76
Άνθρωπος και ζωή / Απ: Οδηγίες για την ίδρυση Κρυφού Σχολείου
« στις: 15/03/07, 01:37 »
Εγώ θα συμφωνήσω με τον Witchking. Γενικά νομίζω ότι τοποθετήσεις του τύπου φταίει ο εκπαιδευτικός που δεν το έκανε ενδιαφέρον (Freemind) ή ότι ο εκπαιδευτικός ξέρει τρόπους να ξυπνά το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση (gallinule) είναι λίγο ουτοπικές και ίσως λίγο ρομαντικές. Δεν μιλάμε για μία ιδανική κοινωνία με ένα ιδανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Μιλάμε για μια κοινωνία η οποία έχει αρχίσει να απαξιώνει την αξία της ακαδημαϊκής γνώσης και (ακόμα και την αξία των γνώσεων που μπορεί να πάρει το παιδί στο Λύκειο). Το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί σε τελείως "πρακτικά" και μονοδιάστατα ζητήματα γνώσεων (π.χ. την να την κάνεις την γεωμετρία; πρόσθεση αφαίρεση σου χρειάζεται για να "βγεις" στη ζωή και διάφορα άλλα ευτράπελα) ίσως και λόγω τις αυξημένης οικονομικής ανασφάλειας.
Από την άλλη το ισχυρότερο μέσο μετάδοσης πληροφορίας και απόσπασης της προσοχής είναι η εικόνα. Ποια μέσα έχει σήμερα ένας παιδαγωγός για να ανταγωνιστεί την τηλεόραση στο της θέμα καλλιέργειας στάσεων του παιδιού απέναντι στη γνώση και στα άλλα παιδιά. Ο παιδαγωγός δεν έχει σχεδόν κανένα εποπτικό μέσο (άντε ένα μαυροπίνακα και καμιά διαφάνεια). Τα παιδιά μαθαίνουν φυσική από την τηλεόραση (Το ξύλο δεν επιπλέει στο νερό γιατί στο βυθό του μπικίνι (Μπομπ σφουγγαράκης) οι ξύλινες βάρκες κάνουν ελεύθερη πτώση). Και δεν λέω να καταργηθεί η τηλεόραση αλλά τουλάχιστον ας ακολουθήσουμε τις μεθόδους της και ας κάνουμε τη γνώση πιο ελκυστική-αλλιώς την κάτσαμε την βάρκα.
Ίσως θα έπρεπε να γίνει μια εκστρατεία ενημέρωσης προς αρκετούς γονείς οι οποίοι συνειδητά και μη απαξιώνουν τη σχολική και μετέπειτα γνώση. Ίσως θα έπρεπε κάποιος να τους μιλήσει και να τους εξηγήσει επιστημονικά ότι τα παιδιά δεν καταγράφουν απλά πληροφορίες όταν μαθαίνουν κάτι στο σχολείο, αλλά χτίζουν την προσωπικότητά τους, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να υπάρχουν μαζί με άλλους, αναπτύσσουν τμήματα του εγκεφάλου τους και εξοικειώνονται με συλλογισμού-διαδικασίες (επαγωγική, παραγωγική, αναλυτικοσυνθετική, φαντασία), γίνονται εξυπνότερα, γίνονται περισσότερα ικανά να νιώσουν ευτυχισμένα. Και αυτά δεν είναι ουτοπικά. Είναι ρόλοι και αποτελέσματα της μάθησης επιστημονικά διαπιστωμένοι.
Από την άλλη το ισχυρότερο μέσο μετάδοσης πληροφορίας και απόσπασης της προσοχής είναι η εικόνα. Ποια μέσα έχει σήμερα ένας παιδαγωγός για να ανταγωνιστεί την τηλεόραση στο της θέμα καλλιέργειας στάσεων του παιδιού απέναντι στη γνώση και στα άλλα παιδιά. Ο παιδαγωγός δεν έχει σχεδόν κανένα εποπτικό μέσο (άντε ένα μαυροπίνακα και καμιά διαφάνεια). Τα παιδιά μαθαίνουν φυσική από την τηλεόραση (Το ξύλο δεν επιπλέει στο νερό γιατί στο βυθό του μπικίνι (Μπομπ σφουγγαράκης) οι ξύλινες βάρκες κάνουν ελεύθερη πτώση). Και δεν λέω να καταργηθεί η τηλεόραση αλλά τουλάχιστον ας ακολουθήσουμε τις μεθόδους της και ας κάνουμε τη γνώση πιο ελκυστική-αλλιώς την κάτσαμε την βάρκα.
Ίσως θα έπρεπε να γίνει μια εκστρατεία ενημέρωσης προς αρκετούς γονείς οι οποίοι συνειδητά και μη απαξιώνουν τη σχολική και μετέπειτα γνώση. Ίσως θα έπρεπε κάποιος να τους μιλήσει και να τους εξηγήσει επιστημονικά ότι τα παιδιά δεν καταγράφουν απλά πληροφορίες όταν μαθαίνουν κάτι στο σχολείο, αλλά χτίζουν την προσωπικότητά τους, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να υπάρχουν μαζί με άλλους, αναπτύσσουν τμήματα του εγκεφάλου τους και εξοικειώνονται με συλλογισμού-διαδικασίες (επαγωγική, παραγωγική, αναλυτικοσυνθετική, φαντασία), γίνονται εξυπνότερα, γίνονται περισσότερα ικανά να νιώσουν ευτυχισμένα. Και αυτά δεν είναι ουτοπικά. Είναι ρόλοι και αποτελέσματα της μάθησης επιστημονικά διαπιστωμένοι.