Σελίδες:
  • #1 από Evangelos 123 στις 20 Nov 2007
  • Σερφάροντας έπεσα πάνω σε έναν Marshall lead 100 MOSFET.

    τι διαφορά από άποψη ήχου έχουν οι mosfet από τους συνηθισμένους transistor?
    σήμερα βγαίνουν τέτοιοι?
    Οι ενισχυτές που βάζουν στα αυτοκίνητα δεν είναι τέτοιοι?
    ενημερώστε...    ;D ;D ;D

    Στο μεταξύ και τα mosfet είναι transistor αλλά ποια διαφορά τους στον ήχο από τα συνηθισμένα?
  • #2 από Jezus στις 21 Nov 2007
  • Υποτιθεται εχουν ηχο πιο κοντα σε λαμπα, λογο διαφορετικης καταστασης λειτουργιας (για να το πω μπακαλικα)... παλια εταιρειες οπως SunnO))) εβγαζαν ενισχυτες κιθαρας με ΜΟΣΦΕΤ
    Αλλα και παλι, το κυκλωμα καθοριζει πολυ περισοτερο τον ηχο που θα παρεις παρα η χρηση του ΜΟΣΦΕΤ κτλ...
    Νομιζω και καποιος κυριος Prichard amps η κατι τετοιο βγαζει φανατικα ΜΟΣΦΕΤ ενισχυτες, και εχει και καποια ενδιαφεροντα αρθρα στη σελιδα του (ενδιαφεροντα δεν σημαινει και απολυτα, η αποψη του ειναι, προσπαθει να πλησιασει συμπεριφορα λαμπατου ενισχυτη με ΜΟΣΦΕΤ, κατι που με τρανζιστορ λεει δεν μπορει)...
  • #3 από Evangelos 123 στις 21 Nov 2007
  • http://www.pritchardamps.com/pritchardamps.cfm

    αυτούς μάλλον θα εννοείς! - πολύ ακριβοί! θέλω 2000χιλλιάρικα χαλαρά!

    υ.γ. jesus αν θυμάμαι καλά συνέχεια παρεμβαίνεις στις συζητήσεις με πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για ενισχυτές που δεν τους ξέρει κανείς αλλά είναι κάτι παραπάνω από "πολύ καλοί"  ! είσαι ενημερωμένος πάνω στο θέμα "ενισχυτές κιθάρας"!
     
  • #4 από Evangelos 123 στις 21 Nov 2007
  • Στο ebay γράφοντας car amplifier βγαίνει μια σειρά σελίδων με mosfet ενισχυτές!
    κάνει ένας τέτοιος ενισχυτής για κιθάρα?

    επίσης δεν ξέρω αν υπάρχει στο faq
    αλλά πιστεύω οτι πρέπει να γίνει μια συζήτηση που να αναφέρει
    1) τις συχνότητες που καλύπτει ένας ενισχυτής κιθάρας και ένας τελικός ενισχυτής
    2) από ποιες συχνότητες και μετά αρχίζει να παρουσιάζει παραμόρφωση(αν το λέω καλά)
    3) την λειτουργία των υψιπερατών και χαμηλοπερατών φίλτρων και από ποιες συχνότητες και μετά δουλεύει σε τέτοιους ενισχυτές!
    4) μια ακόμη απορία που έχω είναι "αν χρησιμοποιούμε κάποιο εφέ όπως το pod και το συνδέσουμε σε κάποιο ενισχυτή θα έχει πολύ μεγάλη διαφορά αν αυτός ο ενισχυτής είναι hi-fi ή ένας λαμπάτος/τρατζιστορικός ειδικά για κιθάρα? "
    5) Η ηλεκτρική κιθάρα τι εύρος συχνοτήτων έχει? (πχ. ο άνθρωπος "Normal voice range is about 500 Hz to 2 kHz") - αν η κιθάρα έχει συγκεκριμένο εύρος και πάρουμε τελικό ενισχυτή που να ενισχύει ομοιόμορφα όλες αυτές τις συχνότητες τότε δεν είμαστε οκ? (το λέω ώστε να πάρω κάτι τέτοιο και να βάλω το pod)
  • #5 από RoyBatty στις 21 Nov 2007
  • Στο ebay γράφοντας car amplifier βγαίνει μια σειρά σελίδων με mosfet ενισχυτές!
    κάνει ένας τέτοιος ενισχυτής για κιθάρα?


      ;D
  • #6 από Evangelos 123 στις 21 Nov 2007
  • τελικά νομίζω ότι έχω αρχίσει να κινούμε σε σωστά μονοπάτια όσον αφορά τον ήχο!!!

    το καλό με τους ενισχυτές αυτούς είναι ότι με λιγότερο από 80-100Ε έχεις ένα πολύ μικρό και δυνατό τελικό!
    τώρα δεν ξέρω τι παίζει με την τροφοδοσία, δηλαδή τι τροφοδοτικό χρειάζομαι σε περίπτωση που τον χρησιμοποιήσω στο σπίτι και όχι φυσικά στο αυτοκίνητο!
  • #7 από Johnie Darko στις 23 Nov 2007
  • Αυτο με τις συχνοτητες που ειπες ειναι η εκταση της ανθρωπινης φωνης, αυτο δε σημαινει οτι ο ανθρωπος ακουει μονο μεσα σε αυτη την εκταση.
    Θεωρητικα ενας "παρθενος" οργανισμος (μεγαλωμενος σε πολυ ησυχο περιβαλλον κτλ) στην ακμη της ηλικιας του, ακουει απο 20Hz μεχρι 20kHz.
    Καθως μεγαλωνουμε αυτη η εκταση ολο και μειωνεται, και μειωενται ακομα πιο γρηγορα και δραστικοτερα οσο εκτιθεσαι σε μεγαλες εντασεις ηχου για πολυ ωρα...
    Οι λαμπατοι ενισχυτες σε σχεση με τους τρανζιστορ, δεν ειναι οτι βγαζουν διαφορετικη εκταση συχνοτητων, αλλα οι αρμονικες συχνοτητες που βγαζουν λογω κατασκευης ειναι πιο αρμονικες... Ετσι εχεις την αισθηση πιο "round" ηχου, που "αναπνεει" κτλ.
    Προσωπικα πιστευω οτι οσο καλοι και αν ειναι οι mosfet,tranzistor,digital modelling ενισχυτες κτλ, μπορουν να φτασουν μεν πολυ κοντα στον ηχο μιας λαμπας, αλλα ενα πραγμα που δεν μπορουν να καταφερουν ειναι να εχουν την ιδια αποκριση στο παιξιμο σου, αυτο το δεσιμο που σου δινει μια κιθαρα πανω σε εναν καλο λαμπατο ενισχυτη...
  • #8 από faser στις 23 Nov 2007
  • Το συγκεκριμένο topic προβλέπω ότι θα αποτελέσει σημαντική βοήθεια για τους καινούργιους (και όχι μόνο) στο χώρο!!

    Βαγγέλη, όσον αφορά τη δεύτερη ερώτηση περί παραμόρφωσης και συχνοτήτων, απ'όσο ξέρω η παραμόρφωση (ΤΗD) δεν έχει τόσο να κάνει με συχνότητες αλλά με εντάσεις.. Είναι γνωστό ότι από ένα σημείο έντασης και πάνω οι ενισχυτές εμφανίζουν το λεγόμενο clipping.. Δηλαδή δεν έχουν παραπάνω headroom να δώσουν και ακούγονται σαν να μπουκώνουν.. Για να μιλήσουμε πιο τεχνικά η ημιτονοειδής καμπύλη του ήχου, γίνεται "τετράγωνη"..Ένας 20W θα αρχίσει να εμφανίζει clipping στα 15W (ας πούμε).. Σε εκείνο το επίπεδο εντάσεων, υπάρχει και η γνωστή διαφορά μεταξύ tube και solid state ενισχυτών.. Η καλύτερη "διαχείριση" δηλαδή του clipping.. Οι λαμπάτοι εμφανίζουν πιο σταδιακό clipping, ενώ οι solid state πιο απότομο.. Μάλιστα διάβαζα σε ένα άρθρο, όπου ο συγγραφέας του είχε κάνει κάποιες μετρήσεις στο distortion που παράγεται, ότι αν σε ένα solid state στα 50W εμφανίζεται distortion level 5%, με μια αύξηση στα 55W το επίπεδο ανεβαίνει στο 50%.. Αντίθετα σε ένα λαμπάτο για να φτάσει το το ποσοστό στο 50% πρέπει να ανεβάσουμε τα Watts στα 70.. Δηλαδή ο λαμπάτος προσφέρει ένα επιπλέον headroom της τάξεως των 15W.. Όχι τίποτα το ιδιαίτερο αλλά κάτι είναι και αυτό :D..  Αυτά βέβαια στις μεγάλες εντάσεις, οπότε σε bedroom levels, αυτό δεν μας ενδιάφέρει σαν κιθαρίστες..

    P.S. Ο Jezus είναι όντως μεγάλος γνώστης..
  • #9 από Evangelos 123 στις 23 Nov 2007
  • οπότε ένας οποιοσδήποτε τελικό με ένα συνηθισμένο εύρος συχνοτήτων 10Hz - 40~50Khz είναι ικανός να ανταποκριθεί άριστα σε οτι έχει να κάνει με την κιθάρα!
    Δεν αναφέρομαι στο αν είναι καλός ή όχι αλλά καθαρά τεχνικά!!!

    Το headroom δεν έχω καταλάβει καλά τι είναι!Ηχητικά το διακρίνω άνετα παίζοντας σε έναν λαμπάτο(το ακούω σαν ζωντάνια) αλλά δεν μπορώ ακόμη να καταλάβω τι είναι!!!   ???

    http://en.wikipedia.org/wiki/Headroom

    το headroom εμφανίζεται από τα 100db και πάνω?
    τελικά ιδανικός ενισχυτής ποιός είναι?(στην ηλεκτρονική) !δεν μας αφορά μόνο το κέρδος?ή και το κέρδος περιλαμβάνει τα db?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_quality_measurement
  • #10 από faser στις 23 Nov 2007
  • Βαγγέλη, κοίταξε να δεις..

    Το headroom σαν όρος ηχοληψίας διαφέρει ελαφρά από τον όρο που "μπακάλικα" χρησιμοποιούμε για τους ενισχυτές.. Όταν λέμε ότι ο Α ενισχυτής έχει περισσότερο headroom από τον Β εννοούμε ότι αν και οι 2 ενισχυτές είναι 100W και έχουν ποτενσιόμετρο έντασης με κλίμακα του 10, ο Α μπορεί να πάει μέχρι το 8 χωρίς να παραμορφώσει (clipping) ενώ ο Β μπορεί να πάει μέχρι 6.. Δεν έχει να κάνει με την "ζωντάνια" που αναφέρεις ;)..

    Στην ηχοληψία τώρα, το headroom μετριέται με db.. An έχεις ένα σύστημα το οποίο μπορεί να αποδώσει μέχρι 120db ένταση αλλά μετά θα αρχίσει να εμφανίζει clipping τότε πρέπει να υπολογίσεις πόσο headroom θα χρειαστείς για ένα live.. Ας υποθέσουμε ότι είσαι ο κιθαρίστας-ηχολήπτης ενός συγκροτήματος και αύριο το βράδυ έχεις live.. Αύριο απογευματάκι πηγαίνεις να τσεκάρεις το ηχοσύστημα του club αλλά δεν έχεις χρόνο για να κάνεις soundcheck (βλέπεις προέχουν οι θαυμάστριες, τα αυτόγραφα και τέτοια :D).. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να βάλεις ένα μέσο επίπεδο έντασης ας πούμε 100db γιατί φοβάσαι ότι στα "άγρια" σημεία η ένταση της μπάντας σου θα ανέβει και ίσως περάσει τα 120db και επομένως το σύστημα μπουκώσει.. Αν το ρεπερτόριο σου δεν περιλαμβάνει "δυνατά" σημεία μπορούσες κάλιστα να βάλεις την ένταση του ηχοσυστήματος στα 120db.. Τελικά αποφασίζεις να βάλεις μέση ένταση 100db.. Tελειώνει η συναυλία αλλά το συγκρότημα δεν έφτασε ποτέ τα 120db, όλα πήγαν καλά, το σύστημα δεν μπούκωσε κ.λπ. Το headroom σου επομένως ήταν 20db.. Δηλαδή το "περιθώριο" που άφησες στο σύστημα ήταν 20db για τυχόν αυξήσεις του ήχου λόγω "άγριων" σημείων..

    Ελπίζω να έλυσα την απορία σου..   
  • #11 από Evangelos 123 στις 23 Nov 2007
  • μου άρεσε τρελά η απάντηση και την κρατάω!
    ήταν αρκετά κιθαριστική!!!!   :o    ;D
  • #12 από Gabriel6th στις 23 Nov 2007
  • Πάντως σε γενικές γραμμές, ένας καλός hi fi ενισχυτής δεν κάνει για κιθάρα. Και ένας καλός τελικός για κιθάρα δεν κάνει για hi fi. Στη μία περίπτωση θέλουμε απόλυτη πιστότητα και γραμμική απόκριση, στην άλλη θέλουμε χρώμα και επιρροή στον ήχο.
  • #13 από gdevelek στις 23 Nov 2007
  • τελικά νομίζω ότι έχω αρχίσει να κινούμε σε σωστά μονοπάτια όσον αφορά τον ήχο!!!

    το καλό με τους ενισχυτές αυτούς είναι ότι με λιγότερο από 80-100Ε έχεις ένα πολύ μικρό και δυνατό τελικό!
    τώρα δεν ξέρω τι παίζει με την τροφοδοσία, δηλαδή τι τροφοδοτικό χρειάζομαι σε περίπτωση που τον χρησιμοποιήσω στο σπίτι και όχι φυσικά στο αυτοκίνητο!

    ετοιμαζόμουνα να γράψω για τον crate powerblock που είναι αξιοπρεπής και πραγματικός ενισχυτής κιθάρας σε παρόμοια €€€ αλλά ψάχνοντας για λινκ μου φαίνεται πως έχει αποσυρθεί από την αγορά...  ο θωμάς τον έχει σαν εικόνα αλλά όχι σαν προϊόν...
  • #14 από Evangelos 123 στις 23 Nov 2007
  • τον crate powerblock τον πουλάει ένα παιδί από το forum!
    στα καταστήματα δεν θα τον βρεις, παραμόνο στα μεταχειρισμένα!
  • #15 από gdevelek στις 23 Nov 2007
  • πριν ένα χρόνο ακριβώς όπου έμπαινες στο δίκτυο σε καταστήματα τον είχαν φάτσα κάρτα

    ξαφνικά εξαφανίστηκε

    ξέρει κανείς γιατί;

    είχα διαβάσει και πολύ θετικά reviews...

    την αγγελία δεν τη βρίσκω (τουλάχιστον βάζοντας powerblock στην αναζήτηση)
  • #16 από Evangelos 123 στις 23 Nov 2007
  • #17 από Jezus στις 24 Nov 2007
  • Θενξ για τα καλα σας λογια!  :D
    Σε γενικες γραμμες αυτο που εχουμε συνηθισει να ακουμε ως φυσιολογικο ηχο κιθαρας εκτεινετε μεχρι περιπου 5 kHz max, και κυριως εχει να κανει πιο πολυ με την αποκριση των μεγαφωνων που χρησιμοποιουντε στους ενισχυτες ηλεκτρικης κιθαρας και οχι απολυτα με τους ενισχυτες τους ιδιους... αν δειτε διαγραμα απο Celestion, Eminence κτλ, μετα τα 6 kHz η αποκριση τους πεφτει κατακορυφα... οποτε εχουμε συνηθισει μεχρι εκει την κιθαρα, και λιγο πιο κατω βασικα... γι'αυτο και τα πολλα πριμα, ειδικα με παραμορφωση, ακουγονται αφυσικα και ενοχλητικα... η εκταση της κιθαρας πανω απο τα 6 κιλο ειναι σχεδον μηδαμηνη, λιγες συχνοτητες που κρυβονται απο την χαμηλη τους ενταση, οποτε αν πιασουμε εμεις και τις ενισχυσουμε και τις βγαλουμε μπροστα, ε... δεν ειναι και οτι πιο ομορφο, ειδικα με παραμορφωση το ξαναλεω...
    Αυτο με τις συχνοτητες... ειχα ενα CD με διαφορους ηχους, εκανα τεστ, ακουγα μεχρι σχεδον 18 κιλο, εκανα στον φαδερ, με το ζορι 16  :D φανταζομαι μετα απο τις εντασεις πο εχουν φαει τα αυτια και εγω καπου 16 θα ειμαι τωρα... στην σχολη πειραματιζομασταν και με γεννητριες συχνοτητων, αλλα δεν ειχαμε καλα ηχεια  ;D
  • #18 από Gabriel6th στις 24 Nov 2007
  • Θενξ για τα καλα σας λογια!  :D
    Σε γενικες γραμμες αυτο που εχουμε συνηθισει να ακουμε ως φυσιολογικο ηχο κιθαρας εκτεινετε μεχρι περιπου 5 kHz max, και κυριως εχει να κανει πιο πολυ με την αποκριση των μεγαφωνων που χρησιμοποιουντε στους ενισχυτες ηλεκτρικης κιθαρας και οχι απολυτα με τους ενισχυτες τους ιδιους... αν δειτε διαγραμα απο Celestion, Eminence κτλ, μετα τα 6 kHz η αποκριση τους πεφτει κατακορυφα... οποτε εχουμε συνηθισει μεχρι εκει την κιθαρα, και λιγο πιο κατω βασικα... γι'αυτο και τα πολλα πριμα, ειδικα με παραμορφωση, ακουγονται αφυσικα και ενοχλητικα... η εκταση της κιθαρας πανω απο τα 6 κιλο ειναι σχεδον μηδαμηνη, λιγες συχνοτητες που κρυβονται απο την χαμηλη τους ενταση, οποτε αν πιασουμε εμεις και τις ενισχυσουμε και τις βγαλουμε μπροστα, ε... δεν ειναι και οτι πιο ομορφο, ειδικα με παραμορφωση το ξαναλεω...
    Αυτο με τις συχνοτητες... ειχα ενα CD με διαφορους ηχους, εκανα τεστ, ακουγα μεχρι σχεδον 18 κιλο, εκανα στον φαδερ, με το ζορι 16  :D φανταζομαι μετα απο τις εντασεις πο εχουν φαει τα αυτια και εγω καπου 16 θα ειμαι τωρα... στην σχολη πειραματιζομασταν και με γεννητριες συχνοτητων, αλλα δεν ειχαμε καλα ηχεια  ;D

    Πάντως από 30 κύκλους και κάτω δε χρειάζεται να ακούς. Τα νιώθεις στο στομάχι...
  • #19 από Jezus στις 24 Nov 2007
  • Παράθεση
    Στο ebay γράφοντας car amplifier βγαίνει μια σειρά σελίδων με mosfet ενισχυτές!
    κάνει ένας τέτοιος ενισχυτής για κιθάρα?

    Επισης
    Nαι, μπορεις να τον χρησιμοποιησεις με τον ιδιο τροπο που θα χρησιμοποιουσες εναν crate power-block π.χ., αλλα μην περιμενεις κατι καλυτερο για την κιθαρα στον ηχο απο εναν αλλο τελικο ενισχυτη!
    Θα χρειαστις ομως εναν μετασχηματιστη απο 220 βολτ σε 12-14 βολτ συνεχες, που να μπορει να δωσει καποια αμπερ (αναλογα παντα με τις απαιτησεις του τελικου)

    Παράθεση
    3) την λειτουργία των υψιπερατών και χαμηλοπερατών φίλτρων και από ποιες συχνότητες και μετά δουλεύει σε τέτοιους ενισχυτές!
    4) μια ακόμη απορία που έχω είναι "αν χρησιμοποιούμε κάποιο εφέ όπως το pod και το συνδέσουμε σε κάποιο ενισχυτή θα έχει πολύ μεγάλη διαφορά αν αυτός ο ενισχυτής είναι hi-fi ή ένας λαμπάτος/τρατζιστορικός ειδικά για κιθάρα? "
    5) ...αν η κιθάρα έχει συγκεκριμένο εύρος και πάρουμε τελικό ενισχυτή που να ενισχύει ομοιόμορφα όλες αυτές τις συχνότητες τότε δεν είμαστε οκ? (το λέω ώστε να πάρω κάτι τέτοιο και να βάλω το pod)

    Συνηθως δεν νομιζω οτι υπαρχουν τετοια φιλτρα, εκτος καποιων περιπτωσεων... δεν ενοεις το ΕQ, alla high-/low-pass φιλτρα αν καταλαβα καλα.
    Οσον αφορα τον ενισχυτη, εξαρταται... ποντ κτλ βγαζουν πιο hot σημα απο αυτο που δεχονται οι hi-fi ενισχυτες, οποτε ενας τελικος για κιθαρα θα εκανε πιο καλη δουλεια, μιας και ειναι σχεδιασμενος για τη συγκεκριμενη λειτουργια... ενας ΡΑ τελικος ομως ισως να εκανε εξισου καλα την ιδια δουλεια!
    Τελος, αν εχεις δυνατοτητα για μεγαλυτερο ευρος συχνοτητων, και ας μην υπαρχουν ιδιαιτερα στην κιθαρα, θα εχεις αυτο το αποτελεσμα που ειπες για το headroom, δηλαδη οτι φαινεται σαν να "αναπνεει" ο ηχος... ευκολα το καταλαβαινεις αν ακουσεις δυο ιδια ηχεια με παρομοια τουιτερ, το ενα να ανεβαινει μεχρι 18 κιλο και το αλλο π.χ. μεχρι 24 κιλο... παρ'οτι δεν ακους τοσο ψηλα (η δεν το αντιλαμβανεσαι τελος παντων), το δευτερο θα σου ακουγεται να εχει περισοτερο "αερα", διαυγεια κτλ...
    Αλλα οπως ειπαμε πιο πανω στην κιθαρα δεν ισχυουν απολυτα ολα αυτα (οχι στην ηλακτρικη τουλαχιστον, ακουστικη ειναι αλλη υποθεση)
  • #20 από Evangelos 123 στις 24 Nov 2007
  • πολύ καλά! αν ήξερα 2 πράγματα τώρα έμαθα άλλα 2 και ίσως παραπάνω!thanx όλους!
Σελίδες: