Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Στο σχολειο δεν παμε για να αποτελεσουμε μεθαυριο το τελειο παραγωγικο εργαλειο, αλλα για να γινουμε ανθρωποι. Συνεπως, δεν πρεπει να θεωρειται επιτυχημενο ενα συστημα που βγαζει δικηγορους που δεν εχουν μια στοιχειωδη τεχνικη αντιληψη και μηχανικους που αδυνατουν να βαλουν πεντε σωστες λεξεις σε σειρα.
Αγαπώ την πατρίδα μου δεν σημαίνει "αγαπώ το παρελθόν" αλλά "αγαπώ το παρόν, την σύγχρονη γλώσσα μου, τα σύγχρονα ήθη, τους σύγχρονους συνανθρώπους μου"
Και όμως... Ρωτήστε την γνώμη των αρχαιοελληνιστών Γερμανών, Βρετανών ή Αμερικάνων. Ποιά νομίζεται ότι θεωρούν πολυπλοκότερη γλώσσα?Λόγω του ότι συμβαίνει να έχω επαφή με αρκετούς βεβαιώνουν ότι τα νέα Ελληνικά είναι πολυπλοκότερη. Και ενώ μιλούν άψογα τα αρχαία στα νέα μπερδεύονται...
Συμφωνώ απόλυτα με όσα προ-έγραψαν King_Mob/Roufus και papous και δεν χρειάζεται να αναπτύξω γιατί η χώρα μας -για την βιοσιμότητα της και την ανάπτυξη της- έχει μεγαλύτερη ανάγκη για μηχανικούς και επιστήμονες, από ότι φιλολόγους που θαυμάζουν μόνο το αρχαίο κλέος, ξεχνώντας ότι υπάρχουν πιο ουσιαστικά σύγχρονα προβλήματα να επιλυθούν…
Αυτό που λείπει από την συγχρονη εκπαίδευση (για να κάνω και την χάρη του Χοληδόχου) δεν είναι μόνο η τεχνολογική καταρτιση. Ούτε η διδασκαλία "σύγχρονων" απόψεων. Λείπει η συμμετοχή του μαθητή από την διαδικασία μάθησης και γνώσης, και γι αυτό δεν ευθύνεται βέβαια ο μαθητής. Η εύρυθμη λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος απαιτεί την απουσία του μαθητή από τα δρώμενα. Έτσι καθίσταται το πλέον τραγικό πρόσωπο του εκπαιδευτικού συστήματος. Η διδασκαλία γίνεται γι αυτόν χωρίς αυτόν.
Ο Μακρυγιάννης, ο οποίος πιθανώς να μην γνώριζε ότι η λέξη ύδρευση καταγόταν ετυμολογικά από το ύδωρ, έσωσε την Ακρόπολη και έμαθε να γράφει λόγω του ότι ήθελε να αποτυπώσει την ιστορία. Ήταν ένας νέος Θουκιδίδης. Έδωσε την ζωή του και την υγεία του για τις "πέτρες", γνωρίζοντας την αξία τους χωρίς να την έχει διδαχθεί, χωρίς να έχει διδαχθεί καν γραφή και ανάγνωση όχι αΕ, όταν πολλά σύγχρονα παιδιά που έχουν διδαχθεί αΕ δεν γνωρίζουν τον λόγο που τόσοι άνθρωποι επισκέπτονται αυτά τα "ερείπια".
Επίσης θα ήθελα όσοι αναφέρουν ότι η γνώση της αρχαίας γλώσσας είναι απαραίτητη για τον ετυμολογικό προσδιορισμό των λέξεων της νέας, να μας πουν, αν γνωρίζουν, πόσα από τα 140.000 λήματα της νέας γλώσσας έχουν ετυμολογική προέλευση από τις λέξεις της αρχαίας γλώσσας, και πόσες απ' αυτές είναι φυσικές (δηλ προέρχονται από την φυσική γλωσσική εξέλιξη) ή πλαστές ή αποτέλεσμα νεολογισμών λογίων. Θα παρακαλούσα όσοι απαντήσουν να είναι πολύ προσεκτικοί διότι περιττό να σας πω ότι εγώ και νομίζω, και ο Roufus και πιθανόν και πάρα πολλοί άλλοι γνωρίζουμε τις απαντήσεις σ' αυτά τα ερωτήματα.
Παράθεση από: papous στις 11/11/09, 21:21Αγαπώ την πατρίδα μου δεν σημαίνει "αγαπώ το παρελθόν" αλλά "αγαπώ το παρόν, την σύγχρονη γλώσσα μου, τα σύγχρονα ήθη, τους σύγχρονους συνανθρώπους μου"Δεν το βρίσκω καθόλου απίθανο να συνυπάρχουν και τα δύο. Θα'λεγα ότι είναι το συνήθες.
