Σελίδες:
  • #1 από Γιάννης Σ. στις 21 Apr 2011
  • Θα ήθελα να αγοράσω ένα μικρόφωνο για ηχογραφώ τη φωνή, έχω δυο - τρία usb αυτά που συνδέονται στον Η/Υ, δεν έχω παράπονο όσον αφορά την εγγραφή της κιθάρας με αυτά, έχουν αρκετά (?) καλή ποιότητα. Με τη φωνή, όμως, επειδή έχει σκαμπανεβάσματα, τέτοιου είδους μικρόφωνα τρίζουν ή δεν μπορείς να τα κρατήσεις αρκετά κοντά στο στόμα, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ. Έτσι θέλω να αγοράσω ένα μικρόφωνο που να συνδέεται στον Η/Υ (usb?) αλλά να 'φιλτράρει' το απότομο ανέβασμα της φωνής, όπως τα μικρόφωνα των στούντιο, των τραγουδιστών; Δεν ξέρω, πάντως θέλω να μπορώ να το κρατάω κοντά, να φωνάζω όσο θέλω χωρίς να φοβάμαι ότι θα βγει η φωνή εκτός 'φάσματος' ή τρίξιμο. Δεν ξέρω αν έγινα αντιληπτός...
     ;D
  • #2 από kostas80 στις 21 Apr 2011
  • Αν κατάλαβα καλά .... δεν θέλεις καινούριο μικρόφωνο .
    Θέλεις κάποιο compressor , limiter να κόβει τις ακραίες δυναμικές . Το θέμα είναι ότι δε ξέρω αν τα usb μικρόφωνα που έχεις μπορούν να συνεργαστούν με κάτι τέτοιο  :-\
  • #3 από hot_sauce (φλουτσ) στις 21 Apr 2011
  • δεν μπορεί να το κάνει μέσω προγράμματος?
    και αν ναι τότε λογικά δεν θα παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο το "τι" μικρόφωνο έχει...
  • #4 από vagtanplan στις 21 Apr 2011
  • Εγω θελω να βαλω στο Scenic μου μια μηχανη απο F-16 αλλα δε μου βγαινει η εξατμηση.... :P :P
     
    Στα σοβαρα τωρα φιλε μου δεν θελεις καινουριο μικροφωνο θελεις οπως ειπε και ο Κωστας ενα Limiter-compressor  στο οποιο θα ορισεις εσυ τις τελικες εντασεις και αυτο απο μονο του θα ¨φερνει¨ την ενταση στο ιδιο επιπεδο συνεχεια ήτε φωναζεις ήτε τραγουδας.
    Το κακο με αυτο το μηχανακι ειναι οτι οταν τραβαει τα πικ στα εμπειρα αυτια ακουγεται το κομπρεσαρισμα - το μαζεμα- που θα κανει.
    Βεβαια και το λεω με πασα επιφυλαξη για τις γνωσεις που μπορει να εχεις στην τεχνικη του μικροφωνου και τουτραγουδιου γενικοτερα....Το μικροφωνο αναλογα με την ενταση που τραγουδαμε το κραταμε σε αναλογη αποσταση απο το στομα μας...δε το κολαμε στα χειλια και οτι βγει !!  επισης στο στουντιο το μικ δε το κρατανε συνηθως στο χερι αλλα ειναι σε σταθερη βαση και ο τραγουδιστης κανονιζει την αποσταση που θα τραγουδισει οπως ειπα και πιο πανω.
     
    Μικροφωνο σαν κι αυτο που περιγραφεις παντως Δεν υπαρχει και αν υπαρχει  :-\  θα ειναι τουλαχιστον 4ψηfιο το κοστος του.
     
    Αυτο γινεται και σε ορισμενα προγραμματα εγγραφης αλλα δεν γνωριζω το πως και τι...
     
     
  • #5 από Γιάννης Σ. στις 21 Apr 2011
  • ...ενα Limiter-compressor  στο οποιο θα ορισεις εσυ τις τελικες εντασεις

    Ναι αυτό έχει μια λογική θα το ψάξω αλλά δε νομίζω να εννοείται αυτό που κάνουν από μόνα τους τα windows, την μείωση δηλ. της ευαισθησίας του μικροφώνου. Στην περίπτωση αυτή ναι 'καλύπτει΄και κάποια απότομα ανεβάσματα της φωνής αλλά δεν αποδίδει καλά τους πολύ σιγανούς ήχους.  Όσο για τους... τραγουσδιτές, καλά αυτή τη δουλειά κάνουν; Μία απομακρύνουν το μικρόφωνο από το στόμα και μια το πλησιάζουν; Δε νομίζω, πιστεύω ότι τα μη - usb, τα κανονικά μικρόφωνα, αυτά που δεν είναι για τον Η/Υ ρε αδερφέ! Ε, πρέπει να είναι καλύτερα. Τώρα για πρόγραμμα που λετε το audacity δεν έχει κάτι τέτοιο αλλά θα το δω σε κάποιο άλλο πρόγραμμα...
     ::)
  • #6 από zepfan στις 21 Apr 2011
  • ...ενα Limiter-compressor  στο οποιο θα ορισεις εσυ τις τελικες εντασεις

    Ναι αυτό έχει μια λογική θα το ψάξω αλλά δε νομίζω να εννοείται αυτό που κάνουν από μόνα τους τα windows, την μείωση δηλ. της ευαισθησίας του μικροφώνου. Στην περίπτωση αυτή ναι 'καλύπτει΄και κάποια απότομα ανεβάσματα της φωνής αλλά δεν αποδίδει καλά τους πολύ σιγανούς ήχους.  Όσο για τους... τραγουσδιτές, καλά αυτή τη δουλειά κάνουν; Μία απομακρύνουν το μικρόφωνο από το στόμα και μια το πλησιάζουν; Δε νομίζω, πιστεύω ότι τα μη - usb, τα κανονικά μικρόφωνα, αυτά που δεν είναι για τον Η/Υ ρε αδερφέ! Ε, πρέπει να είναι καλύτερα. Τώρα για πρόγραμμα που λετε το audacity δεν έχει κάτι τέτοιο αλλά θα το δω σε κάποιο άλλο πρόγραμμα...
     ::)

    Σαφως υπαρχουν καλυτερα  μικροφωνα απο αυτα του Η/Υ ,αλλα παιζουν κι αλλα πραγματα ρόλο,οπως ο προενισχυτης μικροφωνου ,ο compressor ή(και) limiter,το ΕQ...
    Δηλ.αμα βαλεις ενα Νeumann ή Shure χυμα πανω στον Η/Υ,προφανως δεν θα κανεις τιποτα χωρις τον αναλογο προενιχυτη μικροφωνου,που θα το ''διαχειριστεί''...
    Παντως ακομα και ετσι να το κανεις,θα πρεπει να ελεγξεις αναλογα την φωνή σου ,ωστε να μην υπεροδηγησεις-μπουκωσεις το μικροφωνο(αν εισαι συνεχεια στην ιδια αποσταση) :)
  • #7 από hot_sauce (φλουτσ) στις 21 Apr 2011
  •   Όσο για τους... τραγουσδιτές, καλά αυτή τη δουλειά κάνουν; Μία απομακρύνουν το μικρόφωνο από το στόμα και μια το πλησιάζουν;

    κι όμως ναι....όταν είναι να φωνάξουν πολύ το απομακρύνουν....
    δες βίντεο από λάιβ στο youtube και θα το παρατηρήσεις κι εσύ....
  • #8 από kostas80 στις 21 Apr 2011
  • δε μας δείχνεις ποια μικρόφωνα έχεις να μη λέμε αερολογίες ?
  • #9 από Korgy στις 21 Apr 2011
  • καταρχήν ανέφερε μας πόσα λεφτά είσαι διατεθειμένος να ξοδέψεις!

    μικρόφωνο USB αυτοκομπρεσαριζομενο δεν παίζει. η μόνη λύση είναι να γράφεις με καλά προσαρμοσμένο gain και φυσικά το DAW σεταρισμένο στα 24 bit. α και φυσικά μια άλφα τεχνική μικροφώνου απο τον χρήστη.

    αν αυτά που γράφεις εχουν αποκλίσεις σε εντάσεις απο ψίθυρο σε τσιρίδα , τότε γράφεις ή εναλάξ ή παράλληλα με δύο μικρόφωνα.




    υ.γ. πιστεύω πως το πραγματικό σου πρόβλημα είναι το κακοσεταρισμένο gain του προενισχυτή, αρκει το μικρόφωνο σου να είναι αξιοπρεπές. Αν έχεις μικρόφωνο για εφαρμογές Η/Υ τύπου Skype,wow κλπ  ακόμα και σε SSL προενισχυτή να μπεις πάλι τετράγωνα θα ακούγονται ....
  • #10 από Γιάννης Σ. στις 21 Apr 2011
  • .... ή παράλληλα με δύο μικρόφωνα.

    Καλή ιδέα! Δεν το σκέφτηκα!
     :o
  • #11 από vagtanplan στις 22 Apr 2011
  • Korgy εξηγησε του ακριβως τι εννοεις με δυο μικροφωνα γιατι τον κοβω να βαζει ενα μικ κοντα του για τα ψιθυριστα και αλλο ενα στα 10 μετρα για τις γκαριδες !!  :P :P :P :P :P

    Αυτο που ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙ να καταλαβει ο φιλος μας (ασε που εχω την αισθηση οτι μας δουλευει) ειναι οτι για να τραγουδισεις ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ τεχνικη μικροφωνου.  Το γραφει και ο Κοργκυ το εγραψα και εγω πιο κατω αλλα.......καταλαβαινει αυτο που νομιζει οτι ξερει και δεν παιρνει απο συμβουλες....

    Αντε και καλη τυχη στις ηχογραφησεις.
  • #12 από Γιάννης Σ. στις 22 Apr 2011
  • ...ασε που εχω την αισθηση οτι μας δουλευει...

    Αααα, πας καλά; Εγώ μια ερώτηση έκανα, δεν είναι απαραίτητο ότι όλοι μας γνωρίζουμε τι είναι οι προενισχυτές κτλ άσε που όποιος θέλει απαντάει, όποιος μπορεί να βοηθήσει, τι νομίζεις θέλω να ταλαιπωρώ τον κόσμο;
     ???
  • #13 από Korgy στις 22 Apr 2011
  • δεν θέλω να γίνω συνήγορος κανενός αλλά σε προηγούμενο μου ποστ σε ρωταω καποια πράγματα για να καταλάβω τις γνώσεις σου και τις απαιτήσεις σου.

    ολοι άσχετοι είμασταν κάποτε αλλά με την τριβή και την αγάπη με το αντικείμενο φτάνουμε κάπου.

    επαναρωτώ λοιπόν:

    πόσα λεφτά είσαι διατεθειμένος να ξοδέψεις?
    αυστηρά USB μικρόφωνο θέλεις?
    είναι καλά προσαρμοσμένες οι απαιτούμενες ρυθμίσεις του προενισχυτή και του  DAW?
    χρησιμοποιείς κάποια έστω άγαρμπη τεχνική μικροφώνου ή είναι πάντα στην ίδια απόσταση η πηγή με το μικρόφωνο?



    Υ.Γ.   τα μικρόφωνα είναι φτιαγμένα για να αποτυπώνουν την πραγματικότητα του ηχητικού κόσμου. αν η πηγή πάσχει, όσο και καλό μικρόφωνο,καλώδιο,προενισχυτή ,κομπρέσορα και να έχεις αποτέλεσμα δεν θα βγει. Ειδικά οι δεινόσαυροι των πρώτων ετών των μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών ( Sinatra,Holiday κλπ) έγραφαν με πρωτόγονα μέσα... και όμως... το κομπρεσάρισμα κατά κύριο λόγο προερχόταν απο τους ίδιους (τεχνική μικροφώνου). 

    Υ.Γ 2.  αν θες πες μας τι σεταπ έχεις (εξοπλισμό,ρυθμίσεις,συνδεσμολογία) για να δούμε σε τι μπορούμε να σε βοηθήσουμε.
  • #14 από Γιάννης Σ. στις 23 Apr 2011
  • δεν θέλω να γίνω συνήγορος κανενός αλλά σε προηγούμενο μου ποστ σε ρωταω καποια πράγματα για να καταλάβω τις γνώσεις σου και τις απαιτήσεις σου.
    ........

    Υ.Γ 2.  αν θες πες μας τι σεταπ έχεις (εξοπλισμό,ρυθμίσεις,συνδεσμολογία) για να δούμε σε τι μπορούμε να σε βοηθήσουμε.

    Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον αρχικά. Λοιπόν...
    -  Από λεφτά δεν ξέρω, 50-100 ευρώ; Παραπάνω πολλά δεν είναι για ένα μικρόφωνο;
    -  Θέλω usb για να συνδέεται στον Η/Υ, και στην καρτα ήχου δεν έχω πρόβλημα, απλά να συνδέεται εύκολα στον Η/Υ.
    - ' ..είναι καλά προσαρμοσμένες οι απαιτούμενες ρυθμίσεις του προενισχυτή και του  DAW', τι σημαίνει αυτό; Απλά συνδέω το μικρόφωνο στη usb του Η/Υ. Το μικρόφωνο είναι ένα με 35 ευρώ της Logitech, γενικά κάνει καλή εγγραφή της, η φωνή είναι το πρόβλημα. Τώρα ότι δεν είμαι και Παπάζογλου, δεν είμαι. Απλά βλέπω ότι αυτό αυτό που ηχογραφείται δεν είναι αυτό που τραγουδώ όταν φωνάζω - ακόμα και φάλτσο νά' ναι πάντως δεν ηχογραφείται, βγαίνει εκτός ορίων του μικροφώνου. Τώρα αν απομακρυνθώ πολύ ναι μεν ηχογραφείται αλλά ακούγεται η απόσταση.

    Από εξοπλισμό... δεν έχω! φαντάζομαι εννοείς ότι το μικρόφωνο συνδέεται σε κάποιον μείκτη ή ενισχυτή, ε? Όχι απευθείας στον Η/Υ. Οι ρυθμίσεις που αφορούν το μικρόφωνο στον Η/Υ είναι πολύ λίγες, μόμο την ευαισθησία νομίζω ρυθμίζεις, τουλάχιστον με το audacity, δεν ξέρω αν με άλλα προγράμματα μπορείς να ρυθμίσεις κι άλλα. Πάντως έχω την εντύπωση ότι για καλό αποτέλεσμα δε είναι θέμα λογισμικού αλλά υλικού. Το λογισμικό απλά ίσως να βελτιώσει λίγο αλλά δε νομίζω ότι μπορεί να κάνει δουλειά...
     ;D τ' τισρ'αϊπς O Πρωταθλητής
  • #15 από Korgy στις 23 Apr 2011
  • οπότε σαν βασικό θέμα στο πρόβλημα σου ειναι το ίδιο το μικρόφωνο.

    ΔΕΝ ειναι φτιαγμένο για μεγάλες εντάσεις και ευελιξία,καθώς χρησιμοποιούνται μονο για gaming&social networking.

    κάτι τέτοιο θα αλλάξει πολύ αυτά που ακούς   http://www.thomann.de/gr/samson_gtrack.htm

    επίσης,τα λεφτά ποτέ δεν είναι πολλά για μικρόφωνο  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    ιδού και η απόδειξη :



    η φωτό είναι απο πέρυσι, οπότε προσθέστε άλλα 6 μικροφωνάκια ;D
  • #16 από Γιάννης Σ. στις 25 Apr 2011
  • Χρόνια πολλά και χριστός ανέστη
     :)

    Δεν ήξερα ότι έχεις τέτοια συλλογή από μικρόφωνα! Ούτε ότι ένα μικρόφωνο μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ!
    Αυτό που μου πρότεινες φαίνεται πολύ καλό, απ' ότι κατάλαβα είναι usb, ε?
    Ψάχνοντας λίγο είδα όντως ότι τα 100€ είναι μίνιμουμ τιμή για ένα καλό μικρόφωνο.
  • #17 από hot_sauce (φλουτσ) στις 28 Apr 2011
  • να..δες αυτό το βίντεο:



    και κοίτα που ο LaBrie απομακρύνεται και πλησιάζει στο μικρόφωνο και κατάλαβε τι κάνει και πως ακούγεται κάθε του κίνηση....
  • #18 από zepfan στις 28 Apr 2011
  • Με προλαβες hot_sauce!
    Aυτο ακριβως σκεφτηκα μολις ειδα το βιντεο.Ειναι πολύ χαρακτηριστικό για το θέμα εδώ.

  • #19 από Γιάννης Σ. στις 01 May 2011
  • Τι να πω, αφού το κάνει ο labrie - προσκυνώ... - δεν έχεις άδικο... Αλλά συνεχίζει να μου κάνει εντύπωση...
     0:)
  • #20 από hot_sauce (φλουτσ) στις 01 May 2011
  • μα γιατί?
    όταν φωνάξεις και απομακρυνθείς το μικρόφωνο θα πιάσει λιγότερη από την ένταση της φωνής σου αλλά τον τόνο που βγάζεις.....αν φωνάξεις και είσαι κοντά θα πικάρει.....

    edit:
    δες και αυτό το βίντεο όπου σε όλη τη διάρκειά του μπορείς να παρατηρήσεις αυτή την τεχνική και ειδικά γύρω στο 4.00 κοίτα που πάει το μικρόφωνο επειδή φωνάζει....

  • #21 από freemind στις 01 May 2011
  • Το θεμα αυτο ειναι παρα πολυ μεγαλο και δε μπορει να χωρεσει σε μια θεωρητικη συζητηση ολο.

    Παρολαυτα πρεπει να ξερετε πως η τεχνικη απομακρυνσης απο το μικροφωνο στα πιο δυνατα σημεια δεν προστατευει μονο το track απο ψηφιακο "καψιμο" ( διοτι τα αναλογικα εχουν δικο τους headroom για τετοιες επιδρασεις ), αλλα αλλαζει και τη χροια της φωνης!

    Υπαρχει το γνωστο proximity effect, οπου σε audio εφαρμογες σημαινει πως οσο πιο κοντα στην πηγη ειναι ενα μικροφωνο, τοσο περισσοτερο θα τονισει τις μπασες/χαμηλες συχνοτητες της πηγης, δημιουργωντας ενα αφυσικο αποτελεσμα ( γυρω στα 100Hz και πολλες φορες φτανει μεχρι και 16dB SPL η ενισχυση των συγγενων συχνοτητων ).

    Υποψιν αυτο γινεται περισσοτερο αισθητο στα directional μικροφωνα, ενω τα omni συνηθως δεν εχουν τετοια προβληματα!

    Οταν ο ανθρωπος αρχιζει κι ανεβαζει την ενταση του, δινει περισσοτερο αερα μεσω των ηχειων/πνευμονων του και η φωνη του αλλαζει ελαφρως. Εαν παραμεινει κοντα στο μικροφωνο ο ογκος που θα δημιουργηθει θα προκαλεσει τοσο προβλημα εντασης στην προενισχυση ( και στην αντοχη του μικροφωνου ), οσο και στη χροια του ηχου.

    Απο εκει και περα υπαρχουν τεχνικες με 2 μικροφωνα ( οπως προανεφερε ο Korgy ), με Compressors στο σημα, κλπ κλπ, ομως το προβλημα παραμενει διοτι η πρωτογενης πηγη ( δηλαδη το σημα που πιανει το μικροφωνο ) επηρρεαζεται αμεσα απο την ηχητικη πιεση και ταλαντωση που λαμβανει!

    Ωραιο αρθρο ειναι αυτο στη σελιδα της Shure: http://shure.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2844

    Ιδιαιτερα σε lives, που χρησιμοποιουνται δυναμικα μικροφωνα, ειναι πιο εντονο το προβλημα αυτο, οποτε καλο ειναι ο τραγουδιστης να ξερει να ελεγχει τοσο τη φωνη του, οσο και τις αποστασεις του απο το μικροφωνο. Πολλα επαγγελματικα μικροφωνα ( AKG και Beyer Dynamics παντως σιγουρα το εχουν ) αναφερουν τη γωνια κλισης που πρεπει να εχει το μικροφωνο με το στομα, καθως και την αποσταση αναλογα με τη παραγομενη ενταση!

    Σε περιπτωσεις studio, τα πυκνωτικα μικροφωνα μεγαλου διαφραγματος κανουν πιο εντονο το proximity effect. Σε εναν χωρο με ελεγχομενη αντηχηση ( μικρο RT60 δηλαδη ), μπορει καποιος να κανει την απομακρυνση απο το μικροφωνο, ΕΦΟΣΟΝ ειναι σε λογικα πλαισια ( μην παει πανω απο 20cm πισω η θεση του κεφαλιου ) και ο χωρος δεν επιδρασει στο διαφραγμα του μικροφωνου απο την αντιθετη κατευθυνση!

    Μπερδεματα;....
  • #22 από Γιάννης Σ. στις 01 May 2011
  • Freemind τα είπες όλα, είναι λίγο συγκεχυμένα η αλήθεια είναι...

    Αλλά μιας και ο hot sauce και ο zepfan μίλησαν με πολύ συγκεκριμένο παράδειγμα του labrie, θα πρέπει να σημειώσω ότι εγώ δεν το έχω δει γενικά. Ειδικά στην πανκ μουσική όλα είναι... χύμα. Δείτε εδώ, δε νομίζω να ισχύει αυτό που λέτε...  ::)


                           
  • #23 από freemind στις 01 May 2011
  • Nogodsnonations, ειναι αδυνατον να περιγραψω σε ενα post πραγματα που αλλοι σπουδαζουν κι αποκτουν εμπειρια με δουλεια πολλων χρονων! ;)

    Αυτο που μας δειχνεις δεν αποδεικνυει τιποτα, διοτι:

    1) Προκειται για μια μιξαρισμενη συναυλια.
    Δηλαδη τα καναλια του ηχου κατα τη διαρκεια του live ηχογραφουνται αυτονομα και στη συνεχεια επεξεργαζονται και μιξαρονται στο studio. Σε πολλες περιπτωσεις μαλιστα ηχογραφουν ξανα στο studio ορισμενα σημεια που εχουν γινει λαθη, ή ο ηχος δε κρινεται καταλληλος για το τελικο προϊον, ή προστιθενται οργανα για να φαινεται πιο γεματο το αποτελεσμα!

    2) Ο τραγουδιστης τραγουδαει σε μια συγκεκριμενη δυναμικη, οποτε ειναι πολυ πιο ευκολο να ρυθμισεις τα "παρελκομενα" του καναλιου του ( απο το gate και το compression του με κανα compander, εως το EQ και τα υπολοιπα μικροeffects που χρησιμοποιουν ). Ακομα και σε μια δυναμικη να μη τραγουδαει, υπαρχουν πολλα hardware που ελεγχουν τη δυναμικη περιοχη.

    Συν πως τα μικροφωνα τετοιων συναυλιων ειναι πραγματικα....επαγγελματικα με πολλα μικρο gadget που ελεγχουν απιστευτα πραγματα ( ακομα και το feedback που ενδεχομενως θα δημιουργηθει εαν μετακινηθει ο τραγουδιστης προς καποιο ηχειο )


    Γενικα προτιμησε να δεις live παλαιοτερων μπαντων, οπου τα μηχανηματα ηταν σαφως πιο υποδεεστερα απο τα σημερινα και θα παρατηρησεις πως οι περισσοτεροι ( αν οχι ολοι ) τραγουδιστες προσεχαν παρα πολυ τη θεση τους σε σχεση με το μικροφωνο! Ιδιαιτερα σε μπαντες που ηρθαν απο τα 60s ( κι αρχες 70s ), οι μουσικοι ειχαν μαθει τα προβληματα της αναπτυσομενης αναλογικης ηχοληπτικης τεχνολογιας, οποτε συμπεριφερονταν οσο το δυνατον καλυτερα απεναντι της ;)

    Τωρα πλεον, με τις ψηφιακες ευκολυνσεις των μηχανηματων, ειναι πιο ευκολο για το μουσικο να εκφραστει οπως θελει, χωρις να υποβιβασει το σημα του ;)
Σελίδες: