Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν ξέρω για εσάς παιδιά, αλλά ένας φίλος μου που έχει μια Squier (δεν θυμάμαι καν πόσα χρόνια την έχει, σίγουρα πάνω από 10) όταν πας να παίξεις, μπορείς να παράγεις τον ήχο του vintage τρέμολο απλά πιέζοντας ταυτόχρονα το σώμα (στην περιοχή της γέφυρας) και το headstock .. Δεν νομίζω, και δεν θέλω κιόλας να συμβεί αυτό στη Fender μου μετά από κάποια χρόνια..Με το προηγούμενο παράδειγμα θέλω να πω ότι οι κιθάρες είναι σαν τα αυτοκίνητα.. Όταν μπεις σε ένα αυτοκίνητο φθηνό, σε κατακλύζει η πλαστικούρα στα ταμπλό και η ποιότητα κατασκευής είναι σχεδόν αισχρή.. Έχετε δει ποτέ λεβιέ ταχυτήτων να γυρίζει στροφές; .. Το έχω δει να γίνεται σε ένα accent ενός φίλου μου.. Εν τούτοις το αυτοκίνητο τρέχει, σε πηγαίνει στη δουλειά σου και σίγουρα κάποιος λιγότερο έμπειρος να έλεγε ότι τα φθηνα αυτοκίνητα δεν υπολείπονται σε τόσο μεγάλο βαθμό των ακριβών.. Μπορεί, και κανένας δεν το αμφισβητεί, η τιμή ανά προϊόν στην Κορέα να είναι αρκετές φορές μικρότερη από Η.Π.Α., Ην. Βασίλειο, Ιαπωνία, κ.λπ., και ως εκ τούτου η τελική τιμή που φθάνει στον καταναλωτή να είναι αρκετά μικρότερη από κάποιο "Made in U.S.A.".. Αλλά και πιο γρήγορα θα ξεφτίσει η ταστιέρα, και πιο γρήγορα θα χαλάσουν οι στροφές των κλειδιών, κ.λπ.. Προσωπικά, σε θέμα ήχου (και επειδή πιστεύω ότι το μεγαλύτερο μέρος του ήχου προέρχεται από τους ενισχυτές) θαρρώ ότι μόνο η μειοψηφία είναι σε θέση να καταλάβει την διαφορά ανάμεσα σε μια πανάκριβη και μια φθηνή κιθάρα.. Η πρώτη μου κιθάρα ήταν μια Axtech κορεάτικη.. Θα ήθελα να σας πω, ότι ο ήχος της ήταν πάρα πολύ καλός και μπορούσα να παράγω ένα ευρύ φάσμα ήχων με μόνο 75.000 δρχ.. Μετά από κάποια χρόνια όμως μου χάλασε.. Η ποιότητα κατασκευής της με πρόδωσε.. Πλέον η κιθάρα αυτή έχει συναισθηματική αξία και τίποτα παραπάνω..Ως κατακλείδα, θέλω να πω, ότι υπάρχουν μεν τα κόλπα των εταιριών που με το κατάλληλο marketing και endorsing "καπελώνουν" τις τιμές των προϊόντων τους, αλλά η διαφορά στην ποιότητα κατασκευής (και όχι τόσο στον ήχο) δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν, πόσο μάλλον από τον αδυσώπητο χρόνο..
O μεξικανος εργατης και αμερικανος εργατης στα αντιστοιχα εργοστασια της Fender,πληρωνονται το ιδιο; Ειναι δυνατον να βγουν ιδιες τιμες ανα μοναδα προιοντος και στα 2 εργοστασια;Αυτο με τους μισθους ειναι ενας απο τους δεκαδες οικονομικους παραγοντες που παιζουν ρολο στην τελικη τιμη ενος προιοντος.Φοραει κανεις απο σας ρουχα ή παπουτσια made in Germany ή made in UK?Αν και τα εγραψα πιο πριν,μερικοι δεν τα βλεπουν!
Βεβαια... ακριβώς αυτό και βέβαια επέτρεψαν όλοι αυτοί οι κατασκευαστές στους κορεάτες και όλους τους άλλους να πλησιάσουν την ποιότητα και ο λόγος είναι ότι τη δεκαετία του 60 απο ένα κορμό δένδρου διάλεγαν ενα η περισσότερα κομμάτια (ανάλογα με την ποιότητα του δένδρου) και με αυτά 'βγάζαν τα πανάκριβα κομμάτια τα β' διαλογής σε αμμέσως φθηνότερα μοντέλα και τα υπόλοιοα στα μοντέλα της σειράς.Μετά υπήρχε η διαδικασία παλαίωσης που κρατούσε απο μήνες εως χρόνια (μεγάλη και ακριβή διαδικασία μπορουμε να το σηζητήσουμε άλλη φορά) και μετά φτίαχναν τα αριστουργήματα.Φίρμες Alha....., raim..... κ.αλλοι (τον παλιο καλό καιρό) ο εγγονός κατασκεύαζε όργανα με ξύλα που συννέλεγε ο παππούς, και άλλοι κατασκευαστές γερμανοι κατασκευεαστές πιάνων, βιολιών κ.α το με ξύλα 300 ετών και αναμφισβήτητα δν το έκαναν για πλάκα. Το ζήτημα είναι αν το αυτί του καθενός, εχει ''εκπαιδευτει έτσι'' ώστς να μπορεί να καταλάβει τη διαφορά.......
Με συγχωρείς, αλλά τα παραπάνω φαντάζομαι ότι αναφέρονται σε ακουστικά όργανα, έτσι? Γιατί σε solid ηλεκτρικά όργανα δεν ισχύει ΤΙΠΟΤΑ απ'αυτά και να με συμπαθάς.
...Οτι και να γινει δεν μπορει μια κιθαρα που παραχθηκε στην Κορεα να πουληθει πανω απο ας πουμε 700$...
Προσωπικά πάντως, για να ξεφύγουμε και λίγο από τα παραπάνω, θέλω να τοποθετηθώ λίγο διαφορετικά.Ύστερα από πολλές συζητήσεις, είτε μέσα στο forum είτε έξω παρατηρώ το εξής...Πολλοί κάθονται και ασχολούνται με τα ξύλα, radious, scale, κλπ κλπ, γνωρίζουν πράγματα πολλά ,θεωρίες μιας ζωής, αν είναι καλύτερο το alder ή το mapple, αν θα είναι custom η κιθάρα τους ή όχι, αν αντί για τον JB Junior βάλουν τον JB little 59, και άλλα παρόμοια...Αυτό όμως που διαφεύγει είναι οι γνώσεις περί μουσικής, κοινώς δεν γνωρίζουν καν πως να κρατούν το όργανο (με την καλή έννοια).Σαφέστατα και υπάρχουν πολλοί που πραγματικά γνωρίζουν και καταλαβαίνουν τις διαφορές...Ρωτάω λοιπόν...Μήπως έχουμε μπει όοοολοι μαζί στο τριπάκι των βιομηχανιών και συνεπώς έχουμε χάσει την ουσία?Το εν λόγω σπορ έχει φτάσει να μου θυμίζει αυτό που συνέβαινε πριν 10 χρόνια στα χιονοδρομικά, όπου έβλεπες τότε τα Jeep Wrangler, Grand cherokee, τύπους χλιδάτους με στολές, επιγονατίδες κλπ κλπ και τον καλύτερο εξοπλισμό που κυκλοφορούσε να κάθονται να πίνουν καφέ στο σαλέ και ύστερα δρόμο προς το σπιτάκι τους πάλι...
Παράθεση από: SWEET*STRINGS στις 15/01/08, 22:04Βεβαια... ακριβώς αυτό και βέβαια επέτρεψαν όλοι αυτοί οι κατασκευαστές στους κορεάτες και όλους τους άλλους να πλησιάσουν την ποιότητα και ο λόγος είναι ότι τη δεκαετία του 60 απο ένα κορμό δένδρου διάλεγαν ενα η περισσότερα κομμάτια (ανάλογα με την ποιότητα του δένδρου) και με αυτά 'βγάζαν τα πανάκριβα κομμάτια τα β' διαλογής σε αμμέσως φθηνότερα μοντέλα και τα υπόλοιοα στα μοντέλα της σειράς.Μετά υπήρχε η διαδικασία παλαίωσης που κρατούσε απο μήνες εως χρόνια (μεγάλη και ακριβή διαδικασία μπορουμε να το σηζητήσουμε άλλη φορά) και μετά φτίαχναν τα αριστουργήματα.Φίρμες Alha....., raim..... κ.αλλοι (τον παλιο καλό καιρό) ο εγγονός κατασκεύαζε όργανα με ξύλα που συννέλεγε ο παππούς, και άλλοι κατασκευαστές γερμανοι κατασκευεαστές πιάνων, βιολιών κ.α το με ξύλα 300 ετών και αναμφισβήτητα δν το έκαναν για πλάκα. Το ζήτημα είναι αν το αυτί του καθενός, εχει ''εκπαιδευτει έτσι'' ώστς να μπορεί να καταλάβει τη διαφορά.......Με συγχωρείς, αλλά τα παραπάνω φαντάζομαι ότι αναφέρονται σε ακουστικά όργανα, έτσι? Γιατί σε solid ηλεκτρικά όργανα δεν ισχύει ΤΙΠΟΤΑ απ'αυτά και να με συμπαθάς.Πρώτα απ'όλα, ο Λέο (που ήταν ο "πρωτοπόρος" εμπορικά στην κατασκευή ηλεκτρικών κιθαρών/μπάσσων) έβαζε στην κυριολεξία ό,τι νάναι στις κιθάρες του. Σιγά μη διάλεγε! Ακόμη και η Gibson που μπήκε δεύτερη και καταϊδρωμένη στο παιχνίδι, πέρασε εποχές που έφτιαχνε Les Paul (για παράδειγμα) με ένα σωρό κομμάτια μαόνι κολλημένα σε σάντουιτς. Καμμία σχέση με τα ακουστικά ή ηλεκτρακουστικά όργανα, αν και στα τελευταία, η συντριπτική πλειοψηφία ήταν κατασκευές από plywood. Επίσης θα μου επιτρέψεις να πω ότι κανείς δεν "επέτρεψε" στους Κορεάτες (και πιο πριν στους Ιάπωνες) να τους "πλησιάσουν" σε ποιότητα. Απλώς η ανατολίτες λόγω κοσμοθεωρίας αν θέλεις έχουν την τάση να αναζητούν την "τελειότητα" στις κατασκευές τους, όπως το αντιλαμβάνονται αυτοί βέβαια. Και ας μην αρχίσουμε τα περί παράδοσης... πολλά απωανατολίτικα "μαγαζιά" μετράνε πολλές δεκαετίας γνώσης και εμπειρίας. Για να δούμε και τη φαιδρή πλευρά , έχω ακούσει τόσες φορές το επιχείρημα ότι η σύγχρονη κιθάρα είναι... αμερικανική υπόθεση που καταντάει γελοίο. Ναι, εντάξει, για να δούμε: Christian Martin (Γερμανός), Adolf Richenbacker (Γερμανός ή Αυστριακός?), Lester Polsfuss (Les Paul, Πολωνός?), Leo Fender (Ιρλανδός), Επαμεινώνδας Σταθόπουλος (Ιδρυτής της Epiphone), κλπ. Όλοι τους W.A.S.P. υποθέτω...
o LEO διάλεγε τα ξύλα και σκέψου οτι απλά οτι όλοι οι μεταγενέστεροι κατασκευαστές βάζουν το καλύτερο για να αντιγράψουν αυτά τα αριστουργήματα, εξάλου αυτοί δημιούργσαν το πρότυπο του ηλεκτρικού ήχου, έτσι όπως τον δημιούργησαν ακόμα και να δεχθώ οτι βάζαν καδρόνια οι νέοι λοιπόν? μήπως βάζουν βραζιλιάνικη τριανταφυλλιά για να αντιγράψουν τα καδρόνια?
Οσον αφορά στους συμπαθέστατους ανατολίτες δεν διαφωνώ καθόλου μπορώ μάλιστα να επ'αυξήσω, μα όμως αν σου αρέσει το Whiskey θα πινές κορεάτικο?
Βεβαια έχει και το δίκιο του ο φίλος Mίstral ίσως έιναι κουραστικό το να προσπαθείς να αποφύγεις γνώμες έμπειρων 12χρονων αλλά τι να γίνει υπομονή...Πάντα φιλικά
Φίλε μου Common, βασικά δεν νομίζω να αναφέρεσαι σε μένα προσωπικά, γιατί αν το κάνεις μάλλον δεν έχεις αντιληφτεί σωστά τα λεγόμενά μου...
Ωπ τι μηδενισμός!!!!
Η κιθάρα που έγραψε ιστορία ακόμα και με τεχνικές προτοπορίες του τύπου τρέμολοείχε ξύλα της πλάκας..... ακόμα μήπως χρησημοποιήθηκε το ash κατα τύχη?
Εκτός και αν λες πως η κιθάρα που άρεσε σε άπειρους και χιλιάδες προσπαθούν να την αντιγράφουνμε τα καλύτερα ξύλα έτσι για να πλησιάσουν την ποιότητα ήταν για τα μπάζα!!
Περι ορέξεως...Μήπως είσαι Γκιμπσονακιας?
Παράθεση από: SWEET*STRINGS στις 17/01/08, 21:21Ωπ τι μηδενισμός!!!! Κανένας μηδενισμός. Πραγματικότητα.ΠαράθεσηΗ κιθάρα που έγραψε ιστορία ακόμα και με τεχνικές προτοπορίες του τύπου τρέμολοείχε ξύλα της πλάκας..... ακόμα μήπως χρησημοποιήθηκε το ash κατα τύχη?Και βέβαια χρησιμοποιήθηκε "κατά τύχη". Read the book.ΠαράθεσηΕκτός και αν λες πως η κιθάρα που άρεσε σε άπειρους και χιλιάδες προσπαθούν να την αντιγράφουνμε τα καλύτερα ξύλα έτσι για να πλησιάσουν την ποιότητα ήταν για τα μπάζα!!Θα ήθελα να αφήσεις τα πολιτικάντικα κολπάκια και να μου κάνεις quote που ακριβώς το είπα αυτό. Διαφορετικά να αναθεωρήσεις.ΠαράθεσηΠερι ορέξεως...Μήπως είσαι Γκιμπσονακιας?Όχι, λυπάμαι, έχασες. Θα προτιμούσα πάντως να μιλάμε με επιχειρήματα και πηγές. Έχεις ένα από τα δύο που να αποδεικνύει ότι ο Leo Fender επέλεγε τα ξύλα που χρησιμοποιούσε? Αν έχεις, σε παρακαλώ να το προσκομίσεις. Διαφορετικά είναι σαν να μιλάνε αστρονόμοι με αστρολόγους σε πρωϊνάδικο.
Δηλαδή επιχείρημα είναι το read the book?και τελικά σε αυτή τη ζωή διαλέγει ο καθένας τι θέλει να είναι η τι εππάγελμα θα λεεί η ταυτότητα τουαστρονόμος, αστρολόγος η και νοικοκυρά.cheers
Παράθεση από: SWEET*STRINGS στις 17/01/08, 21:52Δηλαδή επιχείρημα είναι το read the book?και τελικά σε αυτή τη ζωή διαλέγει ο καθένας τι θέλει να είναι η τι εππάγελμα θα λεεί η ταυτότητα τουαστρονόμος, αστρολόγος η και νοικοκυρά.cheers Όχι, είναι επιχείρημα το "μήπως είσαι Gibsonάκιας?" Σου έχω άλλο ένα βιβλίο φίλτατε:"The Stratocaster Chronicles: Celebrating 50 Years of the Fender Strat"http://www.amazon.com/Stratocaster-Chronicles-Celebrating-Years-Fender/dp/0634056786Χωρίς ίχνος ειρωνίας, ειλικρινά πρέπει να το διαβάσεις. Πιστεύω ότι απλώς είσαι κακώς πληροφορημένος. Η αλήθεια είναι όμως πολύ σημαντικότερο πράγμα και από τις "συμπάθειες" και από τις παιδικές μας φαντασιώσεις (όλων μας).Στα βιβλία που σου λέω, αλλά αν ανατρέξεις και σε άλλες αναφορές στην ιστορία της Φέντερ, θα ανακαλύψεις τη αλήθεια πίσω από μύθους, όπως:- Τη χρήση της νιτροκυτταρίνης για βαφή, λόγω του ότι ο (αρχιτσιγγούνης) Λήο το έβρισκε πολύ φτηνά από παρακείμενο εργοστάσιο χρωμάτων.- Τη χρήση rosewood στις κιθάρες τους στα late '50s και '60s λόγω παραπόνων ότι το maple φαινόταν λερωμένο μετά από λίγο καιρό!- Τη χρήση alder από το '59 λόγω... ανατίμησης του ash- Το ότι έβαλαν 1000άρια Pots το '66 στις κιθάρες, επειδή τους είχαν... περισσέψει από μια λανθασμένη τεράστια παραγγελία... για τους ενισχυτές τους!!!- Τους μαγνήτες που ήταν τυλιγμένοι άλλα-ντ'άλλα, ΤΕΛΕΙΩΣ στην τύχη- Τη μη χρήση truss rod στις πρώτες Tele (και Esquire και Broadcaster) για λόγους οικονομίας.- Το ότι υπήρχαν εποχές που φτιάχνονταν Strat από... μαόνι ή poplar ή ακόμα και... 2 είδη ξύλων στην ίδια κιθάρα (!!!!)- To ότι οι κιθάρες είχαν ξύλο... ανάλογα με το χρώμα!! (οι "διάφανες" ήταν ash για να φαίνονται τα όμορφα νερά)Και φυσικά θα καταλάβεις και ποιο ήταν το πραγματικό μεγαλείο του ανθρώπου αυτού, του Leo Fender, ο οποίος ήταν ηλεκτρονικός και δεν είχε ιδέα από κιθάρες... αλλά συνέλαβε το μεγαλοφυιές σχέδιο της "modular" κατασκευής ενός ηλεκτρικού οργάνου. Ακόμα και για τα μπράτσα, έχεις υπόψιν σου ότι η οδηγία ήταν: "όταν φαγωθούν τα τάστα πετάξτε το και βάλτε άλλο"!!!?Αυτά λένε τα στοιχεία. Αυτά λένε οι ίδιοι οι άνθρωποι που ζήσανε και εργαστήκανε με τον Leo τότε. Το τι λένε οι διάφοροι μαρκετίστες που πέσανε σαν κοράκια κυρίως μετά τη δεκαετία του '90, να πάρουνε ένα κομματάκι της πίτας, δεν με απασχολεί προσωπικά καθόλου. Μα καθόλου.Υ.Γ. Έχεις δίκιο, στην Ελλάδα ό,τι δηλώσεις είσαι τελικά....
Ξεκίνησε από Θοδωρής Δισκοπαρουσιάσεις και κριτικές
Ξεκίνησε από george125 Τα καλύτερα...
Ξεκίνησε από Como Esta Loco Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από Alex_Under Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από Theodore Ziras Τρόποι παιξίματος, τεχνικές
Ξεκίνησε από Βραζίλης Τρόποι παιξίματος, τεχνικές
Ξεκίνησε από Wise_One Δικοί μας αυτοσχεδιασμοί και διασκευές
Ξεκίνησε από walt Μπάσο
Ξεκίνησε από Archangel Μπάσο
Ξεκίνησε από Archangel Καταστήματα, αγορά