Αποστολέας Θέμα: Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες  (Αναγνώστηκε 6266 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Lord-George

  • Επισκέπτης
Για χαρα.

Γνωρίζω ότι οι neck-through κιθάρες (αυτές που ο λαιμός ξεκινάει από το headstock και πάει μέχρι το κώλο της κιθάρας)
άμα σπάσει ο λαιμός η κιθάρα είναι για πέταμα.
Θέλω να ρωτήσω ποιές είναι οι πιθανότητες να σπάσει ο λαιμός, δεδομένου ότι δε πρόκειται να μου πέσει κάτω η κιθάρα ούτε να τη χτυπήσω κτλ.
Αξίζει να πάρεις μια neck-through στο τέλος-τέλος?

Αποσυνδεδεμένος D@ve Murray

  • Χορδοβασανιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2118
  • Φύλο: Άντρας
  • Once a wolf.... always a wolf...
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #1 στις: 19/10/02, 13:47 »
An tin prosexeis opws prepei giati oxi... ektos an thes na mimitheis to Hendrix h ton Wyndorf...
Φάτε οτι προλάβετε...Ο Χονδροc γaρ Τaχυc...

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #2 στις: 19/10/02, 21:23 »
Όπως επίσης και αν δεν κάνεις αυτό που έκανε ο Slash, ο πρώην κιθαρίστας των Guns n' roses.  Σε μια συναυλία του πριν μερικά χρόνια και ενώ έκανε neck bending (δεν ξέρω πως αποδίδεται αυτό στα ελληνικά) όχι μόνο έσπασε το μπράτσο της κιθάρας, αλλά και αυτοτραυματίστηκε καθώς το σπασμένο μπράτσο τον χτύπησε στο πρόσωπο... :-\.  Πάντως εγώ προσωπικά δεν έχω ξανακούσει παρόμοια περίπτωση.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Lord-George

  • Επισκέπτης
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #3 στις: 19/10/02, 22:04 »
To έχω ακούσει και εγώ αυτό το περισταστικό!

Αποσυνδεδεμένος Panos1984

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 274
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #4 στις: 20/10/02, 00:30 »
ti einai re paidia to neck bending? pos den to exo ksanakousei? xrisimopioite? i mipos to kaneis mono otan thes na spaseis to bratso tis kitharss k to diko sou... ;D

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #5 στις: 20/10/02, 17:21 »
Νeck bending είναι η τεχνική με την οποία αλλάζεις τον τόνο του ήχου ασκώντας στο μπράτσο της κιθάρας δύναμη εγκάρσια με τον άξονά του.  Τo αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με το string bending.  Φαντάζομαι ότι αυτό που έκανε ο Slash θα ήταν να "τραβάει" το μπράτσο προς τα πάνω την ώρα που έπαιζε.  Γι αυτό και όταν έσπασε τον χτύπησε στο πρόσωπο...
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος Panos1984

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 274
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #6 στις: 20/10/02, 22:30 »
thanx apollona alla na po tin alithia den to poli epiasa. tha psakso sto internet k tha do.

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #7 στις: 20/10/02, 22:42 »
Φαντάσου ότι σηκώνεις ένα βαράκι με το αριστερό χέρι λυγίζοντας τον αγκώνα.  Τώρα φαντάσου ότι κάνεις την κίνηση αυτή την ώρα που κρατάς το μπράτσο της κιθάρας καθώς παίζεις.  Κάτι τέτοιο.  Δυστυχώς έχω την εντύπωση ότι αν κάνεις έρευνα στο Internet με θέμα neck bending, θα βρείς ορθοπεδικά ή φυσιοθεραπευτικά θέματα και όχι κιθαριστικά...
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος Panos1984

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 274
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #8 στις: 20/10/02, 23:06 »
ok katalava, den xriazete na psakso sto internet.
efxaristo

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10369
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #9 στις: 22/10/02, 08:57 »
Τον κακομοιρη τον Slash... ας μαζεψουμε λεφτα να του αγορασουμε ενα τρεμολο για να μη χρειαζεται να λυγιζει το μπρατσο της κιθαρας του...  :P

Lord-George

  • Επισκέπτης
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #10 στις: 22/10/02, 14:29 »
Θα καταδεχόταν ο Slash τρέμολο?

Αποσυνδεδεμένος geonahta

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 20
  • Φύλο: Άντρας
  • πάμε...2ημίτονα και μετά βιμπράτο
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #11 στις: 22/10/02, 14:55 »
τρέμολο σε Les Paul...κάτι δεν μου πάει σε αυτήν την εικόνα!  ;D  Έχω και εγώ ένα κλώνο Les Paul και εκτός από σηκώματα που τα κάνεις με τα δάχτυλά σου, για να κάνεις dive (το ανάποδο του σηκώματος) πρέπει ή να έχεις κάνει ένα pre-bend και μετά να το αφήσεις (βέβαια πέρα από τα 4ημίτονα ελπίζω να έχετε φρέσκιες χορδές και δυνατά δάχτυλα), ή να πιάσεις με το δεξί χέρι το σώμα της κιθάρας εκεί που είναι ο διακόπτης επιλογής των μαγνητών και με το αριστερό να σπρώξεις το μπράτσο μπροστά... Την δεύτερη λύση μάλιστα την έχω δει από πάρα πολλούς κιθαρίστες ακόμα και αν έχουν τρέμολο στην κιθάρα τους. Τώρα οι πιθανότητες να σου μείνει το μπράτσο στο χέρι είναι πάνω κάτω ίδιες αν η κιθάρα σου είναι bolt on (βιδωτή) ή set neck (με το μπράτσο να φτάνει μέσα στο σώμα της κιθάρας). Από ξύλο είναι παιδιά η κιθάρα, αν την λυγίζεις κάποια στιγμή θα σπάσει.. Σίγουρα μάλιστα μερικά ξύλα θα σπάσουν πιο εύκολα απ'ότι άλλα, αλλά δεν νομίζω να βρούμε κανέναν στο forum που να έχει εμπειρία στα πολλαπλά σπασίματα κιθάρας για να μας πει το αποτέλεσμα του συγκριτικού τεστ. Πάντως προσωπικά αντριχιάζω κάθε φορά που βλέπω κάποιον να κάνει αυτού του είδους το σήκωμα...Όχι τόσο για το αν θα σπάσει, ή για τα λεφτά που κοστίζουν κάποιες από τις κιθάρες τις οποίες κρατούν, αλλά γενικά οι κιθάρες είναι  όργανα ακριβείας και αν θα αντέξουν αρκετή βαρβαρότητα δεν είναι ανάγκη να τις υποβάλουμε σε μαρτύρια! Στο κάτω κάτω αν χρειάζεσαι tremolo απλά πάρε μια κιθάρα με σύγχρονο tremolo! Θα έχεις και lock στο κούρδισμα!
Τι σου δίνει όμως μία κιθάρα set neck? Απλά αν κρατήσεις το μπράτσο μιας Les Paul θα καταλάβεις ότι οι νότες που παίζεις περνάνε κανονικά στο μπράτσο. Το έπαθα όταν δοκίμασα την δικιά μου, και από τότε είναι ένας παράγων που παρατηρώ σε όποια κιθάρα παίζω. Το μπράτσο λοιπόν σε μια set neck έχει γίενι ουσιαστικά ένα σώμα με την υπόλοιπη κιθάρα, αν δεις φωτογραφίες από τα εργοστάσια πραγματικά γίνονται ένα ξύλο. Επείσης πέρα από την σφιχτή κατασκευή, η επιφάνεια ανάμεσα στα δύο ξύλα είναι μεγαλύτερη και μεταφέρει καλύτερα τον ήχο. Και έτσι κάποιες αρμονικές τους όπως και οι αναδράσεις από το σώμα προς τις χορδές είναι περισσότερες. Αυτός είναι λοιπόν ένας παράγων χάρη στον οποίο οι Les Paul φημίζονται για το sustain και τον γεμάτο ήχο τους... (οκ, συν την ποιότητα των ξύλων/μαγνητών τους) Αρκεί να δοκιμάσεις την κιθάρα χωρίς ενισχυτή για να πειστείς για αυτά που σου λέω! Τι χάνεις με μία κιθάρα set neck? Ξέχασε το αν χρειαστεί να αλλάξεις μπράτσο. Εντάξει ίσως κάποιος να μπορούσε να το κάνει αλλά το βλέπω πολύ απίθανο να γίνει δουλειά το ίδιο ποιοτική με την εργοστασιακή, και τελικά μπορεί να χάσεις όλα τα πλεονεκτήματα της σχεδίασης set neck...
Όλα τα παραπάνω είναι καθαρά επειρικές μου διαπιστώσεις και σίγουρα οι επαγγελματίες θα μπορούν να σου πουν περιοσσότερα! Just for the record εκτός από την set neck , έχω και μια bolt on  και λιγουρεύομαι και μία bolt on με Floyd Rose για να μπορώ να κάνω dives με τρίλιες, και bents πέρα από 4 ημίτονα χωρίς tap! =) Και οι 3 παραπάνω κιθάρες έχουν τόσο διαφορετικό μπράτσο (jumbo, straotocaster, λεπτο ibanez) που σε προκαλούν να παίξεις διαφορετικά στην κάθε μία!
ΥΓ. Αυτά για την ώρα! Βλέπω να καταλήγει το συγκεκριμένο  thread στα FAQ για κιθάρες!
« Τελευταία τροποποίηση: 22/10/02, 15:03 από geonahta »

Lord-George

  • Επισκέπτης
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #12 στις: 22/10/02, 16:53 »
Φίλε geonahta, δεν μας είπες πως δουλεύει η neck-trough κιθάρα που είναι από πίσω μέχρι τη μύτη στο headstock ένα κομμάτι.
Επίσης θα ήθελα να μας εξηγήσεις πως γίνεται το δεύτερο κόλπο diving σε κιθάρα με stop-tailpiece.

Αποσυνδεδεμένος geonahta

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 20
  • Φύλο: Άντρας
  • πάμε...2ημίτονα και μετά βιμπράτο
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #13 στις: 23/10/02, 11:16 »
Για να ξεκινήσω λοιπόν πρέπει να εξηγήσω ότι ο λόγος που υπάρχουν διάφοροι τύποι κιθάρας είναι γιατί ο κάθε σχεδιαστής έχει επιλέξει έναν διαφορετικό τρόπο για να ξεπεράσει/εκμεταλλευτεί τους περιορισμούς της κιθάρας.
Για λόγους ευκολίας σς μείνω στις ηλεκτρικές κιθάρες.
Όταν λοιπόν μία χορδή μας πάλλεται, οι συχνότητες που παράγει γίνονται αισθητές από τους μαγνήτες μας. Όμως σίγουρα δεν είναι μόνο αυτά τα κύματα που παράγονται από τον συγκεκριμένο παλμό, αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος των κυμάτων βρίσκεται εκτός της περιοχής που "ακούει" ο μαγνήτης μας. Τα περισσότερα χάνονται στο κενό! Κάποια όμως μεταφέρονται στο σώμα της κιθάρας. Λοιπόν τα δύο βασικότερα σημεία μεταφοράς των συγκεκριμένων κυμάτων είναι το μπράτσο και ο καβαλάρης. Ας πάρουμε το πάνω μέρος πρώτα
Τα κύματα λοιπόν περνούν από τις χορδές στο μπράτσο και από εκεί στο υπόλοιπο σώμα της κιθάρας. Όπως μπορείς να φανταστείς οι απώλειες που δημιουργεί η ατελής ένωση μεταξύ μπράτσου και σώματος αφαιρεί ένα κομμάτι από τις συχνότητες που περνάνε... Είναι κάτι σαν ηχομονωτικό! Έτσι ένα κομμάτι από τα κύματα που κυκλοφορούν στο σύνολο της κιθάρας περνάει από ένα φίλτρο, ξανά και ξανά μέχρι που τελικά τα κύματα εξαφανίζονται. Τι κάνουν λοιπόν οι σχεδιαστές για αυτό? Φτιάχνουν καλύτερες επαφές βέβαια! Βάζουν βίδες μέχρι βαθιά στο σώμα της κιθάρας για να μεταφέρουν τα κύματα (bolt on), φτιάχνουν ενώσεις όπου η επιφάνεια επαφής των ξύλων είναι μεγάλη και έτσι περνάνε από μικρότερο φίλτρο τα κύματα (τύπου set neck), και τέλος κάνουν ΜΙΑ ενιαία κιθάρα με το μπράτσο να είναι ταυτόχρονα και σώμα (neck through) για να έχουν την μεγαλύτερη δυνατή ανάδραση των συχνοτήτων μέσα στο σώμα της κιθάρας. Ειδικά neck through είναι αρκετά μπάσα, και αυτό έχει να κάνει με το μήκος κύματος και την ένταση των συχνοτήτων που παίζει... Βέβαια η neck through σχεδίαση έχει αλλού τα κολλημένα κομμάτια ξύλου, είναι τα φτερά (ας μου επιτραπεί ο αδόκιμος όρος, μα έτσι μοιάζουν) εκατέρωθεν του μπράτσου. Και εκείνη η ένωση τελικά δημιουργεί ένα φίλτρο στα κύματα που κυκλοφορούν στο σώμα.
Τώρα θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι, Ο χρωματισμός ΔΕΝ είναι κακό πράγμα, αρκεί να είναι αυτός που θέλουμε! Όλα αυτά τα παραπάνω περιγράφουν την ατελή μεταφορά ενός κύματος από την δημιουργία του μέχρι την καταγραφή του. Και όλα αυτά είναι που δίνουν τελικά το χρώμα στον ήχο που ακούμε. Άλλοι προτιμούν τον ήχο τους περισσότερο χρωματισμένο με αρμονικές, άλλοι προτιμούν τον ήχο τους πιο καθαρό. Και μια που μιλάω για χρωματισμό, μην ξεχάσω να πω ότι όλα αυτά που ισχύουν για τις ενώσεις που υπάρχουν σε μία κιθάρα, ισχύουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό για την ποιότητα των ξύλων που χρησιμοποιούνται. Ας μην μπλέξουμε και σε αυτό όμως, απλά ας πούμε ότι είναι τόσο ιδιότυπα τα χαρακτηριστικά των διαφόρων ξύλων, μέχρι που η ηλικία του δένδρου (όχι απλά ο τύπος και η τοποθεσία του) παίζουν ρόλο.

Αποσυνδεδεμένος geonahta

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 20
  • Φύλο: Άντρας
  • πάμε...2ημίτονα και μετά βιμπράτο
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #14 στις: 23/10/02, 11:17 »
Ας περάσουμε λοιπόν τώρα στο κάτω μέρος της κιθάρας, στον καβαλάρη. Αν λοιπόν ένα μέρος των κυμάτων περνάνε από το μπράτσο, ένα άλλο αντίστοιχο (και για κάποιους σημαντικότερο) περνάει από τον καβαλάρη. Πάλι οι διάφοροι σχεδιαστές προτείνουν ο καθένας την λύση του. Stop tail, hard tail, soft tail, tremolo, floyd rose tremolo και όπως αλλιώς το έχει ονομάσει ο καθένας! Για να καταλάβεις καλύτερα τι συμβαίνει εκεί, απλά σκέψου ότι είσαι το επόμενο κύμα που προσπαθεί να περάσει από τον καβαλάρη!!! Από έναν καβαλάρη σαν αυτόν που βρίσκεις σε μία Les Paul περνάς πάνω σε ένα μεταλλικό κομμάτι το οποίο είναι βιδωμένο βαθιά στο σώμα της κιθάρας. Αν βρεθείς σε μία Stratocaster θα έχεις να κάνεις με ένα υποτυπώδες tremolo το οποίο είναι μεταλλικό αλλά πατάει πάνω σε ελατήρια τα οποία αποδυναμώνουν λίγο τον χαρακτήρα σου! Τέλος σε ένα Floyd Rose έχεις να περάσεις από κάτι διακλαδώσεις περίπλοκες για να καταφέρεις να φτάσεις το σώμα, πολλές πιθανότητες υπάρχουν να μην το δεις μάλιστα γιατί εκεί που οι άλλες κιθάρες έχουν καρδιά αυτές έχουν τρύπα! =) Και ξαναλέω εδώ ότι ο χρωματισμός (ή η απουσία του) δεν είναι κακός, αρκεί να είναι αυτός που εμείς θέλουμε! Έτσι ανάλογα με τι θέλουμε πρέπει να κάνουμε υποχωρήσεις σε έναν τομέα(δημιουργική χρήση του tremolo) έναντι ενός άλλου (ποιότητα ήχου). Δεν είναι πάντα ανταγωνιστικοί οι παραπάνω τομείς, απλά όταν αυξάνουν ΚΑΙ οι δύο μαζί, τότε η τιμή της κιθάρας πολλαπλασιάζεται! Το θέμα είναι να ξέρεις σε ποιο σημείο θέλεις και μπορείς  να κάτσεις σε αυτήν την τραμπάλα!

Αυτά για την ώρα!

ΥΓ1. Πολλά από τα παραπάνω πάνε περίπατο όταν το σήμα από τους μαγνήτες περάσει από τόνους παραμόρφωσης και διαμόρφωσης σε πεταλάκια/ενισχυτές/ ηχεία! Γι’αυτό και καλλιτέχνες με πιο βρώμικο ήχο έχουν κιθάρες πιο πολύ λειτουργικές ( με λεπτά/ψηλά μπράτσα, floy rose, bolt on). Δεν πιστεύω όμως να δεις κάποιον jazzίστα να παίζει με ibanez gem, και αυτό όχι γιατί το παράξενο headstock δεν ταιριάζει με τα brass της υπόλοιπης μπάντας! Κοίτα και τον BBKing, έχει τόσο πολύ συνδεθεί με την κιθάρα και τον ήχο της που σίγουρα μπορείς να τον καταλάβεις από την πρώτη νότα του (και δεν λέω δεύτερη νότα γιατί και μία Kramer να του φορέσεις για γραβάτα (τόσο ψηλά τις φοράει τις κιθάρες), πάλι διαμάντια θα έβγαζαν τα χέρια του!)
ΥΓ2. Πολλά από τα παραπάνω ισχύουν και στις κλασικές κιθάρες, και ακόμα περισσότερο στις ηλεκτρικές κιθάρες με αντηχεία.
ΥΓ3. Το να τα νιώσεις όλα αυτά σε μία κιθάρα είναι μία πνευματική άσκηση, το να βρεις τελικά πια κιθάρα είναι αυτή που θέλεις να παίξεις αυτήν την νότα που γυρνάει στο μυαλό σου είναι τέχνη...
ΥΓ4. Δεν κατάλαβα πιο ακριβώς κόλπο του diving θέλεις συνονόματε να σου περιγράψω, δεν είναι δα ότι είμαι και κανένας πολύ καλός παίκτης! Απλά είμαι παρατηρητικός και αναλυτικός. Ίσως παραπάνω απ’όσο χρειάζεται καμιά φορά!


Lord-George

  • Επισκέπτης
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #15 στις: 23/10/02, 13:43 »
Δηλαδή μια κιθάρα neck-trough με floyd rose θα έχει γενικά μπάσσο ήχο?

Η Floyd Rose έβγαλε ένα νέο τρέμολο που είναι πανεύκολο στη χρήση και αλλάζεις χορδές σε λιγότερο από 1 λεπτο!
www.floydrose.com

Tι εννοείς με τον όρο χρωματισμό?

