Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Κιθάρα - Μάρκες και τύποι => Μήνυμα ξεκίνησε από: Salinas στις 07/11/07, 14:37
-
Είχα χθες μια συζήτηση μ'ένα φίλο:
Αυτός είχε δει μια Les Paul του '68 και είχε φάει τρελλό σκάλωμα.
Εγώ απ'την άλλη έχω κολλήσει με μια Nik Huber Orca η οποία είναι παρόμοια σα φιλοσοφία
με τη Gibson, αλλά δε φέρει το mojo του vintage και τεχνικά-κατασκευαστικά είναι πολύ πιο
εξελιγμένη.
Χωρίς να υπεισέρχομαι σε θέμα υπερεκτίμησης των "ιστορικών" κατασκευαστών και προσωπικού
γούστου, πιστεύετε ότι με όλη την εξέλιξη που υπάρχει, ένα vintage όργανο εξακολουθεί να αντκατοπτρίζει
στα πολλά χιλιάρικα του κόστους του την αντικειμενική του αξία;
-
Στο vintage όργανο, πλέον που είναι προφανώς και της μόδας, πληρώνεις καθαρά το vintage. Ποτέ δεν κατάλαβα όρους τύπου vintage, relic κλπ. Εφόσον υπάρχει πλέον η τεχνολογία και μπορεί να κατασκευαστεί κάτι καλύτερο με τα ίδια, και ίσως και λιγότερα λεφτά, γιατί να προτιμήσω το vintage? Για την ποζεριά της υπόθεσης? Πιστεύω τέτοια όργανα υπερεκτιμούνται. Όπως είπες ερωτευμένε φίλε μου ( ;D ;D ;D ) είναι καθαρά το θέμα mojo και ποζεριά που παίζει σε τέτοιες επιλογές. Προσωπικά δεν θα'δινα ένα σκασμό φράγκα για ένα "vintage" όργανο, όταν με λιγότερα θα μπορούσα να πάρω μια JEM και να'μαι κύριος! ;D
-
Την ίδια συζήτηση την έχω κάνει για κρασιά :P
Καλώς ή κακώς ζούμε σε μια εποχή ανεπτηγμένης τεχνολογίας η οποία μπορεί να μας προσφέρει προϊόντα τα οποία όχι απλά βγαίνουνε φθηνότερα, αλλά δεν τους λείπει και η ποιότητα. Τώρα φυσικά πολλοί μπορούνε να πούνε για το θέμα της "ψυχής" του οργάνου... δεν μπορώ να τους πω τίποτα αν αυτό είναι που αισθάνονται.
Σαν άνθρωπος που μου αρέσει η λειτουργικότητα και όχι το να κάνω συλλογή συμφωνώ με τον ερωτευμένο φίλο μου καθώς και με τον κ. Αντώνη ;)
-
Προσωπικά διετέλεσα θαυμαστής μιας Les Paul Standard 50's neck (όχι vintage), αλλά
όταν είδα τη Huber και διαπίστωσα ιδίοις όμασι τι ξύλα φοράνε αυτές οι κιθάρες, τι δουλειά
έχουν επάνω τους (δεσιμο ξύλων, ποιότητα ηλεκτρικών κτλ.) αλλαξοπίστησα πάραυτα.
Αυτό που μ'ενδιαφέρει είναι ν'αγοράσω το καλύτερο όργανο με τα χρήματα που διαθέτω,
έστω κι αν στο headstock γράφει "Μητσάρας από Καλαμαριά".
Όπως είπες ερωτευμένε φίλε μου ( ;D ;D ;D )
συμφωνώ με τον ερωτευμένο φίλο μου
μη χάσετε ευκαιρία να με ξεφωνίσετε εσείς...
-
Χμμ... με βαλατε σε σκεψεις... Ζαχαρωνω μια κιθαρα κοστουμ παλια... Σκευτικα, ειναι costum, ειναι και τοσο παλια, και μαμω τις κιθαρες θα ειναι... Αλλα εδω που τα λεμε, τι εχει να ζηλεψει μια καινουργια τελικα απο αυτην; Τα ξυλα τις καινουργιας θα ειναι σε καλητερη κατασταση, τα ηλεκτρικα επισης, πλεων υπαρχουν μαγνιτες για καθε ηχο, τελικα τι μενει στο οπιο ειναι ανωτερο το παλιο οργανο, και γιατι να το πρωτιμισω;...
-
Ένα παλιό όργανο διαθέτει καλύτερα ξύλα!(με την έννοια οτι είναι ποιό παλιό!)
Τώρα εννοείται ότι είναι υπερεκτιμημένα και φυσικά πολλά καινούργια είναι καλύτερα!
Τώρα αν μια Huber είναι καλύτερη από μια Gibson ή μια PRS ας το κρίνει ο υποψήφιος αγοραστής!
Η δική μου άποψη είναι ότι ο καθένας μας πρέπει να αγοράζει αυτό που του κάθετε καλά και φυσικά αυτό που του αρέσει εμφανισιακά και ακουστικά!
Τι να κάνουμε! Εμένα αν για παράδειγμα μου χάριζαν την καλύτερη Jazz κιθάρα αξίας δεκάδων χιλιάδων Ευρώ και με τον όρο να μην την πουλήσω, σας ενημερώνω ότι δεν θα την ακουμπούσα ποτέ!(Αυτό το παράδειγμα το παραθέτω μόνο και μόνο για να δείξω την δύναμη της επιλογής που μπορεί να κάνει ο καθένας)
Τώρα τα όργανα αυτή την στιγμή πέρα από τα ξύλα δεν στοιχίζουν τίποτα στις εταιρίες!!!από κει και μετά πληρώνεις τη φίρμα και το αν είναι handmade ή μαζικής παραγωγής!
Αν όντως είστε καλλιτέχνες θα πρέπει να πιστέψετε οτι το κάθε όργανο έχει και την δική του ψυχή!!!θα πρέπει να ξέρετε ότι ο malmsteen ή ο clapton ή ο vai δεν αρπάζουν μια οποιαδήποτε κιθάρα για να παίξουν!!!(Βέβαια αυτά είναι πολύ ψιλά γράμματα που μόνο αυτοί καταλαβαίνουν!)
επίσης αν δεν επιθυμείτε κάποια συγκεκριμένη φίρμα τότε γιατί δεν παραγγέλνεται από warmoth και καταφεύγετε στον κάθε nick Huber ή στην κάθε gibson!
Αγοράστε αυτό που γουστάρετε!!!
(μια les Paul ή μια stratocaster vintage - ναι είναι καλύτερη από μια αντίστοιχη καινούργια! - τώρα ως προς τι είναι καλύτερη θα το κρίνετε εσείς !!! εγώ λέω ότι είναι καλύτερη γιατί τα Μάτια της έχουν δει περισσότερα! :P )
-
Χμμ... με βαλατε σε σκεψεις... Ζαχαρωνω μια κιθαρα κοστουμ παλια... Σκευτικα, ειναι costum, ειναι και τοσο παλια, και μαμω τις κιθαρες θα ειναι... Αλλα εδω που τα λεμε, τι εχει να ζηλεψει μια καινουργια τελικα απο αυτην; Τα ξυλα τις καινουργιας θα ειναι σε καλητερη κατασταση, τα ηλεκτρικα επισης, πλεων υπαρχουν μαγνιτες για καθε ηχο, τελικα τι μενει στο οπιο ειναι ανωτερο το παλιο οργανο, και γιατι να το πρωτιμισω;...
Τα ξυλα οσο παλιωνουν τοσο καλυτερο ηχο εχουν! (εκτος αν τα εχει φαει η υγρασια...)
Οποτε αυτο με τα ξυλα δεν ισχυει... αυτο που ισχυει ειναι να παρεις μια κιθαρα που να σου τεριαζει στο χερι και στον ηχο, ειτε ειναι καστομ ,ειτε εργοστασιου, ειτε νεα, ειτε παλια...
Θα συμφωνησω απολυτα οτι στα παλια οργανα πληρωνεις κυριως τη συλεκτικη αξια. Και αυτο αν εινα γκιμπσον π.χ. αν ειναι καστομ συνηθως δεν περνουν αξια, το αντιθετο (εκτος αν ειναι Ζεμαιτις π.χ.)
Εγω ειμαι καπου στη μεση, θεωρω τις παλιες κιθαρες υπερτιμημενες και τις νεες εργοστασιακες ως επι το πληστον αψυχες... υπαρχουν βεβαια και εξειρεσεις... και κιθαρες σαν τισ Χαμπερ ενοειτε δεν θεορουντε εργοστασιακες, ειναι απο τις καλυτερες που κυκλοφορουν, και οσες εχω δει και ακουσει απο κοντα ειναι αψογες! :)
-
Η δική μου άποψη είναι ότι ο καθένας μας πρέπει να αγοράζει αυτό που του κάθετε καλά και φυσικά αυτό που του αρέσει εμφανισιακά και ακουστικά!
Χεχ, ταυτοχρονα ποσταραμε πανω-κατω τα ιδια, συμφωνω απολυτα με τα λεγομενα σου, και ξεχασα να γραψω οτι ναι, και η εμφανισει παιζει πολλες φορες ρολο σε μια επιλογη! (π.χ. αγοραζουμε μια κιθαρα που ειναι 90% αυτο που θελουμε επειδη μας εμπνεει και η εμφανιση...)
-
Το οτι ειναι πιο παλιο γιατι παει να πει οτι εχει καλητερα ξυλα; Ειναι θεμα του πως τα δουλευανε τοτε η οτι το ξυλο με την ηλικια γινετε καλητερο; Και ποση (και τι) διαφορα μπορει να εχει πια; Με την ηλικια δεν χαλανε τα ξυλα; Στο κατω κατω τι διαφορα εχει ενα οργανο με σωμα basswood αν κοστιζει καινουργιο 100, 1000 η 5000 ευρο και αν ειναι παλιο;...
Και τι παει να πει η ηλικια, εκτος απο το οτι το οργανο εχει ταλαιπωριθει; Ψυχη;... Ναι ενα καινουργιο οργανο που βγηκε μαζι με αλλα 1000 την ιδια μερα, και υπαροχυν εκατομυρια ομια του δεν εχει ψυχη, αλλα απο την στιγμη που θα το παρω και θα το κανω δικο μου θα αρχισω να του δινω ψυχη, και θα εχει οση ψυχη του δωσω. Γιατι μια Ibanez του 80 να εχει περισσοτερη ψυχη απο την δικη μου;
-
Η αλήθεια είναι ότι ένα όργανο όσο περισσότερο μένει, με την κατάλληλη συντήρηση βέβαια,
τα ξύλα του στεγνώνουν, γίνονται σκληρά και άκαμπτα και αρχίζει να αντιδρά όλο και περισσότερο σαν
ένα ενιαίο, δεμένο σύνολο και όχι σαν ένα σύνολο από καλά κομμάτια. Παρ'όλα αυτά το τίμημα γι'αυτό το
υπέρ έχω την εντύπωση ότι αντισταθμίζεται αφ'ενός από το υπέρογκο συνήθως κόστος των συγκεκριμένων
οργάνων και αφ'ετέρου από την ποιότητα που εξασφαλίζει στα καινούρια η τεχνολογική εξέλιξη.
Τώρα, για το αν έχουν ή δεν έχουν ψυχή... περί ορέξεως κολοκυθόπιτα!
-
Η αλήθεια είναι ότι ένα όργανο όσο περισσότερο μένει, με την κατάλληλη συντήρηση βέβαια,
τα ξύλα του στεγνώνουν, γίνονται σκληρά και άκαμπτα και αρχίζει να αντιδρά όλο και περισσότερο σαν
ένα ενιαίο, δεμένο σύνολο και όχι σαν ένα σύνολο από καλά κομμάτια.
Αυτο ακριβως! Δεν ειπα οτι αξιζει τα λευτα του, αλλα συνηθως οσο παλαιωνει το οργανο τοσο αλλαζουν τα ξυλα του, συνηθως ηχητικα προς το καλυτερο.
Μπορει καποιος να το δει και σε 2 ιδιες ακριβως κιθαρες, με διαφορα ηλικιας 10 χρονια π.χ. οτι υπαρχει διαφορα, λογο παλαιωσης ξυλων και ηλεκτρονικων, και στο παιξιμο και στον ηχο...
Να ξερετε ομως υπαρχει και μετεμψυχωση στις κιθαρες, δηλαδη αν πουλησεις την κιθαρα σου και αγορασεις την κιθαρα καποιου αλλου, το φαντασμα της παλιας σου κιθαρας θα μπει σε αυτη που μολις αγορασες!!! :P
-
πάντως αν σκεφτείτε πόση ενέργεια δίνουμε σε μια κιθάρα... θα πιστεύατε και σεις όπως πιστεύω εγώ οτι είναι "ζωντανός οργανισμός"!!! :)
-
πάντως αν σκεφτείτε πόση ενέργεια δίνουμε σε μια κιθάρα... θα πιστεύατε και σεις όπως πιστεύω εγώ οτι είναι "ζωντανός οργανισμός"!!! :)
Σιγουρα υπαρχει κοσμος που μπορει να δωσει τη μουσικη μαγια του με μια οποιαδηποτε κιθαρα, αλλα πιστευω για τους περισοτερους ισχυει αυτο που ειπες εσυ, η κιθαρα ειναι σαν "ζωντανός οργανισμός" με τον οποιο αλληλεπιδρα με διαφορους τροπους... Ολα ειναι σχετικα παντως... :)
-
Η αλήθεια είναι ότι ένα όργανο όσο περισσότερο μένει, με την κατάλληλη συντήρηση βέβαια,
τα ξύλα του στεγνώνουν, γίνονται σκληρά και άκαμπτα και αρχίζει να αντιδρά όλο και περισσότερο σαν
ένα ενιαίο, δεμένο σύνολο και όχι σαν ένα σύνολο από καλά κομμάτια. Παρ'όλα αυτά το τίμημα γι'αυτό το
υπέρ έχω την εντύπωση ότι αντισταθμίζεται αφ'ενός από το υπέρογκο συνήθως κόστος των συγκεκριμένων
οργάνων και αφ'ετέρου από την ποιότητα που εξασφαλίζει στα καινούρια η τεχνολογική εξέλιξη.
Τώρα, για το αν έχουν ή δεν έχουν ψυχή... περί ορέξεως κολοκυθόπιτα!
Αυτό ξέρω και εγώ. Τα ξύλα στεγνώνουν και το όργανο παίζει καλύτερα. Αυτό το στέγνωμα δεν γίνεται με τεχνικά μέσα και μόνο με τα χρόνια γίνεται. Είναι και ένας λόγος που δεν αξίζει να πουλάς παλιές κιθάρες (και όργανα από ξύλο γενικότερα).
-
Πιαστε ολοι απο ενα πιστολακι να στεγνωσουμε τις καινουριες μας κιθαρες! Θα τις κανουμε vintage σε λιγους μηνες! (πλακα κανω, το διευκρυνιζω γιατι τωρα τελευταια πολλοι ειναι ετοιμοι να αρπαχτουν επειδη νομιζουν οτι οι αλλοι τους ειρωνευονται)
-
Πραγματικα ομορφη η les paul του 68.Μπορει να μην ξετρελαθηκα με το χρωμα της αλλα μου αρεσε αρκετα σαν κιθαρα.Δυστυχως τελευταια φορα που επισκεφτηκα το μαγαζι που την εχει,δεν την ακουσα αλλα που θα παει,την επομενη φορα ;) Αλλα τι να κανουμε,ο ερωτας με την Orca δεν ειναι μικρος οποτε ο Huber πρεπει να μου ετοιμασει καποια στιγμη μια.Το θεμα ειναι,που βρισκεις αλλα 3700€ για εναν Soldano!!!
-
Σκεφτειτε αλλο : οι παλιοι ενισχυτες, και γενικα οι p2p λαμπατοι ενισχυτες, γιατι ειναι πιο ακριβοι απο την στιγμη που ειναι πιο απλοι στην κατασκευη τους απο αυτους με πλακετες?
-
Το κουφο ομως ειναι οτι το 2003, εγινε προσπαθεια να φτιαχτει ενα βιολι που θα ειναι ακομα καλυτερο και σε καποια δημοσιο τεστ των δυο βιολιων οι ακροατες επελεξαν το καινουργιο ως "λιγο" καλυτερο. ;)
Αν λέμε για το ίδιο, ήταν νομίζω κάποιο Πανεπιστήμιο στη Σουηδία που έκανε τη μελέτη και την κατασκευή/αντιγραφή (με τη βοήθεια ισχυρών υπολογιστών).
Όσο για την "ωρίμανση των ξύλων" στα vintage ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ όργανα.... χα...χαχα... χαχαχα.... ΧΑΧΑΧΑΧΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΑΑΧΑΧΑΑΑΑΑ!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
συγγνώμη, ήταν αυθόρμητο :P :P
-
Διαβασα μια συνεντευξη του τρισμεγιστοου Gary Moore (τον οποιο θα δω live αυριο ;D) στην οποιοα παρουσιαζει τις αγαπημενες του κιθαρες οι οποιες δεν βγαινουν σχεδον ποτε live. Μονο σε ηχογραφησεις. Η αγαπημενη του απο ολες ειναι μια '59 les paul και λέει πως δεν εχει βρει τον ηχο αυτης της κιθαρας ΠΟΥΘΕΝΑ αλλου. Η εξηγηση του ειναι οτι ξυλα, μαγνητες κλπ παλαιωνουν το καθενα με διαφορετικο τροπο καθως περνανε τα χρονια και δεν μπορει καποιος να προβλεψει τι αποτελεσμα θα δινει ηχητικα μια κιθαρα σε 50 χρονια. Αμα δοκιμασεις λεει 50 κιθαρες του 59 δυσκολα θα βρεις 2 να ακουγονται το ιδιο. Γι αυτο και ειναι δυσκολο μια κιθαρα να ακουγεται το ιδιο με μια που βγηκε σε κυκλοφορια πριν 50 χρονια
-
Διαβασα μια συνεντευξη του τρισμεγιστοου Gary Moore (τον οποιο θα δω live αυριο ;D) στην οποιοα παρουσιαζει τις αγαπημενες του κιθαρες οι οποιες δεν βγαινουν σχεδον ποτε live. Μονο σε ηχογραφησεις. Η αγαπημενη του απο ολες ειναι μια '59 les paul και λέει πως δεν εχει βρει τον ηχο αυτης της κιθαρας ΠΟΥΘΕΝΑ αλλου. Η εξηγηση του ειναι οτι ξυλα, μαγνητες κλπ παλαιωνουν το καθενα με διαφορετικο τροπο καθως περνανε τα χρονια και δεν μπορει καποιος να προβλεψει τι αποτελεσμα θα δινει ηχητικα μια κιθαρα σε 50 χρονια. Αμα δοκιμασεις λεει 50 κιθαρες του 59 δυσκολα θα βρεις 2 να ακουγονται το ιδιο. Γι αυτο και ειναι δυσκολο μια κιθαρα να ακουγεται το ιδιο με μια που βγηκε σε κυκλοφορια πριν 50 χρονια
Nα με συγχωρείς, αλλά φούτσες λέει ο τρισμέγιστος. :P
Ισχύει ότι και για ΟΛΑ τα vintage όργανα: κάποια είναι άθλια, μόνο για ρακέτες και κάποια είναι τέλεια, σαν να τα έφτιαξαν άγγελοι.
Καθόλου δύσκολο δεν είναι να ακούγεται μια κιθάρα που φτιάχτηκε σήμερα το πρωί ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ από μία που φτιάχτηκε πριν 50 χρόνια. Αν δε με πιστεύεις ρώτα τους κ.κ. Suhr, Anderson, Haar, Gustavson, Tyler, McInturff, Soloway...
Disclaimer: το παρόν δεν αποτελεί προσωπική επίθεση, αλλά εξαρτημένο αντανακλαστικό σε μια βλακεία που διαιωνίζεται. Τα vintage όργανα είναι καλά για συλλέκτες. Λήξις.
-
Θα ελεγα οτι αξιζουν μονο οταν μιλαμε για οργανα πραγματικα καλα που πλεον δεν ξαναβγαινουν τετοιου ειδους (τα συγκεκριμενα μοντελα πχ) και που καποιος θελει οπωσδηποτε αυτα τα μοντελα... Επισης αξιζουν απο την απ[οψη της συναισθηματικης αξιας και ισως και ... εμφανισης που μερικοι θελουν να εχει ενα οργανο (εδω κανουν μεχρι και τεχνητο relic :-\ σε καινουρια οργανα).
Απο κει και περα... εγω θα προτιμουσα κατι καινουριο παρα κατι παλιο...
Απειρως καλυτερες τεχνικες συναρμολογησης/συγκολλησης/βαφης σημερα και πολλες και καλυτερες λυσεις στα ηλεκτρικα και hardware...
Εαν προκειται πχ να δωσει καποιος ενα σκασμο χρηματα για μια Les Paul 59 και δε συμμαζευεται, θα ταν (κατα την ταπεινη μου γνωμη) πολυ καλυτερα με τα μισα (και πολλα λεω) να παει να φτιαξει μια custom κιθαρα σε εναν απο τους μεγαλους κατασκευαστες custom οργανων. Ετσι και θα ναι το οργανο του ακριβως οπως ΑΥΤΟΣ το θελει και με εγγυησεις και "μοναδικοτητα" κτλ.
Το μονο που θα δικαιολογουσα σαν αγορα θα ηταν οπως ειπα και παραπανω, ενα μοντελο (ειτε ενισχυτη ειτε κιθαρα) που πλεον δεν βγαινει και που εχει εναν συγκεκριμενο ηχο που δυσκολα τον βγαζεις με αλλο σημερινο... Ή εαν καποιος απλα αγοραζει για συλλεκτικους/επενδυτικους λογους (να το αγορασει τωρα σε Α τιμη και μετα να το πουλησει σε xΑ τιμη)
-
Διαβασα μια συνεντευξη του τρισμεγιστοου Gary Moore (τον οποιο θα δω live αυριο ;D) στην οποιοα παρουσιαζει τις αγαπημενες του κιθαρες οι οποιες δεν βγαινουν σχεδον ποτε live. Μονο σε ηχογραφησεις. Η αγαπημενη του απο ολες ειναι μια '59 les paul και λέει πως δεν εχει βρει τον ηχο αυτης της κιθαρας ΠΟΥΘΕΝΑ αλλου. Η εξηγηση του ειναι οτι ξυλα, μαγνητες κλπ παλαιωνουν το καθενα με διαφορετικο τροπο καθως περνανε τα χρονια και δεν μπορει καποιος να προβλεψει τι αποτελεσμα θα δινει ηχητικα μια κιθαρα σε 50 χρονια. Αμα δοκιμασεις λεει 50 κιθαρες του 59 δυσκολα θα βρεις 2 να ακουγονται το ιδιο. Γι αυτο και ειναι δυσκολο μια κιθαρα να ακουγεται το ιδιο με μια που βγηκε σε κυκλοφορια πριν 50 χρονια
Τρόποι πειθούς "Επίκληση στην αυθεντία" (πρέπει να βρω ένα χόμπι..)
Το ότι του αρέσει η κιθάρα του που την έχει από την Αρχή Του Χρόνου είναι λογικό, αλλά δεν αποδεικνύει τίποτα.. Είναι όπως απ'όπου και να φας φαγητό, κι απ'τον καλύτερο σεφ του κόσμου, πάντα θα προτιμάς το φαγητό της μαμάς σου γιατί αυτό έχεις συνηθίσει ως φαγητό..
-
Εχω την εντυπωση οτι ο 3-Μεγιστος δεν ειπε οτι οι vintage ειναι καλυτερες - απλα οτι ειναι δυσκολο να βρεις δυο του '59 να εχουν τον ιδιο ηχο λογω των συνθηκων που παλαιωθηκε το οργανο.
Οσο για το αν ειναι καλυτερες, αν θυμασαι εχω μια Martin του '47. Δεν νομιζω οτι εχει καλυτερο ηχο απο μια Martin του σημερα.
Οποτε ναι, το vintage ειναι για συλλεκτες.
Πραγματικά, νομίζω έχεις δίκιο ότι ο Γκάρυ δεν είπε ότι "οι '59 είναι οι καλύτερες, τέρμα". Απλώς νομίζω ο φίλος Iced το μετέφερε έτσι. Και βέβαια δεν είναι μόνο πως πάλιωσε το όργανο, αλλά και ο τυχαίος παράγοντας της κατασκευής του, πρώτα πρώτα.
