Σελίδες:
  • #1 από kopaniamento στις 08 Jun 2002
  • Επειδή μαθαίνω μόνος μου :'(, μου έχουνε δημιουργηθεί απορίες στην θεωρία των κλιμάκων. Για παράδειγμα, στο "θεωρία και πράξη", στο "λίγη θεωρία πάνω στις κλίμακες", λέει απο οτι κατάλαβα για την κλίμακα major (την λένε και ελλάσονα?) της Ντο όπου π.χ παίζουνε συγχορδίες όπως C, Dm, G, Em, βασικά το έχω δεί και σε ένα άλλο site , αλλά έλεγε πάλι για κλίμακα major. Και ενώ για άλλας κλίμακες (για παράδειγμα σε κλίμακα blues που με ενδιαφέρει) βρίσκω τις νότες με τις οποίες σολάρεις, δεν βρίσκω τις συγχορδίες. Ξέρει κάποιος να με βοηθήσει πάνω στο θέμα, ή να μου δείξει κάποιο κάποιο site που να λέει κάτι τέτοιο ???
    Α, και κάτι άλλο, μπορεί σε ένα τραγούδι να έχει π.χ και την συγχορδία C και την Cm? Δέν λέω για φάσεις που παιζει άρπισμα και υπάρχουνε παράλαγες σε μία χορδή στο άρπισμα... Σύμφωνα με την θεωρία των κλίμακων, κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται ???, εκτός και αν δεν κατάλαβα καλά (κάτι πού πολυ πιθανό.. ;D )
  • #2 από Μάριος στις 08 Jun 2002
  • Πρώτα απ' όλα στην μουσική δεν υπάρχει δεν επιτρέπεται. Η η major είναι η ματζόρε και η minor είναι η ελάσσον για να μην σου μένει η απορία. Δεν μπορώ να σκεφτώ τι άλλο να σου πως διότι δεν μπορώ σε ένα μύνημα να σου γράψω όλη την βασική θεωρία της μουσικής. Αν το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι οι κλίμακες και οι συγχορδίες τους μελετώντας και κατανοώντας το περιεχόμενο του θεωρία και πράξη ιδίως εκεί που σου λέει για τον σχηματισμό τους, για το πως δημιουργούνται βάση της πρώτης νότας, θα μπορείς να τα νγάζεις μόνος σου. Πάντως για το αν δικαιούσαι minor και major σε ένα τραγούδι το πιο απλό παράδειγμα που μου 'ρθε είναι ο Καραγκιόζης του Σαββόπουλου(μεγαλοφυία κατ' εμένα).
  • #3 από Ο Νέος Κιθαρωδός στις 08 Jun 2002
  • Και βέβαια γίνεται στο ίδιο τραγούδι να υπάρχουν οι συγχορδίες C και Cm ταυτόχρονα, μόνο που η απάντηση δεν είναι στην "κλασική" θεωρία των κλιμάκων, αλλά εκεί που δεν την περιμένεις! Για ένα παράδειγμα πήγαινε στο "Κυρ διευθυντά των δίσκων" ή στο "Τα Σμυρνέικα τραγούδια".

    Για ευκολία, ας ανεβάσουμε τις συγχορδίες ένα τόνο (Ρε ματζόρε και Ρε μινόρε), και ας το δούμε με λίγο περισσότερη λεπτομέρεια:
    Η Ρε ματζόρε περιέχει τις νότες Ρε-Φα δίεση-Λα
    Η Ρε μινόρε περιέχει τις νότες Ρε-Φα-Λα
    Άρα η κλίμακα του τραγουδιού πρέπει να περιέχει όλες τις παραπάνω νότες, δηλ. Ρε-Φα-Φα δίεση-Λα. Αν κοιτάξεις τη σελίδα "Δρόμοι της Ελληνικής μουσικής" στην περιοχή "Θεωρία και πράξη", θα δείς ότι οι νότες αυτές περιέχονται στους δρόμους Χουζάμ, Σεγκιάχ και Σαμπάχ. Άρα, όλα τα τραγούδια που είναι γραμμένα σε αυτούς τους δρόμους περιέχουν (ή θα μπορούσαν να περιέχουν) και τις δύο συγχορδίες ταυτόχρονα. Υπάρχουν βέβαια και πολλά άλλα παραδείγματα...
  • #4 από Μάριος στις 09 Jun 2002
  • Κάτι τέτοια χαζάμ κουτάμ που κοπανούσε και ένας δάσκαλος μου. Τι κλίμακες είναι αυτές; Όχι πως βγαίνουν εννοώ ποιός τις σκέφτηκε/δημιούργησε. Είναι τούρκικες , ελληνικές , μικρασιάτικες; Ξέρεις κανά σχετικό ιστορικό; Καθώς και σε ποιά στυλ παίζονται  
  • #5 από Ο Νέος Κιθαρωδός στις 14 Jun 2002
  • Είναι γεγονός ότι το άκουσμα των λέξεων αυτών (ουσάκ, χιτζάζ, νιαβέντ, χουσάμ, κλπ) δημιουργεί κάποια έκπληξη. Αν και δεν ξέρω ακριβώς :-\, θα προσπαθήσω να σου απαντήσω...

    Τα ονόματα αυτά είναι μάλλον περσικής ή αραβικής προέλευσης, και πέρασαν μέσω Τουρκίας και σε μας (τα ονόματα χρησιμοποιούνται σχεδόν αυτούσια και στα τουρκικά).

    Οι κλίμακες που κρύβονται πίσω τους πάντως χρησιμοποιούνται από τα πανάρχαια χρόνια σε όλες τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου, και μέχρι Αραβία, Περσία και Ινδία. Φυσικά χρησιμοποιούνται από ανέκαθεν και στην Ελλάδα, στη βυζαντινή μουσική και στα δημοτικά, ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια. Δεν είναι υπερβολή αν πούμε ότι το 99% των βυζαντινών, δημοτικών, ρεμπέτικων και λαϊκών μελωδιών ακολουθεί κάποια από αυτές τις κλίμακες.

    Οι "δρόμοι", ή "μακάμια", όπως λέγονται στην καθομιλουμένη των λαϊκών μουσικών, είναι γνωστοί σαν "ήχοι" στη βυζαντινή μουσική (π.χ. ήχος πρώτος, ήχος δεύτερος, κλπ). Κάπου είχα ακούσει ότι υπάρχει μια αντιστοιχία 1 προς 1 ανάμεσα στους βυζαντινούς και τους λαϊκούς δρόμους, όποιος την ξέρει ας την στείλει...

    Επίσης, ευπρόσδεκτες είναι οτιδήποτε άλλες πληροφορίες σχετικές με δρόμους, ήχους, κλίμακες, κλπ...

  • #6 από SIB στις 23 Apr 2003
  • Παιδιά όποιος θέλει να ενημερωθεί σοβαρά, υπεύθυνα και σε βάθος για το τεράστιο θέμα των 'δρόμων', -σε σημειογραφία τροποποιημένου πενταγράμμου- ας ανατρέξει στο βιβλίο ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ, ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ (Ο Βυζαντινός ήχος, το Αραβικό μακάμ, το Τούρκικο μακάμα), εκδ. Fagotto, Αθήνα 1999. Προσοχή : δεν είναι για ξερόλες και χαβαλέδες. Θέλει αφοσίωση και μελέτη.
    ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ όμως όποιος ξέρει παρασημαντική θα πρέπει να εντρυφήσει στο ΜΕΓΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ του ΣΙΜΩΝΟΣ ΚΑΡΡΑ.  
  • #7 από ikatsoun στις 28 Jun 2003
  • Οι δρόμοι αυτοί είναι αρχαιοελληνικοί και ταυτίζονται με το Δώριο, το Λύδιο, το Φρύγιο κ.τ.λ. Στα βυζαντινά χρόνια αυτά πέρασαν στους Άραβες που δώσανε αράβικες ονομασίες και σήμερα έχουν καθιερωθεί έτσι. Οι δρόμοι ματζόρε και μινόρε είναι της δυτικοευρωπαϊκής μουσικής, αλλά υπάρχουν και στους λαϊκούς δρόμους (ο ματζόρε λέγεται ραστ, ο μινόρε δεν θυμάμαι). Τώρα γενικά για τη θεωρία είναι πολύ μεγάλος όγκος και δεν εξηγείται με ένα μήνυμα, όπως είπε και ο Μάριος.
  • #8 από deepfritz στις 18 Jan 2004
  • An katalaba kala sta site pou phges lene oti o eolikos tropos ths majore fysikhs klimakas legetai kai minore klimaka.
    gia ton an mporoun na yparxoun C,Cm se ena tragoudi sou apanthsan ta paidia.
    Kai kati allo pou prepei na katalabeis giati kai ta biblia synh8ws den to anaferoun:ta accorda sta tragoudia den einai ayta pou paizei h ki8ara(rithmykh,accompagnamento,ktl),alla ayta pou paizoun ola ta organa mazi(dhladh oi notes olwn twn organwn). :)
  • #9 από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 31 Oct 2004
  •    ayto ειναι το modal interchange ή Δανεισμος kai επιτρεπεται ακομα και στην κλασικη μουσικη!
  • #10 από Alchimistis στις 05 Dec 2004
  • Μιας που λεμε για κλιμακες...τις μελεταω τελευταια και εχω αποριες
    Τις διεσεις που εχει στο κλειδι του Σολ ειναι οι διεσεις που περιεχονται στην κλιμακα??Και αν ναι σε ποιες νοτες???
    Και κατι αλλο η διεση στο πενταγραμμο παει πανω η κατω απο την νοτα????
    Υ.Γ.ειμαι ασχετος απο πενταγραμμο τοσα χρονια δουλευω με το αυτι δειξτε κατανοηση
  • #11 από guitarlover στις 07 Dec 2004
  • Πολλέςφόρες θα συναντίσεις αυτές τις διέσεις και ονομάζονται αν θυμάμαι σωστά και οπλισμός σε ένα κομμάτι η μια κλίμακα. Η κάθε δίεση αντιπροσοπεύει μια νότα ανάλογα με το σημείο που βρίσκονται πάνω στο πεντάγραμμο (δίεση ας πούμε πάνω στο σημείο που αντιπροσωπεύει τη νότα φα στο πεντάγραμμο σημαίνει ότι η φα παντόυ είναι δίεση στο κομάτι μας).Σε περίπτωση δίεσης λοιπόν συμαίνει ότι σε όλο το κομμάτι αυτές οι νότες πρέπει να πεχτούν δίεση εκτός και αν υπάρχει κάποια άλλη ένδιξη.Α επείσης π.χ. όταν βλέπεις δύεση στο σημείο του φα τότε συμαίνει ότι οπουδήποτε διαβάζεις φα πρέι να την παίξεις δίεση ασχέτος αν είναι καντίνη ή μπάσο. Το να βάζουμε δίεση με το κλειδή του σολ απλά μας διευκολήνη στο να μην γεμίζουμε το πεντάγραμμο με σύμβολα δίπλα στις νότες
  • #12 από CHCOME στις 08 Dec 2004
  • Και κατι αλλο η διεση στο πενταγραμμο παει πανω η κατω απο την νοτα????
    Υ.Γ.ειμαι ασχετος απο πενταγραμμο τοσα χρονια δουλευω με αυτη δειξτε κατανοηση

    Η δίεση είναι ενα ημιτόνιο επάνω και η ύφεση ένα ημιτόνιο κάτω.
  • #13 από Alchimistis στις 08 Dec 2004
  • euxaristo paidia
    Παράθεση
    Στάλθηκε από: Chcome  Στάλθηκε στις: Σήμερα, στις 00:12:52  
    Παράθεση από: Alchimistis στις 05/12/04, 22:06
    Και κατι αλλο η διεση στο πενταγραμμο παει πανω η κατω απο την νοτα????
    Υ.Γ.ειμαι ασχετος απο πενταγραμμο τοσα χρονια δουλευω με το αυτι δειξτε κατανοηση
     

    Η δίεση είναι ενα ημιτόνιο επάνω και η ύφεση ένα ημιτόνιο κάτω.  
    allo rwtisa  ;D ;D alla den peirazei....
Σελίδες: