Ερωτηση 1 :
Κανοντας την ασκηση 1234 ανακαλυψα κατι.Ειναι λαθος να ολισθαινουνουν λιγο τα υπολοιπα δαχτυλα που δεν παταν την νοτα,απο τα ταστα?
Τι θελω να πω.Στο 123 στο 4 το μικρο δαχτυλακι μετα βιας ισα ισα που παταει σωστα στο ταστο.Ειναι λοιπον λαθος τα υπολοιπα 3 δαχτυλα να μετατοπιστουν λιγο (δεξια) απο τα ταστα και να ολισθησουν λιιιγο ωστε να πατηθει καλυτερα το 4.
(ετσι και αλλιως στο 4 η νοτα θα παιξει απο το 4 δαχτυλο οχι απο τα αλλα 3)
Μάλλον δεν τοποθετείς σωστά το χέρι σου στην ταστιέρα. Δες τις εικόνες (Fig. 3)
εδώ (αν και χρησιμοποιείται κλασσική κιθάρα, η τοποθέτηση είναι ίδια και στην ηλεκτρική). Με αυτή την τοποθέτηση το μικρό δάκτυλο δεν έχει πρόβλημα να πατήσει στο τάστο που του αντιστοιχεί και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να κάνεις την κίνηση που αναφέρεις. Όταν θα εκτελείς την άσκηση, κάθε δάκτυλο θα μένει σταθερά κολλημένο στο τάστο του αφού παιχτεί η νότα του. Για παράδειγμα, για να παίξεις το τάστο "4", θα μετακινήσεις μόνο το μικρό δάκτυλο με τα πρώτα τρία δάκτυλα να πατάνε σταθερά στα τάστα τους (δεν τα σηκώνεις/μετακινείς καθόλου). Τα δάκτυλα θα τα σηκώνεις μόνο όταν "μπλοκάρουν" κάποιο τάστο που θες να παίξεις. Στην συγκεκριμένη άσκηση αυτό συμβαίνει όταν, αφού έχεις παίξει το "4", πας να παίξεις το "1" στην ίδια χορδή, οπότε τα δάκτυλα "2", "3", "4" σηκώνονται ταυτόχρονα. Προφανώς το δάκτυλο "1" είναι μονίμως ακίνητο και σηκώνεται μόνο όταν αλλάξεις χορδή.
Ερωτηση 2 :
Κανοντας την ασκηση 1434 ,το δευτερο δαχτυλο,δεν λεει να κατσει στις χορδες πανω,πεταγιετε ασυναισθητα χωρις να το θελω,(λες και κανω κωλοδαχτυλο).Οσο και να προσπαθω να το κρατησω κοντα στις χορδες αυτο πεταγιετε με το που παταω 4-3 !!Σαν να μη δινει εντολη ο εγκεφαλος τι να πω.
Ξερω οτι αισθητικος ειναι κακο αυτο,(και ας παιζεις σαν τον jimi hendrix!)ομως "φτιαχνετε", ή ετσι δουλευει εμενα το μυαλο μου .
Παντως οσο και αν προσπαθησα μου ειναι πολυ δυσκολο.
Αν σου βγαίνει έτσι καλώς. Εφόσον το δάκτυλο "2" δεν συμμετέχει στην άσκηση άστο να κάνει ότι θέλει.
Βέβαια, στην πράξη, όταν παίζεις ένα κομμάτι θες όλα τα δάκτυλα να είναι κοντά στην ταστιέρα γιατί ακόμα και αν στιγμιαία κάποια από αυτά δεν χρειάζονται θα τα χρειαστείς μετά. Μην αγχώνεσαι όμως ιδιαίτερα, με το καιρό, και όσο το παίξιμο σου διευρύνεται και πέρα αυτού του τύπου ασκήσεων, ασυναίσθητα το χέρι θα προσαρμοστεί.
Όπως λέει και ο noe, κάνε τις ασκήσεις αργά,
προσέχοντας ότι οι νότες ακούγονται καθαρά. Με το καιρό θα μπορείς να εκτελείς τις ασκήσεις χωρίς τέτοιες ανησυχίες και σε μεγαλύτερη ταχύτητα. Για αυτού του τύπου τις ασκήσεις πολύ χρήσιμος θα σου είναι ένας μετρονόμος.
Καλή συνέχεια!
Υ. Γ.: Υπάρχει και ένας δεύτερος τόπος τοποθέτησης του χεριού στην ταστιέρα ηλ. κιθάρας, αυτός με τον αντίχειρα "από πάνω", ο οποίος όμως δεν είναι κατάλληλος για αυτή την άσκηση, ιδιαίτερα όταν την εκτελείς στις μπάσες χορδές και στα πρώτα τάστα.