Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - antonis_t

Σελίδες: [1]
1
Για την A9 οι νότες είναι :
 A     (1η)
 C#   (3η)
 E     (5η)
 G     (7η)
 B     (9η)

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος να την πιάσεις είναι:
 x
 5     (4)
 4     (1)
 5     (3)
 4     (1)
 5     (2)
Στην παρένθεση είναι τα δάχτυλα με τα οποία θα πατήσεις τις χορδές. Ένας πιο απλός τρόπος είναι το ίδιο αλλά χωρίς τη MI (5η) , δεν έγινε τίποτε να μην ακουστεί η πέμπτη, που πιάνεις στο πέμπτο τάστο στη δεύτερη χορδή. Όσο για τις άλλες όντως η 10η είναι η τρίτη , προφανώς θα εννοεί ότι θέλει να ακουστεί σαν τελευταία νότα η τρίτη (δε βρίσκω άλλη εξήγηση)

2
Παράθεση
(Για τη δική μου αισθητική είναι "ότι νομίζω ότι είναι". Για σένα δε ξέρω , αλλά ελπίζω να καταλάβεις)
Ευτυχώς κατάλαβες. Για την ιστορία , το πρώτο είναι της Κικής Δημουλά και το δεύτερο του T.S.Eliot (νόμπελ λογοτεχνίας 1948) απόσπασμα από το "οι κούφιοι άνθρωποι" (ίσως και να το διάλεξα επίτηδες...) εκδόσεις Κέδρος και μετάφραση Αριστοτέλη Νικολαίδη. Τελικά η κύρια διαφωνία μας είναι πάνω στο κόλλημά σου να μην καταλαβαίνεις τι λέω (μήπως το κάνεις επίτηδες για να έχουμε απλά μια αντιπαράθεση εδώ;)
Δε νομίζω ότι χρειάζεται να συνεχίσουμε πάντως , καλή τύχη και καλή συνέχεια.

3
freemind (νομίζω βέβαια ότι διάλεξες λάθος όνομα) φαγώθηκες.

Στον ουρανό ακροβατεί μεγάλη σκοτεινιά.
Κι έτσι καθώς με πήρε το παράθυρο αγκαλιά
με το ένα χέρι
στο δωμάτιο μέσα σέρνω
του δρόμου την απίστευτη ερημιά,
με το άλλο παίρνω
μια χούφτα συννεφιά
και στην ψυχή μου σπέρνω.

(Η αλήθεια είναι ότι με τρώει η περιέργεια να διαβάσω το σχόλιό σου)

Αυτή είναι η νεκρή χώρα
αυτή είναι του κάκτου η χώρα
εδώ τα πέτρινα είδωλα σηκώνονται,
εδώ λαμβάνουν
την ικεσία ενός χεριού νεκρού ανθρώπου
κάτω απ' το σπίθισμα σβησμένου άστρου.
Αυτό είναι σαν αυτό
στου θανάτου το άλλο βασίλειο
ξυπνώντας μόνοι
στην ώρα που είμαστε
τρέμοντας με τρυφερότητα
χείλη που θα φιλούσαν
κάνουν προσευχές σε τσακισμένες πέτρες.

(Για τη δική μου αισθητική είναι "ότι νομίζω ότι είναι". Για σένα δε ξέρω , αλλά ελπίζω να καταλάβεις)

ΥΓ1 : Βασίλη , Πηνελόπη συμφωνώ και ευχαριστώ που δίνετε το παράδειγμα για το τι είναι να έχει κανείς ελεύθερο πνεύμα (κατ' ουσία όχι κατ' όνομα)
ΥΓ2 : Παρακαλώ μην πει και μη σχολιάσει κανείς τίποτε πριν απο τον freemind για να μην επηρρεάσει τα σχόλια και τις απόψεις τους γι' αυτά τα 2 ποιήματα

4
Αυτό είναι το τελευταίο μήνυμα σε αυτό το θέμα που θα γράψω , γιατί πράγματι ξεφύγαμε και πάει να γίνει αντιπαράθεση μεταξύ εμού και του freemind.

nEwBiE συμφωνώ και ευχαριστώ που έδειξες ότι καταλαβαίνεις αυτό που θέλω να πω.

