Αποστολέας Θέμα: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?  (Αναγνώστηκε 4914 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος DeniaHD

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« στις: 25/02/12, 20:46 »
πώς μπορείς να πετύχεις ήχο παρόμοιο με dream evil?
Και σε λάιβ και σε στούντιο??? :-/
προσπαθώ χρόνια να βγάλω γεμάτη "βρωμιά" αλλά...τίποτα!



Gibson Les Paul Studio Wine Red
PRS SE Custom Dave Navarro
Squier Telecaster J5
Vintage VS6 Vintage White
https://www.facebook.com/deniapalaiologou  https://www.youtube.com/user/DeniaHD

Αποσυνδεδεμένος Μητσάκος

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1818
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρίστας της κακιάς ώρας...
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #1 στις: 25/02/12, 20:53 »
Στο wiki του Fredrik Nordstrom κάνει λόγο για ENGL amps, νομίζω όμως ότι τον ήχο του Dragonslayer πχ μπορείς σίγουρα να τον πάρεις από έναν καλό high gain ενισχυτή με Marshall χροιά (ή καλό software modeller) και με αρκετά μεσαία, ενδεχομένως να χρειάζεται κάτι για να σφίξει το gain στα ρυθμικα, όπως πχ ένα overdrive.

Γενικά, έχω παρατηρήσει ότι όσο κόβει κανείς μεσαία, τόσο πιο "κούφιος" γίνεται ο ήχος του.
If music be the food of love, play on,
Give me excess of it; that surfeiting,
The appetite may sicken, and so die...

Αποσυνδεδεμένος Eagle Of Kamelot

  • Sworn Killer of Trolls
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2505
  • Φύλο: Άντρας
  • Set the flag and carry on, carry on into unknown
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #2 στις: 26/02/12, 02:44 »
Γενικά, έχω παρατηρήσει ότι όσο κόβει κανείς μεσαία, τόσο πιο "κούφιος" γίνεται ο ήχος του.

Aσφαλως, γιατι η κιθαρα ειναι ενα mid-range οργανο απο αποψη χροιας...

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1369
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #3 στις: 26/02/12, 14:49 »
Θα προσπαθήσω κατά το απογευματάκι να το δουλέψω λίγο και θα σου πω!


A! Να σου επισημάνω ότι ο ήχος που περιγράφεις ως γεμάτος δεν είναι τόσο όσο νομίζεις.
Το μπάσο του δίνει αυτόν τον όγκο.
Ακούω πεντακάθαρα ένα μπάσο τέρμα overdriven και νομίζω ότι έχει πέρασμα και με καθαρό. (διπλοπατημένο δλδ όπως στους Korn)
« Τελευταία τροποποίηση: 26/02/12, 15:21 από Υπνοβάτης... »

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1369
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #4 στις: 26/02/12, 16:41 »
Αγνόησε το απαίσιο παίξιμο και άκου αυτό.

(έχω να το παίξω αυτό το κομμάτι από τη χρυσή ηλικία των 15! Τι μου θύμισες... :P )


http://www.box.com/s/77a11mmi8z9dt5ebmauq


EDIT: Nα πω και δυο πραγματάκια. Αυτό το "έκτρωμα" πάνω είναι αμιξάριστο, έχει πολύ παραπάνω gain από όσο χρειάζεται και έχει μια άλφα (και βήτα μη σου πω) ψηφιακούρα.
Αλλά πιστεύω ότι είναι μια καλή αρχή. Και το κυριότερο, είναι τζάμπα.


EDIT no.2: Έκανα άλλο ένα στο οποίο πρόσθεσα έναν compressor και απλά κατέβασα το gain. Δεν έχει άλλη επεξεργασία (και φαίνεται κιόλας είναι απαίσιο χαχαχααα! :P ). Να πω ότι δε
διαθέτω μόνιτορς και είναι δύσκολο να υποθέσω πως ακούγεται κανονικά και πόσο μάλλον στο δικό σου σύστημα. Άκου το και πες μου. Εννοείται ότι ξαναηχογράφησα τις κιθάρες με σκοπό ένα καθαρότερο take αλλά άμα έχεις να παίξεις το κομμάτι 8 χρόνια μάλλον δεν έχεις ελπίδες. :P


http://www.box.com/s/fsikskvh5j7u25emtpmt


(δε λεω τα περί του ήχου γιατί πολύ απλά περιμένω να μου πεις αν σε ικανοποιεί ο ήχος.)
« Τελευταία τροποποίηση: 26/02/12, 21:42 από Υπνοβάτης... »

Αποσυνδεδεμένος DeniaHD

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #5 στις: 27/02/12, 16:26 »
το 2ο sample τα σπάει άγρια.... τι ρυθμίσεις και εξοπλισμό έχεις είπαμε;;
Gibson Les Paul Studio Wine Red
PRS SE Custom Dave Navarro
Squier Telecaster J5
Vintage VS6 Vintage White
https://www.facebook.com/deniapalaiologou  https://www.youtube.com/user/DeniaHD

Αποσυνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6357
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #6 στις: 27/02/12, 16:34 »
το 2ο με τον compressor πολύ καλύτερο...ίσως να θελε λίγο λιγότερο για να μην είναι τόσο σφιχτό...αλλά παραμένει ωραιότερο! ;)

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1369
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #7 στις: 27/02/12, 16:43 »
Ωραία αφού σ άρεσε πάμε να το αναλύσουμε. :P

Τίποτα το ιδιαίτερο, ένα πραγματάκι για να συνδέω την κιθάρα το pc και μετά διάφορα δωρεάν (το τονίζω αυτό) VST plugins.

Συγκεκριμένα χρησιμοποίησα τα εξής Lepou Le456, catharsis impulses, TSE 808 Overdrive, Classic Compressor και μια Fender Strat.
Eίμαι σε drop B ενώ το κομμάτι είναι σε drop C.

http://imageshack.us/photo/my-images/811/nowaysettings.jpg/

Eδώ είναι οι ρυθμίσεις. Αν δεν είσαι εξοικειωμένη με τον ήχο μέσω υπολογιστή πες να σε παραπέμψω σε sites


Σάλτσα ναι. Κατέβηκε και το gain λίγο. Γενικά δε θέλω να κατασκευάσω τέρμα μιξαρισμένο πρώτον γιατί δεν μπορώ τόσο καλά και δεύτερον γιατί είναι ένα ψέμα. Ο ήχος από τα Plugins είναι αυτός.
Τώρα το μετά είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

Αποσυνδεδεμένος DeniaHD

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #8 στις: 27/02/12, 16:59 »
η αλήθεια είναι οτι δεν έχω πολύ ασχοληθεί, με pc! :/ :P
για φώτισε με λίγο παραπάνω!... κάτι βασικά για το cubase έχω ακούσει, αλλά και
πάλι δεν τα χω δει στην πράξη!
Gibson Les Paul Studio Wine Red
PRS SE Custom Dave Navarro
Squier Telecaster J5
Vintage VS6 Vintage White
https://www.facebook.com/deniapalaiologou  https://www.youtube.com/user/DeniaHD

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1369
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #9 στις: 27/02/12, 17:08 »
Λοιπόν η φιλοσοφία είναι περνάω τον ήχο μου (κατά βάση καθαρό, τα λεγόμενα DI tracks) στο Pc σε ένα DAW (digital audio Workstation) και απο κει και πέρα του αλλάζω τα φώτα.

Πωτς γκένεν αυτό; Ξεκίνα διάβασμα.

http://radikalblaze.blogspot.com/2010/01/pti.html

Και αφού τελειώσεις με τον τύπο δες το καταπληκτικό θέμα του Wise_One:
Η συλλογή μου από VST Plugins

Και παράλληλα ρώτα, ό,τι μπορούμε θα το απαντήσουμε.

Αποσυνδεδεμένος DeniaHD

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #10 στις: 27/02/12, 17:12 »
οκ! :-) ξεκινώ!
Gibson Les Paul Studio Wine Red
PRS SE Custom Dave Navarro
Squier Telecaster J5
Vintage VS6 Vintage White
https://www.facebook.com/deniapalaiologou  https://www.youtube.com/user/DeniaHD

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1369
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #11 στις: 29/02/12, 01:46 »
Ακου και αυτό. Οι κιθάρες είναι απείραχτες, απλά είναι μια πιο καθαρή μίξη για να ακούγονται λίγο ντραμς και μπάσο. Περισσότερο για practice το κανα αλλά
σίγουρα είναι καλύτερο από τα άλλα.

