26
Δοκιμές και συγκρίσεις μουσικών οργάνων και εξοπλισμού / Κριτική πεταλιού Artec DBT-1 Dual Booster
« στις: 16/11/11, 20:37 »
Ιδού λοιπόν μια πλήρης κριτική αυτού του πεταλιού που παρέλαβα μόλις χτες.
Η πρώτη εντύπωση είναι θετική. Το πετάλι φαίνεται καλοφτιαγμένο και στιβαρό. Οι ποδοδιακόπτες φέρουν τις ενδείξεις Ch. 1 (στα αριστερά) και Ch. 2 (στα δεξιά) και εκ πρώτης όψεως μού φάνηκαν λίγο πιο θορυβώδεις απ' ό,τι θα ήθελα, αλλά όχι τίποτα τραγικό. Τα τρία knobs (gain για το 1ο κανάλι, gain και volume για το 2ο) έχουν καλή αίσθηση, ούτε πολύ χαλαρά ούτε πολύ σφιχτά. Άνοιξα το πετάλι και κοίταξα στο εσωτερικό του (κάτι που κάνω πάντα με τα περισσότερα μηχανήματα που περνάνε από τα χέρια μου, κυρίως από περιέργεια και όχι για να αποκομίσω κάτι ουσιαστικό, αφού οι γνώσεις μου είναι ελάχιστες). Δυστυχώς δεν μπόρεσα να καταλάβω πολλά καθώς η πλακέτα είναι τοποθετημένη ανάποδα και ανοίγοντας το πετάλι βλέπεις το πίσω μέρος της. Δεν δοκίμασα να την αφαιρέσω, γιατί κάτι τέτοιο προϋποθέτει ξεβίδωμα των sockets και δεν είχα όρεξη για κάτι τέτοιο. Λόγω των δύο καναλιών που διαθέτει το πετάλι, ο ήχος του χρειάζεται αρκετή ανάλυση, την οποία θα επιχειρήσω ξεκινώντας με το πετάλι στο καθαρό κανάλι του ενισχυτή.
Το κανάλι 1 του πεταλιού δεν έχει ιδιαίτερες εκπλήξεις. Είναι ένα καθαρό booster τουλάχιστον μέχρι λίγο πριν το τέλος της διαδρομής του ποτενσιόμετρου. Ακόμα και με το gain στο μηδέν (7:00) έχουμε μια πολύ μικρή αύξηση της έντασης και ο ήχος γίνεται λίγο πιο διαυγής, πριμαριστός και sparkly. Γύρω στις 3:00 ο ήχος αρχίζει να σπάει και σε full gain δίνει ένα αρκετά ωραίο crunch που με humbuckers φτάνει στα όρια (και ίσως να τα ξεπερνάει) ενός καθαρού και transparent overdrive. Από τις 7:00 μέχρι τις 3:00 πάντως έχουμε πολύ μικρή συνολική αύξηση της έντασης. Η μεγαλύτερη μεταβολή συμβαίνει προς το τέλος, δηλαδή μετά τις 2:00, όπου η ένταση αυξάνεται δυσανάλογα.
To κανάλι 2 αντίθετα είναι λίγο περίεργο και θα εξηγήσω το γιατί. Κατ' αρχήν με τα ρυθμιστικά για volume και gain στο μηδέν δεν έχουμε καθόλου έξοδο όταν το κανάλι είναι on. Όχι μόνο αυτό, αλλά για να πάρουμε έναν κάποιο ήχο πρέπει να αυξήσουμε αρκετά τόσο το volume όσο και το gain. Για να βρώ τη θέση στην οποία η ένταση με το πετάλι ενεργοποιημένο είναι ίδια με την ένταση όταν το πετάλι είναι σβηστό (πολλοί στα διεθνή fora αναφέρονται στη θέση αυτή με τον όρο unity gain, σωστά ή λανθασμένα δεν ξέρω) χρειάστηκε να φτάσω το volume και το gain στο 2:30 με 3:00. Στη θέση αυτή η ένταση είναι ίδια, αλλά όταν το πετάλι είναι on ο ήχος είναι ελάχιστα πιο λαμπερός και sparkly, όπως περίπου με το πρώτο κανάλι στο μηδέν. Αυτό μού φάνηκε περίεργο και ειλικρινά δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό. Πάντως η κύρια αυξητική επίδραση και αυτού του καναλιού στον ήχο του ενισχυτή είναι στο τέλος της διαδρομής των ποτενσιόμετρων, δηλαδή από τις 3:00 μέχρι το maximum (περίπου 5:00) των δύο ρυθμιστικών. Για το λόγο αυτό παίρνω τη θέση του unity gain ως αρχικό σημείο αναφοράς. Από τη θέση αυτή και πάνω έχουμε τα εξής:
1. Αφήνοντας το gain στο 3:00 και ανεβάζοντας το volume παίρνουμε ουσιαστικά μόνο καθαρό volume boost, χωρίς να βρωμίζει ο ήχος.
2. Αφήνοντας το volume στο 3:00 και ανεβάζοντας το gain παίρνουμε έναν crunchy overdriven ήχο παρόμοιο με του καναλιού 1 στο maximum, αλλά με λιγότερη ένταση.
3. Με το volume στο 4:00-5:00 (maximum) και το gain στο maximum έχουμε έναν ήχο παρόμοιο σε ένταση και crunch με αυτόν του πρώτου καναλιού στο full.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο κανάλια του πεταλιού είναι εξαιρετικά ήσυχα με μόνο λίγο θόρυβο στο maximum.
(Συνεχίζεται...)
Η πρώτη εντύπωση είναι θετική. Το πετάλι φαίνεται καλοφτιαγμένο και στιβαρό. Οι ποδοδιακόπτες φέρουν τις ενδείξεις Ch. 1 (στα αριστερά) και Ch. 2 (στα δεξιά) και εκ πρώτης όψεως μού φάνηκαν λίγο πιο θορυβώδεις απ' ό,τι θα ήθελα, αλλά όχι τίποτα τραγικό. Τα τρία knobs (gain για το 1ο κανάλι, gain και volume για το 2ο) έχουν καλή αίσθηση, ούτε πολύ χαλαρά ούτε πολύ σφιχτά. Άνοιξα το πετάλι και κοίταξα στο εσωτερικό του (κάτι που κάνω πάντα με τα περισσότερα μηχανήματα που περνάνε από τα χέρια μου, κυρίως από περιέργεια και όχι για να αποκομίσω κάτι ουσιαστικό, αφού οι γνώσεις μου είναι ελάχιστες). Δυστυχώς δεν μπόρεσα να καταλάβω πολλά καθώς η πλακέτα είναι τοποθετημένη ανάποδα και ανοίγοντας το πετάλι βλέπεις το πίσω μέρος της. Δεν δοκίμασα να την αφαιρέσω, γιατί κάτι τέτοιο προϋποθέτει ξεβίδωμα των sockets και δεν είχα όρεξη για κάτι τέτοιο. Λόγω των δύο καναλιών που διαθέτει το πετάλι, ο ήχος του χρειάζεται αρκετή ανάλυση, την οποία θα επιχειρήσω ξεκινώντας με το πετάλι στο καθαρό κανάλι του ενισχυτή.
Το κανάλι 1 του πεταλιού δεν έχει ιδιαίτερες εκπλήξεις. Είναι ένα καθαρό booster τουλάχιστον μέχρι λίγο πριν το τέλος της διαδρομής του ποτενσιόμετρου. Ακόμα και με το gain στο μηδέν (7:00) έχουμε μια πολύ μικρή αύξηση της έντασης και ο ήχος γίνεται λίγο πιο διαυγής, πριμαριστός και sparkly. Γύρω στις 3:00 ο ήχος αρχίζει να σπάει και σε full gain δίνει ένα αρκετά ωραίο crunch που με humbuckers φτάνει στα όρια (και ίσως να τα ξεπερνάει) ενός καθαρού και transparent overdrive. Από τις 7:00 μέχρι τις 3:00 πάντως έχουμε πολύ μικρή συνολική αύξηση της έντασης. Η μεγαλύτερη μεταβολή συμβαίνει προς το τέλος, δηλαδή μετά τις 2:00, όπου η ένταση αυξάνεται δυσανάλογα.
To κανάλι 2 αντίθετα είναι λίγο περίεργο και θα εξηγήσω το γιατί. Κατ' αρχήν με τα ρυθμιστικά για volume και gain στο μηδέν δεν έχουμε καθόλου έξοδο όταν το κανάλι είναι on. Όχι μόνο αυτό, αλλά για να πάρουμε έναν κάποιο ήχο πρέπει να αυξήσουμε αρκετά τόσο το volume όσο και το gain. Για να βρώ τη θέση στην οποία η ένταση με το πετάλι ενεργοποιημένο είναι ίδια με την ένταση όταν το πετάλι είναι σβηστό (πολλοί στα διεθνή fora αναφέρονται στη θέση αυτή με τον όρο unity gain, σωστά ή λανθασμένα δεν ξέρω) χρειάστηκε να φτάσω το volume και το gain στο 2:30 με 3:00. Στη θέση αυτή η ένταση είναι ίδια, αλλά όταν το πετάλι είναι on ο ήχος είναι ελάχιστα πιο λαμπερός και sparkly, όπως περίπου με το πρώτο κανάλι στο μηδέν. Αυτό μού φάνηκε περίεργο και ειλικρινά δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό. Πάντως η κύρια αυξητική επίδραση και αυτού του καναλιού στον ήχο του ενισχυτή είναι στο τέλος της διαδρομής των ποτενσιόμετρων, δηλαδή από τις 3:00 μέχρι το maximum (περίπου 5:00) των δύο ρυθμιστικών. Για το λόγο αυτό παίρνω τη θέση του unity gain ως αρχικό σημείο αναφοράς. Από τη θέση αυτή και πάνω έχουμε τα εξής:
1. Αφήνοντας το gain στο 3:00 και ανεβάζοντας το volume παίρνουμε ουσιαστικά μόνο καθαρό volume boost, χωρίς να βρωμίζει ο ήχος.
2. Αφήνοντας το volume στο 3:00 και ανεβάζοντας το gain παίρνουμε έναν crunchy overdriven ήχο παρόμοιο με του καναλιού 1 στο maximum, αλλά με λιγότερη ένταση.
3. Με το volume στο 4:00-5:00 (maximum) και το gain στο maximum έχουμε έναν ήχο παρόμοιο σε ένταση και crunch με αυτόν του πρώτου καναλιού στο full.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο κανάλια του πεταλιού είναι εξαιρετικά ήσυχα με μόνο λίγο θόρυβο στο maximum.
(Συνεχίζεται...)