Αποστολέας Θέμα: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?  (Αναγνώστηκε 13601 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος drummer_boy

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Η ιδέα για αυτό το θέμα μου ήρθε όταν καθώς κούρδιζα μια κιθάρα (χάλια κουρδισμένη) και έλεγχα με την κλασσική μέθοδο (χτυπώντας 5ο τάστο και την επόμενη χορδή ελεύθερη) μου βγήκε μια πολύ ωραία μελωδία και αφού την επεξεργάστηκα λίγο έφτιαξα ένα κομμάτι! Πραγματικά... Θα μπορούσαν να υπάρχουν πολύ διαφορετικά (με την καλή έννοια) τραγουδια... Τι πιστεύετε? ???

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Οτι πολλα συγκροτηματα ηδη εφαρμοζουν αλλα κουρδισματα, οπως και πολλοι session κιθαριστες, οποτε η μουσικη υπαρχει και με την ιδια μορφη...
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος mogli

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 156
  • Φύλο: Άντρας
  • η γνώση και η αμάθεια πληρώνονται
    • Προφίλ
θα ηταν ακριβως το ιδιο πραγμα.τα κουρδισματα φτιαχτηκαν με βαση την ανθρωπινη φωνη.και επειδη η φωνη του ανθρωπου δεν αλλαζει ετσι και η πορεια θα ηταν η ιδια.
μέσα απ'τα σκοτάδια κι απ'το φως ξεπηδώ σα γελοτοποιός με τον εαυτό μου έχω γίνει ένα και ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΙΟΝΙ ΚΑΝΕΝΟΣ!!Στα παιχνίδια όλων σας έκανα χαλάστρα για κανέναν πού**η δε θυσιάζομαι{....}ειν'η ζωή μια φυλακή και τα κλειδιά χαμένα.....

Αποσυνδεδεμένος drummer_boy

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
θα ηταν ακριβως το ιδιο πραγμα.τα κουρδισματα φτιαχτηκαν με βαση την ανθρωπινη φωνη.και επειδη η φωνη του ανθρωπου δεν αλλαζει ετσι και η πορεια θα ηταν η ιδια.

Δεν προσπάθησα να το θέσω έτσι το θέμα... Σίγουρα φτιάχντηκαν έχοντας κάτι σαν βάση. Απλά αναρωτιέμαι πως θα ήταν αν δεν υπήρχε αυτή η βάση ή απλά ήταν άλλη (όχι η φωνή στη συγκεκριμένη περίπτωση)!

Οτι πολλα συγκροτηματα ηδη εφαρμοζουν αλλα κουρδισματα, οπως και πολλοι session κιθαριστες, οποτε η μουσικη υπαρχει και με την ιδια μορφη...

Δεν εννοείς κούρδισμα σε χαμηλότερους τόνους απλά, ετσι?...

Αποσυνδεδεμένος YmiRLinG

  • Μπασίστας
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3331
  • Φύλο: Άντρας
  • A.C.A.B.=Always Carry A Banana
    • Προφίλ
Ε θα ηταν ακριβως η ιδια μονο σε λιγο διαφορετικο κουρδισμα μεχρι καποιος αποφασιζε να κουρδισει σε μι
Over large parts of the continent other people prefered to make money without working at all, and since the Disc had yet to develop a music recording industry they were forced to fall back on older, more traditional forms of banditry

Costantine

  • Επισκέπτης
Προφανώς αναφέρεσαι σε είδη μουσικής, όπου η κιθάρα είναι το βασικό όργανο(π.χ. ροκ)
Γιατί σε άλλα είδη μουσικής ας πουμε, δεν είναι αυτό το κούρδισμα του βασικού οργάνου (π.χ. ρεμπέτικο, D-A-D)
Οπότε πιθανότατα ΑΝ άλλαζε κάτι, θα αφορούσε μάλλον μόνο τα "κιθαριστικά" genres.

Υ.Γ.: Πιο σωστή ερώτηση μάλλον θα ήταν: "Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής,αν είχαμε εντελώς διαφορετικούς δρόμους :)
« Τελευταία τροποποίηση: 14/10/06, 00:52 από Costantine »

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Αν κατάλαβα καλά, αυτό που θές να πείς είναι ότι:

Αν παρατηρήσουμε κομμάτια όπως :Nothing Else Matters, Fade To Black (γμτ, έπιασα μόνο Μετάλλικα...) βλέπουμε ότι υπάρχουν αρκετά κομμάτια που το παίξιμό τους ευνοείται απο το κούρδισμα, σε τέτοιο βαθμό που φτάνεις να λές οτι το κούρδισμα ευνοεί τη σύνθεση τέτοιων κομμματιών..... Οπότε θα πω ότι ναι μεν θα υπήρχαν κάποιες διαφορές στα κομμάτια που η κιθάρα έχει πρωτεύοντα ρόλο, αλλά όχι τιποτα κοσμοϊστορικές....

θα ηταν ακριβως το ιδιο πραγμα.τα κουρδισματα φτιαχτηκαν με βαση την ανθρωπινη φωνη.και επειδη η φωνη του ανθρωπου δεν αλλαζει ετσι και η πορεια θα ηταν η ιδια.

Δεν προσπάθησα να το θέσω έτσι το θέμα... Σίγουρα φτιάχντηκαν έχοντας κάτι σαν βάση. Απλά αναρωτιέμαι πως θα ήταν αν δεν υπήρχε αυτή η βάση ή απλά ήταν άλλη (όχι η φωνή στη συγκεκριμένη περίπτωση)!

Σε αυτό το σημείο θέλω διευκρινηση.... Όταν λες διαφορετικά κουρδίσματα, εννοείς να κούρδίζαμε πχ 7ο ταστο=επόμενη χορδή;Δλδ διαφορετικές σχέσεις μεταξύ των χορδών, αλλα πάνω στις ίδιες νότες που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε;

Ή;

Ακόμα και οι σχέσεις μεταξύ των νοτών διαφορετικές; Δλδ απο ντο σε ντο+1 οκτ, να είχαμε παραπάνω απο 12 νότες; Να ήταν χωρισμένη διαφορετικα η οκτάβα;Στο λέω επειδή γίνεται ήδη στην ανατολίτικη μουσική....

Τώρα το άν τα κουρδίσματα (με όποια απο τις 2 παραπάνω έννοιες) είχαν ώς βάση την ανθρώπινη φωνή, το συζητάμε.....
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος Unknown Artist

  • Νυχτοβάτης
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 347
  • Φύλο: Άντρας
  • Super profundo on the early eve of your day
    • Προφίλ
Αν η κιθάρα ήταν κουρδισμένη με άλλον τρόπο(δηλ. διαφορετικές αποστάσεις, όχι άλλος τόνος, αυτό θα ήθελε να πει το παιδί), και η μουσική θα ήταν διαφορετική. Και η φωνή θα προσαρμοζόταν στις τότε κλίμακες. Το  θέμα είναι να ανακαλύπτονται από τους μουσικούς διαφορετικές κλίμακες για να εμπλουτίζουν τις συνθέσεις τους.
Ξημερώνει. Μισοκατανοημένο πρώτο φως. Λαμπερός δαμαστής αγριεμένων και χαμένων ψυχών.
Μετανιώνω για όσα ως τώρα ισχυρίστηκα, για ό,τι ως τώρα υπήρξα.
Μετανιώνω γι' αυτή μου ακόμα τη μετάνοια.

                                     - Γιάννης Αγγελάκας -

stavros75

  • Επισκέπτης
Η ιδια διοτι η μουσικη δεν εχει να κανει με κουρδισματα, αλλα με νοτες....

Αποσυνδεδεμένος Unknown Artist

  • Νυχτοβάτης
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 347
  • Φύλο: Άντρας
  • Super profundo on the early eve of your day
    • Προφίλ
Η ιδια διοτι η μουσικη δεν εχει να κανει με κουρδισματα, αλλα με νοτες....

Ναι, αλλά σίγουρα θα είχαν διαφορετικό χρώμα οι μελωδίες. Αν κουρδίσεις π.χ. την Μι μπάσα σε Ρε και τζαμάρεις λίγο με τα ακόρντα, θα βγάλεις τις ίδιες... αρμονίες να τις πω με το κανονικό κούρδισμα? Πολλοί κουρδίζουν έτσι και όχι για να προσαρμόσουν την κιθάρα στη φωνή τους.
Ξημερώνει. Μισοκατανοημένο πρώτο φως. Λαμπερός δαμαστής αγριεμένων και χαμένων ψυχών.
Μετανιώνω για όσα ως τώρα ισχυρίστηκα, για ό,τι ως τώρα υπήρξα.
Μετανιώνω γι' αυτή μου ακόμα τη μετάνοια.

                                     - Γιάννης Αγγελάκας -

Costantine

  • Επισκέπτης
Η ιδια διοτι η μουσικη δεν εχει να κανει με κουρδισματα, αλλα με νοτες....

Ναι, αλλά οι νότες θεωρητικά είναι άπειρες. Εξαρτάται απο την απόσταση των τάστων, με πιο απλά λόγια. (άταστη?)
Σε παλιότερα όργανα, υπήρχαν δρόμοι, οι οποίοι είχαν "ενδιάμεσες" νότες, που δε χρησιμοποιούνται πλέον (τουλάχιστον στη δυτική μουσική).
Με το πέρασμα του χρόνου και τη "δυτικοποίηση" πολλών οργάνων, οι δρόμοι αυτοί χάθηκαν ή συγχωνεύτηκαν με άλλους...

Αποσυνδεδεμένος drummer_boy

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ο μικρός drummer_boy ανακαλύπτει τον κόσμο.

ΧΑΧΑΧΑ ;D ;D


Θα προσπαθήσω να γίνω λίγο πιο σαφής... Τό σκεπτικό μου ήταν πως αν το κούρδισμα της κιθάρας ήταν διαφορετικό πιθανότατα το nothing else matters (π.χ.) να είχε τέλειως διαφορετική μελωδία, ή και να μην υπήρχε! Παίζοντας δλδ στα ίδια τάστα αν το κούρδισμα ήταν διαφορετικο η μελωδία θα ήταν άλλη... Με αυτή τη λογική είπα (η δεν είπα?) πως πολλά κομμάτια που θεωρούνται κορυφαία, μπορεί να μην υπήρχαν... Και με αυτή τη λογική σας ρωτάω πως πιστεύετε ό,τι θα ήταν τότε η μουσικη?

Αποσυνδεδεμένος parlats

  • Μουσικοπαρμένος
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3353
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν Μασάω τίποτα εκτός από φαγητό!!!
    • Προφίλ
    • Myspace
Δλδ κάτι σαν το νόμο του Μέρφι εννοείς! Αν αυτό τότε δεν θα ήταν εκείνο κλπ!  ::)

Αποσυνδεδεμένος Symeon

  • Έκπτωτος Άγιος
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1474
  • Φύλο: Άντρας
  • Elen sila lumenn omentielvo
    • Προφίλ
ιδια...απο την στιγμη που κανεις δεν σου απαγορευει να παιξεις οπως θες κα να κουρδισεις οπως θες...εξαλλου σε αλλα οργανα πχ πιανο, που δεν εχεςι ευκαιριες για ξεκουρδιαμστα και τετοια δεν μπορεις να κανεις κατι "κουλο". Αν και ειναι και θεμα αρμονιας. δλδ το αυτι αρεσκεται στις αρμονιες αρα και σε διαφορετικους δρομους και νοτες πιστευω θα ηταν ιδια δομιμενα τα πραγματα απο οποια συχνοτητα και αν ξεκινουσες..
My spirit is crying for love so tired of being alone
I Remember He came here to steal, and You are his stealer of souls

http://img74.imageshack.us/img74/4245/53408797vz8.jpg

Αποσυνδεδεμένος Anaximandros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 595
  • Τα καλύτερα έρχονται!
    • Προφίλ
Αν το καθιερωμένο χόρδισμα της κιθάρας δεν ήταν E-B-G-D-A-E (από την ψηλότερη στη χαμηλότερη), όλη η μουσική θα ήταν διαφορετική. Γιατί τα ακκόρντα των αυτοδίδαχτων (όπου πολλοί απ' αυτούς έχουν γεννήσει πολλή από τη μουσική που έχουμε στα ακούσματά μας) θα ήτο διαφορετικά που σημαίνει διαφορετικά ακούσματα κι ένας διαφορετικός μουσικός πλανήτης.

Μάλιστα, ακόμη και η τεχνική θα ήταν διαφορετική! Γιατί ας χορδίσουμε την κιθάρα σαν ούτι με ένα αραβικό χόρδισμα πχ C-G-D-A-E-B που είναι και εύκολο να το χρησιμοποιήσω για παράδειγμα, μιας και αποτελείται από επάλληλες καθαρές τετάρτες. Τότε αρκετοί κιθαρίστες από το πολύωρο παίξιμο θα μαθαίναν να χρησιμοποιούν συγχορδίες μόνο με πρώτη και πέμπτη, χωρίς τρίτη (είναι πιο βολικό γι αυτό το χόρδισμα) κι επίσης αρκετοί θα ανέπτυσσαν ένα μπασο-κιθαρο-παίξιμο (μιας και το συγκεκριμένο αραβικό χόρδισμα για ούτι έχει μπάσο άκουσμα). Θα είχαμε διαφορετικά ακούσματα και οι μουσικές ιδέες ενός συνθέτη-ενορχηστρωτή που σκέφτεται σαν κιθαρίστας, δε θα έμοιαζαν σχεδόν καθόλου με τα ακούσματα που μας έχει χαρίσει το καθιερωμένο E-B-G-D-A-E. Μέχρι και η κράτηση της πένας από το δεξί θα είχε εμφανείς διαφορές, μα και το παίξιμο με τα δάχτυλα και όλη η στάση του σώματος θα ήταν διαφορετική!

Όποιος κάνει Projects της προκοπής, ας δοκιμάσει να κάνει ένα δίσκο που να είναι με κιθάρα με διαφορετικό χόρδισμα. Θα φαντάζει άλλο όργανο! Αλλάζει η έκταση του οργάνου, πράγμα που το κάνει να αλλάζει εντελώς το ρόλο της μέσα στην ενορχήστρωση!

Αποσυνδεδεμένος ScullShot

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Άντρας
  • The Economy Picker!
    • Προφίλ
    • MySpace page
A ωραίο θέμα  :D Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Anaximandros θα ήταν πολλά πράγματα διαφορετικά ειδικά στην rock και blues ισως να μη είχαν και καμια σχέση μ'αυτό που γνωρίζουμε σήμερα πρώτα απ'όλα τα licks και οι χαρακτηριστικές φράσεις που ακούμε και κτλβαίνουμε ότι αυτο το κομμάτι είναι rock μπορεί να ήταν εντελώς διαφορετικες η πεντατονική μπορεί να μην υπήρχε σε τοσο μεγάλο βαθμό πάνω στην οποια χτίστηκαν τοσα πολλά κομμάτια γιατι πολλοί κιθαρίστες εκμεταλλεύτηκαν το κούρδισμα και έβρισκαν shapes πάνω στην κιθάρα που να τους βολεύουν όπως το πιο γνωστο shape της πεντατονικής που δίκαια χαρακτηρίστηκε ως "the guitarist's best friend". πιστεύω ότι θα άλλαζαν πολλά πράγματα στα συγκεκριμένα είδη μουσικής που ανάφερα τώρα για τα υπόλοιπα όπως jazz fusion k.a κι εκεί θα υπήρχαν αλλαγές αλλά όχι τόσο μεγάλες.

δείτε ένα videaki απο Gambale o oποίος έκανε ένα δικό του κούρδισμα προσπαθόντας να προσομοιάσει τις νοτες του πιάνου

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former: Albert Einstein

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser
Η μουσική βασίζεται στις νότες και ειδικότερα στις κλίμακες. Όποιο κούρδισμα και αν είχαν οι κιθάρες, οι κλίμακες θα είχαν ακριβώς το ίδιο άκουσμα (θα άλλαζε μόνο η δακτυλοθεσία). Αυτό συμβαίνει διότι οι αποστάσεις των νοτών σε μια κλίμακα (π.χ Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η για τις μείζονες) έχουν δημιουργηθεί γιατί έτσι δεν ακούγονται παράξενες ή φάλτσες στο ανθρώπινο αυτί (ακούστε Ξενάκη που δεν ακολουθεί την πετατημένη στις κλίμακες για να πάρετε μια γεύση για ατονάλ συνθέσεις).

Αν κάποιος θα ήθελε να ακούσει πως θα ήταν η μουσική με άλλο κούρδισμα δεν έχει παρά να ρίξει μια αυτιά στην Koyunbaba του Carlos Domeniconi. Οι κλασικοί κιθαρίστες θα καταλάβουν με την πρώτη τι εννοω... Αυτή η ΥΠΕΡΤΑΤΗ σύνθεση δεν θα μπορούσε να γραφτεί με άλλο κούρδισμα εκτός από το συγκεκριμένο διότι θα ήταν αδύνατο να παιχτεί (μακρινές αποστάσεις των θέσεων και το συγκεκριμένο άρπισμα στο 4ο μέρος are the reasons)
« Τελευταία τροποποίηση: 08/08/07, 19:24 από faser »

Αποσυνδεδεμένος Anaximandros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 595
  • Τα καλύτερα έρχονται!
    • Προφίλ
Η μουσική βασίζεται στις νότες και ειδικότερα στις κλίμακες. Όποιο κούρδισμα και αν είχαν οι κιθάρες, οι κλίμακες θα είχαν ακριβώς το ίδιο άκουσμα (θα άλλαζε μόνο η δακτυλοθεσία). Αυτό συμβαίνει διότι οι αποστάσεις των νοτών σε μια κλίμακα (π.χ Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η για τις μείζονες) έχουν δημιουργηθεί γιατί έτσι δεν ακούγονται παράξενες ή φάλτσες στο ανθρώπινο αυτί (ακούστε Ξενάκη που δεν ακολουθεί την πετατημένη στις κλίμακες για να πάρετε μια γεύση για ατονάλ συνθέσεις).

Αν κάποιος θα ήθελε να ακούσει πως θα ήταν η μουσική με άλλο κούρδισμα δεν έχει παρά να ρίξει μια αυτιά στην Koyunbaba του Carlos Domeniconi. Οι κλασικοί κιθαρίστες θα καταλάβουν με την πρώτη τι εννοω... Αυτή η ΥΠΕΡΤΑΤΗ σύνθεση δεν θα μπορούσε να γραφτεί με άλλο κούρδισμα εκτός από το συγκεκριμένο διότι θα ήταν αδύνατο να παιχτεί (μακρινές αποστάσεις των θέσεων και το συγκεκριμένο άρπισμα στο 4ο μέρος are the reasons)

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)
« Τελευταία τροποποίηση: 09/08/07, 16:27 από Anaximandros »

Αποσυνδεδεμένος sotoman

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Άντρας
  • just like Sister Ray said
    • Προφίλ
μια λεξη μονο χωράει και τα λέει όλα.




διαφορετική
ως και σε μένα, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ
αντισταθείτε.

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι
. Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Έχω γνωρίσει αρκετές κιθάρες που δεν ήταν κουρδισμένες σωστά, παρόλο που οι κάτοχοί τους πίστευαν ότι ΄το κούρδισμα ήταν το καθιερωμένο. Δεν νομίζω ότι αυτό άλλαξε σε τίποτα την εξέλιξη της μουσικής!

Έχω γνωρίσει επίσης και πιάνα που δεν ήταν κουρδισμένα σύμφωνα με τους κανόνες.

Ένα άλλο ερώτημα που θα έπρεπε να τεθεί είναι: Ποιά θα ήταν η εξέλιξη της μουσικής αν η κιθάρα δεν είχε τάστα? Νομίζω πως η απάντηση είναι εμφανής!
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος Anaximandros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 595
  • Τα καλύτερα έρχονται!
    • Προφίλ

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ. Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)


Συμφωνώ απόλυτα στα παραπάνω όμως η Αρμονία δε λέει μέσα για κλίμακες και συγχορδίες που αποτελούνται από κάποιες νότες από ασυγκέραστο όπως αρκετοί αυτοδίδαχτοι μα και με δάσκαλο τις μελετάνε. Δε λέει καν για συγκερασμένες Χιτζάζ, Χιτζασιάρ, Νιαβέντ κτλ (αν και ίσως να θεωρούνται αυτονόητες όταν μιλάμε για συγκερασμένο σύστημα).
Και για να ξαναπάμε στην κιθάρα: Το χόρδισμα της κιθάρας όταν λέμε ότι είναι διαφορετικό, δεν εννοούμε απαραίτητα την περίπτωση όπου όλες οι χορδές είναι χορδισμένες σε νότες συγκερασμένου συστήματος. Μπορεί κάποια/-ες χορδή/-ες να την/-ις χορδίσουμε σε μόρια.

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ. Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)


Συμφωνώ απόλυτα στα παραπάνω όμως η Αρμονία δε λέει μέσα για κλίμακες και συγχορδίες που αποτελούνται από κάποιες νότες από ασυγκέραστο όπως αρκετοί αυτοδίδαχτοι μα και με δάσκαλο τις μελετάνε. Δε λέει καν για συγκερασμένες Χιτζάζ, Χιτζασιάρ, Νιαβέντ κτλ (αν και ίσως να θεωρούνται αυτονόητες όταν μιλάμε για συγκερασμένο σύστημα).
Και για να ξαναπάμε στην κιθάρα: Το χόρδισμα της κιθάρας όταν λέμε ότι είναι διαφορετικό, δεν εννοούμε απαραίτητα την περίπτωση όπου όλες οι χορδές είναι χορδισμένες σε νότες συγκερασμένου συστήματος. Μπορεί κάποια/-ες χορδή/-ες να την/-ις χορδίσουμε σε μόρια.


Σωστό αυτό που λες. Βέβαια όταν εγώ εννοούσα αρμονία, δεν εννοούσα αποκλειστικά την παρωχυμένη αρμονία των textbooks (π.χ. Αμάραντος Αμαραντίδης) αλλά και όλες τις σύγχρονες αρμονίες που όμως είναι φιλικές προς το ανθρώπινο αυτί. Btw, όταν εννοείς κούρδισμα σε μόρια τι εννοείς; (ακούγεται ενδιαφέρον :))
« Τελευταία τροποποίηση: 09/08/07, 17:08 από faser »

Αποσυνδεδεμένος Anaximandros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 595
  • Τα καλύτερα έρχονται!
    • Προφίλ

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ. Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)


Συμφωνώ απόλυτα στα παραπάνω όμως η Αρμονία δε λέει μέσα για κλίμακες και συγχορδίες που αποτελούνται από κάποιες νότες από ασυγκέραστο όπως αρκετοί αυτοδίδαχτοι μα και με δάσκαλο τις μελετάνε. Δε λέει καν για συγκερασμένες Χιτζάζ, Χιτζασιάρ, Νιαβέντ κτλ (αν και ίσως να θεωρούνται αυτονόητες όταν μιλάμε για συγκερασμένο σύστημα).
Και για να ξαναπάμε στην κιθάρα: Το χόρδισμα της κιθάρας όταν λέμε ότι είναι διαφορετικό, δεν εννοούμε απαραίτητα την περίπτωση όπου όλες οι χορδές είναι χορδισμένες σε νότες συγκερασμένου συστήματος. Μπορεί κάποια/-ες χορδή/-ες να την/-ις χορδίσουμε σε μόρια.


Σωστό αυτό που λες. Βέβαια όταν εγώ εννοούσα αρμονία, δεν εννοούσα αποκλειστικά την παρωχυμένη αρμονία των textbooks (π.χ. Αμάραντος Αμαραντίδης) αλλά και όλες τις σύγχρονες αρμονίες που όμως είναι φιλικές προς το ανθρώπινο αυτί. Btw, όταν εννοείς κούρδισμα σε μόρια τι εννοείς;


Σωστός! Έτσι όπως το λες, συμφωνώ μαζί σου απόλυτα ;)
Τα μόρια χρησιμοποιούνται σε άλλα συστήματα (πώς λέμε συγκερασμένο) και είναι ας το πούμε ένα είδος συγκερασμού. Είναι κλίμακες (για την Κλασική Ευρωπαϊκή Μουσική ξεκούρδιστες και παράφωνες) οι οποίες έχουν νότες που ανήκουν στο συγκερασμένο σύστημα και καθορισμένες νότες που δεν ανήκουν στο συγκερασμένο σύστημα (πχ μεταξύ Ντο και Ντο#, όχι τυχαία αλλά συγκεκριμένη νότα).
Κρίμα που δε γίνεται με το Πιάνο να παιχτούν τέτοιες νότες! Τότε η μουσική θα ήταν πολύ τέλεια!

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser
Νομίζω ότι κατάλαβα.

Για παράδειγμα αν βασιστούμε στην Λα η οποία εκπέμπει στα 440Hz και της Λα# η οποία εκπέμπει στα 466Hz υπάρχουν 26 "κρυμμένες" νότες. Χμμ...Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, αν και το 440Hz από το 441Hz έχει ελάχιστη διαφορά οπότε μάλλον περιοριζόμαστε σε πολύ λιγότερες από 26 διακριτές νότες. Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να άκουγα κάτι το οποίο θα περιήχε τέτοιες "ενδιάμεσες" νότες. :(

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
5 Απαντήσεις
3785 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/02/05, 13:14
από anastasioujim
2 Απαντήσεις
2242 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/01/06, 19:49
από D@ve Murray
0 Απαντήσεις
6712 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/03/08, 20:07
από Ο Νέος Κιθαρωδός
67 Απαντήσεις
18146 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/09/08, 22:56
από Boogieman (του Kithara.gr!!!)
11 Απαντήσεις
5856 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 07/03/10, 16:21
από blackmorefan
0 Απαντήσεις
2961 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/02/13, 15:36
από 314style
1 Απαντήσεις
3971 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/03/13, 09:44
από freemind
4 Απαντήσεις
2634 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/07/15, 01:26
από AnimaPura
20 Απαντήσεις
7927 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/06/18, 22:16
από Uriah
2 Απαντήσεις
1142 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/03/20, 22:12
από panixgr