Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - dimtass

Σελίδες: [1]
1
Υποθέτω ότι ξέρεις αν πρέπει να το σφίξεις ή όχι;

Αν δεν γυρνάει καθόλου, τότε δεν πρέπει να το πιέζεις, καλύτερα να το πας κάπου, γιατί δεν είναι μόνο η ζημιά στο truss rod αλλά και στο μπράτσο... Αν έχει γυρίσει έστω και λίγο, τότε ασ' το μερικές ώρες και δοκίμαζε με πολύ μικρά βήματα.

2
Μπάσο / Απ: ΥΨΟΣ ΧΟΡΔΩΝ
« στις: 07/12/11, 22:35 »
Ο γενικός κανόνας είναι να μην τρίζει, αλλά και αυτό είναι υποκειμενικό... σε ορισμένους μας αρέσει το τριξιματάκι της χορδής.


Με την προϋπόθεση ότι το μπράτσο σου δεν είναι σκευρωμένο, τότε ένα καλό ύψος είναι γύρω από 1.2 μέχρι 1.5mm. 1.5mm περίπου είναι το πάχος δυο πιστωτικών κάρτών μαζί, οπότε κάτι λιγότερο από 2 πιστωτικές και σίγουρα περισσότερο από μία. Επίσης θα πρέπει να ρυθμίσεις και τον καβαλάρη σου, ώστε η απόσταση αυτή να είναι περίπου ομοιόμορφη κατά μήκος της ταστιέρας. Τέλος σημαντικό ρόλο παίζουν και οι χορδές, δηλαδή στο ίδιο ύψος άλλες θα σου τρίξουν και άλλες όχι.


Επειδή είναι καθαρά θέμα γούστου, δεν υπάρχουν υποχρεωτικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθήσεις. Αυτό που θα έκανα, αν ήθελα να είναι ξεκούραστο το παίξιμο, θα άρχιζα να χαμήλωνα μέχρι εκεί που τρίζει λίγο, όταν χτυπάω την χορδή όμως πιο δυνατά από το κανονικό μου παίξιμο.

3
Για τον ίδιο λόγο που θα πρότεινες μια 7χορδη κιθάρα σε έναν μπασίστα που θέλει να γράφει κιθάρες για τα κομμάτια του...
Μπορεί να ακούστηκε απόλυτο, αλλά είναι πάνω απ' όλα προσωπική άποψη...

4
To 4χορδό είναι μονόδρομος, από πολλές απόψεις όπως κόστος στο όργανο και κόστος σε χορδές, που είναι μικρότερο... βέβαια επειδή είσαι κιθαρίστας ίσως το 5χορδο σου κάτσει πιο καλά στην αρχή γιατί οι χορδές έχουν μικρότερη απόσταση μεταξύ τους, αλλά δεν είναι πραγματικός λόγος για να διαλέξεις ένα μπάσο...

Όσο για τον ήχο και την ηχογράφηση μην σε απασχολεί, γιατί αφενός ακόμα τα φθηνά active έχουν αξιοπρεπείς μαγνήτες πλέον και αφετέρου επειδή σε νοιάζει η studio ηχογράφηση, υπάρχουν τόσοι modeler σε plugins για τα DAW, που μπορείς να το κάνεις να ακούγεται όπως θες...

Για τον αντίχειρα μην σε νοιάζει, υπάρχουν οι μαγνήτες...

5
Πρέπει να βρεις χορδές με μεγάλο tension (θα το δεις ανά κατασκευαστή από τα specifications για τις χορδές τους)


Θα πρέπει να αλλάξεις μάλλον τις ρυθμίσεις σου (trussrod/γέφυρα/μαγνήτες) έτσι ώστε να έχεις λιγότερα τριξήματα και μικρότερες παραμορφώσεις...

6
Ναι το LTI αναφέρεται στην απόκριση του συστήματος από το οποίο διέρχεται ένα σήμα... Ο ήχος είναι το σήμα που διέρχεται μέσα από το σύστημα στην έξοδο του οποίου παίρνεις το αποτέλεσμα...

Το "καλύτερο" έχει να κάνει με το γεγονός, ότι τα περισσότερα software effects είναι περιορισμένα, καθώς χρησιμοποιούν buffering το οποίο είναι περιορισμένο και επίσης η επεξεργασία τους έχει μικρή δυναμική περιοχή, λόγο των περιορισμένων δειγμάτων... όταν χρησιμοποιείς convolvers με IRs, τότε δεν έχεις αυτό το πρόβλημα γιατί η συνέλιξη ακόμα και με μεγάλο LTI φίλτρο θέλει μιρό buffer, άρα ουσιαστικά η δυναμική περιοχή είναι πολύ μεγαλύτερη...

