Αποστολέας Θέμα: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive  (Αναγνώστηκε 5397 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Διάβαζα πρόσφατα με αρκετό ενδιαφέρον αυτό το thread από το forum του GuitarGeek σχετικά με την κατηγοριοποίηση των πεταλιών overdrive ανάλογα με το κύκλωμα (και πιο συγκεκριμένα το clipping method) που χρησιμοποιούν.

http://www.guitargeek.com/chat/stompboxes-7/basic-overdrive-circuits-pedals-based-them-92589/

Yποψιάζομαι ότι με τις περιορισμένες γνώσεις μου σε ηλεκτρονικά θέματα, μάλλον θα μπερδευτώ περισσότερο αν προσπαθήσω να εμβαθύνω στο θέμα. Θα με ενδιέφερε όμως η γνώμη των πιο ειδικών και των DIY enthusiasts του forum σχετικά με αυτήν την κατηγοριοποίηση, π.χ. αν θα έπρεπε να είναι πιο συμπυκνωμένη ή αν αντίθετα υπάρχουν άλλες κατηγορίες που δεν έχουν αναφερθεί. Επίσης, υπάρχουν κάποια ασφαλή πρακτικά συμπεράσματα που μπορούμε να εξάγουμε από αυτό το κομμάτι του κυκλώματος ως προς τη χροιά του τελικού ήχου (π.χ. πολλά αναφέρονται στο διαδίκτυο σχετικά με τoν ήχο και το drive που παράγουν τα FET σε σύγκριση με τα ICs) ή αυτό εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό και από άλλες παραμέτρους; Τέλος, για τους πιο άσχετους όπως εγώ, υπάρχει κάποιος οδηγός που να αναλύει τους διάφορους τύπους κυκλωμάτων ως προς τη χρήση τους σε κιθαριστικές εφαρμογές (ενισχυτές, πετάλια κλπ);
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος Jezus

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3522
  • Φύλο: Άντρας
  • Got G.A.S. ???
    • Προφίλ
    • www.High-Gain.com
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #1 στις: 10/02/14, 19:04 »
Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι FET σημαινει Field Effect Transistor, δηλαδη είναι ένας τύπος τρανζίστορ. Και ICs σημαινει Integrated Circuits, δηλαδή ολοκληρωμένο κύκλωμα σε ένα τσιπ, το οποίο μπορεί να περιέχει και FET, οπότε δεν είναι κάτι το διαφορετικό απαραίτητα. Απλά τα FET έχουν άλλο αποτέλεσμα απο τα PNP/NPN transistors (όταν φτάνουμε σε επίπεδα clipping κυρίως), και με τη σειρά τους άλλο αποτέλεσμα από μία απλή δίοδο.
Νομίζω στο θέμα που έβαλες καλύπτουν τα είδη overdrive, αν βάζαμε και το distortion, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ψηφιακά κυκλώματα bit crushing και άλλα παρόμοια που παραμορφώνουν το σήμα.
Got G.A.S. ?
http://old.high-gain.com/myequip.htm

My equipment

http://myspace.com/cerberarec

Join me on Myspace

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #2 στις: 03/03/14, 19:48 »
Jezus, ευχαριστώ για την απάντηση, δεν την είχα δει νωρίτερα καθώς έλειπα εδώ και μερικές μέρες. Γενικά βλέπω ότι το θέμα δεν έχει προσελκύσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αν και γενικά το forum δεν έχει πολλή κίνηση τελευταία.

Να πω ότι είναι δύο οι λόγοι για τους οποίους άρχισα να ψάχνω το συγκεκριμένο θέμα. Κατ' αρχήν προσπαθώ να δω αν υπάρχει κάποια λογική στα overdrive πετάλια που μού αρέσουν ηχητικά. Για παράδειγμα, εκ πρώτης όψεως θα έλεγα ότι τα πετάλια της πρώτης κατηγορίας (clipping diodes to ground) μού αρέσουν γενικά περισσότερο από της δεύτερης (clipping diodes in a feedback loop). Από πετάλια FET και λαμπάτα δεν έχω πολλά παραδείγματα. Το μόνο πετάλι από το οποίο έχω εμπειρία είναι το Artec Dual Booster (MOSFET) το οποίο εδώ και δύο χρόνια έχει αποδειχτεί αναντικατάστατο στην πεταλιέρα μου. Γι αυτό αναρωτιέμαι αν τελικά αυτό το κομμάτι του κυκλώματος παίζει τόσο σημαντικό ρόλο ώστε μια σχετική κατηγοριοποίηση να είναι χρήσιμη.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με ενισχυτές και όχι με πετάλια. Έχω εδώ και κάτι χρόνια έναν Fender Harvard της δεκαετίας του '80, o οποίος είναι από τους καλύτερους solid state ενισχυτές που έχω δοκιμάσει. Πριν λίγους μήνες πέτυχα στο ebay έναν Harvard II Reverb, τον οποίο αγόρασα χωρίς ιδιαίτερη σκέψη, πιστεύοντας ότι θα είναι ακόμα καλύτερος (ως πιο εξελιγμένο μοντέλο, με περισσότερα ρυθμιστικά και reverb). Δυστυχώς ο ήχος του με απογοήτευσε σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο και τελικά δεν τον κράτησα. Ψάχνοντας λίγο το θέμα σε κιθαριστικά fora φαίνεται ότι σε αντίθεση με τους ενισχυτές της δεύτερης γενιάς, οι πρώτοι Harvard δεν είχαν ΙCs (εκτός από το reverb σε όποια μοντέλα υπήρχε) αλλά ήταν FET-based (J231) και υποτίθεται ότι για αυτό το λόγο το κύκλωμά τους ήταν πιο κοντά στον ήχο και τις ιδιότητες της λάμπας. Από προσωπική εμπειρία και με τους δύο ενισχυτές, αυτό πράγματι ισχύει.

Παράλληλα απέκτησα πρόσφατα έναν άλλον, αρκετά γνωστό εδώ στην Αγγλία, MOSFET ενισχυτή: τον Award Session Sessionette 75 που επίσης με εντυπωσίασε με την ποιότητα του ήχου και την απόκρισή του. Ψάχνοντας ακόμα περισσότερο, διάβασα ότι κάποια παλιότερα μοντέλα της Peavey (Bandit και Envoy) ήταν FET-based. Αυτό δεν έχω καταφέρει να το επιβεβαιώσω, αλλά αν ισχύει σημαίνει ότι μερικοί από τους καλύτερους solid state ενισχυτές που έχω ακούσει είχαν FETs στο κύκλωμά τους. Τι ακριβώς παίζει λοιπόν με αυτό το είδος κυκλώματος και γιατί οι μουσικές του ιδιότητες είναι τόσο διαφορετικές από άλλων solid state κυκλωμάτων; Είναι απλά το γεγονός ότι το MOSFET δημιουργεί soft clipping, το οποίο στα αυτιά μου ακούγεται πιο μουσικό και γενικά πιο ευχάριστο σε σχέση με άλλα κυκλώματα; Αυτό είναι ένα βασικό ερώτημα που θα ήθελα να προσπαθήσει να απαντήσει κάποιος, επεκτεινόμενος αν γίνεται και στις ηχητικές ιδιότητες άλλων τύπων κυκλωμάτων.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #3 στις: 04/03/14, 00:13 »
Ρίξε μια ματιά εδώ, νομίζω θα σου ξεκαθαρίσει μερικά πράγματα:
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=35957.msg253624#msg253624

Ο τύπος στο ίδιο topic γράφει διάφορα, τεχνικά περισσότερα, θα καταλάβεις όμως πάνω-κάτω τι παίζεται.

Τώρα, το τελικό αποτέλεσμα του ήχου, είναι άλλη ιστορία, καθώς εμπλέκονται 65535 παράμετροι + 1 (ο ένας είναι ο ψυχολογικός και ίσως ο ποιο critical).

Πάντως -τεχνικά- μπορεί να υπάρξει κάτι σε IC που να ακούγεται καλύτερα από κάτι σε FET (αν θεωρείς ότι το IC ακούγεται χειρότερα από το FET κλπ).

Γενικά, ο κιθαριστικός ήχος είναι λίγο περίεργος, καθώς παίρνουμε ηλεκτρονικό εξοπλισμό που είναι "φτιαγμένος" για hi-fi audio και τον πουσάρουμε να αρχίσει να σπάει/παραμορφώνει/κλπ. Προφανώς και το 99% (για να μην πω το 100%) αυτού του εξοπλισμού έχει φτιαχτεί χωρίς να ενδιαφέρει κανέναν τι θα γίνει όταν παραμορφώσει· άντε ίσως να έχουν δώσει βάση στην κατασκευή σ' ένα μικρό κομμάτι στην αρχή της παραμόρφωσης. Εμείς εδώ θέλουμε να παραμορφώνει με το καλημέρα  ;D

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #4 στις: 04/03/14, 17:51 »
Ρίξε μια ματιά εδώ, νομίζω θα σου ξεκαθαρίσει μερικά πράγματα:
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=35957.msg253624#msg253624

Ο τύπος στο ίδιο topic γράφει διάφορα, τεχνικά περισσότερα, θα καταλάβεις όμως πάνω-κάτω τι παίζεται.

Ενδιαφέρον link, θα το μελετήσω αναλυτικά κάποια στιγμή.

Παράθεση
Τώρα, το τελικό αποτέλεσμα του ήχου, είναι άλλη ιστορία, καθώς εμπλέκονται 65535 παράμετροι + 1 (ο ένας είναι ο ψυχολογικός και ίσως ο ποιο critical).

Έχεις δίκιο, γι αυτό προσπαθώ να αναλύσω το ζήτημα όσο πιο αντικειμενικά γίνεται. Θα ήθελα να καταλάβω όσο είναι δυνατόν τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στο κουτί ενός πεταλιού ή την καμπίνα ενός ενισχυτή και συμβάλει στο ηχητικό αποτέλεσμα το οποίο εγώ τελικά θεωρώ επιθυμητό.

Παράθεση
Πάντως -τεχνικά- μπορεί να υπάρξει κάτι σε IC που να ακούγεται καλύτερα από κάτι σε FET (αν θεωρείς ότι το IC ακούγεται χειρότερα από το FET κλπ).

Όπως είχα πει, αυτή η συνειδητοποίηση για τον ήχο των FET ήρθε μετά από αρκετές δοκιμές κιθαριστικού εξοπλισμού και πολύ διάβασμα. Από μιά άποψη ίσως άργησα υπερβολικά να συνειδητοποιήσω ότι τόσοι πολλοί ενισχυτές και πετάλια που μού άρεσαν κατά καιρούς είχαν κυκλώματα βασισμένα σε FET. Kαι δεν αμφιβάλλω ότι ένα κύκλωμα με IC μπορεί να ακουστεί καλύτερα από FET, το θέμα όμως είναι αν το συγκεκριμένο κομμάτι του κυκλώματος κάνει τόσο σημαντική διαφορά. Αν δηλαδή το ίδιο σε όλα τα υπόλοιπα σημεία κύκλωμα ακούγεται καλύτερα με FET ή με IC και γιατί.

