Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Witchking

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 57
26
Εν κατακλείδι να συμφωνήσω πως έχουν ευθύνες και οι εκπαιδευτικοί , αλλά ένα σοβαρό σύστημα οφείλει να υποχρεώνει μέσω των δομών και των θεσμών του να λειτουργούν όλοι όπως θα πρέπει και όχι να πετάει το μπαλάκι δεξιά και αριστερά.Οφείλει να ελέγχει και να εποπτεύει τις διαδικασίες και να βελτιώνει παραλήψεις στρεβλώσεις σφάλματα , να αυτοαξιολογείται και να προσαρμόζεται στις ανάγκες της κοινωνίας. Δεν έχει γίνει καμία απολύτως αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα εδώ και 30 χρόνια!!!. Καμία απολύτως . Οι μόνες αλλαγές που έγιναν ήταν στο εξεταστικό και πως θα επιλέγονται οι μαθητές για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε όλα τα υπόλοιπα ο Γιάννης Γιαννάκης γίνεται...

Να συμπληρώσω και κάτι που ξέχασα. Τι πρέπει να κάνουν τώρα οι δάσκαλοι στην 6η τάξη του δημοτικού? Ποια ιστορία να διδάξουν? Έτσι ως παράδειγμα για το πως το εκπαιδευτικό σύστημα μέσω των βιβλίων του εγκλωβίζει και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

27
Φίλε Chorrer μπορεί αυτά που παρέθεσα ως στόχους να τα επαγγέλλεται το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα (μάλλον και κάθε εκπαιδευτικό σύστημα ) αλλά στην πράξη τα αναιρεί και δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί για αυτό (τουλάχιστον στο βαθμό που τους αποδίδεται ) μιας και αποτελούν και αυτοί οι ίδιοι (ως προς το πως λειτουργούν ) συνέπειες-αποτελέσματα του ίδιου του συστήματος.
Πάμε όμως να δούμε στην πράξη εάν τα όσα επαγγέλλεται αυτό το σύστημα πράγματι στην πράξη αποδίδουν και γιατί δεν αποδίδουν.

α) ανάπτυξη δεξιοτήτων. Αλήθεια που την εντοπίζουμε? Όταν εδώ και κάμποσα χρόνια οι μελέτες καταδεικνύουν πλέον ότι η ανθρώπινη νόηση δεν συνίσταται μόνο από λογικομαθηματικές και γλωσσικές δεξιότητες αλλά και από πολλές άλλες.
Αναπτύσσονται τάχα μουσικές ή χωροταξικές ή κινητικές ή διαπροσωπικές ή ενδοπροσωπικές?
Που βρίσκονται αλήθεια καλλιτεχνικά μαθήματα που θα αναδείξουν κλήσεις και ταλέντα παιδιών? Πόσο το μάθημα της γυμναστικής μπορεί να έχει σχέση με την ανάδειξη της κλίσης προς τον αθλητισμό?
Αλλά ακόμη και τα παραδοσιακά μαθήματα μέσω αφενός των βιβλίων τα οποία είναι υλοκεντρικά προσανατολισμένα στην μετωπική διδασκαλία και αφετέρου στο ότι δεν δίνουν τα ίδια ιδέες στον καθηγητή για το πως μπορεί να διδάξει σπάζοντας αυτό το μοντέλο μπορούν να προσφέρουν? Μπορούν να προσφέρουν επιπλέον στο να παρακινήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών? Μπορούν να προσφέρουν στην ανάπτυξη της μεταγνωστικής ικανότητας των μαθητών (που είναι επίσης από τα ζητούμενα της εκπαίδευσης) μέσω της αυτοαξιολόγησης?
Για δείτε τα καινούργια βιβλία του δημοτικού ώστε να πάρετε μια γεύση τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω πόσο σε αντίθετη κατεύθυνση κινούνται τα βιβλία γυμνασίου λυκείου.

β) άμεση συνάρτηση όλως αυτών στο (α) είναι το γεγονός ότι το σχολείο αδυνατεί πλήρως να προσφέρει στους μαθητές μια εικόνα του εαυτού τους , των δεξιοτήτων τους και των κλίσεών τους. Μαθητές φτάνουν στην Β Λυκείου και δεν γνωρίζουν ακόμη τι κατεύθυνση θέλουν να ακολουθήσουν ή σε τι σχολές προτιμούν να περάσουν. Αφήστε δε που πολλοί  ακολουθούν μια κατεύθυνση με βάση την ευκολία της και όχι με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Που βρίσκεται ένα ουσιαστικό μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού στο οποίο δια μέσω και ψυχομετρικών τεστ (ήδη άρχισαν να γίνονται από ιδιωτικούς φορείς) αλλά και διαφόρων τεστ δεξιοτήτων θα λειτουργεί έτσι ώστε να προσφέρει στους μαθητές την μέγιστη εικόνα του εγώ τους.

γ) Που ακριβώς και σε τι συνίσταται η ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών? Οι μαθητές κοινωνικοποιούνται χωρίς σχεδόν καμία παρέμβαση του επίσημου σχολείου στα διαλείμματα αλλά και εντός της τάξης από τις άτυπες ομάδες που δημιουργούν.
Υπάρχουν αλήθεια ανθρωπιστικά μαθημάτα? Δουλεύει αλήθεια στα γυμνάσια - λύκεια η ομαδοσυνεργατική διαδικασία? (στα δημοτικά δουλεύει) . Εντάξει σε αυτό το τελευταίο έχει ευθύνη και ο εκπαιδευτικός , αλλά αυτό το τελευταίο απαιτεί και χρόνο που δυστυχώς δεν υπάρχει όταν κυνηγάς την ύλη.
Που ακριβώς και πως μαθαίνουν οι μαθητές για το άλλο φύλλο αλλά και για όλες αυτές τις βίαιες μεταβολές που λόγω ορμονικών εκκρίσεων τους συμβαίνουν στην εφηβεία? που και πως μαθαίνουν οι μαθητές να τα αντιμετωπίσουν?
Υπάρχει παρέμβαση πουθενά του σχολείου σε οργανωμένη βάση? Τι κάνουν οι έφηβοι? Ρωτάει ο ένας τον άλλον , ρωτούν ίσως και μεγαλύτερα παιδιά , αλλά το σχολείο δεν βρίσκεται πουθενά. Που εκπληρώνεται λοιπόν και αυτός ο στόχος?