7
Αν είναι μόνο για ηχογράφηση, τότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς και τόσο για την ποιότητα του ήχου του μπάσου και θα σου πω παρακάτω γιατί... Τώρα ανάμεσα από passive και active, είναι δικό σου θέμα, αλλά στην πρώτη περίπτωση θα χρειαστείς κάποιο DI box, αλλιώς το σήμα θα είναι θαμμένο μέσα στον θόρυβο και όσο περισσότερο θόρυβο έχεις σε μια ψηφιακή ηχογράφηση τόσο το χειρότερο, γιατί προστίθεται το jitter και το quantization error... φυσικά υπάρχουν post processing μέθοδοι όπως το dithering που χρησιμοποιείται και στις εικόνες, για την μείωση αυτών των φαινομένων, αλλά πειράζει αρκετά το σήμα, επίσης σκέψου ότι μετά σε όλη την αλυσίδα επεξεργασίας του ήχου σου κουβαλάς αυτόν τον θόρυβο και αν προσπαθήσεις να δώσεις κάποιο gain τότε ενισχύεις με το ίδιο μέγεθος και τον θόρυβο... τέλος πάντων αν δεν πάρεις DI box, πάρε active το οποίο συνδέεται απ' ευθείας στην είσοδο της κάρτας, αλλιώς με το Passive θες και DI... επίσης έχει και σημασία τι κάρτα ήχου έχεις και με τι αναλογικές εισόδους, πχ είναι Hi-Z, balanced κλπ, έτσι ώστε να χρησιμοποιήσεις και κατάλληλα καλώδια...

Όσων αφορά την ποιότητα του ήχου που σου ανέφερα πριν, δεν πρέπει να σε νοιάζει ιδιαίτερα αν το χρησιμοποιείς μόνο για ηχογράφηση και αυτό γιατί με το post processing μπορείς να αλλάξεις τελείως τον ήχο που έχεις ηχογραφήσει... μια μέθοδος η οποία δεν είναι ευρέως γνωστή είναι το post processing με convolvers... Οι convolvers είναι ουσιαστικά κάποιο software το οποίο κάνει συνέλιξη (convolution) ενός γραμμικού χρονικά αμετάβλητου σήματος (LTI) συνεχούς χρόνου (όπως ο ήχος) με κάποιο LTI φίλτρο... αυτό το φίλτρο μπορεί να είναι η κρουστική απόκριση ενός συστήματος μπάσου-ενισχυτή-ηχείου, το οποίο σου "μεταμορφώνει" ουσιαστικά τον ήχο και στον μετατρέπει σε αυτός που θα άκουγες αν έπαιζες σε αυτόν τον συνδυασμό... Δεν είναι η ίδια διαδικασία με το post processing με αλγόριθμους από effects, αλλά μια πολύ "καλύτερη" διαδικασία όσων αφορά το αποτέλεσμα και την ταχύτητα (καθώς επεξεργάζεται το σήμα όχι μόνο στο πεδίο του χρόνου, αλλά και στο πεδίο της συχνότητας...

Επομένως, πάρε ότι μπάσο θες (passive+DI box ή active) και μετά ρίξε βάρος στο post processing με την χρήση convolvers...

8
Μπάσο / Απ: Μέγεθος Χορδών Μπάσου
« στις: 14/04/11, 15:46 »
madhouse, αν φοβάσαι για το μπράτσο σου, μπορείς να ψαχτείς καλύτερα για το tension των χορδών (tension=τάση, δηλαδή η δύναμη που ασκείται από την μια άκρη της χορδής στην άλλη)... δεν έχει σημασία τόσο η διάμετρος, αλλά ο πυρήνας της χορδής, ο αριθμός των στρωμάτων περιέλιξης, το υλικό της περιέλιξης και το μήκος της χορδής... Αυτό που σε νοιάζει εσένα είναι να βρεις χορδές στην διάμετρο που θες και με μικρό ή μεσαίο tension... Για παράδειγμα η d'addario έχει πίνακα με το tension ανά μοντέλο και χορδή...

Δες εδώ...:
http://www.daddario.com/Resources/JDCDAD/images/tension_chart.pdf

Όσο για τις flat που λες, προσωπικά νομίζω ότι έχουν καλύτερο ήχο, αλλά δεν τις δοκιμάσεις και εσύ δεν μπορείς να έχεις άποψη γιατί δεν είναι αντικειμενικό το καλύτερο/χειρότερο για όλους... έχουν λιγότερες ψηλές λόγο της καλύτερης επαφήςπάνω στα τάστα και το sustain τους έχει μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο... αλλά αν θες περισσότερες αρμονικές, τότε βάλε round και nickel...

9
Μπάσο / Απ: FRANKEN-MΑΓΝΗΤΟ-STEIN
« στις: 14/04/11, 14:30 »
Παράθεση από: Archangel link=topic=82260.msg650793#msg650793   date=1302718817
Σκέψου στην τελική ένα Fender με τον κλασσικό passive   precision pickup στην κανονική του θέση (neck) και έναν  Jazz neck   single coil passive pickup στην θέση του bridge single coil jazz pickup…     Σκοπός ο πιο ζεστός μεστός ήχος…  μπορεί να δουλέψει ή ουσιαστικά   χαντακώνω το bridge slot λόγο ακαταλληλότητας (ή ασυμβατότητας) του   μαγνήτη που θέλω να βάλω …(αρχιτεκτονική  του μαγνήτη σε σχέση με την   θέση και το εύρος των ταλαντώσεων που καλείτε να  πιάσει στην εν λόγο   θέση).

Σίγουρα είναι διαφορετικοί μαγνήτες γιατί αλλάζουν   λίγο όλες οι παράμετροι, αλλά πάλι είναι single coil... Σε τελική   ανάλυση δεν αλλάζουν οι παράμετροι που υπερισχύουν στον ήχο (θέση και   είδος μαγνήτη), φυσικά θα ακούσεις κάποια μικρή διαφορά, αλλά αυτή είναι   ακαθόριστη... Όμως σκέψου ότι αν βάλεις P μαγνήτες κοντά στον καβαλάρη   θα έχεις περίεργο αποτέλεσμα γιατί η απόσταση που έχουν οι δυο μαγνήτες   μεταξύ τους, είναι μεγάλη αναλογικά με το πλάτος της κύριας συχνότητας   που παίζεις...

 Μιας και ανοίξαμε αυτή την κουβέντα αξίζει να   ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχει καμία σχέση ο ηλεκτρικός ήχος που προέρχεται   από έναν μαγνήτη από τον ακουστικό ήχο... παρόλο που μέχρι ένα σημείο   ισχύουν οι ίδιοι κανόνες (συχνότητα κτλ) στην μια περίπτωση ο ήχος   παράγεται από την πίεση και από τον τρόπο που την ασκεί η χορδή στα   μόρια του αέρα και στην άλλη το πως μια μεταλλική χορδή επηρεάζει το   μαγνητικό πεδίο ενός μαγνήτη... Η περίπτωση των ακουστικών οργάνων είναι   πολύ πιο σύνθετη και έχει πάρα πολλές παράμετροι οι οποίες είναι σχεδόν   αδύνατο να μοντελοποιηθούν...

10
Μπάσο / Απ: FRANKEN-MΑΓΝΗΤΟ-STEIN
« στις: 14/04/11, 14:28 »
Please ας ξεκινήσουμε  με κάτι πιο απλό… ::) Σε ένα Fender jazz έχουμε 2 μαγνήτες single coil τύπου… Αυτός που είναι κοντά στο μπράτσο είναι ο πιο «ζεστός», ο πιο «μπάσος»  και αυτός που είναι κοντά στην γέφυρα είναι ο πιο «πριμαριστός», ο πιο «τσιριχτός»…    Τι προκαλεί αυτή την αλλαγή στο ηχόχρωμα;  υποθέτω η διαφορά στο πόσες φορές το χάλκινο σύρμα τυλίγετε γύρω από τις μαγνητικές  ράβδους (o αριθμός των σπειρών  αλλά και η αναμεταξύ απόσταση τους),  όπως  και η θέση του μαγνήτη στο σκάφος του μουσικού οργάνου… (διαφορετική τοποθέτηση  άρα και διαφορετικό εύρος της ταλάντωσης της χορδής που διαβάζει…) Σωστά ;

 Λοιπόν είναι πάρα πολλοί παράγοντες που έχουν να κάνουν με τον ήχο, όπως το πιο βασικό που είναι το μήκος κύματος και μετά παράγοντες όπως η κατασκευή των χορδών, το τσίμπημα των δαχτύλων σου, οι μαγνήτες, το σκάφος κτλ... Όσων αφορά το μπάσο και πριμαριστό ήχο που λες, ευθύνεται κατά κύριο λόγο η θέση του μαγνήτη σε σχέση με την χορδή και κατά δεύτερον οι μαγνήτες και τα ηλεκτρικά φαινόμενα που ισχύουν για τον καθένα... Όσων αφορά την θέση του μαγνήτη, όσο πιο κοντά βρίσκεται στο μπράτσο, τότε υπερισχύει η κεντρική συχνότητα και μετά με την σειρά οι αρμονικές που έχουν πλάτος στο συγκεκριμένο μήκος κύματος, οπότε ο ήχος είναι μπάσος... όσο πλησιάζεις τον καβαλάρη το πλάτος της κεντρικής συχνότητας μειώνεται, ενώ υπάρχουν κάποιες αρμονικές των οποίων το πλάτος είναι μεγαλύτερο, οπότε έχεις ένα φυσικό eq και το αποτέλεσμα είναι ένας μεσαίος ήχος... υπόψη ότι κάθε φορά που χτυπάς μια χορδή δεν παράγεται μόνο μια συχνότητα ή ένας τόνος, αλλά υπάρχουν και πολλές αρμονικές και συχνότητες που έχουν να κάνουν με την κατασκευή του οργάνου, καθώς πχ το σκάφος ταλαντώνεται και η ταλάντωση αυτή περνάει σαν feedback μέσω του καβαλάρη στις χορδές (ενώ την ταλάντωση αυτή την έχει δημιουργήσει η ίδια η χορδή)... Τώρα θα μου πεις, τότε ότι και μαγνήτη να βάλω πίσω, πάλι μεσαίο ήχο θα παίρνω... Σωστά, αλλά όμως όπως είπα και πριν ο ήχος εξαρτάται και από τους μαγνήτες, δηλαδή ένας humbucker μαγνήτης, κόβει τις ψηλές, οπότε ο ήχος είναι λιγότερο μεσαίος, αλλά εννοείται ότι δεν θα είναι τόσο μπάσος όσο ο μαγνήτης κοντά στο μπράτσο... Γενικά ο συνδυασμός χορδής-μαγνήτη μπορεί να εξομοιωθεί και με έναν ηλεκτρικό ταλαντωτή LC, οπότε εκεί είναι πιο εύκολο να καταλάβεις τα φαινόμενα που ισχύουν... όσο αυξάνει η αντίσταση και η επαγωγή μένει σταθερή, το "γόνατο" του βαθυπερατού φίλτρου, κατεβαίνει άρα επικρατούν οι χαμηλές συχνότητες... όσο αυξάνει η χωρητικότητα, αλλάζει το Q (που είναι κατά κάποιο τρόπο η συχνότητα που συντονίζει το κύκλωμα) και φυσικά χάνεις και αρμονικές...


Αν εγώ τώρα τοποθετήσω ένα single coil μαγνήτη  προορισμένο για την θέση κοντά στο μπράτσο στην θέση δίπλα στην γέφυρα, χωρίς να  προβώ σε καμία άλλη αλλαγή στα ηλεκτρικά του οργάνου (ποτενσιόμετρα, καλώδια,  αντιστάσεις κλπ) πιο θα είναι το αποτέλεσμα (βάση της φυσικής και γεωμετρικής  ανάλυσης που έκανες…).

Φυσικά δεν θα δεις διαφορά όσων αφορά τις συχνότητες, γιατί οι αρμονικές παραμένουν ίδιες, αλλά επειδή ο μαγνήτης αλλάζει σημαίνει ότι αλλάζουν όλοι οι παράμετροι R-L-C του μαγνήτη, άρα θα αλλάζει το "χρώμα" του ήχου μεν (όσο ευθύνεται ο μαγνήτης γι' αυτό με το φίλτρο που δημιουργεί), αλλά πάλι μεσαίες συχνότητες θα έχεις... απλά με τον humbucker κόβεις περισσότερες υψίσυχνες, έχοντας πάλι μεσαίες, αλλά λιγότερες ψηλές...

Δεν είμαι fan των active οργάνων (οπότε δεν θέλω να βάλω active μαγνήτες) ενώ η τοποθέτηση ενός humbucker μαγνήτη στην θέση του single coil δίπλα στη γέφυρα προϋποθέτει σκάψιμο του ξύλου που ούτε αυτό επιθυμώ…

Γι' αυτό έχει σημασία να έχεις καταλήξει στον ήχο που θες, ώστε να κάνεις τέτοιες παρεμβάσεις στο όργανό σου...

11
Μπάσο / Απ: FRANKEN-MΑΓΝΗΤΟ-STEIN
« στις: 13/04/11, 19:49 »
H ερώτηση μπορεί να είναι σύντομη, αλλά η απάντηση δεν είναι σε καμία περίπτωση, παρόλ' αυτά θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος... Δεν ξέρω μέχρι που θες να φτάσεις, αλλά αν εξαιρέσουμε τελείως το σώμα, τα ξύλα και γενικά μη ηλεκτρικά μέρη, τα οποία παίζουν ναι μεν ρόλο και πάμε μόνο στους μαγνήτες, τότε οι παράμετροι που έχεις να παίξεις είναι συγκεκριμένες, αλλά πολλές φορές ακαθόριστες... το ότι έχεις passive μαγνήτες είναι λίγο πρόβλημα, από την άποψη ότι θες πολύ καλούς μαγνήτες από άποψη ωμικής, χωρητικής και επαγωγικής συμπεριφοράς και με την εξέλιξη των ενεργών μαγνητών, οι οποίοι λύνουν πάρα πολλά προβλήματα των παθητικών, θα είναι δύσκολο να βρεις κάτι καλό και σε καλή τιμή...

Επίσης, επειδή ο μαγνήτης είναι κοντά στην γέφυρα μην περιμένεις να βγάλεις "γεμάτο" ήχο, δεν γίνεται... Δεν γίνεται γιατί από την μια στο σημείο αυτό οι αρμονικές είναι περισσότερες οπότε έχεις πολλές "ψηλές" και από την άλλη επειδή οι μαγνήτες έχουν χαμηλό Q και συχνότητα αποκοπής στις μεσαίες ψηλές, τότε και ο ήχος σου θα είναι μεσαίος με όσες αρμονικές χωράνε στο εύρος συχνοτήτων πριν την αποκοπή... Επίσης πλησιάζοντας τον μαγνήτη πιο κοντά στις χορδές, επειδή η μαγνητική επαγωγή (όπως και η αντίσταση) δεν είναι γραμμική, αλλά αντίστροφη του τετραγώνου της απόστασης, η απόκριση του μαγνήτη βγάζει στην έξοδο ένα πιο "πριονωτό" σήμα όσο πλησιάζεις την χορδή, που στην ουσία είναι αυτό που θες εσύ... Όμως επειδή οι παθητικοί μαγνήτες έχουν πολύ ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο από τους ενεργούς, δεν μπορείς να πλησιάσεις αρκετά κοντά τον μαγνήτη, γιατί τότε δημιουργούνται φαινόμενα που προκαλούν παραμορφώσεις... Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή...

Από την άλλη οι humbucker μαγνήτες, οι οποίοι είναι σε σειρά, παρουσιάζουν μεγάλη ωμική αντίσταση ενώ η επαγωγή τους δεν αυξάνει ανάλογα, οπότε επειδή η αντίσταση και η επαγωγή είναι σε σειρά, τότε το φάσμα μειώνεται και η συχνότητα αποκοπής πέφτει... οπότε κοντά στην γέφυρα θες να βάλεις humbucker μαγνήτη και όχι single coil... Υπόψη βέβαια πως οι humbucker μαγνήτες έχουν πολύ μικρότερο Q (=συντελεστής ποιότητας που προκύπτει από το LC του μαγνήτη) από τους single coil που θα είναι ο μπροστινός σου μαγνήτης, που με άλλα λόγια σημαίνει ότι θα έχεις μικρότερη ενίσχυση και θα πρέπει να τους μιξάρεις διαφορετικά απ' ότι είχες συνηθίσει μέχρι τώρα...

Αυτό που επίσης πρέπει να κοιτάξεις, επειδή έχεις passive μαγνήτες είναι να μειώσεις την συνολική σου χωρητικότητα μέχρι να φτάσεις στην μονάδα της ενίσχυσής σου (με την προϋπόθεση ότι έχεις και καλό ενισχυτή)... Επειδή ήδη οι παθητικοί μαγνήτες έχουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό τυλιγμάτων από τους ενεργούς, παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη παρασιτική χωρητικότητα, επομένως θα πρέπει να την μειώσεις χρησιμοποιώντας καλώδια με πολύ μικρή χωρητικότητα και γενικά συνδέσεις και κολλήσεις οι οποίες είναι προσεκτικές όσο γίνεται... παρασιτικά πυκνωτικά φαινόμενα βέβαια μπορεί να έχεις ακόμα και από κακή κατασκευή του οργάνου, αλλά τουλάχιστον των καλωδίων μπορείς να τα ελέγξεις... αν έχεις ένα πολύμερο μπορείς να μετρήσεις εύκολα την χωρητικότητά του... όσο αυξάνει το μήκος του καλωδίου αυξάνει και η χωρητικότητα και η αντίσταση, οπότε χάνεις αρμονικές και κατεβαίνεις ακόμα πιο "χαμηλά" στο φάσμα, το οποίο δεν είναι πάντα επιθυμητό (πχ αν έχεις άταστο ή παίζεις slap)...

Βασικά το θέμα έχει πολλές προεκτάσεις, αλλά αρχικά δοκίμασε να παίξεις με το ύψος του πίσω μαγνήτη και σκέψου σοβαρά για humbucker ή αν θες υποχρεωτικά single coil, θα πρέπει να ψαχτείς πολύ προσεκτικά...

12
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 09/04/11, 13:28 »
Ναι, όλες οι σημαντικές ανακαλύψεις έπονται της σύγχυσης, των μπινελικίων και της άρνησης, αλλιώς δεν θα ήταν τόσο σημαντικές, γιατί θα τις έκαναν όλοι.  :P

13
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 09/04/11, 13:20 »
Τυχαίο ήταν, αλλά έχει πλάκα η ιστορία γιατί όταν το είδα την μέρα που μου έφεραν τα ξύλα (βασικά ήμουν στην δουλειά όταν τα έφεραν και τα είδα το απόγευμα), έπαθα ένα παροξυσμικό εγκεφαλικό και τους πήρα τηλέφωνο για να φάμε τα μουστάκια μας, καθώς από δειγματολόγιο που είχα δει δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα γινόταν αυτό και φυσικά ούτε αυτοί μου είπαν κάτι... τέλος πάντων αφού κατάφερα για άλλη μα φορά να μην βγάλω άκρη με τον κλασσικό έλλην σφυροκάλεμο μάστορα, το έκανα γαργάρα και μετά από 3 depon το έβαλα... Μόλις όμως το είδα τελειωμένο, μου άρεσε τόσο που πήρα όλες μου τις κατάρες πίσω.

14
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 09/04/11, 12:52 »
Σ' ευχαριστώ... Στόχος ήταν με λίγα χρήματα να γίνει κάτι ωραίο οπότε το κόστος του ήταν πολύ μικρό παρόλο που δεν του φαίνεται... γραφείο από τα ικέα με 25€, καρέκλα από ικέα ~50€, τις μελαμίνες για το έπιπλο τα πήρα κομμάτια ~250€ (αφού είχα κάνει σχέδιο και τα μέτρησα οπότε τα συναρμολόγησα μόνος μου) και το led rgb κόστισαν ~$20 τα πέντε μέτρα και μου έμεινε και καβάτζα.

15
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 09/04/11, 12:36 »
Λοιπόν, πήρα πριν 2 βδομάδες περίπου το bass v-amp της behringer και μπορώ να πω ότι απλά με γλίτωσε από κάποια μελλοντική αναβάθμιση σε ενισχυτή ή ηχεία... το cab modeling του είναι πολύ καλό και ο dsp του είναι τόσο γρήγορος ώστε να μην έχει καθόλου delay... επειδή και ο mark bass έχει από την μάνα του parallel loop για τα effect, με τελείως flat και τις δυο προενισχύσεις, ο ήχος του markbass μιξαρισμένος με την συνάρτηση μεταφοράς του v-amp είναι απλά καταπληκτικός.

Δεν περίμενα από ένα τόσο φθηνό μηχανάκι να κάνει τέτοια διαφορά. Επίσης και στο recording ο ήχος του είναι καθαρός, χωρίς hum και χωρίς "αλλοιωμένο" equalizer (loudness), που συνήθως βγάζουν οι περισσότεροι dac. Δεν λέω ότι δεν υπάρχει, αλλά είναι τόσο αμελητέο που πολύ δύσκολα το καταλαβαίνει και δεν είναι ενοχλητικό...

Edit: Τελικά μετά από αγώνα διεκδικήσεων και μηχανορραφίες απέναντι στην γυναίκα, έκανα το δωμάτιο δικό μου και το διαμόρφωσα κατάλληλα...




16
Κοίτα ο Μακρυγιάννης έμαθε να γράφει και να διαβάζει στα 32 του και παρόλ' αυτά θεωρείται ένας από τους καλύτερους και σημαντικότερους λόγιους που πέρασαν. δεν είναι τόσο άσχετο όσο ακούγεται, γιατί και η μουσική είναι σαν τον λόγο, έχει προφορικό και γραπτό μέρος, λέξεις, φράσεις, γραμματική και patterns, αλλά σημασία έχει πως εκφράζεσαι και επίσης ποτέ δεν είναι αργά να μάθεις.

Χαλλλαρά. Άκουγε, παίξε και ψάξε. Πλέον τα έχεις όλες τις γνώσεις στο πληκτρολόγιό σου.

17
Προσωπικά είμαι υπέρμαχος της θεωρίας εκεί που χρειάζεται και σε αυτούς που την χρειάζονται. Αν παίζεις για την πλάκα σου από χόμπυ και ο ίδιος δεν θέλεις να μάθεις θεωρία, τότε δεν πρέπει να μάθεις θεωρία. Αν βλέπεις ότι περιορίζεσαι και ότι παρόλο που ψάχνεσαι, κάποια πράγματα δεν βγάζουν νόημα, τότε σημαίνει ότι έχεις έλλειψη θεωρίας και πρέπει να μάθεις θεωρία. Για να παίξεις άταστο, θέλει μελέτη γιατί σε προδίδει πολύ εύκολα αν δεν είσαι σωστός στα πατήματά σου και να είσαι σε θέση να μπορείς να ακούς πραγματικά τον εαυτό σου, πράγμα το οποίο δεν είναι απαραίτητο στο ένταστο. Αν δεν μπορείς να ακούσεις πραγματικά τον εαυτό σου, τότε όση μελέτη και να κάνεις, πάντα παράφωνα θα παίζεις.

Δεν μπορώ να ξέρω τον βαθμό ενασχόλησής σου, για να σου πω κάτι παραπάνω.

18
O Γιώργος Ζηκογιάννης είναι.




Είναι από τους πλέον αναγνωρισμένους και πρωτοπόρους Έλληνες μπασίστες. Παίζει άταστο.
Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να παραδίδει και μαθήματα, αλλά δεν ξέρω σε ποιο/ποια ωδεία.

19
Μιας και είσαι καινούργιος, όπως λες, κάνε την μελέτη σου παιχνίδι. Μην μπεις στην διαδικασία να μάθεις θεωρίες κλπ, άσ' το για πιο μετά που θα το θες και θα το χρειάζεσαι. Βασικό για σένα είναι να μάθεις της αξίες και γενικά να αποκτήσεις ρυθμική αγωγή, το οποίο ίσως είναι το σημαντικότερο.

Δες αυτό το βιβλίο του Agostini, το οποίο ξεκινά απλό και σταδιακά δυσκολεύει.

http://hotfile.com/dl/110218836/404c7bc/Dante_Agostini_-_Solfege_Rhythmique_Cahier_No_1.pdf.html
ή
http://rapidshare.com/files/452529269/Dante_Agostini_-_Solfege_Rhythmique_Cahier_No_1.pdf

Αν σου κάνει αγόρασέ το.

Επίσης μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο software drum machine αντί για μετρονόμο, γιατί κάνει πιο ευχάριστη την μελέτη. Δοκίμασε αυτό το οποίο είναι και δωρεάν και απλά διάλεξε από το μενού αριστερά, το ρυθμό που θες (πχ rock) και μείωσε αρκετά το tempo, πχ στο 60 και άρχισε να μελετάς το παραπάνω βιβλίο.

Τέλος, ότι αφορά τις νότες, το που βρίσκονται πάνω στην ταστιέρα και το πως ακριβώς παίζεις τις αξίες (ολόκληρα, μισά, τέταρτα, όγδοα κτλ), θα τα βρεις πλέον όλα με ένα απλό ψάξιμο στο google.

Όσο περισσότερα σε ενδιαφέρει να μάθεις πέρι μπάσου στην πορεία, πλέον τα πάντα υπάρχουν στο internet, φυσικά στην αρχή πάντα θα χρειάζεσαι έναν καθηγητή, για να σε διορθώσει και να σου λύσει τις απορίες, αρκεί να αξιοποιείς τον χρόνο του σωστά και όχι με πράγματα τα οποία μπορείς να κάνεις και μόνος σου.

20
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 26/02/11, 23:50 »
Για πες μου, για 4x10 τι προτείνεις?
Είχα δει παλιότερα κάτι EBS (αν θυμάμαι καλά) με μαγνήτες νεοδημίου, αλλά δεν μου άρεσε ο ήχος τους, πολύ "μοντέρνος". Θα μου πεις και ο markbass "μοντέρνο" ήχο βγάζει, αλλά νομίζω ότι θέλω να επιστρέψω στον πιο κλασσικό ήχο, γιατί πια δεν μπορώ να ακολουθήσω μοντέρνα παιξίματα καθώς δεν υπάρχει ούτε ο χρόνος για εξάσκηση, αλλά με ταλαιπωρούν και τενοντίτιδες και στα δυο χέρια.

Το άσπρο μπάσο είναι ένα Vester, ήταν το πρώτο μου μπάσο πριν από ~17 χρόνια και το κρατάω για συναισθηματικούς λόγους, δεν παίζει πια.

21
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 26/02/11, 16:12 »
Να σου πω την αλήθεια δεν έχω βρει ενισχυτή/ηχείο που να μου αρέσει πραγματικά. Γενικά δεν είμαι παράξενος, είμαι ερασιτέχνης και δεν έχω "το μουσικό αυτί", παρόλ' αυτά ήχο που να μου αρέσει πραγματικά δεν έχω βρει και μάλλον φταίει στο ότι κοιτάζω σε μικρές καμπίνες ή ενισχυτές, λόγο χώρου.

Όσων αφορά για τον markbass, είναι απίστευτο πως ένα τόσο μικρό κουτάκι έχει τόσο τσαμπουκά. Με το dirty blonde (db) δεν τον ευχαριστιέμαι γιατί το 12 άρι μπουκώνει όταν οι μαγνήτες είναι στο active και το tone στα χαμηλά (το active κύκλωμα του db έχει μεγάλη προενίσχυση στις χαμηλές συχνότητες και θέλει πολύ καλό ηχείο για να "αντέξει"). Με το stingray ο συνδυασμός markbass+12" είναι πολύ καλός για overall παίξιμο, από δάχτυλα μέχρι και slap. Αλλάζοντας πολλές χορδές έχω βρει την χρυσή τομή για το συγκεκριμένο setup, το οποίο όμως όπως είπα φτάνει μέχρι ένα σημείο και από εκεί και πέρα περιορίζεται λόγο φυσικού μεγέθους και διαστάσεων χώρου. Πάντως τον έχω ~4 χρόνια και παίζει ακόμα όπως την πρώτη μέρα, αλλά υπόψη ότι δεν έχει ζοριστεί καθόλου στην ζωή του και παίζει πάντα σε χαμηλές εντάσεις.

Το άταστο ακούγεται πολύ καλύτερα στον AER στο δεύτερο του κανάλι (όχι το ακουστικό) με όλα flat. Νομίζω βγάζει περισσότερες αρμονικές ή απλά έχουν τριμάρει το bandwidth και το flat equalizer του ενισχυτή με τέτοιο τρόπο που ακούγεται καλύτερα στο ανθρώπινο αυτί, δεν ξέρω. Επίσης και στο slap είναι πολύ καλός ενισχυτής, γιατί έχει ωραίο punch.

Μακάρι να είχα αρκετά μεγάλο χώρο για 4χ10+1χ15, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

22
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 26/02/11, 13:09 »
Μερικές φωτογραφίες

Warwick "Dirty Blonde"



Stingray



Warwick FNA τροποποιημένο σε άταστο



NS Design CR4T


Η "Γωνιά", για την οποία είμαι σε διαπραγματεύσεις με την γυναίκα να κάνω επέκταση σε όλη την πλευρά του τοίχου. :p

23
Μπάσο / Απ: ΤΙ ΜΠΑΣΑ ΕΧΕΤΕ?
« στις: 14/01/11, 16:01 »
Warwick "Dirty Blonde" 2006 Ltd Thumb BO 5-χορδο
(το καλύτερο 5-χορδο που έπαιξα ποτέ, παρεξηγημένο όργανο, αλλά συλλεκτικής αξίας)

Warwick FNA 5-χορδo
(το οποίο έχω μετατρέψει σε άταστο, δεν περίμενα ποτέ ότι θα ακουγόταν τόσο καλά)

MusicMan StingRay 4-χορδο Autumn Redburst & pickguard
(χωρίς λόγια)

NS Design CR4T
(ηλ. κοντραμπάσο το οποίο από την μάνα του δεν λέει πολλά, όπως όλα τα ηλεκτρικά, αλλά με χορδές κλασσικού και συγκεκριμένα τις flexocore pirastro ruby, άλλαξε τελείως)

Ένα Vester 4-χορδο
(πρώτο μπάσο = ανεκτίμητης αξίας)

όλα αυτά παίζουν σε έναν AER 100W και ένα MarkBass II με ένα 12" Ampeg


Τέλος, ψάχνω για vintage Jazz Bass, αν έχει κανείς κάποιο ας μου στείλει pm

Σελίδες: [1]