http://www.box.com/s/vdjaaa4e42jrbgmt49o0

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #12 στις: 29/02/12, 12:31 »
Ο ηχος της κιθαρας που ακους σε επισημες δισκογραφικες δουλειες, εχει μεγαλες διαφορες απο αυτον ενος live.
Στο studio σχεδον ποτε δεν ηχογραφεις μονο ενα track με κιθρα (πχ για τις ρυθμικες κιθαρες).
Το πιο συνηθισμενο για την ηλεκτρικη κιθαρα ειναι να χρησιμοποιουνται τουλαχιστον 2 (για τις πιο "ερασιτεχνικες" δουλειες) καναλια (tracks) με ελαφρως διαφορετικο ηχο (ή και εντελως διαφορετικο) το ενα απο το αλλο. Αυτες οι διαφορες "συμπληρωνουν" ηχητικα το ενα το αλλο. Σε ακομα πιο συνηθισμενα σεναρια, οι κιθαρες μπορουν καλλιστα να ειναι 4 ή και παραπανω καναλια (πχ το black album των Metallica δεν θυμαμαι και εγω ποσα καναλια ηταν οι ρυθμικες κιθαρες, 40-50;)
Μετα την ηχογραφηση, μιξη κτλ, εχουμε και το τελικο mastering που σημαινει επιπλεον επεξεργασια σε EQ, compression, εντασεις κτλ.
Πραγμα που οπως καταλαβαινεις, σημαινει πως οτι και να κανεις, με εναν ενισχυτη μονο και κανα πεταλακι, ακομα κι αν ειναι καλα και ακριβα κτλ, δεν θα καταφερεις ποτε να βγαλεις ακριβως τον ιδιο ηχο.
Εχοντας βεβαια πει αυτα, καποια γενικα πραγματα που μπορεις να εχεις υποψην σου για πιο γεματο ηχο με παραμορφωση, με ογκο κτλ ειναι τα εξης:
Οσο λιγοτερη παραμορφωση χρησιμοποιεις τοσο πιο ευδιακριτες γινονται οι νοτες που παιζεις και στεκονται καλυτερα στα ρυθμικα μερη. Ετσι, πχ προτιμησε αντι να εχεις τιγκα παραμορφωση στα ρυθμικα σου προπαθωντας να "γεμισεις" τον ηχο σου, να εχεις εναν πιο crunch ηχο τον οποιο θα μπορεις με το δεξι σου χερι να χειριζεσαι ωστε να καθαριζει ή να βρωμιζει περισσοτερο (αναλογως της εντασης που χτυπας τις χορδες).
Τωρα, τα πολλα μπασσα αν και σου φαινεται λογικο να "γεμιζουν" τον ηχο, στην πραγματικοτητα μπορει να αποδειχτουν πολυ προβληματικα, μιας και αν δεν προσεχτουν, μπορουν να μπουκωσουν, λασπωσουν τον ηχο, να κανουν τις νοτες να μπερδευονται η μια με την αλλη και ετσι να "θολωνει" ηχητικα αυτο που ακους. Επισης ζωριζουν τα ηχεια που χρησιμοποιεις και τα κανει να ακουγονται πιο "χαλαρα" στις χαμηλες συχνοτητες (ειδικα στα chugga chugga σημεια αν εχεις πολλα μπασσα μπορει να ακους το περιβοητο "κλασσιμο" των ηχειων χεχε).
Ολα αυτα διορθωνονται με το να ριξεις τα μπασσα τοσο ωστε να εχεις καλη αττακα, χωρις αυτη την χαλαροτητα στις χαμηλες συχνοτητες. Μην σε τρομαζουν οι ρυθμισεις στον ενισχυτη που μπορει αν χρειαστει να κανεις για να πετυχεις τον ηχο που θες. Μπορει να παιζεις με μπασσα στο 0, αυτο δεν σημαινει τιποτα, να παιζεις παντα με τα αυτια σου και οχι με τα ματια που κοιτανε τις ρυθμισεις και σου λενε οτι "κατι δεν παει καλα".
