Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Υ.Γ. Εγώ πάντως πρόγραμμα 3ωρο με ρεμπέτικα δεν έχω βγάλει μόνο με μπαρέδες και παίζω αρκετά χρόνια. Μετά τη μιαμιση συνεχόμενη ώρα (και λόγω τενοντίτιδας) πεθαίνω.
Παράθεση από: Υπνοβάτης... στις 31/12/12, 12:10Υ.Γ. Εγώ πάντως πρόγραμμα 3ωρο με ρεμπέτικα δεν έχω βγάλει μόνο με μπαρέδες και παίζω αρκετά χρόνια. Μετά τη μιαμιση συνεχόμενη ώρα (και λόγω τενοντίτιδας) πεθαίνω.Στα ρεμπέτικα και ιδιαίτερα στα βαριά κομμάτια δεν ενδεικνύεται το μπαρέ. Ο ήχος πρέπει να είναι στακάτος (stacato) δηλ. δεν πρέπει τα ακόρντα να αντηχούν αλλά να ακούγονται κοφτά. Ο αντίχειρας έχει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του μπαρέ αν θέλουμε να βγάλουμε τέτοιο ήχο, γιατί μπορούμε να "σβήσουμε" την μπάσα νότα ενώ παίζουμε την υπόλοιπη συγχορδία. Στην λαϊκή κιθάρα η τεχνική αυτή λέγεται "μπότα".
Στα ρεμπέτικα και ιδιαίτερα στα βαριά κομμάτια δεν ενδεικνύεται το μπαρέ. Ο ήχος πρέπει να είναι στακάτος (stacato) δηλ. δεν πρέπει τα ακόρντα να αντηχούν αλλά να ακούγονται κοφτά. Ο αντίχειρας έχει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του μπαρέ αν θέλουμε να βγάλουμε τέτοιο ήχο, γιατί μπορούμε να "σβήσουμε" την μπάσα νότα ενώ παίζουμε την υπόλοιπη συγχορδία. Στην λαϊκή κιθάρα η τεχνική αυτή λέγεται "μπότα".
Παράθεση από: Harpwood στις 31/12/12, 15:25Στα ρεμπέτικα και ιδιαίτερα στα βαριά κομμάτια δεν ενδεικνύεται το μπαρέ. Ο ήχος πρέπει να είναι στακάτος (stacato) δηλ. δεν πρέπει τα ακόρντα να αντηχούν αλλά να ακούγονται κοφτά. Ο αντίχειρας έχει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του μπαρέ αν θέλουμε να βγάλουμε τέτοιο ήχο, γιατί μπορούμε να "σβήσουμε" την μπάσα νότα ενώ παίζουμε την υπόλοιπη συγχορδία. Στην λαϊκή κιθάρα η τεχνική αυτή λέγεται "μπότα". Επειδή βλέπω ότι οι συμμετέχοντες στο thread είναι επαγγελματίες και με διάθεση να απαντούν σε μουσικές απορίες θα παρακαλούσα να συζητήσουμε και τα παρακάτω με λίγα λόγια κι αν χρειαστεί να γίνει πιο αναλυτική περιγραφή: Ήμουν κάποιο καλοκαίρι στην Αμοργό σε υπαίθριο μαγαζί και ήταν ένα ζευγάρι μπουζούκι –κιθάρα που έπαιζαν ρεμπέτικα χωρίς μικροφωνική και λέω ειλικρινά δεν έχω ξανακούσει τέτοιον ήχο (ρώτησα τον κιθαρίστα και μου είπε ότι είναι παλιά λαϊκή κιθάρα).
1. Εγώ ξέρω και εφαρμόζω πρακτικά – ότι στις τρείς μπάσες χορδές (Ε-Α-D )τονίζονται με έμφαση τα ισχυρά μέρη του μέτρου και επίσης με τις μπάσες φτιάχνουμε σύντομες φράσεις (όπως τα licks/ Riffs στα Blues) που αναλαμβάνουν την μελωδική σύνδεση με τα κυριότερα ακόρντα (τις φράσεις αυτές στα ελληνικά τις συναντάμε με το όνομα ‘’Μπασαδούρες’’). Αν υπάρχει κάποιο link που να δίνει τέτοιες μπασαδούρες.
2. Να εξηγηθεί λίγο πιο αναλυτικά ‘’η μπότα’’
3. Στα μπλέ γράμματα της παράθεσης , σύμφωνα με αυτά που αναφέρω στο 1. , μήπως συμβαίνει το αντίθετο δηλαδή { να "σβήσουμε" την υπόλοιπη συγχορδία ενώ παίζουμε την μπάσα νότα };
4. Παράθεση από προηγούμενο σχόλιο: ‘’Στη λαϊκή κιθάρα σπανίζουν τα ακόρντα barre ενώ είναι σε μεγάλη χρήση ο αντίχειρας ‘’. Άρα ο τίτλος Ακόρντα F shape δεν αναφέρεται σε ακόρντα barre.
5. Οι σύγχρονες ακουστικές κιθάρες που χρησιμοποιούνται για να παίξουν τα ρεμπέτικα όπως με το παλιό στυλ είναι ‘’ακατάλληλες’’ αφού είναι σχεδιασμένες για εντελώς διαφορετικές ηχητικές ανάγκες ;
6. Από την εμπειρία σας στο ρεμπετάδικο πως πετυχαίνετε , όπως ισχυρά μπάσα και μικρό sustain ; Εννοώ με τη είδος (έστω επώνυμη μάρκα) επιτυγχάνονται αυτά;
7. Αν στο συγκρότημα σας (για μουσική εκτός ρεμπέτικου) υπάρχει συμμετοχή και ντραμς η κιθάρα παύει να κυριαρχεί συνοδευτικά και ασχολείται περισσότερο με σολαρίσματα;
(…) σε κάποια μπάντα μιλάμε για situations, δηλαδή με το τι όργανα αποτελούν ένα μουσικό σχήμα. Η κύρια ερώτηση για τον κιθαρίστα είναι: "Υπάρχει κάποιος άλλος στον ρόλο του μπάσου, ή εγώ έχω την ευθύνη?" Και μια και ανέφερα τα situations, ας παραμείνουμε λίγο σ' αυτά. Όσο περισσότερα μέλη έχει μία μπάντα, τόσο περιορίζεται και η ελευθερία του κάθε μουσικού. Ας υποθέσουμε πως ξεκινάει μόνο του ένα όργανο. Έτσι μόνο του, έχει την ελευθερία να παίξει ότι θέλει, όπως θέλει. Αλλά αν μπει και ένα δεύτερο όργανο, αμέσως η ελευθερία περιορίζεται σε αυτά που παίζει το 1ο όργανο. Και εάν μπει και ένα 3ο η ένα 4ο όργανο η ελευθερία περιορίζεται δραματικά κοκ. Η μουσική αυτή, από την φύση της έχει ελευθερία και αυτή η ελευθερία μεταφράζεται σε δημιουργικότητα. Γι αυτό το λόγο είναι δυνατόν 3-4 μουσικοί να συναντηθούν για πρώτη φορά και να παίξουν σαν να έπαιζαν μαζί χρόνια. Αυτή η ελευθερία τους το επιτρέπει. Και αυτό είναι πολύ δύσκολο να κατορθωθεί σε άλλα είδη μουσικής, που στηρίζονται περισσότερο στον ήχο και στην ενορχήστρωση, παρά στις ίδιες της νότες...
8. Λίγα λόγια για την Λαϊκή κιθάρα ( εννοούμε το ίδιο πράμα με την ρεμπετοκιθάρα;)
Θα ήθελα και , έχεις υποχρέωση πλέον –μας το οφείλεις- να μας κάνεις γνωστό και το όνομα του αυθεντικού ρεμπέτη πατέρα σου αφού θα είναι από τους τελευταίους αυθεντικούς , για τη ωραία συμβουλή που σου έδωσε για τα ρεμπέτικα "Ύφος και ήθος’’, και επειδή συνεχίζεις στα βήματα του.Ευχαριστώ για τη μεστή πληροφόρηση και χαίρομαι που γνωριστήκαμεΣτέφανος
Ξεκίνησε από Fighter Τα καλύτερα...
Ξεκίνησε από Απόλλων Ακόρντα
Ξεκίνησε από stathispap « 1 2 » Ακόρντα
Ξεκίνησε από mleo « 1 2 » Ακόρντα
Ξεκίνησε από JesterMan Αναζήτηση τραγουδιών
Ξεκίνησε από sabbbas Αναζήτηση τραγουδιών
Ξεκίνησε από ISOBITHS Αναζήτηση τραγουδιών
Ξεκίνησε από STEFANOS604 Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από Kostas_Orfanidis_16 Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από Guitar Fan « 1 2 » Κιθάρα - Μάρκες και τύποι