Σελίδες:
  • #1 από Vagriego στις 27 Mar 2005
  • Έχω μια απορία για το πώς παίζεται το απογιάντο και το τιράντο.Ειδικά δε η χρήση του
    αντίχειρα στις τεχνικές αυτές.Ευχαριστώ...
  • #2 από wizofcom στις 27 Mar 2005
  • Apoyando (απογιάντο)

    Χτυπάμε την χορδή και κατόπιν το δάχτυλο που την χτύπησε στηρίζεται στην αμέσως πιο <<χοντρή>> χορδή    συμβολίζεται με ένα πλάγιο V
    Για τον αντίχειρα ισχύει το αντίθετο... στηρίζεται στην αμέσως πιο <<λεπτή>> χορδή αφού χτυπήσει


    Tiranto (Τιραντο)

    Χτυπάμε την χορδή και μετά το δάχτυλο λυγίζει προς το εσωτερικό της παλάμης, το ίδιο και ο αντίχειρας

  • #3 από Panos1984 στις 28 Mar 2005
  • ειναι αυτο που λεμε: με και χωρις στηριγμα (Apoyando και Tiranto αντιστοιχα).
  • #4 από Ommadawn στις 16 May 2005
  • Εκτός από τα πολύ σωστά πράγματα που τα παιδιά σου είπαν παραπάνω να συμπληρώσω τα εξής.
    1)Όταν παίζουμε τιράντο είναι πολύ πιο εύκολο να επιταχύνουμε πχ παίζοντας μια κλίμακα. Για αυτό αν διαβάζεις κλίμακες, διαβαστες πάντα απογιάντο. :-\
    2)Δοκίμασε να παίξεις ένα passage απλά τιράντο αστήριχτο, (στον αέρα ο αντίχειρας), και μετά τιράντο με i-m-a (διάλεξε το ζεύγος που σε βολεύει.. για μένα πιο γρήγορο είναι το i-a-i-a... ακριβως γιατι εναλάσσοντας τα δάχτυλα δεν ...χτυπάει το ένα στο άλλο...δεν είναι διπλανά..!) αλλά με στήριγμα του p στην 6η χορδή. Πειραματίσου με διάφορα στηρίγματα σε διάφορες χορδές σε διαφορετικά Passages σε ένα κομμάτι.Δίνουν ένα πιο "σίγουρο" ύφος στα passages τα στηρίγματα, ορισμένες φορές, φαίνετια και φλαμενκέ...
    3)Το απογιάντο είναι πιο δυνατό, πιο εμφατικό και ακόμα πιο φλαμενκε..
    4)Υπάρχουν τεχνικές κατά τις οποίες το tirando αποκτάει τη δύναμη του apoyando. Εξαρτάται από την κίνηση του δαχτυλα..Τράβηγμα-τσίμπημα με επιστροφή του δαχτύλου κοντά στην παλάμη? Ή παράλληλη κίνηση του δαχτύλου με τά το picking?Πειραματίσου επίσης με το σημείο του δαχτύλου που κάνει trigger την τιραντο κίνηση..Παρατήρηε τα δάχτυλά σου..Το picking ξεκινάει από τη μέση του δαχτύλου? (λυγίζει ακριβλως στη μέση) Ή από τη βάση του? (κινείται όλο το δάχτυλο).
    Πειραματίσου σε όλα αυτά για την παραγωγή διαφορετικών ήχων πάνω σε μια καλή κιθάρα εν ανάγκη για να καταλαβαίνεις και τι ήχο παράγεις.

    ΥΓ για το δεξί χέρι..Αν δοκιμάσεις αυτά τα πράγματα και σε διαφορετικές περιοχες (πάνω από το ηχείο, αριστερά του ηχείου, δεξιά του ηχείου) και με κάθετη ή πλαγιαστή ποζισιόν του δεξιού χεριού, θα καταλάβεις το πόσα διαφορετικά χρώματα μπορείς να παράγεις με μια κλασσική κιθάρα. (όπως επίσης και γιατί την προτιμώ από ένα ακουστικό ή ηλεκτρικό όργανο που ΄χουν ανάγκη μηχανήματα για να αλλάξουν τα χρώματά τους... - αστειεύομαι ..)

    Καλή Αναζήτηση.
    Kucci
  • #5 από Anaximandros στις 13 Aug 2007
  • Apoyando (απογιάντο)

    Χτυπάμε την χορδή και κατόπιν το δάχτυλο που την χτύπησε στηρίζεται στην αμέσως πιο <<χοντρή>> χορδή    συμβολίζεται με ένα πλάγιο V
    Για τον αντίχειρα ισχύει το αντίθετο... στηρίζεται στην αμέσως πιο <<λεπτή>> χορδή αφού χτυπήσει


    Tiranto (Τιραντο)

    Χτυπάμε την χορδή και μετά το δάχτυλο λυγίζει προς το εσωτερικό της παλάμης, το ίδιο και ο αντίχειρας



    Το Απογιάντο στο βιβλίο του Sagreras συμβολίζεται με ''Λ'' (κάτι σα λάμδα). Όμως, επειδή το Απογιάντο χρησιμεύει πάρα πολύ στο να τονίζουμε νότες, ο συμβολισμός του τονισμού γενικά στη μουσική είναι ένα ''>'' όπως πολύ σωστά αναφέρεις και ονομάζεται Accent.
    Τώρα, επειδή βλέπω ότι αρκετά παιδιά κάνουν ένα λάθος στα Αρπίσματα όταν τα μαθαίνουν, σημαντική σημείωση:
    Τα Αρπίσματα παίζονται με Τιράντο, όχι με Απογιάντο.
Σελίδες: