Σελίδες:
  • #26 από Jezus στις 05 Feb 2008
  • Ναι το scale, sorry!  :)
  • #27 από Crossroad στις 05 Feb 2008
  • Τελικα με 9αρες χορδες παιζει η μειοψηφια των κιθαριστων;Tι λετε;
    Απορω πως με 10αρες ή 11αρες κανουν τοσο μεγαλα λυγισματα για blues klp γιατι οσο μικροτερες τοσο ευκολοτερο το bending αλλα χανεις σε tone.Εγω παιζω πανω απο 10 χρονια με 9αρες και σημερα που δοκιμασα με 10αρες μου φαινονται σκληρες,αλλα ο ηχος πιο καθαρος και διαυγης.Ελπιζω να συνηθισω.....
  • #28 από Solstafir στις 05 Feb 2008
  • 10ρες για πολλούς λόγους. Πέρα από τό ότι συνήθως τρίζουνε λιγότερο, γενικότερα είναι σάν να τραβάνε περισσότερο "τονο" από τήν κιθάρα και τα ξύλα της στόν ήχο, και βελτιώνουνε λίγο το sustain.
  • #29 από hot_sauce (φλουτσ) στις 05 Feb 2008
  • είναι λογικό..είναι μεγαλύτερες και σκληρότερες οπότε έχουν μεγαλύτερη δύναμη για να ολοκληρώσουν την ταλάντωση που ξεκίνησαν....
  • #30 από Jezus στις 06 Feb 2008
  • Τελικα με 9αρες χορδες παιζει η μειοψηφια των κιθαριστων;Tι λετε;
    Απορω πως με 10αρες ή 11αρες κανουν τοσο μεγαλα λυγισματα για blues klp γιατι οσο μικροτερες τοσο ευκολοτερο το bending αλλα χανεις σε tone.Εγω παιζω πανω απο 10 χρονια με 9αρες και σημερα που δοκιμασα με 10αρες μου φαινονται σκληρες,αλλα ο ηχος πιο καθαρος και διαυγης.Ελπιζω να συνηθισω.....

    Τι να πω, εγω παντως οσο πιο χοντρη η χορδη τοσο πιο ακριβες το μπεντ, με τις λεπτες δεν μπορω. ΚΑι οι 10αρες καποιες φορες μου φαινωντε πολυ μικρες, ενω ποτε δεν ειχα προβληματα με μπεντ... ισως φταιει το οτι παιζω και μπασο και εχουν σκληρινει και τα δαχτυλα στην οικοδομη, αλλα ποτε δεν χρησιμοποιησα δυναμη να κανω μπεντ...  :-\
    Η καλυτερη μου ειναι μια κιθαρα που ειναι κουρδισμενη Σι (σαν εφταχορδη) και λειπει η πρωτη χορδη, φοραει 13-56, η χαρα μου  :D
  • #31 από hoba στις 06 Feb 2008
  • Τελικα με 9αρες χορδες παιζει η μειοψηφια των κιθαριστων;Tι λετε;
    Απορω πως με 10αρες ή 11αρες κανουν τοσο μεγαλα λυγισματα για blues klp γιατι οσο μικροτερες τοσο ευκολοτερο το bending αλλα χανεις σε tone.Εγω παιζω πανω απο 10 χρονια με 9αρες και σημερα που δοκιμασα με 10αρες μου φαινονται σκληρες,αλλα ο ηχος πιο καθαρος και διαυγης.Ελπιζω να συνηθισω.....

    Τι να πω, εγω παντως οσο πιο χοντρη η χορδη τοσο πιο ακριβες το μπεντ, με τις λεπτες δεν μπορω. ΚΑι οι 10αρες καποιες φορες μου φαινωντε πολυ μικρες, ενω ποτε δεν ειχα προβληματα με μπεντ... ισως φταιει το οτι παιζω και μπασο και εχουν σκληρινει και τα δαχτυλα στην οικοδομη, αλλα ποτε δεν χρησιμοποιησα δυναμη να κανω μπεντ...  :-\
    Η καλυτερη μου ειναι μια κιθαρα που ειναι κουρδισμενη Σι (σαν εφταχορδη) και λειπει η πρωτη χορδη, φοραει 13-56, η χαρα μου  :D

    Α ρε Κωστα και εσυ σκατόκαφρος εισαι τελικα....Με την καλη εννοια βεβαια, και απειρο σεβασμο.. Βtw ποια θεωρεις εσυ καλυτερη σου κιθαρα? Την νεοφερτη εσπ να φανταστω? Καλοπαιχτη οπως και να εχει, και τα σπαει. :D
  • #32 από giannis70 στις 07 Feb 2008
  • Εγω παιζω με 10αρες και σκεφτομαι τωρα να βαλω 11αρες....το παιδι που μου σεταρει την κιθαρα μου ειπε να το αποφυγω γιατι ισως στραβωσει το μπρατσο...και οτι θα πρεπει να ριξω τονο,,,ισχυει κατι τετοιο?
  • #33 από Solstafir στις 08 Feb 2008
  • Ειδικά άν είναι κιθάρα με Floyd, 11άρες είναι πολύ δύσκολο να βάλεις, και όντως δέν είναι ότι καλύτερο για το μπράτσο τόση τάση πάνω του, αναγκαστικά θα χρειαστεί να ρίξεις ένα τόνο στό κούρδισμα. σίγουρα
  • #34 από mathanas στις 08 Feb 2008
  • 9 & 1/2 bigcore santana ghs.... Τις εβαλα στη κιθαρα (Squier standard cherryburst) και ειδα επιτελους προκοπη, sustain απιστευτο σε σχεση με πριν, γεμισε ο ηχος , δε τριζουν το intonation ερχεται ακριβως και το καλυτερο δεν ειναι τοσο σκληρες οσο οι 10 για οσους εχουν συνηθισει σε 9ρες....
  • #35 από Χάρης(DJ Ha) στις 08 Feb 2008
  • Γεια χαρα παιδια...

    Εχω μια ηλεκτρακουστικη Takamine με 11αρες χορδες πανω της. Την τελευταια φορα που την πηγα  για σερβις(καθαρισμα κ σεταρισμα)
    ρωτησα αν μπορουσαμε να αλλαξουμε "παχος" χορδων(ηθελα να το παω σε 10αρες) κ με ρωτησε  "τι φοραγε πριν".  Του απαντησα οτι ειχε 11αρες, οποτε μου ειπε " οτι θα βαλουμε παλι 11αρες, για να μην αλλαξουμε τις ρυθμισεις.( το Intonation εννουσε? )   ::)
     
    btw το intonation τι ειναι ακριβως? Ειναι να εχει τον ιδιο ηχο(αλλη οκταβα σαφως) στο 0 και στο 12ο ταστο? Ειναι κατι αλλο που περιεχει ο ορος...?  ???

    Η κυρια ερωτηση μου ειναι η εξης: (γνωριζω να αλλαζω χορδες). Εχω ενα σετακι καινουργιες 11αρες κ θελω να το βαλω πανω στην κιθαρα. (να τις αλλαξω δλδ με τις παλιες 11αρες που εχει) Μπορω να το κανω μονος μου? Εννοω μετα δεν  θα εχω καποιο προβλημα...
    Θα χρειαστει καποια ρυθμιση?Το intonation θα χαλασει?
  • #36 από don spiretos στις 08 Feb 2008
  • intonation ειναι το κουρδισμα της κιθαρας σε σχεση με τον εαυτο της...ΟΚ λιγο ηλιθιο ακουγεται αυτο οποτε εξηγω περεταιρω: μια κιθαρα με κακο intonation μπορεις να την κουρδισεις στην εντελεια ωστε παιζοντας μια συγχορδια στα πρωτα ταστα να ακουστει καλα.Αν ομως παιξεις ενα ακορντο στο 10 η στο 12 ταστο φαλτσαρει παρα πoλυ και σου σπαει τα ουμπαλα.Δηλαδη, ρυθμιζοντας το intonation πετυχαινεις να ακουγεται η κιθαρα στον σωστο τονο σε ολη την ταστιερα.Αυτο εχει τεραστια σημασια σε μια ηλεκτρικη οπου συνηθως παιζεις σε ολο το μηκος του μπρατσου.Το intonation σε μια ηλεκτρικη ρυθμιζεται στο bridge (καβαλαρης) οπου υπαρχει για καθε χορδη ενα "βαγονακι" που μπορει να μετακινειται μπρος-πισω ουσιαστικα αλλαζοντας το μηκος της καθε χορδης.Συνηθως ρυθμιζουμε το intonation συγκρινοντας τη νοτα στο 12ο ταστο με την αντιστοιχη φυσικη αρμονικη:πρεπει να ειναι ιδιες.Σε μια ακουστικη ο καβαλαρης ειναι σταθερος και εγω τουλαχιστον δεν εχω υποψιν μου πως ρυθμιζεται εκει το intonation ,ομως οι γκουρου
     του κιθαρα ολο και κατι θα ξερουν.

    Οσον αφορα στις ρυθμισεις που αναφερεις οταν αλλαζεις παχος χορδων πρεπει να ρυθμιστει εκ νεου το truss rod (και το intonation), ωστε να εξισορροπει την ταση των χορδων πανω στο μπρατσο. Πιο χοντρες χορδες ασκουν μεγαλυτερη ταση και επομενως πρεπει να σφιξει λιγο το μπουλονακι του truss rod ωστε να αντισταθμιζει την εξτρα ταση.Φυσικα στην περιπτωση σου ισχυει το αντιστροφο. Τωρα αν θελεις απλως να βαλεις καινουριες χορδες 11αρες και η κιθαρα ειχε και πριν 11αρες ,αν καταλαβα καλα, τοτε δε χρειαζεται να κανεις καμια ρυθμιση.Για τη ρυθμιση του truss rod  μπορεις να δεις στο http://forum.kithara.gr/index.php?topic=60217.0 . Για τις ρυθμισεις του intonation :

    Setting the intonation

    The intonation can be set by ear or with a tuner. The purpose of setting the intonation is to make the pitch of each string at every fret as accurate as possible as far as the equal-tempered tuning system allows. This is necessary to counteract the increase in pitch which results from the strings being tensioned when pressed down. The treble strings are more affected by this than the bass strings. To compensate for this change in pitch the length of the freely-vibrating strings has to be increased slightly. With a chromatic tuner you can check the pitch of each individual string at each fret. In doing so you will find that the amount of pressure with which the strings are pressed on the fingerboard strongly affects their pitch. Reaching a precise pitch is virtually impossible if the action is too high. In that case you will only get it by pressing the strings only lightly and exactly onto each fret. This is why, as already mentioned above, the action should be set rather low.

    The height of the frets also has an influence on the pitch of a string that is pressed down: the higher a fret is, the more the strings will be tensioned when pressed down and the more they will go outof tune. Tune the guitar and compare the pitch of a string pressed down at the 12th fret (2) and its harmonic at the 12th fret.  This harmonic is exactly twice as high in pitch as the open string and should also be identical in pitch with the string pressed down at the 12th fret. The job now is to make the pitch of a string pressed down at the 12th fret exactly the same as the pitch of its respective harmonic. If the pitch at the 12th fret is lower, the vibrating length of of the string is too long and has to be reduced by moving the saddle. If, on the other hand, the string pressed down at the 12th fret sounds higher than its
    harmonic, its vibrating length has to be increased (3,4). Any changes made at the bridge to increase or reduce the vibrating length of a string will also inevitably change the tuning of the string. So before you continue checking the intonation make sure to tune the guitar first. Carry out this procedure for each string or pair of strings, depending on which bridge you use. To set the intonation very accurately hold the guitar in the playing position as gravity can have an influence.

    Αμφοτερα τα αποσπασματα ειναι απο το "Building Electric Guitars" του Martin Koch.Το ξερω οτι εσυ βεβαια εχεις ηλεκτρακουστικη ομως οπως και να 'χει θα παρεις μια ιδεα για το intonation και τη ρυθμιση του truss rod. Ελπιζω να βοηθησα.
  • #37 από Jezus στις 09 Feb 2008
  • Α ρε Κωστα και εσυ σκατόκαφρος εισαι τελικα....Με την καλη εννοια βεβαια, και απειρο σεβασμο.. Βtw ποια θεωρεις εσυ καλυτερη σου κιθαρα? Την νεοφερτη εσπ να φανταστω? Καλοπαιχτη οπως και να εχει, και τα σπαει. :D

    Θενξ!  :)
    Ναι, ειμαι αναλογα με τις ωρες μου, αλλα πολυ συχνα μου βγαινει το καφριλικι  ;D
    Αλλες φορες παιζω τερμα καθαρα βεβαια... στα ενδιαμεσα εχω προβλημα  ;D
    Καθε κιθαρα μου εχει και κατι διαφορετικο, μερικες δεν τις εγω βαλει καν εδω μεσα, θα τις μαζεψω μια μερα για ομαδικη φοτο να γελασουμε  :D
    Η ΕΣΠ ειναι φανταστικη παντως, τοσο ωραια που ειχα σκοπο να την δωσω μολις την παρω λογο χρηματων, αλλα τελικα το προσπαθω να την κρατησω.
    Αλλα και αλλες κιθαρες που εχω μου αρεσουν, η καθε μια εχει δικο της χαρακτηρα  :)
  • #38 από cbk στις 06 Oct 2013
  • Διάβασα πως τα βαγονάκια βοηθούν στο intonation, μιας και το διαφορετικό πάχος των χορδών θέλει τη δική του μικρορύθμιση.
    Ισχύει το ίδιο και για την κλασσική κιθάρα;
     
    έχετε δεί κλασσική κιθάρα με  βαγονάκια;
  • #39 από blade_levinson στις 11 Nov 2013
  • χαιρετω την παρεα. εχω μια ηλεκτροακουστικη yamaha apx-5a και φοραω 10 χορδες.σκεφτομαι να φορεσω 11αρες..θα χρειαστει οπωσδηποτε σεταρισμα? θα εχω καποιο θεμα στο λαιμο?
  • #40 από hot_sauce (φλουτσ) στις 11 Nov 2013
  • Καλημέρα.

    Θεωρητικά θα χρειαστεί ρυθμισούλες (κυρίως truss rod) μιας και θα αυξηθεί η τάση των χορδών, αλλά πέρνα τες και την βλέπεις. Αν χρειαστεί, πείραξέ τη!
  • #41 από blade_levinson στις 11 Nov 2013
  • επειδη δεν εχω ξανακανει σεταρισμα φοβαμαι μην κανω καμια βλακεια..οκ, ευχαριστω παντως για την απαντηση.
  • #42 από hot_sauce (φλουτσ) στις 11 Nov 2013
  • Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερα δύσκολο...
    Δες μερικά tutorials:
    How to Adjust a Truss Rod in an Acoustic Guitar


    Να θυμάσαι πως (για τη ρύθμιση του truss rod) δεν κάνεις παραπάνω από 1/8 της περιστροφής κάθε φορά...
  • #43 από blade_levinson στις 11 Nov 2013
  • ωραια θα το προσπαθησω.. ευχαριστω πολυ..
Σελίδες: