Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Κάτι μου λέει όμως (όσο κι αν διαφωνείς) πως αν είχα διδαχθεί την αρχαία Ελληνική γλώσσα πιο πολλά χρόνια και με καλύτερο τρόπο απο αυτόν που επιβάλλει το σύστημα δε θα βρισκόμουν στην κατάσταση ποιυ βρίσκομαι σήμερα.
Δε γνωρίζω αν οι αρχαίοι Έλληνες είναι απ'ευθείας βιολογικοί μου πρόγονοι (αν και όσοι προσπαθούν να το στηρίξουν πέφτουν αυτομάτως στην ταμπελοποίηση του φασίστα και ρατσιστή)όμως εξακολουθώ να τους θεωρώ εθνικούς μου προγόνους.
Παράθεση από: Vaiking στις 10/11/09, 13:02 Κάτι μου λέει όμως (όσο κι αν διαφωνείς) πως αν είχα διδαχθεί την αρχαία Ελληνική γλώσσα πιο πολλά χρόνια και με καλύτερο τρόπο απο αυτόν που επιβάλλει το σύστημα δε θα βρισκόμουν στην κατάσταση ποιυ βρίσκομαι σήμερα.Ωπα, εγω διαφωνησα στο οτι αν ειχες διδαχθει τα αρχαια και στο γυμνασιο με το παρον συστημα διδασκαλιας δεν θα σε βοηθαγανε σε τιποτα. Και φυσικα μπορω να το στηριξω αυτο που λεω. Αρκει να κανεις μια βολτα σε σχολες οπως το αρχαιολογικο, ή το ΦΠΨ που τα αρχαια δεν ειναι μεν κεντρικο μαθημα διδασκονται δε και ν ριξεις μια ματια στα αποτελεσματα των φοιτητων αλλα και να ρωτησεις τους ιδιους ποσο τους βοηθησαν τα αρχαια απο το λυκειο. Θα σου απαντησω για μενα και για οσους γνωστους μου εχω μεσα στη σχολη μου σχετικα με τα αρχαια (και κατι παρομοιο ισχυει και για τα λατινικα). Πραγματικα σε ολους ειναι σαν να τα ξαναμαθαινουμε απο την αρχη. Ειδικα αμα κανεις 2-4 εξαμηνα να πιασεις το αντικειμενο, ουσιαστικα θα πρεπει να ξαναρχισεις και απο πολυ βασικα πραγματα. Ποσο μαλλον αν ειχες να πιασεις τα αρχαια απο το λυκειο μεχρι τα 32 σου.Αυτο γιατι συμβαινει? Γιατι ΔΕΝ μαθαινεις αρχαια στο λυκειο και στο γυμνασιο. Παπαγαλιζεις γραμματικους τυπους και συνταξη. Το βλεπω και στους πιτσιρικαδες του γυμνασιου που κανω μθματα (σε φιλους των αδερφων μου δλδ) ποσο πολυ κατανοουν απο το σχολειο τα αρχαια. Αν δεν ενδιαφερεατι ο καθηγητης ( και δυστυχως δεν ειναι πολλοι αυτοι που ενδιαφερονται) δεν μαθαινουν τα παιδια. Παπαγαλιζουν.Τωρα, αν ειχες και ειχαμε διδαχθει τα αρχαια με ΚΑΛΥΤΕΡΟ τροπο (και ειναι πολλοι οι καλυτεορι τροποι) και σε 2 χρονια του λυκειου θα τα γνωριζες μια χαρα. Αν θελετε αντι να αναλωνομαστε στο γιατι πρεπει με το γελοιο παρον συστημα να διδασκονται τα αρχαια στο γυμνασιου που και αποδεδειγμενα ανουσιο ειναι και τα παιδια απομακρυνει απο την αρχαια ελληνικη φιλολογια να, μπορυμε να προτεινουμε ή να δουμε και να βρουμε καλυτερους τροπους διδασκαλιας των αρχαιων.
Επισης οι φανατικοι της διδασκαλιας των αρχαιων απ΄το γυμνασιο, πιθανων κι απο το το δημοτικο, στηριζονται στα ωφελη της κατανοησης των γραμματικων και συντακτικων τυπων κτλ , πραγμα που μπορει να γινει κι απ' την εκμαθηση των νεων ελληνικων (ισως οχι τοσο στην ετυμολογια των λεξεων). Εκτιμηση μου, βεβαια, ειναι οτι εχουν και κρυφη ατζεντα επιχειρηματων (εξαφανιση του ελληνισμου απο σκοτεινες δυναμεις κτλ). Για τα αρχαια κειμενα αυτά καθ' αυτα, την ουσια τους, το ζουμι ρε μαναν μ' (πχ διδασκαλια μεταφρασμενων κειμενων), τιποτα. Κοινως, στ' αρχ*δ*α τους. Δηλαδη στειρα εκμαθηση (δεν εννοω παπαγαλια) τυπων και κανονων. Ετσι δεν κανεις δουλεια μαστορα. Ασε το παιδι, γυμνασιου και δημοτικου ακομα, να διαβασει εικονογραφημενες και μεταφρασμενες της κωμωδιες του Αριστοφανη, για οσους ξερουν τι εννοω , να δει τι λενε τουλαχιστον τα ρημαδια τα κειμενα και ας μαθει αργοτερα ολους τους συντακτικους και γραμματικους τυπους, οταν δηλαδη αρχισει να γραφει στα fora, που κατα την αποψη μερικων ειναι απαραιτητο στον διαχωρισμο των γραπτων σου απο μια πχ... κλανια.
Ένα σκυλάδικο λέει : "Σκότωσες έναν πεθαμένο"...Αυτή λοιπόν η πρόταση περί καταργήσεως των αρχαίων στο Γυμνάσιο , αυτό ακριβώς μου θυμίζει...Με την έννοια ότι ο τρόπος που διδάσκεται το μάθημα το έχει καταστήσει νεκρό εδώ και δεκαετίες. Το γιατί διδάσκεται έτσι το μάθημα, είναι ζήτημα πάλι οικονομικό. Η σύγχρονη παιδεία αντιλαμβάνεται ως χρήσιμο, μόνο ότι θα είναι χρήσιμο και αύριο για τον εργαζόμενο του μέλλοντος. Έτσι λοιπόν δίνει βαρύτητα κάπου και κάπου όχι...Τα φιλολογικά μαθήματα γενικά έχουν παραγκωνιστεί.Δεν ενδιαφέρεται λοιπόν η σύγχρονη παιδεία στο να βγάλει καλλιεργημένους πολίτες, ή πολίτες που να διέπονται από τα κλασσικά ιδεώδη που προσφέρει η αρχαία γραμματεία. Δηλαδή δημοκρατία, φιλελευθερισμό, φιλομάθεια, πολιτισμό κ.α. Και επειδή φοβάμαι ότι θα υποπέσω στο σφάλμα να ακουστώ πομπώδης σταματώ εδώ...Πάντως ότι οι άνθρωποι έχουν γίνει σε σχέση με παλιότερα πολύ περισσότερο αγενείς, πολύ περισσότερο υλιστές και πολύ περισσότερο ο εαυτούλης τους, δεν λέω ότι φταίει αποκλειστικά το ζήτημα της εκμάθησης των αρχαίων, αλλά είναι και αυτό "ακόμα ένα τούβλο στο τοίχο της αποχαύνωσης"Επαγγελματική εξειδίκευση λοιπόν κατά τα αμερικάνικα πρότυπα. Και ναι μεν μπορεί οι αμερικάνοι να είναι υπερδύναμη, αλλά σαν λαός μάλλον είναι ότι πιο χειραγωγίσημο και αφελές έχει να επιδείξει ο σύγχρονος κόσμος. Συμμετοχή στα κοινά ανύπαρκτη (ψηφίζει το 25, 30% κάθε φορά;).Είπε κάποιος φίλος "να καταργηθούν, δεν προσφέρουν τίποτα"... Τίποτα; Ε εντάξει, όλο και κάτι προσφέρουν...
Επειδή γράφεις για καλύτερο τρόπο , για πες ποιος είναι δηλαδή ; Γιατί έχω την εντύπωση ότι πολλοί όταν μιλάνε για έναν διαφορετικό τρόπο μάθησης ουσιαστικά θέλουν κάτι πιο χαλαρό και εύκολο.Επίσης είναι λογικό να το βλέπεις εσύ έτσι γιατί συνέχισες σε φιλολογική σχολή.Αντίστοιχα όσοι περνάνε για παράδειγμα Βιολογικό ή Φυσικό λένε «ε καλά , στο Λύκειο , δεν ήταν Βιολογία/Φυσική αυτό που κάναμε».Για όλους τους άλλους όμως που πέρασαν (ή δεν πέρασαν) αλλού , το μάθημα είχε νόημα.Δε μπορούμε να συγκρίνουμε το επίπεδο της πανεπιστημιακής γνώσης με του σχολείου.
Η άποψη ενός ανθρώπου που θέλει να αισθάνεται Έλληνας, να διατηρήσει μια κάποια επαφή με τους προγόνους του και να διευρύνει τη σκέψη του όσο γίνεται περισσότερο.
Παράθεση από: Tempus στις 10/11/09, 14:51Επειδή γράφεις για καλύτερο τρόπο , για πες ποιος είναι δηλαδή ; Γιατί έχω την εντύπωση ότι πολλοί όταν μιλάνε για έναν διαφορετικό τρόπο μάθησης ουσιαστικά θέλουν κάτι πιο χαλαρό και εύκολο.Επίσης είναι λογικό να το βλέπεις εσύ έτσι γιατί συνέχισες σε φιλολογική σχολή.Αντίστοιχα όσοι περνάνε για παράδειγμα Βιολογικό ή Φυσικό λένε «ε καλά , στο Λύκειο , δεν ήταν Βιολογία/Φυσική αυτό που κάναμε».Για όλους τους άλλους όμως που πέρασαν (ή δεν πέρασαν) αλλού , το μάθημα είχε νόημα.Δε μπορούμε να συγκρίνουμε το επίπεδο της πανεπιστημιακής γνώσης με του σχολείου.Καταρχας δεν ειμαι σε φιλολογικη σχολη. Στο αρχαιολογικο ειμαι. ΚΑι το επιπεδο των αρχαιων που κανουμε δεν ειναι πολυ μεγαλυτερο απο το επιπεδο του λυκειου. Ειδικα οταν μιλαμε για δωρικα κειμενα κτλ. Και δεν μιλαω για πολυπλοκα πραγματα. Για συνταξη μιλαω απο αυτες που ζητανε και στις πανελληνιες.ΚΑι συγνωμη, αλλα αν απο την αρχη πριν καν τοποθετηθει καποιος για τον διαφορετικο τροπο διδασκαλιας των αρχαιων, το απαξιωνεις και το αποριπτεις, τοτε δεν νομιζω οτι ειναι μια καλη βαση για να κανουμε κουβεντα. Μπορεις να πεις απλα οτι σου αρεσουν τα αρχαια ακριβως οπως διδασκονται και οτι δεν θες να αλλαξει απολυτως τιποτα για να ξερουμε και σε ποιον μιλαμε.
Αυτη η εθνοκεντρικη προσεγγιση στα αρχαια ελληνικα, οτι "ειμαι ελληνας, θελω να γνωριζω την γλωσσα των προγονων μου, των εθνικων μου προγνων, που δοξασαν το ονομα της χωρας μου" και αλλες τετοιες μπαρουφες, περα απο το γεγονος οτι δεν ανταποκρινονται σε καμια ιστορικη αληθεια, μονο απωθουν τα παιδια απο το να μαθουν αρχαια παρα τα φερνουν πιο κοντα στο αντικειμενο.
Μεγαλα λογια, φιλε. Αυτος ο μοντερνισμος που θελει τον νεο, ανοιχτομυαλο, "παγκοσμιοποιημενο", "ευρωπαιο" νεοελληνα να αδιαφορει για τις ριζες του, με το φοβο μην του προσαψουν εθνικισμο και σοβινισμο... Εξαιρετικα σαπια νοοτροπια.Δεν υπαρχει τιποτα κακο στο να θελει κανεις να διατηρει μια συνδεση με την πορεια της γενιας του στο χρονο. Κι ΑΝ, οπως λες, η καταγωγη αυτη δε μπορει να τεκμηριωθει γενετικα, αλλο τοσο δεν μπορει και να απορριφθει γενετικα. Και ΕΣΤΩ οτι δεν προερχομαι κατ'αιματι απο τον Αριστοτελη. Αν επελεξα να θεωρω τον εαυτο μου Ελληνα, απεκτησα και το δικαιωμα και την υποχρεωση να θεωρω και να τιμω αυτον ως προγονο μου. Αν θες, μην κανεις το ιδιο. Αλλα αποφασισε ΤΙ ΕΙΣΑΙ. Πες ειμαι Ινδος, ειμαι Εβραιος, ειμαι Λατινος. Διοτι ο ανθρωπος εχει ΑΝΑΓΚΗ να εχει ριζες, και εχει αναγκη να νιωθει κοινωνος μιας νοοτροπιας και κουλτουρας κοινης, συμφωνα με ενα καποιο παρελθον.Ενας λογος που οι Αμερικανοι εχουν βαλθει να ισοπεδωσουν τα παντα παγκοσμιως, σε υλικο, οικονομικο και πολιτισμικο επιπεδο, ειναι οτι αισθανονται βαρια πανω τους την ελλειψη ακριβως αυτου: Παρελθοντος.Εντελως off-topic, το γνωριζω. Αλλα σιχαθηκα να με κατηγορουν οτι ειμαι ακροδεξιος, σοβινιστης, Λιακοπουλο-ειδης επειδη επιθυμω να κοιταω πισω με μια περηφανεια. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΔΕΞΙΟ ΟΥΤΕ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΝΑ ΔΕΧΕΣΑΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΤΙΜΑΣ. ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.Αντε γιατι απο τοτε που βγηκε ο φασισμος, χαθηκε το φιλοτιμο, που λενε......
Παράθεση από: Vaiking στις 10/11/09, 12:46Η άποψη ενός ανθρώπου που θέλει να αισθάνεται Έλληνας, να διατηρήσει μια κάποια επαφή με τους προγόνους του και να διευρύνει τη σκέψη του όσο γίνεται περισσότερο.χαχχχαχαχαχαχαχαχαχαχααχαχαχ...........
Δεν διατυπωνεις σωστα αυτο που λεμε. Τα αρχαια με τον συγκεκριμενο τροπο που διδασκονται (και οχι εστω ετσι οπως διδασκονται) δεν εχουν να προσφερουν κατι (εκτως απο ελαχιστα ισως πραγματα), και αυτο δεν ειναι απαξιωση, ειναι πραγματικοτητα. Δεν ειπα πουθενα οτι γενικα δεν μαθαινεις τιποτα απο τα αρχαια ή οτι γενικα δεν προσφερουν τιποτα. Φυσικα και ειναι καλο να μαθει καποιος την αρχαια ελληνικη γλωσσα, ειναι μια πραγματικα εξαιρετικη γλωσσα και μπορεις να αντλησεις πολλα πραγματα απο τη δομη της, τον τροπο λειτουριγας της και τα κειμενα της. Αν ειναι δυνατον να αρνηθουμε κατι τετοιο. Δεν εχει να κανει με εθνικοτητες και ελλαδα και αλλα τετοια. Τα αρχαια ελληνικα ειναι μια πολυ ομορφη γλωσσα που εχει βγαλει καποια απο τα σημαντικοτερα κειμενα της παγκοσμιας ιστοριας.Αλλα αυτο, απο αυτο που γινεται στα σχολεια απεχει παρα πολυ. Οσοι μαθητες (και ειναι λιγοι αυτοι) δεν εχουν καποιο ιδιαιτερο προσωπικο ενδιαφερον δεν μαθαινουν τιποτα απο τα αρχαια οπως διδασκονται σημερα, και αυτο παλι δενε ιναι απαξιωση αλλα πραγματικοτητα. Αρκει να κανεις μια βολτα σε σχολεια για να το διαπιστωσεις αυτο. Και φυσικα δεν φταινε οι μαθητες για αυτο το πραγμα. Φταιει ο τροπος διδασκαλιας, φταιει αυτη η επιμονη και ο συντηριτισμος που εχουμε οσον αφορα την αρχαιοτητα και την εμονη μας οτι ειναι κατι που "πρεπει"να μαθει το παιδι επειδη ειναι το παρελθον του και του μπαινει ως υποχρεωτικο και ως καλο. Ε λογικο ειναι τα παιδια στην εφηβεια τους, που ειναι και αντιδραστικοτερα να μην θελουν να ασχοληθουν με κατι τετοιο.Αυτη η εθνοκεντρικη προσεγγιση στα αρχαια ελληνικα, οτι "ειμαι ελληνας, θελω να γνωριζω την γλωσσα των προγονων μου, των εθνικων μου προγνων, που δοξασαν το ονομα της χωρας μου" και αλλες τετοιες μπαρουφες, περα απο το γεγονος οτι δεν ανταποκρινονται σε καμια ιστορικη αληθεια, μονο απωθουν τα παιδια απο το να μαθουν αρχαια παρα τα φερνουν πιο κοντα στο αντικειμενο.Αντ΄ αυτου θα μπορουσαμε καλλιστα να δημιουργουμε πραγματικο ενδιαφερον στα παιδια για τον αρχαιο ελληνικο πολιτισμο με απειρους τροπους. Αρχικα να εξοικειωνει κανεις τα παιδια με τα αρχαια ελληνικα κειμενα μεσα απο μεταφραση και στη συνεχεια να τα βαζει να τα διδαχθουν στα αρχαια για παραδειγμα. Δεν γινεται απο την μια μερα στην αλλη να πεταξεις αρχαια στον μαθητη που δεν εχει ιδεα απο αρχαια κειμενα. Γιατι στην 1η γυμνασιου που παει ο μαθητης και βλεπει τα αρχαια να του ερχονται σαν κεραμιδα δεν εχει ξαναδει ποτε του αρχαιο κειμενο ουτε καν σε μεταφραση. Ε λογικο ειναι να τρομοκρατειται.Και πολλα αλλα μπορουν να γινουν για να δημιουργηθει πραγματικο ενδιαφερον στον μαθητη για την αρχαιοτητα και για την ιστορια γενικως και αυτο δεν ειναι αποκλειστικα η απολυτη διδασκαλια των αρχαιων ελληνικων οπως γινεται σημερα και εχει ως αποτελεσμα μονο την αποστροφη του μαθητη σε οτιδηποτε σχετιζεται με αυτο το αντικειμενο.
Δεν υπαρχει τιποτα κακο στο να θελει κανεις να διατηρει μια συνδεση με την πορεια της γενιας του στο χρονο. Κι ΑΝ, οπως λες, η καταγωγη αυτη δε μπορει να τεκμηριωθει γενετικα, αλλο τοσο δεν μπορει και να απορριφθει γενετικα. Και ΕΣΤΩ οτι δεν προερχομαι κατ'αιματι απο τον Αριστοτελη. Αν επελεξα να θεωρω τον εαυτο μου Ελληνα, απεκτησα και το δικαιωμα και την υποχρεωση να θεωρω και να τιμω αυτον ως προγονο μου. .........ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΔΕΞΙΟ ΟΥΤΕ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΝΑ ΔΕΧΕΣΑΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΤΙΜΑΣ. ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.Αντε γιατι απο τοτε που βγηκε ο φασισμος, χαθηκε το φιλοτιμο, που λενε......
Τελος οff-topic. Επανερχομαι λακωνικα:...προς οσους προτασσουν ως λυση στο ζητημα της ΚΑΚΗΣ διδασκαλιας των Αρχαιων, την καταργηση τους.Δειξτε μου ΕΝΑ μαθημα που γινεται σωστα στα ελληνικα σχολεια. Ακριβως. Ας καταργησουμε πρωτα ενα-ενα αυτα που δεν μου δειξατε, και μετα τα αρχαια.
Δεν είναι αυτή η πραγματικότητα που λες.Το εκπαιδευτικό σύστημα στο σχολείο ακόμα και με όλα τα στραβά του , δίνει τη δυνατότητα σε αυτόν που ενδιαφέρεται να μάθει κάτι που θα του μείνει.Μάλιστα πιστεύω ότι τα αρχαία το πετυχαίνουν αυτό σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλα μαθήματα γιατί : 1) μέρος της ύλης επαναλαμβάνεται σε διάφορες τάξεις και 2) αποτελούν την προγονική μορφή της ίδιας γλώσσας που χρησιμοποιούμε σήμερα.Δεν είναι ένα γνωστικό αντικείμενο αποκομμένο από την καθημερινότητα.Και δε μισούν όλοι οι μαθητές το μάθημα , κάποιοι γουστάρουν και για αυτό θα πάνε και Θεωρητική κατεύθυνση.
Ξεκίνησε από Iroukos « 1 2 3 4 » Επιστήμη και Τεχνολογία
Ξεκίνησε από Μ.Π « 1 2 3 4 » Άνθρωπος και ζωή
Ξεκίνησε από Jezus « 1 2 » Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές
Ξεκίνησε από MACMISIAS Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ε? Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ivikos Δικοί μας στίχοι και ποιήματα