Αποστολέας Θέμα: Interstellar: Ερώτηση/παρατήρηση σχετικά με την μουσική  (Αναγνώστηκε 12917 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος guitalele

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Καλησπέρα!


Φαντάζομαι πολλοί από εσάς (όπως και εγώ) είδαν το Interstellar του Cristophen Nolan με μουσική του Hans Zimmer που βγήκε αυτές τις μέρες.


Δεν θέλω να αναλύσω το αν μου άρεσε η όχι (Spoiler: μου άρεσε ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολύ). Αυτό που θα 'θελα να συζητήσω μαζί σας είναι μία παρατήρηση που έκανα όσο έβλεπα την ταινία.


Προειδοποιώ ότι ίσως υπάρξουν κάποια Spoilers για την ταινία, γι αυτό αν δεν την είδε κάποιος καλύτερα να την δει και μετά να διαβάσει το post μου.  :up


Αυτό που παρατήρησα λοιπόν είναι ότι όταν ακούγαμε την μουσική που θύμιζε τον χτύπο του ρολογιού ο ρυθμός ήταν στα 60bpm. Έβγαλα το ρολόι μου στον κινηματογράφο και το μέτρησα, μου φάνηκε just.


Αυτό συνεχίστηκε και στην υπόλοιπη ταινία ο ρυθμός ήταν στα 60bpm όσο δηλαδή ένα Γήινο δευτερόλεπτο. Λέω Γήινο γιατί όπως αναφέρθηκε και πολλές φορές στην ταινία και για όσους ασχολούνται λίγο με αστρονομία-φυσική, η Θεωρία της Σχετικότητας του Άινσταϊν η οποία λέει ότι η βαρύτητα καμπυλώνει τον χρόνο (με πολύ απλά λόγια). Άρα αλλιώς μετράει ο χρόνος στην Γη αλλιώς σε ένα σύστημα με μεγαλύτερη, μικρότερη βαρύτητα. Το δευτερόλεπτο δηλαδή διαρκεί διαφορετικό χρόνο εδώ απ' ότι π.χ. στον Κρόνο. Στην ταινία ακουγόταν συνέχεια το τέμπο των 60bpm (του Γήινου δευτερολέπτου) και το συνδύασα ως μία ανάμνηση της Γης στην ταινία, όταν ο πρωταγωνιστής και η ομάδα βρίσκονταν σε άλλα πλανητικά και μη συστήματα με άλλη βαρύτητα άρα και με άλλη εμπειρία του χρόνου. Αν και τα δευτερόλεπτα σε εκείνα τα συστήματα ήταν μικρότερα-μεγαλύτερα στην μουσική εξακολουθούσαν σταθερά τα 60 Γήινα bpm.


Αυτό όμως άλλαξε την στιγμή που ο πρωταγωνιστής μπήκε στον 5-διάστατο χώρο. Εκεί το τέμπο αλλοιώθηκε. Προσωπικά το προσδίδω στο ότι εκεί στις 5 διαστάσεις το δευτερόλεπτο μας ήταν αδιάφορο, δεν είχε σημασία και ίσως γι αυτό και η αλλαγή του τέμπο. Και ήταν και δεν ήταν στην Γη εκείνη τη στιγμή άρα δεν μας ένοιαζε σε πιο χωροχρονικό συνεχές βρίσκονταν.


Μπορεί βέβαια να το υπερ-αναλύω, να 'ναι όλα αυτά στο μυαλό μου, αλλά μιας και είναι το αντικείμενο που σπουδάζω προσπαθώ πάντα να μπω στο μυαλό του συνθέτη και να καταλάβω πώς σκέφτεται...


Εσείς τι γνώμη έχετε για αυτό; Πιστεύετε ότι θα μπρούσε να κρύβεται κάτι τέτοιο πίσω από την σύνδεση της ιστορίας και της μουσικής ή λέτε να 'ναι τελείως τυχαίο;
« Τελευταία τροποποίηση: 13/11/14, 12:28 από jmiliad »

Αποσυνδεδεμένος Korgy

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1442
  • Φύλο: Άντρας
  • Q the Filters 2 the F##k!!
    • Skype - korgy-
    • Προφίλ
    • το φάρμακο της περιέργειας..
τίποτα δεν είναι τυχαίο, ειδικα για παραγωγή τέτοιου βεληνεκούς  ;D
Ο μουσικος-καυστήρας   . Ότι αφορά ήχο ,αγορά,πρόβα και ηχογραφήσεις εδώ είμαστε!
http://www.myspace.com/korgyatopon  -> project recording studio for the open minded ears <-

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10369
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Χεχε, μ'αρέσουν οι αναλύσεις, κάνουν το μυαλό να παίρνει στροφές... Σε ταινίες όπως The lost highway, Memento, The butterfly effect, ακόμα και The Matrix (άραγε υπάρχω πραγματικά; κλπ). Κι εγώ φαντάζομαι (και ελπίζω ότι) δεν είναι τυχαίο... $165Μ ξόδεψαν άλλωστε... :P
Αναρωτιόμουν αν θα ήταν καλή ιδέα να δω αυτό το blockbuster (γιατί γενικά υπάρχουν πολλά blockbuster του ποπού) αλλά μου κέντρισες το ενδιαφέρον και θα πάω να το δω.

Αποσυνδεδεμένος guitalele

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
τίποτα δεν είναι τυχαίο, ειδικα για παραγωγή τέτοιου βεληνεκούς  ;D


Λες ε; Σε ένα private group στο facebook για συνθέτες ένας μου πε ότι απλά θα ξέχασε τον μετρονόμο στο 120 γιατί στα περισσότερα DAW είναι εκεί ρυθμισμένος απ' το default :P


Καλά, εγώ προσωπικά πιστεύω είπε μεγάλη κουταμάρα, και του το 'πα κιόλας.. Ακυρώνεται αυτό μόνο και μόνο που υπάρχουν ρυθμικές μεταβολές κατά τη διάρκεια της ταινίας...


Χεχε, μ'αρέσουν οι αναλύσεις, κάνουν το μυαλό να παίρνει στροφές... Σε ταινίες όπως The lost highway, Memento, The butterfly effect, ακόμα και The Matrix (άραγε υπάρχω πραγματικά; κλπ). Κι εγώ φαντάζομαι (και ελπίζω ότι) δεν είναι τυχαίο... $165Μ ξόδεψαν άλλωστε... :P
Αναρωτιόμουν αν θα ήταν καλή ιδέα να δω αυτό το blockbuster (γιατί γενικά υπάρχουν πολλά blockbuster του ποπού) αλλά μου κέντρισες το ενδιαφέρον και θα πάω να το δω.


Βραζίλη, όπως και να 'χει είναι μία ταινία που επιβάλλεται να την δεις στον κινηματογράφο μόνο και μόνο για να απολαύσεις τα CGI. Ξέρεις, πήραν ομάδα αστροφυσικών για να τα φτιάξουν, και κατάφεραν να δημιουργήσουν την πιο πιστή απεικόνιση μαύρης τρύπας που υπάρχει. Η ταινία τείνει να φύγει δηλαδή από την κατηγορία της επιστημονικής φαντασίας και να γίνει επιστημονική... σκέτο.


Έλα να μας πεις εντυπώσεις όταν την δεις, προσπάθησε να παρατηρήσεις και αυτό που είπα πιο πάνω ;) :)

Αποσυνδεδεμένος Archangel

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 379
  • Φύλο: Άντρας
  • I've... seen things you people wouldn't believe...
    • Προφίλ
 Επίσης δεν θα σχολιάσω την ταινία σαν ταινία καθώς θα χρειαστεί να είμαι κομματάκι πιο σκληρός απέναντι της…  ::) όχι τόσο στην εκτέλεση της όσο στο κομμάτι της ιστορίας και των όσων προσπάθησε να πει… καταλήγοντας εκεί που κατέληξε… (δλδ ένα μελό με σοφιστείες περί αγάπης που υπερβαίνει διαστάσεις και λοιπά εμπόδια)…  ::)
 
Η παρατήρηση για την μουσική που έγινε ήταν καταπληκτική «when coincidence seems tooconvenient, Iprefertocallitfate» όπως λέει και ο Κάιν…  Ωστόσο 2 μικρά πραγματάκια…
 
1) αν κάποιος πραγματικά ψάχνει για patterns τότε αρχίζει και να τα βρίσκει (σε ό,τι πιο απίθανο μπορεί να ψάξει).
 
2)  σχετικά με την μουσική της ταινίας (όχι τπτ άλλο απλά το διάβαζα σήμερα το πρωί) :
«Composer Hans Zimmer was instructed by Christopher Nolan to make a unique score: "It's time to reinvent. The endless string [ostinatos] need to go by the wayside, the big drums are probably in the bin." Nolan did not provide Zimmer a script or any plot details for writing music for the film and instead gave the composer "one page of text" that "had more to do with [Zimmer's] story than the plot of the movie".»
Οπότε μάλλον ευτυχής σύμπτωση μου φαντάζει παρά κάτι ηθελημένο… ωστόσο ποτέ δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος !!! ;D
 
 
Be(a)st Wishes & Bloody Kisses...


Αποσυνδεδεμένος guitalele

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Επίσης δεν θα σχολιάσω την ταινία σαν ταινία καθώς θα χρειαστεί να είμαι κομματάκι πιο σκληρός απέναντι της…  ::) όχι τόσο στην εκτέλεση της όσο στο κομμάτι της ιστορίας και των όσων προσπάθησε να πει… καταλήγοντας εκεί που κατέληξε… (δλδ ένα μελό με σοφιστείες περί αγάπης που υπερβαίνει διαστάσεις και λοιπά εμπόδια)…  ::)
 
Η παρατήρηση για την μουσική που έγινε ήταν καταπληκτική «when coincidence seems tooconvenient, Iprefertocallitfate» όπως λέει και ο Κάιν…  Ωστόσο 2 μικρά πραγματάκια…
 
1) αν κάποιος πραγματικά ψάχνει για patterns τότε αρχίζει και να τα βρίσκει (σε ό,τι πιο απίθανο μπορεί να ψάξει).
 
2)  σχετικά με την μουσική της ταινίας (όχι τπτ άλλο απλά το διάβαζα σήμερα το πρωί) :
«Composer Hans Zimmer was instructed by Christopher Nolan to make a unique score: "It's time to reinvent. The endless string [ostinatos] need to go by the wayside, the big drums are probably in the bin." Nolan did not provide Zimmer a script or any plot details for writing music for the film and instead gave the composer "one page of text" that "had more to do with [Zimmer's] story than the plot of the movie".»
Οπότε μάλλον ευτυχής σύμπτωση μου φαντάζει παρά κάτι ηθελημένο… ωστόσο ποτέ δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος !!! ;D



@Archangel σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες.


Ίσως να ναι και αυτό που είπες, ότι ψάχνω υπερβολικά για patterns και βρήκα ένα.


Πάντως ο Zimmer έγραψε ένα μικρό κομμάτι, το βασικό θέμα μόνο πριν μάθει το script. Δεν είναι απίθανο να προσάρμοσε το tempo για να κάνει αυτό που έκανε.  ??? ::)

Αποσυνδεδεμένος Archangel

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 379
  • Φύλο: Άντρας
  • I've... seen things you people wouldn't believe...
    • Προφίλ
 Και φυσικά δεν είναι απίθανο… εικάζω πως ίσως να είναι και το πιθανότερο καθώς από την αρχή της, η ταινία σε προϊδεάζει για το τί θα συμβεί… γιατί να μην το κάνει και σε ένα ακόμα επίπεδο, αυτού της μουσικής ;
 
Δαγκώνομαι για να μην αποκαλύψω περισσότερα πράγματα για την υπόθεση αλλά  ειλικρινά δεν βλέπω για πιο λόγο γίνεται λόγος για πρωτοτυπία… στο διάλλειμα τα ¾ της παρέας είχαν προβλέψει το τέλος και το ¼ έπεσε μέσα 100%... λίγο φαντασία να έχεις, λίγα κόμιξ να έχεις διαβάσει και μια στάλα science bubble να κατέχεις και δεν αργείς να δεις που το πάει…
 
Be(a)st Wishes & Bloody Kisses...


Αποσυνδεδεμένος guitalele

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 212
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Και φυσικά δεν είναι απίθανο… εικάζω πως ίσως να είναι και το πιθανότερο καθώς από την αρχή της, η ταινία σε προϊδεάζει για το τί θα συμβεί… γιατί να μην το κάνει και σε ένα ακόμα επίπεδο, αυτού της μουσικής ;
 
Δαγκώνομαι για να μην αποκαλύψω περισσότερα πράγματα για την υπόθεση αλλά  ειλικρινά δεν βλέπω για πιο λόγο γίνεται λόγος για πρωτοτυπία… στο διάλλειμα τα ¾ της παρέας είχαν προβλέψει το τέλος και το ¼ έπεσε μέσα 100%... λίγο φαντασία να έχεις, λίγα κόμιξ να έχεις διαβάσει και μια στάλα science bubble να κατέχεις και δεν αργείς να δεις που το πάει…


SPOILERS ALERT


Είχε πρωτοτυπία, δεν υπάρχει αμφιβολία γι αυτό, μόνο και μόνο τα CGI ήταν από μόνα τους πρωτοτυπία.


Δηλαδή προβλέψατε ότι θα έμπαινε σε αυτόν τον 5διάστατο χώρο και θα επικοινωνούσε με την κόρη του παρεμβαίνοντας στον χωρόχρονο;  :o

Αποσυνδεδεμένος Archangel

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 379
  • Φύλο: Άντρας
  • I've... seen things you people wouldn't believe...
    • Προφίλ
Δηλαδή προβλέψατε ότι θα έμπαινε σε αυτόν τον 5διάστατο χώρο και θα επικοινωνούσε με την κόρη του παρεμβαίνοντας στον χωρόχρονο;  :o

Αχαχαχαχαχαχα... νομίζω το σκότωσες για κάποιον που ήθελε να το δει και δεν ήξερε τι ακριβώς θα συμβεί…  ;D ;D ;D

Πέρα από την πλάκα όμως (και με εξαίρεση τις γυναίκες τις παρέας οι οποίες είχαν θέματα για την κατανόηση της καμπυλότητας του χρόνου και την ύπαρξη διαστάσεων (let alone more than 3 or 4)) είχαμε καταλήξει όλοι πως σίγουρα ο Μακόναχι με τον Α ή Β τρόπο
θα έμπαινε σε κάποια χωροχρονική λούπα που θα τον έφερε σε κάποια άλλη στιγμή της ταινίας ενώ ένα 4ος φίλος ήταν σίγουρος πως το «φάντασμα» ήταν ο Μακόναχι… και πώς μάλλον αυτός έστελνε τα μηνύματα… 

Βέβαια προς τιμή της ταινίας ήταν από τις ελάχιστες φορές που δεν θεώρησα ανόητο το χωροχρονικό παράδοξο (για την ακρίβεια παρουσιάστηκε πανέμορφα) και το γεγονός πως ο Μακόναχι πειράζει τις “χορδές” (θεωρία χορδών και κβαντική φυσική) για να επηρεάσει το παρελθόν αντί  να εμφανιστεί μέσα από κάποια πύλη στην κόρη του και βολικά να εκθέσει την σπουδαιότητα της επικείμενης επιστημονικής ανακάλυψης της, συνυπολογίζεται στα + του Νόλαν.

Βέβαια (δις) η ταινία δεν είναι 2001, δεν θα γίνει ποτέ 2001, και παρά τις οποίες αναφορές κάνει ο Νόλαν (νομίζω στα αρχαία ελληνικά ονομάζεται homage) δεν αποκτά αυτή σκοτεινή σοβαρότητα, επισημότητα και οριστικότητα  που έδινε το «Κοσμικό Παιδί» του 2001… δεν ξέρω… αυτό νιώθω εγώ τουλάχιστον… 

Είχε πρωτοτυπία, δεν υπάρχει αμφιβολία γι αυτό, μόνο και μόνο τα CGI ήταν από μόνα τους πρωτοτυπία.

...έδωσαν κάποια αρκετά δολάρια για την δημιουργία (λένε) λογισμικού που θα προσομίαζε μια μαύρη τρύπα καθώς και την σκουλικότρυπα... απο αυτό μόνο και μόνο καταλαβένεις  :-\ (κόστος ταινίας σχεδόν 1.000.000 δολάρια ανα λεπτό - οπότε πραγματικά go figure)...

σε αναμονή τώρα των Horns, Fury και φυσικά του Jupiter Ascending (που μακάρι να μην είναι cheese fest)....
« Τελευταία τροποποίηση: 14/11/14, 10:24 από Archangel »
Be(a)st Wishes & Bloody Kisses...


Αποσυνδεδεμένος Kosthrash

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1589
  • Φύλο: Άντρας
  • Guitarholic
    • Προφίλ
Μετα απο πολυ καιρο ξαναειδα την ταινια σε περιβαλλον πιο ησυχο (σπιτι) σε σχεση με τον κινηματογραφο, και ετσι καταφερα να διακρινω πολλες λεπτομερειες που δεν ειχα δει με την πρωτη.


Καταρχας και εγω δεν πιστευω οτι ειναι τυχαιο το τεμπο της μουσικης. Ο Κρις Νολαν εχει ασχοληθει και στο παρελθον με τον χρονο, όπως στην ταινια "Inception", οπου ο χρονος κυλουσε διαφορετικα αναλογως του επιπεδου του υπνου των πρωταγωνιστων.


Παρολα αυτα εντοπισα μια "ατελεια" (που δεν χρειαζεται να εισαι... πυρηνικος φυσικος για να το καταλάβεις  ;D ): Στον πρώτο υποψηφιο για ζωη πλανητη που επισκεφθηκαν, η βαρυτητα ηταν 130% μεγαλύτερη της Γης (οπως ανεφεραν οι πρωταγωνιστες), παρ'ολα αυτα καταφεραν να απογειωθουν σε τροχια χρησιμοποιωντας μονο την ακατο, παρολο που στη Γη χρειαστηκαν ολοκληρο πυραυλο για να πιασουν την απαραιτητη (μικροτερη) ταχυτητα διαφυγης για να νικησουν την γηινη βαρυτητα...
« Τελευταία τροποποίηση: 26/08/15, 08:00 από Kosthrash »
Life is too short for bad tone

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
8 Απαντήσεις
4720 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 03/02/06, 21:20
από Gabriel6th
2 Απαντήσεις
2383 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/10/06, 14:21
από Πέτροc
14 Απαντήσεις
5825 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/01/09, 10:06
από adr1anos
5 Απαντήσεις
2987 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/07/09, 10:13
από tech21man
6 Απαντήσεις
2375 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/02/11, 00:53
από Gabriel6th
0 Απαντήσεις
1796 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/04/12, 20:28
από Harpwood
59 Απαντήσεις
15118 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 03/10/12, 01:14
από kbasilis
2 Απαντήσεις
12119 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/11/12, 04:10
από T@sos
7 Απαντήσεις
10837 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/07/18, 15:09
από modfori
17 Απαντήσεις
5965 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 07/05/20, 15:59
από BitCollector