Αποσυνδεδεμένος geonahta

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 20
  • Φύλο: Άντρας
  • πάμε...2ημίτονα και μετά βιμπράτο
    • Προφίλ
Re:Πιθανότητες διάλυσης ηλεκτρικής κιθαρες
« Απάντηση #16 στις: 23/10/02, 14:27 »
Το συγκεκριμένο tremolo του Floyd Rose απαιτεί την χρήση των ειδικών χορδών... Τώρα κατά πόσο θα επικρατήσει κάτι τέτοιο, το βλέπω αρκετά αμφίβολο. Η αγορά (και με αυτόν τον όρο δεν εννοώ μόνο τους τελικούς αγοραστές) δεν δείχνει προτίμιση σε "προστατευόμενες πατέντες"...Δηλαδή αν αυτές τις χορδές τις φτιάχνει μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία , τότε δύσκολα θα καταφέρει να τις επιβάλει στην αγορά. Άσε που δεν ξέρω κατά πόσο έχει ενδιαφέρον για τις εταιρείες να σχεδιάσουν μια κιθάρα με μία ασυμβατότητα με τις μέχρι αυτήν την στιγμή χρησιμοποιούμενες χορδές. Κάποιες εταιρείες θα το τολμήσουν αλλά μην περιμένεις να δεις πάνω από μία δύο κιθάρες σε μία βιτρίνα (και αυτό σε κανένα χρόνο στην Ελλάδα), και μάλιστα πολύς κόσμος θα σταματάει να τις δει, αλλά δύσκολα θα τις αγοράζει... Ίσως να πάρει και έναν γνωστό κιθαρίστα για διαφήμιση, και να τον δούμε να μας λέει πως τον έσωσε σε μία συναυλία.. κλπ κλπ. (βέβαια ξέρουμε ότι οι περισσότεροι από τους γνωστούς κιθαρίστες έχουν ανθρώπους που δεν κάνουν άλλη δουλειά από να κουρδίζουν τις κιθάρες τους, και να έχουν πάντα κάποια σαν back up) . Με λίγα λόγια τις βλέπω να μαζεύουν σκόνη όπως κάτι 7χορδες που έβλεπα για χρόνια να στέκουν σε βιτρίνες απλά και μόνο για να τραβήξουν τον κόσμο να τις χαζέψει!!!  
Για τις άλλες δύο ερωτήσεις θα απαντήσω μαζί. Η χορδές όταν πάλονται δημιουργούν έναν ήχο, μία ημιτονοειδή κίνηση. Τα διάφορα χαρακτηριστικά της σχεδίασης της κιθάρας μεταβάλουν την συγκεκριμένη παλμική κίνηση, και την διαμορφώνουν ανάλογα. Για να ακούσεις μία νότα χωρίς τον παραπάνω χρωματισμό πάρε ένα διαπασών και χτύπησέ το, ή ακόμα πιο απλά, απλή ημιτονοειδής κυματομορφή είναι το "beep" του υπολογιστή. Αν έχεις ακούσει κάποιο παιδικό αρμόνιο που βασίζεται σε αυτές τις απλές κυματομορφές θα έχεις να πεις ότι ο ήχος τους δεν έχει ενδιαφέρον, σαν να μην έχει περιεχόμενο, βάθος. Όλα τα παραπάνω που σου λείπουν είναι η επίδραση των χαρακτηριστικών του κάθε οργάνου, πάνω στην βασική κυμματομορφή. Με μεταφορικά λόγια το "κατσάρωμα" της χειρουργικής ακριβείας κυματομορφής! Θα μου πεις που να δω εγώ κυματομορφές, απλά γράψε μερικές νότες στο Soundrecorder των windows και κοίτα το μαυροπράσινο παραθυράκι!!! Θα δεις ότι αν παίξεις μία νότα στην κιθάρα και γράψεις και τον Μπιπ Μπιπ του τηλεφώνου σου, η πρώτη θα είναι "τσαλακωμένη" ενώ η δεύτερη πιο στρογγυλή. Αυτό (για να στο εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται) είναι ο χρωματισμός. Τώρα γιατί συμβαίνει ο χρωματισμός αυτός έχει να κάνει με όλα αυτά που έγραψα στα προηγούμενα posts μου, καθώς και με αρκετά ακόμα χαρακτηριστικά. Η ποιότητα και τα υλικά των χορδών, το μέσο διέγερσής τους (πένα/δάχτυλα/νύχια), οι μαγνήτες, τα πηνία τους, το ξύλο του σώματος και της ταστιέρας, ο καβαλάρης (τόσο το υλικό του, όσο και η σχεδίασή του)...είναι όλα αυτά μερικοί από τους παράγοντες που πέρνουν την κατά τα άλλα απλή παλμική κίνηση της χορδής και την δίνουν "χρώμα". Και όλα αυτά πριν φτάσουμε να μιλάμε για ενισχυτές, πεταλάκια, διαφορετικές εντάσεις ενισχυτών, ηχεία, χώρους ακρόασης...
Και η απάντηση για το αν μία neck-through κιθάρα με floyd rose tremolo θα έχει γενικά μπάσο ήχο, είναι όχι! χεχε, σιγά μην ήταν έτσι απλά τα πράγματα!!! Αν κρατήσουμε ΌΛΕΣ τις άλλες παραμέτρους σταθερές, τότε η επίδραση που έχουν αυτά τα δύο χαρακτηριστικά θα ήταν από την μία να ευνοούν τις χαμηλές συχνότητες (neck through) και από την άλλη να σβύνουν την ενέργεια των κυμματων (floyd rose). Δεν νομίζω να μπορώ να σου απαντήσω λοιπόν το αλγεβρικό άθροισμά τους πιό θα ήταν, και να είσαι σίγουρος ότι δύσκολα θα καταφέρεις να κρατήσεις ΌΛΕΣ τις άλλες παραμέτρους σταθερές σε δύο πραγματικές κιθάρες! Άσε που οι διαφορές μπορεί να είναι περισσότερο ψυχοσωματικές παρά πραγματικές τελικά...  ;D
Αυτάααα

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
5 Απαντήσεις
3650 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/12/05, 01:35
από sitsanakak
37 Απαντήσεις
15548 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/10/06, 19:26
από Ibanezακιας
21 Απαντήσεις
18873 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/12/06, 16:28
από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI -
9 Απαντήσεις
17342 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/03/08, 15:01
από jorje
25 Απαντήσεις
9775 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/06/07, 15:09
από gers
7 Απαντήσεις
11391 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/10/10, 15:55
από Πάνος Μαλαχιάς
52 Απαντήσεις
21031 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/01/08, 19:29
από Solstafir
5 Απαντήσεις
3576 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/03/08, 19:44
από ταξίμης
4 Απαντήσεις
3040 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/03/09, 13:07
από NickP
3 Απαντήσεις
2737 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/04/19, 15:05
από ΠΟΙΟΣ