Παράθεση από: papous στις 15/11/09, 03:40Επίσης θα ήθελα όσοι αναφέρουν ότι η γνώση της αρχαίας γλώσσας είναι απαραίτητη για τον ετυμολογικό προσδιορισμό των λέξεων της νέας, να μας πουν, αν γνωρίζουν, πόσα από τα 140.000 λήματα της νέας γλώσσας έχουν ετυμολογική προέλευση από τις λέξεις της αρχαίας γλώσσας, και πόσες απ' αυτές είναι φυσικές (δηλ προέρχονται από την φυσική γλωσσική εξέλιξη) ή πλαστές ή αποτέλεσμα νεολογισμών λογίων. Θα παρακαλούσα όσοι απαντήσουν να είναι πολύ προσεκτικοί διότι περιττό να σας πω ότι εγώ και νομίζω, και ο Roufus και πιθανόν και πάρα πολλοί άλλοι γνωρίζουμε τις απαντήσεις σ' αυτά τα ερωτήματα.Αλλιώς τι; Δεν θα ευσταθεί πια η γνώμη τους; "Πάτε τις κόντρες" για να δείτε ποιος είναι πιο μάγκας; Εγώ πχ. ξέρω πόσες χιλιάδες ελληνικές λέξεις υπάρχουν στα αγγλικά και στα πορτογαλικά, αλλά δεν το φέρνω ως επιχείρημα για να πω ότι πρέπει ή δεν πρέπει οι αγγλόφωνοι και πορτογαλόφωνοι να ψάξουν να βρουν ετυμολογίες, γιατί απλά πιστεύω ότι πάντα πρέπει να τις ψάχνουν από οπουδήποτε κι αν προέρχονται.
1)το γεγονος οτι μερος της υλης επαναλαμβανεται σε διαφορες ταξεις δεν λεει απολυτως τιποτα. Αυτο ισχυει μονο για το αγνωστο το οποιο εχει να κανει κατα βασιν με την θεωρητικη κατευθηνση. Αλλα σε οποιαδηποτε περιπτωση, και στην ιστορια ΟΛΟΚΛΗΡΗ η υλη επαναλβαμνεται και μαλιστα σε δημοτικο/γυμνασιο/λυκειο, τι εχει να λεει αυτο? Οτι "λεγε λεγε κατι θα μεινει"? Καταπληκτικος τροπος διδασκαλιας
2)Συμφωνοι οτι αποτελουν μια προγονικη μορφη της ιδιας γλωσσας που χρησιμοποιουμαι σημερα. Αλλα πρωτον, με την λογικη αυτη θα πρεπε να κανουμε και βυζαντινα κειμενα τα οποια βρισκονται ακομα πιο κοντα στην γλωσσα που μιλαμε σημερα, ή ελληνιστικα κειμενα, που αποτελουν τον πραγματικο προγονο των σημερινων ελληνικων γιατι τοτε γινανε οι περισσοτερες αλλαγες στην γλωσσα που την οδηγησαν στην σημερινη της μορφη. Αντ' αυτου διδασκομαστε σε ολοκληρο το γυμνασιο αποσπασματικα κειμενακια, παραλαγμενα για να ειναι πιο κατανοητα, με 1-2 ερμηνευτιεκς ερωτησεις για τα προσχηματαΑλλα για να εχεις ουσιαστικα οφελη απο την γνωση της αρχαιας ελληνικης του 5ου και του 4ου αι. και να μπορεις να βρεις τα κοινα στοιχεια με την νεα θα πρεπει να παρακολουθησεις και την εξελιξη της γλωσσας στους επομενους αιωνες, κατι το οποιο δεν γινεται καθολου. Αν εχεις λιγες γνωσεις αρχαιων φανταζομαι οτι μπορεις να το αντιληφθεις αυτο.
Τελος, οχι προφανως και δεν μισουν ολοι οι μαθητες αυτο το μαθημα. Αλλα καλως ή κακως ειανι η πλειονοτητα. Μπορει να μην θες να το πιστεψεις, να προσπαθεις πεισματικα να το αρνηθεις, δεν ξερω, αλλα ειναι κατι το οποιο ισχυει. Και θα ξαναπω οτι μια βολτα απο τα σχολεια αρκει για να σε πεισει. Επισης δεν γουσταρουν ολοι οσοι πανε Θεωρητικη κατευθιηνση τα αρχαια. Απο την θεωρητικη κατευθηνση πας για ΜΜΕ, Ψυχολογια, Μουσικο, Αγγλικη/Γαλλικη/Ισπανικη/Ιταλικη Φιλολογια, Ιστορικο Αρχαιολογικο, Θεατρικων σπουδων, Οικονομικες σχολες, Αρχαιομετρια, Φιλοσοφια και τοσα αλλα τμηματα. Δεν πας στην θεωρητικη για να γινεις φιλολογος που σχετιζεται με την ελλαδα. Και περα απο τις ξενογλωσσες φιλολογιες που ανεφερα, ΚΑΜΙΑ αλλη σχολη δεν ειναι φιλολογικη με την εννοια οτι απο εκει περα βγαινεις καταρτισμενος φιλολογος.
... Όταν θα παραθέσω την ερμηνεία του στα Νέα Ελληνικά, όλοι θα το καταλάβουν. Όπως επίσης θα καταλάβουν ότι ο αρχαίος τρόπος σύνταξης δεν βοηθά καθόλου στον σύγχρονο περιφραστικό.
Συμφωνώ απόλυτα με όσα προ-έγραψαν King_Mob/Roufus και papous και δεν χρειάζεται να αναπτύξω γιατί η χώρα μας -για την βιοσιμότητα της και την ανάπτυξη της- έχει μεγαλύτερη ανάγκη για μηχανικούς και επιστήμονες, από ότι φιλολόγους που θαυμάζουν μόνο το αρχαίο κλέος, ξεχνώντας ότι υπάρχουν πιο ουσιαστικά σύγχρονα προβλήματα να επιλυθούν…Αν η κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο γίνει ως αντικαταβολή – αντικατάσταση της διδασκαλίας εταίρων επιστημών (π.χ. Πληροφορικής…) αυτό θα ήταν ευχής έργο…Μετά τιμής, (και πάντα φιλικά…) Spartan.
Λοιπόν παίδες, ο μόνος λόγος για τον οποίο είναι απαραίτητη η διδασκαλία των αΕ είναι για να μπορούμε να ελέγχουμε κατά πόσον οι ερμηνείες των μεταφράσεων συμφωνούν με το αρχαίο κείμενο, και να μην μας δουλεύουν οι μεταφραστές, καθώς επίσης για να κάνουν και μια εισαγωγή στην γλώσσα για τους μαθητές που επιθυμούν να ασχοληθούν με τις κλασσικές σπουδές και την αρχαιολογία. Αυτά ισχύουν σ' ένα ευρυθμο σύστημα.Σ' ένα σύστημα όπως το δικό μας ο κυριότερος λόγος είναι για να βρίσκουν δουλειά οι φιλόλογοι και λοιποί συναφείς επιστήμονες που αποφοιτούν ή αποφυτούν κάθε χρόνο από αυτές τις σχολές.
Βοηθάει με τον εξής τρόπο : Μεταφράζεις στο μυαλό σου λέξεις που έχουν μια διαφορετική σύνταξη από τη σημερινή και σκέφτεσαι πώς να τοποθετήσεις τις λέξεις ώστε να βγει νόημα στα Νέα Ελληνικά.Σκοπός είναι να δημιουργήσεις μια κατανοητή και σωστή σύνταξη κι έτσι βελτιώνεσαι.
Δεν αμφισβητω το επαναληψη μητηρ μαθησεως. Ετερον εκατερον ομως. Μαλλον δεν εχεις καλη γνωση του τι ακριβως διδασκεται στα σχολεια. Δεν "ξαναδινεται" ευκαιρια σε οσους δεν το μαθανε στο γυμνασιο το λυω-λυομαι να το μαθουν στο λυκειο. Η επαναληψη της γραμματικης των αρχαιων για μενα συνεχεια και συνεχεια δεν εχει καμια ουσια. Το ζητημα ποιο ειναι επιτελους? Να μαθουμε να μιλαμε απτεστα αρχαια ελληνικα? Φυσικα κατι τετοιο δεν προκειται να γινει ποτε. ΓΙΑΤΙ να επαναλαμβανεται η γραμματικη ξανα και ξανα? Εξηγησε μου ΕΝΑΝ λογο. Περα απο καποια ετυμολογικα ζητημα δεν προσφερει τιποτα στην κατανοηση της νεας ελληνικης αφου εχει αρκετα διαφορετικους κανονες γραματικης. Αλλος λογος? Στο γυμνασιο ειχε 2-3 κειμενακια ελληνιστικα και 2-3 βυζαντινα. Φυσικα και σου φαινοταν πιο ευκολη η μεταφραση. Σκεφτηκτες ποτε γιατι?Εφοσον συμφωνεις οτι θα ειναι καλυτερο και πιο αποδοτικο να παρακολουθησουμε ολη την εξελιξη της γλωσσας γιατι το αρνεισαι να γινει? Εγω ΠΟΤΕ σε αυτο το θεμα δεν ειπα οτι ειμαι υπερ της καταργησης των αρχαιων. Εγω εχω πει οτι τα αρχαια με τον τροπο που διδασκονται ΣΗΜΕΡΑ τα θεωρω παντελως αδιαφορα και χωρις καποια ουσιωδη προσφορα. Αλλα ποτε δνε ειπα για πληρη καταργηση των αρχαιων και να μη διδασκονται ποτε. Προσεχε τι διαβαζεις.Επισης, το να παρουμε μια ιδεα απο ολο το φασμα απο ολη την ελληνικη δεν θα ηταν τοσο δυσκολο, ουτε θα χρειαζοταν περισσοτερες ωρες αν δεν καναμε καθε φορα τα ιδια και τα ιδια 6 χρονια. Παραλογο σου φαινεται?Αληθεια θεωρεις σωστο τον τροπο που διδασκονται τα αρχαια αυτη τη στιγμη? Τωρα, για το αν παιζει ρολο το τι αρεσει στα παιδια. ΜΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΜΑΣ? Το οτι εχουμε υποχρεωτικη εκπαιδευση τι σημαινει? Οτι αδιαφορουμε πληρως για την αποψη των μαθητων σχετικα με τα μαθηματα και κανουμε οτι γουσταρουμε? Μηπως εχεις να προτεινεις και καμια πιο συντηριτικη μεθοδο και αποψη σχετικα με την εκπαιδευση? Η ευθυνη για το προγραμμα διδασκαλιας μπορει να βρισκεται σε μεγαλυτερους ανθρωπους αλλα βρισκεται σε παντελως ΑΝΕΥΘΥΝΟΥΣ ανθρωπους, σαν τους γελοιους πολιτκους που μας κυβερνανε. Μην προσπαθεις λοιπον να μου αποδειξεις οτι ειναι ενα καλο συστημα επειδη το φτιαξανε καποιοι μεγαλυτεορι. Πολλα παιδια θα μπορουσαν να εχουν πολυ καλυτερη αποψη για το "προγραμμα διδασκαλιας" απο οτι εχουν οι εκαστοτε υπουργοι και το συναφι τους.