Και για να δωσω ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα:
Προ μηνων, ενα ανιψι μου πηρε την πρωτη του ηλεκτρικη κιθαρα και περασε απο το σπιτι μου να την δουμε μαζι. Φυσικα εκανε την χαζομαρα ο πατερας του να παει να παρει μονος του μια κιθαρα χωρις να συμβουλευτει εμενα (ή καποιον αλλο που ηξερε 5 πραγματα) και ετσι πηρε γουρουνι στο σακι. Οταν εφερε να δω την κιθαρα επαθα πλακα:
Δεν υπηρχε καν λογοτυπο καποιας εταιριας, το φινιρισμα ηταν απαισιο, ο λαιμος ηταν τοσο χοντρος που ενιωθες οτι κραταγες ροπαλο και οχι λαιμο ηλεκτρικης κιθαρας, ενω οι μαγνητες ηταν οτι να 'ναι (διπλοι).
Το περισσοτερο γελιο βεβαια το εριξα οταν ειδα την γεφυρα, που ηταν μια παμφθηνη απομιμηση floyd rose. Ηταν τοσο χαλια που δεν ειμαι σιγουρος αν ηταν φτιαγμενη απο μεταλλο ή απο σκληρο πλαστικο. Το sustain block ηταν σιγουρα απο σκληρο πλαστικο και οχι απο μεταλλο (ερε γλεντια) και το lock nut ηταν τοσο λεπτο που μπορουσες αν εσφιγγες λιγο παραπανω τις βιδες, να το λυγισεις ή να το σπασεις.
Δεν ειπα τπτ στον πατερα του ανιψιου μου εκεινη την στιγμη (εβλεπα ποσο χαρουμενος ηταν ο πιτσιρικας και δεν ηθελα να πω τπτ για να μη του χαλασω την χαρα), αλλα πραγματικα τετοιο χαλι σε καινουρια κιθαρα δεν εχω ξαναδει ποτε μου. Τεσπα, το action ηταν σε ανεκτα επιπεδα και ετσι αποφασισα να δω αν δουλευει.
Την εβαλα λοιπον πανω στο axe fx μου, ανοιξα τον ενισχυτη και....
Δεν μπορουσα να πιστεψω στα αυτια μου ποσο ωραια ακουγοταν η κιθαρα. Θελω να πω, ξερω απο πειρα τοσων χρονων ολα οσα ελεγα πιο πανω - οτι δηλαδη η κιθαρα παιζει μικρο ρολο στον τελικο μας ηχο - αλλα αυτο ηταν γελοιο... Μια κιθαρα που μονο υπο μορφη τιμωριας θα επελεγα να την χαρισω σε καποιον, ακουγοταν φανταστικα!
Εβαλα μετα την κιθαρα μου εχοντας τις ιδιες ρυθμισεις και ο ηχος ηταν σχεδον αναλοιωτος. Σιγουρα υπηρχαν μικροδιαφορες (λιγο πιο πριμος πχ, ξεχωριζαν καλυτερα ηχητικα οι χορδες σε συγχορδιες οταν επαιζα με παραμορφωση κτλ), αλλα ηταν τοσες που να δικαιολογουν την αβυσσαλεα διαφορα τιμης αναμεσα στις 2 κιθαρες; Η απαντηση ειναι απλη: Αν μιλαμε για θεμα ηχου, τοτε οχι, σε καμια περιπτωση το τελικο ηχητικο αποτελεσμα δεν θα μπορουσε να δικαιολογησει την τεραστια διαφορα τιμης αναμεσα στις 2 κιθαρες. Οσων αφορα ομως το θεμα playability, αισθησης/αποκρισης, εμφανισης και σωστης λειτουργιας της κιθαρας, τοτε ναι, αυτη η τεραστια διαφορα στην τιμη αναμεσα στις 2 κιθαρες ηταν απολυτως δικαιολογημενη.
Αρα, για να καταληξουμε, οταν θελετε να αγορασετε καινουριο (ή τοπν πρωτο σας) εξοπλισμο, εχετε υποψην σας:
Την κιθαρα την διαλεγουμε για την αισθηση που μας αφηνει οσο παιζουμε (αν μας βολευει στο χερι, στο σωμα, στο βαρος κτλ), τα χαρακτηριστικα που εχει (πχ υπαρξη τρεμολο, ποσοι και τι ειδους μαγνητες εχει, ποσα ποτενσιομετρα, τι διακοπτες κτλ) και τελος για την εμφανιση της (αν μας αρεσει μια κιθαρα πολυ, εχουμε πολυ περισσοτερες πιθανοτητες να γουσταρουμε να ασχολουμαστε μαζι της συχνα αν μας "φτιαχνει" καθε φορα που την κοιταμε).
Αν ομως ο ηχος μας ειναι αυτο που μας ενδιαφερει να αλλαξουμε (διορθωσουμε), τοτε πρεπει να κοιταξουμε τα υπολοιπα μερη της ηχητικης μας αλυσιδας (με πρωτο και κυριο υποπτο τον ενισχυτη/ηχειο μας) και ΟΧΙ την κιθαρα μας.
Μην ξεχνατε, ακομα και σε μια κιθαρα φθηνη, μπορειτε να τοποθετησετε καλους μαγνητες και να εχετε πολυ καλα αποτελεσματα. Με εναν κακο ενισχυτη, οτι και να κανετε ΠΟΤΕ δεν θα μπορεσετε να φτιαξετε τον ηχο σας. ΠΟΤΕ ομως...
Αυτα... ξερω οτι ειναι πολυ δελεαστικοτερη η αγορα μιας καινουριας κιθαρας απο αυτη ενος ενισχυτη (τουλαχιστον για καποιον αρχαριο), ομως ειναι καλο να γνωριζουμε τι αγοραζουμε και το σημαντικοτερο: Γιατι το αγοραζουμε.