Καλλιτεχνικές μας δημιουργίες > Δικοί μας στίχοι και ποιήματα

Στιχουργική για Κιθαρωδούς

(1/3) > >>

pascal.:
Άρθρο του Newbie στο portal. Είναι ενδιαφέρον ακόμα και αν είστε του ελεύθερου στίχου.

Ωρίωνας:
Το άρθρο έχει σοβαρότατα λάθη (δεν εννοώ ορθογραφικά) και στρεβλώσεις εννοιών.

3. Συνήχηση. Είναι το φαινόμενο που εκτός της ομοιοκαταληξίας των στίχων, τα ποιήματα ομοιοκαταληκτούν και εσωτερικά (δηλ. υπάρχουν και εσωτερικές ομόηχες συλλαβές). Θεωρείται ότι «πλουτίζει» το ποίημα.

Συνήχηση ΔΕΝ είναι αυτό το πράγμα και σίγουρα η συνήχηση δεν πλουτίζει αλλά φτωχαίνει ένα ποίημα.
Αυτό που προσπαθεί να περιγράψει λέγεται αντίλαλος και ουδεμία σχέση έχει με την συνήχηση.
Το λάθος είναι μεγάλο εδώ.

' 1. «Ποιητική Άδεια». Είναι το «δικαίωμα» που έχει ένας ποιητής να παραβαίνει τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό για χάρη του μέτρου ή της ομοιοκαταληξίας ενός ποιήματος. Η χρήση της άπτεται της προσωπικής αισθητικής του ποιητή.

Ποιητική άδεια δεν υφίσταται είναι απλά μια αλαζονική πρόφαση όσων δεν θέλουν να βελτιώσουν και να παραδεχθούν τα λάθη τους.

Ένα χαρακτηριστικό των στροφών είναι η ομοιοκαταληξία (ρίμα, ομοιοτέλευστον). Είναι το χαρακτηριστικό δύο ή περισσότερων στίχων μιας στροφής να τελειώνουν με ομόηχες λέξεις ή συλλαβές (π.χ. κοντά – κεντά, κύματα – βήματα κ.ο.κ.). Αν ομοιοκαταληκτούν ο πρώτος με τον τρίτο (δεύτερος με τέταρτο κ.ο.κ.) στίχο μιας στροφής, τότε η ομοιοκαταληξία λέγεται πλεκτή. Αντίστοιχα, αν ομοιοκαταληκτούν ο πρώτος με το δεύτερο (τρίτος με τέταρτο κ.ο.κ.) λέγεται ζευγαρωτή. Μπορούν όμως να υπάρξουν και άλλα είδη ομοιοκαταληξίας (σταυρωτή, ζευγαροπλεκτή κ.λ.π.). Οι Αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν ομοιοκαταληξία στα ποιήματά τους, όπως και πολλοί από τους σύγχρονους ποιητές.

Άλλο χαρακτηριστικά επίσης των στίχων των στροφών είναι ο τονισμός της κατάληξής τους (οξύτονος, παροξύτονος ή προπαροξύτονος αν τονίζεται στη λήγουσα, παραλήγουσα ή προπαραλήγουσα αντίστοιχα).

Εδώ δεν περιγράφεται η έννοια της ομοιοκαταληξίας και πως αυτή ορίζεται.

Δεν υπάρχει καμμία αναφορά στο μετρικό χασοτόνισμα.

Δεν αναφέρεται πουθενά η στροφή του Κάλβου όπως και πολλά άλλα θέματα.

Τέλος, η αρχικές πηγές του άρθρου, δυστυχώς, δεν αναφέρουν το όνομα του Θρασύβουλου Σταύρου παρά το γεγονός οτι πολλά στοιχεία τα πήραν ακόμη και ανεπεξεργαστά απ' το έργο του.

Salinas:

--- Παράθεση από: Ωρίωνας στις 16/12/08, 15:26 ---Το άρθρο έχει σοβαρότατα λάθη (δεν εννοώ ορθογραφικά) και στρεβλώσεις εννοιών.

--- Τέλος παράθεσης ---

Ωραία, διόρθωσέ τα...

Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα!

Ωρίωνας:
Δεν έχω σκοπό να τα διορθώσω, έχω σκοπό να τα αναδιατυπώσω όλα στο σύνολό τους εν καιρώ. Όχι γιατί θέλω να κάνω τον ξερόλα αλλά γιατί πας συγγραφέας μετά Θρασύβουλου = γάιδαρος. Κάνουν όλοι τους καμπόσους και το όνομά του συγγραφέα που προσπάθησε να τους ανοίξει τα μάτια δεν το λέει κανείς.
Κι ύστερα ψάχνουμε να βρούμε ποιά Ελλάδα τρώει τους ανθρώπους της. Εμείς είμαστε αυτή η Ελλάδα, που ξεχνάμε όσους ανοίγουν τον δρόμο.

lampros.:

--- Παράθεση από: Ωρίωνας στις 16/12/08, 16:02 ---Δεν έχω σκοπό να τα διορθώσω, έχω σκοπό να τα αναδιατυπώσω όλα στο σύνολό τους εν καιρώ.

--- Τέλος παράθεσης ---
Μπράβο σου απο εμένα... καθώς πιστευω και απο όλους εκείνους
 που η ''μετριότητα''  τους προκαλεί απέχθεια...

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View