1
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: αριστεροχειρας..
« στις: 16/02/14, 19:06 »Συμφωνούμε 100% φίλε Απόλλων.
ΠΑΝΤΑ πρέπει να υπάρχει ευελιξία, γιατί κανένα παιδί δεν είναι ίδιο με το άλλο. Και ΠΑΝΤΑ ένας δάσκαλος πρέπει να προσπαθεί να βρεί τρόπους ώστε το παιδί να κάνει αυτά που πρέπει μεν, προσαρμοσμένα όμως στις δικές του ανάγκες και ιδιαιτερότητες δε.. Και αυτές οι ιδιαιτερότητες σε κάθε παιδί είναι απείρως περισσότερες και ενίοτε απείρως σημαντικότερες απο το αν ένα παιδί γράφει με το αριστερό χέρι. Μέχρι στιγμής πάντως δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα με αριστερόχειρο παιδί που να παίζει με δεξιόχειρη στάση. Δεν αποκλείω τίποτα όμως. ΑΝ εμφανιστεί κάποτε σε εμένα ένα αριστερόχειρο παιδί που δε θα μπορεί σε καμμία περίπτωση να κρατήσει την κιθάρα σε δεξιόχειρη στάση, τότε θα επανεξετάσω το ζήτημα...
Πάντως, εχθές που είχαμε εξετάσεις σε άνα απο τα ωδεία που διδάσκω, έδωσε εξετάσεις στα drums ένα παιδί το οποίο είναι αριστερόχειρας και έπαιζε με αριστερόχειρο στήσιμο στο drum set. Επηρεασμένος εγώ απο τη συζήτηση που κάνουμε εδώ, ρώτησα το δάσκαλό του αν υπάρχει πρόβλημα στο μάθημα και μου απάντησε: "Το παιδί δε δείχνει να έχει πρόβλημα. Εγώ όμως ως δάσκαλος έχω τεράστιο πρόβλημα!! Κάθε φορά που πηγαίνω πίσω απο το drum set για να του δείξω κάτι, είναι σα να ανεβαίνω βουνό γιατί θα πρέπει για να με καταλάβει το παιδί να παίξω σαν αριστερόχειρας ενώ δεν είμαι"!! Βεβαίως δεν ήταν επιλογή του δασκάλου του το αριστερόχειρο στήσιμο στο drum set.. ήταν επιλογή προηγούμενου δασκάλου του παιδιού (ο οποίος αν θυμάμαι καλά ήταν αμφίχειρας)..
Πάντως δυσκολία υπάρχει. Και αν ένας καθηγητής τυμπάνων μπορεί να ξεπεράσει (έστω και πολύ δύσκολα) μέχρις ενός σημείου αυτό το πρόβλημα, ΠΩΣ θα το ξεπεράσει ο κιθαρίστας και δη ο κλασικός που στο ένα του χέρι έχει και νύχια τα οποία δυστυχώς δεν μεταφέρονται απο το ένα χέρι στο άλλο;
Στο σημειο αυτο εγω πλεον θα συμφωνησω μαζι σου.Ανελυσες πολυ εκτενως το θεμα και ομολογω να πω οτι μεχρι να καταλαβω την συνολικη εικονα που ηθελες να περιγραψεις,εγω ειχα καταλαβα αλλα.Να μην ξεχναμε οτι ο γραπτος λογος ειναι περιορισμενος,οποτε σαφως αν ειχα την ευκαιρια να συνομιλησω μαζι σου απο κοντα θα ειχαμε βγαλει ακρη.
Εγω ειχα καταλαβει λοιπον οτι εισαι αρνητικος στο να προσαρμοστεις στις αναγκες ενος αριστεροχειρα και οτι θεωρουσες αποκλειστικα οτι πρεπει να διδασκεις με το δεξιοχειρο συστημα.Εγω δεν ειμαι δασκαλος.Εσυ οπως εφερες και το παραδειγμα με το κοριτσακι,ειπες οτι εχει πετυχει η "αναστροφη" χωρις προβληματα,ωστοσο προφανως αντιλαμβανομαστε και οι δυο οτι ενα συστημα διδασκαλιας ακομα και εαν εχει ενα μεγαλο ποσοστο επιτυχιας σιγουρα μπορει κ να μην κανει και για μια μειοψηφια οπως π.χ. καποιοι(οχι ολοι) αριστεροχειρες.Απο την στιγμη ομως που ενας δασκαλος εχει εστω στο πισω μερος του κεφαλιου να δοκιμασει κ κατι διαφορετικο για εναν πιο "δυσκολο" μαθητη(καλη ωρα οπως εγω),εγω προσωπικα θεωρω οτι ειναι σωστος και ανοιχτομυαλος.
Εγω ας πουμε,ειχα δοκιμασει την προσεγγιση του δεξιοχειρα και ενιωσα καταπιεσμενος.Ειχα πολυ χαλια ψυχολογια.Οταν ομως ο δασκαλος μου εβαλε την κιθαρα κανονικα(μιλαω παντα κανονικα συμφωνα με τον αριστεροχειρο τροπο) τοτε αισθανθηκα καλα και αποφασισα να μαθω να παιζω.Ωστοσο μια παραμετρος διαφορετικη σε μενα ειναι οτι ημουν ηδη 15 χρονων.Αν ημουν παιδι δεν ξερω ακριβως πως θα προσεγγιζα το ολο θεμα.Θα εξαρτιοταν πολυ απο το πως θα με προσεγγιζε και ο δασκαλος,αλλα και απο το πως θα το αντιμετωπιζα εγω.Γιατι ενα παιδι μπορει να ζοριστει να διαβαζει ας πουμε τις μουσικες αναποδα,υπαρχει ομως και μια πιθανοτητα να ζοριστει προσπαθωντας να παιξει με το σε εισαγωγικα παντα αδυναμο χερι του.Ομως γενικα περαν της δυσκολιας των μουσικων οργανων δεν μπορω να πω οτι εχω μετανιωσει ποτε για την επιλογη μου.Οπως και να το κανεις,οταν ερθει η ωρα για εναν αριστεροχειρα να μαθει να παιζει μουσικη και πρεπει να διαλεξει μεθοδο,οτι και να διαλεξει θα εχει θετικα και αρνητικα.Οποτε ο καθενας τα ζυγιζει και επιλεγει.
Επισης στο θεμα που αναφερε ο Απολλων για τις ταμπλατουρες και γω το ιδιο προβλημα αντιμετωπιζα.Παντα τις διαβαζα αναποδα και επρεπε να τις αντιστρεψω στο μυαλο μου για να τις διαβασω.