Σελίδες:
  • #1 από Kostaras2 στις 15 Apr 2012
  • Γεια σας,
    Ειμαι αυτοδιδακτος (με την βοηθεια καποιου φιλου) στην κλασσικη κιθαρα και παιζω τελειως ερασιτεχνικα.Ξεκινησα με ευκολα κλασσικα κομματια  (μ'αρεσουν αλλα χρειαζεται πολυ δουλεια) αλλα τον τελευταιο καιρο μ'αρεσει πιο πολυ να παιζω ελληνικα λαικα .Μαθαινω τωρα να παιζω και με πενα αλλα θα ηθελα να βρω μια ακουστικη γιατι νομιζω θα ειναι καλυτερα για λαικα,ποπ.Εχω μια Fender DG10ELH αλλα δεν μ'αρεσει ο ηχος της  και οι χορδες πολυ σκληρες.Ερωτηση,υπαρχει καποια ακουστικη κιθαρα  που να εχει πιο soft ηχο οι χορδες να μην ειναι τοσο σκληρες και να μπορω να χρησιμοποιω τα δαχτυλα (νυχια) χωρις προβλημα,υπαρχουν ακουστικες με μονο πλαστικες χορδες;
     
  • #2 από Μelexdy στις 15 Apr 2012
  • Mπορεις να βαλεις χορδες για fingerpicking στην φεντερ σου κ να δοκιμασεις. ζητα τες ετσι απο 1 μαγαζι που πουλαει χορδες κ λογικα εχουν. Καλο ειναι να την δωσεις για 1 σεταρισμα μαζι με τις χορδες.

  • #3 από cbk στις 07 Oct 2012
  • Χαιρετώ την παρέα!
    Ανέκαθεν μου άρεσε ο ήχος της κιθάρας, εδώ και μια εβδομάδα όμως άρχισα να ψάχνω στο διαδίκτυο για να προσεγγίσω τον κόσμο της σαν αρχάριος μαθητής.
    Στο δρόμο μου βρέθηκε μια συγχορδία (ρε) που απαιτεί στραμπούληγμα δακτύλων προκειμένου να μην πατιούνται οι διπλανές χορδές από τον παράμεσο (3ο δάκτυλο) στην ακουστική κιθάρα που ήδη υπάρχει από παλιά.
    Διαβάζοντας έμαθα πως η ταστιέρα της κλασσικής κιθάρας είναι κατά 10 χιλιοστά περίπου φαρδύτερη, και σε μαγαζί που πήγα το διαπίστωσα, παράλληλα όμως, στην κατηγορία των 150(yamaha) -300(alhabra) ευρώ, ο ήχος τους μου φάνηκε αισθητά πιο μουντός από την ακουστική κιθάρα που έχω.
    Όπως το έχω φανταστεί, θα ήθελα να μπορώ να παίζω κομμάτια blues, latin, rock αλλά και κλασσικά.
    Ο προβληματισμός μου είναι αν θα πρέπει να ασχοληθώ με την κλασσική ή την ακουστική.
    Αφ'ενός το φάρδος της ταστιέρας και αφ'ετέρου η πληρότητα (απαιτούμενη???) των σπουδών της κλασσικής με ωθούν προς αυτήν, είναι αυτό το σωστό όμως αν ο ήχος της δεν με καλύπτει; (στα χρήματα που λέω να διαθέσω).


    Πήγα και σε δάσκαλο ωδείου για μια πρώτη συμβουλή αλλά χωρίς να πολυασχοληθεί μου πρότεινε την ακουστική (δίδασκε ακουστική/ηλεκτρική).


    Επίσης, πείτε μου αν κάνω λάθος, νομίζω πως ο παίκτης κλασσικής παίζει άνετα ακουστική/ηλεκτρική και όχι το αντίστροφο.


    Ευχαριστώ προκαταβολικά! (next time θα προσπαθήσω να είμαι πιο σύντομος!  ;) [size=78%])[/size]

  • #4 από Adoni στις 07 Oct 2012
  • Χωρις να θελω να γινομαι φορτικος, πρεπει να σου πω οτι το θεμα εχει συζητηθει εκατονταδες φορες στο φορουμ για περιπτωσεις αρχαριων παρομοιες με τη δικη σου. Θα κερδιζες πολλα αν τους εριχνες μια ματια.

    Στο θεμα μας τωρα, ας τα παρουμε ενα ενα με τη σειρα που τα εκθετεις.

    Λοιπον αν καταλαβαινω καλα, μαθαινεις κιθαρα μια εβδομαδα? Ειναι ακομα νωρις, πρεπει τα δακτυλα σου να "σπασουν" , να αποκτησουν ανοιγμα και κυριως καθετοτητα για να πεις πραγματικα οτι υπαρχει καποιο προβλημα. για την ωρα η μονη αιτια που δυσκολευεσαι ειναι απλα οτι ειναι πολυ αρχη ακομα (και καθε αρχη και δυσκολη). Κανεις μαθηματα μονο απο το νετ? εχεις καποι φιλο να σου δειξει μερικα βασικα πραγματα?

    Η Ρε ματζορε δεν ειναι δυσκολη συγχορδια και δεν απαιτει καποιο στραμπουληγμα, με την εξασκηση θα τα καταφερεις και θα το δεις και μονος σου αυτο. Το μονο που χρειαζεται ειναι να εχεις τα δακτυλα σου καθετα με την ταστιερα και δε θα πατιεται τιποτα εξτρα. Practice practice practice!

    Σωστα εμαθες για το πλατος του μπρατσου, ειναι περιπου μιαμιση φορα οσο της ακουστικης/ηλεκτρικης.
    Οσον αφορα τη διαμαχη ακουστικ-κλασικη ειναι 2 τα θεματα: 1) και κυριοτερο, τι ειδη μουσικης θες να παιξεις. Η κλασικη ενδεικνυται κυριως για κλασικη μουσικη (Μπαχ κλπ), και για φλαμενκο-λατιν. Για ροκ, ποπ, εντεχνα, ρεμπετολαϊκα και μπλουζ η ακουστικη. Οχι οτι δεν μπορεις δυνητικα και να τα μπασταρεδψεις, αλλα αν σε ενδιαφερει κατι πιο πολυ τοτε θα επιλεξεις το οργανο που ταιριαζει κυριως σε αυτο, και φυσικα μπορεις να πειραματιστεις. 2) η διδακτικη μεθοδος. Αν θελεις να μαθεις σωστα κλασικη κιθαρα πρεπει οπωσδηποτε να κανεις μαθημα με καποιο δασκαλο ή σε καποιο ωδειο και να μαθεις θεωρια, να διαβαζεις παρτιτουρα κλπ. Αν θελεις να μαθεις φλαμενκο-λατιν πρεπει να απευθυνθεις σε ειδικο δασκαλο που γνωριζει αυτα τα ειδη -αλλιως το βλεπω πολυ δυσκολο να την παλεψεις μονος σου στο συγκεκριμενο ειδος. Στην ακουστικη τα πραγματα ειναι κατατι πιο απλα και μπορεις -με προσπαθεια βεβαια- να μαθεις και μονος σου. Οχι οτι το να κανεις μαθημα με δασκαλο/ωδειο ή το να μαθεις θεωρια, σολφεζ κλπ ειναιχασιμο χρονου ή θα σου βγει σε κακο... το αντιθετο μαλιστα! Η διαφορα ειναι οτι τραγουδακια (ρυθμικη και σολο) μπορεις να τα βγαλεις σωστα ακομα και ως αυτοδιδακτος με ταμπλατουρα κλπ, αλλα κλασικη μουσικη αποκλειεται να βγαλεις σωστα μονος σου και φλαμενκο απαιτει δεξιοτεχνια.

    Οσον αφορα τον αλλο το μυθο "ο παίκτης κλασσικής παίζει άνετα ακουστική/ηλεκτρική και όχι το αντίστροφο", δεν ισχυει. Ειναι και οι 3 κιθαρες καταρχην, εχουν πιο πολλες ομοιοτητες παρα διαφορες, συν οτι καποιος που παιζει ηδη ενα νυκτο εγχορδο προφανως εχει μεγαλυτερη ευχερεια σε ενα παρεμφερες οργανο απο οτι καποιος που ειναι εντελως αρχαριος. Βεβαια η καθε κιθαρα εχει το στυλ της και τις τεχνικες της. Η ηλεκτρικη εχει τα εφε και τα ηλεκτρικα της που θελουν μελετη και ψαξιμο, απο την αλλη βεβαια εχει αρκετα μαλακα πατηματα. Η ακουστικη εχει μαλλον τα πιο σκληρα πατηματα απο ολες, αλλα το μπρατσο της ειναι πανομοιοτυπο με της ηλεκτρικης και παιζεται οπως και η ηλεκτρικη κατα κυριο λογο με πενα, οποτε η σχεση αναμεσα σε αυτες τις 2 ειναι στενοτερη. Η κλασικη εχει πλαστικες χορδες που της δινουν πιο μαλακο πατημα σε σχεση με τις συρματινες, που ειναι και λιγοτερο επιπονο για τα ακροδακτυλα. Η φαρδια ταστερα και το χοντρο μπρατσο χαριζουν μεγαλα ανοιγματα και πολυ καλο "σπασιμο" δακτυλων, αλλα απαιτει μεγαλυτερο κοπο. Στην κλασικη κυριως θα μαθεις να παιζεις με δακτυλισμους (που ειναι και αυτοι ωραιοι και χρησιμοι ενιοτε, εγω που δυσκολευομαι σε αυτους το βλεπω) και οχι με ενα, κατι που θα πρεπει να μαθεις οπωσδηποτε ομως εαν θελεις να παιξεις ρυθμικη κιθαρα για κανενα τραγουδακι. Η μεταβαση ειναι πιο ομαλη απο ηλεκτρικη σε ακουστικη και τουμπαλιν, αλλα μη νομιζεις οτι και ο κλασικος υστερει, απλα θα του παρει λιγο χρονο να σκληρυνουν τα ακροδακτυλα κι αλλο και επισης να μαθει να χειριζεται την πενα -εδω βλεπω μεγαλυτερη δυσκολια.

    Εν κατακλειδι, φτανουμε στην κλασικη ερωτηση. Εσενα τι σε ενδιαφερει? Αν εισαι απλα για να μαθεις να παιζεις κανενα τραγουδακι και να γουσταρεις με την παρεα σου, τοτε κρατα την ακουστικη που εχεις, κανε της και ενα σεταπ και συνεχισε την καλη δουλεια, ει δυνατον με δασκαλο, θα δεις μεγαλη διαφορα. Αν παλι σε ενδιαφερει να παιξεις κλασικη μουσικη και τιποτα λιγοτερο, ή θελεις να γινεις επαγγελματιας με πτυχιο-διπλωμα κλπ, ή το φλαμενκο ειναι η ψυχη σου, τοτε παρε μια αξιοπρεπη κλασικη και δωστου! Αν θελεις ροκιες κλπ, μαζεψε λιγα ακομα και παρε κιθαρα-ενισχυτη! Να ξερεις παντως πως ο,τι κι αν διαλεξεις, το θεμα ειναι να μαθεις, μετα το μελλον ειναι ανοιχτο μπροστα σου και μπορεις να παρεις και αλλες κιθαρες.
  • #5 από cbk στις 07 Oct 2012
  • Φίλε Adoni σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την άμεση και πολύ κατατοπιστική απάντησή σου!
    Παρ'οτι έψαξα (όχι επισταμένως, πράγματι) στο φόρουμ, τις πληροφορίες που παρέθεσες τόσο όμορφα τις χρειαζόμουν!
    Θα διευκρινήσω τα εξής:
    Ναι, εδώ και μία εβδομάδα άρχισα να κάνω ασκήσεις κυρίως από το site του justin που ξεκινάει τους αρχάριους από τη συγχορδία του ρε, που ακόμη και στατικά δεν μπορώ να την παίξω καθαρά, αν δεν φροντίσω τα άλλα δύο δάκτυλα (πλην του παράμεσου) να απομακρύνουν (πατώντας τες!)  τις χορδές εκατέρωθεν αυτής που πατά ο παράμεσος! Και να σκεφτείς πως δεν έχω χοντρά δάκτυλα! Να ελπίσω πως με τον καιρό θα σκληρύνουν οι άκρες των δακτύλων με αποτέλεσμα να μην απλώνονται τόσο κατά το πάτημα της χορδής; (το θέμα της καθετότητας το προσέχω ιδιαίτερα για να μη "κακομάθω").
    Δεν έχω κάποιον να μου δείξει.
    Δεν θάθελα να μάθω να παίζω με ταμπλατούρα, το θεωρώ παπαγαλία χωρίς ομορφιά. Άλλωστε φιλοδοξώ να παίζω δικές μου συνθέσεις!!!
    (Πνίγηκες; Σοβαρά το είπα!
    Θάθελα να μου πεί κάποιος, κατά πόσο η μελέτη σκοτώνει την έμπνευση, αλλά αυτό είναι θέμα άλλης συζήτησης).
    Δεν μου άρεσε πως ανάλογα με τη μουσική που θέλω να παίζω, πρέπει να διαλέξω και κιθάρα!
    Δηλ. ο κλασσικός άμα πιάσει μια ακουστική δεν μπορεί να παίξει αυτά που θέλει με τα δάκτυλα; (πόσο δύσκολη είναι η προσαρμογή σε στενότερη ταστιέρα ??? δεν μπορώ να ξέρω...)
    Θεωρώ (και δεν το διάβασα κάπου ως "μύθο") πως ο κλασσικός κάνει πιο ολοκληρωμένες και σε βάθος σπουδές και μπορεί να παίξει ευκολότερα "τα πάντα" γι'αυτό και κλίνω προς τα εκεί. Αντίθετα, όπως και άλλοι λένε, η ακουστική ενδείκνυται για να παίζεις τραγούδια (παρέα κλπ) που σε μένα ακούγεται κάπως πρόχειρη λύση.
    Και θα είχα ήδη αποφασίσει και δεν θα σας ζάλιζα, αν δεν φοβόμουν μην αρχίσω κλασσική και λόγω υπερβολικής δυσκολίας κουραστώ και τα παρατήσω  άδοξα! Γιατί δεν πρέπει να κρύψω πως ούτε μικρός είμαι ούτε έχω τη μνήμη που ίσως απαιτεί το συγκεκριμένο ...άθλημα!
      Αυτό : "Στην κλασικη κυριως θα μαθεις να παιζεις με δακτυλισμους (που ειναι και αυτοι ωραιοι και χρησιμοι ενιοτε, εγω που δυσκολευομαι σε αυτους το βλεπω) και οχι με ενα,[/size] " δεν το κατάλαβα!
    [/size] Κλείνω, διευκρινίζοντας πως δεν θέλω πτυχίο-δίπλωμα-καριέρα. Θέλω -αν γίνεται και αν τελικά μπορώ - να πλησιάσω στο σημείο να μπορώ να παίξω ό,τι ακούσω! Γίνεται αυτό σε δέκα χρόνια; (σοβαρά ρωτάω, επειδή στο πιάνο πχ οι νότες είναι στη σειρά νομίζω διευκολύνουν ακόμη και τον αρχάριο να ξεκολλήσει σχετικά γρήγορα και να δει-ακούσει αποτελέσματα, στην κιθάρα μου φαίνεται τραγικά πιο δύσκολο, είναι έτσι; )












         
  • #6 από Adoni στις 07 Oct 2012
  • Μην ανησυχεις, μια βδομαδα ειναι πολυ λιγο. Αν μελετας σωστα και τακτικα μεσα σε λιγο καιρο ολα θα γινουν. Και τα ακροδακτυλα σου θα σκληρυνουν κ θα καλιασουν, και τα δακτυλα θα ανοιξουν και ανεξαρτητα θα γινουν και απολα... αλλα σιγα σιγα. Οι πρωτοι μηνες στην κιθαρα ειναι οι πιο δυσκολοι. Αν θελεις να ξεκινησεις με συγχορδιες, καλυτερα να ασχοληθεις με Μι ματζορε, Μι μινορε, Λα μινορε -κ εναλλαγες αυτων- για αρχη, κ σιγα σιγα προχωρας. Προσωπικα θα σου προτεινα να κανεις και ασκησεις για τα δακτυλα (1-2-3-4, 1-3-2-4 κλπ) και να μαθεις καμμια ευκολη μελωδια (οχι συγχορδιες δηλαδη, ενα σολακι ας πουμε) που να παιζεται στα 5 πρωτα ταστα (μαθε την 9η συμφωνια του Μπετοβεν -οχι ολοκληρη- ξερω γω, το breaking the law κλπ) με λιγο ψαξιμο θα βρεις. Αφου κοιτας το site του justin υποθετω οτι ξερεις ηδη πως να κρατας την κιθαρα, πως να κρατας την πενα και να κανεις alternate picking.

    Η ταμπλατουρα και οι δικες σου συνθεσεις δεν εχουν καμμια ασυμβασια μεταξυ τους! Η ταμπλατουρα ειναι απλα ενας τροπος απεικονισης, οπως ειναι και η παρτιτουρα, αλλα με αρκετα λιγοτερες πληροφοριες. Χονδρικα, αν εχεις στ αφτια σου το κομματι, μπορεις να το βγαλεις κοιτωντας την ταμπλατουρα. Ενω με την παρτιτουρα, και πριμα βιστα μπορεις να παιξεις κατι που δεν εχεις ξανακουσει. Απο εκει και περα, το καλυτερο ειναι το αφτι -για πραγματα που εχεις ξανακουσει- ωστε να εξασκεισαι κιολας. Τωρα ειναι βεβαια παρα πολυ νωρις για κατι τετοιο (εκτος πια αν εχεις χαρισμα), οποτε παλεψε την και με την ταμπλατουρα.

    Δεν μου άρεσε πως ανάλογα με τη μουσική που θέλω να παίζω, πρέπει να διαλέξω και κιθάρα!
    Να στο θεσω αλλιως. Καποιος που θελει να παιξει μεταλ, ειναι ΑΣΚΟΠΟ να αγορασει μια κλασικη κιθαρα. Ο ηχος που θελει αυτος με τον ηχο που μπορει να βγαλει το οργανο ειναι μερα με τη νυχτα! Η προσβαση στα χαμηλα ταστα στην κλασικη ειναι δυσκολη, και χωρις τον ηλεκτρικο ηχο, πως θα κανεις tapping ας πουμε, ωστε να το ακουν κ αλλοι ανθρωποι εκτος απο εσενα που εισαι διπλα στο ηχειο?
    Ελπιζω να το επιασες το παραδειγμα.

    Κοιτα, στο συγκεκριμμενο θεμα, η δικη μου γνωμη (και νομιζω των περισσοτερων εδω μεσα) ειναι: Να ξεκινας να μαθαινεις αυτο που πραγματικα θελεις να μαθεις! Προτασεις τυπου "να κανω 2 χρονια κλασικη κ αφου μαθω καλα/ή επειδη ειναι πιο φτηνη  ??? μετα να ασχοληθω με την ηλεκτρικη που αυτη μου αρεσει" οι οποιες ακουγονται συχνα πυκνα, θεωρω οτι οχι απλα δεν βοηθουν τον παικτη να φτασει εκει που θελει, το αντιθετο μαλιστα, του κανουν κακο!
    Γι αυτο πρωτα πρεπει να κατασταλαξεις στο τι θελεις να μαθεις.
    Και μετα ερχομαστε στο ΠΩΣ θα μαθεις αυτο στο οποιο κατασταλαξες. Το οτι οι κλασικες σπουδες ειναι πιο "ολοκληρωμενες" ισχυει απο γραφειοκρατικης αποψης (το πτυχιο κ το διπλωμα της κλασικης ειναι αναγνωρισμενα απο το υπουργειο, ενω για ηλεκτρικη πχ φερουν απλα το ειδικο βαρος του ωδειου που τα δινει -περισσοτερα γι αυτο να πουν οι σπουδαγμενοι, εγω αυτοδιδακτος ειμαι) και αν εισαι πολυ μικρος. Κατα τα αλλα, οι σπουδες στην ηλεκτρικη και στην ακουστικη κιθαρα ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΟ δεν υστερουν σε τιποτα απο την κλασικη, και ειναι μαλιστα και προσαρμοσμενες και στοχευμενες σε τεχνικες και στο στυλ αυτων των ειδων κιθαρας. Τωρα μονος σου, ναι και πιο αργη θα ειναι η προοδος σου, και οχι τοσο ολοκληρωμενες οι γνωσεις σου, αλλα παρολαυτα μπορει να γινει (προφανως αν εχεις τη δυνατοτητα για εναν καλο δασκαλο ή ωδειο να πας), ενω αντιθετα να μαθεις μονος σου φλαμενκο απο το 0 ή κλασικη κιθαρα, το θεωρω παρα μα παρα πολυ δυσκολο (δε λεω ακατορθωτο γιατι "δεν υπαρχει δεν μπορω, υπαρχει δε θελω" σε αυτο το θεμα... αν ο αλλος ειναι κολλημενος και εχει τη βιδα να μαθει φλαμενκο τοσο πολυ, ε τοτε δεν ξερω πως, αλλα θα τα καταφερει).
    Η μουσικη πρεπει να ειναι μερακι και να κανεις πραγματα που σ αρεσουν! Αν εσενα ο πρωταρχικος στοχος σου ειναι παιξεις κανενα εντεχνο και φας 2 χρονια κανοντας μονο κλασικη μουσικη, θα γινει αγγαρεια η κιθαρα. Προφανως η μελετη εχει και καποια βαρετα στοιχεια που ομως αργοερα φαινεται η αξια τους. Αλλα σε καμμια περιπτωση δεν ειναι φαση "θα λυσω πρωτα ολες τις δυσκολες ασκησεις απο το πανεπιστημιακο συγγραμμα της φυσικης, και μετα θα παω στο σχολικο βιβλιο που αυτο με ενδιαφερει, και θα πεταω". Ειναι λαθος προσεγγιση αυτη. Δεν ειναι η κλασικη η δυσκολη και οι αλλες οι ευκολες, οποε αν τα καταφερω με τη δυσκολη, μετα θα πεταω. Ειναι απλα διαφορετικες και σχεδιασμενες για αλλα ρεπερτορια. Αντιστοιχα ενας πολυ σπουδαγμενος κλασικος θα δυσκολευτει να κανει καποιες τεχνικες που ειναι μονο για την ηλεκτρικη, θα πρεπει να κατσει να τις μαθει, οπως και ο ηλεκτρικος τις αντιστοιχες της κλασικης που δεν ξερει. Η βαση ειναι ιδια βεβαια, ολες εχουν 6 χορδες και 22 ταστα (αντε ειναι κ μερικες με 24 και αλλες με 7 χορδες αλλα εμεις μιλαμε mainstream τωρα).

    Εσενα τι μουσικη σε ενδιαφερει? Απο εκει θα ξεκινησεις, οπως ειπα παραπανω. Μετα βρες εναν καλο δασκαλο, κανε ενα σεταπ στην ακουστικη σου -αν παραμεινεις σε αυτη- ή πουλα την και παρε μια κλασικη -αν αποφασισεις για κλασικη- και μη σε ανησυχουν καθολου οι "ολοκληρωμενες σπουδες"! Αυτο το αγχος, αστο για το δασκαλο σου, που ειναι και η δουλεια του αλλωστε  ;)
  • #7 από cbk στις 07 Oct 2012
  • Ok!
    Βλέπω τι μπορώ να κάνω με την ακουστική και στην πορεία το ξανασυζητάμε!
    Φίλε adoni, σε ευχαριστώ πολύ!
Σελίδες: