Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Κιθάρα - Μάρκες και τύποι => Μήνυμα ξεκίνησε από: adr1anos στις 26/09/17, 13:30
-
Παίζουν ρόλο τα ξύλα κλπ κλπ?.. ΝΑΙ λοιπόν, με αποδείξεις:
! No longer available (http://youtube.com/watch?v=nrEar7dgVwI#)
-
Μηλαμε για διαφορες που τις φερνεις με το EQ εκει που θες..αρα..κλαην..(αν και παλι μπορουμε να πουμε δεν εχουν ιδιες διαστασεις τα ξυλα,και δεν ξερουμε αν εβαλε καινουριο σετ χορδων στην μια και μετα αλλο σετ ιδιο αλλα παλι καινουριο στην αλλη κτλ,αλλα δεν εχει νοημα ολο αυτο)
-
Εδώ έχει περισσότερες λεπτομέρειες:
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/is_tonewood_a_myth_how_different_types_of_wood_affect_your_electric_guitar_sound.html (https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/is_tonewood_a_myth_how_different_types_of_wood_affect_your_electric_guitar_sound.html)
-
Η αληθεια ειναι πως ποτε δεν με θυμαμαι να δεινω σημασια στο ξυλο του σωματος οταν κοιτουσα οργανα.Μονο αν ειχε ωραια νερα το προσεχα.Δηλαδη καθαρα εμφανησιακα.Και πιστευω πως θα συνεχισω το ιδιο τροπαριο ;D
-
Προσωπική άποψη: οτιδήποτε αποτελεί μέρος της κιθάρας (body, neck, headstock, bridge, strings etc.) διαμορφώνει τον ήχο της - άρα και τα ξύλα από τα οποία είναι κατασκευασμένα το σώμα, ο λαιμός, και το headstock της κιθάρας.
Βέβαια, ο βαθμός στον οποία τα ξύλα επηρεάζουν τον ήχο θεωρώ πως είναι σχετικά μικρός, σε σχέση με άλλους παράγοντες όπως είναι, για παράδειγμα, οι μαγνήτες, η γέφυρα, και οι χορδές (διάμετρος --> βάρος / "τάση") καθώς επίσης και διάφορες σχεδιαστικές επιλογές (π.χ. bold-on vs. neck-thru construction ή 25.5" vs. 24.75" scale). Επίσης, τον μεγαλύτερο ρόλο στη διαμόρφωση του ήχου τον παίζει ο ενισχυτής. Επιπλέον, με high output μαγνήτες σε high gain καταστάσεις στο lead channel ή / και σε περιπτώσεις όπου έχουμε compressors στο signal chain ή post-processing του ήχου (π.χ. σε ηχογράφηση), η επίδραση του ξύλου στον τελικό ήχο γίνεται λιγότερο αντιληπτή (τουλάχιστον από το μέσο κιθαρίστα).
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Η βασικότερη διαφορά είναι πως κάποια ξύλα βγάζουν bright ήχο ενώ άλλα βγάζουν warm ήχο - για αυτό και κάποιοι μαγνήτες ακούγονται καλά σε μια κιθάρα και άσχημα σε μια άλλη, για αυτό και γίνονται συζητήσεις του στυλ "ο τάδε μαγνήτης θερίζει σε alder αλλά λασπώνει σε mahogany" ή "ο δείνα μαγνήτης είναι μανούλα για bolt-on FR-equipped super-strats" κ.λ.π. Τώρα, αν ο μέσος κιθαρίστας θα καταλάβει σε ένα A/B blind test με high output μαγνήτες και high gain στο distortion channel αν η κιθάρα είναι από alder ή από mahogany, εξαρτάται από το άτομο και την κιθάρα. Αλλά η βασική διαφορά στο ηχόχρωμα των ξύλων υπάρχει, τι να κάνουμε. Απλά είναι δύσκολο να το αποδείξεις με επιστημονικό τρόπο γιατί δεν μπορείς να αφαιρέσεις από την εξίσωση και τους άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τον ήχο (π.χ. tremolo), δηλ. να απομονώσεις την επίδραση του ξύλου και μόνο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα. Αλλά όπως ανέφερα ήδη, αν δεν υπήρχε, δε θα μιλάγαμε για το ποιος μαγνήτης ταιριάζει σε ποια κιθάρα (και αυτό ισχύει για όλους τους μαγνήτες, passive και active - στους τελευταίους η επίδραση του ξύλου είναι μικρότερη, λόγω του compression και του high output, και φαίνεται και λιγότερο γιατί συνήθως άτομα με EMG ή Blackouts στην κιθάρα τους δεν παίζουν συχνά με καθαρά, αλλά υπάρχει: ρωτήστε οποιοδήποτε metalhead αν του ακούγεται το ίδιο ο EMG 81 σε mahogany ή σε alder. Κατά 99% θα απαντήσει πως έχεις descent ήχο και στις 2 περιπτώσεις, ακούς τα famous χαρακτηριστικά του EMG 81, αλλά προτιμά αυτόν το μαγνήτη σε mahogany.).
