Ψηφοφορία

ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΩΣ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΟ
2 (4.3%)
ΛΙΓΟ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΚΡΑΤΩΝ
8 (17%)
ΠΟΛΥ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ
37 (78.7%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 47

Αποστολέας Θέμα: ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ !  (Αναγνώστηκε 23748 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10361
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
1. Μείωση του αριθμού των εισακτέων μέχρι να επιτευχθεί ο αριθμός των φοιτητών που κάθε τμήμα θεωρεί ότι έχει την ικανότητα να εκπαιδεύσει άρτια.
Συμφωνώ και όχι μόνο για τον λόγο που αναφέρεις αλλά επειδή μερικά επαγγέλματα όπως οι καθηγητές, δάσκαλοι, γιατροί και άλλα επαγγέλματα όπου κατά 90% ο απόφοιτος θα εργαστεί στον δημόσιο τομέα, θα πρέπει να υπάρχει σωστή αναλογία μεταξύ συνταξιοδοτηθέντων και αποφοίτων.. Δεν μπορεί κάθε χρονιά να συνταξιοδοτούνται Α φυσικοί (για παράδειγμα) και ο αριθμός των νέων εισαχθέντων σε όλες τις σχολές Φυσικών να είναι 3Α.. Μοιραία τη χρονιά όπου θα αποφοιτήσουν αυτά τα 3Α άτομα, να μην μπορούν να βρουν εργασία τα 2Α.. Αν υπολογίσουμε και στα 3Α άτομα και εκείνους που σπουδάζουν στο εξωτερικό και έρχονται να εργαστούν στην Ελλάδα, το χάσμα μεγαλώνει ακόμα περισσότερο..

Η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας είναι ένα λεπτό, δύσκολο, και επικίνδυνο ζήτημα. Δεν είναι δυνατό, ούτε θεμιτό, να παράγεις επαγγελματίες κατά παραγγελία της αγοράς εργασίας (και ποιας αγορας; της ελληνικης ή και της Ε.Ε.; και με επαγγελματίες από ελλάδα ή και από Ε.Ε. και τρίτες χώρες; ). Η αγορά αυτορυθμίζεται και έτσι πρέπει, δεν πρέπει όμως να είναι ρυθμιστής της εκπαίδευσης. Άλλωστε, άλλες ανάγκες έχει σήμερα η αγορά και άλλες θα έχει σε μερικά χρόνια όταν θα αποφοιτήσουν οι φοιτητές που θα μπουν σήμερα με τις προδιαγραφές της σημερινής αγοράς.
Και τέλος πάντων,

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser
Βραζίλη, συμφωνώ ότι είναι πολύ λεπτό ζήτημα το οποίο δεν μπορεί να απαντηθεί και να ισχυροποιηθεί σαν επιχείρημα με το απλό παράδειγμα (με τους Α συνταξιοδοτηθέντες και 3Α απόφοιτους) που ανέφερα.. Υπάρχουν ειδικές consulting εταιρίες οι οποίες προσλαμβάνονται από τα κράτη και κάνουν τέτοιου είδους μελέτες για να δούνε την απορρόφηση των αποφοίτων.. Σε αυτές τις μελέτες μπαίνουν παράγοντες όπως η εγχώρια ζήτηση εργαζομένων, η διεθνής ζήτηση εργαζομένων, το flow των εργαζομένων (συντάξεις - προσλήψεις), ευκαιρίες απασχόλησης στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα και έτσι βγαίνει ένας (κατά προτίμηση) optimal αριθμός εισακτέων.. Κάπου είχε πέσει το μάτι μου σε ένα δημοσίευμα που μιλούσε για μια τέτοια μελέτη στη Γαλλία, αλλά τώρα δεν μπορώ να θυμηθώ που μπορεί να το είχα δει (αν το βρω θα επανέλθω).. Συμφωνώ ότι η αγορά εργασίας θα πρέπει να αυτορυθμίζεται, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα κάτι τέτοιο δεν ισχύει (σύμφωνα με την ΕΣΥΕ για το 3ο τρίμηνο του 2008 η ανεργία κυμάνθηκε στο 8,3%).. Συμφωνώ ότι δεν είναι όλο το 8,3% απόφοιτοι σχολών που μένουν άνεργοι, αλλά σίγουρα ένα μεγάλο μέρος αυτού είναι..

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Aπαντησεις στον papous:

1)Αυτο ιενια κατι πολυ σχετικο. Πως ακριβως θα ειναι βεβαιο το πανεπιστημιο για τον συγκεκριμενο αριθμο εισακτεων που χρειαζεται. Και δεδομενου οτι μιλαμε για καθολικη μειωση (διοτι ολα τα τμηματα εχουν περισσοτερους φοιτητες απο οσους μπορουν να αντεξουν), προφανως θα πρεπει να η κοινωνια να εχει καποια προνοια για τους μη πτυχιουχους (αφου θα υπαρχουν λιγοτεροι εισακτεοι αρα θα υπαρχουν και λιγοτεροι πτυχιουχοι) και οχι οπως τωρα που το πτυχιο θεωρειται "απαραιτητο" για την ευρεση εργασιας.

1)Πίστεψέ με, δεν είναι καθόλου σχετικό. Υπάρχουν τρόποι για να γνωρίζει το κάθε τμήμα ποιόν ακριβώς αριθμό φοιτητών έχει δυνατότητα να εκπαιδεύσει άρτια, ανάλογα με τις δυνατότητές του πάντα. Σκέψου ότι ακόμα και τα ιδιωτικά ΑΕΙ έχουν περιορισμένο αριθμό εισακτέων. Δεν θα τους συνέφερε να εισάγουν όσους τους το ζητήσουν? Για ποιόν λόγο δεν το κάνουν?
2)Δηλ. προτείνεις την σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας, απ' την ανάποδη? Επειδή είναι "απαραίτητο" το πτυχίο στην αγορά εργασίας να πτυχιοποιήσουμε τους πάντες? Δεν διαφωνώ κατ' αρχάς, αλλά σ' αυτήν την περίπτωση για ποιόν λόγο να υπάρχουν τα ΑΕΙ?

Παράθεση
2)Σε αυτην την προταση υπαρχει και θεση για βαθμολογια των πανεπιστημιων? Δηλαδη αναλογα με τον βαθμο της αντικειμενικης αξιολογησης θα δημιουργουνται πανεπιστημια διαφορων ταχυτητων? Τα αριστα τα πολυ καλα τα καλα τα μετρια τα κακα και τα πολυ κακα? Ή θα καθοριστει ενας βαθμος και οσα πανεπιστημια βρισκονται απο πανω θα θεωρουνται ΑΕΙ και τα υπολοιπα θα κλεινουν?

Βεβαίως εννοώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει βαθμολόγηση του κάθε τμήματος και όχι του Πανεπιστημίου εν γένει. Αν κάποιο τμήμα δεν πληρεί τα κριτήρια ώστε να είναι στην ανώτατη, τότε μπορεί να εκπέσει κάλλιστα σε μια κατώτερη κατηγορία.

Παράθεση
3)Εν μερει σωστο αλλα η αξιολογηση δεν θα πρεπει να γινεται και απο τους φοιτητες? Γιατι ενας καλος ερευνητης ο οποιος δεν μπορει αν διδαξει δεν προκειται να δωσει τιποτα στους φοιτητες του.

Από την εμπειρία μου, δεν έχει τύχει ποτέ να γνωρίσω καλό ερευνητή ο οποίος να μην είναι και καλός δάσκαλος. Όσον αφορά την αξιολόγηση εκ μέρους των φοιτητών, κολλάει στην τέταρτη πρόταση, αλλά σε καμμία περίπτωση δεν νομίζω ότι πρέπει να γίνεται με τον τρόπο που γίνεται στα σύγχρονα Ελληνικά Πανεπιστήμια.

Παράθεση
4)Αντιθετα αυτο χρειαζεται την απολυτη αναλυση. Οι επιδοσης των φοιτητων δεν ειναι συναρτηση της ποιοτητας της γνωσης που διδεται σε αυτους. Το ιδιο ισχυει φυσικα και για τα σχολεια. Το οτι ενα σχολειο μπορει να εχει μεγαλη επιτυχια δεν σημαινει οτι το διδακτικο εργο γινεται με τον σωστο τροπο.

Yπάρχουν αντικειμενικές μέθοδοι αξιολόγησης του διδακτικού έργου μέσω της αξιολογήσεως των μαθητών - φοιτητών, τις οποίες κάθε δάσκαλος ο οποίος σέβεται τον εαυτό του γνωρίζει και εφαρμόζει. Η παιδαγωγική έχει προχωρήσει πολύ ως επιστήμη.



Μια γενική παρατήρηση. Όταν ασκούμε κριτική πρέπει πρωτίστως να κάνουμε την αυτοκριτική μας και να είμαστε πολύ σκληροί με τον εαυτό μας. Στην συνέχεια, και εάν βέβαια έχουμε επιθυμία να αλλάξουμε κάτι, μπορούμε να είμαστε σκληροί και με τους γύρω μας. Αν και συνήθως, μετά την αυτοκριτική μας, είμαστε επιεικείς.
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

Αποσυνδεδεμένος papous

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2467
  • Φύλο: Άντρας
  • Έτσι να συμβιώνουμε, σαν τον σκύλο με τη γάτα...
    • Προφίλ
Μια σπίθα ελπίδας εμφανίζεται στον διάλογο για την Παιδεία. Παραθέτω τις απόψεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίες συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με τις τοποθετήσεις της ΠΟΣΔΕΠ
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100067_14/06/2009_318429

όπως επίσης και με τις απόψεις των περισσοτέρων που τοποθετήθηκαν δημιουργικά στις συζητήσεις μας για τα θέματα εκπαίδευσης.

Αυτή η σύγκλιση απόψεων όλων των πολιτών που ενδιαφέρονται για το θέμα, καταδυκνείει ότι δεν είμαστε μόνοι και αποκομένοι όπως κάποιοι θέλουν να πιστέψουμε. Ήμαστε μες τον παλμό της ζωής, και έχουμε δικαίωμα και καθήκον να εκφραζόμαστε και να αντιδρούμε όταν χρειάζεται!
Δεν στενοχωριέμαι για ότι έχασα αλλά για ότι θα μπορούσα να είχα κερδίσει. Αυτό που είχαμε το κουβαλάμε πάντα, αυτό που δεν κερδίσαμε το ονειρευόμαστε.

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
16 Απαντήσεις
5931 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/04/05, 16:57
από Modmor
6 Απαντήσεις
4396 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/07/05, 12:37
από oldnavy
20 Απαντήσεις
7089 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/02/06, 21:55
από Korgy
0 Απαντήσεις
1666 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/07/07, 12:35
από kitharistas_poihths
0 Απαντήσεις
1547 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/07/07, 01:47
από kitharistas_poihths
9 Απαντήσεις
3559 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/12/07, 18:54
από x-versous
0 Απαντήσεις
1464 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/07/08, 07:55
από UNPLAGGED
26 Απαντήσεις
21115 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/03/09, 10:07
από Sbiblerubleb
8 Απαντήσεις
3807 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/11/11, 16:38
από jimaras97
4 Απαντήσεις
8898 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/10/16, 16:31
από AnimaPura