Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - Panos1984

Σελίδες: [1]
1
Γεια χαρά! Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια σειρά από βίντεο που έφτιαξα σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη των Μπλουζ (και γενικά της Αφροαμερικάνικης μουσικής) μέσα στους αιώνες. Έχω δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην περίοδο πριν την γέννηση των Μπλουζ (16ος-19ος αιώνας) και στον τρόπο που διαφορετικές μουσικές παραδόσεις αλληλεπίδρασαν και εξελίχθηκαν εν μέσω των κοινωνικο-οικονομικών εξελίξεων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Βέβαια πολλά επεισόδια αφορούν στη γέννηση και εξέλιξη της Μπλουζ μουσικής καθώς και στις εμβληματικότερες μορφές της, ξεκινώντας από το Proto-Blues στυλ που αναπτύχθηκε στον Αμερικάνικο Νότο, μέχρι τα “ηλεκτρικά” Μπλουζ του Σικάγο που έδωσαν ζωή σε νέα είδη μουσικής και στις δυο πλευρές του ωκεανού.

Ελπίζω να βρείτε κάτι χρήσιμο σε αυτή την εργασία!

Πάνος Χαραλαμπίδης

https://www.youtube.com/watch?v=Gv7MBTK7kpw&list=PLnafBBFyC1Qgv7VvvaoDtRE990nebjspB&index=2&t=0s

Σε αυτό το πρώτο επεισόδιο, θα εστιάσουμε στη ζωή και τις μουσικές παραδόσεις κατά τους πρώτους δυο αιώνες της αποίκησης του Νέου Κόσμου. Θα δούμε τον ρόλο που έπαιξαν τα “Work Songs” και τα “Field Hollers” τη περίοδο της σκλαβιάς, και πως αυτές οι μουσικές εκφράσεις βοήθησαν να κρατηθούν κάποιες Αφρικάνικες παραδόσεις ζωντανές.

Υ.Γ. Αγγλικοί και ελληνικοί υπότιτλοι είναι διαθέσιμοι

2
Γεια χαρά! Είμαι ο Πάνος και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας το αποτέλεσμα της έρευνας μου πάνω στις μικροτονικές μπλουζ κλίμακες.

Microtonal Blues Scales p.1 [Introduction]  https://www.youtube.com/watch?v=NVWX10c0bNc&list=PLnafBBFyC1Qg2kGpp2YeiiKjmMPiYz2s5&index=2&t=0s

    Για πολλά χρόνια έπαιζα Μπλουζ μουσική με το μυαλό ενός τζαζίστα, χρησιμοποιώντας μινόρε και ματζόρε πεντατονικές, τρόπους, και αρπέζ πάνω σε ματζόρε μπλουζ φόρμες, αλλά δεν κατάφερα να ακουστώ ποτέ “αυθεντικός”. Κάτι έλειπε… Πριν μερικά χρόνια γνώρισα τον Γιώργο Ζήκο (κιθαρίστα της μπάντας Zero Zero) ο οποίος με εισήγαγε σε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης για τις μπλουζ κλίμακες που με οδήγησε σε αυτή την έρευνα και τελικά στη δημιουργία δυο σειρών από βίντεο (“Microtonal Blues Scales” & “Blues History”). Αν και κάποια από αυτά που θα παρουσιάσω για τις μπλουζ κλίμακες είναι γνωστά στους ακαδημαϊκούς, δεν έχουν ακόμα ενσωματωθεί στη διδασκαλία της Αμερικάνικης μουσικής. Οπότε, θα προσπαθήσω να κάνω ένα πρώτο βήμα με αυτά τα μαθήματα, όχι επειδή είμαι κάποιος ειδικός, αλλά για να ξεκινήσω μια συζήτηση πάνω σε αυτό το ευαίσθητο θέμα.

   Στη πρώτη σειρά από βίντεο που θα ανεβάζω κάθε εβδομάδα, ονόματι “Microtonal Blues Scales”, θα προσπαθήσω να αντιμετωπίσω το “πρόβλημα” πολλών μουσικών (συμπεριλαμβανομένου εμού) να αυτοσχεδιάσουν πάνω σε Blues ή Blues-based μουσική και να ακούγονται “πειστικοί”. Βέβαια ένας σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να εστιάσουμε είναι οι κλίμακες που χρησιμοποιούμε. Πρέπει να παίξουμε μια ματζόρε κλίμακα? Μήπως πρέπει να παίξουμε μια μινόρε? Και αν ναι, γιατί να παίξουμε μια μινόρε κλίμακα πάνω από ματζόρε συγχορδίες?
    Όπως θα εξηγήσω σε αυτά τα βίντεο, οι μπλουζ κλίμακες ΔΕΝ είναι σαν τις κλασσικές κλίμακες, όπου οι νότες έχουν ένα συγκεκριμένο και σταθερό τονικό ύψος. Μια μπλουζ κλίμακα είναι πιο πολύ σαν ένα Αραβικό Maqam ή μια Ινδική Raga (όπου οι νότες παρεκκλίνουν από το Ευρωπαϊκό συγκερασμένο σύστημα). Ωστόσο οι Μπλουζ κλίμακες έχουν την ιδιαιτερότητα όχι μόνο να έχουν Δυτικά στοιχεία στο DNA τους (λόγω μουσικής ανταλλαγής μεταξύ Αφρο-αμερικάνων και Ευρω-αμερικάνων) αλλά επίσης να έχουν εξελιχθεί, εξηγηθεί και διδαχτεί σε μια κοινωνία λευκών. Ίσως ήταν η αναπόφευκτη ερμηνεία από τη οπτική ενός αφομοιωμένου τονικού συστήματος, ή ίσως ήταν απλά για παιδαγωγική διευκόλυνση, το αποτέλεσμα είναι ότι οι λευκοί υπεραπλούστευσαν την Αφροαμερικάνικη μουσική χρησιμοποιώντας Κλασσικά εργαλεία και έννοιες για να την εξηγήσουν (τουλάχιστον από τον 19ο αιώνα).
   Βέβαια πολλοί μελετητές έχουν προσπαθήσει να αναλύσουν τη φύση των μπλουζ κλιμάκων. Είναι σαφώς ένα δύσκολο έργο δεδομένου ότι οι μπλουζίστες παίζουν τις μπλουζ κλίμακες λίγο διαφορετικά ο ένας από τον άλλο, ανάλογα τις επιρροές τους, το όργανο που χρησιμοποιούν, και τη προσωπικότητα τους. Επίσης ερμηνεύουν τα τραγούδια διαφορετικά κάθε φορά. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να βρει κοινό έδαφος μεταξύ των πιο επιδραστικών μπλουζ μουσικών και να βγάλει κάποια άκρη μέσα σε αυτή τη πολύπλοκη παράδοση. Αυτό που θα παρουσιάσω είναι μια περιγραφή αυτών των μικροτονικών κλιμάκων (θεωρία) που πιστεύω ότι είναι αρκετά συνεπής με το πραγματικό μπλουζ παίξιμο, δηλαδή, εξηγεί τα περισσότερα πράγματα τις περισσότερες φορές. Κρατήστε στο νου σας ότι αυτή είναι η προσωπική μου ερμηνεία και η δικιά σας μελέτη μπορεί να παράξει διαφορετικά αποτελέσματα.

   Από την άλλη, κάποιοι θα μπορούσαν να πουν ότι τα Μπλουζ είναι ένα στυλ που θα πρέπει να μαθαίνεται μόνο ακούγοντας δίσκους και δεν θα έπρεπε να προσπαθούμε να το εξηγήσουμε και να το περιγράψουμε, αφού το μόνο που χρειάζεται είναι να έχεις το “μπλουζ συναίσθημα” για να το ερμηνεύσεις πειστικά. Λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι αλήθεια για οποιοδήποτε είδος μουσικής, όχι μόνο για τα Μπλουζ. Κάποιος με μεγάλο ταλέντο θα μπορούσε να αποκωδικοποιήσει και να μάθει κάθε μουσική γλώσσα και τις προφορές της μόνο ακούγοντας τη, αλλά για μας τους υπολοίπους χρειάζεται μια κατευθυντήρια γραμμή (θεωρία) για να μας βοηθήσει να καταλάβουμε που να δώσουμε προσοχή όταν μελετάμε τα Μπλουζ. Μη ξεχνάτε μόνο, ότι οι θεωρίες φτιάχνονται για να εξηγήσουν υπάρχουσες μουσικές πρακτικές, και επομένως δεν πρέπει να μας περιορίζουν στην έκφραση και τη δημιουργία νέας μουσικής.

   Στη μια δεύτερη σειρά από βίντεο θα προσπαθήσω να παρουσιάσω την “Ιστορία & Εξέλιξη των Μπλουζ” σε σχέση με άλλες Αμερικάνικες μουσικές και τις κοινωνικο-οικονομικές εξελίξεις μέσα στους αιώνες. Έχω δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη περίοδο πριν τη γέννηση των Μπλουζ (16ος-19ος αιώνας), αφού έχει ενδιαφέρον να δούμε πως διάφορα μουσικά στυλ εξελίχθηκαν μέσα στον χρόνο και επηρέασαν το ένα το άλλο, οδηγώντας στη δημιουργία νέων μουσικών ειδών. Θα δημοσιεύω αυτά τα μαθήματα Ιστορίας κάθε εβδομάδα παράλληλα με τα μουσικά.

https://www.youtube.com/watch?v=Gv7MBTK7kpw&list=PLnafBBFyC1Qgv7VvvaoDtRE990nebjspB&index=2&t=0s


Ελπίζω να βρείτε κάτι χρήσιμο σε αυτή την εργασία!

Πάνος Χαραλαμπίδης


P.S. Το παραπάνω βίντεο είναι μια αναγκαία εισαγωγή σε αυτόν τον νέο τρόπο σκέψης. Θα πρέπει να περιμένετε μέχρι την επόμενη εβδομάδα για τη παρουσίαση της πρώτης κλίμακας :)
P.S.2 Αγγλικοί και ελληνικοί υπότιτλοι διαθέσιμοι

3
 Ένα βιντεάκι (σε 3 μέρη) για τους φίλους κιθαρίστες που ψάχνονται με τον ήχο τους και τον εξοπλισμό. Σε άπταιστα εγγλέζικα και με γνήσια ελληνική προφορά παρουσιάζω τον εξοπλισμό που χρησιμοποιώ live το τελευταίο καιρό και εκφράζω επί τη ευκαιρία κάποιες απόψεις για το στήσιμο του ήχου της κιθάρας μέσα σε μια pop/rock μπάντα. Ουδεμία ευθύνη φέρω για κρούσματα G.A.S.

 
*ελληνικοί & αγγλικοί υπότιτλοι διαθέσιμοι
*πάρτε ποπ κορν, μπύρες κλπ (μου βγήκε λίγο μεγάλο)

INTRO / GUITAR / AMP
! No longer available



PEDALBOARD
! No longer available



PERIPHERALS
! No longer available


 

4
Μετά από μια άκρως επιτυχημένη χρονιά , οι Lexicon Project επιστρέφουν στη σκηνή του club του «Σταυρού του Νότου», με μια σειρά παραστάσεων όπου θα ακουστούν για πρώτη φορά, και τραγούδια απ’ την επερχόμενη δισκογραφική τους δουλειά!

Σε ένα ανανεωμένο πρόγραμμα οι Lexicon Project μας τραγουδούν «Δεν είναι ο κόσμος για σένα». Ο ήχος τους, έχει χαρακτηρίσει το ύφος και την προσωπικότητα της μπάντας. Ένα πέρασμα από την κιθαριστική ποπ της Μ. Βρετανίας μέχρι τη σύγχρονη ποπ-ροκ ελληνική μουσική σκηνή, με μια πολύ προσωπική και ενδιαφέρουσα ερμηνεία. Απ’ το πρόγραμμα δε θα λείψουν τραγούδια που έχουν αγαπηθεί, απ’ τον πρώτο τους δίσκο («Ας κάνουμε τη νύχτα μέρα», «Χειμώνας», «Ταξίδεψε», «Μαρια»), καθώς και διασκευές αγαπημένων κομματιών μέσα απ’ το δικό τους πρίσμα.

Την οπτικοποίηση των τραγουδιών συμπληρώνουν τα videos που έχουν επιμεληθεί οι ίδιοι και θα προβάλλονται κατά τη διάρκεια της παράστασης. Μια εξαιρετική πρόταση, από μια μπάντα που αν και νέα, έχει μαζέψει τις πιο θετικές κριτικές και έχει συζητηθεί όσο λίγες…


Κάθε Κυριακή.
Ώρα προσέλευσης: 21.30

Σταυρός του Νότου Club - τηλ. κρατήσεων: 210 9226975

5
...και επιστρεφω με ενα κομματι του Al Di Meola που μου κινησε το ενδιαφερον απο τη πρωτη στιγμη που το ακουσα... θα το βρειτε στη παρακατω σελιδα....

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=331100

Το κομματι λεγεται Azzura και η πρωτη του εκτελεση βρισκεται στο album του δημιουργου του Infinite Desire.
Η εκτελεση που εχω, και στην οποια στηριζομαι, ειναι αυτη απο το album του Guitar Trio (Al Di Meola, John McLaughlin, Paco De Lucia).

Προσπαθησα να πλησιασω την ενορχηστρωση που εχουν κανει οι Guitar Trio (αν και καπως δυσκολο  ;D). Δυστυχως δεν υπαρχει παρτιτουρα/midi/tab του κομματιου και ετσι επρεπε να το βγαλω νοτα-νοτα με αυτι (εκτος απο τα solos που ειναι αυτοσχεδιαστικα)...
Δεδομενου αυτου ειναι λογικο να υπαρχουν λαθη λογω ελλειπους/λαθους transcribing οπως επισης και λογω κουλαμαρας (σε σχεση με τους θεους του guitar trio)...

Πληροφοριακα... η κλασσικα "για πεταμα" κλασσικη μου ηχογραφηθηκε με ενα δυναμικο μικροφωνο Behringer και η κλασσικα "θελουν αλλαγμα τα ταστα" ηλεκτρακουστικη μου μπηκε καρφι στον μικτη.

Ελπιζω να σας αρεσει...



6
Μιας και κατεφτασαν προσφατα καποια καινουρια εργαλεια στα χερια μου (μικτης, μικροφωνο, PC, sonar 4) ειπα να τα δοκιμασω σε ενα ντουετο με τον εαυτο μου... Το συμπερασμα: ειναι πολυ δυσκολο να ηχογραφησεις κλασσικη με δυναμικο μικροφωνο... (ποσο μαλλον την δικια μου αθλια, φαλτσα κιθαρα)
Anyway, το κομματι λεγεται Black Orpheus ή αλλιως Manha De Carnaval και το επαιξα επηρεασμενος απο την εκτελεση του Guitar Trio (Di Meola, McLaughlin, De Lucia). Το σολο προφανως ειναι αυτοσχεδιασμος, οπως αλλωστε ολα τα σολα jazz κομματιων...(βασικα ολα ειναι ελευθερα παιγμενα... γι'αυτο και τα τυχον λαθη  ;D)

η σελιδα με τις κατα καιρους ηχογραφησεις μου...

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=331100

7
εκανα μια αποπειρα να σκοτωσω το διασημο κομματι του Chick Corea - Spain -

βασικα ολα εκτος απο τις κιθαρες ειναι midi...αλλα ακουγονται...
 
ηχογραφησα (κλασσικα) με κλασσικη (1 ρυθμικη και 1 θεμα-σολο)...με επιρροες απο την εκτελεση του Bireli Lagrene...

προφανως τα σολα ειναι 100% αυτοσχεδιασμοι...γι'αυτο ας μου συγχωρεσετε τα τυχον λαθη (ειναι πολλα...  ;))

ελπιζω να σας αρεσει...  (αν και δεν το βλεπω... ;D)

http://www.soundclick.com/bands/0/panosharalambidis_music.htm

8
Ειναι μερικα θεματα jazz standards που διασκευασα για chord-solo (μπασο+συγχορδιες+μελωδια: για μια κιθαρα). Τα εγραψα με την κλασσικη μου (ψιλομουφα κιθαρα).Βασικα εκανα την ηχογραφηση για να θυμαμαι πως εχω φτιαξει το καθε κομματι. Μην περιμενετε λοιπον ποιοτητα (τα εγραψα με το μικροφωνακι που δινουν δωρο με τους υπολογιστες, καταλαβαινεται αποκριση και ευρος...) ή τελειο παιξιμο (τωρα ξεκινησα να ασχολουμε με chord-solo αρα ειναι σχετικα απλα).

Τα ανεβασα κυριως για να ακουστει και κατι διαφορετικο. E...δεν χρειαζεται να μου πειτε ''στο 1'34'' σου εφυγε μια νοτα'' κλπ. (τα ακουω και μονος μου τα λαθη), θα με ενδιεφερε ομως μια γενικη εντυπωση του καθε κομματιου ή γενικοτερα. Αν σας αρεσουν θα ανεβασω και αλλα πραγματα.

Η σελιδα ειναι 

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=331100

αφου μπειτε στην παραπανω σελιδα, πατηστε δεξι κλικ στο MP3 και save target as...





9
δεν ειναι κανα album που τωρα κυκλοφορησε απλως τωρα τυχαινει να το ακουω εγω. Παιζουν οι γνωστοι θεοι Victor Wooten, Dennis Chambers, Greg Howe και αλλοι. Οπως καταλαβαινετε fusion παιζουν.

Καντε τη χαρη στον εαυτο σας και βρειτε το... θα με θυμηθητε.

και επειδη κυριως κιθαριστες κυκλοφορουν σε αυτο το site, για οσους δεν ξερουν τον Greg Howe (οχι των Yes, αυτος ειναι Steve Howe)... ειναι Ο θεος...

10
www.makisablianitis.com

Το site του καθηγητη μου.

11
exo ena zoom gfx707 kai leo na to pouliso. thelo na  agoraso ena kenourgio polieffe kalitero vevea... tha thiatheso 150.000 -200.000 drx. borei na mou protini kapios kapio modelo se afta ta lefta?
thanx in advance

Σελίδες: [1]