Για την ακριβεια, η χρηση ενος πεταλιου συνηθως overdrive (βλεπε tube screamer) με σχεδον 0 drive και με υψηλο level, ειναι η αγαπημενη συνταγη πολλων κιθαριστων. Αυτο συμβαινει γιατι λογω σχεδιασμου του tube screamer (και αλλων παρεμφερων πεταλιων overdrive), ο ηχος που περναει μεσα απο αυτο, περα απο καποια αλλα πραγματα που δεν εχει σημασια να αναφερω, φιλτραρεται κατα καποιον τροπο και περνωντας μεσα απο αυτα τα φιλτρα, στενευει το συχνοτικο περιεχομενο του ηχου που φευγει μετα απο το πεταλι σου για να καταληξει στην εισοδο του ενισχυτη σου. Πρακτικα, ενα tube screamer με τις ρυθμισεις που ανεφερα, αυτο που θα σου κανει ειναι ενα εντονο low cut στον ηχο σου (σου κοβει πολλα μπασσα), σου τονιζει λιγο τα μεσαια και με την αυξηση του level, "σπρωχνει" πιο πολυ την εισοδο του ενισχυτη και ετσι δινει πιο hot σημα, που σαν τελικο αποτελεσμα εχει την αυξηση της παραμορφωσης. Αρα, με ενα σμπαρο 2 τριγονια. Και αυξανεις την παραμορφωση σου για να την φερεις εκει που θες και "καθαριζεις" τον ηχο σου απο τα υπερβολικα μπασσα και πριμα. Για αυτο το tube screamer (ή κατι παρεμφερες) ειναι πολλες φορες ενα αναποσπαστο στοιχειο πολλων μεταλαδων και ειδικα σε φασεις djent, downtuned υλικο κτλ.
Βγαζοντας μπασσα, μπορει να χρειαστει να ανεβασεις λιγο τα χαμηλομεσαια (ή τα μεσαια γενικοτερα μεσω του ενισχυτη αν δεν εχεις ξεχωριστο eq πεταλακι). Γενικοτερα τα μεσαια ειναι πολυ κρισιμα ηχητικα για την κιθαρα μιας και η κιθαρα (οπως ειπωθηκε και πιο πανω) ειναι οργανο που "στεκεται" σε αυτον ακριβως τον χωρο ηχητικα. Αν εσυ λοιπον αρχισεις και κοβεις τα μεσαια, ουσιαστικα αδειαζεις τον ηχο σου και τον αφηνεις με συχνοτητες που ειναι και πιο δυσκολο να τιθασευτουν (χαμηλα και υψηλα).
Απο κει και περα, εχε στο μυαλο σου οτι θες και τον αντιστοιχο "σωστο" ενισχυτη και ηχειο για καθε ηχο. Πχ το να προσπαθησεις με εναν 15watt practice ενισχυτη να βγαλεις ηχο (πειστικο) Metallica δεν ειναι καν ουτοπια. Ειναι μαλλον ματαιο, μιας και βαση οσων ειπα πιο πανω, καταλαβαινεις οτι ακομα κι αν ειχες εναν rectifier με την αντιστοιχη 4x12" καμπινα και ΗΞΕΡΕΣ να τον λειτουργεις, παλι ιδιο ηχο δεν θα παιρνες. Οι παραμετροι που παιζουν ρολο στον ηχο που εχεις μαθει να ακους σε δισκους (αλλα και σε lives) ειναι τοσες, που μονο για να αναφερουμε τις πιο σημαντικες (ενισχυτες, ηχεια, χωρος, μικροφωνα, eq, compression) θα επρεπε να κανουμε μια μινι διαλεξη.
Γενικα παντως και εφοσων αγνοω τι εξοπλισμο εχεις, αυτο που θα θελες να προσεξεις ειναι να μην αδειαζει ο ηχος σου απο μεσαια, να εχεις τουλαχιστον ενα 12αρι ηχειο (ακομα καλυτερα 2 ή καμπινα με 4), να κανεις σωστες ρυθμισεις στα μπασσα ωστε να μην μπουκωνουν και να πειραματιστεις με την χρηση πεταλιου + ενισχυτη. Εννοω πχ να φτιαξεις εναν ηχο crunch που να γουσταρεις και μετα να πεταξεις μπροστα απο τον ενισχυτη σου και ενα Tube screamer ή οτι αλλο εχεις που να κανει παρομοια δουλεια με πολυ χαμηλα το drive, το tone κατα προτιμηση αλλα με μετρο και με levels τοσο ωστε να σου δινει αυτο το boost που σου λειπει απο τον σκετο crunch ηχο για να γινει ο ηχος σου πιο saturated, πιο παραμορφωμενος δηλαδη αλλα οχι μπουκωμενος.
« Τελευταία τροποποίηση: 29/02/12, 18:18 από Johnie Darko »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Kosthrash

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1589
  • Φύλο: Άντρας
  • Guitarholic
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #13 στις: 29/02/12, 13:44 »
 Φίλε Johnie, ήθελα να σε ρωτήσω (ελπίζω ότι γνωρίζεις σχετικά με αυτά για να μας συμβουλέψεις), δεν μπορούμε να πετύχουμε πάρα πολύ κοντινό ήχο στον ηχογραφημένο του εκάστοτε καλλιτέχνη / τραγουδιού με την χρήση των αντίστοιχων Impulse responses που έχουν δημιουργηθεί απευθείας  από το ηχογραφημένο τραγούδι? πχ την εισαγωγή του money for nothing (πρέπει να ακούγεται μόνο η κιθάρα για να εξαχθεί το αντίστοιχο IR). Μετά με τη χρήση ενός πχ software amp modeler ίδιου ή παραπλήσιου μοντέλου με τον αληθινό ενισχυτή που χρησιμοποιείται στην ηχογράφηση και με το απαραίτητο tweaking στις ρυθμίσεις (αναλόγως των μαγνητών που έχουμε), και φορτώνοντας τα Irs που προκύπτουν από τη διαδικασία αυτή, μπορούμε να πετύχουμε πολύ κοντινό ήχο με τον ηχογραφημένο στα αλμπουμ. Πχ, δοκίμασα ένα setup στο PC με το reaper ως DAW και χρησιμοποιώντας τα εξής VST (free): ggate-> TSE808 -> Le456 -> KefIR με φορτωμένο IR από αυτή τη συλλογή:
 
http://richardcookson.co.uk/Tattva/
 
Και πέτυχα πολύ κοντινό ήχο με τους δίσκους. Από τα λίγα που γνωρίζω αυτά τα Irs μπορούν να φορτωθούν και σε Hardware modelers πχ στο Digitech GSP1101, στο Axefx 2 κτλ σωστά?. Το δύσκολο μέρος απ’ότι έχω καταλάβει ως τώρα είναι να δημιουργηθούν αυτά τα IRs… υπάρχει μια διαδικασία σε ξένα φόρα αλλά δεν ξέρω αν είναι η μοναδική ή υπάρχει και πιο εύκολος τρόπος.
Life is too short for bad tone

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1369
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #14 στις: 29/02/12, 13:47 »
Ωραιός ο Darko. Ακριβώς αυτά έκανα ή προσπάθησα να κάνω κι εγώ σε ό,τι άκουσες
χρησιμοποιώντας ένα plugin που μιμείται τη χροιά των Engl όπως είπε κάποιος παραπάνω.

darko κάνε και ένα σχόλιο για τον ήχο αν θες.

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #15 στις: 29/02/12, 15:09 »
Kosthrash:
Ναι, υπαρχει και αυτη η λυση, η τεχνικη ονομαζεται eq matching και χρειαζεσαι καποιες γνωσεις και προγραμματα για να εχεις καποια σωστα αποτελεσματα. Ουσιαστικα χρειαζεσαι περα απο το DAW, καποιο EQ matching software (πχ ozone) και το πρωτογεννες υλικο που θες να κανεις match. Ακολουθεις την διαδικασια που περιγραφεις, δηλαδη παιρνεις ενα μικρο κομματι του αυθεντικου ηχου που θες να κοπιαρεις (πρεπει να ειναι μονο κιθαρα το σημειο αυτο χωρις αλλα οργανα και αυτο ειναι αλλο ενα σοβαρο μειον), χρησιμοποιεις εσυ εναν ηχο που ερχεται περιπου κοντα στον αυθεντικο (με παρομοιο ενισχυτη, καμπινα και παραμορφωση κτλ) και μετα συγκρινεις τα 2 με το eq matching προγραμματακι. Μετα παιρνεις την διορθωτικη καμπυλη που χρειαζεται να εφαρμοστει στον ηχο σου (την προσφερει το eq matching προγραμμα)  και απο αυτην δημιοργεις απο το wav αρχειακι που εχεις ενα IR (χρειαζεσαι και εναν converter που θα μετατρεψει τα wav σε IRs).
Αυτο το IR μετα μπορεις να το εισαγεις στο DAW σου μετα τον ενισχυτη σου (σε οποιο προγραμμα χρησιμοποιεις για VST) και ουσιαστικα να σου εφαρμοζει αυτη την διορθωτικη καμπυλη ωστε να πετυχεις ηχητικα πολυ κοντινα αποτελεσματα στο αυθεντικο.
Οπως βλεπεις, ναι μεν γινεται κατι τετοιο, αλλα θελει καποια προγραμματακια (και ειδικα στο matching EQ προγραμμα θες ενα πραγματικα καλο) και μια Α πρακτικη εξασκηση και μελετη για να το κανεις.
Ερχεσαι με αυτον τον τροπο ηχητικα κοντα στο αυθεντικο, αλλα και παλι, δεν μπορεις να αντικαταστησεις ενα track κιθαρας που εχει δημιουργηθει με multiple tracks κιθαρας. Το συχνοτικο περιεχομενο και η παρουσια στην μιξη δηλαδη θα ειναι ηχητικα κοντα, αλλα οχι οπως αν εκανες κανονικα ηχογραφηση με multiple layers κιθαρας.
Αλλο προβλημα που μπορει να εχεις με αυτη την μεθοδο, ειναι οτι αν ο ηχος που εχεις (ο αυθεντικος που προσπαθεις να κοπιαρεις) εχει ενα καρρο εφφε πανω του, η δουλεια σου γινεται απο δυσκολη εως "ακατορθωτη" μιας και οτι εφφε υπαρχει θα περασει μεσα απο το EQ matching προγραμμα και ετσι θα αλλοιωσει τα χαρακτηριστικα του τελικου IR που θα φτιαξεις. Υπαρχει και εκει η λυση να εχεις ηδη στον δικο σου ηχο (πριν το matching eq δηλαδη) τα ιδια εφφε που εχει και ο αυθεντικος ηχος, αλλα εκει μπαινουμε παλι στην διαδικασια του πως θα πετυχεις τα ιδια εφφε κτλ και φτου κι απο την αρχη.
Οποτε, ναι ειναι μια "βιωσιμη" λυση για να "αντιγραψεις" αγαπημενους σου ηχους, αλλα δεν ειναι ουτε ο πιο ευκολος (για καποιον που δεν ασχολειται πχ με daws κτλ), ουτε ο "ιδανικος".
Κατ'εμε ειναι μια καλη λυση για καποιον που θελει να παρει τον ηχο που εχει στο studio και να τον μεταφερει οσο πιο πιστα γινεται σε live, αλλα και αυτο παλι σχετικο ειναι μιας και σε αλλες (μεγαλυτερες εντασεις στο live σε σχεση με το studio) εντασεις, θα χρειαστει να πειραξεις παλι το EQ curve για να "ισσοροπησεις" την αποκριση του EQ.
Για το δευτερο μερος της ερωτησης σου, ναι εφοσων ενα hardware δεχεται εξωτερικα IRs, τοτε μπορεις να χρησιμοποιησεις αυτα τα IRs για καθε χρηση, με οσα + και - αναφεραμε πιο πανω. Μαλιστα σε ορισμενα μηχανηματα, αυτη η δυνατοτητα παρεχεται απο το ιδιο το μηχανημα. Πχ πλεον με το axe fx II, μπορεις και να κανεις capture τα δικα σου IRs (αρκει βεβαια να εχεις τις καμπινες που θες να κανεις capture, καποια καλα μικροφωνα και προενισχυτες mic) και να τα αποθηκευσεις εντος του axe II και να τα χρησιμοποιεις οπου και οταν θελεις. Τωρα μαλιστα περιμενουμε και update που θα επιτρεπει να κανεις και profiling ενισχυτων... ειδωμεν.

Υπνοβατης:

Απο mp3 ειναι κριμα να κανω σχολια. Εχει υποστει πολυ συμπιεση το αρχειακι και ακουγεται και χαμηλα (τουλαχιστον στα πολυ φθηνα ακουστικα που εχω τωρα μπροστα μου).
Να ξερεις ομως γενικα, οτι στο modelling χωρο, τον ηχο σου μπορεις να τον μεταμορφωσεις κυριολεκτικα με προσεκτικη επιλογη και χρηση των καταλληλων IRs και με καταλληλη χρηση EQ ωστε να "φερεις" την κιθαρα εκει που θες μεσα στην μιξη (να μην μπερδευεται με αλλα οργανα κτλ).
Προσωπικα, αυτο το "μοντερνο" στυλ στον ηχο που ακουω τελευταια (την τελευταια δεκαετια τουλαχιστον) στον χωρο του hard rock, metal, με τα τιγκα κομπρεσσαριμενα οργανα και με αυτον τον wall of sound που δημιουργουν με compressors/limiters στο mastering, με αφηνει με μια "ξυνη" γευση...
Δεν μου αρεσει να εξαφανιζονται οι δυναμικες απο το παιξιμο (για ολη την μπαντα μιλαω, οχι μονο για τις κιθαρες), ουτε να φτανουν τα lvls στο παρα 5 πριν clip-αρουν αφηνοντας 0 headroom.
Νιωθω οτι αυτες οι δουλειες με "σφιγγουν" ηχητικα (και αρα συναισθηματικα). Μου αρεσουν οταν χρησιμοποιουνται με φειδω για συγκεκριμενους αρτιστικους λογους, αλλα οχι ετσι οπως εχει καταντησει να χρησιμοποιουνται σχεδον παντου και παντα (στον χωρο τουλαχιστον του metal, hard rock).
« Τελευταία τροποποίηση: 29/02/12, 15:16 από Johnie Darko »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1369
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #16 στις: 29/02/12, 15:16 »
Καλά εννοείται ότι ο ήχος έιναι χάλια αλλά αν χρησιμοποιήσεις σαν αναφορά το Noway και ακούσεις το noway2 και το noway5 μπορείς
να καταλήξεις σε ένα άλφα συμπέρασμα όσον αφορά αυτά τα τρια αρχεία και μόνο :P
Eίναι δουλείες του δεκαλεπτου ας πούμε περισσότερο για να δέιξω ότι σπίτι κουτσά στραβά κάτι κάνεις άμα έχεις μεράκι.

Έχεις δίκιο περί μοντέρνου ήχου και λοιπά έχει  αλλάξει πάρα πολύ ο χώρος από το 2000 και μετά.
Εμένα μ αρέσει και το απολαμβάνω αλλά καταλαβαίνω τι λες.
 

Αποσυνδεδεμένος Kosthrash

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1589
  • Φύλο: Άντρας
  • Guitarholic
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #17 στις: 29/02/12, 16:09 »
Σ'ευχαριστώ πολύ Johnie για την λεπτομερέστατη απάντησή σου!  :up
Σε αυτή την διαδικασία αναφερόμουν:

http://forum.fractalaudio.com/user-cabs-irs/30862-im-doing-some-ir-eq-matching-2.html

(το ποστ #15)

EDIT: Sorry DeniaHD για τα ολίγον off topic posts  ;D
Life is too short for bad tone

Αποσυνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6357
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πώς πετυχένουμε "DREAM EVIL"?
« Απάντηση #18 στις: 29/02/12, 16:13 »
πάλι δώσατε ρέστα παίδες...

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
17 Απαντήσεις
11913 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/09/11, 12:56
από Alex_Under
12 Απαντήσεις
12988 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/05/05, 06:48
από Petrucci
15 Απαντήσεις
10658 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/11/06, 00:59
από zoltan
11 Απαντήσεις
4659 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/09/06, 13:47
από Unknown Artist
10 Απαντήσεις
4974 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/05/08, 16:00
από parlats
7 Απαντήσεις
4991 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/11/08, 23:39
από Νεφελοβάτης
12 Απαντήσεις
7034 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/07/09, 02:02
από Aganippi
6 Απαντήσεις
3489 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/04/10, 16:03
από Eagle Of Kamelot
2 Απαντήσεις
5027 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/02/10, 14:41
από themos
2 Απαντήσεις
2960 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/10/11, 17:15
από freemind