολλου τον ηχο.

Επισης, εαν οντως ολοι επρεπε να τρεξουν σε ενα studio να ηχογραφησουν, το myspace και οι αντιστοιχες υπηρεσιες του internet δε θα ειχαν γεμισει με τρομερους μουσικους που "πλασαρουν" τη δουλεια τους ( και γινονται αγαπητοι και γνωστοι απο αυτη ).

Τελος, εχει γινει συχνο φαινομενο σε live συγκροτηματων να δινονται και CD της μπαντας που εχει ηχογραφηθει σε δικο τους χωρο ( συνηθως σε Πατρα και Θεσσαλονικη, αν και το τελευταιο καιρο το συνανταω στην Αθηνα ).

Αυτο που θα πρεπει να αναλογιστουν οι ιδιοκτητες των studio ειναι το κατα ποσο εχουν νεους πελατες και δεν κινουνται μονο με μια συγκεκριμενη αγορα ανθρωπων που εχουν τη δυνατοτητα να πληρωσουν τις ( υπερκοστολογημενες για τη γνωμη μου ) τιμες.

Παράθεση
Τα στουντιο θα ζησουν (τα δυσκολα περασαν χωρις επιστροφη)

Δε νομιζω πως ισχυει αυτο. Ενδεικτικα αναφερω πως πολλα studio μεσα σε ενα χρονο εχουν αλλαξει 2 και 3 φορες χερια ιδιοκτητων ( κακη διαχειριση ολοι τους δηλαδη; ) ενω οι τιμες αυξανονται με τη σκεψη πως θα καλυψουν τη "χασουρα".

Παράθεση
YΓ Μην ξεχνας οτι ειμαι στην πλεονεκτικη θεση να ακουω δουλειες απο πολλους μηχανικους, στουντιο αλλα και χομπιστες, και οι γνωμη μου εχει επηρεαστει και απο αυτο (καλως ή κακως οι μιξεις λενε πολλα).

Κι εγω ( ευτυχως ) ειμαι στη πλεονεκτικη θεση να ζω ως εξωτερικος συνεργατης studio, στους οποιους στελνω ετοιμες ενορχηστρωσεις, με το σκεπτικο πως μειωνουν το κοστος ( αλλο ειναι να δινεις χρηματα για "κονσερβες" κι αλλο σε καθε ενα μουσικο για ηχογραφηση, συν τις ωρες του studio, συν τις πληρωμες των υπαλληλων ). Και μαλιστα το τελευταιο καιρο οι περισσοτεροι πελατες ρωτανε εαν μπορουν να ηχογραφησουν και φωνη ή αλλο οργανο εδω ( πραγμα το οποιο, εφοσον ειμαι σε συμφωνια με studio, δε μπορω να το δεκτω ).



Δεν ειναι αναγκη να ωραιοποιουμε καποια πραγματα. Η αληθεια ειναι πως ακομα και μεγαλοι καλλιτεχνες επιλεγουν τη λυση των sample based παραγωγων ( μειωμενο κοστος ετσι κι αλλιως ), ενω οι μικροτεροι με ενα αρχικο ποσο μπορουν να αποκτησουν το δικο τους χωρο για ηχογραφηση και να μη τα "σκανε" στον καθε τυχαρπαστο ( δεν αφορα εσενα προσωπικα ,αλλα αναφερομαι στο συνολο ) στουντιαρχη που αναβιωνει μεσα του τις ομορφες εποχες των ισχυρων δισκογραφικων. 

Εδω οι περισσοτερες εξαφανιζονται απο την Ελλαδα και στουντιο που ειχαν κατεξοχην τη μεριδα του λεοντος ( ιδιαιτερα μετα το κλεισιμο της Λυρας ) ψαχνουν να βρουν πελατες.


Οσον αφορα τη διαδικασια του mastering, επειδη ο χωρος ειναι ακομα ακορεστος, σιγουρα η δουλεια θα ειναι και περισσοτερη. Ομως δε μπορουμε να συγκρινουμε τα νουμερα πελατων για mastering με τα νουμερα αυτων που καταληγουν να ηχογραφουν τα παντα σε ενα μεγαλο studio.  ;)

Παράθεση
Επισης θα ηθελα να σου πω οτι οσα βηματα κι αν εκανε η τεχνολογια το 80% των μηχανηματων που χρησιμοποιηθηκαν ηταν εφευρεσεις 30 και πλεον ετων.
Η ιδια η τεχνολογια επιτρεπει στον καθε ενδιαφερομενο με ενα ποσο των 5000€ να φτιαξει ενα "Στεγανο" χωρο για τις δικες του προσωπικες αναζητησεις.  ;)
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #6 στις: 17/03/10, 15:14 »
Tα mp3 καλων ηχογραφηματων ακουγονται ανεκτα καλα και δεν εχουν κανει κακο στην βιομηχανια.

Το myspace εχει 95% κακους μουσικους (που ομως κανουν πολυ καλα και ασχολουνται με το χομπυ τους) και δυστυχως μονο ελάχιστους πραγματικα σοβαρους (οι οποιοι συνηθως γραφουν σε κανονικα στουντιο) και αυτο αποτελει και ενα λογο για τον οποιο ξεχωριζουν.

Εχεις ακουσει πολλες καλες παραγωγες απο δωματια?...παρακαλω πολυ στειλε μου πληροφοριες. Εδω οσες ερχονται απο δωματια φαινονται απο την πρωτη νοτα.

Η πελατεια των στουνιο που εχω στο μυαλο μου ειναι συνεχεια νεα και ερχεται επειδη εχει ακουστει οτι εκει βγαινουν πραγματικες δουλειες (εννοω επαγγελματικες)...και ειναι συνηθως ανθρωποι που παιρνουν πολυ σοβαρα την δουλεια τους.

Οι μηχανικοι που δινουν καλα αποτελεσματα συνεχεια (καθως και τα στουντιο τους) δεν χασανε. Απλα βγηκε μια καινουρια μεριδα ανθρωπων που παλιοτερα ουτε που θα το σκεφτοταν να κανει μουσικη...το οποιο ειναι πολυ καλο αρκει να μην διαδιδουν κακες πληροφοριες, που διαστρεβλωνουν την αληθεια.
Αυτα που αλλαζουν χερια, ειναι αυτα που χτιστικαν με καποια επιδοτηση, απο τυχαιους μουσικους, που νομισαν οτι επειδη ακουμπησαν μια κονσολα, εγιναν τεχνικοι με βαρβατα cough cough. :) Ειναι ενα μοντελο δουλειας καταδικασμενο, γιατι βασιζεται στο οπτικο (ομορφα στουντιο)(οξυμωρο αλλα καταλαβαινεις) και οχι στην πραγματικη αξια των μηχανικων που δουλευουν.

Στην θεσσαλονικη υπαρχουν 2-3 τετοια τα οποια περιμενω κι εγω οτι δεν θα ζησουν πολυ...αλλα οπως σου ειπα ειναι φτιαγμενα απο ανθρωπους που ανοιγουν περιοδικα για να μαθουν να ηχογραφουν μια φωνη.:)...την ωρα που ο τραγουδιστης περιμενει μπροστα στο μικροφωνο. (ΝΑΙ εχει γινει και αυτο...ονοματα δεν λεω, υποληψεις δεν θιγω)

Οσο για τις τιμες: Ειμαι 35 και εχω παιξει πολυ μουσικη στην ζωη μου επαγγελματικα απο τα 18....πριν 15 χρονια τουλαχιστον στην θεσσαλονικη οι τιμες ηταν διπλασιες απο τις σημερινες. Οσο για mastering ουτε που περνουσε απο το μυαλο μας καθως το 1 και μονοδικο τοτε στουντιο ηταν πολυ ακριβο για τους ερασιτεχνες.
Με βαση τις προσωπικες μου ερευνες αγορας, κανεις λαθος στη αναφορα σου στις τιμες.

Με 5000 χωρο φτιαχνεις (απλα στεγανο ομως)...ποιος ομως θα τον δουλευει μου λες?...

Κακα τα ψεματα, τα μεγαλυτερα προβληματα που περιγραφεις, ειναι αποτελεσμααυτης της ερασιτεχνικης αντιληψης στην Ελλαδα. Ειμαι πολυ αισιοδοξος...καθε μερα εχω πελατες που με επιβεβαιωνουν το οτι τα επαγγελματικα στουντιο (ΜΕ ΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ) θα δουλευουν για παντα.

Οπως σου ειπα αυτα τα προβληματα λυθηκαν 40 χρονια πριν.

Τα παραπανω αποτελουν προσωπικες μου και μονο αποψεις. Ειμαι σιγουρος οτι ισως φαινονται λιγο υπεραισιοδοξες αλλα το ταβλι μου εμαθε να βλεπω 3 ζαριες μπροστα και η θαλασσα να νιωθω τα ρευματα.


Αντιθετως, πιστευω πως η εισοδος του mp3 πριν ακομα την ηχογραφηση των μουσικων σε project studios εχει καταστρεψει προ πολλου τον ηχο.

ηθελα να τονισω οτι οταν μιλουσα για κακο ηχο δεν εννοουσα ποιοτητα του τελικου αρχειου. Οπως ειπα και πριν ακομα και σε κασσετα ή mp3 κατι καλο ακουγεται καλα (τουλαχιστον καλυτερα απο κατι κακοηχο)

οταν λεω εγω κακοηχο εννοω κακη ηχογραφηση και μιξη...και κακο μαστερινγκ αν εχει γινει.

Εννοω ολες αυτες τις δουλειες που ακουγονται σαν να εχεις βαλει το παπλωμα πανω απο το ηχειο.

Με ανυπαρκτα ή τρελα transients, με πολλα ή λιγα μπασσα κτλπ., γενικα προβληματα που η ριζα τους βρισκεται στην κακη παραγωγη ή τελος παντων στην ελλειψη μεθοδολογιας και αισθησης του ποσο κακο κανουμε οταν πειραζουμε κουμπακια, που δεν ξερουμε τι κανουν (ή το μαθαμε απο ενα φορουμ και οχι απο πραγματικη ενασχοληση και πειραματισμο).
« Τελευταία τροποποίηση: 17/03/10, 15:33 από odeon-mastering »

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #7 στις: 20/03/10, 11:52 »
Αν κι αργησα να απαντησω, νομιζω πως αξιζει τον κοπο να επανελθω στο θεμα γιατι νομιζω πως περα απο τις 3 ζαριες στο μελλον, το παιχνιδι ειναι σκακι..κι οχι ταβλι!

Παράθεση
Το myspace εχει 95% κακους μουσικους (που ομως κανουν πολυ καλα και ασχολουνται με το χομπυ τους) και δυστυχως μονο ελάχιστους πραγματικα σοβαρους (οι οποιοι συνηθως γραφουν σε κανονικα στουντιο) και αυτο αποτελει και ενα λογο για τον οποιο ξεχωριζουν.

Εχεις ακουσει πολλες καλες παραγωγες απο δωματια?...παρακαλω πολυ στειλε μου πληροφοριες. Εδω οσες ερχονται απο δωματια φαινονται απο την πρωτη νοτα.

Επειδη εισαι σε ενα μουσικο φορουμ που στα 10 χρονια του συγκεντρωσε και συγκεντρωνει πολλους μουσικους, αυτοδημιουργητους με ορεξη για δουλεια και πειραματισμο, θα σου προτεινα, πριν αναφερθεις με τοσο ευκολια σε ενα τοσο μεγαλο ποσοστο για το myspace ( αληθεια...ακουσες πραγματικα τις χιλιαδες μπαντες που υπαρχουν στο myspace για να βγαλεις αυτο το ποσοστο; ), να κοιταξεις το τομεα "Δικες μας συνθεσεις" για να δεις πως τελικα υπαρχουν καλες μπαντες, καλοι μουσικοι και καλες ηχογραφησεις/μιξεις/παραγωγες. Κριμα ειναι να μη ψαχουλεψεις λιγο το site που μας φιλοξενει!

Καταλαβαινω πως εισαι επαγγελματιας στο χωρο και σαν επαγγελματιας, ακομα και σαν εμμεση διαφημιση, δεν μπορεις να αποδεχτεις ή να αναφερθεις σε ορισμενα πραγματα τα οποια μπορουν να πληξουν τη δουλεια σου.

Ομως στο εξωτερικο ( κοιταζοντας απο απλα μεχρι επαγγελματικα forums ) θα διαπιστωσεις πως η ιδεα project studio οχι μονο υπαρχει, αλλα διαδιδεται! Η τεχνολογια γινεται απλη, φτηνη και προσβασιμη για τους περισσοτερους μουσικους. Οι ερωτησεις των μελων ( στα forum που αναφερομαι ) γινονται ολο και πιο πολυπλοκες και η διαδικασια αυτη φερνει πιο κοντα επαγγελματιες μηχανικους με απλους μουσικους που κανουν το κεφι τους.


Αυτος ο ερασιτεχνισμος που αφορα τον Ελληνα δεν ειναι μονο σε επιπεδο studio, αλλα και στο πρσωπικο επιπεδο αξιολογησης του ηχου. Εαν ειχαμε τον επαγγελματισμο των ερασιτεχνων μουσικων του εξωτερικου, θα μπορουσαμε να παρεμβουμε οχι μονο στον ηχο που βγαινει σε ενα album, αλλα και στον ηχο που δημιουργουμε στο χωρο μας.


Σιγουρα υπαρχουν κακοι ιδιοκτητες studio, οπως και κακοι μηχανικοι ηχου. Βεβαιως υπαρχουν και κακες σπιτικες μιξεις που δε διασωζονται με τιποτα, οπως και κακοι μουσικοι που και με καλο ηχο δε μπορουν να παιξουν ο,τι πρεπει να για βγει καλο το αποτελεσμα.

Ομως δεν πρεπει να ισοπεδωνουμε τα project studio με τη σκεψη πως ενδεχομενως "παιρνουν" δουλεια. Εχουν συγκεκριμενη δομη, συγκεκριμενη λειτουργια και ο σκοπος τους ειναι καθαρα προσωπικος. Κι εφοσον λειτουργουν περισσοτερο με βαση samples, ειναι πιο ευκολο να διαχειριστουν τον ηχο τους.

Με 5000€ σε ενα ημιυπογειο μπορεις να πετυχεις ενα χωρο μικρων αντηχησεων, ελεγχομενης ακουστικης κ μιας μετριας αλυσιδας μηχανηματων που θα σου επιτρεψουν να ηχογραφησεις ακ.κιθαρες, φωνη και ενισχυμενα οργανα ( μπασο, κιθαρα, κλπ ).  Δε ξερω εαν η εγχωρια αγορα καλυπτει αυτες τις αναγκες, αλλα δοξα τον Θεο, στη Γερμανια ο αγαπητος thomann κανει πολυ καλυτερες τιμες.  ;)


Καθε μερα τα επαγγελματικα studio εχουν πελατες, αλλα οχι στο συνολο πλεον του μουσικου κοσμου. Ο Ελληνας ξυπναει, αντιλαμβανεται πως πολλες φορες πληρωνει χρυσο ακομα και το πιο απλο πραγμα και στρεφεται προς τον ηχο που θελει εκεινος...


....και βεβαια..αλιμονο εαν ελεγε ενας τεχνικος ηχου πως μια σπιτικη μιξη ειναι καλυτερη..απο τη δικη του ;) Βεβαια, ακομα και μιξη στουντιο να πας σε ενα τεχνικο ενος αλλου στουντιο, θα σου πει πως ειναι αθλια  ;D Ενας Ευαγγελατος χρειαζεται κι εδω!

Οσο για το mp3....ειναι συμπιεσμενος ηχος..Οτιδηποτε συμπιεσμενο ειναι και "κατακρεουργημενο". Κι ενας κατοχος καλου hifi μπορει να αντιληφθει τα χαμενα μεσαια και πριμα, τα οποια μετατρεπονται σε "γδαρισμο".

Μου κανει εντυπωση πως ενας τεχνικος ηχου που θελει να σεβεται τον εαυτο του και διατεινεται για την κακη ποιοτητα ηχου των μιξεων, υποστηριζει το mp3 και μαλιστα σε επιπεδο συμπιεσης ( κι οχι βεβαια κακης μιξης ή mastering που ακομα και το wave θα ειναι χαλια )


Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #8 στις: 20/03/10, 13:35 »
Γεια σου φιλε freemind,

Πρεπει να σου τονισω οτι απο τον τονο του μυνηματος σου φαινεται σαν να παρεξηγηθηκες και επειδη το φορουμ ειναι πολυ απροσωπο, ισως κανω πολυ μεγαλο λαθος. Το αντιστοιχο ισως εγινε και στο τελευταιο μου μηνυμα...μαλλον παρεξηγηθηκα χωρις να το θελω...σε παρακαλω εχε υπ οψιν σου οτι αυτα που γραφω τα γραφω οπως θα τα ελεγα σε ενα καφε με φιλους με χαμογελα κτλπ...ειναι απλα αποψεις.

Ετσι λοιπον παλι με το καφεδακι μου και πριν αρχισω να μαστεραρω ενα κομματι που μιξαριστηκε απο τον Ryan Greene (Σημερα ειναι μια απο τις καλες μερες) θα απαντησω και ελπιζω να μην παρεξηγηθω.

Παράθεση
πειδη εισαι σε ενα μουσικο φορουμ που στα 10 χρονια του συγκεντρωσε και συγκεντρωνει πολλους μουσικους, αυτοδημιουργητους με ορεξη για δουλεια και πειραματισμο, θα σου προτεινα, πριν αναφερθεις με τοσο ευκολια σε ενα τοσο μεγαλο ποσοστο για το myspace ( αληθεια...ακουσες πραγματικα τις χιλιαδες μπαντες που υπαρχουν στο myspace για να βγαλεις αυτο το ποσοστο; ), να κοιταξεις το τομεα "Δικες μας συνθεσεις" για να δεις πως τελικα υπαρχουν καλες μπαντες, καλοι μουσικοι και καλες ηχογραφησεις/μιξεις/παραγωγες. Κριμα ειναι να μη ψαχουλεψεις λιγο το site που μας φιλοξενει!

Εδω φαινεται οτι δεν με καταλαβες ,κατα την ταπεινη μου γνωμη. Εχει χιλιαδες καλες μουσικες το myspace, αλλα αυτες οι χιλιαδες αντιστοιχουν στο 5% των εκατομμυριων (τα μεγεθη ειναι φυσικα δικες μου ιδεες και εννοειται οτι δεν ειναι ακριβη).Οσο για το χωρο σας εδω, μακαρι αδερφε μου να προλαβαινα...ειμαι μουσικος με σπουδες στην συνθεση..ολη μου την ζωη τρεχω με μπαντες ως μουσικος(One Drop και αλλες) και ως ηχοληπτης, ειμαι 16 ωρες την ημερα με μουσικη. ΔΥΣΤΥΧΩΣ πλεον δεν προλαβαινω να κανω το γουστο μου και επιπλεον οταν εχω χρονο τον "τρωω" στο ψαρεμα ή κατι αναλογα ησυχο. Αν μου στειλεις καποια λινκ που σου αρεσουν (και ειδικα με σπιτικες παραγωγες για να καταλαβω και την ποιοτητα που εννοεις, θα ακουσω με χαρα και αν θες θα σου δωσω και την ταπεινη μου γνωμη).

Παράθεση
Καταλαβαινω πως εισαι επαγγελματιας στο χωρο και σαν επαγγελματιας, ακομα και σαν εμμεση διαφημιση, δεν μπορεις να αποδεχτεις ή να αναφερθεις σε ορισμενα πραγματα τα οποια μπορουν να πληξουν τη δουλεια σου.
Εχω αλλο επιπεδο και σαν ανθρωπος ειμαι εντελως ειλικρινης (σε βαθμο ηλιθιοτητας). Σου εγγυωμαι οτι δεν εχω αναγκη να αποδεχτω ή να αναφερθω σε πραγματα που θα πληξουν την δουλεια μου ουτε σαν εμμεση διαφημιση ουτε τιποτα. Οπως σου ειπα τα πραγματα ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ αλλαξει...
Οι γνωστοι μου και εγω δουλευουμε καθε μερα με καλα μεροκαματα και εγω χτες πχ εστειλα δουλεια αλλου γιατι απλα δεν υπαρχει χρονος (ασε που ηταν χαλια μιξη απο μαλακα μηχανικο).

Παράθεση
Ομως στο εξωτερικο ( κοιταζοντας απο απλα μεχρι επαγγελματικα forums ) θα διαπιστωσεις πως η ιδεα project studio οχι μονο υπαρχει, αλλα διαδιδεται! Η τεχνολογια γινεται απλη, φτηνη και προσβασιμη για τους περισσοτερους μουσικους. Οι ερωτησεις των μελων ( στα forum που αναφερομαι ) γινονται ολο και πιο πολυπλοκες και η διαδικασια αυτη φερνει πιο κοντα επαγγελματιες μηχανικους με απλους μουσικους που κανουν το κεφι τους.
Ειμαι εντελως υπερ. Θεωρω οτι τα home/project studios ειναι το κλειδι για να ακουσουμε καλυτερη μουσικη και καινουριες ιδεες. Ισως λιγο με χaλαει το γεγονος οτι καποιες μπαντες δεν βρισκονται τοσο συχνα οσο παλια αλλα εδω και ενα χρονο τουλαχιστον στην θεσσαλονικη εχει απειρες μπαντες και τα προβαδικα δεν εχουν ωρες κενες.
Το να κανεις ενα pre-production στο σπιτι ειναι δωρο και για τον μουσικο αλλα και για τον μηχανικο του.(αλλα τελικα πιο πολυ για το ακροατη που θελει να απολαυσει)

Συνεχιζω απο κατω....
Παράθεση
Αυτος ο ερασιτεχνισμος που αφορα τον Ελληνα δεν ειναι μονο σε επιπεδο studio, αλλα και στο πρσωπικο επιπεδο αξιολογησης του ηχου. Εαν ειχαμε τον επαγγελματισμο των ερασιτεχνων μουσικων του εξωτερικου, θα μπορουσαμε να παρεμβουμε οχι μονο στον ηχο που βγαινει σε ενα album, αλλα και στον ηχο που δημιουργουμε στο χωρο μας.
Αν δεις λιγο το σαιτ μου (δεν χρειαζεται ..αλλα κανω εμμεση διαφημιση :P) εχω δουλεψει 6 χρονια στην αγγλια οποτε εχω ΑΜΕΣΗ πειρα με ξενους μουσικους απο τον πιο ασημο μεχρι πχ τους Arctic Monkeys  ή The Kooks ή  Razorlight(τους αναφερω γιατι γιναμε φιλοι και εμαθα οτι γενικα ΜΕΧΡΙ να κανουν συμβολαιο σε δικα τους στουντιο δουλεψαν).
Αλλα η αληθεια παραμενει. Οταν εκαναν συμβολαιο, πηραν τα "σκετσακια" (ή πιο ελληνικα ντεμο) τους πηγαν σε κανονικα στουντιο και γραψαν με ΠΟΛΥ καλους ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ.
Φανταζομαι, βεβαια, οτι ακομα συνθετουν και ενορχηστρωνουν (ακομα-ακομα ισως γραφουν και καποια parts) σε δικα τους project studio.

Παράθεση
Ομως δεν πρεπει να ισοπεδωνουμε τα project studio με τη σκεψη πως ενδεχομενως "παιρνουν" δουλεια. Εχουν συγκεκριμενη δομη, συγκεκριμενη λειτουργια και ο σκοπος τους ειναι καθαρα προσωπικος. Κι εφοσον λειτουργουν περισσοτερο με βαση samples, ειναι πιο ευκολο να διαχειριστουν τον ηχο τους.
Ελπιζω να ξεκαθαρισα οτι δεν ισοπεδωνω τους μικρους χωρους....on the contrary. Και οπως ειπα και πριν αντιθετως εγω παιρνω δουλεια απο αυτους. Ειναι οι πελατες μου. Με πολλους ανθρωπους βρισκομαι στους χωρους τους και συζηταμε τα project.  Ερχονται αυτοι εδω για να τσεεκαρουν ενα μιξ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΜΩΣ δεν μου εχουν παρει δουλεια...το αντιθετο.
ακομα και αυτοι οιχωροι που προσφερουν αμφιλεγομενες υπηρεσιες μιξης και μαστερινγκ μου κανουν καλο. Σε αυτους οφειλω το οτι καποιοι ερχονται απεγνωσμενοι εδω, συγκρινουν ηχο και βεβαια το αποτελεσμα ειναι να φερνουν εδω τις υπολοιπες δουλειες τους. Κανουν την καλη δουλεια να λαμπει περισσοτερο.

Παράθεση
Με 5000€ σε ενα ημιυπογειο μπορεις να πετυχεις ενα χωρο μικρων αντηχησεων, ελεγχομενης ακουστικης κ μιας μετριας αλυσιδας μηχανηματων που θα σου επιτρεψουν να ηχογραφησεις ακ.κιθαρες, φωνη και ενισχυμενα οργανα ( μπασο, κιθαρα, κλπ )
Οπως ειπες κι εσυ μετρια αλυσσιδα
Και αν κατι ειναι μετριο τοτε ειναι απλα μετριο (πολυ μακρια απο αυτο που ονομασαμε πριν, και οι 2 μας, καλο).

