Αποστολέας Θέμα: Εναρμονιση Κομματιων  (Αναγνώστηκε 7554 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kyriakos_t

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 245
    • Προφίλ
Εναρμονιση Κομματιων
« στις: 01/08/11, 14:47 »
ξερω οτι ειναι σε ακυρη κατηγορια.........η σωστη κατηγορια ειναι αυτη  Αρμονία και θεωρία της μουσικής  αλλα δεν γινοταν να ανοιξω θεμα εκει.....ρωτισα τον βραζιλη και μου  ειπε να το ανοιξω εδω και μετα θα το μετακινηση αυτος εκει που πρεπει.....




η ερωτηση μου ειναι : πως εναρμονιζουμε ενα κομματι ? .................ξερω οτι πρεπει να γνωριζω θεωρια για να κατανοησω αυτα που θα μου πειτε.................οποιος γνωριζει κατι ας μου πει.....ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1117
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Απ: Εναρμονιση Κομματιων
« Απάντηση #1 στις: 01/08/11, 15:22 »
Καλησπερα.
Αν γνωριζεις αγγλικα ξεκινα με μια αναγνωση των βασικων και μετα συνεχιζεις με πιο συγκεκριμενες αποριες
http://en.wikipedia.org/wiki/Harmony
http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonization
http://en.wikipedia.org/wiki/Chord_progression
« Τελευταία τροποποίηση: 01/08/11, 15:24 από Spyros Delta »

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 617
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: Εναρμονιση Κομματιων
« Απάντηση #2 στις: 01/08/11, 17:40 »
Εναρμόνιση μελωδίας (και όχι κομματιού), είναι η διαδικασία "υποστήριξης" των φθόγγων μιας μελωδίας από άλλους, πιθανόν παιγμένους από άλλα όργανα, με τέτοιο τρόπο ώστε το αποτέλεσμα να είναι αρμονικό (πιο απλά, να προκύπτουν συγχορδίες). Στην σύγχρονη μουσική (jazz, pop), οι φθόγγοι της μελωδίας που εναρμονίζουμε είναι πάντα οι πιο υψηλοί*. Πολύ συνηθισμένη περίπτωση είναι η εναρμόνιση μιας φωνητικής μελωδίας από τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, αλλά η διαδικασία μπορεί να εφαρμοστεί και σε solo πολυφωνικά όργανα όπως το πιάνο και η κιθάρα.

Κάνε την εξής άσκηση για να καταλάβεις πως δουλεύει το πράγμα: Κατασκεύασε μία απλή μελωδία (5-6 φθόγγους) ή βρες μία (οι χριστουγεννιάτικες μελωδίες είναι ότι πρέπει για αυτό το σκοπό) και μάθε να την παίζεις στην κιθάρα αποκλειστικά στις δύο υψηλότερες χορδές, Β και Ε (θα καταλάβεις στη συνέχεια γιατί), χωρίς να ξεπεράσεις το 12ο τάστο (για πρακτικούς λόγους). Ας πάρουμε τον πρώτο φθόγγο της μελωδίας, έστω ότι είναι ο Α στο πέμπτο τάστο, πρώτη χορδή. Ο φθόγγος αυτός μπορεί να εναρμονιστεί χρησιμοποιώντας τους φθόγγους μια οποιαδήποτε συγχορδίας που έχει τον συγκεκριμένο ως υψηλότερο. Για παράδειγμα, πιθανές επιλογές μπορεί να είναι οι παρακάτω

      F     A    Am    Dmaj7  C#7b9#5
Ε:--5----5----5-------5---------5------
Β:--6----5----5-------7---------5------
G:--5----6----5-------6---------4------
D:-------------7-------7---------3------
A:-------------7-------5---------4------
E:-------------5--------------------------

Πρακτικά, οι δυνατές επιλογές περιορίζονται από την φαντασία σου (και πιθανόν τις γνώσεις σου από δακτυλισμούς συγχορδιών στην κιθάρα)

Αντίστοιχη διαδικασία κάνεις και για τους υπόλοιπους φθόγγους της μελωδίας, προσέχοντας πάντα αυτοί οι φθόγγοι να είναι οι υψηλότεροι (αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί διαφορετικά η μελωδία θα αλλάξει - για αυτό το λόγο περιορίζεις την μελωδία στις υψηλότερες χορδες ώστε να έχει αρκετές χορδές "από κάτω" για την εναρμόνιση). Στο τέλος θα έχεις καταλήξει σε μία εναρμονισμένη εκδοχή της μελωδίας σου!

Βέβαια, από αυτό το σημείο μπαίνουν πολλοί παράγοντες μέσα, τους οποίους έθιξε ο Spyros Delta με τα links του. Αν και δεν είναι απίθανο να βγάλεις μια ωραία εναρμόνιση "στην τύχη", στην πράξη έχεις πολύ καλύτερες πιθανότητες αν γνωρίζεις κάποια θέματα θεωρίας, όπως, τονικότητα (κλειδιά), κατασκευή συγχορδιών, ακολουθίες συγχορδιών, κίνηση φωνών (αντίστιξη) κ.α.

Ένα ωραίο thread με παράδειγμα σε jazz ύφος είχε γράψει ο Harpwood εδώ.


*Υπάρχουν κάποιες μουσικές φόρμες της κλασσικής μουσικής, όπως η φούγκα, όπου εκεί η μελωδία δεν είναι απαραίτητα στην υψηλότερη φωνή.
« Τελευταία τροποποίηση: 02/08/11, 01:13 από Fourier »

Αποσυνδεδεμένος kyriakos_t

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 245
    • Προφίλ
Απ: Εναρμονιση Κομματιων
« Απάντηση #3 στις: 01/08/11, 20:35 »
σας ευχαριστω παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα μα παρα πολυ......................το λινκς σου σπυρο ειναι πολυ χρησιμα........φουριερ.....τι να πω ρε.........,.ρισπεκτ..........πωπω...........αυτα που μου ειπες ηταν..........πωπωπω.......ασε ρε..........μου ανοιξες τα ματια.......ηταν πολυ σωτηριος ο τροπος που  μου εδειξες..........με βοηθησε οσο δεν φανταζεσε..............ασε σου λεω..............και σε συνδυασμο με τα λινκ του σπυρου ειναι μπομπα...........





μια ερωτηση φουριερ: αν η νοτα ειναι στην ΣΙ τοτε πως θα βρω ποια συγχορδια κολλαει ?










   να' στε καλα μαγκες......σας ευχαριστω και παλι    :up :metal

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 617
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: Εναρμονιση Κομματιων
« Απάντηση #4 στις: 01/08/11, 22:27 »
χαχα, φοβερός ο ενθουσιασμός σου, χαίρομαι! ;D


μια ερωτηση φουριερ: αν η νοτα ειναι στην ΣΙ τοτε πως θα βρω ποια συγχορδια κολλαει ?

Είναι απλό. Θα ανοίξεις το βιβλίο με τους δακτυλισμούς συγχορδιών (που έχεις στο μυαλό ή στην βιβλιοθήκη σου ;D ) και θα δοκιμάσεις εκείνους που χρησιμοποιούν μέχρι και την ΣΙ χορδή, χωρίς να κάνουν χρήση της ΜΙ.

Σημείωσε ότι και οι δακτυλισμοί που περιλαμβάνουν την ΜΙ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για "εναρμόνηση της ΣΙ χορδής" αν "πετάξεις" τον φθόγγο της ΜΙ. Για παράδειγμα, αν αγνοήσεις την ΜΙ χορδή στους δακτυλισμούς των Am και Dmaj7, που έδωσα παραπάνω, δημιουργείς "καινούριους" δακτυλισμούς των Am και Dmaj7, οι οποίοι είναι πλέον κατάλληλοι για εναρμόνιση των φθόγγων Ε (5ο τάστο) και F# (7ο τάστο) της ΣΙ χορδής, αντίστοιχα. Η ονομασία των συγχορδιών έμεινε η ίδια (και συνεπώς η "αίσθησή" που προκαλούν) γιατί ο φθόγγος που πέταξες επαναλαμβάνεται, σε άλλη οκτάβα, σε κάποια από τις υπόλοιπες χορδές. Βέβαια, αυτό δεν μπορεί να γίνει πάντα, π.χ., αν πετάξεις την ΜΙ χορδή στους δακτυλισμούς των F και A παραπάνω, θα αλλοιώσεις την συγχορδία, δημιουργώντας μία άλλη με "εξωτικό" όνομα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η συγχορδία που προκύπτει θα είναι κακή για χρήση στην εναρμόνιση - αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα να ακούγεται καλά).

Είναι προφανές ότι χρειάζεται γνώση κατασκευής συγχορδιών για να εφαρμοστούν οι παραπάνω ιδέες.

Υ.Γ.: Ο περιορισμός της μελωδίας σε ΜΙ και ΣΙ που ανέφερα δεν είναι αυστηρός. Μπορεί ορισμένοι φθόγγοι της μελωδίας να βρίσκονται και σε χαμηλότερες χορδές αν αυτό διευκολύνει.

Αποσυνδεδεμένος kyriakos_t

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 245
    • Προφίλ
Απ: Εναρμονιση Κομματιων
« Απάντηση #5 στις: 01/08/11, 22:59 »
φουριερ ευχαριστω ρε......εισαι ψηλα

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
50223 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/04/07, 22:00
από parlats
0 Απαντήσεις
14511 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/05/07, 21:26
από shred
8 Απαντήσεις
8154 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/07/18, 22:19
από dalas
0 Απαντήσεις
2185 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/12/08, 00:00
από Nazgul
10 Απαντήσεις
6729 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/02/11, 14:41
από Harpwood
13 Απαντήσεις
11424 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/08/13, 00:08
από Καθόδιος (φλουτσ)
3 Απαντήσεις
4642 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/04/14, 15:31
από vegos
0 Απαντήσεις
6727 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/04/14, 21:15
από hot_sauce (φλουτσ)
24 Απαντήσεις
9803 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/10/17, 06:45
από panixgr
84 Απαντήσεις
24813 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/07/18, 16:28
από Uriah