Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αγαπητέ μου tempus, πέρα απ' όλα τελειώνω την συζήτηση με το δεδομένο ότι ούτε εσύ ούτε κάποιος άλλος απάντησε στο ερώτημα: "Γιατί η διδασκαλία της "αρχαίας Ελληνικής" γλώσσας βοηθάει στην μάθηση της Νέας Ελληνικής γλώσσας?"Και είναι λογικό να μην μπορεί κανείς να απαντήσει εφόσον αυτή η θέση είναι δογματική και δεν υποστηρίζεται από κανέναν επιστήμονα, από καμμιά επιστημονική σχολή, αλλά ούτε και από την λογική έστω την "κοινή". Αυτή η θέση εξυπηρετεί απλώς σκοπιμότητες διαφόρων κέντρων τις οποίες δεν έχω τον χρόνο και την διάθεση να τις αναλύσω.Ακόμα και το εισαγωγικό σημείωμα του αναλυτικού προγράμματος του Γυμνασίου που προσπαθεί να εκλογικεύσει την επαναφορά της διδασκαλίας της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας δεν τολμά να αναφέρει ένα τέτοιο επιχείρημα.Παραθέτω πιο κάτω τον σκοπό της διδασκαλίας, όπως αναφέρεται"Επαναφορά στο Γυμνάσιο των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο (1992) (επιμέλεια Ν. Βαρμάζης - Τ. Γιάννου)1. ΣκοπόςΜε τη συστηματική διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας επιδιώκεται: * Να εξοικειωθούν οι μαθητές βαθμιαία με τον αρχαίο ελληνικό λόγο συνολικά, τόσο στο επίπεδο του γλωσσικού συστήματος (γραμματική και σύνταξη), όσο και στο επίπεδο του λεξιλογίου και της κατανόησης κειμένου. * Να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία της αρχαίας ελληνικής αλλά χωρίς επέκταση σε λεπτομέρειες, ώστε να εξοικειωθούν με τις ιδιαιτερότητές της και να μπορούν να διακρίνουν τις αντιστοιχίες αλλά και τις διαφορές τους με τη νέα ελληνική γλώσσα. * Να συνειδητοποιήσουν ότι η νέα ελληνική γλώσσα έχει τις ρίζες της στην αρχαία και αποτελεί συνέχεια και εξέλιξη της, να αποκτήσουν έτσι μια βαθύτερη γνώση της γλώσσας και να διευρύνουν το γλωσσικό τους κώδικα. * Να εξοικειωθούν τέλος, με κείμενα της αρχαίας ελληνικής, κυρίως της αττικής διαλέκτου, κλασικά και μεταγενέστερα, και να ασκηθούν στην κατανόησή τους με τη βοήθεια πάντοτε ενός κατάλληλου γλωσσικού υπομνηματισμού, χωρίς να επιδιώκεται βαθύτερη ερμηνεία τους ."(τα παχειά γράμματα, δικά μου)στον σύνδεσμο: http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/education/translation/handbook_interlingual/pop20.html
Παράθεση από: Tempus στις 17/11/09, 22:48Roufus λέω σε τόσα posts ότι η γραμματική-λεξιλόγιο και συντακτικό (σε μικρότερο ίσως βαθμό) που διδάσκονται βοηθάει για τα νέα και είναι πολύ προτιμότερη από το τίποτα.Αν κατάλαβα καλά λες ότι υπάρχουν άλλες διάλεκτοι που θα βοηθούσαν περισσότερο.Μπορεί να είναι έτσι , όπως είπα δεν ξέρω τις διαφορές σε διαλέκτους και δεν έχω άποψη (αν το υποστηρίζεις πάντως θα ήθελα να μας πεις ποια συγκεκριμένη διάλεκτος θα ωφελούσε περισσότερο και γιατί).Εμένα το πρόβλημα μου είναι η σύγκριση της τωρινής διδασκαλίας με την "καθόλου διδασκαλία".Και να μην ακυρώνουμε το τωρινό σύστημα λες και είναι άχρηστο.Αρχικά, εφόσον δεν γνωρίζεις τα περι διαλεκτων, θα μπορουσες να το πεις εξ αρχης, και οχι να προσπαθεις να κανεις μια συζητηση και να φερεις αντεπιχειρηματα χωρις να εχεις το γνωστικο υποβαθρο. Και δνε το λεω για να σε προσβαλω, αλλα καλως η κακως, δεν μπορεις να επιχειρηματολογεις για κατι οταν δεν το γνωριζεις καθολου η ελαχιστα.Συνεχιζω τωρα. Επιμενω οτι ο,τιδηποτε μαθαινουν σημερα στα αρχαια στο γυμνασιο δεν βοηθαει στο να μιλησουμε καλυτερα τα νεα ελληνικα. Μιλαμε για τελειως διαφορετικη γραμματικη, για τελειως διαφορετικο συντακτικο και εν μερει για τελειως διαφορετικο λεξιλογιο. Αν αυτο δεν το αποδεχεσαι μαλλον σημαινει οτι δεν εχεις καλη γνωση του τι διδασκεται στα σχολεια ή δεν εχεις καλη γνωση της νεας ελληνικης γλωσσας.Για να ειμαι ακριβης. Δεν λεω οτι καποια συγκεκριμενη "διαλεκτος" θα βοηθουσε περισσοτερο. Λεω απλα, οτι το επιχειρημα σου, οτι δηλαδη τα αρχαια μας βοηθανε να μαθουμε καλυτερα τα νεα, θα ισχυε αν τα μαθαιναμε τελειως αλλιως. Και φυσικα οχι μελετωντας μονο την αττικη διαλεκτο, η μονο την ελληνιστικη κοινη, αλλα αν βλεπαμε την εξελιξη της μεσα στους αιωνες. Με τον περιορισμο στην αττικη διαλεκτο το μονο που συμβαινει ειναι να μαθαινουμε μια σχεδον ξενη γλωσσα, χωρις να προσπαθουμε καν να ερμηνευσουμε τα κειμενα της εποχης εκεινης που διδασκομαστε απο το πρωτοτυπο.Και εμενα το προβλημα μου ειναι η συγκριση της τωρινης καταστασης διδασκαλιας με την καθολου. Πιστευω οτι απο το να βαζουμε τα παιδια του γυμνασιου να αντιμετωπισουν αυτο "διδακτικο συστημα" που καποιοι θελουν να λενε οτι ειναι και καλο, απο τοσο μικρη ηλικια σε ενα τοσο δυσκολο υλικο οπως η αττικη διαλεκτος και τα κειμενα της ΠΟΛΥ καλυτερα να μην το διδασκονται καθολου και να μπει κατι αλλο. Γιατι στην συντιριπτικη πλειοψηφια των περιπτωσεων τα παιδια σιχαινονται τα αρχαια, τον αρχαιο ελληνικο πολιτισμο, τα κειμενα της αρχαιοτητας και την ιστορια. Και αυτο δεν εινια λογια του αερα, ειναι γεγονος. Επομενως απο κατι που θα εχει αρνητικες συνεπειες στο παιδι, καλυτερα καθολου. Και για να σε προλαβω, οι ελαχιστες περιπτωσεις που ΚΑΘΑΡΑ απο προσωπικο ενδιαφερον θα ασχοληθουν με τα αρχαια ειναι μονο εξαιρεσεις που επιβεβαιωνουν τον κανονα. Επομενως ναι, ακυρωνω το σημερινο συστημα διδασκαλιας γιατι ειναι αχρηστο.
Roufus λέω σε τόσα posts ότι η γραμματική-λεξιλόγιο και συντακτικό (σε μικρότερο ίσως βαθμό) που διδάσκονται βοηθάει για τα νέα και είναι πολύ προτιμότερη από το τίποτα.Αν κατάλαβα καλά λες ότι υπάρχουν άλλες διάλεκτοι που θα βοηθούσαν περισσότερο.Μπορεί να είναι έτσι , όπως είπα δεν ξέρω τις διαφορές σε διαλέκτους και δεν έχω άποψη (αν το υποστηρίζεις πάντως θα ήθελα να μας πεις ποια συγκεκριμένη διάλεκτος θα ωφελούσε περισσότερο και γιατί).Εμένα το πρόβλημα μου είναι η σύγκριση της τωρινής διδασκαλίας με την "καθόλου διδασκαλία".Και να μην ακυρώνουμε το τωρινό σύστημα λες και είναι άχρηστο.