Τωρα να σχολιασω και καποια πραγματα που ειπες για τον παπου:ΠαράθεσηΒοηθάει με τον εξής τρόπο : Μεταφράζεις στο μυαλό σου λέξεις που έχουν μια διαφορετική σύνταξη από τη σημερινή και σκέφτεσαι πώς να τοποθετήσεις τις λέξεις ώστε να βγει νόημα στα Νέα Ελληνικά.Σκοπός είναι να δημιουργήσεις μια κατανοητή και σωστή σύνταξη κι έτσι βελτιώνεσαι.Αυτο ισχυει φυσικα οταν κανεις οποιαδηπτοε μεταφραση σε ξενη γλωσσα, δεν δινει αυτο αξια στην γνωση του συντακτικου της αρχαιας ελληνικης.Και να θα παμε παλι απο την αρχη. ΓΙατι φαινεται, Tempus, οτι εχεις τελειως λανθασμενη εντυπωση για τα αρχαια και σε τι πραγματικα μπορουν να μας βοηθησουν.Εγω ξαναλεω, δεν λεω να καταργηθουν τα αρχαια. Λεω οτι στην παρουσα κατασταση δεν εχουν ουσιαστικο να προσφερουν. Και αυτο δεν χρειαζεται να εισαι παιδαγωγος για να το καταλαβεις. Αλλα δυστυχως η ημιμαθεια ειναι χειροτερη της αμαθειας, και η ημιμαθεια καποιων σχετικα με τα αρχαια ελληνικα και με την ελληνικη ιστορια δινει την εντυπωση οτι επιβαλεται για καποιον ανεξηγητο λογο να ξερουμε απτεστα την αττικη διαλεκτο του 5ου και του 4ου αιωνα. Απαντησε μου σε παρακαλω γιατι ειναι χρησιμο αυτο το πραγμα. Αν ξαναπεις οτι "μας βοηθαει να κατανοησουμε την νεοελληνικη" θα ειναι πραγματικα σαν να μην εχεις πει τιποτα γιατι ειναι ενα επιχειρημα που εχει καταριφθει εδω και καποιες σελιδες του θεματος. Μπορεις να ανατρεξεις. Θελω συγκεκριμενους λογους και παραδειγματα οπως σου απανταω και εγω.
Σαφώς και δεν έχει καταρριφθεί.Εξακολουθείς να αντιμετωπίζεις την αρχαία αττική διάλεκτο του 4ου -5ου αιώνα σαν να είναι Σουαχήλ ή Κινέζικα.1) Δεν υπάρχουν ένα κάρο εκφράσεις που χρησιμοποιούμε οι οποίες προέρχονται από τα αρχαία ; Αυτές είναι πιθανότερο να σου μείνουν και να τις χρησιμοποιείς σωστά όταν έχεις κάνει αρχαία ακόμα και με τον ΤΩΡΙΝΟ ΤΡΟΠΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. 2) Στη Γραμματική και ορθογραφία δε βοηθάει ; Σου αρέσει να ακούς "η εκκλησία του πατήρ-Αθανάσιου" ;Με τις παθητικές μετοχές που γίνεται ο κακός χαμός ; "Κατειλημμένος" : Πώς θα το μάθει κανείς σωστά όταν δεν έχει διδαχθεί τους αρχικούς χρόνους του "λαμβάνω" ; Μόνο με ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ , σαν να μαθαίνει ας πούμε μια λέξη στα Ρώσικα.Και μετά είναι πολύ πιθανό να ξεχαστεί.3) Όσο για την ετυμολογία (=εμπλουτισμός λεξιλογίου) γιατί εξακολουθείς να υποτιμάς τη σπουδαιότητα της ; "Κάποια ετυμολογικά ζητήματα λες"...Μόνο ; Παίρνεις μια λέξη αρχαία , ρίζα (που μπορεί να μη χρησιμοποιείται πλέον σήμερα) και μαθαίνεις από αυτήν πάμπολλες λέξεις οι οποίες αν και σπάνιες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα Νέα Ελληνικά και να εμπλουτίσουν το λόγο κατά πολύ ! Αυτό το πράγμα ανήκει λογικά στη διδασκαλία των αρχαίων κι έτσι καταλαβαίνεις και τη συνέχεια της γλώσσας.Όσον αφορά το συντακτικό εκτός από τον διδακτικό μηχανισμό που έγραψα προηγουμένως (που για σένα ας το δοκιμάζουμε καλύτερα με...Σουηδικά) σε βοηθάνε τα Αρχαία με το να παίρνεις ιδέες για δευτερεύουσες προτάσεις και παραθέσεις.Αυτά και δε θα επανέλθω στο ίδιο ακριβώς θέμα.Νομίζω ότι όποιος αμφισβητεί ότι διδασκαλία αρχαίων=>βελτίωση νέων απλά εκτίθεται ο ίδιος.