Παράθεση
Γενικά, ο κιθαριστικός ήχος είναι λίγο περίεργος, καθώς παίρνουμε ηλεκτρονικό εξοπλισμό που είναι "φτιαγμένος" για hi-fi audio και τον πουσάρουμε να αρχίσει να σπάει/παραμορφώνει/κλπ. Προφανώς και το 99% (για να μην πω το 100%) αυτού του εξοπλισμού έχει φτιαχτεί χωρίς να ενδιαφέρει κανέναν τι θα γίνει όταν παραμορφώσει· άντε ίσως να έχουν δώσει βάση στην κατασκευή σ' ένα μικρό κομμάτι στην αρχή της παραμόρφωσης. Εμείς εδώ θέλουμε να παραμορφώνει με το καλημέρα  ;D

Αυτή είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που έχει σχέση με την ιστορία της κιθάρας και συγκεκεριμένα πώς η παραμόρφωση έγινε το ζητούμενο ενώ μέχρι κάποια στιγμή αποτελούσε μια εντελώς ανεπιθύμητη παρενέργεια. Και από αυτή την άποψη όμως, νομίζω ότι θα ενδιέφερε τους περισσότερους κιθαρίστες να αποκτήσουν μια βαθύτερη γνώση για το πώς παραμορφώνουν τον ήχο διάφορα κυκλώματα και πώς μπορούν να πετύχουν τον εκάστοτε ήχο που θέλουν.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος Jezus

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3522
  • Φύλο: Άντρας
  • Got G.A.S. ???
    • Προφίλ
    • www.High-Gain.com
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #5 στις: 04/03/14, 21:46 »
Γενικότερα τα φόρουμ δεν έχουν κίνηση (είμαι και σε άλλα Ελληνικά & διεθνή, για μουσικό εξοπλισμό, μοτοσυκλέτες κτλ), ο κόσμος πλέον προτιμά να χάνει τον χρόνο του στο Facebook...
Καταρχήν Απόλλων και Vegos, όταν λέτε IC's (ολοκληρωμένα κυκλώματα), εννοείτε CMOS, ή τσιπάκια που να έχουν μέσα πολλά FET π.χ. αντί να είναι διακριτά (ξεχωριστό το καθένα) στο κύκλωμα;

Καταρχην ο λογος που αρέσει στο αυτί μας το FET όταν παραμορφώνει σε σχέση με τρανζιστορ/διοδους, είναι οι αρμονικές που βγάζει, για να το πω απλά είναι παρόμοιες με τις λάμπας, ενώ με τρανζιστορ έχουμε πολλές αρμονικές δυάρεστες στο αυτι. Και το soft clipping βεβαια.
Βεβαια σε εναν μεγαλο ενισχυτη οταν δεν τον εχουμε σπρωξει στην παραμορωση λογικα δεν εχουμε φτασει στο σημειο να ακουμε αυτη τη διαφορα. Αυτο ομως που ακουμε και μας αρεσει ειναι η σχεδιαση του κυκλωματος, και για εμενα οι solid state ειναι μια χαρα ενισχυτες στα καθαρα, και πολλοι και περα απο αυτα. Οπότε ένας πιο σύγχρονος ενισχυτής συνήθως έχει πιο νεά ολοκληρωμένα και τεχνικές, βασισμένα σε εμπειρία και γνώση από τα προηγούμενα, έχει συνήθως κάτι παραπάνω.

'Οσο αφορά τον Fender Harvard, ο μόνος τρόπος να βγάλεις σσφαλές συμπέρασμα είναι να τους είχες και τους δύο του κουτιού και να τους έβαζες να παίξουν στην ίδια καμπίνα. Μπορεί ο δεύτρος που πήρες να είχε θεμα. Η φέντερ είναι γνωστό ότι στους ενισχυτές της κόβει κόστος από παντού, οπότε μπορεί η διαφορά προς το χειρότερο που άκουγες να ήταν ένας φθηνότερο ηχείο ή ένας πολύ μικρότερος μετασχηματιστής στο κύκλωμα τροφοδοσίας (τα έκανε και τα δύο η φέντερ συχνά), και όχι απαραίτητα η αλλαγή στην τελική ενίσχυση (π.χ. από το να έχουν 5x J231 να έβαλαν ένα ολοκληρωμένο που να τα έχει μέσα ή να δίνει παρόμοια ισχύ- υποθέτω, δεν έχω δει κύκλωμα).

Got G.A.S. ?
http://old.high-gain.com/myequip.htm

My equipment

http://myspace.com/cerberarec

Join me on Myspace

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #6 στις: 04/03/14, 21:56 »
Καταρχήν Απόλλων και Vegos, όταν λέτε IC's (ολοκληρωμένα κυκλώματα), εννοείτε CMOS, ή τσιπάκια που να έχουν μέσα πολλά FET π.χ. αντί να είναι διακριτά (ξεχωριστό το καθένα) στο κύκλωμα;

Τα CMOS είναι συνδυασμός MOSFET αν δεν κάνω λάθος και χρησιμοποιούνται για λογικά κυκλώματα, όχι για audio (με την έννοια του amplification κλπ, γιατί σίγουρα χρησιμοποιούνται για tone generation, χρονισμό, κλπ).

Παράθεση
Καταρχην ο λογος που αρέσει στο αυτί μας το FET όταν παραμορφώνει σε σχέση με τρανζιστορ/διοδους, είναι οι αρμονικές που βγάζει, για να το πω απλά είναι παρόμοιες με τις λάμπας, ενώ με τρανζιστορ έχουμε πολλές αρμονικές δυάρεστες στο αυτι. Και το soft clipping βεβαια.

Σ' αυτό το κομμάτι έχω μια ένσταση.
Συνηθίζεται ίσως να μας αρέσει πχ το FET, δεν είναι απόλυτο. Γι' αυτό και άλλοι προτιμούν solid state, άλλοι λάμπες, κλπ...
Προσωπικά -το έγραψα και παραπάνω- θεωρώ ότι ο υπέρτατος παράγοντας είναι προσωπικός και ίσως ψυχολογικός.
Προφανώς και για αυτό ο καθένας μας έχει διαφορετικό/προσωπικό τόνο/ήχο που επιθυμεί/έχει φτιάξει/whatever.

Παράθεση
Αυτο ομως που ακουμε και μας αρεσει ειναι η σχεδιαση του κυκλωματος, και για εμενα οι solid state ειναι μια χαρα ενισχυτες στα καθαρα, και πολλοι και περα απο αυτα. Οπότε ένας πιο σύγχρονος ενισχυτής συνήθως έχει πιο νεά ολοκληρωμένα και τεχνικές, βασισμένα σε εμπειρία και γνώση από τα προηγούμενα, έχει συνήθως κάτι παραπάνω

Συμφωνώ. Πλέον, υπάρχουν άριστοι solidstate ενισχυτές και τρισάθλιοι λαμπάτοι και αντιστρόφως!
Αν και στο κομμάτι του "καθαρού" ήχου, εκεί νομίζω οι solidstate παίζουν άνευ ανταγωνισμού, ειδικότερα όσον αφορά το value for money...
« Τελευταία τροποποίηση: 04/03/14, 22:05 από vegos »

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #7 στις: 04/03/14, 22:45 »
'Οσο αφορά τον Fender Harvard, ο μόνος τρόπος να βγάλεις σσφαλές συμπέρασμα είναι να τους είχες και τους δύο του κουτιού και να τους έβαζες να παίξουν στην ίδια καμπίνα. Μπορεί ο δεύτρος που πήρες να είχε θεμα. Η φέντερ είναι γνωστό ότι στους ενισχυτές της κόβει κόστος από παντού, οπότε μπορεί η διαφορά προς το χειρότερο που άκουγες να ήταν ένας φθηνότερο ηχείο ή ένας πολύ μικρότερος μετασχηματιστής στο κύκλωμα τροφοδοσίας (τα έκανε και τα δύο η φέντερ συχνά), και όχι απαραίτητα η αλλαγή στην τελική ενίσχυση (π.χ. από το να έχουν 5x J231 να έβαλαν ένα ολοκληρωμένο που να τα έχει μέσα ή να δίνει παρόμοια ισχύ- υποθέτω, δεν έχω δει κύκλωμα).

Aυτό το σκέφτηκα κι εγώ, ότι δηλαδή μπορεί να είχε κάποιο πρόβλημα ο Harvard II. Aπ' όσα όμως διάβασα στο Διαδίκτυο, φαίνεται ότι η Fender όντως χρησιμοποίησε διαφορετικό κύκλωμα στους ενισχυτές της δεύτερης γενιάς. Οπότε δεν ξέρω αν έχει ιδιαίτερη σημασία αν υπήρχαν και άλλες διαφοροποιήσεις για μείωση του κόστους ή οποιοδήποτε άλλο λόγο. Ούτε θα ήταν δυνατόν να τους έχω και τους δύο "του κουτιού" όπως λες ώστε να κάνω διάφορα πειράματα, δεδομένου ότι μιλάμε για ενισχυτές 30 ετών και κάτι. Στην πράξη είχα δύο ενισχυτές εκ των οποίων ο πρώτος μού άρεσε και συνεχίζει να μού αρέσει σαν ήχος και απόκριση, ενώ ο δεύτερος με απογοήτευσε. Και από τη στιγμή που κανένας από τους δύο δεν έχει τη δυνατότητα για σύνδεση με καμπίνα, αποφάσισα να ξεφορτωθώ τον καινούργιο και να δω το όλο εγχείρημα σαν μια ακόμα εμπειρία από την οποία έμαθα κάτι.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος Jezus

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3522
  • Φύλο: Άντρας
  • Got G.A.S. ???
    • Προφίλ
    • www.High-Gain.com
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #8 στις: 05/03/14, 01:20 »
Τα CMOS είναι συνδυασμός MOSFET αν δεν κάνω λάθος και χρησιμοποιούνται για λογικά κυκλώματα, όχι για audio (με την έννοια του amplification κλπ, γιατί σίγουρα χρησιμοποιούνται για tone generation, χρονισμό, κλπ).

Υπάρχουν και CMOS ενισχυτες ήχου, πιό σπάνιοι & κυρίως class-D, άλλα όχι μόνο. Απλά ρωτούσα για να δω αν εννοούμε όλοι το ίδιο πράγμα.

Σ' αυτό το κομμάτι έχω μια ένσταση.
Συνηθίζεται ίσως να μας αρέσει πχ το FET, δεν είναι απόλυτο. Γι' αυτό και άλλοι προτιμούν solid state, άλλοι λάμπες, κλπ...
Προσωπικά -το έγραψα και παραπάνω- θεωρώ ότι ο υπέρτατος παράγοντας είναι προσωπικός και ίσως ψυχολογικός.
Προφανώς και για αυτό ο καθένας μας έχει διαφορετικό/προσωπικό τόνο/ήχο που επιθυμεί/έχει φτιάξει/whatever.

Εχω διαβάσει (δηλαδη δεν εχω βαλει παλμογραφο ο ιδιος και δεν εχω ασχοληθει επιστημονικα με το πως δουλευει το ανθρωπινο αφτι και με την ψυχοακουστικη) ότι με παραμορφωση απο διοδους/τρανζιστορ περνουμε πολλες odd-order αρμονικες οι οποιες δεν καθονται καλα στο ανθρωπινο αυτι, ενω απο λαμπες/FET πολλες even-order αρμονικες, οι οποιες εχουν το αντιθετο αποτελεσμα. Και το clipping που λεγαμε γι'άυτο δεν ακουγεται καλα σε καποιες περιπτωσεις. Φυσικα υπαρχουν περιπτωσεις που θελουμε εναν τετοιο ηχο, οπως και πολυ σωστα ειπες εχει να κανει παρα πολυ ο προσωπικος και ψυχολογικος παραγοντας, π.χ. ανετα ακουω noise "μουσικη", ενω με αλλους ηχους δεν την παλευω.


Συμφωνώ. Πλέον, υπάρχουν άριστοι solidstate ενισχυτές και τρισάθλιοι λαμπάτοι και αντιστρόφως!
Αν και στο κομμάτι του "καθαρού" ήχου, εκεί νομίζω οι solidstate παίζουν άνευ ανταγωνισμού, ειδικότερα όσον αφορά το value for money...

Ναι και ειδικα σε σουπερ καθαρα και τζαζ ηχους, προτιμουντε απο πολυ κοσμο!  :)

Aυτό το σκέφτηκα κι εγώ, ότι δηλαδή μπορεί να είχε κάποιο πρόβλημα ο Harvard II. Aπ' όσα όμως διάβασα στο Διαδίκτυο, φαίνεται ότι η Fender όντως χρησιμοποίησε διαφορετικό κύκλωμα στους ενισχυτές της δεύτερης γενιάς. Οπότε δεν ξέρω αν έχει ιδιαίτερη σημασία αν υπήρχαν και άλλες διαφοροποιήσεις για μείωση του κόστους ή οποιοδήποτε άλλο λόγο. Ούτε θα ήταν δυνατόν να τους έχω και τους δύο "του κουτιού" όπως λες ώστε να κάνω διάφορα πειράματα, δεδομένου ότι μιλάμε για ενισχυτές 30 ετών και κάτι. Στην πράξη είχα δύο ενισχυτές εκ των οποίων ο πρώτος μού άρεσε και συνεχίζει να μού αρέσει σαν ήχος και απόκριση, ενώ ο δεύτερος με απογοήτευσε. Και από τη στιγμή που κανένας από τους δύο δεν έχει τη δυνατότητα για σύνδεση με καμπίνα, αποφάσισα να ξεφορτωθώ τον καινούργιο και να δω το όλο εγχείρημα σαν μια ακόμα εμπειρία από την οποία έμαθα κάτι.

Εννοειτε οτι δεν θα μπορουσες να τους βρεις του κουτιου, απλα ηθελα να πω οτι μπορει καποιος αλλος παραγωντας να εκανε πολυ μεγαλυτερη διαφορα απο την αλλαγη σχεδιασης. Τα μεγαφωνα συνηθως ειναι η μερα με την νυχτα, εχω κανει τοσες δοκιμες και εχω ακουσει τελειως διαφορετικο ηχο απο τον ιδιο ενισχυτη μεσα απο διαφορετικες καμπινες, απο ηχο που ερχεται απο τον παραδεισο, μεχρι ηχο να κλεινεις τα αυτια σου. Γι'αυτό εδωσα το παραδειγμα με την καμπινα. Παντως υπαρχει τροπος να συνδεθουν σχεδον ολοι οι ενισχυτες, ακομα και αυτοι που δεν εχουν εξοδο, με εξωτερικη καμπινα  :)
« Τελευταία τροποποίηση: 05/03/14, 01:26 από Jezus »
Got G.A.S. ?
http://old.high-gain.com/myequip.htm

My equipment

http://myspace.com/cerberarec

Join me on Myspace

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #9 στις: 05/03/14, 02:01 »
Παντως υπαρχει τροπος να συνδεθουν σχεδον ολοι οι ενισχυτες, ακομα και αυτοι που δεν εχουν εξοδο, με εξωτερικη καμπινα  :)

Δεν μάς λες και τον τρόπο, ώστε να μαθαίνουμε και κάτι παραπάνω...;
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #10 στις: 05/03/14, 02:07 »
Παντως υπαρχει τροπος να συνδεθουν σχεδον ολοι οι ενισχυτες, ακομα και αυτοι που δεν εχουν εξοδο, με εξωτερικη καμπινα  :)


Δεν μάς λες και τον τρόπο, ώστε να μαθαίνουμε και κάτι παραπάνω...;


Ένα τέτοιο βύσμα θες:


Πάνω συνδέεις την έξοδο του ενισχυτή προς το + του μεγαφώνου, στη μέση το + του μεγαφώνου και κάτω την έξοδο/γη του ενισχυτή προς το μεγάφωνο και το μεγάφωνο το ίδιο.

Όταν δεν υπάρχει κάτι συνδεδεμένο, τότε ο ήχος πάει στο μεσαίο, και από εκεί στο μεγάφωνο.
Όταν συνδεθεί εξωτερικό μεγάφωνο, τότε διακόπτεται το εσωτερικό, και ο ήχος πάει προς το εξωτερικό.

Ψάξε για Switched Jack Socket.
Έχει διάφορα, στο σχέδιο φαίνεται ένα που κόβει το +, υπάρχουν άλλα που κόβουν το - (οπότε και συνδέεις ανάλογα).

ΥΓ Μπορείς να κάνεις και το ανάποδο. Εγώ πχ που δεν έχω ξεχωριστή καμπίνα χρησιμοποιώ τους δύο combo ως καμπίνες, καλωδιόνοντας αντίστοιχα το βύσμα (στη μέση την έξοδο του ενισχυτή προς το +, πάνω το + του μεγαφώνου, κάτω την έξοδο - του ενισχυτή και το - του μεγαφώνου).
« Τελευταία τροποποίηση: 05/03/14, 02:14 από vegos »

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #11 στις: 05/03/14, 08:56 »
Ναι, αυτό το γνώριζα. Ουσιαστικά προσθέτεις μια έξοδο για καμπίνα σε έναν ενισχυτή που δεν την διαθέτει. Απλά όταν ο Jezus είπε ότι υπάρχει τρόπος να συνδεθούν με εξωτερική καμπίνα ακόμα και ενισχυτές που δεν έχουν τέτοια έξοδο, σκέφτηκα ότι ίσως αναφερόταν σε άλλου είδους σύνδεση που δεν απαιτεί μετατροπή του ενισχυτή.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος Jezus

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3522
  • Φύλο: Άντρας
  • Got G.A.S. ???
    • Προφίλ
    • www.High-Gain.com
Απ: Κατηγοριοποίηση κυκλωμάτων overdrive
« Απάντηση #12 στις: 05/03/14, 21:06 »
Και χωρις μετατροπη στον ενισχυτη, βγαζεις τα βυσματα απο τα μεγαφωνα και φτιαχνεις ενα καλωδιο που απο τη μια κουμπωνεις τα βυσματα και απο την αλλη βαζεις ενα καρφι για την καμπινα. Αν ειναι κολημενα στα μεγαφωνα τα καλωδια, θα πρεπει να τα ξεκολησεις και να προσθεσεις βυσματα. Αν ειναι κλειστος τελειως ο combo ομως και δεν φαινονται καθολου τα καλωδια, περιπλεκονται λιγο τα πραγματα...
Got G.A.S. ?
http://old.high-gain.com/myequip.htm

My equipment

http://myspace.com/cerberarec

Join me on Myspace

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
Overdrive/Distortion

Ξεκίνησε από FotisKatsanos Εφέ

21 Απαντήσεις
8158 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/07/08, 16:25
από teo_gp
2 Απαντήσεις
2581 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/10/09, 08:13
από PapaRoach
10 Απαντήσεις
4637 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/11/09, 18:28
από Nikoubis
zakk wylde overdrive

Ξεκίνησε από Warrel Εφέ

7 Απαντήσεις
3737 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/01/10, 12:48
από Warrel
11 Απαντήσεις
5829 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/05/10, 17:25
από Dr Bluz (G.K.)
1 Απαντήσεις
1887 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/02/12, 13:27
από fuZZed
distortion/overdrive pedal

Ξεκίνησε από markos_geo Εφέ

5 Απαντήσεις
2866 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/03/12, 16:24
από Garvin
27 Απαντήσεις
9614 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/04/12, 01:08
από hot_sauce (φλουτσ)
overdrive

Ξεκίνησε από gvogi Εφέ

8 Απαντήσεις
4445 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/08/12, 14:56
από φεντεράκιας
Ιστορίες overdrive...

Ξεκίνησε από Απόλλων « 1 2 3 » Εφέ

72 Απαντήσεις
21098 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/07/14, 02:29
από Απόλλων