Αγαπητέ μου tempus, πέρα απ' όλα τελειώνω την συζήτηση με το δεδομένο ότι ούτε εσύ ούτε κάποιος άλλος απάντησε στο ερώτημα: "Γιατί η διδασκαλία της "αρχαίας Ελληνικής" γλώσσας βοηθάει στην μάθηση της Νέας Ελληνικής γλώσσας?"Και είναι λογικό να μην μπορεί κανείς να απαντήσει εφόσον αυτή η θέση είναι δογματική και δεν υποστηρίζεται από κανέναν επιστήμονα, από καμμιά επιστημονική σχολή, αλλά ούτε και από την λογική έστω την "κοινή". Αυτή η θέση εξυπηρετεί απλώς σκοπιμότητες διαφόρων κέντρων τις οποίες δεν έχω τον χρόνο και την διάθεση να τις αναλύσω.Ακόμα και το εισαγωγικό σημείωμα του αναλυτικού προγράμματος του Γυμνασίου που προσπαθεί να εκλογικεύσει την επαναφορά της διδασκαλίας της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας δεν τολμά να αναφέρει ένα τέτοιο επιχείρημα.Παραθέτω πιο κάτω τον σκοπό της διδασκαλίας, όπως αναφέρεται"Επαναφορά στο Γυμνάσιο των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο (1992) (επιμέλεια Ν. Βαρμάζης - Τ. Γιάννου)1. ΣκοπόςΜε τη συστηματική διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας επιδιώκεται: * Να εξοικειωθούν οι μαθητές βαθμιαία με τον αρχαίο ελληνικό λόγο συνολικά, τόσο στο επίπεδο του γλωσσικού συστήματος (γραμματική και σύνταξη), όσο και στο επίπεδο του λεξιλογίου και της κατανόησης κειμένου. * Να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία της αρχαίας ελληνικής αλλά χωρίς επέκταση σε λεπτομέρειες, ώστε να εξοικειωθούν με τις ιδιαιτερότητές της και να μπορούν να διακρίνουν τις αντιστοιχίες αλλά και τις διαφορές τους με τη νέα ελληνική γλώσσα. * Να συνειδητοποιήσουν ότι η νέα ελληνική γλώσσα έχει τις ρίζες της στην αρχαία και αποτελεί συνέχεια και εξέλιξη της, να αποκτήσουν έτσι μια βαθύτερη γνώση της γλώσσας και να διευρύνουν το γλωσσικό τους κώδικα. * Να εξοικειωθούν τέλος, με κείμενα της αρχαίας ελληνικής, κυρίως της αττικής διαλέκτου, κλασικά και μεταγενέστερα, και να ασκηθούν στην κατανόησή τους με τη βοήθεια πάντοτε ενός κατάλληλου γλωσσικού υπομνηματισμού, χωρίς να επιδιώκεται βαθύτερη ερμηνεία τους ."(τα παχειά γράμματα, δικά μου)στον σύνδεσμο: http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/education/translation/handbook_interlingual/pop20.htmlΤώρα, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να ψάξει να βρει εάν αποδεικνύεται η πολύπαθη αυτή πρόταση. Παραθέτω μερικούς ελληνόφωνους συνδέσμους για ανέξοδη αναζήτηση:http://abnet.agrino.org/http://www.greeklanguage.gr/http://corpus.ilsp.gr/http://www.komvos.edu.gr/http://www.odeg.gr/http://www.helleniclanguage.gr/http://www.elia.org.gr/κι έτσι όποιος επιθυμεί μπορεί να γνωρίσει καλύτερα την Ελληνική γλώσσα.Δεν έχω κανέναν πρόβλημα με την γλωσσοπλασία, όποιος νομίζει ότι τα καταφέρνει μπορεί να φτιάχνει καινούριες λέξεις και να τις εισάγει στην γλώσσα μας είτε προέρχονται από την σουαχίλι, των παπούα, την Αττική, Θεσσαλική, Δωρική διάλεκτο, ή από τις Σλαβικές, την Τούρκικη, τις Λατινογενείς και την Αγγλική από τις οποίες η γλώσσα μας έχει, έτσι κι αλλιώς, πολλά δάνεια. Η γλωσσοπλασία όμως δοκιμάζεται από το κοινωνικό σύνολο.Το μεγάλο πλήθος των συνωνύμων οπωσδήποτε βοηθά την στιχουργική τέχνη ως προς την εύρεση κατάλληλων ομοικαταληξιών. Φτιάξε λοιπόν όσα συνώνυμα θέλεις. Δεν με πειράζει. Αν θέλεις την "γάστρα" να την λες, ας πούμε, και "ψητοκούτιον" λέγε την. Κανένα πρόβλημα...Αν θες επίσης τα παιδιά σου να διδάσκονται την Αττική διάλεκτο έτσι όπως διδάσκεται αυτήν την στιγμή, δίδαξέ τα. Κανένα πρόβλημα. Δεν προσπαθώ να επιβάλω την γνώμη μου. Τα παιδιά μου όμως τι σου φταίνε?
Επειδή δε βρίσκεις ουσιαστικά αντεπιχειρήματα , προσπαθείς να ακυρώσεις τα γραφόμενα μου επειδή δεν ξέρω λεπτομέρειες για τις διαλέκτους.Σε παραπέμπω σε αυτό που έγραψα κάτω από την παράθεση του papou.Όσο για το σύστημα διδασκαλίας , τότε να καταργήσουμε γενικά το σχολείο.Εκτός κι αν πιστεύεις ότι στα άλλα μαθήματα η κατάσταση είναι ιδανική.Για το τέλος οι λόγοι για τους οποίους πιστεύω ότι ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα αρχαία :1) Λαϊκισμός : "Άντε βρε , σας καταργούμε και τα αρχαία για να παίζουν τα κανακάρια σας περισσότερο playstation"2) Τεχνοκρατική αντίληψη : "'Ό,τι δε μας κάνει περισσότερο παραγωγικούς στην εργασία μας είναι άχρηστο να διδάσκεται"3) Διάφορες αντιλήψεις σχετικά με την εθνική ταυτότητα , πόσο σχέση έχουμε με τους αρχαίους Έλληνες και λοιπά...Με το να καταργήσουμε τα αρχαία , σκάβουμε για άλλη μια φορά το λάκκο μας.Στα θέματα παιδείας δε βρίσκω καμία δικαιολογία (σε αντίθεση με εθνικά ή εξωτερικής πολιτικής θέματα , όπου υπάρχουν ισχυρές πιέσεις από άλλα κράτη , εξωτερικούς παράγοντες και παίζονται τεράστια παιχνίδια).Αυτά λοιπόν.
Για το τέλος οι λόγοι για τους οποίους πιστεύω ότι ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα αρχαία :1) Λαϊκισμός : "Άντε βρε , σας καταργούμε και τα αρχαία για να παίζουν τα κανακάρια σας περισσότερο playstation"2) Τεχνοκρατική αντίληψη : "'Ό,τι δε μας κάνει περισσότερο παραγωγικούς στην εργασία μας είναι άχρηστο να διδάσκεται"3) Διάφορες αντιλήψεις σχετικά με την εθνική ταυτότητα , πόσο σχέση έχουμε με τους αρχαίους Έλληνες και λοιπά...
Πάντως... τώρα που το ξανασκέπτομαι... σα να έχετε δίκιο... Τα πράγματα εξελίσσονται, και ΠΑΝΤΑ προς το καλύτερο άρα οι δεσμοί με το παρελθόν πρέπει να κοπούν. Επομένως (μιας και βρισκόμαστε σε κιθαριστικό forum) προτείνω να καταργηθεί επίσης η διδασκαλία της κλασσικής κιθάρας απο το ΥΠ. Πολιτισμού και η επιβολή της ηλεκτρικής/ακουστικής ΜΟΝΟ! Και σε λίγα χρόνια να διδάσκεται αποκλειστικά το GUITAR HERO!!! Επίσης να καταργηθεί η ανάγνωση παρτιτούρας και να επιβληθεί η ανάγνωση ταμπλατούρας (αν και ήταν αρχαιότερη της παρτιτούρας.. τώρα μπερδέυτηκα!!). Συνθέτες όπως ο Μπαχ, ο Μπετόβεν, ο Μότσαρτ, ο Σκαρλάτι, ο Χάυντν, ο Βιβάλντι πρέπει επίσης να μη διδάσκονται πουθενά γιατί η μουσική τους σκέψη δεν έχει σχέση με τη σύγχρονη μουσική πραγματικότητα! Μπορούν κάλλιστα να αντικατασταθούν απο τη μελέτη των Korn, Evanescense, Moby, Καρβέλα και Φοίβο!!! Επίσης να καταργηθεί η εκμάθηση κρουστών μιας και με τη σύγχρονη τεχνολογία έχουμε όλους τους ρυθμούς στο πιάτο! Να καταργηθούν επίσης τα μαθήματα τραγουδιού και να καθιερωθεί η συμμετοχή στο X-Factor. Και για να το πάω παραπέρα, η κοινωνία μας χρειάζεται τεχνοκράτες και όχι μουσικούς άρα η εκμάθηση μουσικής είναι άχρηστη!!! Έτσι είναι δομημένη η σύγχρονη, εξελιγμένη κοινωνία μας και πρέπει να την αγαπάμε γιατι έχει εξελιχθεί προς το καλύτερο... ΠΑΝΤΑ!!!!Επιτέλους μου άνοιξαν τα μάτια!!! Πάω τώρα να σκίσω τα πτυχία μου!!!!
Αγαπητέ Roufus, ποιός ο λόγος να ζητάς εξηγήσεις? Εφόσον βλέπεις ότι ο άνθρωπος προσπαθεί σ' όλον τον πάπυρο να επιχειρηματολογήσει πάνω στην πρόταση "τα αρχαία βοηθούν στην εκμάθηση των νέων Ελληνικών" και όταν φτάνει η στιγμή να κλάσει τους λόγους για τους οποίους θα καταργηθούν:Παράθεση από: Tempus στις 19/11/09, 12:36Για το τέλος οι λόγοι για τους οποίους πιστεύω ότι ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα αρχαία :1) Λαϊκισμός : "Άντε βρε , σας καταργούμε και τα αρχαία για να παίζουν τα κανακάρια σας περισσότερο playstation"2) Τεχνοκρατική αντίληψη : "'Ό,τι δε μας κάνει περισσότερο παραγωγικούς στην εργασία μας είναι άχρηστο να διδάσκεται"3) Διάφορες αντιλήψεις σχετικά με την εθνική ταυτότητα , πόσο σχέση έχουμε με τους αρχαίους Έλληνες και λοιπά...δεν αναφέρει το βασικό του επιχείρημα περί διδασκαλίας. Δεν λέει δηλ "η κατάργηση της διδασκαλίας των αΕ θα γίνει για να μην μαθαίνουμε Νέα Ελληνικά" Θεωρώ ότι έσεται και δι' αυτόν τον λόγον ήμαρ... Σύμφωνα, τουλάχιστον, με την εσφαίδριαν προτέρα επίσκεψη...
Παράθεση από: Tempus στις 19/11/09, 12:36Επειδή δε βρίσκεις ουσιαστικά αντεπιχειρήματα , προσπαθείς να ακυρώσεις τα γραφόμενα μου επειδή δεν ξέρω λεπτομέρειες για τις διαλέκτους.Σε παραπέμπω σε αυτό που έγραψα κάτω από την παράθεση του papou.Όσο για το σύστημα διδασκαλίας , τότε να καταργήσουμε γενικά το σχολείο.Εκτός κι αν πιστεύεις ότι στα άλλα μαθήματα η κατάσταση είναι ιδανική.Για το τέλος οι λόγοι για τους οποίους πιστεύω ότι ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα αρχαία :1) Λαϊκισμός : "Άντε βρε , σας καταργούμε και τα αρχαία για να παίζουν τα κανακάρια σας περισσότερο playstation"2) Τεχνοκρατική αντίληψη : "'Ό,τι δε μας κάνει περισσότερο παραγωγικούς στην εργασία μας είναι άχρηστο να διδάσκεται"3) Διάφορες αντιλήψεις σχετικά με την εθνική ταυτότητα , πόσο σχέση έχουμε με τους αρχαίους Έλληνες και λοιπά...Με το να καταργήσουμε τα αρχαία , σκάβουμε για άλλη μια φορά το λάκκο μας.Στα θέματα παιδείας δε βρίσκω καμία δικαιολογία (σε αντίθεση με εθνικά ή εξωτερικής πολιτικής θέματα , όπου υπάρχουν ισχυρές πιέσεις από άλλα κράτη , εξωτερικούς παράγοντες και παίζονται τεράστια παιχνίδια).Αυτά λοιπόν. Πραγματικα θεωρεις οτι τα επιχειρηματα μου δεν ειναι ουσιαστικα? Αν ναι σε παρακαλω να μου πεις ποια ειναι τα μη ουσιαστικα επιχειρηματα μου. Δεν εχω καμια διαθεση να απαξιωσω τα επιχειρηματα σου λογω των ελλιπων σου γνωσεων. Εγω αυτο που ειπα απλα, ειναι οτι, εφοσον αναφερουμε κατι το οποιο δεν γνωριζεις, αλλα παιζει σημαντικο ρολο στην συζητηση, καλυτερα να ρωτησεις για αυτο παρα να παρεις θεση απο τη στιγμη που δεν εχεις ξερεις σε τι ακριβως αναφερομαστε. Τωρα για το "ας καταργησουμε το σχολειο". Ξαναλεω, δεν εχω πει πουθενα "να καταργησουμε τα αρχαια". Το μονο που εχω πει ιεναι οτι τωρα δεν προσφερουν τιποτα. Φυσικα και δεν λεω οτι τα αλλα μαθηματα βρισκονται σε καλυτερη μοιρα. Αλλα εδω συζηταμε για τα αρχαια. Αν εχεις δει μια τετοια απολυτη θεση απο μενα (δηλαδη να εχω πει "πρεπει να καταργηθουν τα αρχαια") ας μου το λινκαρεις σε παρακαλω. Γιατι 7 σελιδες τωρα μαλλιαζουν τα δαχτυλα μου να λεω, οτι πρεπει να αναμορφωθουν και μαλιστα αμεσα τα αρχαια και οχι να καταργηθουν.Σχετικα με το τελευταιο και το γιατι τελικα θα καταργηθουν τα αρχαια δεν εχω να πω κατι. Δεν εχουν γενικα καμια σχεση με το θεμα, και ο 3ος λογος που λες μαλλον δεν καταλαβαινεις γιατι ακριβως τον λες.Αν τωρα μπορεις να μου δειξεις ποια ειναι τα ανουσια επιχειρηαμτα που εχω (γιατι εν παση περιπτωση καθε ποστ μου αναφερω αρκεταα επιχειρηματα και καμια φορα δεν τολμησα να απαντησω μονολεκτικο και απαξιωτικα χωρις επιχειρηματα σε καποιον) καντο σε παρακαλω. Και επισης μην ξεχασεις να μου δειξεις που ακριβως λεω να καταργηθουν τα αρχαια.
Πιστευω οτι απο το να βαζουμε τα παιδια του γυμνασιου να αντιμετωπισουν αυτο "διδακτικο συστημα" που καποιοι θελουν να λενε οτι ειναι και καλο, απο τοσο μικρη ηλικια σε ενα τοσο δυσκολο υλικο οπως η αττικη διαλεκτος και τα κειμενα της ΠΟΛΥ καλυτερα να μην το διδασκονται καθολου και να μπει κατι αλλο. Γιατι στην συντιριπτικη πλειοψηφια των περιπτωσεων τα παιδια σιχαινονται τα αρχαια, τον αρχαιο ελληνικο πολιτισμο, τα κειμενα της αρχαιοτητας και την ιστορια. Και αυτο δεν εινια λογια του αερα, ειναι γεγονος. Επομενως απο κατι που θα εχει αρνητικες συνεπειες στο παιδι, καλυτερα καθολου
Παράθεση από: papous στις 21/11/09, 11:55Αγαπητέ Roufus, ποιός ο λόγος να ζητάς εξηγήσεις? Εφόσον βλέπεις ότι ο άνθρωπος προσπαθεί σ' όλον τον πάπυρο να επιχειρηματολογήσει πάνω στην πρόταση "τα αρχαία βοηθούν στην εκμάθηση των νέων Ελληνικών" και όταν φτάνει η στιγμή να κλάσει τους λόγους για τους οποίους θα καταργηθούν:Παράθεση από: Tempus στις 19/11/09, 12:36Για το τέλος οι λόγοι για τους οποίους πιστεύω ότι ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα αρχαία :1) Λαϊκισμός : "Άντε βρε , σας καταργούμε και τα αρχαία για να παίζουν τα κανακάρια σας περισσότερο playstation"2) Τεχνοκρατική αντίληψη : "'Ό,τι δε μας κάνει περισσότερο παραγωγικούς στην εργασία μας είναι άχρηστο να διδάσκεται"3) Διάφορες αντιλήψεις σχετικά με την εθνική ταυτότητα , πόσο σχέση έχουμε με τους αρχαίους Έλληνες και λοιπά...δεν αναφέρει το βασικό του επιχείρημα περί διδασκαλίας. Δεν λέει δηλ "η κατάργηση της διδασκαλίας των αΕ θα γίνει για να μην μαθαίνουμε Νέα Ελληνικά" Θεωρώ ότι έσεται και δι' αυτόν τον λόγον ήμαρ... Σύμφωνα, τουλάχιστον, με την εσφαίδριαν προτέρα επίσκεψη...Το ότι δε θα μαθαίνουν οι μαθητές-μελλοντικοί πολίτες καλά τα ελληνικά είναι το αποτέλεσμα , δεν είναι το κύριο κίνητρο τους , απλά μια παράπλευρη απώλεια.Δε μπορείς να σκεφτείς λογικά , προφανώς.
Και σου έχω γράψει ότι η ειρωνεία σου είναι εκνευριστική (όπως έχουν διαπιστώσει και άλλοι).Είναι ο τρόπος για να τραβάνε την προσοχή τα κείμενα σου , αφού από ουσία μηδέν.
Το ότι γενικά θες αλλαγή αντί για κατάργηση το έχω υπ'όψη μου.(Άλλο αν εδώ σου ξέφυγε και υποστηρίζεις κατάργηση) --Αλλά δεν έχω καταλάβει τι είδους αλλαγή θα είναι αυτή.Από τα λίγα που έχεις αναφέρει εμένα μου κάνει σαν μάθημα "ιστορία της ελληνικής γλώσσας".Δε σου λέω να προτείνεις αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας αλλά τελικά ποιες διαλέκτους προτείνεις όπως και τι είδους γραμματική , συντακτικό και λεξιλόγιο.Βέβαια και πάλι η διαφωνία μας παραμένει όταν απαξιώνεις το παρόν μάθημα , ενώ εγώ επιμένω ότι έχει λόγο ύπαρξης και έχω γράψει επιχειρήματα ή και παραδείγματα για να το υποστηρίξω.Επίσης με προβληματίζει και το άλλο : Εσύ τελικά γιατί πιστεύεις ότι ετοιμάζουν την κατάργηση ; Ενώ θεωρείς χάλια το εκπαιδευτικό σύστημα , πιστεύεις ότι ειδικά για τα αρχαία βρέθηκαν κάποια πεφωτισμένα μυαλά και έχουν ένα ωραίο όραμα για την παιδεία μέρος του οποίου είναι η κατάργηση των αρχαίων για το καλό της μαθητιώσας νεολαίας ;
Δεν υπαρχει τιποτα κακο στο να θελει κανεις να διατηρει μια συνδεση με την πορεια της γενιας του στο χρονο. Κι ΑΝ, οπως λες, η καταγωγη αυτη δε μπορει να τεκμηριωθει γενετικα, αλλο τοσο δεν μπορει και να απορριφθει γενετικα. Και ΕΣΤΩ οτι δεν προερχομαι κατ'αιματι απο τον Αριστοτελη. Αν επελεξα να θεωρω τον εαυτο μου Ελληνα, απεκτησα και το δικαιωμα και την υποχρεωση να θεωρω και να τιμω αυτον ως προγονο μου. Αν θες, μην κανεις το ιδιο. Αλλα αποφασισε ΤΙ ΕΙΣΑΙ. Πες ειμαι Ινδος, ειμαι Εβραιος, ειμαι Λατινος. Διοτι ο ανθρωπος εχει ΑΝΑΓΚΗ να εχει ριζες, και εχει αναγκη να νιωθει κοινωνος μιας νοοτροπιας και κουλτουρας κοινης, συμφωνα με ενα καποιο παρελθον.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΔΕΞΙΟ ΟΥΤΕ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΝΑ ΔΕΧΕΣΑΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΤΙΜΑΣ. ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.Αντε γιατι απο τοτε που βγηκε ο φασισμος, χαθηκε το φιλοτιμο, που λενε......
5ον. Τα ζητήματα που συζητούμε εδώ δεν έχουν πολιτική διάσταση; Δεν είναι γνωστό πως η άκρα δεξιά εκμεταλλεύεται την έννοια του Έθνους για φονταμενταλιστικούς σκοπούς; Δεν είναι γνωστό πως το δόγμα "Πατρις,Θρησκεία ,Οικογένεια" έχει οδηγήσει σε μισσαλοδοξία με ότι αυτό συνεπάγεται; Δεν έχει οδηγήσει σε ακρότητες του τύπου "Ελλάς η τέφρα"; Πιστεύετε οτι όλοι αυτοι οι ακραίοι αν είχαν σωστές βάσεις όσον αφορά στο αρχαιοελληνικό πνέυμα και τα κλασσικά ιδεώδη θε σκέπτονταν έτσι; Ή όλα αυτά είναι προιόν κατευθυνόμενης ημιμάθειας; Δεν είναι γνωστό όμως πως και η αριστερά στην Ελλάδα προσπαθεί να ακυρώσει την έννοια του έθνους (σε όλη του την ιστορική διαδρομή) ως "γέννημα της καπιταλιστικής αστικής πλουτοκρατίας και του ιμπεριαλισμού"; Πρώτη φορά το ακούτε αυτό απο εμένα; Με την ίδια λογική δεν κυνηγήθηκε κατα καιρούς και η θρησκεία; Με την ίδια λογική ο Λένιν δεν έβαλε για πρώτη φορά το ζήτημα της ανεξάρτητης Μακεδονίας για να "σταματήσει (δήθεν) το ανθρωποπάζαρο στη περιοχή"; Με αυτή την ανθελληνική λογική δεν κινήθηκε το ΚΚΕ τουλαχιστον στο 1/3 της ιστορίας του; Ποιά η αντιμετώπιση του προαναφερθέντος Άρη Πουλιανού ( οι μελέτες του ξεκίνησαν σε Έλληνες αντάρτες του ΔΣΕ στη Μόσχα, τις επέκτεινε και έλαβε παράσημο Λένιν για αυτές) στην Ελλάδα απο την αριστερά; Κανείς δεν έχει συζητήσει με κομμουνιστή που να υποστηρίζει με πάθος πως δεν υπάρχει Ελληνικό έθνος παρα μόνο με τη σύσταση του Ελληνικού κράτους το 1830 (λες και κράτος και έθνος είναι ένα και το αυτό); Πρώτη φορά συμβαίνει (αναρχο)κομμουνιστής να στέκεται απέναντι σε ότι μπορεί να μας θυμίσει πως είμαστε Έλληνες και πως αυτός ο τόπος έχει ιστορία για την οποία δικαιούμαστε να είμαστε (έστω και λίγο) υπερήφανοι; Σίγουρα η στείρα αρχαιολαγνεία της ακροδεξιάς μόνο πίσω μας πάει και μας μετατρέπει σε τυφλούς απέναντι στα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε αλλα ο σεβασμός και η μελέτη του παρελθόντος δε θα βοηθήσει σε τίποτα;; ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ;;;
Δε μπορώ να καταλάβω γιατί όποιος βρίσκεται μέσα στο ΚΚΕ η σε κάτι παραπλήσιο (λεγε με Spartan) πρέπει σώνει και καλά να μας αποδείξει πως το Ελληνικό έθνος υπάρχει ΜΟΝΟ χάρη στους ηρωικούς αγώνες προλετάριων λαικών αγωνιστών που ΔΕΝ ήξεραν αρχαία Ελληνικά
Και άλλος ένας που κάνει διαρκώς επίδειξη γνώσεων της αρχαίας Ελληνικής (όλων των διαλέκτων) για να μας μιλήσει πάλι υπέρ της κατάργησης (ο διεισδυτισμός που έλεγα). Και στη μέση οι απόγονοι του Νετσάγιεφ του Λένιν και του Μπακούνιν που όπου δουν καταρράκωση του Έθνους γελάνε και τα μουστάκια τους.
Ασχολήθηκα με το γεγονός οτι εσύ (ως ιδεολογικός απόγονος αυτών, είτε λιγότερο είτε περισσότερο) προσπάθησες να ακύρωσεις την προσφορά στο έθνος οποιουδήποτε άλλου, πλην αυτών που ΔΕΝ ήξεραν αρχαία Ελληνικά
Τι λες βρε papous; Τώρα έγινα κι εγω σκοπιανός προπαγανδιστής;
Τέτοιο πρόγραμμα θα μπορούσε να φτιαχτεί από έναν αρχαιολάτρη, ώστε να σημαδεύει με αστερίσκους, τις αρχαίες λέξεις που χρησιμοποιούνται λάθος, έτσι ώστε το λεξιλόγιό μας, να διευρύνεται με αρχαίες λέξεις και όχι με φαινοτυπικά αρχαίες λέξεις.
Ξεκίνησε από Iroukos « 1 2 3 4 » Επιστήμη και Τεχνολογία
Ξεκίνησε από Μ.Π « 1 2 3 4 » Άνθρωπος και ζωή
Ξεκίνησε από Jezus « 1 2 » Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές
Ξεκίνησε από MACMISIAS Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ε? Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ivikos Δικοί μας στίχοι και ποιήματα