Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Το μονο καλο με τη μιξη ειναι πως....δεν ισχυει κανενας κανονας παρα μονο ο αυτοσχεδιασμος, το προσωπικο γουστο και η διαθεση να πειραματιστεις στο συνολο του κομματιου. Βεβαια, οι mainstream υπερσυμπιεσμενες παραγωγες ( τοσο πολυ που δεν υπαρχει ανασα για τιποτα ) εχουν καποια συγκεκριμενα βηματα, τα οποια ειναι περισσοτερο "walkthrough" παρα δημιουργικοτητα του εκαστοτε ηχοληπτη!Για αρχη θα ελεγα να αποφευγεις αυτα τα mastering tools γιατι απο τη μια οι αυτοματοποιημενες επιλογες που εχει ενδεχομενως να αλλοιωνουν το συνολο του κομματιου, αφετερου χανεις τη μαγεια του τελικου pre master ( το οποιο εαν το εχεις ηδη στα 0db δε θα μπορεσει ο mastering engineer να το πειραξει ).Προσωπικα δουλευω πρωτα σε επιπεδο καναλιου ( να πετυχω τον ηχο που θελω ) και στη συνεχεια μεταβαινω σε επιπεδο μιξης. Προτιμω να διαχωριζω τα reverbs αναλογα με το καναλι που εχω ( με εξαιρεση της φωνης που χρησιμοποιω εξωτερικη μοναδα ) και πολλες φορες δημιουργω ενα FX καναλι, ωστε να ελεγχω καλυτερα το ποσο εντονο θα ειναι καθε effect στα καναλια που θελω. Για το τελικο καναλι δουλεω με μια συγκεκριμενη σειρα που περιλαμβανει συνηθως: EQ ( κοψιμο λιγο στα μπασα κατω απο 20Hz, λιγο ανεβασμα στα πριμα στα 15-16Khz ), μετα ενα stereo wide plug in ( οποτε προσεχω στα reverb να μη τα δωσω εντονα γιατι θα "αδειασουν" με το ανοιγμα του στερεοφωνικου τοπιου ) για να ανασανει το κομματι, μετα ενδεχομενως να βαλω εναν ελαφρυ Compressor ( 2.5:1 ratio, -10 threshold, slow attack fast release, soft knee, +2db gain output ) και τελος ενα Brickwall limiter.Προσεχω ολη η μιξη να βγαινει στα -3db ωστε να μπορω ( εαν θελω ) σε οποιοδηποτε audio editing προγραμμα να το πειραξω στο συνολο ( εαν προκειται για πολλα κομματια project ).Αλλα ολα αυτα διαφοροποιουνται απο κομματι σε κομματι...
Να σημειωσω πως πολλες φορες δεν βαζω compressor, αλλα κι αν βαζω δεν προκειται για διαδικασια mastering αλλα περισσοτερο limiting ( εξου και ο brickwall στο τελος ), ωστε οταν θα το επεξεργαστει καποιος επαγγελματικα να ειναι ετοιμο. Γι'αυτο κι επιλεγω τοσο χαμηλη ( εως ανυπαρκτη ) συμπιεση
3:1 και φτανοντας και μεχρι 4:1.
Ξερω πως ειναι ισως "ζημια" για τους επαγγελματιες του χωρου,
Οσον αφορα το studio θα διαφωνησ, ομως η τεχνολογια εχει κανει αρκετα βηματα και μπαντες οπως οι Muse, Radiohead, κλπ εχουν αποδειξει στον κοσμο πως μπορεις να πετυχεις εξισου καλα αποτελεσματα και με "φτιαγμενα" προσωπικα studios.
Ο μυθος που πιστευεις οτι κατερρευσε, εχεις αναλογιστει ποσο ζημια εχει κανει στην ποιοτητα του ηχου που ακουμε τωρα τελευταια? (και κατα συνεπεια και στους καλλιτεχνες που δυστυχως δεν παραγουν αρκετα καλο "προιον" ωστε να ενδιαφερθει ο κοσμος να το αγορασει?)
Τα στουντιο θα ζησουν (τα δυσκολα περασαν χωρις επιστροφη)
YΓ Μην ξεχνας οτι ειμαι στην πλεονεκτικη θεση να ακουω δουλειες απο πολλους μηχανικους, στουντιο αλλα και χομπιστες, και οι γνωμη μου εχει επηρεαστει και απο αυτο (καλως ή κακως οι μιξεις λενε πολλα).
Επισης θα ηθελα να σου πω οτι οσα βηματα κι αν εκανε η τεχνολογια το 80% των μηχανηματων που χρησιμοποιηθηκαν ηταν εφευρεσεις 30 και πλεον ετων.
Αντιθετως, πιστευω πως η εισοδος του mp3 πριν ακομα την ηχογραφηση των μουσικων σε project studios εχει καταστρεψει προ πολλου τον ηχο.
Το myspace εχει 95% κακους μουσικους (που ομως κανουν πολυ καλα και ασχολουνται με το χομπυ τους) και δυστυχως μονο ελάχιστους πραγματικα σοβαρους (οι οποιοι συνηθως γραφουν σε κανονικα στουντιο) και αυτο αποτελει και ενα λογο για τον οποιο ξεχωριζουν.Εχεις ακουσει πολλες καλες παραγωγες απο δωματια?...παρακαλω πολυ στειλε μου πληροφοριες. Εδω οσες ερχονται απο δωματια φαινονται απο την πρωτη νοτα.
πειδη εισαι σε ενα μουσικο φορουμ που στα 10 χρονια του συγκεντρωσε και συγκεντρωνει πολλους μουσικους, αυτοδημιουργητους με ορεξη για δουλεια και πειραματισμο, θα σου προτεινα, πριν αναφερθεις με τοσο ευκολια σε ενα τοσο μεγαλο ποσοστο για το myspace ( αληθεια...ακουσες πραγματικα τις χιλιαδες μπαντες που υπαρχουν στο myspace για να βγαλεις αυτο το ποσοστο; ), να κοιταξεις το τομεα "Δικες μας συνθεσεις" για να δεις πως τελικα υπαρχουν καλες μπαντες, καλοι μουσικοι και καλες ηχογραφησεις/μιξεις/παραγωγες. Κριμα ειναι να μη ψαχουλεψεις λιγο το site που μας φιλοξενει!
Καταλαβαινω πως εισαι επαγγελματιας στο χωρο και σαν επαγγελματιας, ακομα και σαν εμμεση διαφημιση, δεν μπορεις να αποδεχτεις ή να αναφερθεις σε ορισμενα πραγματα τα οποια μπορουν να πληξουν τη δουλεια σου.
Ομως στο εξωτερικο ( κοιταζοντας απο απλα μεχρι επαγγελματικα forums ) θα διαπιστωσεις πως η ιδεα project studio οχι μονο υπαρχει, αλλα διαδιδεται! Η τεχνολογια γινεται απλη, φτηνη και προσβασιμη για τους περισσοτερους μουσικους. Οι ερωτησεις των μελων ( στα forum που αναφερομαι ) γινονται ολο και πιο πολυπλοκες και η διαδικασια αυτη φερνει πιο κοντα επαγγελματιες μηχανικους με απλους μουσικους που κανουν το κεφι τους.
Αυτος ο ερασιτεχνισμος που αφορα τον Ελληνα δεν ειναι μονο σε επιπεδο studio, αλλα και στο πρσωπικο επιπεδο αξιολογησης του ηχου. Εαν ειχαμε τον επαγγελματισμο των ερασιτεχνων μουσικων του εξωτερικου, θα μπορουσαμε να παρεμβουμε οχι μονο στον ηχο που βγαινει σε ενα album, αλλα και στον ηχο που δημιουργουμε στο χωρο μας.
Ομως δεν πρεπει να ισοπεδωνουμε τα project studio με τη σκεψη πως ενδεχομενως "παιρνουν" δουλεια. Εχουν συγκεκριμενη δομη, συγκεκριμενη λειτουργια και ο σκοπος τους ειναι καθαρα προσωπικος. Κι εφοσον λειτουργουν περισσοτερο με βαση samples, ειναι πιο ευκολο να διαχειριστουν τον ηχο τους.
Με 5000€ σε ενα ημιυπογειο μπορεις να πετυχεις ενα χωρο μικρων αντηχησεων, ελεγχομενης ακουστικης κ μιας μετριας αλυσιδας μηχανηματων που θα σου επιτρεψουν να ηχογραφησεις ακ.κιθαρες, φωνη και ενισχυμενα οργανα ( μπασο, κιθαρα, κλπ )
Καθε μερα τα επαγγελματικα studio εχουν πελατες, αλλα οχι στο συνολο πλεον του μουσικου κοσμου. Ο Ελληνας ξυπναει, αντιλαμβανεται πως πολλες φορες πληρωνει χρυσο ακομα και το πιο απλο πραγμα και στρεφεται προς τον ηχο που θελει εκεινος...
....και βεβαια..αλιμονο εαν ελεγε ενας τεχνικος ηχου πως μια σπιτικη μιξη ειναι καλυτερη..απο τη δικη του Wink Βεβαια, ακομα και μιξη στουντιο να πας σε ενα τεχνικο ενος αλλου στουντιο, θα σου πει πως ειναι αθλια Grin Ενας Ευαγγελατος χρειαζεται κι εδω!
Οσο για το mp3....ειναι συμπιεσμενος ηχος..Οτιδηποτε συμπιεσμενο ειναι και "κατακρεουργημενο". Κι ενας κατοχος καλου hifi μπορει να αντιληφθει τα χαμενα μεσαια και πριμα, τα οποια μετατρεπονται σε "γδαρισμο".
Μου κανει εντυπωση πως ενας τεχνικος ηχου που θελει να σεβεται τον εαυτο του και διατεινεται για την κακη ποιοτητα ηχου των μιξεων, υποστηριζει το mp3 και μαλιστα σε επιπεδο συμπιεσης ( κι οχι βεβαια κακης μιξης ή mastering που ακομα και το wave θα ειναι χαλια )
Επισης, εαν οντως ολοι επρεπε να τρεξουν σε ενα studio να ηχογραφησουν, το myspace και οι αντιστοιχες υπηρεσιες του internet δε θα ειχαν γεμισει με τρομερους μουσικους που "πλασαρουν" τη δουλεια τους ( και γινονται αγαπητοι και γ
Οκ, ειναι. Το ιδιο ηταν και η κασσετα. Αν και οι οροι που χρησιμοποιεις ειναι καπως αδοκιμοι αλλα σε γενικες γραμμες συμφωνω απολυτα.
Odeon mastering, προσωπικα δε ψαχνω κανεναν επαγγελματια ή μη για τις δουλειες μου ( πολλες φορες συμβαινει το αντιθετο για τις ενορχηστρωσεις και το programming Grin ). Και στην Αθηνα, που η αγορα ειναι διευρυμενη, μπορεις να συναντησεις στουντιο με 25€ την ωρα και στουντιο με 80€ την ωρα. Εξαρταται εαν το γουστο του εκαστοτε τεχνικου συνδυαζεται με το γουστο του πελατη.Γι'αυτο και πολλες φορες επαγγελματιες στο χωρο βγαζουν "ξερες" δουλειες κι ολοι απορουν. Η απαντηση ειναι πιο απλη και πιο προφανης, εαν δουμε στο συνολο τους τι δουλειες παρουσιαζαν και τι ειδος προτιμουσαν.Τελοσπαντων, εγω βρισκω πως η συζητηση καταληγει σε αδιεξοδο. Διοτι κι απο τη δικη μου την πλευρα ( και με τους υπολοιπους "περιφερειακους" μουσικους που δουλευω ) βλεπω πως οι παραγγελιες προς τα project studios τα τελευταια 3 χρονια εχουν αυξηθει σε μεγαλο ποσοστο. Και πολλοι πελατες φοβουνται να πανε ακομα και για ηχογραφηση φωνης σε ενα καλο studio ( παρολο που προσωπικα προτεινω να το κανουν εφοσον η δουλεια εχει ενα αξιολογο budget απο πισω ) λογω τιμων κι αποτελεσματος.
Ηταν συμπιεσμενος ηχος η κασεττα?!
Εδω φαινεται οτι δεν με καταλαβες ,κατα την ταπεινη μου γνωμη. Εχει χιλιαδες καλες μουσικες το myspace, αλλα αυτες οι χιλιαδες αντιστοιχουν στο 5% των εκατομμυριων (τα μεγεθη ειναι φυσικα δικες μου ιδεες και εννοειται οτι δεν ειναι ακριβη).Οσο για το χωρο σας εδω, μακαρι αδερφε μου να προλαβαινα...ειμαι μουσικος με σπουδες στην συνθεση..ολη μου την ζωη τρεχω με μπαντες ως μουσικος(One Drop και αλλες) και ως ηχοληπτης, ειμαι 16 ωρες την ημερα με μουσικη. ΔΥΣΤΥΧΩΣ πλεον δεν προλαβαινω να κανω το γουστο μου και επιπλεον οταν εχω χρονο τον "τρωω" στο ψαρεμα ή κατι αναλογα ησυχο. Αν μου στειλεις καποια λινκ που σου αρεσουν (και ειδικα με σπιτικες παραγωγες για να καταλαβω και την ποιοτητα που εννοεις, θα ακουσω με χαρα και αν θες θα σου δωσω και την ταπεινη μου γνωμη).
Ξεκίνησε από midipart.gr Σύνδεσμοι μουσικών οργάνων
Ξεκίνησε από petros1992 « 1 2 3 » Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από B.C. Rich Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές
Ξεκίνησε από mikros_manths Ηχογραφήσεις και Στούντιο
Ξεκίνησε από tatanka Ηχογραφήσεις και Στούντιο
Ξεκίνησε από rockguide Ηχογραφήσεις και Στούντιο
Ξεκίνησε από ΣΤΕΛIOS Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από freemind Σύνδεσμοι μουσικών οργάνων
Ξεκίνησε από Kosthrash Ηχογραφήσεις και Στούντιο
Ξεκίνησε από Ioannis Anastassakis Εκμάθηση – Πρώτα βήματα