Όσο για τη Martin σου, για τα ακουστικά όργανα παίζουν ρόλο και ορισμένοι "δομικοί" παράγοντες στην απόδοσή τους στο χρόνο. Είναι γεγονός ότι οι ακουστικές με μασίφ καπάκι και ανάλογα με το bracing που έχουν, αρχίζουν να αποδίδουν καλά μετά από καιρό, μερικοί λένε και αρκετά χρόνια. Μετά και για 2 περιπου δεκαετίες (λένε κάποιοι πάλι) το όργανο αποδίδει -οριακά- σχεδόν το ίδιο και έπειτα έρχεται η παρακμή, λόγω δομικών πλέον αστοχιών. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι δεν έχει γίνει καμμία επέμβαση στο όργανο (που συνήθως γίνεται). Ωστόσο και η Μάρτιν σου, με κάποια ανακατασκευή, θα έπαιζε τουλάχιστον όπως μια Μάρτιν δεκαετίας, ίσως και καλύτερα. Αλλά άστην για τα γεράματα. ;D ;D
Τα παραπάνω ισχύουν και για τα πιάνα, για παράδειγμα, πιάνο 40-50 ετών χωρίς εκτεταμένες ανακατασκευές, είναι απλά για πέταμα. ΔΕΝ ισχύουν όμως επουδενί για ηλεκτρικά, solid body όργανα.
Και επειδή είμαι σε φάση Big Black Dog, και επειδή σκέφτομαι πόσο δίκιο είχε καλός φίλος, που έλεγε πως μέσα στα μουσικά fora, ώρες ώρες αισθάνεται σαν αστροφυσικός που έχει κληθεί σε reality για να συζητήσει με αστρολόγους... ;D ;D
... για όλα αυτά λοιπόν, παρακαλώ όσους ευαγγελίζονται την αξία των "παλιωμένων ξύλων" να φέρουν στη συζήτηση επιστημονικά αποδείξιμα στοιχεία, και όχι mojo και "έτσι είπε ο τάδε". Αλλιώς αυτές οι συζητήσεις να μένουν για το καφενείο.
Για να καταρρίψω προκαταβολικά μερικά επιχειρήματα-μπαρούφες:
1) Το ποσοστό της υγρασίας στα ξύλα, όχι μόνο είναι απολύτως ελέγξιμο, αλλά είναι και το ιδανικό (ή μπορεί να είναι) όταν κατασκευάζεται ένα σύγχρονο όργανο. Με τα χρόνια ΔΕΝ γίνονται καλύτερα τα πράγματα, ακόμα και αν μπορούσαν.
2) Οι βαφές με νίτρο, για τα περισσότερα solid body όργανα (το οποίο νίτρο "αφήνει το ξύλο να αναπνέει", ναι σιγά μη του κάνει και τεχνητή αναπνοή...) είναι ένας τεράστιος μύθος, αν αναλογιστεί κανείς τις ποσότητες sealer που έχουν χρησιμοποιηθεί στα συγκεκριμένα, και οι οποίες μετατρέπουν το "ζωντανό ξύλο που αναπνέει" (sic!) σε τούβλο.
3) Τουλάχιστον για τις Fender και όσο ήταν εκεί ο Leo, τα ξύλα ήταν άλλα ντάλλα, μην την ψάχνεται σε στυλ Σταντιβάριους (ακόμα και αν έπαιζε τόσο ρόλο το υλικό σε solid body όργανα).
Αυτάααα... 8)
-
Το ότι του αρέσει η κιθάρα του που την έχει από την Αρχή Του Χρόνου είναι λογικό, αλλά δεν αποδεικνύει τίποτα.. Είναι όπως απ'όπου και να φας φαγητό, κι απ'τον καλύτερο σεφ του κόσμου, πάντα θα προτιμάς το φαγητό της μαμάς σου γιατί αυτό έχεις συνηθίσει ως φαγητό..
Μόνο που ο Gary Moore δεν είπε ότι αυτή είναι η καλύτερη κιθάρα στον κόσμο, ούτε καν ότι είναι αυτή που προτιμά. Είπε απλά ότι τον ήχο της δεν τον έχει βρει σε άλλη κιθάρα και έδωσε μια πιθανή (και λογική) εξήγηση γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό. Αν σε 50 χρόνια από τώρα παίξει κανείς διαφορετικές Les Paul που φτιάχτηκαν το 2007, πολύ πιθανόν να βρει παρόμοια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε κάθε μία.
Όσο για τον παραλληλισμό με το φαγητό της μαμάς, καλό είναι να μαθαίνει κανείς να μαγειρεύει για πάρτη του κάποια στιγμή... ;)
-
Οχι εγω ειπα πως δεν μπορεις να βρεις 2 κιθαρες του 59 να ακουγονται το ιδιο δηλαδη η μια μπορει να ακουγεται τελεια και η αλλη χαλια!
δεν ειπα πως οι 59 ειναι οι καλυτερες!!
-
Οχι εγω ειπα πως δεν μπορεις να βρεις 2 κιθαρες του 59 να ακουγονται το ιδιο δηλαδη η μια μπορει να ακουγεται τελεια και η αλλη χαλια! δεν ειπα πως οι 59 ειναι οι καλυτερες!!
Ναι ρε γείτονα, δεν διαφωνούμε. Αυτό είπε και ο Μάρμελ στο μήνυμά του, και προφανώς και ο Gary Moore αυτό εννοούσε όταν είπε ότι δεν έχει ξαναβρεί κιθάρα με αυτό τον ήχο...
Επ' ευκαιρία, πού θα δεις τον δεις αύριο;
-
Οχι εγω ειπα πως δεν μπορεις να βρεις 2 κιθαρες του 59 να ακουγονται το ιδιο δηλαδη η μια μπορει να ακουγεται τελεια και η αλλη χαλια! δεν ειπα πως οι 59 ειναι οι καλυτερες!!
Ναι ρε γείτονα, δεν διαφωνούμε. Αυτό είπε και ο Μάρμελ στο μήνυμά του, και προφανώς και ο Gary Moore αυτό εννοούσε όταν είπε ότι δεν έχει ξαναβρεί κιθάρα με αυτό τον ήχο...
Επ' ευκαιρία, πού θα δεις τον δεις αύριο;
Cambridge Corn Exchange!!! ;D ;D
-
παιδιά η συζήτηση αυτή δεν νομίζω να βγάλει κάπου!
Ο καθένας έχει την δική του άποψη και επειδή δεν υπάρχουν και πολλές επιλογές (Δεν μιλάμε για πεταλάκια) δεν νομίζω να μας βγάλει κάπου!
-
παιδιά η συζήτηση αυτή δεν νομίζω να βγάλει κάπου!
Ο καθένας έχει την δική του άποψη και επειδή δεν υπάρχουν και πολλές επιλογές (Δεν μιλάμε για πεταλάκια) δεν νομίζω να μας βγάλει κάπου!
Απόψεις έχουν όλοι από μία (όπως είπε και ο επιθεωρητής Κάλλαχαν).
Μερικοί έχουμε και επιχειρήματα. Και δεν εννοώ "το είπε ο τάδε" ή "είναι γνωστό ότι...". ;)
-
Τρανταχτο παραδειγμα για την ποιοτητα και παλαιοτητα των ξυλων (αρα και την αξια του οργανου - μουσικη και οικονομικη) εχουμε με τα βιολια Stradivarius. Ενας λογος που ακουγονται τοσο καλα ειναι επειδη την εποχη που φτιαχτηκαν τα επιπεδα υγρασιας και αλλων κλιματολογικων συνθηκων (το λενε little ice age period) ηταν τετοια που εκαναν το συγκεκριμενο ξυλο να ειναι πιο "δεμενο".
Μπορει και αλλα βιολια της εποχης να ειναι φτιαγμενα απο τα ιδια ξυλα, αλλα αν π.χ. δεν ηταν απο το συγκεκριμενο δασος τοτε η διαφορα πιθανον να ειναι μερα με την νυχτα.
Το κουφο ομως ειναι οτι το 2003, εγινε προσπαθεια να φτιαχτει ενα βιολι που θα ειναι ακομα καλυτερο και σε καποια δημοσιο τεστ των δυο βιολιων οι ακροατες επελεξαν το καινουργιο ως "λιγο" καλυτερο. ;)
Αν δεν κανω λαθος ο συγκεκριμενος αποθηκευε τα ξυλα και σε κατι υπογεια στη Βενετια, με αποτελεσμα το αλατι κτλ να διαβρωνει το ξυλο και το αποτελεσμα να ειναι ιδιεταιρα μουσικο... οποτε ειναι και θεμα συγκιριων!
Κανεις δεν ειπε οτι ενα τετοιο οργανο αξιζει τα λευτα του παικτικα, αλλα μονο συλλεκτικα (τωρα γιατι καποιοι στην ΕΡΤ κτλ εδωσαν τεραστια ποσα για να αγορασουν τετοια βιολια για να παιζουν ζωντανα στο μεγαρο ειναι αλλο θεμα...)
-
Ένας βασικός λόγος που κάποιο παλιό όργανο ενδέχεται να ακούγεται καλύτερα από ένα καινούριο (σαφώς με τις όποιες προυποθέσεις πχ συντήρηση κτλ),είναι γιατί πολύ απλά εχεί παιχτεί πολύ περισσοτερο.
Τα μουσικά όργανα γίνονται καλύτερα με το παίξιμο,ας μήν ξεχνάμε ότι όταν αυτά τα κομμάτια ξύλου κόβονται και στη συνέχεια κολιούνται κτλ,το ξύλο δεν "γνωρίζει" οτι θα γίνει μουσικό όργανο και όχι κάτι άλλο,έτσι λοιπόν όταν κατασκευαστεί και στη συνέχεια παιχτεί,με τον καιρό τα ξύλα θα "μάθουν" να συμπεριφέρονται ως τέτοιο.
-
Ο godin ισχυρίζεται ότι όταν ένα όργανο παίζει ένα είδος και συγκεκριμένες συχνότητες αποκρίνεται καλύτερα σε αυτές αλλά...
Η κλασσική μου που την έχω 15 χρόνια δεν ακούγεται καλύτερα από τότε που την πήρα και ας έχει "παλαιωθεί" σε καλές συνθήκες...
Για solid body ηλεκτρικά όργανα, ξύλα παλαίωση και άλλους urban legents, κρατάω μικρό καλάθι. Είναι τόσο μεγάλης σημασίας το setup, οι μαγνήτες και τα ηλεκτρικά που αφήνουν ελάχιστα περιθώρια στο ποσοστό υγρασίας κλπ να συμμετάσχουν.
-
Ένας βασικός λόγος που κάποιο παλιό όργανο ενδέχεται να ακούγεται καλύτερα από ένα καινούριο (σαφώς με τις όποιες προυποθέσεις πχ συντήρηση κτλ),είναι γιατί πολύ απλά εχεί παιχτεί πολύ περισσοτερο.
Τα μουσικά όργανα γίνονται καλύτερα με το παίξιμο,ας μήν ξεχνάμε ότι όταν αυτά τα κομμάτια ξύλου κόβονται και στη συνέχεια κολιούνται κτλ,το ξύλο δεν "γνωρίζει" οτι θα γίνει μουσικό όργανο και όχι κάτι άλλο,έτσι λοιπόν όταν κατασκευαστεί και στη συνέχεια παιχτεί,με τον καιρό τα ξύλα θα "μάθουν" να συμπεριφέρονται ως τέτοιο.
Τόση ώρα που διαβάζω αυτό ήθελα να γράψω!! Ακριβώς έτσι είναι!!
Αλλά και πάλι η διαφορά είναι αισθητή περισσότερο σε κλασσικές- ακουστικές κιθάρες και γενικά σε ακουστικά όργανα..
Γιαυτό αν έχετε παρατηρήσει σε μερικά ωδεία που έχουν ξεχάσει να αλλάξουν τον εξοπλισμό τους εδώ και χρόνια πετυχαίνει κανείς κάτι κιθαρόνια, παιγμένα από εκατοντάδες χέρια, κάθε μέρα, για χρόνια, που ο ήχος τους έχει μια περίεργη ναζιάρικη βραχνάδα κι ας είναι yamaha των 300€..
επίσης να αναφέρω πως τα μισά ξύλα που χρησιμοποιούνται σε κιθάρες ΔΕΝ παλαιώνουν!! έτσι είναι ο χαρακτήρας τους!! Χαρακτηριστικό παράδειγμα στις κλασσικές ο κέδρος! όσα χρόνια κι αν παίζεις μια κιθάρα με κέδρινο καπάκι δεν θα αλλάξει ο ήχος της!! ενώ με έλατο ακούς την διαφορά!!
Άρα λοιπόν θεωρώ κοροϊδία να μου λένε ότι υπάρχει vintage όργανο που δεν έχει παίξει κανένας με αυτό και είναι σαν καινούριο και να προσπαθούν να με πείσουν για παλαίωση κτλ κτλ.. δεν παίζει!! vintage αν θέλεις μόνο μεταχειρισμένο και αυτό με πολλές αμφιβολίες..
Τέλος να πω κάτι που μου αρέσει να λέω: ας ζήσουμε στην εποχή μας κι ας προσπαθήσουμε να την κάνουμε καλύτερη, γιατί τελικά αυτό που καταστρέφει το παρόν και το μέλλον είναι η μυθοποίηση του παρελθόντος... ;)
-
Τέλος να πω κάτι που μου αρέσει να λέω: ας ζήσουμε στην εποχή μας κι ας προσπαθήσουμε να την κάνουμε καλύτερη, γιατί τελικά αυτό που καταστρέφει το παρόν και το μέλλον είναι η μυθοποίηση του παρελθόντος... ;)
[/quote]
Τι ειπε ρε ο ποιητής ;D ;D
-
Ο godin ισχυρίζεται ότι όταν ένα όργανο παίζει ένα είδος και συγκεκριμένες συχνότητες αποκρίνεται καλύτερα σε αυτές αλλά...
Η κλασσική μου που την έχω 15 χρόνια δεν ακούγεται καλύτερα από τότε που την πήρα και ας έχει "παλαιωθεί" σε καλές συνθήκες...
Για solid body ηλεκτρικά όργανα, ξύλα παλαίωση και άλλους urban legents, κρατάω μικρό καλάθι. Είναι τόσο μεγάλης σημασίας το setup, οι μαγνήτες και τα ηλεκτρικά που αφήνουν ελάχιστα περιθώρια στο ποσοστό υγρασίας κλπ να συμμετάσχουν.
Σε ενα αλλο θεμα ειχα βαλει ενα βιντεακι απο το εργαστηριο ενος γιαπωνεζου που φτιαχνει κιθαρες... δεν θυμαμαι το ονομα του για να το ξαναβρω, αλλα στο εν λογο βιντεο, ο κυριος αυτος εβαζε τα ετοιμα οργανα σε εναν ειδικο θαλαμο, οπου επαιζε μουσικη (κλασικη, κλασικους κιθαριστες κτλ) σε συγκεκριμενη ενταση, πιστευωντας οτι ετσι δονειτε και στρωνει ηχητικα το καπακι. Ισως να δουλευει το συστημα σε μικρο βαθμο, ισως και να ειναι βουντου, δεν γνωριζω, ο τυπος παντως ειχε ενα δωματιο αφιερωμενο σε αυτο το σκοπο, και τα οργανα εμεναν καποιο καιρο εκει μεσα.
Οσον αφορα τα 15 χρονια της κιθαρας σου πιστευω δεν ειναι αρκετα για να θεωρηθρι βινταζ οργανο ισως? Οσον αφορα τα ηλεκτρικα συμφονω απολυτως, και το οτι καποια παλια ηλεκτρικα οργνανα ακουγωντε αλλιως εχει κυριως να κανει με την χρηση διαφορετικων υλικων πριν 30-50 χρονια, και οχι τοσο με την παλαιωση...
-
Ο godin ισχυρίζεται ότι όταν ένα όργανο παίζει ένα είδος και συγκεκριμένες συχνότητες αποκρίνεται καλύτερα σε αυτές αλλά...
Η κλασσική μου που την έχω 15 χρόνια δεν ακούγεται καλύτερα από τότε που την πήρα και ας έχει "παλαιωθεί" σε καλές συνθήκες...
Για solid body ηλεκτρικά όργανα, ξύλα παλαίωση και άλλους urban legents, κρατάω μικρό καλάθι. Είναι τόσο μεγάλης σημασίας το setup, οι μαγνήτες και τα ηλεκτρικά που αφήνουν ελάχιστα περιθώρια στο ποσοστό υγρασίας κλπ να συμμετάσχουν.
Σε ενα αλλο θεμα ειχα βαλει ενα βιντεακι απο το εργαστηριο ενος γιαπωνεζου που φτιαχνει κιθαρες... δεν θυμαμαι το ονομα του για να το ξαναβρω, αλλα στο εν λογο βιντεο, ο κυριος αυτος εβαζε τα ετοιμα οργανα σε εναν ειδικο θαλαμο, οπου επαιζε μουσικη (κλασικη, κλασικους κιθαριστες κτλ) σε συγκεκριμενη ενταση, πιστευωντας οτι ετσι δονειτε και στρωνει ηχητικα το καπακι. Ισως να δουλευει το συστημα σε μικρο βαθμο, ισως και να ειναι βουντου, δεν γνωριζω, ο τυπος παντως ειχε ενα δωματιο αφιερωμενο σε αυτο το σκοπο, και τα οργανα εμεναν καποιο καιρο εκει μεσα.
Οσον αφορα τα 15 χρονια της κιθαρας σου πιστευω δεν ειναι αρκετα για να θεωρηθρι βινταζ οργανο ισως? Οσον αφορα τα ηλεκτρικα συμφονω απολυτως, και το οτι καποια παλια ηλεκτρικα οργνανα ακουγωντε αλλιως εχει κυριως να κανει με την χρηση διαφορετικων υλικων πριν 30-50 χρονια, και οχι τοσο με την παλαιωση...
Δεν είναι παλιά μια κιθάρα 15 χρονών όντως. Αλλά 15 χρόνια με 2-3 ώρες ενασχόληση τη μέρα (τα πρώτα 10 τουλάχιστον), καλή συντήρηση και πάντα καινούριες χορδές και βλέπω ότι όσο περνάει ο καιρός όχι απλά δε βελτιώνεται από ένα σημείο και μετά αλλά έχει αρχίσει και θαμπώνει. Και φυσικά κοντεύει η ώρα του neck reseting μιας και τα κόκκαλα έχουν αρχίσει να φθήνουν επικύνδυνα...
-
Ο godin ισχυρίζεται ότι όταν ένα όργανο παίζει ένα είδος και συγκεκριμένες συχνότητες αποκρίνεται καλύτερα σε αυτές αλλά...
Η κλασσική μου που την έχω 15 χρόνια δεν ακούγεται καλύτερα από τότε που την πήρα και ας έχει "παλαιωθεί" σε καλές συνθήκες...
Για solid body ηλεκτρικά όργανα, ξύλα παλαίωση και άλλους urban legents, κρατάω μικρό καλάθι. Είναι τόσο μεγάλης σημασίας το setup, οι μαγνήτες και τα ηλεκτρικά που αφήνουν ελάχιστα περιθώρια στο ποσοστό υγρασίας κλπ να συμμετάσχουν.
Σε ενα αλλο θεμα ειχα βαλει ενα βιντεακι απο το εργαστηριο ενος γιαπωνεζου που φτιαχνει κιθαρες... δεν θυμαμαι το ονομα του για να το ξαναβρω, αλλα στο εν λογο βιντεο, ο κυριος αυτος εβαζε τα ετοιμα οργανα σε εναν ειδικο θαλαμο, οπου επαιζε μουσικη (κλασικη, κλασικους κιθαριστες κτλ) σε συγκεκριμενη ενταση, πιστευωντας οτι ετσι δονειτε και στρωνει ηχητικα το καπακι. Ισως να δουλευει το συστημα σε μικρο βαθμο, ισως και να ειναι βουντου, δεν γνωριζω, ο τυπος παντως ειχε ενα δωματιο αφιερωμενο σε αυτο το σκοπο, και τα οργανα εμεναν καποιο καιρο εκει μεσα.
Οσον αφορα τα 15 χρονια της κιθαρας σου πιστευω δεν ειναι αρκετα για να θεωρηθρι βινταζ οργανο ισως? Οσον αφορα τα ηλεκτρικα συμφονω απολυτως, και το οτι καποια παλια ηλεκτρικα οργνανα ακουγωντε αλλιως εχει κυριως να κανει με την χρηση διαφορετικων υλικων πριν 30-50 χρονια, και οχι τοσο με την παλαιωση...
Δεν είναι παλιά μια κιθάρα 15 χρονών όντως. Αλλά 15 χρόνια με 2-3 ώρες ενασχόληση τη μέρα (τα πρώτα 10 τουλάχιστον), καλή συντήρηση και πάντα καινούριες χορδές και βλέπω ότι όσο περνάει ο καιρός όχι απλά δε βελτιώνεται από ένα σημείο και μετά αλλά έχει αρχίσει και θαμπώνει. Και φυσικά κοντεύει η ώρα του neck reseting μιας και τα κόκκαλα έχουν αρχίσει να φθήνουν επικύνδυνα...
Εγώ στις κλασικές μου που έχουν στο καπάκι έλατο έχω παρατηρήσει ότι ο ήχος με τα χρόνια "ανοίγει" δηλαδή είναι σαν να έχεις ένα στερεοφωνικό και σιγά-σιγά να αυξάνεις το treble.. Με λίγα λόγια ο ήχος ξεθαμπώνει λες και αποκτά περισσότερα πρίμα.. Σε αντίθεση με τις κιθάρες μου με καπάκι κέδρο, όπου παρατηρείται το αντίθετο.. Θα μου πείτε πως το παρατήρησα.. Όχι δεν ηχογράφησα το πριν και το μετά, απλά όταν παίζεις αρκετές ώρες την ημέρα ο ήχος που ακούς σου μένει.. Βέβαια στον αντίποδα, τις "νεογέννητες" κιθάρες ελάτου προσωπικά τις θεωρώ μη μουσικές και με λιγότερα db έντασης, σε αντίθεση με τις κέδρινες που έχουν πολύ όγκο.. Βέβαια οι ελάτινες σε αποζημιώνουν μετά από 5-10 χρόνια αν έχεις την υπομονή να περιμένεις :)..
Επίσης πιστεύω σχεδόν ακράδαντα ότι τα ξύλα παίζουν μεγάλο ρόλο στις κλασικές (ηλεκτρακουστικές δεν είχα ποτέ και έτσι δεν ξέρω) αλλά όχι στις ηλεκτρικές..
-
Εμενα παντως θαμπονουν τα αυτια μου απο τις μεγαλες εντασεις απο τα εργαλεια στη δουλεια, και τη μουσικη σε συναυλιες και προβες :D
Σοβαρα τωρα, πολλοι υποστηριζουν οτι ακουστικη μνημη δεν υπαρχει (τους εχω αποδειξει λαθος :) ), αλλα οντως με το περασμα των χρονων δυσκολο να συγκρινεις, γιατι παει συγκριτικα με τις νεες ακουστικες εμπειριες το πως ακους τον ηχο ενος οργανου.
Τωρα αυτο που λετε για τις ακουστικες προφανως ισχυει, γιατι υπαρχουν πολλες αναφορες για το θεμα. Βεβαια και το "θολωμα" ειναι επιθυμητο για καποια ειδη μουσικης.
-
Ένα ενδιαφέρον άρθρο:
http://www.edroman.com/rants/vintageguitarno.htm
-
Πολύ καλό άρθρο (αν και διάβασα μόνο τους τίτλους-όλη μέρα διάβαζα ΑΟΔΕ >:( )
Ειδικά αυτό είναι κορυφαία παρατήρηση:
6. Nobody Cares But YOU and a few other guys that haven't discovered girls yet!
-
Πολυ σωστος στα περισοτερα, αλλα μην ξεχναμε οτι ο τυπος εχει το μεγαλυτερο καταστημα με ΝΕΕΣ κιθαρες στο Βεγκας, δικο του καστομ-σοπ κτλ κτλ κτλ ???
-
Ερωτηση: Και για ποιον λογο ο ηχος στα παλια οργανα γινεται καλυτερος αντι για χειροτερος?
-
Κάποιοι λένε ότι το ξύλο "στεγνώνει" με τα χρόνια, και κάνει τον ήχο να ακούγεται πιο καλός, και άλλος ένας λόγος είναι ότι πιθανόν παλαιά όργανα κατασκευάστηκαν πριν μπουν οι εταιρίες στη μαζική παραγωγή (με τη μορφή που έχει σήμερα), πολλά είναι hand-crafted, άλλα discontinued έιναι σπανια μοντέλα και άλλοι απλώς συλλέγουν..
-
Έχω την αίσθηση ότι για να συνειδητοποιήσει ο κάτοχος κιθάρας τις πραγματικές ηχητικές διαφορές με το πέρασμα του χρόνου στη κιθάρα του είναι κάτι πολύ σχετικό διότι λογικά (υπό κανονικές συνθήκες) βελτιώνεται και ο ίδιος παικτικά (άρα βγάζει πιό καθαρό ήχο) και φυσικά είναι σαν να βλέπεις το πρόσωπο σου στο καθρέφτη κάθε μέρα, δεν συνειδητοποιείς ότι γερνάς μόνο αν στο πεί κάποιος που έχει να σε δει πολύ καιρό.
Πάντως είναι απολύτως λογικό να στεγνώνουν (έως ένα βαθμό πέραν του οποίου δεν συνεχίζεται αυτό) τα ξύλα με το πέρασμα του χρόνου αφού οι περισσότεροι τις χρησιμοποιούμε σε χώρους χαμηλής υγρασίας (δωμάτια κλπ), τώρα αν αυτό βελτιώνει τον ήχο είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο, ότι τον αλλάζει πάντως σίγουρα (αφού αλλάζει η δομή του υλικού). Αυτό που λέει παραπάνω κάποιος ότι η βαφή δεν επιτρέπει στο ξύλο να αναπνέει δεν ισχύει γιατί τότε δεν θα σκέβρωναν ποτέ οι κιθάρες (το ξύλο αποτελείται από πόρους έτσι και αλλιώς). Σίγουρα όμως στα ηλεκτρικά όργανα τα ξύλα έχουν αρκετά μικρότερη βαρύτητα στον ήχο από τα ακουστικά. Σημαντικό ρόλο στις ηχητικές διαφοροποιήσεις παίζουν επίσης και οι ποικιλίες ξύλου, περιοχή προέλευσης, χρόνος παλαίωσης που σίγουρα αλλάζουν από περίοδο σε περίοδο ακόμη και για τον ίδιο τύπο κιθάρας. Για το λόγο αυτό είναι διάσημα τα βιολιά Στρατιβάριους
-
Nα μοιραστω και γω την αποψη μου μαζι σας με τη σειρα μου...
δεν ειναι θεμα μοδας μονο.
Το vintage οργανο εχει τεραστια πλεονεκτηματα.
Πρωτον τα 3υλα του ειναι παλια συνεπως και σωστα ξηραμενα. Μια κιθαρα τωρινης κατασκευης χρειαζετε 5-8 χρονια μεχρι να 3ηραθουν πληρως τα ξυλα της και να δωσει το 100% του ηχου της. Εξερουνται οι χειροποιητες στισ οποιες ο κατασκευαστης εχει την δυνατοτητα να χρησιμοποιησει εξαρχης ξεραμενα ξυλα πραγμα το οποιο δεν μπορουν να κανουν τα μεγαλα εργοστασια λογο του μεγαλου κοστους.
Αυτα περι ξυλου και τα λεω απο την πλευρα του δασολογου.
Τωρα αλλο ενα θεμα.
Ειναι δυνατον ενα εργοστασιο το οποιο πριν απο 30 χρονια εβγαζε 100 κιθαρες το μηνα και σε πολυ μικρο βαθμο χρησιμοποιουσε αυτοματοποιημενη κατασκευη, τωρα να βγαζει 2000 κιθαρες τη μερα και με πληρως αυτοματοποιημενο τροπο να παραγει οργανα ιδιας κατασκευης και ποιοτητας?
Λιγο δυσκολο το κοβω.
Δεν λεω σε καμια περιπτωση να κυνηγας τα vintage οργανα και να σνομπαρεις τα σημερινα...
Τωρα οσον αφορα τα ρελικ και τα δηθεν ρελικ οργανα ουδεν σχολιον....ΟΥΤΕ για πλακα ειναι η αποψη μου.
Αυτα μονο και διορθοστε με αν κανω λαθος :-X
-
Nα μοιραστω και γω την αποψη μου μαζι σας με τη σειρα μου...
δεν ειναι θεμα μοδας μονο.
Το vintage οργανο εχει τεραστια πλεονεκτηματα.
Πρωτον τα 3υλα του ειναι παλια συνεπως και σωστα ξηραμενα. Μια κιθαρα τωρινης κατασκευης χρειαζετε 5-8 χρονια μεχρι να 3ηραθουν πληρως τα ξυλα της και να δωσει το 100% του ηχου της. Εξερουνται οι χειροποιητες στισ οποιες ο κατασκευαστης εχει την δυνατοτητα να χρησιμοποιησει εξαρχης ξεραμενα ξυλα πραγμα το οποιο δεν μπορουν να κανουν τα μεγαλα εργοστασια λογο του μεγαλου κοστους.
Αυτα περι ξυλου και τα λεω απο την πλευρα του δασολογου.
Τωρα αλλο ενα θεμα.
Ειναι δυνατον ενα εργοστασιο το οποιο πριν απο 30 χρονια εβγαζε 100 κιθαρες το μηνα και σε πολυ μικρο βαθμο χρησιμοποιουσε αυτοματοποιημενη κατασκευη, τωρα να βγαζει 2000 κιθαρες τη μερα και με πληρως αυτοματοποιημενο τροπο να παραγει οργανα ιδιας κατασκευης και ποιοτητας?
Λιγο δυσκολο το κοβω.
Δεν λεω σε καμια περιπτωση να κυνηγας τα vintage οργανα και να σνομπαρεις τα σημερινα...
Τωρα οσον αφορα τα ρελικ και τα δηθεν ρελικ οργανα ουδεν σχολιον....ΟΥΤΕ για πλακα ειναι η αποψη μου.
Αυτα μονο και διορθοστε με αν κανω λαθος :-X
Aν μιλάς για ηλεκτρικά όργανα, κάνεις 101% λάθος. Οποτε σε διορθώνω, όπως ζήτησες. ;D ;D ;D
-
πια η διαφορα ηλεκρικου και μη οργανου?
δηλαδη στα ηλεκρικα οργανα το ξυλο δεν πεζει ρολο κατα την αποψη σου? ???
-
Νομίζω το ξέραμα το ξύλων, ειδικά σε ηλεκτρικά όργανα, είναι ένας μεγάλος μύθος!
Καλώς ή κακώς, η ποιότητα των μηχανικών μερών (γέφυρα, nut), των ηλεκτρικών (μαγνήτες, ποτενσιόμετρα, ηλεκτρικά) κ τα ΔΑΚΤΥΛΑ είναι αυτά που παράγουν τον ήχο.
-
πια η διαφορα ηλεκρικου και μη οργανου?
δηλαδη στα ηλεκρικα οργανα το ξυλο δεν πεζει ρολο κατα την αποψη σου? ???
Φίλε μου, αυτή είναι μια συζήτηση που την έχω κάνει εδώ, και αλλού, εκατομμύρια φορές. Δυστυχώς βαριέμαι αφόρητα να την ξανακάνω, να με συγχωρείς. ::)
Ψάξε εδώ στο forum και θα βρεις πολλές σχετικές απόψεις, και δικές μου και άλλων. ;)
-
Πιστεύω και εγώ (και το έχω συζητήσει πολλές φορές εδώ) ότι στα ηλεκτρικά όργανα, η ποιότητα και η παλαιότητα των ξύλων είναι κάτι το οποίο έχει λάβει αναίτια μεγάλη σημαντικότητα..
Φαντάσου ότι είσαι σε ένα δωμάτιο με ξύλινη επένδυση.. Αν τραγουδήσεις θα ακούσεις τη φωνή σου καθώς θα αντηχεί στο δωμάτιο με διαφορετικό τρόπο απ'οτι αν ήσουν σε ένα δωμάτιο με σκυρόδεμα.. Το γεγονός αυτό δείχνει την διαφορά του ήχου που λαμβάνουμε από ένα μη ηλεκτρικό όργανο και η οποία βασίζεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό από τον ήχο που βγαίνει από το αντιηχείο του (τη γνωστή τρύπα στο σώμα).. Ο ήχος που ακούμε από ένα μπουζούκι, για παράδειγμα, είναι ο ήχος που κατευθύνεται από τις χορδές προς το αντιηχείο και από αυτό, πάλι πίσω σε εμάς.. Μέσα στο αντιηχείο, ο ήχος πλάθεται από τα ξύλα, όπως πλάθεται η φωνή μας μέσα σε ένα δωμάτιο..
Τώρα το ηλεκτρικό όργανο τι είναι; Είναι 2-3 μαγνήτες οι οποίοι μετατρέπουν την ηλεκτρομαγνητική ενέργεια που προκαλείται από την δόνηση των χορδών σε ήχο μέσω κάποιου ενισχυτή.. Επομένως, η ποιότητα των μαγνητών αλλά και του ενισχυτή παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην χροιά του ήχου, μιας και δεν υπάρχει κάποιο αντιηχείο έτσι ώστε να διαμορφώσουν τα ξύλα του την χροιά.. Στα ξύλα ηλεκτρικών οργάνων προσωπικά, χωρίς βέβαια να μπορώ να το αποδείξω, πρέπει να αποδίδουμε την ικανότητα τους να παρατείνουν το sustain της κιθάρας και όχι την ικανότητα τους να διαμορφώνουν τον ήχο..
Edit: Είχα διαβάσει κάπου ότι είχε κατασκευαστεί μια ηλεκτρική κιθάρα από ανθρακονήματα η οποία απ'ότι λέγεται έπαιζε πολύ καλά.. Αυτό συνηγορεί στο γεγονός ότι τα ξύλα δεν διαμορφώνουν τον ήχο ηλεκτρικών οργάνων.. Αν ποτέ κατασκευαστεί και μια κλασική κιθάρα από...ατσάλι, ας πούμε, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν θα ακούγεται καλά ή όχι..
-
Edit: Είχα διαβάσει κάπου ότι είχε κατασκευαστεί μια ηλεκτρική κιθάρα από ανθρακονήματα η οποία απ'ότι λέγεται έπαιζε πολύ καλά.. Αυτό συνηγορεί στο γεγονός ότι τα ξύλα δεν διαμορφώνουν τον ήχο ηλεκτρικών οργάνων.. Αν ποτέ κατασκευαστεί και μια κλασική κιθάρα από...ατσάλι, ας πούμε, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν θα ακούγεται καλά ή όχι..
Ovation ;)
-
Στα ξύλα ηλεκτρικών οργάνων προσωπικά, χωρίς βέβαια να μπορώ να το αποδείξω, πρέπει να αποδίδουμε την ικανότητα τους να παρατείνουν το sustain της κιθάρας και όχι την ικανότητα τους να διαμορφώνουν τον ήχο..
Edit: Είχα διαβάσει κάπου ότι είχε κατασκευαστεί μια ηλεκτρική κιθάρα από ανθρακονήματα η οποία απ'ότι λέγεται έπαιζε πολύ καλά.. Αυτό συνηγορεί στο γεγονός ότι τα ξύλα δεν διαμορφώνουν τον ήχο ηλεκτρικών οργάνων.. Αν ποτέ κατασκευαστεί και μια κλασική κιθάρα από...ατσάλι, ας πούμε, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν θα ακούγεται καλά ή όχι..
+1000
Εκτός από το sustain (που είναι και πιο γενική έννοια), θα ήταν σκόπιμο να προτείνουμε τις έννοιες του attack και του decay της νότας, στα οποία παίζει ρόλο η πυκνότητα και το βάρος του ξύλου. Και τα τρία αυτά μαζί μας δίνουν αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως "resonance", και μπορεί να το διαπιστώσει κάποιος παίζοντας μια ηλεκ. κιθάρα ακουστικά (χωρίς ενισχυτή).
Ωστόσο, τον ίδιο και μεγαλύτερο ίσως ρόλο παίζουν η γέφυρα (τύπος και υλικό), το nut (για τις ανοιχτές χορδές), τα τάστα (μέγεθος και υλικό), το αν πρόκειται για bolt on ή set neck όργανο, οι χορδές (αλήθεια, όσοι αλλάζουν κάθε... 6 μήνες, πως στο διάτανο έχουν γνώμη για τα "ξύλα" και πως ακούγονται... ???) ακόμα και η πένα που χρησιμοποιούμε.
Όσο για τα σύνθετα υλικά, έχουν φτιαχτεί κιθάρες... από τα πάντα, μέχρι και από χρησιμοποιημένα μπιτόνια λαδιού μηχανής 8) 8) Όλες σαν ηλεκτρικές κιθάρες ακούγονται ;D ;D ;D
Για μια ακόμα φορά θα πω ότι, όσο κάποιοι τσακωνόμαστε για τα "ξύλα" και άλλες παπαρολογίες κάποιοι άλλοι αδιαφορούν και εκμεταλεύονται το χρόνο τους για να παίξουν μουσική. ;)
Τέλος, όλες αυτές οι ανοησίες περί ξύλων, είναι ιδεοληψίες που πέρασαν στο ευρύ κοινό από φαφλατάδες ξενέρωτους μαρκετίστες, τα τελευταία 15-20 χρόνια το πολύ. Αν κάποιος θέλει σώνει και καλά να είναι θύμα τους, μεγειά του και χαρά του. Αυτός και η τσέπη του θα το μετανοιώσουν. 8)
Ορίστε, είχατε δεν είχατε με παρασύρατε πάλι... ;D
-
Ορίστε, είχατε δεν είχατε με παρασύρατε πάλι... ;D
Με παραδέχεσαι ότι ξέρω να τσιγκλάω κόσμο; :D ;D
Btw, very informative post σχετικα με τις διάφορες παραμέτρους (i.e.: κατασκευή μανικιού, γέφυρα, χορδές, πένα) ;)..
-
+1000 tccl ;D
-
Για μια ακόμα φορά θα πω ότι, όσο κάποιοι τσακωνόμαστε για τα "ξύλα" και άλλες π**αρολογίες κάποιοι άλλοι αδιαφορούν και εκμεταλεύονται το χρόνο τους για να παίξουν μουσική. ;)
Προσκυνω! Καλητερα χαλια ξυλα και ηχος, που να τον ευχαριστιεσε ομως, παρα μια κιθαρα με τα πιο καλα ξυλα και τον τελιειο ηχο, που να μην την πιανεις ποτε...
-
Edit: Είχα διαβάσει κάπου ότι είχε κατασκευαστεί μια ηλεκτρική κιθάρα από ανθρακονήματα η οποία απ'ότι λέγεται έπαιζε πολύ καλά.. Αυτό συνηγορεί στο γεγονός ότι τα ξύλα δεν διαμορφώνουν τον ήχο ηλεκτρικών οργάνων.. Αν ποτέ κατασκευαστεί και μια κλασική κιθάρα από...ατσάλι, ας πούμε, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν θα ακούγεται καλά ή όχι..
Aπο ανθρακονηματα τελευταια κυκλοφορησε η The Handle, ενω υπαρχουν εκατονταδες αλλες απο ανθρακονηματα, ρητινες, γραφιτη, αλουμινο και οτι αλλο μπορει να φανταστει κανεις, και φυσικα και ηλεκτρικες χωρις σωμα (μαγνητες αναρτημενοι σε βασεις στον αερα, p.x. Norton). Εγω απο αυτα που εχω δει πιστευω οτι και στα ηλεκτρικα οργανα τα υλικα κανουν καποια διαφορα στον ηχο (προσοχη, ο τυπος των υλικων, οσο αφορα την παλαιοτητα τους δεν εχω κανει τις απαραιτητες συγκρισεις), εστω και 1-5% κανουν διαφορα. Ενοω πως αν βαλεις τον ιδιο κιθαριστα σε ενα οργανο με ιδια ηλεκτρικα και hardware, αλλα διαφορετικα υλικα (π.χ. μια Vaccaro αλουμινενια ή μια Παρκερ, και μια σουπερστρατ απο Ash) θα υπαρξει διαφορα, εστω και μικρη.