Το Στέκι των Κιθαρωδών

Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Κιθάρα - Μάρκες και τύποι => Μήνυμα ξεκίνησε από: mouz στις 20/12/17, 07:18

Τίτλος: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 20/12/17, 07:18
... θα αναφωνήσει (τουλάχιστον) ο άνθρωπος που τον έσωσε ένα μπάσο, αλλά μόλις κατέφθασε νέο αίμα, και δεν είναι μπάσο! Δε φτάιω εγώ παιδιά, δώρο μου την κάνανε, εγώ απλά πήγα και την άλλαξα και έβαλά και ένα μικρό ποσό παραπάνω (όντως μικρό :). Εμείς οι μεγάλοι ενίοτε παίρνουμε και καλά δώρα χεχε. Πρόκειται για μία Squier Deluxe Jazzmaster. Στον Αρμάο που έκανα την αλλαγή, την προτίμησα στο νήμα από μία Squier Thinline Tele που είναι κούκλα, απλά από Τελε έχω την κινεζούλα (με την οποία παρεμπιπτόντως είμσι απίθανα ευχαριστημένος και παίζω πολύ συχνά) ενώ από jazzmaster φυσικά τίποτα :)


1. Καταπληκτική ποιότητα κατασκευής. Τουλάχιστον από πρώτη ματιά, όσο ασφαλής μπορεί να είναι τέτοια σύγκριση, εφάμιλλη αν όχι καλύτερη της Gibson SG Futura που πήρα πριν κανένα εξάμηνο και ίδια με τη μεξικάνα Fender που έχω τρία τέσσερα χρόνια.
2. Χοντρό χορταστικό μπράτσο. Υποκειμενικό βέβαια το θέμα, εμένα μπυ αρέσει πολύ.
3. Μεγάλο σώμα και scale. Ξεχωρίζει πάνω από μισό headstock από τις άλλες στο rack.
4. 9ρες χορδες, πολύ μαλακή και ευκολόπαιχτη παρά το scale.  Εγώ βέβαια με τις δαχτύλες μου καμιά φορά παραπατάω τις χορδές και φαλτσάρω, πιθανώς στην πρώτη αλλαγή να πάω για 10αρες.
5. Το δεύτερο κύκλωμα στη δοκιμή είχε λίγα χρούτσα χρούτσα (το volume), έφυγαν με spray. Θεωρητικά είναι το πιο ευαίσθητο σημείο της συγκεκριμένης κιθάρας, κάποια στιγμή πιθανώς να χρειαστει αναβάθμιση στα ηλεκτρικά, πάντως δεν είναι κάτι ακριβό ή γενικά κάτι που προβληματίζει.
6. To τρέμολο δεν βιδώνεται και βγαίνει εύκολα. Δεν τρελαίνομαι, ούτε με πειράζει όμως ειδικά εμένα γιατί δεν το πολυχρησιμοποιώ έτσι κι αλλιώς.
7. Πολύ ωραία σεταρισμένη από τον Αρμάο. Έτοιμη για σκίσιμο η κυρά!
8. Το πιο σημαντικό: Πολύ ωραίος ήχος. Ωραία καθαρά, ωραία (αναπάντεχα) βρώμικα, πολύ ωραίος (αυτό κι αν ήταν για εμένα αναπάντεχο) ο μουντός ήχος του δεύτερου κυκλώματος. Ίσως επηρεασμένος από την κιθάρα, έμεινα κανένα 20λεπτό να παίχω μουντά και γούσταρα χεχε. Και εδώ βέβαια θεωρητικά παίζει φτηνή σχετικά αναβάθμιση με μαγνήτες Fender, θα μπορέσω να πω περισσότερα όταν παίξω με τη jazzmaster του δασκάλου μου που είναι αυθεντική και κάνω τη σύγκριση.


Η Jazzmaster είναι περίεργο όργανο, δεν θα έδινα με τίποτα τα λεφτά που κάνει η κανονική fender. Δεν θα έδινα η αλήθεια είναι ούτε τα λεφτά που κάνει η   squier (είχε λανσαριστεί στα τρία κατοστάρικα, τώρα τσίμπησε άλλο ένα), αλλά τώρα που ήταν δώρο και έβαλα ελάχιστα παραπάνω, δεν με χάλασε καθόλου. Τελικά πιστεύω αξίζει τα λεφτά της και με το παραπάνω, αν και νομίζω ότι δεν θα τη συνιστούσα για πρώτη κιθάρα λόγω ιδιομορφίας. Φωτό ακολουθούν:
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 20/12/17, 08:50
Αυτο που δεν καταλαβαινει πολυς κοσμος ειναι
Μεγαλυτερο scale=μικροτερο gauge=μεγαλυτερο tension=πιο ευκολα παιζουν οι χορδες.
Πως γινετε;Με τον ιδιο τροπο που αν παθεις λαδτυχο στο αμαξι και δεν μπορεις να ξεσφυξεις τα μπουλονια και μολις βαλεις σωλινα στο κλειδι τα ξεσφυγκεις με λιγοτερη δυναμη


Εντιτ.
Σκης την

Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 20/12/17, 09:09
έκανα edit  και μεγάλωσα τα font στο αρχικό κείμενο, για κάποιο λόγο μου έβαλε font 2 και δε διαβαζότανε, σόρυ :)
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 20/12/17, 09:39
Αυτο που δεν καταλαβαινει πολυς κοσμος ειναι
Μεγαλυτερο scale=μικροτερο gauge=μεγαλυτερο tension=πιο ευκολα παιζουν οι χορδες.
Πως γινετε;Με τον ιδιο τροπο που αν παθεις λαδτυχο στο αμαξι και δεν μπορεις να ξεσφυξεις τα μπουλονια και μολις βαλεις σωλινα στο κλειδι τα ξεσφυγκεις με λιγοτερη δυναμη


Εντιτ.
Σκης την


Για μένα το μικρότερο tension σημαίνει ευκολότερο bending και γενικά λιγότερη δύναμη για πάτημα και με αυτή την έννοια λέω γενικά ως πιο ευκολόπαιχτη αυτή με το μικρότερο tension. Και αυτό βέβαια καθόλου απόλυτο δεν είναι. Στην πράξη, ειδικά μάλιστα στη δική μου περίπτωση, συμβαίνει το αντίθετο: Επειδή πατάω πολύ δυνατά τις χορδές (αριστερόχειρας που παίζω δεξιά γαρ), στο μικρό tension και στις λεπτές χορδές φαλτσάρω αρκετές φορές, οπότε τελικά με βολεύει μεγαλύτερο tension.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: atav (φλουτσ) στις 20/12/17, 09:44
Αυτο που δεν καταλαβαινει πολυς κοσμος ειναι
Μεγαλυτερο scale=μικροτερο gauge=μεγαλυτερο tension=πιο ευκολα παιζουν οι χορδες.
Πως γινετε;Με τον ιδιο τροπο που αν παθεις λαδτυχο στο αμαξι και δεν μπορεις να ξεσφυξεις τα μπουλονια και μολις βαλεις σωλινα στο κλειδι τα ξεσφυγκεις με λιγοτερη δυναμη


Εντιτ.
Σκης την


Τα λες λίγο ανάποδα.. Στο μεγαλύτερο scale έχουμε μεγαλύτερο μήκος χορδών, οι οποίες για να κουρδίσουν στον ίδιο τόνο με τις αντίστοιχές του σε gauge αν ήταν σε μικρότερο scale, χρειάζονται περισσότερο...τέντωμα. Άρα είναι πιο "δύσκολο" το παίξιμο σε μεγαλύτερο scale.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 20/12/17, 09:51
Εαν εχουμε ιδιο gauge σε μεγαλυτερο scale,τοτε πολυ σωστα αφξανετε το tension.Ομως πιο ευκολα "λιγιζεις" το σιρμα τις μπουγαδας που ειναι 5 μετρα (ξες,το τεντωνεις ισο παει,και κανει κοιλια απο μονο του) παρα τις χορδες.
Που θελω να καταληξω,μπορει να αφξηθει το τενσιον,ομως και η χορδη παιζει πιο ευκολα.
Οποτε αν τα βαλεις διπλα διπλα,θα δεις οτι αυτο με το μεγαλυτερο τενσιον,παιζει πιο ευκολα
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: atav (φλουτσ) στις 20/12/17, 10:03
Ο συλλογισμός του 5μετρου σύρματος φαίνεται σωστός, αλλά δεν είναι στην περίπτωσή μας.. Και ο λόγος είναι απλός!
Τα έχω βάλει δίπλα δίπλα πολλές φορές-κι εγώ και χιλιάδες άλλοι πριν από εμένα ;D  και το μεγαλύτερο scale παίζει δυσκολότερα.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 20/12/17, 10:26
Ε ναι,γιαυτο αυτοι που παιζουν κοντρμπασο (ιδιο gauge με του μπασου,ιδιο κουρδοσμα,αλλα 13-15 ποντους μεγαλυτερο scale) πιανουν τις χορδες με χειροβιδες..ασε που εχουν και κατι πηχεις σαν του ποπαι.Καλυτετα να φας κουτουλια απο βισωνα,παρα σφαλιαρα απο κοντραμπασιστα.
Τες πα.Δεν εχω καμια διαθεση να παρεκτραπει το θεμα του mouz.Αν θελει κανεις να συζητησπυμε περι gauge/scale/tension κτλ μπορει να ανοιξει αλλο θεμα
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: atav (φλουτσ) στις 20/12/17, 10:42
Όχι δε χρειάζεται να ανοιχθεί κανένα θέμα, για πράγματα που έχουν αποδείξει άλλοι πριν από εμάς. Ειδικά όταν συγκρίνουμε μπουγαδοσύρματα με χορδές και ηλεκτρικό μπάσο με κοντραμπάσο.. Όποιος θέλει ψάχνει και βρίσκει, κακώς ασχολήθηκα, δεν περίμενα να βγάλουμε άκρη έτσι κι αλλιώς.
Και να λείπουν οι ειρωνίες γιατί είναι πρωί και δεν έχουμε πιεί όλο τον καφέ μας μερικοί.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 20/12/17, 10:59
Οτι πεις αφεντικο


ΥΓ.δεν ηταν καμια ειρωνια.
Προσπαθω να μην θιξω κανεναν εδω,γιατι στην τελικη δεν γνωριζομαστε και προσωπικα.Αν το χαβαλε σου φαινετε ειρωνια,τοτε να μου επιτρεψεις να ειμαι πιο προσεκτικος απο δω και περα
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 20/12/17, 11:26
αναλυτικά εδώ μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις
http://stringtensionpro.com/ (http://stringtensionpro.com/)
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 20/12/17, 11:32
ηρεμία μπρε χρονιάρες μέρες!!!
Ο αδελφός Saved ΣΙΓΟΥΡΑ δεν ειρωνεύεται, μην τον παρεξηγείς αδελφε Atav!!

όλα οκ!  0:)


MOUZ!!! μεγείες!!!

ας όψεται το πήξιμο στην δουλιά , που δεν προλαβαίνω να διαβάσω λεπτομέρειες
 
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: Καθόδιος (φλουτσ) στις 20/12/17, 13:10
Μouz καλοφάγωτη!

Μάλλον δε φταίνε τα δάχτυλά σου που φεύγουν οι χορδές. Οι γέφυρες των jazzmaster είναι ιδιότροπες και το μίνιμουμ πάχος χορδών που κάθεται καλά πάνω τους ειναι 11άρες. Τώρα γιατί το εργοστάσιο τις βγάζει με 9άρες είναι απορίας action!

Το tremolo arm θέλει λίγο πίεση και ασφαλίζει.

Να μή φανώ ξαφνικά ειδήμων αλλά πρόσφατα απέκτησα κι εγώ μία Μεξικάνα jazzmasterούρα και άν δεν ήταν ο εν Χριστώ αδελφός @zeoy θα κυνηγούσα ακόμα τις χορδές στα γειτονικά βαγονάκια και το τρέμολο στα πατώματα!

Επιφυλάσσομαι για review αλλά δεν μου ανεβάζει φωτογραφίες...
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 20/12/17, 13:26
Να σαι καλά αδερφέ! Τα δάχτυλά μου είναι έτσι κι αλλιώς λίγο προβληματικά, μου τη λέει ταχτικά ο δάσκαλος. Και από την άλλη μου αρέσουν τα bends και δεν πάω σε 11άρες. Ακόμα και στις ακουστικές μου 10άρες έχω. Λογικά και σε αυτήν θα αλλάξω σε 10άρες στην πρώτη αλλαγή. Παρόλα αυτά, τις αισθάνομαι πολύ καλύτερα από τις 9αρες σε μία SG που είναι πανάλαφρες και τις φαλτσάρω για χαβαλέ όταν ζορίζομαι πχ για καμιά λα μινόρε από το τρίτο τάστο.


Για το τρέμολο θα το κοιτάξω το βράδυ. Χθες μου έπεσε δύο φορές και το έβαλα στην άκρη.


Για τη γέφυρα, ο δάσκαλος μου είπε ότι αυτή που έχει η squier είναι η tune-o-matic που είναι σταθερή και δεν έχει τα προβλήματα της κλασικής που πηγαίνει πέρα δώθε με το τρέμολο. Την προτιμώ έτσι να πω την αλήθεια (αν δεν το κατάλαβα καλά διορθώστε, για να μαθαίνουμε τα γράφουμε εδώ χεχε). Αυτό που μου πρότεινε είναι να αλλάξω τη βάση πίσω και να βάλω την κλασική fender (που μάλλον αυτή έχεις εσύ) που έχει και ένα κουμπί που κομπλάρει το τρέμολο ώστε αν σπάσει κάποια χορδή σε live να μην ξεκουρδιστεί όλη η κιθάρα και να μπορείς να συνεχίσεις. Αν και κάνω τρία τέσσερα live την ημέρα (:-DD) δε σκοπεύω να την αλλάξω.


Πάντως γενικά πολύ ενδιαφέρουσα κιθάρα και παρεξηγημένη.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 20/12/17, 14:01
25.5" δεν είναι το scale?
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 20/12/17, 14:39
Ναι, 648mm ή 25.512in. Και τώρα που το έγραψες είδα ότι είναι το ίδιο με τη Μεξικάνα τη Fender (και 2 εκ. μακρύτερο από τη Gibson). Παρόλα αυτά η κιθάρα φαίνεται μεγάλη (φταίει προφανώς και το σώμα και το headstock). Και μυστηριωδώς τις 9ρες σε αυτήν τις αισθάνομαι καλύτερα (λιγότερο μαλακές) από τις 9ρες στη squier bullet strat που φυσικά έχει το ίδιο scale. Τι να πω, μάλλον έχω πάθει καμιά ψυχολογία :)
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 20/12/17, 15:07
η πλεοψηφία των κιθαρών είναι 25.5" γενικά
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: vegos στις 20/12/17, 19:47
Επειδή πατάω πολύ δυνατά τις χορδές (αριστερόχειρας που παίζω δεξιά γαρ), στο μικρό tension και στις λεπτές χορδές φαλτσάρω αρκετές φορές

Ακριβώς το ίδιο bug έχω κι εγώ...  ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: Uriah στις 21/12/17, 01:34
Να την ευχαρηστηθεις τερμα! Καλοπαιχτη!!
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 21/12/17, 09:45
Στο μεγαλύτερο scale έχουμε μεγαλύτερο μήκος χορδών, οι οποίες για να κουρδίσουν στον ίδιο τόνο με τις αντίστοιχές του σε gauge αν ήταν σε μικρότερο scale, χρειάζονται περισσότερο...τέντωμα. Άρα είναι πιο "δύσκολο" το παίξιμο σε μεγαλύτερο scale.


συμφωνώ.

μπορούμε να πούμε οτι
νοτα = συχνότητα (ας την αποκαλέσουμε f  )
μήκος χορδής, έστω L
πάχος χορδής, έστω W
τάση χορδής, έστω Τ
Κ = μια σταθερά

ΧΟΝΤΡΙΚΑ (όχι επιστημονικά, μπορεί να μην σίγουρα δεν έχουμε γραμμική σχέση) μπορούμε να πούμε οτι : f= K * T / (L*W) , δήλαδη όσο αυξάνεται το γινόμενο του πάχους * το μήκος , μειώνεται η συχνότητα, και όσο αυξάνεται η τάση αυξάνεται η συχνότητα.
ΑΡΑ, για να έχεις σταθερή συχνότητα (f) με σταθερή τάση (T), δηλ f = K *T / (L1*W1) με ένα νέο μήκος L2, L2>L1, θα πρέπει L1*W1 = L2*W2 αρα W2 = L1*W1/L2 , αρα το W2 θα πρέπει να είναι W2<W1

θα μπορούσε κάποιος να πει οτι T= W * L * f / K

όλα αυτα βέβαια στον απλοϊκό συλλογισμό που έκανα,
Στην πραγματικότητα ( http://www.daddario.com/DAstringtensionguide.Page?sid=a5e8db15-6799-4d6b-a3a3-0881fe557bae (http://www.daddario.com/DAstringtensionguide.Page?sid=a5e8db15-6799-4d6b-a3a3-0881fe557bae) , http://www.daddario.com/upload/tension_chart_13934.pdf (http://www.daddario.com/upload/tension_chart_13934.pdf) )  , η σχέση δεν είναι γραμμική, αλλά

T (Tension) =  (UW  x (2 x L x F)^2) / 386.4
Γενικά αυτο που πρέπει να κρατήσετε είναι οτι στον παραπάνω τύπο υπάρχουν 4 μεταβλητές : τάση, φύση χορδής (πάχος/πυκνότητα - unit weight δηλ), συχνότητα και μήκος. Απο αυτά αν μας δώσουν 3 υπολογίζουμε την 4η.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 21/12/17, 10:14
Οταν μηλουσα με τον Neil για custom χορδες,υπηρχαν αρκετα επιχειρηματα "στο τραπεζι"
Καποια ηταν ο αριθμος τυλιγματων,το υλικο του core κτλ που παιζουν ρολο στο tension και στο frequency.
Αν εχουμε μια χορδη με tension 10 και ειναι πλαδαρη και θελει action 5cm για να μην τασταρει,ειναι πιο ευκολοπαιχτη απο μια με tension 20 και 2cm action?
Τι οριζετε εσεις ως ευκολοπαιχτο;
Οσο μεγαλωνει το tension μικρενει το action.
Τωρα αν βεβαια τυχει να μεγαλωσει πολυ το tension και το action να μειωθει ελαχιστα,ναι,δεν αξιζει να ανεβασουμε το tension.
Τωρα μην πει κανεις οτι η ταδε κιθαρα εχει 25.5"scale και η ταδε 25.7" και το λιγο τενσιον παραπανω με δυσκολευει,γιατι στα 5 και 7 mm λογικο ειναι να μην υπαρχουν διαφορες.
Ασε που 1-2 μοναδες tension αμφιβαλω αν ξαποιος μπορει να τις καταλαβει με το χερι
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: atav (φλουτσ) στις 21/12/17, 10:40
Οταν μηλουσα με τον Neil για custom χορδες,υπηρχαν αρκετα επιχειρηματα "στο τραπεζι"
Καποια ηταν ο αριθμος τυλιγματων,το υλικο του core κτλ που παιζουν ρολο στο tension και στο frequency.

Φυσικά και υπάρχουν πολλοί παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν. Γι' αυτό είπα για τις ίδιες χορδές σε διαφορετικό scale.

Αν εχουμε μια χορδη με tension 10 και ειναι πλαδαρη και θελει action 5cm για να μην τασταρει,ειναι πιο ευκολοπαιχτη απο μια με tension 20 και 2cm action? Τι οριζετε εσεις ως ευκολοπαιχτο;

Συνήθως οι κιθαρίστες (ηλεκτρικής) όταν μιλάνε για "ευκολόπαιχτη χορδή" εννοούν τη δύναμη που χρειάζεται για να κάνεις bend. Εκεί παίζουν ρόλο πολλά πράγματα φυσικά, όπως οι προτιμήσεις του εκάστοτε παίχτη.
Το παράδειγμά σου...βρωμάει μπάσο από μακριά ;D , εμάς συνήθως δεν μας απασχολούν τέτοια πράγματα, εκτός από περιπτώσεις χαμηλοκουρδισμάτων.
Σε φυσιολογικά όργανα με νορμάλ κούρδισμα και ανθρώπινες χορδές, ένας καλός τεχνικός μπορεί να επιτύχει χαμηλό action χωρίς να ταστάρει, ανεξαρτήτως scale και tension.

Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 21/12/17, 11:12
Ουφ.Κιθαριστες..αν ειχατε μυαλο,θα παιζατε μπασο (πλακα κανω,κανενας μουσικος δεν ειναι κατωτερος αλλου)
Θα γραψω και την αποψη μου πανω στο scale-tension-bend αλλα πιο μετα γιατι σπαδαν κατι βρησες εδω απο το κρυο και πρεπει να παω και στην πολη για κατι χαρτουρες.Δωστε μου λιγο χρονο
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: Spyros Delta στις 21/12/17, 11:17
Ουφ.Κιθαριστες..αν ειχατε μυαλο,θα παιζατε μπασο (πλακα κανω,κανενας μουσικος δεν ειναι κατωτερος αλλου)
Διαφωνω. Ολοι οι μουσικοι ειμαστε κατωτεροι απο αυτον που παιζει φλογερα γιατι ειναι το δυσκολοτερο οργανο.
Ας σκεφτουμε μονο οτι οταν παιζει φλογερα, πρεπει ταυτοχρονα να προσεχει και τα προβατα.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 21/12/17, 11:59
Βασικα εγω εχω και προβατα και κατσικια.αλλα δεν παιζω φλογερα ;D
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 21/12/17, 13:05
ήρεμα γιατί θα σας βάλω διαγώνισμα μετα τις διακοπές :) εκτος και αν λύσετε σωστά αυτην την άσκηση

λοιπόν, έστω κιθάρα κλίμακος 25.5" η οποία σε κάποιο κουρδισμα έχει σε κάποια χορδή τάση 15.9 lbs. Αν φορέσουμε ακριβώς τις ίδες χορδές με ακριβως το ίδιο κούρδισμα σε μια κιθάρα με κλίμακα 28", πόσο θα γίνει η τάση στην ίδια χορδή?

υποσημείωση : δεν χρειάζεται ούτε το πάχος/βάρος μονάδος/άλλες πληροφορίες για την χορδή, ούτε το κούρδισμα.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: Καθόδιος (φλουτσ) στις 21/12/17, 13:53
Είσαι ο μόνος τσέλιγκας που προσέχει τα ζα παίζοντας μπάσο και δη ΘΡΑΣ!
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 21/12/17, 14:56
Πες οτι μια χορδη σε 25.5" εχει τενσιον 15.9, το ιδιο κουρδισμα στα 28" εχει τενσιον 19.2 περιπου (plain χορδη)

στα 25.5 αυτη η χορδη με ενα μπεντ 1 τονο,θα παει 20.9 τενσιον και στα 28" με ιδιο μπεντ θα παει 24.2

Το θεμα ειναι οτι το scale ειναι σε σχεση με το μπεντ ειναι η μια μερια ενως τριγωνου,ενω στο μπεντ,η χορδη κανει τα αλλα 2 μερη.
Σε μικρο scale θελει να τραβιξεις πιο μεγαλη αποσταση απο οτι στο μεγαλο για να καλυψεις το ημιτονιο η τονο που θες να ανεβεις με το μπεντ.

Πιο πανω βγαινει και στα 2 ιδια διαφορα,γιατι ο υπολογισμος ειναι σε κλασικο κουρδισμα χορδης και οχι σε μπεντ που ισως να εχει διαφορα.
Ολοι ξερουμε πως οσο πιο πολυ τραβαμε την χορδη,τοσο πιο πολυ δυναμη θελει.Αρα αν σε ενα μπεντ πρεπει να τραβιξεις 2 ποντους πανω,ανω σε αλλο 1.5 ποντο,το δευτερο γινετε πιο ευκολα
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: kotsos_ESP στις 21/12/17, 14:56
Λοιπόν, έχουμε και λέμε:


T1 = [UW*(2*25.5"*F)^2]/386.4 = 15.9 lbs


T2 = [UW*(2*28"*F)^2]/386.4 = X lbs


T1 / T2 = (51/56)^2 = 15.9/X --> X = 15.9/ 0.829400511 = 19.1704729 lbs


Τι κερδίζω; Θα κληρωθούν πλούσια δώρα;  ;D


Edit: @saved  με πρόλαβες, κι ούτε υπολογισμούς ούτε τίποτα: 19.2 ξερά! Τρέλανέ μας!
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 21/12/17, 15:05
Βρε..ον λαιν στρινγκ τενσιον καλκουλεητορ..
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: kotsos_ESP στις 21/12/17, 15:11
Μικρός είμαι ακόμα, θα μάθω...  ;D
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 21/12/17, 15:20
παιδιά μου με συγκινείτε!!! 

Ο Κώτσος (είναι και προγραμματιστής) παίρνει το απουσιολόγιο χαλαρά!! Σημαιοφόρος ο Saved  ;D
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 21/12/17, 15:26
Nαι ομως χαλαμε το θεμα της jazzmaster,δεν ειναι πρεπων..
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 22/12/17, 00:25
 Δεν πειράζει ωρέ, καλή και η jazzmaster (μα πολύ καλή, ειδικά για τα λεφτά της, τώρα μόλις έπαιζα πάλι) καλή και η κουβέντα αυτή, όλο μαθαίνω!


Γεγονός είναι πάντως ότι για κάποιο λόγο αυτήν την κιθάρα με τις 9ρες την αισθάνομαι καλύτερα από τη squier bullet strat με το ίδιο scale και επίσης 9ρες. Όπως είπα, έχω πάθει μία ψυχολογία πιθανότατα.


Ερώτηση κρίσεως: το μήκος της χορδής πριν το nut και μετά τη γέφυρα επηρεάζει το tension? Γιατί φαντάζομαι τα μήκη αυτά δεν είναι ίδια από κιθάρα σε κιθάρα, και σε κάθε χορδή είναι διαφορετικά εδώ που τα λέμε.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 22/12/17, 06:50
Θα ψηφιζα "ναι" αλλα δεν εχω επιχειρηματα.
Μονο πως οσο πιο μακρια ειναι η χορδη,θελει περισοτερο τεντομα.Το scale ξεκηνα στο nut και τελειωνει στα saddles αλλα η χορδη ξεκηνα στα κουρδηστιρια και τελιωνει εκει που πιανουν τα ball ends και τα "νεκρα" σημια αυτα θελουν τεντομα παλι
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 22/12/17, 09:44
Δεν πειράζει ωρέ, καλή και η jazzmaster (μα πολύ καλή, ειδικά για τα λεφτά της, τώρα μόλις έπαιζα πάλι) καλή και η κουβέντα αυτή, όλο μαθαίνω!


Γεγονός είναι πάντως ότι για κάποιο λόγο αυτήν την κιθάρα με τις 9ρες την αισθάνομαι καλύτερα από τη squier bullet strat με το ίδιο scale και επίσης 9ρες. Όπως είπα, έχω πάθει μία ψυχολογία πιθανότατα.


Ερώτηση κρίσεως: το μήκος της χορδής πριν το nut και μετά τη γέφυρα επηρεάζει το tension? Γιατί φαντάζομαι τα μήκη αυτά δεν είναι ίδια από κιθάρα σε κιθάρα, και σε κάθε χορδή είναι διαφορετικά εδώ που τα λέμε.

το tension σε ηρεμία, ΟΧΙ, όπως προκύπτει και απο τους τύπους της Daddario που παρέθεσα, έχεις ίδια χορδή, ίδιο scale, ίδιο κούρδισμα, αναγκαστικά η τάση θα είναι η ίδια, ΑΛΛΑ αυτό που καταλαβαίνεις στο bend, ΔΕΝ είναι το ίδιο. Τι θέλω να πω οτι όσο περισσότερο ελεύθερο τμήμα χορδής υπάρχει αριστερά απο το nut και δεξιά απο τα saddles επηρεάζουν το πόσο εύκολα κάνουμε bend... Για αυτό και οι double locking κιθάρες (και δη χωρίς τρέμολο) είναι οι πιο σκληρές.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 22/12/17, 10:11
Θα συμφωνησω.αρα πατα ειπα πριν.τωρα σκεφτικα πως αν μαγκωσεις σε nut και saddles μια χορδη,και την κοψεις,ακριβως εξω απο αυτα,δεν αλλαζει τιποτα.Αυτο που μετραει ειναι το λεγωμενο voice lengh της χορδης.Δηλαδη το μερος που παλετε οταν παιζουμε
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 22/12/17, 10:38
Τι φαντάζομαι μετά από αυτά:
1/ Πίεση που χρειάζεται η χορδή για πάτημα: δεν εξαρτάται από ανενεργό μήκος χορδής, μόνο από την τάση και αυτή έχει σχέση μόνο με το ενεργό μήκος.
2/ Ευκολία στο bend: Μάλλον με μεγάλο ανενεργό μήκος χορδής είναι πιο εύκολο το bend, γιατί κινείται η χορδή πάνω από το nut και το saddle.


Αυτά μου φαίνονται λογικά, και φυσικά έτσι σχεδόν στοιχειοθετείται ότι αυτό που αισθάνομαι με τη jazzmaster είναι καθαρά προϊόν ψυχολογίας. Οπότε καταλήγουμε και στο τρίτο συμπέρασμα:


3/ Τελικά πιο πολλά είναι στο μυαλό παρά στη φυσική!


(Είμαι φυσικός  ;D ;D ;D )
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 22/12/17, 10:50

(Είμαι φυσικός  ;D ;D ;D )

haliday resnik και τα μυαλά στα κάγκελα....! να σε έχουμε υπόψην δηλ για μόντες τρελές!
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 22/12/17, 10:53
Ρεσβάνη θεέ πάρε την ΠΑΕ :-DDDDDD


Τι μου θύμισες τώρα...
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 22/12/17, 11:08
Αυτο ειναι το γουστο.οτι ειναι τοσο πολλα που και να μην τα ξερεις δεν τρεχει τιποτα,ομως οταν τα μαθαινεις,σε βοηθαν να εξιγησεις αλλα πραγματα.
Και μετα οταν νομιζεις οτι τα ξες ολα,εκνευριζεις τον mouz  :P :P
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 22/12/17, 11:16
εεε ναι, έχει γεμίσει ο τόπος ντεμεκ ξερόλες χαχαχαχαχαχχ
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: zeoy στις 22/12/17, 13:30
Ρεσβάνη θεέ πάρε την ΠΑΕ :-DDDDDD


Τι μου θύμισες τώρα...


Βαρώτσος και ξύλο ...


(πήρες κιθαράκλα και δεν το ξέρεις ακόμα συνάδελφε  ;D )
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: Spyros Delta στις 22/12/17, 14:58
Φιλε μου, για να τελειωνει το σπασμαρισμα, δοκιμασε DR tite fit 10αρια που ειναι βουτηρο και μετα θα πας που θα δυναμωσεις θα πας και σε 11αρια και θα εισαι κομπλε.
Μη παρεις υβριδικα σετ (του στυλ ψιλα καντινια και χοντρα μπασα κλπ).
Κανονικο 10-46
Και μετα 11-50 (και θα καταλαβεις τι σημαινει ογκος)
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: zeoy στις 22/12/17, 15:04
Για να παραμείνουμε (σχεδόν) εντός θέματος να επισημάνω ότι οι Jazzmaster όταν πρωτοβγήκαν ήταν με 13άρες  :o  με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.
Η συγκεκριμένη που έχεις είναι με tunomatic τύπου γέφυρα οπότε πιστεύω ότι μια χαρά θα είσαι και με 10ρες. Στη δικιά μου έχω μια aftermarket γέφυρα (Staytrem) αλλά έχω κρατήσει τις 11ρες που πέρναγα και πριν αλλάξω τη γέφυρα και κάνω bends 2 τόνων αν θέλω χωρίς να χρειάζομαι ορθοπεδικό, δερματολόγο, ακτινολόγο, ψυχολόγο μετά ;D
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 22/12/17, 17:58
Φιλε μου, για να τελειωνει το σπασμαρισμα, δοκιμασε DR tite fit 10αρια που ειναι βουτηρο και μετα θα πας που θα δυναμωσεις θα πας και σε 11αρια και θα εισαι κομπλε.
Μη παρεις υβριδικα σετ (του στυλ ψιλα καντινια και χοντρα μπασα κλπ).
Κανονικο 10-46
Και μετα 11-50 (και θα καταλαβεις τι σημαινει ογκος)


Για 10άρες θα πάω σίγουρα στην πρώτη αλλσγή. Για 11άρες η αλήθεια είναι ότι πρέπει να τις δοκιμάσω κάποια στιγμή, πολύ πιθανό να μου κάνουν λόγω του ζητήματος με την πίεση στις χορδές. Θσ τις βάλω μάλλον πρώτα στη bullet stat για τεστ χεχε. Υβριδικά ποτέ, είμαι της ορθόδοξης σχολής  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: mouz στις 22/12/17, 18:11
Για να παραμείνουμε (σχεδόν) εντός θέματος να επισημάνω ότι οι Jazzmaster όταν πρωτοβγήκαν ήταν με 13άρες  :o  με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.
Η συγκεκριμένη που έχεις είναι με tunomatic τύπου γέφυρα οπότε πιστεύω ότι μια χαρά θα είσαι και με 10ρες. Στη δικιά μου έχω μια aftermarket γέφυρα (Staytrem) αλλά έχω κρατήσει τις 11ρες που πέρναγα και πριν αλλάξω τη γέφυρα και κάνω bends 2 τόνων αν θέλω χωρίς να χρειάζομαι ορθοπεδικό, δερματολόγο, ακτινολόγο, ψυχολόγο μετά ;D


Πρέπει να είναι ωραία αυτή η γέφυρα, για αυτή μου έλεγε και ο δάσκαλός μου. Δεν το συζητάω για αλλαγή προς το παρόν πάντως, μου φαίνεται χάρμα όπως είναι.


Όντως πολύ καλή κιθαρούλα συνάδελφε! Παρότι είχα πιάσει μία fender του δασκάλου μου δεν την είχα εκτιμήσει παρά μόνο συλλεκτικά. Τώρα που ξόδεψα μερικές ώρες συνεχόμενα τρελάθηκα. Στο μεταξύ έχει σνέβει και είναι εντυπωσιακή η ποιότητα κατασκευής των 'ακριβών' squier (γιατί σε σχέση με τις αμερικάνες fender ακριβές δεν τις λες).

Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 22/12/17, 19:57
Φιλε μου, για να τελειωνει το σπασμαρισμα, δοκιμασε DR tite fit 10αρια που ειναι βουτηρο και μετα θα πας που θα δυναμωσεις θα πας και σε 11αρια και θα εισαι κομπλε.
Μη παρεις υβριδικα σετ (του στυλ ψιλα καντινια και χοντρα μπασα κλπ).
Κανονικο 10-46
Και μετα 11-50 (και θα καταλαβεις τι σημαινει ογκος)


Για 10άρες θα πάω σίγουρα στην πρώτη αλλσγή. Για 11άρες η αλήθεια είναι ότι πρέπει να τις δοκιμάσω κάποια στιγμή, πολύ πιθανό να μου κάνουν λόγω του ζητήματος με την πίεση στις χορδές. Θσ τις βάλω μάλλον πρώτα στη bullet stat για τεστ χεχε. Υβριδικά ποτέ, είμαι της ορθόδοξης σχολής  ;D ;D


μην μασάς δεν πάς για οδηγός φόρμουλα 1, βάλε τις 9άρες σου που γουστάρεις, είναι πιο σημαντικό να γουστάρεις εσύ παρά το οτιδήποτε σχετικά με ενδυναμώσεις κτλ...
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: Uriah στις 22/12/17, 22:34
το tension σε ηρεμία, ΟΧΙ, όπως προκύπτει και απο τους τύπους της Daddario που παρέθεσα, έχεις ίδια χορδή, ίδιο scale, ίδιο κούρδισμα, αναγκαστικά η τάση θα είναι η ίδια
Θα σταθω εδω για να ρωτήσω πως γίνεται πολλοι να παραπονιουνται για χορδες ιδιας διαμετρου αλλα διαφορετικων κατασκευαστων, να εχουν μεγαλυτερο τενσιον; Ειδικα στο μπασο πολλοι βογκανε.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 23/12/17, 00:19
Αλλο υλικο,αλλο βαρος
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: panixgr στις 23/12/17, 07:12
το tension σε ηρεμία, ΟΧΙ, όπως προκύπτει και απο τους τύπους της Daddario που παρέθεσα, έχεις ίδια χορδή, ίδιο scale, ίδιο κούρδισμα, αναγκαστικά η τάση θα είναι η ίδια
Θα σταθω εδω για να ρωτήσω πως γίνεται πολλοι να παραπονιουνται για χορδες ιδιας διαμετρου αλλα διαφορετικων κατασκευαστων, να εχουν μεγαλυτερο τενσιον; Ειδικα στο μπασο πολλοι βογκανε.

είναι το UW - βάρος μονάδος, που λέει στον τύπο της daddario, το οποίο είναι ο λόγος της δύναμης/μήκος, κάτι σαν ειδικό βάρος αλλά ανά μήκος, αν διαφέρει το υλικό θα διαφέρει και αυτό, δεν είναι μόνο η διάμετρος όπως λέει και ο Saved.
Τίτλος: Απ: Αίσχος!
Αποστολή από: saved στις 23/12/17, 07:50
Επισεις εδω ερχετε και ο αριθμος τυλιγματων