Επίσης για όσους τρίβουν τα χέρια τους και προβαίνουν σε διάφορους χαρακτηρισμούς δεν είμαι φιλόλογος αλλά οικονομολόγος...οπότε σας επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς που εύστοχα συγκαλύπτετε εν μέσω άλλων προτάσεων.
Παράθεση από: Tempus στις 15/11/09, 15:37Σαφώς και δεν έχει καταρριφθεί.Εξακολουθείς να αντιμετωπίζεις την αρχαία αττική διάλεκτο του 4ου -5ου αιώνα σαν να είναι Σουαχήλ ή Κινέζικα.1) Δεν υπάρχουν ένα κάρο εκφράσεις που χρησιμοποιούμε οι οποίες προέρχονται από τα αρχαία ; Αυτές είναι πιθανότερο να σου μείνουν και να τις χρησιμοποιείς σωστά όταν έχεις κάνει αρχαία ακόμα και με τον ΤΩΡΙΝΟ ΤΡΟΠΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. 2) Στη Γραμματική και ορθογραφία δε βοηθάει ; Σου αρέσει να ακούς "η εκκλησία του πατήρ-Αθανάσιου" ;Με τις παθητικές μετοχές που γίνεται ο κακός χαμός ; "Κατειλημμένος" : Πώς θα το μάθει κανείς σωστά όταν δεν έχει διδαχθεί τους αρχικούς χρόνους του "λαμβάνω" ; Μόνο με ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ , σαν να μαθαίνει ας πούμε μια λέξη στα Ρώσικα.Και μετά είναι πολύ πιθανό να ξεχαστεί.3) Όσο για την ετυμολογία (=εμπλουτισμός λεξιλογίου) γιατί εξακολουθείς να υποτιμάς τη σπουδαιότητα της ; "Κάποια ετυμολογικά ζητήματα λες"...Μόνο ; Παίρνεις μια λέξη αρχαία , ρίζα (που μπορεί να μη χρησιμοποιείται πλέον σήμερα) και μαθαίνεις από αυτήν πάμπολλες λέξεις οι οποίες αν και σπάνιες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα Νέα Ελληνικά και να εμπλουτίσουν το λόγο κατά πολύ ! Αυτό το πράγμα ανήκει λογικά στη διδασκαλία των αρχαίων κι έτσι καταλαβαίνεις και τη συνέχεια της γλώσσας.Όσον αφορά το συντακτικό εκτός από τον διδακτικό μηχανισμό που έγραψα προηγουμένως (που για σένα ας το δοκιμάζουμε καλύτερα με...Σουηδικά) σε βοηθάνε τα Αρχαία με το να παίρνεις ιδέες για δευτερεύουσες προτάσεις και παραθέσεις.Αυτά και δε θα επανέλθω στο ίδιο ακριβώς θέμα.Νομίζω ότι όποιος αμφισβητεί ότι διδασκαλία αρχαίων=>βελτίωση νέων απλά εκτίθεται ο ίδιος.Επιτέλους ακούμε τους λόγους για τους οποίους υποστηρίζεται ότι η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών βοηθάει στην διδασκαλία των Νέων. Αυτά όμως είναι σαθρά επιχειρήματα. Οι λόγοι:1) Όταν λέμε αρχαία Ελληνικά πρέπει να ξεκεθαρίζεται για ποια διάλεκτο συζητούμε. Είναι λογικό οι μαθητές με τις ελάχιστες γνώσεις τους να μην γνωρίζουν την ύπαρξη τους, αλλά αυτό είναι απαράδεκτο για κάποιον που προσεγγίζει το θέμα γλωσσολογικά και επιστημονικά. Ποια αρχαία διάλεκτος λοιπόν βοηθά στην κατανόηση της νέας γλώσσας? Η νέα γλώσσα είναι γνωστόν ότι προέρχεται από την κοινή Ελληνική των Ελληνιστικών χρόνων και όχι από τις αρχαίες διαλέκτους.2) Αν η γνώση των αΕ βοηθά την μάθηση της νέας γλώσσας, τότε για ποιόν λόγο τα αναλυτικά προγράμματα που απευθύνονται σε ξενόγλωσσους για την εκμάθηση της δεύτερης δεν περιλαμβάνουν διδασκαλία αΕ. Δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους τα Πανεπιστήμια?3) Για την εκμάθηση Λατινογενών γλωσσών είναι βοηθητική η εκμάθηση των Λατινικών? Δηλ όταν θέλουμε να μάθουμε Ιταλικά, ή Ισπανικά ή Πορτογαλικά, μας μαθαίνουν και Λατινικά? Ακολουθούν αυτό τη μέθοδο στο αναλυτικό πρόγραμμα παιδείας τους για τους αυτόχθονές τους οι χώρες με Λατινογενή γλώσσα?4) Οπωσδήποτε δεν μ' αρέσει ν' ακούω "η εκκλησία του πατήρ - Αθανάσιου", αλλά επιθυμώ ν' ακούω "η εκκλησία του πατέρα-Αθανάσιου". Ο πατέρας, του πατέρα.... Δεν θα με χάλαγε και το "του μπαμπα-Αθανάσιου. Δεν καταλαβαίνω τον λόγο που πρέπει να χρησιμοποιούμε αρχαίους γλωσσικούς τύπους όταν έχουμε τους νέους. Έχουμε κανένα κόμπλεξ με την σύγχρονη διάλεκτο? Όμως το κόμπλεξ μερικών ημιμαθών τους κάνει γελοίους.5) Όσον αφορά την ετυμολογία, αυτή μπορεί να γίνει επί την βάση της νέας γλώσσας. Δεν χρειάζεται να ανατρέχουμε στους Ομηρικούς χρόνους αλλά και να ανατρέξουμε περισσότερο θα μπλεχτούμε. Πχ. ποιά είναι η ρίζα της λέξης "Απόλλων" , το "απόλλυμει" ή το "αεί-βάλλων"? Η ανεύρεση των ριζών των λέξεων στους παλιούς χρόνους είναι μια ασχολία ικανοποιητική για τους γλωσσολόγους, αλλά δεν προσφέρει τίποτα στον καθημερινό άνθρωπο. Εκτός κι αν θέλουμε να τους κάνουμε όλους γλωσσολόγους...Η ετυμολογία επί της νέας Ελληνικής οπωσδήποτε βοηθά στην ορθογραφία και στην κατανόηση των αγνώστων λέξεων. Επίσης βοηθά στο να αποδοθεί με χιούμορ ή σαρκασμό μια κατάσταση. Πχ. το "τελειοφοιτος" προέρχεται από το "τέλειος+φοιτώ", όταν το γράψεις "τελειόφυτος" αλλάζει εντελώς η σημασία του.Στις γλώσσες τις οποίες δεν έχουν γραπτά αρχαία κείμενα προς μελέτη, όπως τα Ρώσικα ή τα Γερμανικά, οι άνθρωποι δεν μπορούν να κατανοήσουν την γλώσσα τους? Και δεν έχουν λεκτικό πλούτο αυτές οι γλώσσες? Και τι σημαίνει "εμπλουτισμός" γλώσσας? Κάτι ανάλογο μ' αυτό που εννοούμε λέγοντας "εμπλουτισμός μετάλλου"? Ας είμαστε σοβαροί. Ζήτημα είναι εάν χρησιμοποιεί 700 λέξεις στην καθομιλουμένη οποιοσδήποτε.Αυτά τα επιχειρήματα καταρέουν από μόνα τους!