Παράθεση
Καθε μερα τα επαγγελματικα studio εχουν πελατες, αλλα οχι στο συνολο πλεον του μουσικου κοσμου. Ο Ελληνας ξυπναει, αντιλαμβανεται πως πολλες φορες πληρωνει χρυσο ακομα και το πιο απλο πραγμα και στρεφεται προς τον ηχο που θελει εκεινος...
Βρες πιο ειλικρινεις και τιμιους συνεργατες. Οι τιμες που εχεις δει δεν ανταποκρινονται σε αυτο που γινεται εδω θεσσαλονικη και αναρωτιεμαι αν απλα ειναι θεμα πολης και για αυτο δυσκολευομαι να καταλαβω και εσυ συνεχιζεις να το λες. Αληθεια ποσο παει η ωρα σε ενα καλο στουντιο στην Αθηνα?

Παράθεση
....και βεβαια..αλιμονο εαν ελεγε ενας τεχνικος ηχου πως μια σπιτικη μιξη ειναι καλυτερη..απο τη δικη του Wink Βεβαια, ακομα και μιξη στουντιο να πας σε ενα τεχνικο ενος αλλου στουντιο, θα σου πει πως ειναι αθλια  Grin Ενας Ευαγγελατος χρειαζεται κι εδω!
Δεν μπορει να με πεισει κανεις για τον ηχο που ακουω...τα πραγματα ειναι απλα το αυτι νιωθει πιο χαρουμενο στον καλο ηχο. Το προηγουμενο σαββατο ειχα πελατισσα καμμενη απο στουντιο ηχογραφησεων (πολυ κακη δουλεια της κανανε και ζηταν και λεφτα). Τα αυτια της οταν ακουγε εδω της ελεγαν οτι ελεγα κι εγω ως σχολια. Οι αποψεις μας συνεπιπταν 100%. Απλα, γιατι εχω αποκαλυπτικο συστημα ηχου και επειδη ειμαι ειλικρινης. Τα ιδιο δεν ειναι αληθεια για αυτο το κακο στουντιο που περιμενω να κλεισει σε κανα χρονο αν δεν αλλαξει συμπεριφορα ο βασικος μετοχος του.
Ουτε ευαγγελατος ουτε τιποτα αδερφε μου (πεσ μου και το ονομα σου ρε φιλε...καφεδακι πινουμε και δεν σε ξερω)....:).....
ΑΠΛΑ ακουμε και αν μας αρεσει κατι αν κανει τα αυτια μας να χαμογελουν καθαρισε η μπουγαδα.

Παράθεση
Οσο για το mp3....ειναι συμπιεσμενος ηχος..Οτιδηποτε συμπιεσμενο ειναι και "κατακρεουργημενο". Κι ενας κατοχος καλου hifi μπορει να αντιληφθει τα χαμενα μεσαια και πριμα, τα οποια μετατρεπονται σε "γδαρισμο".
Οκ, ειναι. Το ιδιο ηταν και η κασσετα. Αν και οι οροι που χρησιμοποιεις ειναι καπως αδοκιμοι αλλα σε γενικες γραμμες συμφωνω απολυτα.

Παράθεση
Μου κανει εντυπωση πως ενας τεχνικος ηχου που θελει να σεβεται τον εαυτο του και διατεινεται για την κακη ποιοτητα ηχου των μιξεων, υποστηριζει το mp3 και μαλιστα σε επιπεδο συμπιεσης ( κι οχι βεβαια κακης μιξης ή mastering που ακομα και το wave θα ειναι χαλια )
Εδω ακουγεσαι επιθετικος (αλλα θα κατηγορησω το δικτυο και θα θεωρησω οτι το λες με χαμογελο).

Αν διαβαζες προσεκτικα αυτο που ειπα ισως καταλαβαινες οτι εγω μιλαω για κακη ηχογραφηση, μιξη και μαστερινγκ...τα οποια ειναι φανερα ακομα και σε mp3.
Μια καλη ηχογραφηση, μιξη και μαστερινγκ θα ακουστει αποδεκτα καλα και σε mp3 (με το γδαρσιμο ομως, που μου σπαει τα νευρα κι εμενα ,ειδικα σε δουλειες που κανω και κωδικοποιω στο τελος σε mp3, για τον πελατη) αλλα και σε κασσετα.

λολ αλλα δεν ακουω καθολου mp3, δεν εχω ουτε ενα. Ειδικα με τα lipinski, δυσκολευομαι πολυ να τα αντεξω, παρ' ολα αυτα, μπορω να καταλαβω μια καλη παραγωgη.
Προσπαθησα να εξηγησω την τοποθετηση μου  (Στο mp3) και ελπιζω τωρα να εγινα κατανοητος (συγγνωμη για πριν που σε μπερδεψα).

Πρεπει παντως να καταλαβεις, μια και καλη, οτι το να χρησιμοποιουνται εξιδικευμενα μερη σε μια παραγωγη (οτιδηποτε, απο οδοντοκρεμα μεχρι μουσικη) ειναι θεμιτο και δυστυχως ή ευτυχως ΟΛΕΣ οι αξιολογες παραγωγες απασχολησαν αρκετους διαφορετικους επαγγελματιες.
Βλεπω με λυπη, οτι δεν εχεις βρει τους καταλληλους . Εχω εμαιλ στο σαιτ μου. Αν πραγματικα ενδιαφερεσε και δεν κανεις απλα αντιπαραθεση, χωρις νοημα, ετσι επειδη ειμαστε το νετ, στειλε μου μηνυμα και θα σου πω μερικα ονοματα και θα σου στειλω δουλειες πριν και μετα μαστερινκ.(απο ελλαδα...σε πραγματικα στουντιο)
Εχω και τηλεφωνο και απανταω παντα.

τωρα το πρωτο σου σχολιο εινα καπως ακυρο  :P. Ειτε ταβλι ειτε σκακι το ιδιο ειναι εκτος και αν σε καποιον αρεσουν τα παιχνιδια με λεξεις οταν διαβαζουν και αλλοι.
Ασε που το ταβλι ειναι παλιοτερο και παιζεται με φραπε (δειγμα ανωτεροτητας κατ εμε)
Πλακα σου κανω να ελαφρυνω την διαθεση.

Ειναι πολυ κακο το ιντερνετ οταν δεν ξερεις τον αλλο προσωπικα...σε ενα χρονο θα εχω νεο σαιτ οπου ΔΕΝ θα κανω online mastering (δεν με ενδιαφερει πλεον)

Περιμενω mail σου.
Φιλικα, ειλικρινα και τιμια
Αποστολης
Διαβαζοντας ενα παλιοτερο σου μηνυμα ειδα οτι υπονοεις οτι λεω οτι ολοι πρεπει να παν σε στουντιο και να πλερωνουν.
Παράθεση
Επισης, εαν οντως ολοι επρεπε να τρεξουν σε ενα studio να ηχογραφησουν, το myspace και οι αντιστοιχες υπηρεσιες του internet δε θα ειχαν γεμισει με τρομερους μουσικους που "πλασαρουν" τη δουλεια τους ( και γινονται αγαπητοι και γ

Ισως εκει παρεξηγηθηκα...συγγνωμη απο μερους μου.

Εψαξα αλλα δεν βρηκα να λεω οτι ΟΛΟΙ πρεπει να κανουν κατι. Εγω απλα οταν καποιος ρωτησε γιατι τα κομματια του δεν ακουγονται ετοιμα ειπα την αποψη μου (ισως σε καποιους δεν αρεσει γιατι σπαει το bubble, αλλα ετσι εχει διαμορφωθει μετα απο 20 χρονια στον χωρο και εχοντας ζησει την αλλαγη απο ταινια σε ADAT, se daw ή απο στουντιο σε δωματιο και παλι πισω). Ελπιζω να ειναι κατανοητο οτι ειναι απλα μια αποψη.


Εντιτ: Οτι εχω αναφερει μεχρι τωρα αφορα κυριως μουσικες rock n roll (ροκ, μεταλ,ποπ ροκ,jazz, ακουστικα φολκ τυπου κτλπ)
Υπαρχουν ειδη μουσικης οπως elctronica, ambient,Hip Hop και αλλα, τα οποια και βεβαια μπορουν να δουλευτουν σε ενα home studio ελαφρως εξοπλισμενο.
Ισως αυτο επρεπε να ειναι μερος του πρωτου μου ποστ.

Λεγοντας το ομως, δεν μπορω παρα να αναφερθω και στο γεγονος οτι το να βρεθεις με διαφορους ανθρωπους, στο στουντιο, κατα την παραγωγη, συνηθως ειναι καλο, αλλα βεβαια καποιοι λειτουργουν καλυτερα μονοι τους, οποτε δεν το λεω ως σοβαρο επιχειρημα.

Νομιζα οτι ειχα πει κατι κακο αλλα απλα οπως βλεπω υπηρξε λαθος αντιληψη αυτων που ειπα. it s ok really.
« Τελευταία τροποποίηση: 20/03/10, 15:52 από odeon-mastering »

Αποσυνδεδεμένος Anaximandros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 595
  • Τα καλύτερα έρχονται!
    • Προφίλ
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #9 στις: 20/03/10, 15:52 »
Προσωπικά, πιστεύω πως οι δουλείες τύπου "project studio" δεν πρέπει να υποτιμώνται. Μίξη και Μάστεριγκ, γίνονται σε ένα στημένο project studio, με πολύ φτωχά μέσα και αν ο ακροατής (όσο ψαγμένος κι αν είναι), δε γνωρίζει που έχει γίνει η μίξη, γίνεται μέχρι και να του δοθεί η εντύπωση ότι έγινε στο Sierra.

Ο Λεωνίδας νίκησε τους Πέρσες με 300 Σπαρτιάτες (ακόμη κι αν ποτέ δεν έγινε αυτό, ωστόσο είναι δυνατό με τα μέσα, τις συνθήκες κτλ. που παρουσιάζονται στην ιστορία με τους 300).

Το παν, είναι η νόηση. Από κει κι έπειτα, θαύματα γίνονται και σ' ένα λάπτοπ με AC97 (ξέρω, επαναλαμβάνομαι).

Και σε καμία περίπτωση δε μιλάω για τον εαυτό μου. Έχετε ακούσει δουλειές μου και γνωρίζουμε κι εσείς κι εγώ πολύ καλά τις ατέλειές τους. Το ότι ο ίδιος δεν έχω κάνει κάποια δουλειά σούπερουάου, δε σημαίνει ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει (όχι από μένα απαραίτητα, απ' τον οποιονδήποτε). Είμαι ένας αθλητής που κάνει άλμα επί κοντώ και φτάνει τα τρία μέτρα, αλλά γνωρίζει την ύπαρξη του πήχη του Project Studio που είναι στα 5 μέτρα ή και παραπάνω, καθώς επίσης και την αντίστοιχη ύπαρξη του απαραίτητου κονταριού, τη μέθοδο για να φτάσει εκεί ψηλά (προπόνηση, τρόπος ζωής, όλα τα συναφή) κτλ.

Θέλει ψάξιμο, λιώσιμο, έλλειψη βαρεμάρας (το κυριότερο απ' όλα για μένα), θέλει ακούσματα. Όποιος τα έχει όλα αυτά κι άλλα πολλά που μπορεί να ανάφερε κάποιος προηγουμένως, κάνει τρομερή εργασία. Κι αν εγώ φτάνω μόνο τα τρία μέτρα, συμβαίνει επειδή δεν πληρώ τα παραπάνω. Και δε μιλάω για το άψογο παίξιμο κι ενορχήστρωση απ' τη μεριά των μουσικών, γιατί το θεωρώ αυτονόητο.

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #10 στις: 20/03/10, 17:54 »
Μπορω να συμφωνησω σε ολα περι μιξης, ομως το mastering θελουμε δε θελουμε ( κι οσο κι αν υποστηριζω τα project studios ) πρεπει να γινεται σε συγκεριμενους χωρους. Μπορει η τεχνολογια να εχει προχωρησει, μπορει να κυκλφορουν εκατονταδες plug ins που βοηθανε τον ερασιτεχνη μουσικο να κανει automated mastering, ομως το θεμα ειναι ταμπου ακομα και για επαγγελματιες ηχοληπτες.

Γι'αυτο εξαλλου υπαρχουν λιγοι τεχνικοι που το κανουν αυτο.

Ειπαμε, να υπερασπιστω οσο παει τη δημιουργια σε ενα ερασιτεχνικο χωρο και τη μιξη της...Ομως το mastering ειναι αλλου παπα Ευαγγελιο ;)


Θα διαχωρισω το θεμα, ωστε να μην υπαρχει μπερδεμα ;)


Odeon mastering, προσωπικα δε ψαχνω κανεναν επαγγελματια ή μη για τις δουλειες μου ( πολλες φορες συμβαινει το αντιθετο για τις ενορχηστρωσεις και το programming  ;D ). Και στην Αθηνα, που η αγορα ειναι διευρυμενη, μπορεις να συναντησεις στουντιο με 25€ την ωρα και στουντιο με 80€ την ωρα. Εξαρταται εαν το γουστο του εκαστοτε τεχνικου συνδυαζεται με το γουστο του πελατη.

Γι'αυτο και πολλες φορες επαγγελματιες στο χωρο βγαζουν "ξερες" δουλειες κι ολοι απορουν. Η απαντηση ειναι πιο απλη και πιο προφανης, εαν δουμε στο συνολο τους τι δουλειες παρουσιαζαν και τι ειδος προτιμουσαν.


Τελοσπαντων, εγω βρισκω πως η συζητηση καταληγει σε αδιεξοδο. Διοτι κι απο τη δικη μου την πλευρα ( και με τους υπολοιπους "περιφερειακους" μουσικους που δουλευω ) βλεπω πως οι παραγγελιες προς τα project studios τα τελευταια 3 χρονια εχουν αυξηθει σε μεγαλο ποσοστο. Και πολλοι πελατες φοβουνται να πανε ακομα και για ηχογραφηση φωνης σε ενα καλο studio ( παρολο που προσωπικα προτεινω να το κανουν εφοσον η δουλεια εχει ενα αξιολογο budget απο πισω ) λογω τιμων κι αποτελεσματος.

Τωρα, εαν αναμεσα στους τυφλους κυριαρχει ενας μονοφθαλμος στουντιαρχης, δε φταιμε εμεις γι'αυτο. Ομως σιγουρα μια μεγαλη μεριδα υποψηφιων συνθετων, προτιμαει την απλη, σιγουρη και φτηνη λυση ενος sample based αποτελεσματος. Εδω εχουν φτασει και μεγαλοι καλλιτεχνες να αξιοποιουν αυτες τις τεχνολογιες...

Παράθεση
Οκ, ειναι. Το ιδιο ηταν και η κασσετα. Αν και οι οροι που χρησιμοποιεις ειναι καπως αδοκιμοι αλλα σε γενικες γραμμες συμφωνω απολυτα.

Ηταν συμπιεσμενος ηχος η κασεττα?!  ???
« Τελευταία τροποποίηση: 20/03/10, 18:09 από freemind »
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Απ: Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #11 στις: 20/03/10, 18:40 »
Αρχικα να πω οτι καλα εκανες φιλε .................... και εκανες νεο θεμα. :up


Παράθεση
Odeon mastering, προσωπικα δε ψαχνω κανεναν επαγγελματια ή μη για τις δουλειες μου ( πολλες φορες συμβαινει το αντιθετο για τις ενορχηστρωσεις και το programming  Grin ). Και στην Αθηνα, που η αγορα ειναι διευρυμενη, μπορεις να συναντησεις στουντιο με 25€ την ωρα και στουντιο με 80€ την ωρα. Εξαρταται εαν το γουστο του εκαστοτε τεχνικου συνδυαζεται με το γουστο του πελατη.

Γι'αυτο και πολλες φορες επαγγελματιες στο χωρο βγαζουν "ξερες" δουλειες κι ολοι απορουν. Η απαντηση ειναι πιο απλη και πιο προφανης, εαν δουμε στο συνολο τους τι δουλειες παρουσιαζαν και τι ειδος προτιμουσαν.


Τελοσπαντων, εγω βρισκω πως η συζητηση καταληγει σε αδιεξοδο. Διοτι κι απο τη δικη μου την πλευρα ( και με τους υπολοιπους "περιφερειακους" μουσικους που δουλευω ) βλεπω πως οι παραγγελιες προς τα project studios τα τελευταια 3 χρονια εχουν αυξηθει σε μεγαλο ποσοστο. Και πολλοι πελατες φοβουνται να πανε ακομα και για ηχογραφηση φωνης σε ενα καλο studio ( παρολο που προσωπικα προτεινω να το κανουν εφοσον η δουλεια εχει ενα αξιολογο budget απο πισω ) λογω τιμων κι αποτελεσματος.

Μπορεις να με λες Αποστολη.

Οι τιμες που ξερεις συμπιπτουν με την δικη μου πειρα...και ειναι πολυ φθηνοτερες απο οτι πριν 15 χρονια οππως ειχα πει.

Σε νιωθω.

Ερχονται πολλοι απεγνωσμενοι σε μενα και πολλες φορες κανω δουλεια ψυχολογου. Η κοπελα το προηγουμενο Σαββατο σχεδον εκλαιγε.

Δυστυχως Πολλοι ασχετοι μπηκαν στην δουλεια μας. Μουσικοι με αμφιλεγομενες γνωσεις και κωδικες συμπεριφορας παιρνουν επιδοτησεις και ανοιγουν χωρους οπου παιζουν με συναισθηματα.
Αλλα δες λιγο αναμεσα στις λεξεις .Αυτο που σπανιζει ειναι τιμιοι ειλικρινεις επαγγελματιες σε ολους τους τομςεις στο ελλαδα. Απο καφενεια μεχρι κατασκευη πομολα για πορτες.

Και Οι καλοι μηχανικοι σπανιζουν στην χωρα μας οπως και παλια, ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.

Δεν μου εστειλες εμαιλ ακομα ...οταν το κανεις θα σου στειλω ΜΙΞ καλων μηχανικων.

Το παν ειναι ο πελατης να φευγει χαρουμενος και σιγουρος για την δουλεια του. Παιζουμε με το μελλον της καρριερας του. Δυστυχως το ελλαδα ειναι απανθρωπο (και πολλοι με απωθημενα, συνηθως μουσικοι με αμφιλεγομενες γνωσεις σε θεματα παραγωγης, οι οποιοι κοροιδευουν με eye candies στουντιο ή ακομα και με project studios και ξεσκιζουν τους ταλαντουχους)
Aυτο που με ενδιαφερει ειναι να γινει ξεκαθαρο οτι ακομα δεν μας εστειλες λινκ με καλες σπιτικες παραγωγες (εγω θα περιμενω)
Πριν κατηγορησουμε ή θεοποιησουμε μια μεθοδο πρεπει να εχουμε οπλα επιχειρηματα.

Δεν Θα σταματησω να σου λεω να συνεχισεις να ψαχνεις για συνεργατες...παντως εχω και μηχανικους απο Αθηνα να σου προτεινω και να σου δειξω δειγματα καλης δουλειας.

Παράθεση
Ηταν συμπιεσμενος ηχος η κασεττα?! 
Οχι αλλα ακουγοταν ακομα χειροτερα απο mp3 %(





Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Απ: Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #12 στις: 21/03/10, 11:50 »
Οπως ειπα, η δικη μου θεση σε μια μουσικη παραγωγη ειναι καθαρα στο θεμα της ενορχηστρωσης και του programming. Αν κι αρκετοι πελατες ζητανε μιξη και mastering ( οσο κι αν τους λες πως δεν γινεται ουτε καν στα studio που ξεκινησαν να συνεργαζονται, εκεινοι πλαθουν μια εικονα στο μυαλο τους πως οι υπολογιστες τα κανουν ολα ), δεν ειναι στη δικη μου δικαιοδοσια να το κανω.

Οποτε δεν αναζηταω συνεργατες, αφου ετσι κι αλλιως δουλευω με συγκεκριμενα studio κι ανθρωπους..και ηδη τα πραγματα ειναι φορτωμενα απο δουλειες ( αληθεια, ο Ελληνας οντως εχει οικονομικο προβλημα; ). Μπορει η επιλογη να κοστισε αρκετα χρονια, ομως στις περιπτωσεις ενορχηστρωτων η δουλεια λειτουργει αντιστροφα ( δηλαδη πολλες φορες αναζητουν ετσι κι αλλιως συνεργατες τα studio ).

Για καλες δουλειες μπορεις να ψαξεις εδω:
Δικές μας συνθέσεις και τραγούδια
Ειναι ο τομεας του forum που αφορα συνθεσεις μουσικων που φιλοξενουνται στο forum. Σιγουρα ενα μεγαλο ποσοστο εχει μια ερασιτεχνικη αντιληψη για τον ηχο....

....ομως ουτε οι Scorions, ειχαν στους πρωτους δισκους τρομερο ηχο,ετσι; ;)


Η κασεττα σε ενα καλο tape deck με σωστο Dolby B ειχε καλουτσικο ηχο...ο,τι και να πεις το mp3 κουτσουρευει τον ηχο ( γι'αυτο εξαλλου ειναι και συμπιεσμενη μορφη ).
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος Anaximandros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 595
  • Τα καλύτερα έρχονται!
    • Προφίλ
Απ: Επαγγελματικα Studio Vs Project Studios
« Απάντηση #13 στις: 22/03/10, 19:11 »
Εδω φαινεται οτι δεν με καταλαβες ,κατα την ταπεινη μου γνωμη. Εχει χιλιαδες καλες μουσικες το myspace, αλλα αυτες οι χιλιαδες αντιστοιχουν στο 5% των εκατομμυριων (τα μεγεθη ειναι φυσικα δικες μου ιδεες και εννοειται οτι δεν ειναι ακριβη).Οσο για το χωρο σας εδω, μακαρι αδερφε μου να προλαβαινα...ειμαι μουσικος με σπουδες στην συνθεση..ολη μου την ζωη τρεχω με μπαντες ως μουσικος(One Drop και αλλες) και ως ηχοληπτης, ειμαι 16 ωρες την ημερα με μουσικη. ΔΥΣΤΥΧΩΣ πλεον δεν προλαβαινω να κανω το γουστο μου και επιπλεον οταν εχω χρονο τον "τρωω" στο ψαρεμα ή κατι αναλογα ησυχο. Αν μου στειλεις καποια λινκ που σου αρεσουν (και ειδικα με σπιτικες παραγωγες για να καταλαβω και την ποιοτητα που εννοεις, θα ακουσω με χαρα και αν θες θα σου δωσω και την ταπεινη μου γνωμη).

Καταλαβαίνω αυτά που λες, όσο αφορά το αποτέλεσμα της επαγγελματικής δουλειάς σ' ένα στούντιο που δεν ξέρω για έξω αλλά εδώ στην Ελλάδα, έχουμε ακόμη ψωμιά μέχρι να το προσεγγίσουμε.

Όσο αφορά όμως τους καλλιτέχνες του myspace και άλλων τέτοιων διαδυκτυακών τόπων διακίνησης της τέχνης, είναι όντως αδύνατο να είμαστε σε θέση όλοι κι εσύ κι εγώ, να κρίνουμε ότι απ' τα project studios, το 95% δεν είναι καλά και μόλις το 5% είναι. Αυτό, επειδή συμβαίνει ακριβώς αυτό που περιγράφεις στην παράθεση, ότι δηλαδή δεν προλαβαίνουμε.

Ακόμη κι αν κάποιος ήταν ένας που με κάποιο τρόπο θα χε εξασφαλίσει το να χει όλη τη μέρα ελεύθερη, δε θα μπορούσε να το κάνει αυτό. Άρα, δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για ποσοστά. ;-) Πέρα φυσικά κι απ' τις μεταμοντέρνες θεωρίες που έχουν να κάνουν με τη σχετικότητα, ότι δηλαδή πχ σε μένα ακούγεται τέλειο, στο διπλανό ακούγεται χάλια, ακόμη κι αν εγώ κι ο διπλανός είμαστε μέλη ΔΕΠ και στη μίξη και στο μάστεριγκ, οπότε τότε που το μόνο που υφίσταται, είναι η ισοπέδωση και που να στραφούμε;

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
7201 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 03/04/07, 03:57
από midipart.gr
55 Απαντήσεις
17677 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/09/08, 21:11
από petros1992
3 Απαντήσεις
2721 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/07/08, 15:38
από Serviani
3 Απαντήσεις
2798 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/06/09, 03:21
από FABRICAUDIO
1 Απαντήσεις
2312 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/09/09, 18:16
από themos
3 Απαντήσεις
3000 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/11/09, 00:52
από rockguide
22 Απαντήσεις
12718 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/06/10, 05:45
από TheVrachnoprofiter
0 Απαντήσεις
36172 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/03/13, 00:20
από freemind
7 Απαντήσεις
8528 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/02/17, 17:09
από saved
0 Απαντήσεις
919 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/05/22, 15:58
από Ioannis Anastassakis