Το Στέκι των Κιθαρωδών

Περι μουσικής => F.A.Q. μουσικής γενικά => Ακόρντα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Αδιάκριτος στις 23/10/02, 23:31

Τίτλος: Παράξενες συγχορδίες... και όχι μόνο...
Αποστολή από: Αδιάκριτος στις 23/10/02, 23:31
Λοιποοον…αυτό πιστεύω πως είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα:

Υπάρχουν παράξενες συγχορδίες ή συγχορδίες που βγάλατε εσείς ή διάφορα καλπάκια που κάνετε στην κιθάρα και που σας χαρακτηρίζουν (όταν τα ακούσει κάποιος δηλαδή να πει: «αυτό είναι του Αδιάκριτου…», κάτι που το κάνετε συνέχεια. Ότι περίεργο…ΕΔΏ ΠΑΡΑΚΑΛΩ!

Ας ξεκινήσω εγώ:
Αυτή είναι μια Em παραλλαγμένη για γ**άτα αρπίσματα…δεν ξέρω πως την λένε, ας βοηθήσει κάποιος…
e|  0
B| 0
G| 0
D| 4
A| 2
E|  0

Επίσης με τρελαίνει οποιοδήποτε μπαρέ γίνεται με τις b και e ελεύθερες…το συνουσία μυστική για παράδειγμα των ΠΥΞ-ΛΑΞ γίνεται πολύ ωραίο έτσι…
Π.χ. η Am

e 0
B 0
G 5
D 7
A 7
E 5
 Και ούτω καθεξής…

Μου αρέσει πολύ όταν παίζω για παράδειγμα ένα γρήγορο ρυθμό και έχει κάπου την Em, να σηκώνω τα δάχτυλα, να παίζω για χιλιοστά του δευτερολέπτου ελεύθερες όλες της χορδές και έπειτα να ξαναπιάνω την Εm ενώ παίζω ή να αλλάξω…δεν ξέρω πως λέγετε αυτή η τεχνική επειδή δεν έχω πει ούτε ώρα ωδείο και οπότε …και ούτε έχω κάποιον να μου πει…

Επίσης μου αρέσουν κάποια πιο ολοκληρωμένα πιασίματα που γίνονται στις συγχορδίες... η C για παράδειγμα.

e 0
B 1
G 0
D 2
A 3
E 3

Ή η G…

e 3
B 3
G 0
D 0
A 2
E 3

Είναι και κάτι άλλο που το χρησιμοποιώ κατά κόρον…
Η Εm όπως την παίζουν η Πυξ-ΛΑΞ και εγώ…και πολύ άλλοι

e  3
B 3
G 0
D 2
A 2
E  0

Η C όπως την παίζουν η πυξ-λαξ και εγώ…και πολύ άλλοι

e  3
B 3
G 0
D 2
A 3
E  0

Έτσι λοιπόν άμα παίξουμε Εm, C, G έχουμε τις συγχορδίες από το «ΝΑ χαθώ στα βήματα σου» όπως το παίζουν στο cd.
 Αυτά και άλλα που θα το πω πιο μετά

Άντε Γειιιααα!!! Και καλή συνέχεια…



Τίτλος: Re:ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...
Αποστολή από: Απόλλων στις 23/10/02, 23:59
To παρακάτω site έχει επιλογή αντίστροφης εύρεσης συγχορδίας (reverse chord find):

http://chordfind.com

Αντί δηλαδή να δίνεις ένα συγκεκριμένο ακόρντο για να βρείς το πιάσιμο, δίνεις το πιάσιμο και βρίσκεις το ακόρντο που αντιστοιχεί, αν υπάρχει.  Για παράδειγμα το ακόρντο

e 3
B 3
G 0
D 2    
A 3
E 0

είναι το Cadd9, μια πολύ ωραία παραλλαγή του C.  Mπορείς να δοκιμάσεις και το Cmaj7 (0-3-2-0-0-0).
Τίτλος: Re:ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...
Αποστολή από: Σπύρος στις 24/10/02, 00:11
Για ωράια αρπίσματα


  Em        Gmaj9      Cmaj7
 e-7-       -5-          -3-
 b-0-       -0-          -0-
 g-0-       -0-          -0-
 d-5-       -4-          -2-
 a-7-       -5-          -3-
 E-0-

Amadd9      Dmadd9     Cmaj7sus
 e-0-            -0-           -x-
 b-0-            -6-           -0-
 g-5-            -7-           -0-
 d-7-            -0-           -10-
 a-0-                           -8-
Τίτλος: Re:ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...
Αποστολή από: D@ve Murray στις 24/10/02, 01:30
Paidia gia wraia akorda parte to real book tis jazz.... exei mesa apisteyta akorda... sinithws pathaineis diastrema sta daxtyla otan ksekinas na ta paikseis...kai eimai megalos latreis twn anastrofwn... spania paizw kanoniko akordo se kommati.. ektos an eimai se kosmo kai tous ksenizei to mistirio akousma...
Τίτλος: Re:ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...
Αποστολή από: The JeSTeR στις 03/11/02, 11:59
Ακόμα καλύτερα, για δοκιμάστε παράξενα κουρδίσματα!
Οποιοδήποτε τραγούδι των coldplay θα φανεί εξαιρετικά ενδιαφέρον!. Αγαπημένο μου το κούρδισμα DADDad από τα μπάσα, και το EADGBD με απλώς τη μι ξεκουρδισμένη σε ρε. Παίξτε κάτι σε Σολ μαντζόρε, κτυπώντας συνέχεια τη ρε ελεύθερη, ή ακόμα και σε Ντο Μαντζόρε, ακούγονται Υ-Π-Ε-Ρ-Ο-Χ-Α!!!!!.
Και κάτι δικό μου, AADEAE, με τα δύο μπάσα λα, με μια οκτάβα διαφορά, και A powerchord μόνο πατώντας τη μι στην 4η χορδή. Δουλεύει πολύ καλά με χορδές 11άρες και πανω, και κάνει ΤΡΟΜΕΡΗ εντύπωση ο ήχος. Μην προσπαθήσετε όμως να παίξετε κάτι γνωστό. ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΤΕ!!!! κάνει καλό  ;D ;D ;D ;D
Τίτλος: Re:ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...
Αποστολή από: sarantis στις 07/04/03, 12:02
Οι αναστροφες δεν ειναι και τοσο τυχαιες!Δενουν την μελωδια αναλογα αν αυτη ειναι σε χαμηλες η ψιλες οκταβες.Επισης τα ακκορντα που ειναι επεκτασεις αλλων ακκορντων δεν εξηπυρετουν μονο την μελωδια στα αυτια μας που ετσι και αλλιως εντεινεται λογω του οτι εχουμε παραπανω νοτες αλλα εξυπθρετουν και την ευκαιρια ενος τραγουδιστη να κινηθει πιο ανετα πανω στην μελωδικη γραμμη του τραγουδιου!Αν θελετε περιεργα ακκορντα μη κοιτατε στουσ ΠΥΞ-ΛΑΞ αλλα κοιτατε λιγο να δειτε πως παιζει ο ΜΑΛΑΜΑΣ στα τραγουδια του!Μια επεκταση σε βοηθα σιγουρα αλλα οι αλλαγες μαγες δεν ειναι και ευκολο πραγμα αφου πολλες φορες πρεπει να γινεις χταποδι για να τα πιασεις!Σκεπσου να θελεις να κανεις και γρηγορα αρπισματα πανω σε αυτα!!!Πολυ μελωδικες παραλλαγες ειναι κυριως τα add9 ,  τα sus2, τα sus4 αλλα και τα ακκορντα 5ης σε 2 οκταβες και ολες οι αναστροφες τους.Π.Χ. τα πεμτης πανε συμφωνα με το σχημά>

e---3                     e---5
B---3                     B---5              
G---0                     G---2
D---0                     D---2
A---x                     A---0
E---x    (G5)            E---0     (A5)        κ.τ.λ.

παιζονται ως διπλο μπαρε και ειναι πολυ ωραια οταν παιζοντα ρυθμικα!

 
   
Τίτλος: Re:ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...
Αποστολή από: Γιάννης [nOiz] στις 09/04/03, 23:24
dokimazo autes pou lete....  ::)