Το Στέκι των Κιθαρωδών

Περι μουσικής => Μουσικά νέα και συζητήσεις => Μήνυμα ξεκίνησε από: drummer_boy στις 13/10/06, 01:57

Τίτλος: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: drummer_boy στις 13/10/06, 01:57
Η ιδέα για αυτό το θέμα μου ήρθε όταν καθώς κούρδιζα μια κιθάρα (χάλια κουρδισμένη) και έλεγχα με την κλασσική μέθοδο (χτυπώντας 5ο τάστο και την επόμενη χορδή ελεύθερη) μου βγήκε μια πολύ ωραία μελωδία και αφού την επεξεργάστηκα λίγο έφτιαξα ένα κομμάτι! Πραγματικά... Θα μπορούσαν να υπάρχουν πολύ διαφορετικά (με την καλή έννοια) τραγουδια... Τι πιστεύετε? ???
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: freemind στις 13/10/06, 02:03
Οτι πολλα συγκροτηματα ηδη εφαρμοζουν αλλα κουρδισματα, οπως και πολλοι session κιθαριστες, οποτε η μουσικη υπαρχει και με την ιδια μορφη...
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: mogli στις 13/10/06, 02:11
θα ηταν ακριβως το ιδιο πραγμα.τα κουρδισματα φτιαχτηκαν με βαση την ανθρωπινη φωνη.και επειδη η φωνη του ανθρωπου δεν αλλαζει ετσι και η πορεια θα ηταν η ιδια.
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: drummer_boy στις 13/10/06, 02:29
θα ηταν ακριβως το ιδιο πραγμα.τα κουρδισματα φτιαχτηκαν με βαση την ανθρωπινη φωνη.και επειδη η φωνη του ανθρωπου δεν αλλαζει ετσι και η πορεια θα ηταν η ιδια.

Δεν προσπάθησα να το θέσω έτσι το θέμα... Σίγουρα φτιάχντηκαν έχοντας κάτι σαν βάση. Απλά αναρωτιέμαι πως θα ήταν αν δεν υπήρχε αυτή η βάση ή απλά ήταν άλλη (όχι η φωνή στη συγκεκριμένη περίπτωση)!

Οτι πολλα συγκροτηματα ηδη εφαρμοζουν αλλα κουρδισματα, οπως και πολλοι session κιθαριστες, οποτε η μουσικη υπαρχει και με την ιδια μορφη...

Δεν εννοείς κούρδισμα σε χαμηλότερους τόνους απλά, ετσι?...
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: YmiRLinG στις 13/10/06, 13:38
Ε θα ηταν ακριβως η ιδια μονο σε λιγο διαφορετικο κουρδισμα μεχρι καποιος αποφασιζε να κουρδισει σε μι
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: Costantine στις 14/10/06, 00:26
Προφανώς αναφέρεσαι σε είδη μουσικής, όπου η κιθάρα είναι το βασικό όργανο(π.χ. ροκ)
Γιατί σε άλλα είδη μουσικής ας πουμε, δεν είναι αυτό το κούρδισμα του βασικού οργάνου (π.χ. ρεμπέτικο, D-A-D)
Οπότε πιθανότατα ΑΝ άλλαζε κάτι, θα αφορούσε μάλλον μόνο τα "κιθαριστικά" genres.

Υ.Γ.: Πιο σωστή ερώτηση μάλλον θα ήταν: "Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής,αν είχαμε εντελώς διαφορετικούς δρόμους :)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood στις 14/10/06, 00:56
Αν κατάλαβα καλά, αυτό που θές να πείς είναι ότι:

Αν παρατηρήσουμε κομμάτια όπως :Nothing Else Matters, Fade To Black (γμτ, έπιασα μόνο Μετάλλικα...) βλέπουμε ότι υπάρχουν αρκετά κομμάτια που το παίξιμό τους ευνοείται απο το κούρδισμα, σε τέτοιο βαθμό που φτάνεις να λές οτι το κούρδισμα ευνοεί τη σύνθεση τέτοιων κομμματιών..... Οπότε θα πω ότι ναι μεν θα υπήρχαν κάποιες διαφορές στα κομμάτια που η κιθάρα έχει πρωτεύοντα ρόλο, αλλά όχι τιποτα κοσμοϊστορικές....

θα ηταν ακριβως το ιδιο πραγμα.τα κουρδισματα φτιαχτηκαν με βαση την ανθρωπινη φωνη.και επειδη η φωνη του ανθρωπου δεν αλλαζει ετσι και η πορεια θα ηταν η ιδια.

Δεν προσπάθησα να το θέσω έτσι το θέμα... Σίγουρα φτιάχντηκαν έχοντας κάτι σαν βάση. Απλά αναρωτιέμαι πως θα ήταν αν δεν υπήρχε αυτή η βάση ή απλά ήταν άλλη (όχι η φωνή στη συγκεκριμένη περίπτωση)!

Σε αυτό το σημείο θέλω διευκρινηση.... Όταν λες διαφορετικά κουρδίσματα, εννοείς να κούρδίζαμε πχ 7ο ταστο=επόμενη χορδή;Δλδ διαφορετικές σχέσεις μεταξύ των χορδών, αλλα πάνω στις ίδιες νότες που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε;

Ή;

Ακόμα και οι σχέσεις μεταξύ των νοτών διαφορετικές; Δλδ απο ντο σε ντο+1 οκτ, να είχαμε παραπάνω απο 12 νότες; Να ήταν χωρισμένη διαφορετικα η οκτάβα;Στο λέω επειδή γίνεται ήδη στην ανατολίτικη μουσική....

Τώρα το άν τα κουρδίσματα (με όποια απο τις 2 παραπάνω έννοιες) είχαν ώς βάση την ανθρώπινη φωνή, το συζητάμε.....
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Unknown Artist στις 14/10/06, 01:40
Αν η κιθάρα ήταν κουρδισμένη με άλλον τρόπο(δηλ. διαφορετικές αποστάσεις, όχι άλλος τόνος, αυτό θα ήθελε να πει το παιδί), και η μουσική θα ήταν διαφορετική. Και η φωνή θα προσαρμοζόταν στις τότε κλίμακες. Το  θέμα είναι να ανακαλύπτονται από τους μουσικούς διαφορετικές κλίμακες για να εμπλουτίζουν τις συνθέσεις τους.
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: stavros75 στις 14/10/06, 01:42
Η ιδια διοτι η μουσικη δεν εχει να κανει με κουρδισματα, αλλα με νοτες....
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Unknown Artist στις 14/10/06, 01:56
Η ιδια διοτι η μουσικη δεν εχει να κανει με κουρδισματα, αλλα με νοτες....

Ναι, αλλά σίγουρα θα είχαν διαφορετικό χρώμα οι μελωδίες. Αν κουρδίσεις π.χ. την Μι μπάσα σε Ρε και τζαμάρεις λίγο με τα ακόρντα, θα βγάλεις τις ίδιες... αρμονίες να τις πω με το κανονικό κούρδισμα? Πολλοί κουρδίζουν έτσι και όχι για να προσαρμόσουν την κιθάρα στη φωνή τους.
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: Costantine στις 14/10/06, 04:29
Η ιδια διοτι η μουσικη δεν εχει να κανει με κουρδισματα, αλλα με νοτες....

Ναι, αλλά οι νότες θεωρητικά είναι άπειρες. Εξαρτάται απο την απόσταση των τάστων, με πιο απλά λόγια. (άταστη?)
Σε παλιότερα όργανα, υπήρχαν δρόμοι, οι οποίοι είχαν "ενδιάμεσες" νότες, που δε χρησιμοποιούνται πλέον (τουλάχιστον στη δυτική μουσική).
Με το πέρασμα του χρόνου και τη "δυτικοποίηση" πολλών οργάνων, οι δρόμοι αυτοί χάθηκαν ή συγχωνεύτηκαν με άλλους...
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: drummer_boy στις 15/10/06, 01:33
Ο μικρός drummer_boy ανακαλύπτει τον κόσμο.

ΧΑΧΑΧΑ ;D ;D


Θα προσπαθήσω να γίνω λίγο πιο σαφής... Τό σκεπτικό μου ήταν πως αν το κούρδισμα της κιθάρας ήταν διαφορετικό πιθανότατα το nothing else matters (π.χ.) να είχε τέλειως διαφορετική μελωδία, ή και να μην υπήρχε! Παίζοντας δλδ στα ίδια τάστα αν το κούρδισμα ήταν διαφορετικο η μελωδία θα ήταν άλλη... Με αυτή τη λογική είπα (η δεν είπα?) πως πολλά κομμάτια που θεωρούνται κορυφαία, μπορεί να μην υπήρχαν... Και με αυτή τη λογική σας ρωτάω πως πιστεύετε ό,τι θα ήταν τότε η μουσικη?
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: parlats στις 15/10/06, 01:41
Δλδ κάτι σαν το νόμο του Μέρφι εννοείς! Αν αυτό τότε δεν θα ήταν εκείνο κλπ!  ::)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Symeon στις 15/10/06, 19:27
ιδια...απο την στιγμη που κανεις δεν σου απαγορευει να παιξεις οπως θες κα να κουρδισεις οπως θες...εξαλλου σε αλλα οργανα πχ πιανο, που δεν εχεςι ευκαιριες για ξεκουρδιαμστα και τετοια δεν μπορεις να κανεις κατι "κουλο". Αν και ειναι και θεμα αρμονιας. δλδ το αυτι αρεσκεται στις αρμονιες αρα και σε διαφορετικους δρομους και νοτες πιστευω θα ηταν ιδια δομιμενα τα πραγματα απο οποια συχνοτητα και αν ξεκινουσες..
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Anaximandros στις 03/08/07, 00:18
Αν το καθιερωμένο χόρδισμα της κιθάρας δεν ήταν E-B-G-D-A-E (από την ψηλότερη στη χαμηλότερη), όλη η μουσική θα ήταν διαφορετική. Γιατί τα ακκόρντα των αυτοδίδαχτων (όπου πολλοί απ' αυτούς έχουν γεννήσει πολλή από τη μουσική που έχουμε στα ακούσματά μας) θα ήτο διαφορετικά που σημαίνει διαφορετικά ακούσματα κι ένας διαφορετικός μουσικός πλανήτης.

Μάλιστα, ακόμη και η τεχνική θα ήταν διαφορετική! Γιατί ας χορδίσουμε την κιθάρα σαν ούτι με ένα αραβικό χόρδισμα πχ C-G-D-A-E-B που είναι και εύκολο να το χρησιμοποιήσω για παράδειγμα, μιας και αποτελείται από επάλληλες καθαρές τετάρτες. Τότε αρκετοί κιθαρίστες από το πολύωρο παίξιμο θα μαθαίναν να χρησιμοποιούν συγχορδίες μόνο με πρώτη και πέμπτη, χωρίς τρίτη (είναι πιο βολικό γι αυτό το χόρδισμα) κι επίσης αρκετοί θα ανέπτυσσαν ένα μπασο-κιθαρο-παίξιμο (μιας και το συγκεκριμένο αραβικό χόρδισμα για ούτι έχει μπάσο άκουσμα). Θα είχαμε διαφορετικά ακούσματα και οι μουσικές ιδέες ενός συνθέτη-ενορχηστρωτή που σκέφτεται σαν κιθαρίστας, δε θα έμοιαζαν σχεδόν καθόλου με τα ακούσματα που μας έχει χαρίσει το καθιερωμένο E-B-G-D-A-E. Μέχρι και η κράτηση της πένας από το δεξί θα είχε εμφανείς διαφορές, μα και το παίξιμο με τα δάχτυλα και όλη η στάση του σώματος θα ήταν διαφορετική!

Όποιος κάνει Projects της προκοπής, ας δοκιμάσει να κάνει ένα δίσκο που να είναι με κιθάρα με διαφορετικό χόρδισμα. Θα φαντάζει άλλο όργανο! Αλλάζει η έκταση του οργάνου, πράγμα που το κάνει να αλλάζει εντελώς το ρόλο της μέσα στην ενορχήστρωση!
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: ScullShot στις 03/08/07, 14:58
A ωραίο θέμα  :D Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Anaximandros θα ήταν πολλά πράγματα διαφορετικά ειδικά στην rock και blues ισως να μη είχαν και καμια σχέση μ'αυτό που γνωρίζουμε σήμερα πρώτα απ'όλα τα licks και οι χαρακτηριστικές φράσεις που ακούμε και κτλβαίνουμε ότι αυτο το κομμάτι είναι rock μπορεί να ήταν εντελώς διαφορετικες η πεντατονική μπορεί να μην υπήρχε σε τοσο μεγάλο βαθμό πάνω στην οποια χτίστηκαν τοσα πολλά κομμάτια γιατι πολλοί κιθαρίστες εκμεταλλεύτηκαν το κούρδισμα και έβρισκαν shapes πάνω στην κιθάρα που να τους βολεύουν όπως το πιο γνωστο shape της πεντατονικής που δίκαια χαρακτηρίστηκε ως "the guitarist's best friend". πιστεύω ότι θα άλλαζαν πολλά πράγματα στα συγκεκριμένα είδη μουσικής που ανάφερα τώρα για τα υπόλοιπα όπως jazz fusion k.a κι εκεί θα υπήρχαν αλλαγές αλλά όχι τόσο μεγάλες.

δείτε ένα videaki απο Gambale o oποίος έκανε ένα δικό του κούρδισμα προσπαθόντας να προσομοιάσει τις νοτες του πιάνου

http://www.youtube.com/watch?v=iEboM2cvlUo (http://www.youtube.com/watch?v=iEboM2cvlUo)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: faser στις 08/08/07, 19:16
Η μουσική βασίζεται στις νότες και ειδικότερα στις κλίμακες. Όποιο κούρδισμα και αν είχαν οι κιθάρες, οι κλίμακες θα είχαν ακριβώς το ίδιο άκουσμα (θα άλλαζε μόνο η δακτυλοθεσία). Αυτό συμβαίνει διότι οι αποστάσεις των νοτών σε μια κλίμακα (π.χ Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η για τις μείζονες) έχουν δημιουργηθεί γιατί έτσι δεν ακούγονται παράξενες ή φάλτσες στο ανθρώπινο αυτί (ακούστε Ξενάκη που δεν ακολουθεί την πετατημένη στις κλίμακες για να πάρετε μια γεύση για ατονάλ συνθέσεις).

Αν κάποιος θα ήθελε να ακούσει πως θα ήταν η μουσική με άλλο κούρδισμα δεν έχει παρά να ρίξει μια αυτιά στην Koyunbaba του Carlos Domeniconi. Οι κλασικοί κιθαρίστες θα καταλάβουν με την πρώτη τι εννοω... Αυτή η ΥΠΕΡΤΑΤΗ σύνθεση δεν θα μπορούσε να γραφτεί με άλλο κούρδισμα εκτός από το συγκεκριμένο διότι θα ήταν αδύνατο να παιχτεί (μακρινές αποστάσεις των θέσεων και το συγκεκριμένο άρπισμα στο 4ο μέρος are the reasons)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Anaximandros στις 09/08/07, 16:24
Η μουσική βασίζεται στις νότες και ειδικότερα στις κλίμακες. Όποιο κούρδισμα και αν είχαν οι κιθάρες, οι κλίμακες θα είχαν ακριβώς το ίδιο άκουσμα (θα άλλαζε μόνο η δακτυλοθεσία). Αυτό συμβαίνει διότι οι αποστάσεις των νοτών σε μια κλίμακα (π.χ Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η για τις μείζονες) έχουν δημιουργηθεί γιατί έτσι δεν ακούγονται παράξενες ή φάλτσες στο ανθρώπινο αυτί (ακούστε Ξενάκη που δεν ακολουθεί την πετατημένη στις κλίμακες για να πάρετε μια γεύση για ατονάλ συνθέσεις).

Αν κάποιος θα ήθελε να ακούσει πως θα ήταν η μουσική με άλλο κούρδισμα δεν έχει παρά να ρίξει μια αυτιά στην Koyunbaba του Carlos Domeniconi. Οι κλασικοί κιθαρίστες θα καταλάβουν με την πρώτη τι εννοω... Αυτή η ΥΠΕΡΤΑΤΗ σύνθεση δεν θα μπορούσε να γραφτεί με άλλο κούρδισμα εκτός από το συγκεκριμένο διότι θα ήταν αδύνατο να παιχτεί (μακρινές αποστάσεις των θέσεων και το συγκεκριμένο άρπισμα στο 4ο μέρος are the reasons)

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: sotoman στις 09/08/07, 16:26
μια λεξη μονο χωράει και τα λέει όλα.




διαφορετική
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: faser στις 09/08/07, 16:48

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ (http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ). Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: papous στις 09/08/07, 16:57
Έχω γνωρίσει αρκετές κιθάρες που δεν ήταν κουρδισμένες σωστά, παρόλο που οι κάτοχοί τους πίστευαν ότι ΄το κούρδισμα ήταν το καθιερωμένο. Δεν νομίζω ότι αυτό άλλαξε σε τίποτα την εξέλιξη της μουσικής!

Έχω γνωρίσει επίσης και πιάνα που δεν ήταν κουρδισμένα σύμφωνα με τους κανόνες.

Ένα άλλο ερώτημα που θα έπρεπε να τεθεί είναι: Ποιά θα ήταν η εξέλιξη της μουσικής αν η κιθάρα δεν είχε τάστα? Νομίζω πως η απάντηση είναι εμφανής!
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Anaximandros στις 09/08/07, 17:00

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι [url]http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ[/url] ([url]http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ[/url]). Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)


Συμφωνώ απόλυτα στα παραπάνω όμως η Αρμονία δε λέει μέσα για κλίμακες και συγχορδίες που αποτελούνται από κάποιες νότες από ασυγκέραστο όπως αρκετοί αυτοδίδαχτοι μα και με δάσκαλο τις μελετάνε. Δε λέει καν για συγκερασμένες Χιτζάζ, Χιτζασιάρ, Νιαβέντ κτλ (αν και ίσως να θεωρούνται αυτονόητες όταν μιλάμε για συγκερασμένο σύστημα).
Και για να ξαναπάμε στην κιθάρα: Το χόρδισμα της κιθάρας όταν λέμε ότι είναι διαφορετικό, δεν εννοούμε απαραίτητα την περίπτωση όπου όλες οι χορδές είναι χορδισμένες σε νότες συγκερασμένου συστήματος. Μπορεί κάποια/-ες χορδή/-ες να την/-ις χορδίσουμε σε μόρια.
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: faser στις 09/08/07, 17:05

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι [url]http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ[/url] ([url]http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ[/url]). Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)


Συμφωνώ απόλυτα στα παραπάνω όμως η Αρμονία δε λέει μέσα για κλίμακες και συγχορδίες που αποτελούνται από κάποιες νότες από ασυγκέραστο όπως αρκετοί αυτοδίδαχτοι μα και με δάσκαλο τις μελετάνε. Δε λέει καν για συγκερασμένες Χιτζάζ, Χιτζασιάρ, Νιαβέντ κτλ (αν και ίσως να θεωρούνται αυτονόητες όταν μιλάμε για συγκερασμένο σύστημα).
Και για να ξαναπάμε στην κιθάρα: Το χόρδισμα της κιθάρας όταν λέμε ότι είναι διαφορετικό, δεν εννοούμε απαραίτητα την περίπτωση όπου όλες οι χορδές είναι χορδισμένες σε νότες συγκερασμένου συστήματος. Μπορεί κάποια/-ες χορδή/-ες να την/-ις χορδίσουμε σε μόρια.


Σωστό αυτό που λες. Βέβαια όταν εγώ εννοούσα αρμονία, δεν εννοούσα αποκλειστικά την παρωχυμένη αρμονία των textbooks (π.χ. Αμάραντος Αμαραντίδης) αλλά και όλες τις σύγχρονες αρμονίες που όμως είναι φιλικές προς το ανθρώπινο αυτί. Btw, όταν εννοείς κούρδισμα σε μόρια τι εννοείς; (ακούγεται ενδιαφέρον :))
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Anaximandros στις 09/08/07, 17:15

Στο δεύτερο συμφωνώ όμως στο πρώτο εν μέρει συμφωνώ: λαμβάνω πάντα υπόψιν τους αυτοδίδαχτους και τα ακκόρντα και γενικά τεχνικές που θα δημιουργήσουν με το οποιοδήποτε χόρδισμα. Και οι αυτοδίδαχτοι δεν περιορίζονται και τόσο σε κλίμακες όσο στην κλίμακα που οι ίδιοι θα δημιουργήσουν με κριτήριο να τους αρέσει και να βολεύει και στο παίξιμο αναλόγως με το χόρδισμα. Παίζουν πολλά ;)


Αναξίμανδρε, η μουσική και το πως ακούγεται στα αυτιά μας είναι κάτι το αντικειμενικό. Το φάλτσο χτυπάει στο αυτί όπως και να το κάνουμε. Πάρε για παράδειγμα αυτό το παλικαράκι [url]http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ[/url] ([url]http://youtube.com/watch?v=Ywd4G1DVvCQ[/url]). Ακόμα και οι αυτοδίδακτοι που ίσως δεν γνωρίζουν περί κλιμάκων, αργά ή γρήγορα θα δουν ότι σε ένα κατέβασμα που επιχειρούν μερικές νότες δεν κολλάνε οπότε θα τις αλλάξουν, μετά θα το ξανακούσουν, θα αλλάξουν κάποιες άλλες και μοιραία θα καταλήξουν σε ένα κατέβασμα που θα υπόκεινται στους νόμους της αρμονίας (ακόμα και ο φίλος μας στο youtube θα αλλάξει αν και έχει postαρει πάνω από 150 videos so far, και ακόμα τα ίδια φάλτσα ακούγονται  :D

Υ.Γ: Όποιος παρακολουθήσει το video χωρίς να γελάσει, τότε τι να πω....είναι ταλέντο ;)


Συμφωνώ απόλυτα στα παραπάνω όμως η Αρμονία δε λέει μέσα για κλίμακες και συγχορδίες που αποτελούνται από κάποιες νότες από ασυγκέραστο όπως αρκετοί αυτοδίδαχτοι μα και με δάσκαλο τις μελετάνε. Δε λέει καν για συγκερασμένες Χιτζάζ, Χιτζασιάρ, Νιαβέντ κτλ (αν και ίσως να θεωρούνται αυτονόητες όταν μιλάμε για συγκερασμένο σύστημα).
Και για να ξαναπάμε στην κιθάρα: Το χόρδισμα της κιθάρας όταν λέμε ότι είναι διαφορετικό, δεν εννοούμε απαραίτητα την περίπτωση όπου όλες οι χορδές είναι χορδισμένες σε νότες συγκερασμένου συστήματος. Μπορεί κάποια/-ες χορδή/-ες να την/-ις χορδίσουμε σε μόρια.


Σωστό αυτό που λες. Βέβαια όταν εγώ εννοούσα αρμονία, δεν εννοούσα αποκλειστικά την παρωχυμένη αρμονία των textbooks (π.χ. Αμάραντος Αμαραντίδης) αλλά και όλες τις σύγχρονες αρμονίες που όμως είναι φιλικές προς το ανθρώπινο αυτί. Btw, όταν εννοείς κούρδισμα σε μόρια τι εννοείς;


Σωστός! Έτσι όπως το λες, συμφωνώ μαζί σου απόλυτα ;)
Τα μόρια χρησιμοποιούνται σε άλλα συστήματα (πώς λέμε συγκερασμένο) και είναι ας το πούμε ένα είδος συγκερασμού. Είναι κλίμακες (για την Κλασική Ευρωπαϊκή Μουσική ξεκούρδιστες και παράφωνες) οι οποίες έχουν νότες που ανήκουν στο συγκερασμένο σύστημα και καθορισμένες νότες που δεν ανήκουν στο συγκερασμένο σύστημα (πχ μεταξύ Ντο και Ντο#, όχι τυχαία αλλά συγκεκριμένη νότα).
Κρίμα που δε γίνεται με το Πιάνο να παιχτούν τέτοιες νότες! Τότε η μουσική θα ήταν πολύ τέλεια!
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: faser στις 09/08/07, 17:29
Νομίζω ότι κατάλαβα.

Για παράδειγμα αν βασιστούμε στην Λα η οποία εκπέμπει στα 440Hz και της Λα# η οποία εκπέμπει στα 466Hz υπάρχουν 26 "κρυμμένες" νότες. Χμμ...Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, αν και το 440Hz από το 441Hz έχει ελάχιστη διαφορά οπότε μάλλον περιοριζόμαστε σε πολύ λιγότερες από 26 διακριτές νότες. Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να άκουγα κάτι το οποίο θα περιήχε τέτοιες "ενδιάμεσες" νότες. :(
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: Anaximandros στις 09/08/07, 17:35
Νομίζω ότι κατάλαβα.

Για παράδειγμα αν βασιστούμε στην Λα η οποία εκπέμπει στα 440Hz και της Λα# η οποία εκπέμπει στα 466Hz υπάρχουν 26 "κρυμμένες" νότες. Χμμ...Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, αν και το 440Hz από το 441Hz έχει ελάχιστη διαφορά οπότε μάλλον περιοριζόμαστε σε πολύ λιγότερες από 26 διακριτές νότες. Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να άκουγα κάτι το οποίο θα περιήχε τέτοιες "ενδιάμεσες" νότες. :(


Ακριβώς ;) Αν έχεις msn ή skype διεύθυνση, μπορώ να σου στείλω, έχω κάποια καλά.
Τώρα από δω, δες αυτό το βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=yTyByM25AGY σε μία φάση (χωρίς να το καταλάβει) πιάνει μόρια μέσα σε ακκόρντο. Αν είσαι παρατηρητικός (που δε νομίζω να μην είσαι) θα το καταλάβεις που συμβαίνει. Πάντως έχω και με πιο πολλά τέτοια κολπάκια σε μόρια mp3 αρκετά.
Αν θες να ψαχτείς μόνος σου, ψάξε για ένα συγκρότημα ΤΑΚΙΜ.
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: Jimi Pap στις 09/08/07, 18:48
Νομιζω το ερωτημα ειναι ατοπο αφου αν το βασικο κουρδισμα της κιθαρας ηταν αλλο δεν θα ηταν κιθαρα(μιλωντας για μεγαλες αποκλισεις απο το κανονικο κουρδισμα).Σιγουρα αν δεν υπηρχε η ηλ.κιθαρα το ροκ(αν υπηρχε) θα ηταν πολυ διαφορετικο.Τα αλλα στυλ μαλλον περιπου ιδια.
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: - στις 09/08/07, 18:54
-
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood στις 09/08/07, 20:29
Νομίζω ότι κατάλαβα.

Για παράδειγμα αν βασιστούμε στην Λα η οποία εκπέμπει στα 440Hz και της Λα# η οποία εκπέμπει στα 466Hz υπάρχουν 26 "κρυμμένες" νότες. Χμμ...Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, αν και το 440Hz από το 441Hz έχει ελάχιστη διαφορά οπότε μάλλον περιοριζόμαστε σε πολύ λιγότερες από 26 διακριτές νότες. Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να άκουγα κάτι το οποίο θα περιήχε τέτοιες "ενδιάμεσες" νότες. :(

Μη ξεχνάμε όμως οτι η διακριτική ικανότητα του ανθρώπου είνα στα 6 με 7 HZ. Αφετέρου, έχει γίνει η παρανόηση οτι η εξέλιξη της μουσικής περιστρέφεται γύρω απο τη κιθάρα.

Αν το καλοσκεφτείτε, η μουσική για την οποία μιλάτε, δεν έχει να κάνει τόσο με το κούρδισμα, όσο με τη κατασκευή, και τοποθέτηση των τάστων της κιθάρας. Αυτά είναι που κάνουν τη κιθάρα να διατηρεί το 12φθογγο σύστημα που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε.

Η εξέλιξη της μουσικής, σε ένα διαφορετικό σύστημα, είναι κάτι το οποίο δεν μπορούμε να το προσδιορίσουμε. Η δημιουργία και αποδοχή του 12φθογγου συστήματος, ήταν κάτι το οποίο ξεκίνησε απο το 0, στις πρώτες παρατηρήσεις του Πυθαγόρα, και με το καιρό εξελίχθηκε, πέρασε απο το συγκερασμό, και είναι αυτό που γνωρίζουμε σήμερα. Χτίστηκε σε κάποιες βάσεις της φυσικής αρμονίας, και εξελίχθηκε βάση του συγκερασμού. Μια αδυναμία του είναι , οτι κάποια στιγμή, κατα την εξέλιξή του, κάποιος είπε: "Δεν γινεται πότε το ένα πότε το άλλο, θα το κρατήσουμε έτσι." Τί θέλω να πώ? Οτι μέρος της λογικής του βασίζεται σε κάποια στάνταρ, το οποία αποδέχονται όλοι πλέον. Είναι σαν να λέμε, οτι μετά το 9, οι αριθμοί επαναλαμβάνονται, με ένα "1" απο μπροστά.Μετά με ένα "2". Αυτό είναι κάτι που εξηγείται πιθανότατα απο το γεγονός οτι ο άνθρωπος έχει 10 δάχτυλα. Σημασία στο παράδειγμα αυτό, έχει το γεγονός οτι τέθηκε ένα στάνταρ, το οποίο διατηρήθηκε. Αντίστοιχα στην οκτάβα έχουμε το 12, όπου το 12 είναι το Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο των 3 και 4, αριθμοί, πολύ σημαντικοί, στη διαίρεση της χορδής.

Λιακόπουλος κατάντησα!

Η μουσική λοιπόν, εξελίχθηκε βάση του 12φθογγου συστήματος. Για αυτό το λόγο η απάντηση στο ερώτημα "Πως θα ήταν η μουσική σε άλλο σύστημα" έχει ώς απάντηση "Όπως θα ήταν τα μαθηματικά, αν αντί για 10 ψηφία είχαμε 7".
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: papous στις 10/08/07, 01:21
Τα μόρια χρησιμοποιούνται σε άλλα συστήματα (πώς λέμε συγκερασμένο) και είναι ας το πούμε ένα είδος συγκερασμού. Είναι κλίμακες (για την Κλασική Ευρωπαϊκή Μουσική ξεκούρδιστες και παράφωνες) οι οποίες έχουν νότες που ανήκουν στο συγκερασμένο σύστημα και καθορισμένες νότες που δεν ανήκουν στο συγκερασμένο σύστημα (πχ μεταξύ Ντο και Ντο#, όχι τυχαία αλλά συγκεκριμένη νότα).

Κρίμα που δε γίνεται με το Πιάνο να παιχτούν τέτοιες νότες! Τότε η μουσική θα ήταν πολύ τέλεια!

Nομίζω ότι γίνεται αρκετά εύκολα στο ηλεκτρικό πιάνο.

Αν σας αρέσει η αλλαγή κουρδίσματος της χορδής στο μέσο της μελωδίας δοκιμάστε το κανονάκι. Θα πάθετε ζημιά!
Εκτός και δοκιμάσετε κάποιο άταστο έγχορδο που είναι πολύ πιο εύκολο απ' το κανονάκι!

Μην ξεχνάτε όμως ότι κι αυτές οι αρχαίες "κλίμακες" έχουν κανόνες. Ας πούμε σε πολλές περιπτώσεις σε άλλο τόνο της ίδιας νότας "ανεβαίνεις" και σε άλλο τόνο "κατεβαίνεις". Οπότε η αλλαγή κουρδίσματος είναι απαραίτητη για την εκτέλεση.

Edit:
Η μουσική λοιπόν, εξελίχθηκε βάση του 12φθογγου συστήματος. Για αυτό το λόγο η απάντηση στο ερώτημα "Πως θα ήταν η μουσική σε άλλο σύστημα" έχει ώς απάντηση "Όπως θα ήταν τα μαθηματικά, αν αντί για 10 ψηφία είχαμε 7".

Δεν είναι καλό παράδειγμα Μεταβαρόνε. Στα μαθηματικά δεν θα άλλαζε τίποτα αν χρησιμοποιούσαμε εφταδικό ή εξαδικό σύστημα μέτρησης. Έτσι κι αλλιώς στα κομπιούτερ χρησιμοποιείται το δυαδικό χωρίς να άλλάζει την θεωρία των μαθηματικών βέβαια.

Το οχτάχορδο του Πυθαγόρα και οι κανόνες αρμονίας (μέση ανάλογος κλπ) δεν έθεσαν απλώς άχαρους κανόνες ή τυποποίησαν την μουσική γραφή αλλά σχηματοποίησαν το ακουστικό συναίσθημα. Πράγμα εξωφρενικό και όχι μόνο για την εποχή του, σκεφτήτε: η αντικειμενικοποίηση ενός καθόλα υποκειμενικού συναισθήματος.

Οπότε το ερώτημα: " Πως θα ήταν η μουσική σε άλλο σύστημα?" νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει ως απάντηση: " Όπως θα ήταν η ζωή αν η βάση των οργανικών ουσιών δεν ήταν ο άνθρακας αλλά το πυρίτιο. Σιλικονούχος !"  :)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: TexasFlood στις 11/08/07, 00:47
Η ιδια αλλα με αλλο κουρδισμα  :P 8)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood στις 11/08/07, 01:51
Η μουσική λοιπόν, εξελίχθηκε βάση του 12φθογγου συστήματος. Για αυτό το λόγο η απάντηση στο ερώτημα "Πως θα ήταν η μουσική σε άλλο σύστημα" έχει ώς απάντηση "Όπως θα ήταν τα μαθηματικά, αν αντί για 10 ψηφία είχαμε 7".

Δεν είναι καλό παράδειγμα Μεταβαρόνε. Στα μαθηματικά δεν θα άλλαζε τίποτα αν χρησιμοποιούσαμε εφταδικό ή εξαδικό σύστημα μέτρησης. Έτσι κι αλλιώς στα κομπιούτερ χρησιμοποιείται το δυαδικό χωρίς να άλλάζει την θεωρία των μαθηματικών βέβαια.

Το οχτάχορδο του Πυθαγόρα και οι κανόνες αρμονίας (μέση ανάλογος κλπ) δεν έθεσαν απλώς άχαρους κανόνες ή τυποποίησαν την μουσική γραφή αλλά σχηματοποίησαν το ακουστικό συναίσθημα. Πράγμα εξωφρενικό και όχι μόνο για την εποχή του, σκεφτήτε: η αντικειμενικοποίηση ενός καθόλα υποκειμενικού συναισθήματος.

Οπότε το ερώτημα: " Πως θα ήταν η μουσική σε άλλο σύστημα?" νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει ως απάντηση: " Όπως θα ήταν η ζωή αν η βάση των οργανικών ουσιών δεν ήταν ο άνθρακας αλλά το πυρίτιο. Σιλικονούχος !"  :)

Αυτό που ήθελα να πώ με το παράδειγμα ήταν οτι η μουσική θα ήταν ίδια, ώς προς τη γενική της εικόνα, δλδ θα είχαμε την ίδια αντιμετώπιση, αλλα η βάση της θα ήταν τελείως διαφορετική, δυσνόητη με τα σημέρινά δεδομένα, πλήρως κατανοητή με τα υποθετικά...
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: ScullShot στις 12/08/07, 15:15
Νομίζω ότι το πήγατε πολύ μακρυά το θέμα
δεν εξαρτιέται όλη η πορεία της μουσικής απο μια κιθάρα γι αυτό πιστεύω όπως είπα και πριν οτι θα άλλαζαν πάρα πολύ κάποια συγκεκριμένα είδη όπως rock ,metal , blues οπου η ηλ. κιθάρα είναι κυρίαρχο όργανο δύσκολα παίζεις classic rock πχ σε κούρδισμα open G γιατί αλλάζει εντελώς η φρασεολογία οι ιδέες και ο ήχος ξεφεύγει λιγο εως πολύ απο το γενικο ακουσμα του rock τώρα αν οι χορδές της κιθάρας κουρδίζονταν και σε μόρια οπως είπε ο Anaximandros το πράμα έχει φύγει εντελώς πόσο μάλλον αμα ήταν και άταστη οπως ειπε ο papous τότε θα γινόταν ούτι LOL  :P  ;D

by the way Anaximandros o Michael Manring τα σπάει στο videaki!!!  ;)

πάρτε μια γεύση από μια σύνθεση του καθηγητή κιθάρας του σχολείου μου Βασίλη Βέτσου ο οποίος παίζει σε άταστη κιθάρα για το κούρδισμα που χρησημοποιεί δεν ειμαι σίγουρος παρατηρήστε με τη προσοχή παίζει τα μικρο μόρια πάνω στο όργανο

http://ct-prometheus.aegean.gr//vetsos/mp3/V.%20Vetsos%20-Levantes.mp3 (http://ct-prometheus.aegean.gr//vetsos/mp3/V.%20Vetsos%20-Levantes.mp3)
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: Anaximandros στις 12/08/07, 19:31
Νομίζω ότι το πήγατε πολύ μακρυά το θέμα
δεν εξαρτιέται όλη η πορεία της μουσικής απο μια κιθάρα γι αυτό πιστεύω όπως είπα και πριν οτι θα άλλαζαν πάρα πολύ κάποια συγκεκριμένα είδη όπως rock ,metal , blues οπου η ηλ. κιθάρα είναι κυρίαρχο όργανο δύσκολα παίζεις classic rock πχ σε κούρδισμα open G γιατί αλλάζει εντελώς η φρασεολογία οι ιδέες και ο ήχος ξεφεύγει λιγο εως πολύ απο το γενικο ακουσμα του rock τώρα αν οι χορδές της κιθάρας κουρδίζονταν και σε μόρια οπως είπε ο Anaximandros το πράμα έχει φύγει εντελώς πόσο μάλλον αμα ήταν και άταστη οπως ειπε ο papous τότε θα γινόταν ούτι LOL  :P  ;D

by the way Anaximandros o Michael Manring τα σπάει στο videaki!!!  ;)

πάρτε μια γεύση από μια σύνθεση του καθηγητή κιθάρας του σχολείου μου Βασίλη Βέτσου ο οποίος παίζει σε άταστη κιθάρα για το κούρδισμα που χρησημοποιεί δεν ειμαι σίγουρος παρατηρήστε με τη προσοχή παίζει τα μικρο μόρια πάνω στο όργανο

[url]http://ct-prometheus.aegean.gr//vetsos/mp3/V.%20Vetsos%20-Levantes.mp3[/url] ([url]http://ct-prometheus.aegean.gr//vetsos/mp3/V.%20Vetsos%20-Levantes.mp3[/url])


Πωωω φίλε, κιθάρα είναι αυτό!; τι καταπληκτικό! Καλά, έχω πάθει την πλάκα μου!
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλ
Αποστολή από: ScullShot στις 12/08/07, 20:18
Ναι είναι μια χειροποίητη κλασσική κιθάρα που απλώς της έχουν βγάλει τα τάστα
την έχω δοκιμάσει θέλει εξάσκηση για να συνηθίσει το αυτί σου σε τέτοια κιθάρα συνέχεια έβγαινα εκτός κλίμακας  :P
Τίτλος: Απ: Πως θα ήταν η πορεία της μουσικής αν το βασικό κούρδισμα στην κιθάρα ήταν άλλο?
Αποστολή από: HeavyHead στις 04/11/07, 15:02
ας ξεκινησουμε απο τωρα διαφορετικα κ βλεπουμε ;)