Πέραν αυτού, αυτό που παίζει επίσης ρόλο είναι το βάρος του σώματος - δύο κιθάρες με σώμα από το ίδιο υλικό όπου η μία είναι λεπτή και ελαφριά και η άλλη ογκώδης και βαριά θα διαφέρουν αρκετά ως προς το πόσο bright ή warm είναι καθώς και ως προς το sustain.
Τέλος, επειδή η κιθάρα δεν είναι μόνο ένα χρηστικό εργαλείο αλλά και ένα μέσο έκφρασης και "παραγωγής τέχνης" (λίγο οξύμωρο η ταυτόχρονη χρήση των λέξεων "παραγωγή" και "τέχνη" ταυτόχρονα, δεν έβρισκα πως αλλιώς να το πω...) καθώς και ένα αντικείμενο με τη δική του, αυτόνομη ομορφιά (πέρα από την ομορφιά που έχει να κάνει με τον ήχο της), τα ξύλα σίγουρα παίζουν και ρόλο αισθητικό (π.χ. να έχει ωραία νερά ή ωραίο χρώμα το ξύλο) αλλά και επιδρούν στο playability (π.χ. λατρεύω τα fretboards από ebony) και στο γενικότερο feeling και δέσιμο κάποιου με την κιθάρα.
Αυτά τα ολίγα για τα κΣύλα ( ;D ) , σίγουρα υπάρχουν πολλοί που διαφωνούν ("τα ξύλα δεν επηρεάζουν τον ήχο της κιθάρας") και άλλοι που το πάνε στο άλλο άκρο ("τα ξύλα είναι το παν"). Η αλήθεια συνήθως βρίσκεται κάπου στη μέση.
-
Εγώ πάλι πιστεύω ότι ναι, επηρρεάζουν τον ήχο.
Αλλά είναι τόσο ανεπαίσθητο, που δεν είναι άξιο λόγου.
Βλέπω ότι έχουμε μια μεταλλική χορδή, η οποία από την μία πλευρά είναι στο nut ή το τάστο, κι από την άλλη στη γέφυρα.
Και ανάμεσα πατάμε και ένα τάστο. Άρα ουσιαστικά η χορδή δονείται μεταξύ δύο μεταλλικών στοιχείων.
Αυτή τη δόνηση πιάνει ο μαγνήτης.
Σαφώς και το υλικό (ξύλο ή ότι άλλο είναι το όργανο) θα ταλαντωθεί, θα απορροφήσει, θα επηρρεάσει.
Αλλά είναι τόσο λίγο, που κατ' εμέ, δεν είναι αναγνωρίσιμο.
Anyway, ακόμα και αν ως placebo effect λειτουργεί σε κάποιους, δεν είναι κακό. Αντιθέτως. Αν κάποιου του αρέσει κάποιο ξύλο περισσότερο, ε σίγουρα κάποιο λόγο θα έχει.
Απλά -προσωπικά πάντα- θεωρώ ότι το ποσοστό στον τελικό ήχο είναι τοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοσο μικρό που δεν αξίζει τον κόπο κάποιος να μπει σε αυτή τη διαδικασία...
-
Μόνο η δόνηση της συρμάτινης χορδής μπορεί να αλλάξει τη μαγνητική ροή του μαγνητικού πεδίου ώστε να επάγεται ρεύμα στο τύλιγμα του πηνίου. Βασικό Αξίωμα Φυσικής.
Όλα τα υπόλοιπα είναι διαφημιστικά….
Αν απ’ το ξύλο (καπάκι, σώμα κιθάρας) μπορεί και δονεί τις συρμάτινες χορδές τότε ναι θα υπάρχει κάποιος επηρεασμός αλλιώς φτηνιάρικος ‘’μαγνήτης’’….Πλήρης πληροφορίες και ανάλυση στο άρθρο μου εδώ (http://forum.kithara.gr/index.php?topic=90795.msg724508#new): ειδικά στο συνημμένο εκεί video που φαίνεται καθαρά πως το ξύλο επηρεάζει και γιατί....
-
Για ξύλο είστε όλοι σας!! χαχαχαχα >:D
-
Για μένα ο παράγοντας "ξύλο", και όπως τον έχω μετρήσει πλέον από διαφορετική ματιά, δίνει την πολυτέλεια σε εταιρίες, κατασκευαστές, τεχνικούς, μαρκετίστες κτλ να έχουν ένα αστάθμητο παράγοντα τον οποίο μπορούν να επικαλεστούν όταν δεν υπάρχει ..απάντηση και φυσικά απόδειξη.
Τα ξύλα σε μία ηλεκτρική κιθάρα, έχουν να κάνουν μόνο ως προς την αίσθηση, την ομορφιά τους, και την ανθεκτικότητα τους.
Μην πέσετε να με φάτε, είναι απλά η άποψη μου.
-
Παίζουν ρόλο τα ξύλα κλπ κλπ?.. ΝΑΙ λοιπόν, με αποδείξεις:
! No longer available ([url]http://youtube.com/watch?v=nrEar7dgVwI#[/url])
:up
Πολύ καλό, μάλιστα ο μινιμαλισμός του συγκεκριμένου σεταπ, δηλ μόνο ένας ίδιος μαγνήτης, ίδιο bridge, δεν αφήνει και περιθώρια κατασκευαστικών αποκλίσεων, η μόνη απόκλιση θα μπορούσε να είναι στο πόσο σφιχτά βίδωσε σώμα με neck, και πόσο σφικτά την γέφυρα.
Αρα αποδεικνύεται και πειραματικά αυτό που λέει η θεωρία οτι δηλ διαφορετικά ξύλα θα αποροφήσουν διαφορετικό φάσμα αρμονικών, ή θα εξουδετερώσουν συγκεκριμένες αρμονικές στην ταλάντωση της χορδής, πράγμα που αποτυπώνεται τελικά σε ηλεκτρικές συχνότητες που παράγονται στον μαγνήτη και τελικά σε ακουστικές στον ενισχυτή.
Και να φανταστούμε εδώ οτι ο σημαντικότερος παράγοντας : neck παραμένει σταθερός!!! Για να άλλαζε και αυτό, οι διαφορές θα ήταν ακόμη μεγαλύτερες! Πιστεύω οτι μια κιθάρα φτιαγμένη απο πολύ σκληρό μεταλο, ή μοντέρνα συνθετικά υλικά θα είχε πολύ περισσότερο sustain αλλά μάλλον θα είχε ήχο .... ενοχλητικό σε πολλά αυτιά...
-
Οργανα απο συνθετικα υλικα υπαρχουν παρα πολλα.Κιθατες μπασα μπουζουκια βιολια με piezo.
Γενικα ειναι σαν να λεμε "εχω λαμποργκινι με 800 αλογα,θα βαλω αλλη εξατμηση,θα γινουν 820 και θα παει πιο καλα".
Οκ,ναι,θα παει,αλλα δεν ειναι αυτα τα 20 αλογα που θα δωσουν τις σουπερ επιδωσεις στο αμαξι
-
Πιστεύω οτι μια κιθάρα φτιαγμένη απο πολύ σκληρό μεταλο, ή μοντέρνα συνθετικά υλικά θα είχε πολύ περισσότερο sustain αλλά μάλλον θα είχε ήχο .... ενοχλητικό σε πολλά αυτιά...
Είχε στα 80s τις Steinberger από Carbon-fiber & γραφίτη, που κατ' εμέ, σπέρνανε ;D ;D ;D
-
εδώ ένα καλό τεστ
τέτοιο σας χρειάζεται ...
https://www.youtube.com/watch?v=h-NmstoO_3c (https://www.youtube.com/watch?v=h-NmstoO_3c)
-
Προσωπική άποψη: οτιδήποτε αποτελεί μέρος της κιθάρας (body, neck, headstock, bridge, strings etc.) διαμορφώνει τον ήχο της - άρα και τα ξύλα από τα οποία είναι κατασκευασμένα το σώμα, ο λαιμός, και το headstock της κιθάρας.
Βέβαια, ο βαθμός στον οποία τα ξύλα επηρεάζουν τον ήχο θεωρώ πως είναι σχετικά μικρός, σε σχέση με άλλους παράγοντες όπως είναι, για παράδειγμα, οι μαγνήτες, η γέφυρα, και οι χορδές (διάμετρος --> βάρος / "τάση") καθώς επίσης και διάφορες σχεδιαστικές επιλογές (π.χ. bold-on vs. neck-thru construction ή 25.5" vs. 24.75" scale). Επίσης, τον μεγαλύτερο ρόλο στη διαμόρφωση του ήχου τον παίζει ο ενισχυτής. Επιπλέον, με high output μαγνήτες σε high gain καταστάσεις στο lead channel ή / και σε περιπτώσεις όπου έχουμε compressors στο signal chain ή post-processing του ήχου (π.χ. σε ηχογράφηση), η επίδραση του ξύλου στον τελικό ήχο γίνεται λιγότερο αντιληπτή (τουλάχιστον από το μέσο κιθαρίστα).
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Η βασικότερη διαφορά είναι πως κάποια ξύλα βγάζουν bright ήχο ενώ άλλα βγάζουν warm ήχο - για αυτό και κάποιοι μαγνήτες ακούγονται καλά σε μια κιθάρα και άσχημα σε μια άλλη, για αυτό και γίνονται συζητήσεις του στυλ "ο τάδε μαγνήτης θερίζει σε alder αλλά λασπώνει σε mahogany" ή "ο δείνα μαγνήτης είναι μανούλα για bolt-on FR-equipped super-strats" κ.λ.π. Τώρα, αν ο μέσος κιθαρίστας θα καταλάβει σε ένα A/B blind test με high output μαγνήτες και high gain στο distortion channel αν η κιθάρα είναι από alder ή από mahogany, εξαρτάται από το άτομο και την κιθάρα. Αλλά η βασική διαφορά στο ηχόχρωμα των ξύλων υπάρχει, τι να κάνουμε. Απλά είναι δύσκολο να το αποδείξεις με επιστημονικό τρόπο γιατί δεν μπορείς να αφαιρέσεις από την εξίσωση και τους άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τον ήχο (π.χ. tremolo), δηλ. να απομονώσεις την επίδραση του ξύλου και μόνο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα. Αλλά όπως ανέφερα ήδη, αν δεν υπήρχε, δε θα μιλάγαμε για το ποιος μαγνήτης ταιριάζει σε ποια κιθάρα (και αυτό ισχύει για όλους τους μαγνήτες, passive και active - στους τελευταίους η επίδραση του ξύλου είναι μικρότερη, λόγω του compression και του high output, και φαίνεται και λιγότερο γιατί συνήθως άτομα με EMG ή Blackouts στην κιθάρα τους δεν παίζουν συχνά με καθαρά, αλλά υπάρχει: ρωτήστε οποιοδήποτε metalhead αν του ακούγεται το ίδιο ο EMG 81 σε mahogany ή σε alder. Κατά 99% θα απαντήσει πως έχεις descent ήχο και στις 2 περιπτώσεις, ακούς τα famous χαρακτηριστικά του EMG 81, αλλά προτιμά αυτόν το μαγνήτη σε mahogany.).
Πέραν αυτού, αυτό που παίζει επίσης ρόλο είναι το βάρος του σώματος - δύο κιθάρες με σώμα από το ίδιο υλικό όπου η μία είναι λεπτή και ελαφριά και η άλλη ογκώδης και βαριά θα διαφέρουν αρκετά ως προς το πόσο bright ή warm είναι καθώς και ως προς το sustain.
Τέλος, επειδή η κιθάρα δεν είναι μόνο ένα χρηστικό εργαλείο αλλά και ένα μέσο έκφρασης και "παραγωγής τέχνης" (λίγο οξύμωρο η ταυτόχρονη χρήση των λέξεων "παραγωγή" και "τέχνη" ταυτόχρονα, δεν έβρισκα πως αλλιώς να το πω...) καθώς και ένα αντικείμενο με τη δική του, αυτόνομη ομορφιά (πέρα από την ομορφιά που έχει να κάνει με τον ήχο της), τα ξύλα σίγουρα παίζουν και ρόλο αισθητικό (π.χ. να έχει ωραία νερά ή ωραίο χρώμα το ξύλο) αλλά και επιδρούν στο playability (π.χ. λατρεύω τα fretboards από ebony) και στο γενικότερο feeling και δέσιμο κάποιου με την κιθάρα.
Αυτά τα ολίγα για τα κΣύλα ( ;D ) , σίγουρα υπάρχουν πολλοί που διαφωνούν ("τα ξύλα δεν επηρεάζουν τον ήχο της κιθάρας") και άλλοι που το πάνε στο άλλο άκρο ("τα ξύλα είναι το παν"). Η αλήθεια συνήθως βρίσκεται κάπου στη μέση.
+1000
-
ρωτήστε οποιοδήποτε metalhead αν του ακούγεται το ίδιο ο EMG 81 σε mahogany ή σε alder. Κατά 99% θα απαντήσει πως έχεις descent ήχο και στις 2 περιπτώσεις, ακούς τα famous χαρακτηριστικά του EMG 81, αλλά προτιμά αυτόν το μαγνήτη σε mahogany.).
νομίζω οτι το active design πρωτοβγήκε για Jazz κιθάρες. Προσωπικά, τα καθαρά του 81/60 σετ σε mahogany τα βρίσκω φανταστικά. Τα Καθαρά του 85/81 σε alder/maple έτσι και έτσι.
Πέραν αυτού, αυτό που παίζει επίσης ρόλο είναι το βάρος του σώματος - δύο κιθάρες με σώμα από το ίδιο υλικό όπου η μία είναι λεπτή και ελαφριά και η άλλη ογκώδης και βαριά θα διαφέρουν αρκετά ως προς το πόσο bright ή warm είναι καθώς και ως προς το sustain.
Αυτό, δεν το πιστεύω, η τουλάχιστον δεν νομίζω οτι είναι πρωτογενής παράγοντας, όπως είναι η ακαμψία/σταθερότητα σε συγκεκριμένες περιοχές συχνοτήτων.
-
panixgr, το ίδιο έχω διαβάσει κι εγώ κάπου για τους active, ότι βγήκαν για Jazz applications. Επίσης, ανήκω κι εγώ στη μειοψηφία των ατόμων που βρίσκουμε τα καθαρά των EMG εκπληκτικά - προσωπικά, τα προτιμώ σε πολλές περιπτώσεις από τα καθαρά των passive pickups, δε ξέρω, έχουν κάτι που μου αρέσει πολύ.
Όσο για το βάρος του σώματος, δε ξέρω. Θεωρητικά, έχοντας δύο κιθάρες ίδιες σε όλα, όπου όμως το σώμα της μίας για κάποιο λόγο ζυγίζει π.χ. 2-3 κιλά περισσότερο από το σώμα της άλλης (κι ας είναι από το ίδιο υλικό, απλά γιατί είναι άλλο κομμάτι ξύλο - π.χ. από άλλο δέντρο), θα περίμενα να υπάρχουν διαφορές στον ήχο ή έστω στο sustain. (Τώρα, αν και κάτω υπό ποιες συνθήκες θα γινόντουσαν αντιληπτές από το αυτί, αυτό είναι άλλη κουβέντα.) Κι αυτό γιατί, δεδομένου πως το σχήμα / ο όγκος των δύο σωμάτων στο παραπάνω θεωρητικό παράδειγμα είναι ο ίδιος, μεγαλύτερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη πυκνότητα, άρα λογικά ( ; ) και ελαφρώς διαφορετική απόκριση συχνότητας των δύο συστημάτων (για να το δούμε και λίγο πιο αυστηρά! ;D ) καθώς και ελαφρώς διαφορετικό sustain (ή, αν θες, ρυθμό απόσβεσης των ταλαντώσεων πάνω στο σώμα). Εικασίες κάνω, φυσικά, δεν έχω την απάντηση - και τα παραπάνω περί απόκρισης συχνότητας και απόσβεσης ταλαντώσεων κ.λ.π. προφανώς δεν αποτελούν επιστήμη σε καμία περίπτωση, απλά είναι η προσπάθειά μου να εξηγήσω ένα φαινόμενο (take it with a pinch of salt, που λένε και στο χωριό μου!).
-
Εκτός από το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το πείραμα που έκανε το τύπος στο video με τις σανίδες αντί για σώμα δεν ανταποκρίνεται αρκετά στη λειτουργία μιας πραγματικής ηλεκτρικής κιθάρας, εγώ θα έλεγα απλά ότι τα πάντα επηρρεάζουν τον ήχο. Τον τελευταίο καιρό υποψιάζομαι ότι ακόμα και η ατμοσφαιρική υγρασία προκαλεί μεταβολές σε αυτό που ακούω. Μιλάω για την ίδια κιθάρα, στον ίδιο ενισχυτή, με το ίδιο πετάλι μπροστά, με τις ίδιες ρυθμίσεις παντού, με ίδια καλώδια, με την ίδια πένα, στον ίδιο χώρο, δυό διαδοχικές μέρες με πολύ διαφορετικές καιρικές συνθήκες... τρέχα γύρευε δηλαδή. Πόσο σημαντική μπορεί να είναι η διαφορά στην πράξη, αυτό έχει σημασία. Και ως προς το ξύλο του σώματος, οι διαφορές για μένα είναι τόσο μικρές σε σχέση με την επίδραση του ενισχυτή, των μαγνητών, των χορδών κλπ, ώστε στην πράξη να μπορούν να θεωρηθούν αμελητέες.
-
Λετε να ψαξουμε την κιβωτο του Νωε,να κανουμε οργανα; :P :P
-
Κι αυτό γιατί, δεδομένου πως το σχήμα / ο όγκος των δύο σωμάτων στο παραπάνω θεωρητικό παράδειγμα είναι ο ίδιος, μεγαλύτερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη πυκνότητα,
η πυκνότητα είναι σταθερή για το ίδιο υλικό, η μαζα προκύπτει από : m = d * V , όπου m μάζα, d πυκνότητα , V όγκος.
-
Κοινώς, την πέταξα την πατάτα, δεν άντεξα! ;D
Σωστά, δε μπορεί να έχουν διαφορετική πυκνότητα δύο σώματα από το ίδιο υλικό, άρα για να διαφέρει η μάζα, θα πρέπει να διαφέρει και ο όγκος. Με άλλα λόγια, άκυρο το παράδειγμά μου, ευχαριστώ πολύ, καληνύχτα σας! (Ρε τι πατάτα πέταξα λέμεεεε.... ;D )
-
Μιλάω για την ίδια κιθάρα, στον ίδιο ενισχυτή, με το ίδιο πετάλι μπροστά, με τις ίδιες ρυθμίσεις παντού, με ίδια καλώδια, με την ίδια πένα, στον ίδιο χώρο, δυό διαδοχικές μέρες με πολύ διαφορετικές καιρικές συνθήκες...
Υπάρχει κάτι διαφορετικό κάθε φορά.
Ο τρόπος παιξίματος.
Είναι αδύνατο να παίξεις κάτι ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο δυο φορές.
Να είναι κοντά ναι, αλλά το ίδιο, δεν γίνεται.
-
Κοινώς, την πέταξα την πατάτα, δεν άντεξα! ;D
Σωστά, δε μπορεί να έχουν διαφορετική πυκνότητα δύο σώματα από το ίδιο υλικό, άρα για να διαφέρει η μάζα, θα πρέπει να διαφέρει και ο όγκος. Με άλλα λόγια, άκυρο το παράδειγμά μου, ευχαριστώ πολύ, καληνύχτα σας! (Ρε τι πατάτα πέταξα λέμεεεε.... ;D )
πιστεύω ότι δεν πέταξες πατάτα.
εφόσον μιλάμε για ξύλο και όχι για τεχνητά υλικά, η σύσταση και η πυκνότητα σε 2 διαφορετικά κομμάτια , ας είναι και από το ίδιο δέντρο , δεν μπορεί να είναι ίδιες , Πόσο μάλλον αν είναι απο διαφορετικό δέντρο του ίδιου είδους, διαφορετικής ηλικίας , με διαφορετικό τρόπο και συνθήκες ξήρανσης , κομμένα υπό διαφορετική γωνία κτλ κτλ .
Για παράδειγμα θα αναφέρω την προσωπική εμεπειρία που είχα αυτές τις μέρες βάφωντας ένα σώμα τελεκάστερ με βερνίκι εμποτισμού . αυτό που παρατήρησα απο το 1ο κιόλας χέρι είναι οτι το ξύλο δεν απορροφά το βερνίκι σε όλη του την επιφάνεια με τον ίδιο τρόπο . αυτό δείχνει διαφορετική πυκνότητα και υγρασία μεταξύ σημείων που υπάρχουν ρόζοι σε σχέση με τα σημεία που έχει "νερά" και σε σχέση με τα σημεία που δεν υπάρχει τίποτα απο αυτά.
-
Κοινώς, την πέταξα την πατάτα, δεν άντεξα! ;D
Σωστά, δε μπορεί να έχουν διαφορετική πυκνότητα δύο σώματα από το ίδιο υλικό, άρα για να διαφέρει η μάζα, θα πρέπει να διαφέρει και ο όγκος. Με άλλα λόγια, άκυρο το παράδειγμά μου, ευχαριστώ πολύ, καληνύχτα σας! (Ρε τι πατάτα πέταξα λέμεεεε.... ;D )
μάλλον εγω ήμουν κουρασμένος, τώρα που το ξαναδιαβάζω, μια χαρά το γραφεις, ίδιος όγκος μεγαλύτερο βάρος -> μεγαλύτερη πυκνότητα!
σορρυ!
-
Καλημέρα!
panixgr no need to be sorry, κι εγώ μπερδεύτηκα, μη νομίζεις! ;D
Κι εγώ κάπως έτσι το σκέφτηκα modfori όταν έγραψα το παράδειγμα, δηλ. πως δύο κομμάτια ξύλου του ίδιου είδους και όγκου μπορεί να έχουν στην πράξη διαφορές στην πυκνότητα (και επομένως και στη μάζα, άρα και στο βάρος) λόγω π.χ. διαφορετικής υγρασίας.
Αλλά γενικά ο panixgr έχει δίκιο πως στη θεωρία, η πυκνότητα είναι μια ιδιότητα του κάθε υλικού (π.χ. για το νερό είναι 1,000 kg/cm^{3} στους 4 βαθμούς Κελσίου, μια τιμή η οποία χρησιμοποιείται συχνά για κανονικοποίηση της τιμής πυκνότητας των διάφορων υλικών ως προς την πυκνότητα του νερού). Όμως στην πράξη, βλέπω πως π.χ. για το alder δίνεται 400-700 kg/cm^{3}, για το african mahogany 500-850 kg/cm^{3}, για το maple 600-750 kg/cm^{3} κ.λ.π. Άρα η πυκνότητα μπορεί όντως να διαφέρει από το ένα κομμάτι στο άλλο.
Mythbusted! ;D
-
Μιλάω για την ίδια κιθάρα, στον ίδιο ενισχυτή, με το ίδιο πετάλι μπροστά, με τις ίδιες ρυθμίσεις παντού, με ίδια καλώδια, με την ίδια πένα, στον ίδιο χώρο, δυό διαδοχικές μέρες με πολύ διαφορετικές καιρικές συνθήκες...
Υπάρχει κάτι διαφορετικό κάθε φορά. Ο τρόπος παιξίματος. Είναι αδύνατο να παίξεις κάτι ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο δυο φορές. Να είναι κοντά ναι, αλλά το ίδιο, δεν γίνεται.
Σε αυτό φυσικά δεν έχεις άδικο, αλλά είναι λίγο απίθανο ο τρόπος που παίζω να άλλαξε τόσο πολύ από τη μία μέρα στην άλλη...
-
Εκτός από το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το πείραμα που έκανε το τύπος στο video με τις σανίδες αντί για σώμα δεν ανταποκρίνεται αρκετά στη λειτουργία μιας πραγματικής ηλεκτρικής κιθάρας, εγώ θα έλεγα απλά ότι τα πάντα επηρρεάζουν τον ήχο. Τον τελευταίο καιρό υποψιάζομαι ότι ακόμα και η ατμοσφαιρική υγρασία προκαλεί μεταβολές σε αυτό που ακούω. Μιλάω για την ίδια κιθάρα, στον ίδιο ενισχυτή, με το ίδιο πετάλι μπροστά, με τις ίδιες ρυθμίσεις παντού, με ίδια καλώδια, με την ίδια πένα, στον ίδιο χώρο, δυό διαδοχικές μέρες με πολύ διαφορετικές καιρικές συνθήκες... τρέχα γύρευε δηλαδή. Πόσο σημαντική μπορεί να είναι η διαφορά στην πράξη, αυτό έχει σημασία. Και ως προς το ξύλο του σώματος, οι διαφορές για μένα είναι τόσο μικρές σε σχέση με την επίδραση του ενισχυτή, των μαγνητών, των χορδών κλπ, ώστε στην πράξη να μπορούν να θεωρηθούν αμελητέες.
είναι η εποχή που τρελαίνοντα τα truss rods μετά απο την περίοδο ραστώνης του καλοκαιριού. Και μόνο η αυξομείωση του action λόγω relief μπορεί να έχει αισθητό αποτέλεσμα στον ήχο.
-
είναι η εποχή που τρελαίνοντα τα truss rods μετά απο την περίοδο ραστώνης του καλοκαιριού. Και μόνο η αυξομείωση του action λόγω relief μπορεί να έχει αισθητό αποτέλεσμα στον ήχο.
Πολύ σωστά, και γι αυτό ακριβώς το λόγο όταν μίλησα για διαφορετικές καιρικές συνθήκες, δεν αναφέρθηκα σε μεταβολές θερμοκρασίας (που μπορούν να επιφέρουν αυξομειώσεις στο relief και γενικότερα διαφοροποιήσεις στο σετάρισμα μιας κιθάρας) αλλά σε μεταβολές υγρασίας. Αυτό ήταν που μού έκανε εντύπωση. Αν οι δύο αυτές μέρες είχαν πολύ διαφορετική θερμοκρασία, θα το απέδιδα εύκολα σε αυτό. Kαι φυσικά μίλησα για δύο διαδοχικές μέρες (πριν από αρκετό καιρό, όχι πρόσφατα), όχι για κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα στο οποίο πολλά μπορούν να συμβούν σε μια κιθάρα.
-
Και εχουμε το Α' ξυλο που θεωρειτε ως ξυλο που τονιζει τα μεσαια,και εχει πικνοτιτα 500-850.
Και παιρνουμε 2 κομματια,ενα με πικνοτιτα 500 και ενα με 800.
Ποιο θα ακουγετε πραριστο,και πιο μπασατο;
-
είναι η εποχή που τρελαίνοντα τα truss rods μετά απο την περίοδο ραστώνης του καλοκαιριού. Και μόνο η αυξομείωση του action λόγω relief μπορεί να έχει αισθητό αποτέλεσμα στον ήχο.
Πολύ σωστά, και γι αυτό ακριβώς το λόγο όταν μίλησα για διαφορετικές καιρικές συνθήκες, δεν αναφέρθηκα σε μεταβολές θερμοκρασίας (που μπορούν να επιφέρουν αυξομειώσεις στο relief και γενικότερα διαφοροποιήσεις στο σετάρισμα μιας κιθάρας) αλλά σε μεταβολές υγρασίας. Αυτό ήταν που μού έκανε εντύπωση. Αν οι δύο αυτές μέρες είχαν πολύ διαφορετική θερμοκρασία, θα το απέδιδα εύκολα σε αυτό. Kαι φυσικά μίλησα για δύο διαδοχικές μέρες (πριν από αρκετό καιρό, όχι πρόσφατα), όχι για κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα στο οποίο πολλά μπορούν να συμβούν σε μια κιθάρα.
μήπως η υγρασία παίζει επίσης ρόλο στην συμπεριφορά του neck? υγρο περιβάλλον -> φουσκωμένο ξύλο -> up bow. ξηρό περιβάλλον -> ξερο και μαζεμένο ξύλο -> back bow.
-
Ναι, παιζουν ρολο τα ξυλα της κιθαρας, ομως περισσοτερο ρολο παιζουν τα ξυλα του ενισχυτη και της καμπινας στον τελικο ηλεκτρικο ηχο... ;D
-
Ο δικός μου ενισχυτής δεν έχει ξύλα... :-[
-
Επησεις ρολο παιζει και ποσο ξυλο θελει ο κιθαριστας καθε μπαντας :P :P :P
-
μήπως η υγρασία παίζει επίσης ρόλο στην συμπεριφορά του neck? υγρο περιβάλλον -> φουσκωμένο ξύλο -> up bow. ξηρό περιβάλλον -> ξερο και μαζεμένο ξύλο -> back bow.
Tι να πω... θα μού φαινόταν λίγο απίθανη αυτή η θεωρία, δεδομένου ότι μιλάμε για την επίδραση σταδιακών μεταβολών της ατμοσφαιρικής υγρασίας σε lacquered ξύλο. Αν θυμάμαι καλά, κάποιος εδώ είχε πει ότι για πλάκα τού έβαλαν την κιθάρα στο ψυγείο και δεν εμφάνισε σοβαρό πρόβλημα. Και δεν θυμάμαι να παρατήρησα κάποια σοβαρή αλλαγή στο playability της κιθάρας, μόνο στον ήχο. Συνεχίζω να θεωρώ πιο πιθανό ότι η όποια επίδραση στον ήχο προέρχεται από κάπου αλλού και όχι από την κιθάρα...
-
Εμενα το μπασο.Σε ψυγειο θαλαμο 3-4°C και πρεπει να εκατσε κανα 2 μερες.Η ταστιερα (rosewood)ειχε μαλακωσει τοσο που με το νυχι εκανες βαθουλομα.
Καλοκαιρι,βγηκε στους 35°C και απο την διαφορα θερμοκρασιας γεμησε σταγωνε
ς υγρασιας παντου.τωρα εχει κανα 3-4-5 χρονια απο τοτε και κανενα προβλημα ποτε.
Βεβαια το ειχα αφησει να ηρεμησει λιγες μερες χωρις να παιξω και ενω ελεγα θα το παω σε τεχνικο να το ελεγξει,δεν το πηγα ποτες.Ετσι yolo ο saved..
ΥΓ υα ειχα κανει πανω μου..
-
μήπως η υγρασία παίζει επίσης ρόλο στην συμπεριφορά του neck? υγρο περιβάλλον -> φουσκωμένο ξύλο -> up bow. ξηρό περιβάλλον -> ξερο και μαζεμένο ξύλο -> back bow.
Tι να πω... θα μού φαινόταν λίγο απίθανη αυτή η θεωρία, δεδομένου ότι μιλάμε για την επίδραση σταδιακών μεταβολών της ατμοσφαιρικής υγρασίας σε lacquered ξύλο. Αν θυμάμαι καλά, κάποιος εδώ είχε πει ότι για πλάκα τού έβαλαν την κιθάρα στο ψυγείο και δεν εμφάνισε σοβαρό πρόβλημα. Και δεν θυμάμαι να παρατήρησα κάποια σοβαρή αλλαγή στο playability της κιθάρας, μόνο στον ήχο. Συνεχίζω να θεωρώ πιο πιθανό ότι η όποια επίδραση στον ήχο προέρχεται από κάπου αλλού και όχι από την κιθάρα...
σωστά.... χμμμ και με τα rosewood fretboards? αυτά δεν είναι lacquered. Ειπες οτι η θερμοκρασία παίζει ρόλο στο relief/back bow... οπότε μιλάμε για διαστολές συστολές του ξύλου σε σχέση με τις διαστολές/συστολές του truss rod... Δεν ξέρω, κατα τα φαινόμενα όλα αυτά παίζουν ρόλο.