δ) Απόκτηση βασικών γνώσεων? Εδώ είναι που υπάρχει η μεγάλη αποτυχία. Μπορεί αυτό να προβλέπεται αλλά μάλλον αποτυγχάνει εφόσον με δικές μου εκτιμήσεις τουλάχιστον το 50% των μαθητών δεν αποκτά τις βασικές γνώσεις που θα έπρεπε να έχει και δεν τις αποκτά διότι ενώ θα έπρεπε το σχολείο να επιμένει σε αυτές αντιθέτως προτιμά να λειτουργεί περισσότερο ακαδημαϊκά θεωρώντας ότι ανεβαίνοντας προς το λύκειο πρέπει να προσφέρει γνώσεις που ενδεχόμενα να τους χρειαστούν στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία (αν και αυτό ελέγχεται).
Τι να κάνω εγώ τις παραγώγους τα ολοκληρώματα  και ένα σωρό εξειδικευμένα μαθηματικά όταν οι πολλοί δεν ξέρουν να υπολογίσουν ένα ποσοστό ή να λύσουν μια εξίσωση 2ου βαθμού μην πω και χειρότερα.
Όχι για μένα φίλε Chorre η τριγωνομετρία στην Β λυκείου δεν λειτουργεί προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης περαιτέρω της κριτικής ικανότητας εφόσον αυτό αν γίνεται , γίνεται για ένα 5% των μαθητών. Για όλους τους υπόλοιπους αυτά φαίνονται κινέζικα και ως εκ τούτου χαμένος χρόνος.


28
Αθλητισμός / Απ: F12007
« στις: 18/03/07, 19:53 »
Ας κάνω και εγώ την κριτική μου για αυτόν τον πρώτο αγώνα.
Σε γενικές γραμμές ήταν από τις πιο βαρετές "Αυστραλίες" των τελευταίων ετών. Καμία αγωνία για τις πρώτες θέσεις. O Kimi ξεκίνησε μπροστά και άρχισε να χάνεται και το μόνο σχετικό ενδιαφέρον ήταν αν τελικά η BMW μέσω του Heidfeld θα μπορούσε να παραμείνει μπροστά από τις Mclaren. Αποδείχθηκε όμως ότι η θέση του οφειλόταν στο χαμηλότερο φορτίο καυσίμων. Ωστόσο έμεινε με άνεση μπροστα΄από την Renault του Fisico η οποία δείχνει αρκετά αποδυναμωμένη.
Παρόλα αυτά η BMW δείχνει να έκανε πολύ καλή δουλειά στην αεροδυναμική της σήραγγα και έχει πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής την Mclaren.
Από την άλλη αν δεν συνέβαινε η αστοχία του κιβωτίου στην Ferrari του Massa , θα είχαμε ένα χαλαρό 1-2 με το μόνο ενδιαφέρον για το ποιος θα ήταν το 1. Παρόλα αυτά εκκινώντας τελευταίος έφτασε να διεκδικεί την 5η θέση από την Renault του Fisico και αν ήθελε να ρισκάρει μάλλον θα τον περνούσε.
Η ferrari δείχνει λοιπόν μια βραχεία κεφαλή μπροστά.
Τώρα μια περίεργη αλλαγή που πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα δουλέψει είναι αυτή με τα ελαστικά και την υποχρέωση κατά την διάρκεια του αγώνα να χρησιμοποιούνται και οι δύο γόμες.

Από τις άλλες ομάδες να σημειώσουμε την μεγάλη απογοήτευση των Honda που το καινούργιο τους μονοθέσιο δείχνει να είναι κατώτερο του περυσινού που έχει η Super Aguri. Για μένα περιμένω σημαντικά πράγματα από τις Red-bull & STR από την μια λόγω κυρίως της έλευσης ενός εκ των κορυφαίων αεροδυναμιστών , του Αντριαν Νιουι του οποίου το όνομα συνδέεται με τις επιτυχίες της Mclaren επί επο΄χής Hakkinen , αλλά και της Spyker στην οποία βρίσκεται ένας άλλο σπουδαίος ο Πιτ Γκασκόιν.
Η Toyota μάλλον δεν είναι και σε ιδιαίτερα καλή κατάσταση , την περίμενα καλύτερη , ενώ η Williams δείχνει κάπως καλύτερα από πέρυσι (βέβαια δεν ξέρω αν γινόταν χειρότερα).

29

Αν κατάλαβα καλά τον Πάρη (και διόρθωσέ με βρε Πάρη αν όχι), δεν υπονοεί ότι ο μαθητής θα πρέπει να κόψει το σβέρκο του να βρει τις βάσεις μόνος του. Αυτό που λέει είναι πως, αντί να του δώσεις τους τύπους πχ έτοιμους και να του πεις "αυτοί είναι, μάθε τους όπως είναι", θα ήταν καλύτερο ίσως με ένα στυλ μαιευτικής μαθόδου, να τον καθοδηγήσεις να καταλάβει *γιατί* ο Χ τύπος είναι που ισχύει, από πού προκύπτει και πώς εφαρμόζεται. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι ίσως καθοδηγώντας τον μαθητή να φτάσει ο ίδιος στο τελικό συμπέρασμα με βάση τις γνώσεις που ήδη έχει.

Αυτό λέω πάνω κάτω , αλλά δεν ήθελα να μπω σε λεπτομέρειες. Ας είναι. Τα παιδιά σχεδόν από την Γ Δημοτικού έχουν μάθει να λύνουν εξισώσεις 1ου βαθμού χωρίς φυσικά να το γνωρίζουν. Εαν ρωτήσεις ένα παιδί Γ δημοτικού το εξής.
" ο φίλος σου ο Γιώργος έχει 5 ευρώ και θέλετε να αγοράσετε ένα παιγνίδι που κοστίζει 8 ευρώ , πόσα ευρώ πρέπει να έχεις εσύ" , το παιδί θα σου απαντήσει 3 ευρώ. Τι έκανε δηλαδή?
5+χ=8 άρα χ=8-5 άρα χ=3.
Αυτό είναι επίλυση εξίσωσης πρώτου βαθμού και το παιδάκι ξέρει να το κάνει. Επομένως αυτό που απομένει στον καθηγητή είναι να του το στήσει ως εξίσωση και να αποκαλύψει ότι αυτό που έκανε λέγεται μεταφορά όρου από το ένα μέλος στο άλλο με αλλαγή προσήμου!!


Ο κάθε άνθρωπος έχει την γνώση μέσα του , έλεγε ο Σωκράτης , το θέμα είναι πως θα του την βγάλουμε...

30
Chorrer.

Τώρα βάζεις μια σειρά ζητήματα που άπτονται διδακτικής μαθηματικών και αν προχωρήσω προς τα εκεί , θα εκτροχιάσω το θέμα. Αρκούμε να σου πω ότι δεν είναι καθόλου έτσι , αλλά επιφυλάσσομαι να μην αναπτύξω προς τα εκεί , εφόσον καθόλου αυτός δεν είναι ο σκοπός του θέματος που κουβεντιάζουμε. Το ξαναλέω όμως για μια ακόμη φορά  , στα μαθηματικά , η χρήση της μετωπικής διδασκαλίας μπορεί να είναι απολύτως ελάχιστη με κάθε επίγνωση αυτού που λέω.