Βραζίλη, τον λόγο για τον οποίο δεν πρέπει να διδάσκεται η αρχαία Ελληνική γλώσσα στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ τον έχω αναφέρει στην αρχή και δη στην απάντηση Νο2. Ας μη επαναλαμβανόμαστε...Παράθεση από: FSL στις 16/11/09, 11:22Επίσης για όσους τρίβουν τα χέρια τους και προβαίνουν σε διάφορους χαρακτηρισμούς δεν είμαι φιλόλογος αλλά οικονομολόγος...οπότε σας επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς που εύστοχα συγκαλύπτετε εν μέσω άλλων προτάσεων.Δεν πρόσεξα κανέναν συζητητή ο οποίος να σε έχει κατηγορήσει με υπονοούμενα! Μήπως μπορείς να μας καταδείξεις ντόμπρα ποιός είναι? (Ποιά είναι άραγε η ετυμολογία της λέξης "ντόμπρα", και ποιά η ρίζα της στην αρχαία γλώσσα?)Δεν καταλαβαίνω τον λόγο για τον οποίο αναφέρεις ότι δεν είσαι φιλόλογος. Κι εγώ δεν είμαι φιλόλογος, αγρότης είμαι. Και τι μ' αυτό? Δεν έχω το δικαίωμα να συμμετέχω σε μια συζήτηση περί εκπαίδευσης αφού βέβαια έχω μελετήσει περί της εκπαιδεύσεως και του συγκεκριμένου ζητήματος?Δεν έχω το δικαίωμα να οργανώσω το μέλλον των παιδιών μου, αφού πρώτα μελετήσω τις προοπτικές και τις βάσεις της παιδείας?Νομίζω πως έχω το δικαίωμα και μπορώ να κάνω την μελέτη, παρόλο που ανήκει σε άλλο αντικείμενο απ' αυτό που εργάζομαι, εφόσον έχω γερές βάσεις γενικής παιδείας. Έτσι μπορώ να έχω και λογική και σωστά δομημένη άποψη. Ίσως αυτό οφείλεται στο ότι ΔΕΝ διδάχθηκα αΕ στο Γυμνάσιο. Δεν ξέρω, λέω, ίσως. Ίσως οφείλεται στο ότι οι γονείς μου και οι Δάσκαλοί μου προσπάθησαν να με κάνουν έντιμο πολίτη και όχι γλωσσολόγο...Και μια που μιλάμε για αΕ, γνωρίζετε ότι στην Αρχαία Ελλάδα η εκπαίδευση δεν εκπορευόταν από το κράτος αλλά ήταν ευθύνη του κάθε γονιού? Μήπως αυτός είναι και ένας από τους λόγους ανάπτυξης? Περιφερική εκπαίδευση λοιπόν. Στα πρότυπα της αρχαίας Ελλάδας. Ποιός ο λόγος να διδασκόμαστε αρχαία Ελληνικά εάν δεν ακολουθούμε όσα συνέβαιναν τότε?Εν τω μεταξύ "ετυμολογία" σημαίνει :"η μελέτη της αληθινής σημασίας". Εάν προσδιορίσουμε την ετυμολογία πολλών λέξεων με αρχαία ρίζα που χρησιμοποιούμε σήμερα θα δούμε ότι ετυμολογικά είναι λανθασμένες. Διότι έχουν προέλθει από νεολογισμούς λογίων. (όπου "νεολογισμός" = "χρησιμοποίηση μιας παλιότερης λέξης με καινούρια/διαφορετική σημασία")Μπορείτε να βρείτε αυτές τις λέξεις στο "Λεξικό της Νέας Ελληνικής γλώσσας" που εκδόθηκε το 1998 από το "Ίδρυμα Μανώλη Τριανταφυλλίδη", ένα πραγματικό διαμάντι για τα Ελληνικά γράμματα.
Βραζίλη, τον λόγο για τον οποίο δεν πρέπει να διδάσκεται η αρχαία Ελληνική γλώσσα στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ τον έχω αναφέρει στην αρχή και δη στην απάντηση Νο2. Ας μη επαναλαμβανόμαστε...
1) Δεν ξέρω ποια διάλεκτο γιατί δεν είμαι φιλόλογος , αλλά αυτό δεν έχει σημασία.Αναφέρομαι σε αυτή τη γραμματική και τα κείμενα που διδάσκονται τα τελευταία 15 χρόνια στα σχολεία όποια κι αν είναι .Και όπως είπαμε περιλαμβάνονται κείμενα και από τους ελληνιστικούς χρόνους.
2) Όταν μαθαίνεις μια ξένη γλώσσα σε ενδιαφέρει απλά να συνεννοηθείς , έστω και περιφραστικά.Δε χρειάζεται να τη μάθεις τόσο καλά , άλλωστε κάτι τέτοιο είναι αδύνατο.Ακόμα και για πανεπιστημιακό επίπεδο , δε γίνεται κάτι τέτοιο από ένα τμήμα Φιλολογίας 4,5,6 χρόνων.
Αν πρόκειται κάποτε να χαθούν , ας γίνει αυτό αυθόρμητα και όχι με υπουργικές αποφάσεις
Ποσώς με απασχολεί τι δουλειά κάνεις ή πως θα μεγαλώσεις τα παιδιά σου.Είναι δικό σου πρόβλημα και ευθύνη.Δε σου υπέδειξε κανείς πως να το κάνεις.
OK, θεωρείς ότι δεν υπάρχει κανένας σοβαρός λόγος για την διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών, γενικά. Πες τώρα έναν (τουλάχιστον) σοβαρό λόγο για την μη διδασκαλία τους.
Παράθεση από: Tempus στις 16/11/09, 15:561) Δεν ξέρω ποια διάλεκτο γιατί δεν είμαι φιλόλογος , αλλά αυτό δεν έχει σημασία.Αναφέρομαι σε αυτή τη γραμματική και τα κείμενα που διδάσκονται τα τελευταία 15 χρόνια στα σχολεία όποια κι αν είναι .Και όπως είπαμε περιλαμβάνονται κείμενα και από τους ελληνιστικούς χρόνους.Α! Δηλ να μείνουμε στο παρελθόν ανεξάρτητα με το ποια είναι η αλήθεια... Παράθεση2) Όταν μαθαίνεις μια ξένη γλώσσα σε ενδιαφέρει απλά να συνεννοηθείς , έστω και περιφραστικά.Δε χρειάζεται να τη μάθεις τόσο καλά , άλλωστε κάτι τέτοιο είναι αδύνατο.Ακόμα και για πανεπιστημιακό επίπεδο , δε γίνεται κάτι τέτοιο από ένα τμήμα Φιλολογίας 4,5,6 χρόνων.Δεν μπορώ να σε καταλάβω. Τι σημαίνει "γνωρίζω καλά μια γλώσσα"? Ότι είμαι γλωσσολόγος? Και για ποιόν άλλο λόγο μαθαίνουμε οι άνθρωποι γλώσσες αν όχι για να συννενοηθούμε? Μπορείς να μου πεις έναν άλλον λόγο για τον οποίο μαθαίνει κανείς την μητρική του γλώσσα?Το άλλο που λες ότι δηλ μια γλώσσα διαφορετική από τη μητρική μας "Δε χρειάζεται να τη μάθεις τόσο καλά , άλλωστε κάτι τέτοιο είναι αδύνατο" από που το εξάγεις? Αν είναι δυνατόν ένας επιστήμονας που θέλει να προχωρήσει στην έρευνα να μην μάθει καλά τα Αγγλικά ή κάποια άλλη γλώσσα χώρας που έχει εξελιχθεί πολύ η επιστήμη του. Όλοι οι Έλληνες που σταδιοδρομούν στο εξωτερικό γνωρίζουν το ίδιο καλά και την γλώσσα του τόπου που διαμένουν και την Ελληνική. Δεν μαθαίνουμε ξένη γλώσσα μόνο για να γίνουμε σερβιτόροι....ΠαράθεσηΑν πρόκειται κάποτε να χαθούν , ας γίνει αυτό αυθόρμητα και όχι με υπουργικές αποφάσειςΤο ότι δεν έχεις ειδικότητα φιλολόγου δεν δικαιολογεί την άγνοια της ιστορίας της γλώσσας του τόπου σου, την οποία κιόλας βεβαιώνεις ότι προσπαθείς να "διασώσεις" και "εμπλουτίσεις". Η γλώσσα που μιλάμε σήμερα ελάχιστη σχέση έχει με την γλώσσα που μιλούσαν τον 19ο αιώνα στα Ελληνικά χώματα αλλά και σε Ελληνόφωνες περιοχές της Μικράς Ασίας, της Αιγύπτου, και της Μαύρης θάλασσας. Και αυτή η γλώσσα άλλαξε με υπουργικές αποφάσεις. Το πως, δεν θα το αναλύσω εδώ, ο καθένας μπορεί να το πληροφορηθεί.Δεν λέω β'εβαια ότι πρέπει να γυρίσουμε στην γλώσσα του Μακρυγιάννη, αλλά ούτε και ότι πρέπει να γυρίσουμε στην αρχαϊζουσα. Και τα δύο είναι το ίδιο αφύσικα.Δεν γνωρίζω εάν πολιτικές σκοπιμότητες επιβάλουν την όσο το δυνατόν στενότερη "σύνδεση" με την Αρχαία Ελλάδα (Η FYROM παραλογίζεται για την καταγωγή της και την συνέχειά της, οπότε ας παραλογιστούμε κι εμείς για να αποδείξουμε κάτι που όλοι δέχονται. Αν είναι αυτή μια φορά φονταμενταλιστές ας είμαστε εμείς δέκα και ας επαναφέρουμε και την γλώσσα του Ομήρου ως καθομιλουμένη στην σύγχρονη Ελλάδα) αλλά η μελέτη της ιστορίας δείχνει ότι οι πολιτικές σκοπιμότητες ουδεμία σχέση έχουν με την αλήθεια, ΜΑ ΕΜΑΣ, ΩΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΜΟΝΟ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.
Roufus λέω σε τόσα posts ότι η γραμματική-λεξιλόγιο και συντακτικό (σε μικρότερο ίσως βαθμό) που διδάσκονται βοηθάει για τα νέα και είναι πολύ προτιμότερη από το τίποτα.Αν κατάλαβα καλά λες ότι υπάρχουν άλλες διάλεκτοι που θα βοηθούσαν περισσότερο.Μπορεί να είναι έτσι , όπως είπα δεν ξέρω τις διαφορές σε διαλέκτους και δεν έχω άποψη (αν το υποστηρίζεις πάντως θα ήθελα να μας πεις ποια συγκεκριμένη διάλεκτος θα ωφελούσε περισσότερο και γιατί).Εμένα το πρόβλημα μου είναι η σύγκριση της τωρινής διδασκαλίας με την "καθόλου διδασκαλία".Και να μην ακυρώνουμε το τωρινό σύστημα λες και είναι άχρηστο.
Ξεκίνησε από Iroukos « 1 2 3 4 » Επιστήμη και Τεχνολογία
Ξεκίνησε από Μ.Π « 1 2 3 4 » Άνθρωπος και ζωή
Ξεκίνησε από Jezus « 1 2 » Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές
Ξεκίνησε από MACMISIAS Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ε? Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ivikos Δικοί μας στίχοι και ποιήματα