Vagabond ρίξε πάλι μια ματιά και θα δεις ότι δε μιλάω για κανόνες αλλά για δουλειά επάνω στην αρχική σκέψη (βλέπε παράδειγμα με μουσική , αν και πρέπει να σου πω ότι στις λογοτεχνικές σχολές διδάσκονται κανόνες όπως ακριβώς στη μουσική-ναι μεν απαγορεύονται οι πέμπτες παράλληλες αλλά επιτρέπονται στο Mozart και δεν έγινε και τίποτε και να το κάνεις , αλλά κάποιοι κανόνες υπάρχουν)

freemind αντιλαμβάνομαι ότι δεν σου αρέσει η συζήτηση και τα οφέλη αυτής αλλά η κόντρα γι αυτό και θα σταματήσω . Μόνο έχω μια απορία. Στο F.A.Q. μουσικής γενικά στην υποκατηγορία ακόρντα - όπου κι εσύ έχεις βάλει απαντήσεις - έχω βάλει αρκετά μηνύματα με εξηγήσεις υποδείξεις και "συμβουλές". Ο στόχος εκεί (όπως κι εδώ) ήταν και είναι να βοηθήσω - αν βοηθήσω - κάποιους που έχουν μικρότερη εμπειρία ή λιγότερες γνώσεις από μένα. Εκεί δε ζήτησες διαπιστευτήρια , πτυχία , ούτε ζήτησες να ακούσεις πρώτα κάποια μουσική δουλειά δική μου για να αποδεχτείς ότι είναι σωστά τα όσα λέω ΚΑΙ , το κυριότερο , δεν έκανες καμία "επίθεση" (συγγνώμη για το επίθεση αλλά αν κάποιος διαβάσει καλά τα μηνύματά σου θα διακρίνει την ειρωνία). Εδώ που κάνω ακριβώς το ίδιο (νομίζοντας εγώ έστω-ίσως να κάνω και λάθος) ότι έχω περισσότερες γνώσεις και μεγαλύτερη εμπειρία επί του θέματος, άρχισε μια ανταλλαγή μηνυμάτων που αν κάποιος εμβαθύνει στο νόημα των λέξεων και το συντακτικό που χρησιμοποιούμε (και προκαλώ όποιον νομίζει ότι ξέρει καλά ελληνικά να το κάνει) θα διακρίνει στα δικά μου μηνύματα την υποχωρητικότητα και το σεβασμό προς τους άλλους ενώ στα δικά σου θα διακρίνει μια διάθεση ειρωνίας και εμπαιγμού , μια καλυμμένη από τυπική ευγένεια επιθετικότητα που νομίζω ότι δε με τιμά καθόλου (και ούτε εσένα φυσικά αλλά μάλλον δυσκολεύεσαι να το καταλάβεις). Γι αυτό και σταματώ εδώ , ευχαριστώντας όσους καλοπροαίρετα διάβασαν τις απόψεις μου και κατανόησαν ότι δεν διεκδικώ κανένα τίτλο αυθεντίας , απλά σκέφτηκα ότι αν ξέρω πέντε πράγματα θα ήθελαν να τους τα πω μήπως και κάποτε κάτι τους φανεί χρήσιμο.

5
Τελικά κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις, έτσι; Που είδες να έχω γράψει ότι μπορώ να βοηθήσω να "εξελίξει" κάποιος τα γραπτά του ώστε να γίνουν "τέλεια". Ή ότι "πρέπει να κρεμάσουμε όποιον θέλει να γράφει όπως γράφει;" Μη βάζεις στο στόμα μου λόγια που δεν έχω πει. Συ είπας.
Για τελευταία φορά θα αντιγράψω αυτό που είπα μήπως το καταλάβεις.
Παράθεση
Έγώ τελειώνοντας ένα έχω  να πω. Καλή τύχη σε όλους μέσα από την καρδιά μου. Συνεχίστε να εκφράζεστε όπως νοιώθετε , κάνετε πολύ καλά. Αν τώρα θέλετε να το ψάξετε και λίγο παραπάνω κατά την ταπεινή μου γνώμη θα κάνετε πολύ καλά , αν πάλι όχι τότε πάλι καλά κάνετε. Όπως αρέσει του καθενός. Αν όμως ονειρεύεστε κάποια μέρα να κάνετε κάτι παραπάνω από απλή εκτόνωση και προσωπική ευχαρίστηση τότε πιστέψτε με πρέπει να μάθετε να δουλεύετε το λόγο όπως ακριβώς κάνετε με τη μουσική ή με οποιαδήποτε άλλη τέχνη.
 και  
Παράθεση
αλλά να πω 2-3 γενικές συμβουλές (το τονίζω, γενικές) που όποιον αφορούν ή όποιον βοηθούν να προσπαθήσει να τις εφαρμόσει για να βελτιωθεί
 και  
Παράθεση
Σε καμία περίπτωση δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό μου ότι όποιος δεν έχει τις ικανότητες ενός λογοτέχνη δεν πρέπει να γράφει και να εκφράζεται
 και  
Παράθεση
Είναι παρήγορο και ευχάριστο που υπάρχει η ανάγκη έκφρασης. Ας μου επιτρέψετε να κάνω μερικά σχόλια. Δεν θα αναφερθώ προσωπικά σε κάποιον γιατί δεν είναι σωστό και άλλωστε ποιός είμαι εγώ για να κρίνω. Όμως επειδή έτσι κι αλλιώς οι ίδιες αδυναμίες βλέπω ότι παρουσιάζονται σχεδόν σε όλα θα κάνω κάποια γενικά σχόλια , σα συμβουλές. Παρακαλώ μην παρεξηγήσετε την πρόθεσή μου, δε θέλω να μειώσω τις-έτσι κι αλλιώς-θαυμάσιες απόπειρες.
 και  
Παράθεση
αν κάποιος/α θέλει να σχολιάσουμε-διορθώσουμε μαζί κάποιο κείμενό του, ευχαρίστως.
όχι να το κάνουμε τέλειο , να ΣΧΟΛΙΑΣΟΥΜΕ είπα.
Αυτά είναι τα δικά μου λόγια , τώρα αν ακόμα δεν καταλαβαίνεις , θα σταματήσω εδώ.

6
Παιδιά να γίνει κάτι ξεκάθαρο. Ο καθένας γράφει ότι και όπως του αρέσει. Δικό του θέμα. Καμία "ψυχρή και ΜΗ επικοδομητική" κριτική δεν έκανα και δεν θα κάνω ποτέ Freemind. Όμως αν νομίζεις ότι μπορείς να κάνεις διορθώσεις στον Ελύτη , τότε φτου σου αγόρι μου να μη σε ματιάσω , σίγουρα δεν έχεις ανάγκη από καμία συμβουλή, πόσο μάλλον από μένα τον ταπεινό ερασιτέχνη.  Όμως δε μπορώ να χωνέψω το γεγονός ότι με βλέπεις ως κριτή και όχι σαν ένα φίλο που προσπαθεί καλοπροαίρετα να πει δύο τρία πραγματάκια που ΙΣΩΣ σε μερικούς δώσουν έστω και μια τόση δα μικρή βοήθεια. Για τους υπόλοιπους που μάλλον αντιλαμβάνεστε την καλή μου πρόθεση (αγαπητή μου Βάγια η προστακτική μου δεν ήταν προσβλητική και σίγουρα ούτε δασκαλίστικη, ήταν θα έλεγα κάτι σαν παρότρυνση) θα φέρω ένα παράδειγμα από την αγαπημένη σας τέχνη τη μουσική για να με καταλάβετε καλύτερα. Σκεφτείτε ότι σε μια στιγμή που παίζετε σας ήρθε ένα riffάκι ένα μοτίβο που σας φαίνεται από συμπαθητικό έως πολύ καλό. Αν το αφήσετε έτσι δε νομίζω να πιστεύετε ότι γράψατε και κανένα σπουδαίο τραγούδι. Ούτε με τη μια κολλάτε και ένα κουπλέ όποιο σας έρθει πρώτο και αυτό ήταν. Πιστεύω ότι το ψάχνετε αρκετά. Κι αφού το βρείτε μετά ψάχνετε να βρείτε κι ένα καλό σόλο. Κι άντε μετά και η γραμμή του μπάσου. Και να βρούμε και μια δεύτερη κιθάρα να ακούγεται ωραία. Και πείτε μου ειλικρινά πόσες και πόσες φορές μετά δεν το ξανακούτε και δε κάνετε διορθώσεις. Και "ξανά" και "ξανά". Και αυτή η κιθάρα δεν παίχτηκε καλά , να την ξαναγράψουμε, και μήπως εδώ δεν ταιριάζει έγχορδο , μήπως να βάζαμε κανένα πνευστό , και δώστου δοκιμές. Δηλαδή γιατί στη στιχουργική να μην ισχύει το ίδιο; Με καταλαβαίνετε πολύ καλά νομίζω. Τώρα για τα αρνητικά σχόλια που έκαναν ή θα κάνουν κάποιοι τι να σκεφτώ άραγε; Να σκεφτώ ότι είναι αρκετά εγωιστές και αρέσκονται να έχουν πάντα τον τελευταίο λόγο; Ας είναι. Να σκεφτώ ότι μετά από τόσες ερμηνείες και εξηγήσεις που έχω κάνει ακόμα δεν έχουν καταλάβει; Πάλι ας είναι. Να σκεφτώ ότι έχουν εντελώς αντίθετη άποψη και νομίζουν ότι τα πάντα είναι ένα θεικό δώρο και δίνεται μόνο σε ελάχιστους προνομιούχους που ότι τους έρχεται πρώτο στο κεφάλι είναι και το τέλειο; Και συμπτωματικά αυτοί είναι και οι εκλεκτοί; Δικαίωμά τους και σέβομαι την εντύπωση που έχουν. (Αλλά σε αυτή την περίπτωση κακώς προσπαθούν να γίνουν ολοένα και καλύτεροι μουσικοί, έπρεπε να είχαν γεννηθεί με την ικανότητα να παίζουν άριστα). Έγώ τελειώνοντας ένα έχω  να πω. Καλή τύχη σε όλους μέσα από την καρδιά μου. Συνεχίστε να εκφράζεστε όπως νοιώθετε , κάνετε πολύ καλά. Αν τώρα θέλετε να το ψάξετε και λίγο παραπάνω κατά την ταπεινή μου γνώμη θα κάνετε πολύ καλά , αν πάλι όχι τότε πάλι καλά κάνετε. Όπως αρέσει του καθενός. Αν όμως ονειρεύεστε κάποια μέρα να κάνετε κάτι παραπάνω από απλή εκτόνωση και προσωπική ευχαρίστηση τότε πιστέψτε με πρέπει να μάθετε να δουλεύετε το λόγο όπως ακριβώς κάνετε με τη μουσική ή με οποιαδήποτε άλλη τέχνη.

7
Αγαπητέ Αλέξανδρε,
αν και πρόθεσή μου δεν ήταν να ανοίξω διάλογο αλλά να πω 2-3 γενικές συμβουλές (το τονίζω, γενικές) που όποιον αφορούν ή όποιον βοηθούν να προσπαθήσει να τις εφαρμόσει για να βελτιωθεί, εν τούτοις-και επειδή νομίζω ότι καλοπροαίρετα και εσύ έγραψες ότι έγραψες στο μήνυμά σου- θα απαντήσω. Το παράδειγμα με τον Καββαδία πιστεύω ότι το κατάλαβες. Δεν αφορούσε ΑΚΡΙΒΩΣ τον Καββαδία και τις συγκεκριμένες λέξεις, θα μπορούσα να φέρω ως παράδειγμα τον Καβάφη και την Ιθάκη. Αφορούσε στο να αποφεύγουμε τις έντονες επιρροές και τις μιμήσεις, να βρούμε ει δυνατόν ένα προσωπικό ύφος. Ως εκ τούτου θεωρώ άστοχη την παρατήρησή σου σε αυτό.
Στο δεύτερο σκέλος της απάντησής σου σαφέστατα φαίνεται ότι συμφωνούμε σε όλα εκτός από ένα. Νομίζω ότι ναι, αβίαστα, "ανώδυνα και άσκεπτα" όπως είπες, πολλοί βγάζουν το τελικό αποτέλεσμα χωρίς να το επεξεργαστούν. Ακόμα, δε νομίζω ότι η όποια επεξεργασία αλλάζει την αρχική σκέψη , το αντίθετο μάλιστα , αν δουλευτεί σωστά τότε την εντείνει και την αναδυκνείει.
Σε καμία περίπτωση δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό μου ότι όποιος δεν έχει τις ικανότητες ενός λογοτέχνη δεν πρέπει να γράφει και να εκφράζεται.  Αν είναι ποτέ δυνατόν να υπαινίσεσαι ότι είπα κάτι τέτοιο. Διάβασε προσεχτικά σε παρακαλώ: "...Είναι παρήγορο και ευχάριστο που υπάρχει η ανάγκη έκφρασης.......και άλλωστε ποιός είμαι εγώ για να κρίνω.......Παρακαλώ μην παρεξηγήσετε την πρόθεσή μου, δε θέλω να μειώσω τις-έτσι κι αλλιώς-θαυμάσιες απόπειρες..." Πρόσεξα ιδιαίτερα το τι ακριβώς είπα ώστε να μη μειώσω και να μην αποτρέψω ούτε στο ελάχιστο κανέναν.
Όσο για το τελεταίο, αν διάβασες καλά είπα "....αν κάποιος/α θέλει να σχολιάσουμε-διορθώσουμε μαζί κάποιο κείμενό του, ευχαρίστως... "  Δε νομίζω ότι υπάρχει κανένας λόγος να γίνει αυτό δημόσια ούτε και θα ενδιαφέρει κανέναν άλλο εκτός από αυτόν που το έγραψε.Τώρα πάλι αν αυτό έμμεσα είναι μια πρόκληση για να αποδείξουμε οτιδήποτε οφείλω να σου πω ότι δεν έχω ανάγκη καμίας απόδειξης ή επίδειξης. Αν αληθινά θέλεις να ασχοληθούμε με κάποιο δικό σου κείμενο και να πάρεις μια άλλη άποψη , τότε δεν έχω καμία αντίρρηση αλλά θα προτιμούσα να το κάνουμε μέσω μηνυμάτων.

8
Διάβασα αρκετά από τα ποιήματα-στιχουργήματα που έχετε γράψει εδώ. Είναι παρήγορο και ευχάριστο που υπάρχει η ανάγκη έκφρασης. Ας μου επιτρέψετε να κάνω μερικά σχόλια. Δεν θα αναφερθώ προσωπικά σε κάποιον γιατί δεν είναι σωστό και άλλωστε ποιός είμαι εγώ για να κρίνω. Όμως επειδή έτσι κι αλλιώς οι ίδιες αδυναμίες βλέπω ότι παρουσιάζονται σχεδόν σε όλα θα κάνω κάποια γενικά σχόλια , σα συμβουλές. Παρακαλώ μην παρεξηγήσετε την πρόθεσή μου, δε θέλω να μειώσω τις-έτσι κι αλλιώς-θαυμάσιες απόπειρες.
1ον) Ίσως και σημαντικότερο. Πείτε το με απλό τρόπο. Αποφύγετε τις βαρύγδουπες λέξεις ή εκφράσεις. Αυτό που νομίζετε ότι στολίζει εάν γραφτεί περίτεχνα και δύσκολα και όχι απλά, είναι αυτό ακριβώς που αφαιρεί και κουράζει. (Το παρατήρησα στα περισσότερα)
2ον) Εάν κάτι πρέπει πράγματι να γραφτεί μεγαλοπρεπώς (γιατί υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να τονιστεί και να είναι "πομπώδες") τότε όντως πρέπει να είναι περίτεχνο. Δηλαδή θέλει πολύ δουλειά και πολύ προσοχή. Αν διαβάζοντάς το νομίζετε ότι δεν βγήκε όπως θα θέλατε καλύτερα να το αποφύγετε.
3ον) Το να γράψει κάποιος ένα οποιοδήποτε μέρος γραπτού λόγου δεν είναι τόσο θέμα έμπνευσης αλλά δουλειάς. Διαβάστε προσεχτικά τι γράψατε , εντοπίστε τα αδύνατα σημεία και προσπαθήστε να τα διορθώσετε. Ξανά και ξανά. Συνέχεια μέχρι να σας ευχαριστεί ως αναγνώστες. (Μου δόθηκε η εντύπωση ότι σχεδόν κανένας δεν έχει κάνει σοβαρή επανεξέταση και διόρθωση των γραπτών του)
4ον) Πρέπει να υπάρχει ένα νόημα, ένας σκοπός ύπαρξης αυτού που γράφετε. Ο αναγνώστης ή ο ακροατής να νοιώθει ότι καταλαβαίνει μια ιστορία ή βλέπει κάποιες εικόνες ή παρουσιάζονται κάποια θέματα προς σκέψη και προβληματισμό με το κείμενο. Το αόριστο που νομίζουμε πολλές φορές ότι σημαίνει κάτι έχει μεγάλη διαφορά από το αόριστο που όντως σημαίνει κάτι. (Προσέξτε το αυτό , είναι πολύ δύσκολο μέσα από αόριστες εκφράσεις να υπάρχει νόημα , θέλει μεγάλη εμπειρία και ταλέντο για να επιτευχθεί, καλύτερα να το αποφεύγετε εαν δε νοιώθετε σίγουροι για το γράψιμό σας)
5ον) Προσπαθήστε να αποβάλετε τις τόσο έντονες επιρροές άλλων από πάνω σας , επειδή ο Καββαδίας έγραφε τόσο όμορφα όπως έγραφε δε σημαίνει πως όποιος κλέψει μια ναυτική λέξη ή αφήσει ένα υποννοούμενο για κάποια λιμάνια θα γράψει εξίσου καλά. Το αντίθετο θα έλεγα , η μίμηση φέρνει ασυνείδητα και τη σύγκριση με το πρωτότυπο και εκεί μάλλον θα βγείτε χαμένοι. (Ο Καββαδίας ήταν τυχαίο παράδειγμα, παρατήρησα όμως σε μερικά έντονα σημάδια από κάποια ποιήματα ή στυλ κάποιων γνωστών)
Δε θα πω περισσότερα γιατί τα υπόλοιπα θα αρχίσουν να φαίνονται προσωπικά και δεν θα το ήθελα , έμεινα στις γενικότητες , αν κάποιος/α θέλει να σχολιάσουμε-διορθώσουμε μαζί κάποιο κείμενό του, ευχαρίστως.

9
Επειδή είδα πολλές απορίες σχετικά με αυτό το θέμα και πολλές απόψεις επίσης , μπορώ με σιγουριά να σας πω ότι τελικά αγοράζοντας είτε από Ευρώπη είτε από Αμερική (εκτός τις περιπτώσεις των πολύ ειδικών προσφορών λόγω απόσυρσης μοντέλου ή ότι άλλο) δεν θα γλυτώσετε σχεδόν τίποτα. Ή τουλάχιστον τίποτε που να αξίζει το κόπο να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία. Εαν επιλέξετε κάποιο καλό κατάστημα και γνωστή κιθάρα-γνωστό μοντέλο στο παζάρι επάνω λέγοντάς τους ίσως και την τιμή που την είδατε έξω να είστε σίγουροι ότι με την έκπτωση (που πάντα γίνεται έτσι κι αλλιώς ) θα είστε πολύ κοντά στις τιμές του εξωτερικού. Παράδειγμα , για 3 συγκεκριμένες κιθάρες που ενδιαφερόμουνα κατά καιρούς αξίας 3000-3500 ευρώ η καθεμία η διαφορά που πλήρωσα περισσότερο από ότι αν τις έπαιρνα από το εξωτερικό ήταν γύρω στα 100 ευρώ για την καθεμία. Δηλαδή ούτε να το συζητάτε, δεν είχε καμία σημασία. Αν κάποιος το αμφισβητεί και θέλει συγκεκριμένα νούμερα - τύπους - μάρκες - τιμές εξωτερικού που ίσως βρεί και τιμή που την αγόρασα ή που και τώρα ακόμα πουλιέται εδώ ευχαρίστως.

10
Ακόρντα / Re:Δύσκολα ακόρντα
« στις: 21/04/04, 19:27 »
Μπράβο Βασίλη (α ρε η γενιά μας τελικά έμαθε μουσική ), απλά να βοηθήσω με το γνωστότερο και ευκολότερο πιάσιμο της C6sus2 (το άλλο είναι όπως το έγραψε ο Βασίλης)
  -x-
  -8-
  -7-
  -7-
  -x-
  -8-

11
Ακόρντα / Re:Bm(-9)... τι σημαίνει;
« στις: 21/04/04, 19:20 »
Πολύ παλιό το ερώτημα αλλά τώρα που πήρα φόρα..... Λοιπόν πολύ σωστά σου απάντησε. Παράδειγμα για να μάθεις να τις πιάνεις
  Cm-9  ή Cm(-9)
   -x-
   -2-     Db (η 9η μείον ένα ημιτόνιο)
   -3-     Βb (η 7η-αλλιώς δεν θα ήταν 9η)
   -1-     Eb (η 3η )
   -3-     C   (η 1η -τονική)
   -x-
Όπως βλέπεις παραλείπετε η 5η (G) , πολύ συνηθισμένο σε 9η ή 11η ή 13η κλπ. Τώρα μετακινώντας αντίστοιχα τα δάχτυλά σου στη ταστιέρα έχεις μάθει πως παίζονται οι ...m-9 (αυτός είναι ο πιο απλός και συνηθισμένος τρόπος πιασίματος αυτής της συγχορδίας).

12
Ακόρντα / Re:dim, sus, add
« στις: 21/04/04, 19:05 »
Λοιπόν , έχουμε και λέμε , με απλά λόγια για να το καταλάβετε (αχ και να μου τα έλεγαν με απλά λόγια στο ωδείο , πόσα χρόνια θα γλύτωνα).   Dim: στα ελληνικά την προφέρουμε ντιμινουίτα και είναι μια συγχορδία όπου εκτός της τονικής όλες οι άλλες βαθμίδες είναι ελλατωμένες (μειωμένες) κατά ένα ημιτόνιο ή ακόμα πιο απλά αποτελείται μόνο από 3ες μικρές στη σειρά (λίγο μπακαλίστικο αυτό αλλά έτσι πιθανότατα να τις βρίσκετε πιο εύκολα). Παράδειγμα. Έχουμε τη Ντο ματζόρε.
Ντο   - 1η-
Μι     - 3η-
Σολ   - 5η-
Η ντιμινουίτα
Ντο   -1η-
Μιb   -3η μικρή    (ελλατώθηκε-μειώθηκε)
Φα# -5η ελλατωμένη
Αυτή τη συγχορδία θα τη δείτε ως Cdim
Βέβαια συνηθίζεται οι dim να είναι τετράφωνες και αν θέλουμε να είμαστε λεπτομερείς τότε τη γράφουμε Cdim7 η οποία είναι η προηγούμενη συν την έβδομη αλλά και αυτή μειωμένη. Δηλαδή
Ντο                                   -1η-
Μιb                                   -3η μικρή    
Φα#                                 -5η ελλατωμένη
Λα    (παίζουμε στην πραγματικότητα Σιbb -διπλή ύφεση που είναι η μικρή έβδομη της Ντο=Σιb μειωμένη επίσης.Για να σας ξεμπερδέψω παρατηρήστε ότι η Μιb είναι μια τρίτη μικρή από τη Ντο, άλλη μια τρίτη μικρή και μας δίνει Φα# και άλλη μια τρίτη μικρή μας δίνει Λα (ο μπακαλίστικος τρόπος που λέγαμε). Αυτή η συγχορδία είναι ιδιαιτέρως συγγενική σε άκουσμα με την αντίστοιχη  7-9 (επτά ύφεση εννιά) . (Αν παίξετε για παράδειγμα Cdim και C7-9 θα δείτε ότι μοιάζουν πολύ γι αυτό και χρησιμοποιούνται θαυμάσια ως ενδιάμεσες-διαβατικές (χρωματίζουν υπέροχα ανάμεσα σε 2 συγχορδίες) ή βοηθούν πολύ σε μια μετατροπία μέσα στο κομμάτι (λόγω του χαρακτήρα τους -και ιδιαίτερα η ντιμινουίτα- διότι οποιαδήποτε νότα της μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν προσαγωγέας και να λυθεί σε μια νέα τονική. Αυτά μην τα πάρετε ως θεωρία αλλά ως πρακτικούς τρόπους.
Για τις sus (θα προσπαθήσω να είμαι πιο σύντομος) θα μπορούσαμε να τις πουμε εκτεταμένες ή επεκτειμένες ή κάπως έτσι τέλος πάντων πρακτικά πάντα ΝΑ θυμάστε ότι η ομορφιά στις εν λόγω συγχορδίες είναι ότι δεν ξέρεις αν είναι ματζόρε ή μινόρε (αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες sus2  και   sus4) κι αυτό γιατί την τρίτη της συγχορδίας (που αν είναι μεγάλη τότε φτιάχνουμε ματζόρε και αν είναι μικρή τότε φτιάχνουμε μινόρε) την αντικαθιστούμε με τη 2η ή την 4η βαθμίδα αντίστοιχα. Παράδειγμα:
C         =  1η-3η-5η  = C-E-G
Csus2  =   1η-2η-5η =  C-D-G
Csus4  =   1η-4η-5η =  C-F-G

Οι add σημαίνουν να προσθέσεις απλά μια νότα στη συγχορδία. Έτσι Caad9 έχουμε και τις 3 βαθμίδες + τη 9η = 1η-3η-5η-9η =C-E-G-D. Πρακτικά λοιπόν αν η πιο πάνω συγχορδία δεν είχε τη 3η (E) θα ακούγαμε Csus2 και όχι Cadd9 . Επίσης δεν είναι συγχορδία ένατης (C9) γιατί λείπει η 7η βαθμίδα (Βb) Αν λοιπόν δεν ήταν Cadd9 και ήταν C9 θα έπρεπε να ακούμε (να παίζουμε δηλαδή) 1η-3η-5η-7η-9η = C-E-G-Bb-D. Αν μερικά σας φάνηκαν ακαταλαβίστηκα ή πρέπει κάποια στιγμή να βρείτε ή να καταλάβετε γιατί και πως παίζετε κάποια συγχορδία στείλτε μου μήνημα , με χαρα μου να σας εξηγήσω.

13
Ακόρντα / Re:Bb9
« στις: 21/04/04, 18:25 »
Αν και καθυστερημένα επειδή υπαρχει λάθος εδώ επιτρέψτε μου να παρέμβω. Η συγχορδία όπως τη δίνει ο έρεβος δεν είναι η σωστή ούτε στο τρόπο που πιάνεται αλλά ούτε και θεωρητικά. Αυτή που έδωσες φίλε μου έρεβε έχει Σι ύφεση ΡΕ Φα Ντο δηλαδή τις 3 βαθμίδες (1η-3η-5η) και τη ντο (9η).
 Λείπει η Λα ύφεση (7η) που είναι απαραίτητη αλλιώς δεν είναι ένατη. Αντίθετα συνήθως καταργούμε την 5η (φα) όταν έχουμε πεντάφωνες εξάφωνες κλπ συγχορδίες. Δηλαδή κανονικά πρέπει να εμπεριέχονται οι:  Σι ύφεση-ρε-φα-λα ύφεση-ντο. Το πιο συνηθισμένο πιάσιμο της συγχορδίας είναι:
    -x-
    -1-        (C)
    -1-        (Ab)
    -0-        (D)
    -1-        (Bb)
    -x-
Όπως βλέπεις παραλείπουμε τη F , αν πάλι θέλεις να ακουστεί οπωσδήποτε (σχεδόν απίθανο αλλά ότι θέλει ο καλλιτέχνης) τότε πιάνουμε τις 3 πρώτες χορδές με μικρό μπαρέ με το 3ο δάχτυλο και το Bb στην πέμπτη χορδή με το 2ο δάχτυλο και έχουμε

    -1-        (F)
    -1-        (C)
    -1-        (Ab)
    -0-        (D)
    -1-        (Bb)
    -x-


 

14
Ακόρντα / Re:Fa^Dom
« στις: 21/04/04, 18:01 »
Να συμπληρώσω λίγα. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος
  -x-
  -1-
  -2-
  -1-
  -x-
  -1-
και μερικές ενδιαφέρουσες αναστροφές πλέον αυτών που έχουν ήδη αναφερθεί
  -x-       -x-        -x-       -x-
  -x-       -6-      -13-       -x-
  -5-       -5-      -10-     -10-
  -3-       -7-      -13-     -10-
  -6-       -6-      -12-     -12-
  -5-       -x-        -x-     -11-

15
Ακόρντα / Re:Συγχορδίες έκτης
« στις: 21/04/04, 16:13 »
Φίλε Page για να μην μπερδεύεσαι με το θεωρητικό κομμάτι είναι όπως την είπες στην αρχή , ναι , τετράφωνη με αυτές τις νότες και ο απλούστερος τρόπος για να την πιάσεις είναι
    -1-      (6η χορδή μπάσσο)        
    -x-       (5η)        
    -0-      (4η)
    -2-      (3η)
    -1-       (2η)
    -x-       (1η  καντίνι)      

Δοκίμασέ το και θα δεις ότι είναι ο ήχος που ψάχνεις να ακούσεις, όπου x δεν ακούγεται

ΥΓ: Είδα ότι το ερώτημα είναι παλιό και μάλλον δε σε ενδιαφέρει πια αλλά το έγραψα μήπως έχει και κανείς άλλος την ίδια απορία

16
Ακόρντα / Re:Πείρα, ευχέρεια, τι;
« στις: 21/04/04, 15:52 »
Πράγματι έχει δίκιο ο freemind , απλά αλλάζει κάπως η χρήση η γραφή και η ορολογία. Όσον αφορά το να ξέρεις τι ακολουθεί αν γνωρίζεις το κομμάτι δεν είναι δύσκολο , αν εννοείς τον αυτοσχεδιασμό και αυτό υπόκειται σε κάποιους κανόνες αλλά μάλλον δεν είναι η στιγμή να το συζυτήσουμε αφού μάλλον αγνοείς πιο βασικά πράγματα για να κάνεις αυτή την ερώτηση. Και μια συμπλήρωση στο φίλο moonchild για να διευκολύνω λίγο τους άλλους (φαίνεται ότι ο ίδιος τα γνωρίζει , ίσως ήθελε να τα γράψει απλά για να μη σας μπερδεύει). Στη Σύγχρονη μουσική (jazz blues κλπ) οι συγχορδίες είναι τετράφωνες (τουλάχιστον) και διμιουργούνται από την 1η - 3η - 5η - 7η βαθμίδα της κλίμακας (δηλαδή προσθέτουμε και την έβδομη). Έτσι λοιπόν το παράδειγμα γίνεται ως εξής :
I) C E G B -> Cmaj7
ii) D F A C -> Dm7
ιii) E G B D -> Em7
IV) F A C E -> Fmaj7
V) G B D F -> G7   (dominant)
vi) A C E G -> Am7
vii') B D F A -> Bm7-5    (ή Bm7b5)  το b είναι το σύμβολο της ύφεσης όχι το αγγλικό γράμμα b (αλλά επειδή μάλλον δεν υπάρχει στο πληκτρολόγιο θα το δείτε συνήθως στη πρώτη μορφή που το έγραψα ) και διαβάζετε Σι μινόρε επτά ύφεση πέντε

   

17
Διαβάζοντας μερικές αγγελίες αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση είναι  τα τραγικά ορθογραφικά λάθη που υπάρχουν . Όταν μάλιστα υποτίθεται ότι εδώ γράφουν κυρίως νέοι άνθρωποι , παιδιά που έχουν φάει χρόνια σε ωδεία , που είναι κοντά στις τέχνες και στον πολιτισμό , κυριολεκτικά με σοκάρει το γεγονός να μη γνωρίζουν ορθογραφία . Παιδιά , δεν είναι μόνο πέντε συγχορδίες η τέχνη , βιβλία δε διαβάζει κανείς ; Διότι αν δε γνωρίζεις πως γράφεται μια λέξη δε γνωρίζεις και από που προήλθε και κατά συνέπεια δεν είσαι σε θέση να αντιληφθείς τι πραγματικά σημαίνει . Μιλάμε μηχανικά πλέον? Και τους στίχους? Τους καταλαβαίνετε άραγε? Τι να πω. Δώστε λίγη προσοχή. Είναι κρίμα......

Σελίδες: [1]