Έβαλες θέμα εξετάσεων , προετοιμασίας κλπ..

Αυτό μπορούμε να το κουβεντιάσουμε. Ποια είναι η επιδίωξη των εξετάσεων (γραπτών κυρίως) και εν γένη της αξιολόγησης?
Στο σύστημα που έχουμε λειτουργεί δυστυχώς η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή ενώ σε αυτό που θέλω εγώ θα ήθελα να λειτουργεί η αξιολόγηση της επίτευξης των στόχων και της προσπάθειας.

Στο σύστημα που θέλω εγώ , δεν θα ήθελα να με ενδιαφέρει αλλά ούτε και θα έπρεπε , κανενός είδους εξέταση για την γνωστική επάρκεια των μαθητών ως κριτήριο εισαγωγής σε κάποιο Ανώτερο ίδρυμα. Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει χάσει τον προσανατολισμό της και επιδίδεται σε ένα κυνήγι γνώσεων και τεχνικών ώστε στην κρίσιμη στιγμή των γενικών εξετάσεων να επιτύχουμε εισαγωγή. Αυτό είναι και ένα βασικό πρόβλημα αυτού του συστήματος.

Η 2οβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να έχει ως στόχο :

α) την ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων στους μαθητές

β) την προσφορά βοήθειας προς τους μαθητές ώστε να αποκτήσουν την μέγιστη δυνατή αυτοαντίληψη σε ότι αφορά τις ικανότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους , πράγματα καθοριστικότατα για το μέλλον τους

γ) την ανάπτυξη στο μέγιστο δυνατό βαθμό της ικανότητάς τους να μαθαίνουν μόνοι τους (αυτό δεν απαιτεί συγκεκριμένη ύλη) και τις κριτικής τους ικανότητας.

δ) την προώθηση της ανάπτυξης (και του εντοπισμού) και πέραν των παραδοσιακών συνιστωσών της νοημοσύνης (λογικομαθηματικής-λεκτικής) , όπως μουσικής , χωροταξικής , κινητικής κλπ

ε) την ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών και την εξοικείωσή τους με τις πανανθρώπινες ηθικές αξίες.

Στ) την απόκτηση βασικών γνώσεων

Αυτοί οφείλουν να είναι οι στόχοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όχι φυσικά να  ετοιμάζουμε τους μαθητές να μπούνε σε κάποιο ανώτατο ίδρυμα και μάλιστα να προχωρούμε σε εξειδικεύσεις και κατευθύνσεις. Στη συνέχεια ας τους πάρουν τα ανώτατα ιδρύματα και ας τους προωθήσουν στα αντίστοιχα τμήματα με βάση τις ικανότητες και κλίσεις τους και ας τους μεταδώσουν και τις αντίστοιχες γνώσεις.

Το σύστημα αυτό είναι πλήρως αποτυχημένο , διότι όλοι μπορεί να κάνουν τριγωνομετρία στην Β λυκείου ή και λογαρίθμους κλπ , αλλά βρείτε μου έναν , πραγματικά έναν που μπορεί να θυμάται κάτι από αυτά (εάν δεν έχει ασχοληθεί και στην συνέχεια). Τσάμπα χρόνος χαμένος!!!! Αυτός θα μπορούσε φίλε Chorrer να χρησιμοποιηθεί π.χ ώστε να μείνουμε όσο πρέπει στην μέθοδο των τριών που αλίμονο την χρειαζόμαστε όλοι μας ….και μάλιστα από μαθηματικής απόψεως το κέρδος θα ήταν και πολύ μεγαλύτερο διότι στην πρώτη περίπτωση εμπλέκεται στην μαθηματική διαδικασία άντε ένα 20% της τάξης , ενώ στην 2η μάλλον θα προσεγγίζαμε το 100%.

31
ομως δεν γινεται να παραλειψεις ενα μεγαλο μερος της παραδοσης ενος μαθηματος το οποιο ειναι τεχνικο ή μαθηματικης φυσης κατα το οποιο ο δασκαλος θα πρεπει να μαθει στο παιδι τον Χ τροπο που λειτουργει ενα εξαρτημα ή το πως μπορουμε να λυσουμε εξισωσεις πρωτου βαθμου.....ετσι πανω σε αυτην τη βαση ειναι αντιδεοντολογικο το να ζητας απο εναν καθηγητη να μην διδασκει....επιπλεον σκεψου οτι ακομα και στις πιο συγχρονες παιδαγωγικες μεθοδους διδασκαλιας, η παραδοση με τη μορφη του μονολογου ειναι χρησιμη και πολλες φορες απαραιτητη.


..και όμως δεν είναι έτσι. Οι περιπτώσεις που χρήζουν μετωπικής διδασκαλίας είναι από ελάχιστες μέχρι σχεδόν ανύπαρκτες.
Δεν έχω κανένα λόγο να διδάξω στο παιδί για το πως λύνονται οι εξισώσεις 1ου βαθμού (επειδή το ανέφερες ως παράδειγμα το πιάνω) εφόσον μπορώ άριστα εαν έχω την πολυτέλεια του χρόνου , να το οδηγήσω στο να ανακαλύψει μόνο του την λύση.
Η θεωρία οικοδόμησης της γνώσης (ο καθένας μπορεί να ανακαλύψει τη νέα γνώση με κατάλληλη υποβοήθηση αρκεί να στηρίζεται σε προηγούμενες γνώσεις) τουλάχιστον στα μαθηματικά δείχνει να λειτουργεί θαυμάσια εφόσον έτσι λειτούργησε και λειτουργεί η ίδια εξελικτική διαδικασία των μαθηματικών διαχρονικά.
Εαν όμως πρέπει να ξεμπερδεύω με την συγκεκριμένη παράγραφο σε δύο διδακτικές ώρες , μου είναι σχεδόν αδύνατο να κάνω κάτι τέτοιο τουλάχιστον για 3/4 των μαθητών της τάξης που υστερούν σε λογικομαθηματικές δεξιότητες.

Η τεχνική , ο τρόπος και η μέθοδος φίλε chorrer δυστυχώς εξαρτώνται από τον χρόνο και με την κατά μέτωπο διδασκαλία κερδίζεις φυσικά χρόνο , τρέχεις την ύλη , αλλά χάνεις τους περισσότερους μαθητές...

32
Αθλητισμός / F12007
« στις: 17/03/07, 06:21 »
Το τσίρκο ξεκινησε. Αγώνας κατάταξης Μελβούρνη!!
 1) Kimi Raikonnen  ferrari
 2) Fernando Alonso  Mclaren
 3) Nick Heidfeld  Bmw
 4) Hamilton  Mclaren
 5) Kubica  Bmw
 6) Fisichela  Renault
 7) Webber Red bul
 8) Truli Toyota
 9) R. Schumacher Toyota
10) Sato Aguri Honda

Εγκατάλειψη του Massa στην 2η περίοδο με πρόβλημα (μάλλον υδραυλικά ή κιβώτιο)
Θετικότατη έκπληξη οι 2 Bmw που πλασαρίστηκαν μπροστά από την Renault του Fisichela. Ο άλλο οδηγός της Renault δεν κατάφερε να μπει στην 10άδα.
Επίσης θετικότατη έκπληξη η είσοδος του Sato στην 10άδα , όταν κανένας οδηγός της 1ης ομάδας της Honda δεν μπήκε σε αυτήν.

33
Το προγραμμα της ΠΑΤΕΣ αφορα πτυχιουχους που εχουν τελειωσει σχολες που δεν δινουν παιδαγωγικη επαρκεια και ειναι ενα προγραμμα 2 εξαμηνων.



Νομίζω ότι καμία θετικοτεχνολογική σχολή δεν δίνει παιδαγωγική επάρκεια δυστυχώς...

34

Καταρχην θα θελα να σε συγχαιρω για την αποφαση σου να εκπαιδευσεις τα παιδια σου και προσωπικα πιστευω οτι ενας γονιος καλλιεργημενος μπορει να δωσει απιστευτα πολλα πραγματα στο παιδι του.....Η ενσταση μου ειναι οτι ενα "κρυφο σχολειο" σαν το συγκεκριμενο δεν μπορει να παρουσιαζεται ως γενικοτερη λυση για ολη την Ελλαδα. Ενταξει μπορει εσυ κι αρκετοι αλλοι να ειστε σε θεση να διδαξετε στα παιδια σας και να εχετε την ψυχικη δυναμη και την απαραιτητη καταρτιση να διαβασετε και καποια παιδαγωγικα βιβλια , να τα κατανοησετε και να τα εφαρμοσετε.....πες μου ομως τι γινεται με ολα τα υπολοιπα παιδια που οι γονεις τους ειναι αγροτες,εργατες,κτηνοτροφοι , κλπ ?
Η λυση αυτη (παντα κατα την ταπεινη μου γνωμη) δεν διαφερει και πολυ απο την ιδρυση ιδιωτικων σχολειων/πανεπιστημιων/κλπ , Η σωστη εκπαιδευση θα ειναι και παλι προνομιο των λιγων....αφου ουτως ή αλλως οι γονεις οι οποιοι θα ειναι σε θεση να "εκπαιδευσουν" τα παιδια τους θα ειναι παλι μονο αυτοι που θα "τα εχουν" ......στην μια περιπτωση οι λιγοι εχουν χρηματικο κεφαλαιο ενω στην αλλη εχουν μορφωτικο.

Μπράβο!!!! Να λοιπόν γιατί επιμένω ότι το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί επιλογή και όχι αδυναμία του κράτους και ο King Lui μου λέει για την ρήση του Κέννεντι
Διότι θέλουν να το πάνε προς τα εκεί (ακόμη περισσότερο από όσο είναι) απαξιώνοντας την δημόσια παιδεία ουσιαστικά μην αλλάζοντάς την . Έτσι ρίχνουν το μπαλάκι δεξιά και αριστερά κάνοντας την κοινωνία να πιστεύει ότι υπεύθυνοι είναι οι κακοί καθηγητές ή οι κακοί γονείς ή κλπ..κλπ. και να τσακώνεται μεταξύ της!!!
Όσο αυτό δεν γίνεται κατανοητό από τους πολλούς ώστε να πιέσουμε προς την σωστή κατεύθυνση , τότε δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα!!!!

Παράθεση
Ενας εκπαιδευτικος πρωτα απο ολα ειναι παιδαγωγος που θα πρεπει (θεωρητικα τουλαχιστον) με συστηματικα μεσα να μεταδωσει τις γνωσεις κι εμπειριες του στον μαθητη.
Να σε διορθώσω. Ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να μεταδώσει , αλλά να βοηθήσει τον μαθητή να ανακαλύψει-φτάσει στην γνώση.Αυτό είναι τόσο ξεκάθαρο χιλιάδες χρόνια τώρα από την εποχή του Σωκράτη!!
Ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να ξέρει πως να διδάξει αλλά πρέπει να ξέρει πως να μην διδάξει!!!!

Παράθεση
.....Βεβαια στην καημενη την Ελλαδα δεν ειναι και πολυ αυτοι που πληρουν τις παραπανω παραμετρους , ομως νομιζω οτι προς τα κει θα επρεπε να κινηθουμε και να διορθωσουμε κι οχι απλα να απαξιωνουμε ολο το εκπαιδευτικο συστημα(ποναει κεφαλι, κοψε κεφαλι) αν θελουμε να μιλαμε για ισες ευκαιριες για ολους τους πολιτες ενος κρατους.

Ένα εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να έχει μια φιλοσοφία η οποία σαφώς και οριοθετείται από το τι είδους παιδεία και τι είδους πολίτες θέλουμε να παράγει.
Εαν θέλουμε το εκπαιδευτικό σύστημα να αναπαράγει τις αρχές το πολιτισμικό έθος και το ήθος της κυρίαρχης τάξης , τότε θα έχουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπως το σημερινό. Μια από τις μεγάλες απάτες βρίσκεται στην διατύπωση "ίσες ευκαιρίες για όλους" , θεωρώντας ότι πρέπει όλοι οι μαθητές να διδάσκονται τα ίδια και με τον ίδιο τρόπο.
Δεν υπάρχει όμως μεγαλύτερη απάτη από αυτό , εφόσον όλοι οι μαθητές όταν προσέρχονται στο σχολείο δεν προκύπτουν από το ίδιο μπουκαλάκι. Λόγω πρωτίστως της οικογενείας , άλλοι είναι προετοιμασμένοι και περισσότερο συνυφασμένοι με τον τρόπο που το σχολείο λειτουργεί ενώ άλλοι πολύ λιγότερο. Έρχεται στη συνέχεια το σχολείο και το μόνο που κάνει είναι να αυξήσει αυτές τις διαφορές εφόσον  οι καλύτερα προσαρμοσμένοι ευνοούνται περισσότερο ενώ οι άλλοι χάνονται ακόμη περισσότερο. Έχουμε δηλαδή ένα σχολείο που αυξάνει προοδευτικά τις αντιθέσεις που φέρνουν οι μαθητές μαζί τους , παρά τις αμβλύνει.

