Γενικα θα σου πω οτι η λαμπα και το τρανζιστορ ειναι και τα δυο κυκλωματα ενισχυσης (και προ-ενισχυσης).
Η διαφορα στην λαμπα ειναι οτι επειδη ειναι καθαρα αναλογικο κυκλωμα δεν ψηφιοποιει το σημα που δεχεται (δεν "τετραγωνιζει" την κυμματομορφη του ρευματος (και αρα του ηχου) αλλα κραταει την καμπυλη κανονικη
Σαν αποτελεσμα ειναι οτι ενω οι ενισχυτες με τρανζιστορ βγαζουν πιο "ψηφιακο" ηχο , "τετραγωνισμενο" κατα καποιον τροπο , πιο "σκληρο" και ειδικα οταν χρησιμοποιεις στην κιθαρα Overdrive η distortion ακους αυτο το περιβοητο "ξυσιμο" ...
Λάμπα, λάμπα, λάμπα... ;D
Λάμπα, λάμπα, λάμπα... ;D
Φιλε Jaymz (και γενικα ολοι, οχι εσυ προσωπικα), εχετε λαμπατο/-τους ενισχυτες; Εχετε συμβιωσει μαζι τους καιρο; Εχετε αποκτησει και παιξει με ενισχυτες και τρανζιστορ και λαμπα και υβριδικους και digital modelling;
Γιατι απλα κατα την γνωμη μου , ειναι αδοκιμο καποιος ο οποιος δεν εχει αγορασει ενισχυτη λαμπας (και τους αλλους) να μπορει να τους συγκρινει απο δοκιμες σε μαγαζια ή σε studios ή μεσω φιλων...
Απλα πιστευω οτι πολλα ατομα (και δεν το λεω για σενα Jaymz, για να μην παρεξηγηθω, αφου δεν σε ξερω) διαμορφωνουν αποψεις για τετοια θεματα απο γνωμες αλλων, περιοδικων, κριτικων σε sites και forums κτλ.
Αντιθετα, λιγοι , πολυ λιγοι ειναι αυτοι που εχουν αποκτησει (αγορασει) και συμβιωσει με ενισχυτες και προενισχυτες και των 4 βασικων κατηγοριων που προανεφερα (λαμπατοι,υβριδικοι,τρανζιστορ,digital modelling)...
Αρα τετοιου ειδους δημοψηφισματα ειναι μαλλον αδοκιμα, γιατι περα απο την υποκειμενικη αποψη του καθενος περι ηχου, λιγοι ειναι αυτοι που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ μπορουν να εχουν ΟΝΤΩΣ αποψη απο προσωπικη εμπειρια (και επαναλαμβανω δεν εννοω δοκιμες σε μαγαζια, δανεικους, studios κτλ).
Απλα η αποψη μου... ;)
Είναι σαν να λες ότι το καλύτερο αμάξι είναι η Ferrari, άσχετα ότι το έχεις δει μόνο σε περιοδικά...
Μιας και αναθέρθηκε παραπάνω ο Stevie Ray Vaughan, ξέρει κανείς με τι ενισχυτή και εφέ έπαιζε?
Η λαμπα ειναι ζωντανο πραμα και ευαισθητο.Το καλο ομως πληρωνεται ακριβα μεσα στην ελευθερη οικονομια της αγορας που ζουμε.Υπαρχουν και τα υβριδια, μισο-λαμπα, μισο-τρανζιστορ αλλα εχω ακουσει οτι δεν ειναιπολυ αξιοπιστα και δεν ξερω τιποτα παραπανω γι'αυτα.
Oso gia tous lampatous ... pros8etoun armonikes syxnotites (ara exoun poio oloklirwmeno ixo).
Telos skefteite oti logw twn lampwn to sima tis ki8aras pou enisxyetai einai kanoniki kymmatomorfi enw me tous tranzistor einai apla psifia 0 kai 1.
θελω να ρωτησω κατι σχετικο, 60βαττ λαμπα η 100βαττ τρανζιστορ?
Telos skefteite oti logw twn lampwn to sima tis ki8aras pou enisxyetai einai kanoniki kymmatomorfi enw me tous tranzistor einai apla psifia 0 kai 1.
Αγαπητέ φίλε την να την κάνεις την ένταση, να σου πάρει τα αυτιά σου και των γύρων σου. Το θέμα είναι να προσπαθήσεις να παίξεις σε χαμηλές εντάσεις για να το γουστάρεις και εσύ και η παρέα σου. Για να μπορείς να καταλάβεις τα λάθη σου ρε αδελφέ και να τα διορθώσεις.
Θα μου πεις τώρα ότι άμα έχεις των ΄Χ΄ (μαλ…α.) ντραμίστα δίπλα σου να τα χώνει τι θα κανείς εσύ δεν θα τα χώσης και όχι τίποτα άλλο, για να ακούγεσαι και εσύ ρε αδελφέ.
Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι με των λαμπάτο, στις νορμάλ εντάσεις θα βγάλεις την γλυκάδα τις λάμπας και όχι απαραίτητα στα φουλ γκάζια.
Telos skefteite oti logw twn lampwn to sima tis ki8aras pou enisxyetai einai kanoniki kymmatomorfi enw me tous tranzistor einai apla psifia 0 kai 1.
Εννοείται ότι κάτι τέτοιο δεν ισχυει!
Γιαυτο και τα πολυ βαρια high fidelity συστηματα εινα με λαμπατους ενισχυτες(και οχι μονο) αξιας αρκετων δεκαδων χιλιαδων €....για να μην αναφερθω στα βινυλια (τα οποια τα εχω πολυ ψηλοτερα στην εκτιμηση μου απο τα αψυχα και αναλωσιμα βρωμοcd)Δυστυχως εχεις απολυτο δικιο ( το δυστυχως πηγαινει, στο οτι αναπτυξαμε μια ολοκληρη βιομηχανια πανω σε ενα ψυχρο υλικο, το οποιο αποδιδει εξισου ψυχρα και τη μουσικη ).Και κατα παραξενο τροπο, το τελευταιο καιρο, επιασε τους περισσοτερους μια μανια να επαναφερουν τον "αναλογικο" ηχο του 80 στις ηχογραφησεις τους..ακομα και στην αναπραγωγη των CD..αγοραζοντας ακριβους τελικους λαμπας, για να "ζεστανουν" τον ηχο..
Αυτα!!
Δεν θελω να επεκταθω παρα πολυ γιαυτο σου λεω το εξης: δες πως δουλευουν οι δυο ενισχυτες.Στον λαμπατο η ολη ενισχυση γινεται αναλογικα που σημαινει κατευθειαν ενισχυση του σηματος χωρις μετατροπες,ενω στο τρανζιστορατο θα πρεπει το σημα της κιθαρας να γινει ψηφιακο (δηλ να μετατραπει σε 0+1) μετα να επεξεργαστει και υστερα να ξαναγεινει αναλογικο(για να παει στα ηχεια)...
ενω στο τρανζιστορατο θα πρεπει το σημα της κιθαρας να γινει ψηφιακο (δηλ να μετατραπει σε 0+1) μετα να επεξεργαστει και υστερα να ξαναγεινει αναλογικο(για να παει στα ηχεια).... dikio exei o basilis :PP
Akomi symfwna me tous kataskeuastes enisxytwn kai diagramata tous (schematics) oi mones lampes pou 8eloun allagh einai tis telikhs enisxysis.O logos einai profanis giati autes einai pou katanalwnoun olo to reuma kai anaptisoun megales 8ermokrasies.Apo tin alli oi lampes tis proenisxysis einai gia "mia zwi" giati den katanalwnoun poly reuma.
Αγαπητέ φίλε την να την κάνεις την ένταση, να σου πάρει τα αυτιά σου και των γύρων σου. Το θέμα είναι να προσπαθήσεις να παίξεις σε χαμηλές εντάσεις για να το γουστάρεις και εσύ και η παρέα σου. Για να μπορείς να καταλάβεις τα λάθη σου ρε αδελφέ και να τα διορθώσεις.
Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι με των λαμπάτο, στις νορμάλ εντάσεις θα βγάλεις την γλυκάδα τις λάμπας και όχι απαραίτητα στα φουλ γκάζια.
Το θεωρώ παρόμοια σύγκριση με το Ξανθιές vs Μελαχρινές. Το γεγονός ότι οι λαμπάτοι ενισχυτές είναι πάντα πιο ακριβοί, και οι περισσότεροι καλλιτέχνες τους προτιμούν, και γράφονται διθύραμβοι για αυτούς από τα περιοδικά τους κάνει αντικείμενο πόθου όλων.Για μένα είναι θέμα προτίμησης και στύλ αλλά κυρίως πρακτικό. Προσωπικά προτιμώ έναν πολύ καλό Solid State ενισχυτή από έναν entry level λαμπάτο.
Το θεωρώ παρόμοια σύγκριση με το Ξανθιές vs Μελαχρινές. Το γεγονός ότι οι λαμπάτοι ενισχυτές είναι πάντα πιο ακριβοί, και οι περισσότεροι καλλιτέχνες τους προτιμούν, και γράφονται διθύραμβοι για αυτούς από τα περιοδικά τους κάνει αντικείμενο πόθου όλων.Για μένα είναι θέμα προτίμησης και στύλ αλλά κυρίως πρακτικό. Προσωπικά προτιμώ έναν πολύ καλό Solid State ενισχυτή από έναν entry level λαμπάτο.
δεν φανταζεσαι ποσο λαθος εισαι σε ολα οσα ειπες...σιγα σιγα θα καταλαβεις γιατι...
Ψάχνοντας ολη τη Google και μετά απο ώρες μπροστά στην οθόνη βρήκα κάποια στοιχεία που ίσως βοηθούν σχετικά με το θέμα Λάμπα vs Τρανζίστορ. (Καμία σχέση με ψηφιακούς επεξεργαστές ήχου DSP) ...
... οι ενισχυτές που βασίζονται σε λάμπες (vacuum tubes) παρουσιάζουν άρτιους αρμονικούς ...
ειλικρινα sorry αν σε προσβαλα.μπορει να καταλαβα λαθος :-[
peace
Τί μουσική ακούς και τί μουσική σ'αρέσεις να παίζεις;
Ποιους λαμπάτους και ποιους τρανσιστοράτους άκουσες και συμπέρανες ότι σ'αρέσουν οι τρανσιστοράτοι;
Εμμ...Δε θυμάμαι ακριβώς.
Ο τρανζίστορ ήταν 100ης και και ο άλλος tsl ή dsl. Marshall και οι δύο.
Απλώς ο λαμπάτος μού φάνηκε πολύ μουντός.
Ίσως και να έφταιγε η κιθάρα, παρότι δε νομίζω.
Εμμ...Δε θυμάμαι ακριβώς.
Ο τρανζίστορ ήταν 100ης και και ο άλλος tsl ή dsl. Marshall και οι δύο.
Απλώς ο λαμπάτος μού φάνηκε πολύ μουντός.
Ίσως και να έφταιγε η κιθάρα, παρότι δε νομίζω.
Οι TSL και DSL είναι full λαμπα...
Εσυ σωστά τα είπες, εγω εγραψα λαθος την σκεψη μου (εγραψα τα αντιστροφα)... ο τρανζίστορ θυμασαι αν ήταν απο την σειρα MG ή AVT ή Valvestate πως τους λενε (υβριδικός) ???
Spio οι φίλοι στα link σχολιάζουν αρκετά σοβαρά πραγματάκια, που αν δεν απαντούν άμμεσα στην ερώτηση σίγουρα θα σε βοηθήσουν να έχεις μια πιο σφαιρική άποψη επί του θέματος.
Μιας και αναθέρθηκε παραπάνω ο Stevie Ray Vaughan, ξέρει κανείς με τι ενισχυτή και εφέ έπαιζε?
[url]http://guitargeek.com/rigview/308[/url]
το Rig του..