Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Τρόποι παιξίματος, τεχνικές => Τα καλύτερα... => Μήνυμα ξεκίνησε από: giannis στις 02/01/03, 15:00
-
re paidia eno stin ilektriki paizo poli katharo mpare stin klasiki den ta kataferno kai toso kalla. mipos iparxei kapoio kolpaki?
-
Ναι ρε, υπάρχει ;D
-
Ναι ρε, υπάρχει ;D
Στην κλασσική οι αποστάσεις ανάμεσα στα τάστα είναι μεγαλύτερες απ'ότι στην ηλεκτρική, οπότε καλύτερο θα ήταν να ''τεντώνεις'' πιο πολύ το χέρι.Αυτό θα το πετύχεις αν κατεβάσεις τον αντίχειρα του αριστερού χεριού πιο χαμηλά.Τουλάχιστον εγώ όταν παίζω κλασσική αυτό κανω και ακούγονται μια χαρά τα μπαρέ. ;)
Υ.Γ.:Γράψε ελληνικά ρε!!
-
Emena giati mu simbainei to anti8eto ?? ??? ??? :( ::) nick the greek> oxi RE den grafume ellinika ;p wxou
-
Στην κλασσικη τα ταστα ειναι πιο ανοιχτα (οπως προειπε ο nick) αλλα και το μπρατσο πιο φαρδυ. Επισης η ηλεκτρικη ...ειναι ηλεκτρικη!!! Δηλαδη και να μην πατας καλα τις χορδες με τον δεικτη σου, θα βγει καλος ηχος. Στην κλασσικη 8ελει καλο πιασιμο. Ξεκινα με κλασσικη τα μπαρε σου και στην ηλεκτρικη μετα θα ειναι σκετο ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ
-
Δηλαδη και να μην πατας καλα τις χορδες με τον δεικτη σου, θα βγει καλος ηχος.
Επιτρεψε μου να διαφωνησω σε αυτο....
-
Το θέμα είναι να έχεις μακριά δάχτυλα, από 'κει και πέρα... :)
Στην κλασική κιθάρα παίζω και νιώθω τα δάχτυλα μου μικρά, άσε που βγάζουν κάλους μερικές φορές για να ακουστεί σωστά.
Μια φορά έπαιξα στην ηλεκτρική ένα κομμάτι (μοναδική εμπειρία!) κι ένιωσα πολύ καλύτερα...
-
Δηλαδη και να μην πατας καλα τις χορδες με τον δεικτη σου, θα βγει καλος ηχος.
Επιτρεψε μου να διαφωνησω σε αυτο....
Απο προσωπικη εμπειρια μιλαω. Οσες φορες παιζω σε ηλεκτρικη (αρκετες) νοιωθω να ξερω τελεια κιθαρα, μιας και ο ηχος βγαινει πεντακαθαρος, μολις γυρναω στην ακουστικη και παιζοντας με τον ιδιο τροπο βγανει χειροτερος ηχος, γιατι τα πατηματα μου ειναι πιο χαλαρα.
U?
-
Άστα Γιάννη,μια χαρά είναι τα μπαρέ της κλασικής! Εγώ είμαι στραβάδι και μαθαίνω σε ακουστική,με λαιμό σε μέγεθος κλασικής και 11αρες χορδές!! Είναι ευκολότερο να κάμψω τη χορδή του τοξου του Οδυσσέα παρά το μπαρέ της αναθεματισμένης Fa (και φυσικά κατόπιν δεν με περιμένει με ανοιχτές αγκάλες μια όμορφη Πηνελόπη αλλά μια κακόηχη και με κρίση ταυτότητας Fa-ρκούδα...) Άκου κι εμένα μιά χαρά είσαι...
Φτου! Κατάρα στα barre...
-
Το ίδιο πρόβλημα έχω και εγώ μεταξύ ηλεκτρικής και ακουστικής...
Γενικά τα μπαρέ στην ακουστική είναι πιο δύσκολα και εξαιτίας του γεγονότος ότι έχει πιο φαρδύ μανίκι από την ηλεκτρική αλλά και του γεγονότος ότι χρησιμοποιούμε μεγαλύτερο νούμερο χορδές...
Με το παίξιμο όμως και με το πέρασμα του χρόνου θα ξεπεραστεί το πρόβλημα...
Βασικά θέλει καλύτερη τεχνική στην τοποθέτηση του χεριού ( ο αντίχειρας όσο το δυνατό σε ποιό παράλληλη θέση με τα υπόλοιπα δάχτυλα ) αλλά και περισότερη δύναμη η οποία δεν έρχεται ντε και καλά πιέζοντας αλλά με την καλύτερη τοποθέτηση του χεριού γενικά πάνω στην ταστιέρα...
Παίζοντας ρυθμικά το πρόβλημα δεν είναι τόσο έντονο γιατί δεν φαίνεται το μη σωστό κλείσιμο στις μπάσες χορδές ( εκεί είναι κυρίως το πρόβλημα ) , όμως αν κάνουμε άρπισμα εκεί είναι δράμα ηα κατάσταση...
Keep On ....
-
Φιλε Δημητριε σελιδα... σε πρωτο επιπεδο ναι οταν παιζω απο ακουστικη σε ηλεκτρικη νιωθω θεος... αλλα αυτο που λες δεν ισχυει... δηλαδη και στην ηλεκτρικη πρεπει να πατας καλα τις χορδες γιατι αλλιως ο ηχος βγαινει μουντος...με τις παραμορφωσεις δεν φαινεται αλλα στα καθαρα ειναι ολοφανερο...
-
Paidia egw nomizw pws ta pragmata einai pio apla :o Genika se oles tis ki8ares otan p.x. paizoume th sugxordia F me to deikth xreiazetai na patame mono tis xordes 6,2,1 opote den einai k toso duskolo ;D ;D ;D
-
Γιαννη δοκιμασε αυτο...
http://www.people.fas.harvard.edu/~desmith/guitar/chguide/barring.htm (http://www.people.fas.harvard.edu/~desmith/guitar/chguide/barring.htm)
http://www.people.fas.harvard.edu/~desmith/guitar/acoustic/hand/strength.htm (http://www.people.fas.harvard.edu/~desmith/guitar/acoustic/hand/strength.htm)
Εμενα δεν με πολυβοηθησαν οι συμβουλες, αλλα ειναι χρησιμες.
Υ.Γ.: Γενικα η σελιδα http://www.people.fas.harvard.edu/~desmith/guitar/ (http://www.people.fas.harvard.edu/~desmith/guitar/) ειναι πολυ καλη για αρχαριους
-
Thanks se olous! Jimy thanks gia to site. ;)
-
στραβάδι στη κλασσική κι εγώ....
με τσάτισε η άτιμη η Φα... το βρήκα όμως!!
βάζω τον αντίχειρα του αριστερού ακριβώς στη μέση του μπράτσου και έτσι κρατάω κόντρα ως προσ τον δείκτη.... κάντο και θα με θυμηθείς!!!
-
Απ' ότι ξέρω, πέρα από το πιάσιμο με το αριστερό χέρι, στους μπαρέδες βοηθάει και το πώς κρατάς την κιθάρα στην αγκαλιά σου. Δοκιμάστε να παίξετε και μ' αυτό. Επίσης, ο δείκτης, που πιάνει όλα τα 5 ή 6 τάστα, δε θα πρέπει να πιέζει τις χορδές με το μαλακό, κάτω μέρος του δαχτύλου, αλλά με το κόκαλο. Δηλαδή όπως κοιτάτε την αριστερή παλάμη σας, η γραμμή πάνω στο δείκτη που πιάνει τον μπαρέ πρέπει να είναι το αριστερό περίγραμμά του ..
-
Φιλε Δημητριε σελιδα... σε πρωτο επιπεδο ναι οταν παιζω απο ακουστικη σε ηλεκτρικη νιωθω θεος... αλλα αυτο που λες δεν ισχυει... δηλαδη και στην ηλεκτρικη πρεπει να πατας καλα τις χορδες γιατι αλλιως ο ηχος βγαινει μουντος...με τις παραμορφωσεις δεν φαινεται αλλα στα καθαρα ειναι ολοφανερο...
sumfonw se auto, einai polu shmantiko na ginetai to piasimo kala, giati mono etsi mporei na bgei h nota katharh...akoma kai autoi pou paizoun "brwmika", akoma kai autoi to kanoun...
-
Το πρόβλημα στην κλασσική στα μπαρρέ είναι οι δύο πρώτες χορδές, οι οποίες δεν πατιούνται εύκολα.Δεν ξέρω αν τα'χεις καταφέρει μέχρι τώρα πάντως εγώ θα σου πω τι έκανα. λύγιζα κομματάκι τον δείκτη μου,ώστε στις δύο πρώτες χορδές να ακουμπάει η λίγο πιο εξωτερική μερια του δακτύλου. Και δεν έχει σχέση με το μήκος των δακτύλων. Το έκανα αυτό 6η δημοτικού με άνεση.
-
Γενικά, στο αν θα ακουστεί καλά το μπαρέ, παίζει ρόλο σημαντικό η τεχνική στο αριστερό χέρι. Οι δάσκαλοι κλασικής κιθάρας μαθαίνουν στα παιδιά από την αρχή να έχουν τον αντίχειρα από πίσω και η παλάμη να μην ακουμπά καθόλου το μανίκι. Ας φανταστούμε δηλαδή ότι ο αντίχειρας με το μέσο όταν παίζει κανείς σόλο, θα πρέπει να σχηματίζουν ένα δαχτυλίδι...
Όσο για το μπαρέ, εκεί άρχισα να καταλαβαίνω σιγά σιγά γιατί ο αντίχειρας πρέπει να είναι από πίσω. Βοηθάει και στο να πιέζει ο δείκτης και στο να κινείται το χέρι πιο γρήγορα.
Είναι και κάποια κομμάτια (όπως το Smoke On The Water) στα οποία χρειάζεται να μην είναι από πίσω ο αντίχειρας αλλά να πιέζει από πάνω μία ή περισσότερες χορδές. Είναι τεχνική που εφαρμόζεται κυρίως στην ηλεκτρική.
Εμένα με δυσκόλεψε και με δυσκολεύει ακόμα η Bb σαν συγχορδία. Μπορεί να μου προκαλέσει μέχρι και τενοντίτιδα!
Βρήκα όμως ένα κολπάκι: τον δείκτη τον βάζω αρκετά μέσα και την πιο μπάσα χορδή δεν την πιάνω ακριβώς με την άκρη του δακτύλου αλλά σχεδόν με τη μέση της πρώτης φάλαγγας. Ακόμη και σε θέσεις τύπου B που στα βιβλία λέει να καταλήγει ο δείκτης στην 5η χορδή, εγώ πιάνω και την 6η και βοηθάει αρκετά αυτό στην πίεση.
Υπάρχει κι άλλη λύση που δεν μας καλύπτει βέβαια εντελώς: Καποτάστρο. Στις συναυλίες, μπορώ και παίζω με μπαρέ κτλ χωρίς καποτάστρο και το χρησιμοποιώ μόνο σε τραγούδια που χρειάζονται ανοικτές χορδές. Στο μαγαζί όμως, καποτάστρο οπωσδήποτε γιατί είναι πολλές οι ώρες και δεν τη γλιτώνω την τενοντίτιδα!
-
Αυτό που σίγουρα βοηθάει πάντως στο να έχουμε καλό ήχο στην κλασική είναι να κρατάμε το δάχτυλο (και αν πρόκειται για μπαρέ το δείκτη) κοντά στο σιδεράκι του εκάστοτε τάστου. Και ΟΧΙ στη μέση του τάστου, όπως πίστευα για καιρό εγώ το ζώον. :P