Ευτυχώς βέβαια τα τελευταία χρόνια η πρωτοβάθμια εκπαίδευση κινείται περισσότερο στην λογική του μαθητοκεντρικού σχολείου , αλλά αυτό διακόπτεται βίαια και απότομα με την είσοδο των μαθητών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έτσι αντί να συνεχίσει , αναιρεί και αντιστρέφει την προηγούμενη διαδικασία...
[/quote]

35

Πάντως η πρότασή μου αναφερόταν μόνο στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έτσι κι αλλιώς όπως είπανε πολλοί το παιδί αποκτά την ικανότητα για σκέψη μετά τα δώδεκά του χρόνια

Φίλε papou αυτό δεν είναι ούτε σωστό ούτε ακριβές. Ικανότητα σκέψης έχει το παιδί από πολύ νωρίτερα. Η διαφορά είναι ότι η σκέψη αρχικά αναπτύσσεται περισσότερο βιωματικά και στη συνέχεια εξελίσσεται σε μεγαλύτερο νοητικό   βαθμό.

Ένα παιδί έχει μάθει να μην αγγίζει καυτά αντικείμενα γιατί θα καεί. Αυτό φυσικά το έμαθε βιωματικά αλλά την επόμενη φορά θα το εφαρμόσει ως αποτέλεσμα της σκέψης του και της κριτικής του ικανότητας. Εξ΄όσων θυμάμαι καμία ψυχοπαιδαγωγική θεωρία δεν υποστηρίζει ότι υπάρχει ένα φυσικό όριο πέραν του οποίου το παιδί αποκτά ικανότητα σκέψης. Φυσικά και δεν περιμένουμε από ένα παιδί να έχει αναπτύξει νου με βαθμό αφαίρεσης στα επίπεδα ενός ενήλικα , ή να χρησιμοποιεί λογικούς νοητούς σχηματισμούς στο επίπεδο ενός ενήλικα (σάμπως οι ενήλικες μπορούν?) , αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απουσιάζει παντελώς αυτή η ικανότητα..

36
Φίλε chorrer λόγω έλλειψης χρόνου θα τοποθετηθώ σε ένα μόνο σημείο , όσων γράφεις. Η αντίφαση που περιγράφεις είναι πλασματική , διότι ένα καλό εκπαιδευτικό σύστημα δεν επιτρέπει κακούς εκπαιδευτικούς εφόσον θα οφείλει να έχει εκείνες τις ασφαλιστικές δικλείδες που δεν θα επιτρέπουν την λειτουργία των κακώς νοουμένων εκπαιδευτικών. Εαν το σύστημα συντηρεί και επιτρέπει τέτοιους εκπαιδευτικούς τότε κάπου θα πάσχει και άρα δεν θα είναι αρκούντως καλό..   ;)

37


Μπορώ να μην κατηγορώ (συνέχεια) το κράτος και να προσπαθήσω εγώ όσο περισσότερο μπορώ (νομίζω ότι αυτή την έννοια έχει αυτό που είπε ο Κέννεντυ).

Το οποίο όμως είναι εντελώς άστοχο στην περίπτωσή μας , διότι καλοφάγωτα τα εκατομμυριάκια ευρώ που δόθηκαν από την ΕΕ στα πλαίσια στήριξης για να γραφούν καινούργια βιβλία όπως π.χ τα 2 εκτρώματα της ανάπτυξης εφαρμογών της Γ Λυκείου. Δεν τους έφτανε ένα ήθελαν και 2ο...Που είναι τα καινούργια βιβλία μαθηματικών? Έφτιαξαν ένα μόνο Γεωμετρίας Α και Β λυκείου!!!

Άσε τώρα , πονεμένη ιστορία.Κάποιοι πλούτισαν όπως γίνεται πάντα σε αυτή τη χώρα και μου λες να μην κατηγορώ το κράτος , αυτό το παχύδερμο λαμογιοκράτος και να κατηγορήσω τους καθηγητές.

38
Μαργαρίτα , έκανες μια τοποθέτηση σε λάθος κατανόηση του δικού μου ερωτήματος. Εγώ δεν έγραψα να μην ξέρουν κάποια πράγματα , εγώ έγραψα του να είναι επιπέδου πρώτης τάξης. Εαν εσύ μπόρεσες να συμπυκνώσεις τα 4-5 και εγώ δεν ξέρω πόσα χρόνια χρειάζεται κάποιος ώστε να φτάσει να πάρει lower μέσα σε μια χρονιά , τότε πραγματικά είτε έχεις κάποιες "μαγικές ικανότητες" , είτε μας δουλεύουν ψιλό γαζί τα φροντιστήρια Αγγλικών που μπορούν σε ένα αλλά κάνουν 5.

Παρόλα αυτά στο δικό μου αντικείμενο , εαν κάποιος έρθει π.χ στην Β λυκείου χωρίς να έχει αποκτήσει στοιχειωδώς μαθηματική παιδεία αλλά και σκέψη , ίσως μόνο το Άγιο πνεύμα μπορεί να σώσει την κατάσταση...εκτός και αν πετύχει σε κάποιο καθηγητή που ξαφνικά με κάποιο μαγικό ραβδί θα του προκαλέσει τεράστιο ενδιαφέρον για την τριγωνομετρία π.χ. και θα τον κάνει να ξυπνάει και να κοιμάται με αυτήν...

Επειδή όμως μάλλον τέτοιοι μαγικοί καθηγητές δεν υπάρχουν ή και να υπάρχουν προφανώς θα είναι πολύ λιγότεροι από όσοι χρειάζονται (όπως και οι μάγοι άλλωστε) , καλύτερα να δούμε πως το ίδιο το σύστημα δεν θα απαιτεί αλλά ούτε και θα χρειάζεται μάγους που θα το κάνουν να λειτουργεί...

39
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω, αφού έχετε πρόβλημα και σας εγκλοβίζει το άγχος της ύλης γιατί δε προτείνετε κάτι γι'αυτό στα αιτήματά σας, όταν κάνετε απεργία?
Δε τους βάζω όλους στο ίδιο τσουβάλι αλλά καλό θα ήταν και εσύ να κάνεις την κριτική στους συναδέλφους σου που έχουν κατρακυλίσει το κύρος το δικό σου και οποιουδήποτε είναι ικανός να κατέχει τον τιμητικό τίτλου του καθηγητή-παιδαγωγου-δασκάλου...

Freemind είναι φιλοσοφικό το θέμα, αλλά με τις πολλές φιλοσοφίες χάνουμε τη ''ταπακερα''...

Εμείς ( δηλαδή εγώ) δεν κάνω ποτέ απεργία διότι όπως πολύ λάθος και μάλλον πολύ αυθαίρετα συμπέρανες , δεν είμαι καθηγητής δημοσίου σχολείου. Είμαι φροντιστής εδώ και 17 χρόνια και δεν υπερασπίζομαι  τους καθηγητές των σχολείων από κάποιου είδους συναδελφική αλληλεγγύη (άλλωστε έχουμε αντιπαλότητα , έτσι δεν είναι?) αλλά επειδή καθηγητές και μαθητές είναι όλοι θύματα αυτού του κάκιστου υλοκεντρικού  συστήματος.
Εσείς θέλετε να βλέπετε ως το καθηγητή να είναι το αίτιο της κακής παιδείας αλλά ο καθηγητής είναι ένα ακόμη αποτέλεσμά της.

Πέραν αυτών , όσοι είναι μέσα γνωρίζουν πολύ καλά  περί προτάσεων και απόψεων που έχουν κατατεθεί ώστε να ξέρουν και αν έχει τεθεί το θέμα περιορισμού της ύλης (και όχι μόνο ) , αλλά φωνή βοώντος...
Όσοι δεν είναι μέσα , από που να το γνωρίζουν. Από τα ΜΜΕ?
Ας μην είμαστε πια τόσο αφελείς...

40
όσο έγραφα δεν είδα το ποστ του witchking..
Έχεις δίκιο ότι δεν είναι το ίδιο ένας μαθητής με 20, αλλά αυτοί οι 20 είναι ενωμένοι σχεδόν πάντα...
άρα αν κερδίσεις το ενδιαφέρον του ενός θα ακολουθήσουν άλλοι αλυσίδα, το ίδιο και αν χάσεις το ενδιαφέρον του ενός.. Γνωρίζω ότι όλα αυτά είναι δύσκολα.. αλλά λόγω αυτής της δικαιολογίας και ρίχνοντας ευθύνες στα παιδιά και τους γονείς, οι καθηγήτες αποποιούνται των ευθυνών τους και πέφτουν στη λογική του...

 ΔΕ ΒΑΡΙΕΣΑΙ

Παράθεση

Τα παιδιά-μαθητές μιας τάξης δεν είναι σχεδόν ποτέ ενωμένα στη  βάση των αναγκών τους εφόσον αυτές είναι πολύ διαφορετικές και ενίοτε αντικρουόμενες. Οι στόχοι που έχουν οι μαθητές δεν είναι ίδιοι και συνεπακόλουθα δεν είναι ίδιες και οι συμπεριφορές τους. Αυτά δεν τα λέω μόνο εγώ αλλά ολόκληρη η παιδαγωγική επιστήμη. Πέραν αυτού , το κερδίζω τον έναν συνεπάγεται κερδίζω και τους άλλους μάλλον για κοπάδι προβάτων μοιάζει και όχι για τάξη μαθητών...
Στη Γ΄ Λυκείου είχαμε την ίδια καθηγήτρια και στη Χημεία και στη Βιολογία... Στην αρχή πηγαίναμε αργά και φτάσαμε σε σημείο να ανησυχούμε... ήρθε Σάββατα και τη καλύψαμε... ποιός το κάνει αυτό?

Όχι μόνο δε βρίζω αλλά στη Χημεία έγραψα 20 και στη Βιολογία 18.8
Με τέτοιους βαθμούς αν είχα καλύτερο μέσο όρο στα άλλα χτυπούσα ιατρική φίλε μου

Ξέρεις ποιον βρίζω? την ιστορικό που έβγαλε την ύλη πριν το πάσχα... 14 έγραψα..

Άρα ερχόμαστε στην θέση μου. Εαν θέλεις να βγάλεις σωστά την ύλη , ο χρόνος δεν επαρκεί και αφού δεν επαρκεί αντί να παλέψουμε για περιορισμό (αυτό από μόνο του φυσικά δεν είναι αρκετό) πάμε να παλέψουμε ώστε οι καθηγητές στα πλαίσια της ευσυνείδητης άσκησης του ρόλου τους , να επεκτείνουν  το σχολικό ωράριο και Σάββατα και Κυριακές και όποτε απαιτείται.
Χμ...καλή σκέψη.

Πάμε αλλού. Εσύ έγραψες θαυμάσια 20 στη χημεία και 14 στην Ιστορία. Αν και η προσωπική εμπειρία του καθένα μάλλον έχει μικρή σημασία , αλλά έστω και έτσι , υποθέτω ότι η εν λόγω καθηγήτρια Ιστορίας θα είχε και κάποιους μαθητές που θα έγραψαν 20 στην ιστορία και φυσικά 14 στη χημεία.
Συμπέρασμα? Κανένα συμπέρασμα ή αν θέλεις το πόσο καλά θα τα καταφέρει κάποιος εν πολλοίς έχει να κάνει με το πόση προσπάθεια καταβάλει και ως εκ τούτου ακόμη και με κακό καθηγητή να κάτσει , γράμματα θα μάθει. Άλλωστε τόσο κακοί που είναι οι καθηγητές στα σχολεία είναι απορίας άξιον τελικά , πως τα καταφέρνουν οι μαθητές.

41
Οσο για το αν το ριχνουμε στη φιλοσοφια, θα σου υπενθυμισω πως ηδη το θεμα ειναι φιλοσοφικο, μιας και στην πραξη ποτε δεν προκειται να εφαρμοστει! Σε ενα φιλοσοφικο θεμα, επιτρεπεται πιστευω οτιδηποτε εχει να κανει με το θεμα του!


Δεν αναφέρθηκα εγώ σε αυτό , μην μου θετεις ως δικές μου  , θέσεις που πήραν άλλοι.

42
ναι μπράβο...έλα στη Γ λυκείου να σου κάνω την μισή ύλη από αυτή που έχεις για τις εξετάσεις και πήγαινε γράψε μετά να δούμε ποιον θα βρίζεις.

43
Και ο Κέννεντυ: "Μη σκέφτεσαι τι μπορεί η χώρα να κάνει για σένα αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα" (ή τουλάχιστον για να μην είμαστε υπερβολικοί, μη το σκέφτεσαι συνέχεια...)

Για δες αυτό...από προηγούμενό μου μήνυμα..

Παράθεση
Όσο η εκπαίδευση είναι υλοκεντρική μην περιμένετε ουσιαστικό αποτέλεσμα και ότι είναι υλοκεντρική η εκπαίδευση το ξέρει ακόμη και το υπουργείο. Το ξέρει αλλά δεν το αλλάζει.

Εσύ μπορείς να κάνεις κάτι? Εγώ όχι.


44
Έχω την αίσθηση ότι μάλλον λειτουργώ σε άλλα παιδιά ή σε άλλο εκπαιδευτικό σύστημα.
Επίσης έχω την αίσθηση ότι πρέπει να λέμε συνεχώς μερικά αυτονόητα.
Φυσικά ρε συ Θανάση και υπάρχουν καθηγητές που κάνουν το μάθημα πιο βαρετό.Φυσικά King Lui υπάρχουν καθηγητές που έχουν αυτά και άλλα περισσότερα προβλήματα. Αυτή όμως δεν είναι η γενική εικόνα και αν θέλετε ακόμη παραπέρα είναι το αποτέλεσμα του ίδιου του συστήματος που επιτρέπει να υπάρχουν και τέτοιοι καθηγητές.

Αλλά Θανάση και μαργαρίτα επιδιώκετε να πείσετε τώρα ότι το ίδιο είναι να προσαρμόζεις την διδασκαλία σου σε έναν μαθητή από το να την προσαρμόζεις σε 20? Μα αν είναι δυνατόν όταν υπάρχει η βασική και μη αμφισβητούμενη από κανένα αρχή ότι ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο να μαθαίνει.
Πως είναι το ίδιο δηλαδή? Στους 20 πρέπει να βρεις 5-6 τρόπους να τους περάσεις αυτό που πρέπει (και πάλι χωρίς την ίδια επιτυχία σε όλους) άρα περισσότερος χρόνος περισσότερη ικανότητα περισσότερα , πολύ περισσότερα πράγματα!!

Στους 20 μια θα πέσει στον έναν το στυλό μια θα του έρθει του άλλου να πάει τουαλέτα , μια θα έρθει στον άλλα να ξυθεί και γενικά με χίλιους δύο τρόπους θα σπάσει η συγκέντρωση.
Στους 20 θα πρέπει να έχεις αναπτύξει τεχνικές ώστε να υπάρχει μια πειθαρχία μέσα στην τάξη κάτι που δεν χρειάζεται για τον ένα.
Αφού τα συγκρίνετε αυτά τα δύο και επιπλέον δεν βρίσκετε και διαφορές ,πάσο και πάλι.

Μαργαρίτα εαν έχεις καταφέρει σε ένα τμήμα Lower να μεταδόσεις τις γνώσεις (επιπέδου Lower) σε μαθητές που δεν έχουν τις γνώσεις ούτε τις 1ης τάξης , τότε προσωπικά σε ανακηρύσσω φαινόμενο καθηγητικό!!! και δεν κάνω πλάκα... ;D

Αν τώρα κάποιος από τους συνομιλητές ξέρει και κανέναν τρόπο να κάνει κάποιος ενδιαφέρον το μάθημα της τριγωνομετρίας για παράδειγμα , θα του ήμουν ευγνώμων....

45
Παρη, συγνωμη, αλλα αισθανομαι πως αποποιεισαι τις ευθυνες του καθηγητη. Εαν για οποιοδηποτε λογο πιστευει καποιος καθηγητης πως δεν μπορει να αποδωσει το ιδιο σε μια ταξη, τοτε καλυτερα να αλλαξει επαγγελμα. Τοσο απλα τα λεω, γιατι τοσο απλα ειναι. Δεν νομιζω πως καθηγητης ιδιαιτερου μπορει να αλλαξει την διδακτικη του ικανοτητα οταν παει σε σχολειο.

Τι λες βρε Θανάση τώρα. Πάσο τι άλλο να κάνω...δηλαδή.
Ο καθένας την άποψή του...

46
Θανάση!!!! καμία σχέση το ιδιαίτερο με την αίθουσα διδασκαλίας!
Μη βγάζετε συμπεράσματα από το ιδιαίτερο , όπου εκεί αντιμετωπίζεις τον μαθητή και όχι την ομάδα!!
Δεν είναι το ίδιο!!!
Ο κάθε μαθητής έχει τον δικό του τρόπο να μαθαίνει τον οποίο σχετικά εύκολα αντιλαμβάνεσαι και σε αυτόν εστιάζεις!!
Ο δάσκαλος στο σχολείο δεν είναι το ίδιο....

47
Διάβασα διάφορα και είναι τόσα πολλά που είναι αδύνατον να τοποθετηθώ σε όλα , κρατώντας τουλάχιστον μια σειρά.
Να πω βέβαια ότι λυπάμαι που συνολικά διαπιστώνω ακόμη μια φορά να μετατίθενται οι ανεπάρκειες και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος(εσκεμμένες?)  στους λειτουργούς του. Επιπλέον βλέπω να έχουν διατυπωθεί μεγάλες ανακρίβειες με τις οποίες μάλιστα βλέπω να συμφωνείτε οι περισσότεροι.

Που και ποια διάταξη επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να υλοποιήσει τα 2/3 της προβλεπόμενης ύλης? Η μόνη διάταξη που υπάρχει είναι η εξεταστέα ύλη να αποτελεί τα 2/3 της προβλεπόμενης διδαχθείσας. Δεν μπορεί να στηρίζεται επιχειρηματολογία σε λάθος βάσεις. Ακόμη όμως και στην περίπτωση όπου θα ήταν έτσι (που δεν είναι) ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να   μην διδάξει αντικείμενα που είναι προαπαιτούμενα για την επόμενη τάξη?

Άρα τι κάνουμε όλοι εμείς εδώ? Μετατοπίζουμε τις ευθύνες της πολιτείας για σαφή εξορθολογισμό της ποσότητας της ύλης στους εκπαιδευτικούς . Αν εσείς αποδέχεστε αυτή την θέση , εγώ προσωπικά διαφωνώ κάθετα.

Ποιός είπε  που πότε και πότε το έγραψε ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν μπορούν να αναπτύξουν κριτική ικανότητα?
Για όνομα δηλαδή. Υπάρχουν διάφορες παιδαγωγικές θεωρήσεις (μάλιστα κάποια από αυτές θέλει τον άνθρωπο να μπορεί να διδαχθεί οτιδήποτε σε οποιαδήποτε ηλικία με κατάλληλους τρόπους , εντάξει αρκετά ακραία) αλλά καμία μα καμία δεν θέτει κάποιου είδους φυσικό όριο στο πότε μπορεί να αναπτύσσεται ή όχι η κριτική ικανότητα.

Όποιος έχει ασχοληθεί έστω και λίγο σοβαρά και έχει ψάξει το ζήτημα εκπαίδευση-εκπαιδευτική διαδικασία θα δει το διαδίκτυο ακόμη και το Ελληνικό να υπάρχουν εκατοντάδες άρθρα για το τι δεν πάει καλά και το τι πρέπει να γίνει με σύγκλιση απόψεων σε μεγάλο βαθμό και μάλιστα από ανθρώπους που έχουν διατελέσει και μέλη του παιδαγωγικού ινστιτούτου , πανεπιστημιακοί κλπ κλπ. Ενώ όλοι ξέρουν και γνωρίζουν οι μόνοι που φέρονται να μην ξέρουν και να μην γνωρίζουν  είναι οι έχοντες το μαχαίρι (υπουργείο παιδείας) το οποίο τόσα χρόνια δεν κάνει τίποτε. Ανικανότητα ή επιλογή? Επιλογή λέω εγώ.

Καλό είναι όλοι να θέλουμε και να πιέσουμε προς την αλλαγή , αλλά όταν αυτή δεν γίνεται τι θα κάνουμε ? Εγώ προσωπικά δεν είμαι διατεθειμένος να θυσιάσω την εκπαίδευση των δικών μου παιδιών περιμένοντας το πότε και το αν θα αλλάξει το δημόσιο σχολείο και όσο αυτό δεν γίνεται φυσικά και ναι θα προσπαθήσω να συμπληρώσω τις αδυναμίες του με άλλους τρόπους , όπως και αν αυτοί λέγονται. Όλοι εσείς οι υπόλοιποι όταν θα βρεθείτε σε αυτή τη θέση , για να μην απαξιώσετε ή ακυρώσετε το ανεπαρκέστατο δημόσιο σχολείο , μπορείτε να αρκεστείτε σε όσα αυτό προσφέρει για τα δικά σας παιδιά και φυσικά να περιμένετε ακόμη την μεγάλη αλλαγή. Επιτρέπετε όμως φαντάζομαι σε κάποιους άλλους , όσο μπορούν να πάρουν ένα μέρος της κατάστασης στα χέρια τους.

Πάμε παρακάτω. Η τρομερή και φοβερή αντίφαση τώρα!!!!!!!!!!!!!!!!
Ενώ επικρίνετε το κρυφό σχολείο του papou  με κάποια επιχειρήματα (σοβαρά δεν αντιλέγω μαζί σας και εγώ) που έχουν να κάνουν με την υποκειμενικότητα της ύλης , των μαθημάτων , του τρόπου κλπ κλπ , ωστόσο αυτό το μπαλάκι το πετάτε στους δασκάλους του δημόσιου σχολείου λέγοντας ότι ο καθένας τους υποκειμενικά μπορεί να κάνει ότι ύλη θέλει  , με όποιον τρόπο θέλει με ότι μέσα θέλει , εγκωμιάζοντας τις παιδαγωγικές του αρετές (αν έχει , όποιες και να έχει). Στη μια περίπτωση δηλαδή αμφιβάλουμε , ενώ στην άλλη  θεωρούμε ότι τα όποια προβλήματα της εκπαίδευσης είναι στις ανικανότητες των δασκάλων.

Έχουμε χάσει λίγο την μπάλα. Ή έτσι ή αλλιώς.
Εγώ και πάλι θα συμφωνήσω ότι η παιδαγωγική ικανότητα πολλών είναι ανεπαρκέστατη , αλλά την ευθύνη την έχει και πάλι η πολιτεία όταν δεν έχει τον εκπαιδευτικό από κοντά ( χαχα..ξέρω ξέρω...του έγιναν 1-2 σεμινάρια και όλα καλά) με ελέγχους με βοήθεια με συγγράμματα με ευέλικτα προγράμματα και κυρίως...κυρίως ..κυρίως..ένα μαθητοκεντρικό  και όχι υλοκεντρικό σχολείο!!!!
Όσο η εκπαίδευση είναι υλοκεντρική μην περιμένετε ουσιαστικό αποτέλεσμα και ότι είναι υλοκεντρική η εκπαίδευση το ξέρει ακόμη και το υπουργείο. Το ξέρει αλλά δεν το αλλάζει. 

 

48
Σφάλεις τα μέγιστα Θανάση. Όταν ο εκπαιδευτικός υποχρεώνεται να βγάλει την ύλη βρες του εσύ τρόπους να το κάνει ενδιαφέρον. Όταν ο εκπαιδευτικός καλείται να διδάξει από συγκεκριμένα συγγράμματα συγκεκριμένης εκπαιδευτικής μεθοδολογίας  , βρες του εσύ τρόπους να τα αποφύγει και να κάνει ότι ο ίδιος του θεωρεί σωστό. Έξω από τον χορό όλοι χορεύουν θαυμάσια...

49
Ιανέ , εγώ τώρα διαφωνώ περίπου κάθετα με μέρος όσων λες (με άλλα φυσικά και συμφωνώ) και μπαίνω στο ψητό.
Η χρηστικότητα ή/και χρησιμότητα ενός αντικειμένου υλικού ή νοητού , εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης. Η Ιστορία , η θρησκειολογία κλπ είναι εντελώς άχρηστα για κάποιον (πέραν από το ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να απαντήσει σωστά σε κάποια ερώτηση σε κάποιο τηλεπαιχνίδι , θα μου πεις κέρδος είναι και αυτό...) αν δεν μπορεί να επεξεργαστεί αυτές τις γνώσεις δια μέσω της σκέψης και της νόησης. Επομένως σε πρώτο βαθμό χρειάζεται η ανάπτυξη της σκέψης μιας και όταν αυτό εν τέλη επιτευχθεί τότε σε 2ο βαθμό χρήσιμα και τα άλλα.
Εαν κατάλαβα καλά το "κρυφό σχολείο" του papou δεν πάει να υποκαταστήσει-αντικαταστήσει το οργανωμένο δημόσιο , αλλά να εστιάσει ακριβώς εκεί που πονάει.
Στο 2ο σημείο που διαφωνώ και μάλιστα πολύ έντονα είναι ότι 
Παράθεση
τα παιδιά τα διδάσκονται σε ικανοποιητικό βαθμό (στα μαθηματικά, ειδικά, το πρόγραμμα είναι εξαντλητικό)
.
Διδάσκονται δεν μαθαίνουν όμως και αυτό οφείλεται εν πολλοίς σε αυτό τον "εξαντλητικό βαθμό" .
Τα μαθηματικά από κάποιο σημείο και μετά (ιδιαίτερα στο λύκειο) αποτελούν ένα ιδιαίτερα αποκρουστικό αντικείμενο και φυσικά δεν φταίνε τα παιδιά (ούτε και οι εκπαιδευτικοί στον μεγαλύτερο βαθμό) αλλά το ίδιο το αντικείμενο όπως αυτό αντιμετωπίζεται  από το πρόγραμμα διδασκαλίας.
Για να επιτελέσουν επιτέλους τα μαθηματικά τον σκοπό τους στην εκπαίδευση θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος προσέγγισης τους κατά 180 μοίρες.


50
Σωστός ο Ιανός και επειδή πάρα πολλοί από όσοι μιλάτε εδώ , δεν έχετε συμμετάσχει ούτε σε μια τέτοιου είδους πορεία , να προσθέσω και κάτι άλλο σημαντικότατο . Ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό με όλη τη σημασία της ρήσης. Όχι μόνο πιο δυνατό σε κάνει αλλά σε πεισμώνει και ίσως την επόμενη φορά να είσαι εσύ αυτός που θα πετάξει τη πέτρα στον Ματατζή...

Η τυφλή βία επί αδίκων , μόνο περισσότερη βία μπορεί να ανταποδώσει , κάτι που το ξέρει και η κοτούλα η κοκό εκτός ίσως από τους ιστάμενους των δυνάμεων ασφαλείας.

 

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 57