Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
...κατά την γνώμη μου και τις έως τώρα γνώσεις μου ισχύει :jazz αυτοσχεδιασμός = (licks + arpeggios + patterns + δημιουργικότητα, φαντασία) x ακούσματα
Πολύ καλό άρθρο, έχει πολύ "food for thought". Μου άρεσε πολύ και το μουσικό παράδειγμα.
- Την τεχνική που αναφέρεις ως "patterns" την συναντώ και ως "sequence(s)". Θυμάμαι σε ένα άρθρο στο guitar techniques που κάποιος έγραφε ότι γενικά αποφεύγεται γιατί θεωρείται απλή και κάνει το άκουσμα προβλέψιμο στον ακροατή (αν θυμάμαι καλά το έγραφε στα πλαισια ενός jazz-fusion tutorial). Δεν το λέω ως κριτική στο παράδειγμά σου (ίσα-ίσα που μου ακούστηκε η εφαρμογή τους στο παράδειγμά σου επιτυχημένη), αλλά ως κάτι που μου είχε κάνει εντύπωση και δεν ξέρω αν είναι ευρεία διαδεδομένη άποψη.
- Το ότι "δουλεύει" εξίσου η Bdim7 και η Bm7 στο μέτρο 76 θα έλεγα ότι οφείλεται στο ότι συγχορδία δεν έχει αρμονική λειτουργία (είναι εκτός κλειδιού) και λειτουργεί απλά ως περαστική (συνδετικός κρίκος) μεταξύ των διατονικών αρμονιών Cm7 και Βbm7 (στο κλειδί Αb). Σημασία έχει μόνο η κίνηση ημιτονίου του root note (C->B->Bb) των διαδοχικών συγχορδιών και όχι τόσο ο τύπος της περαστικής συγχορδίας (αν και σίγουρα διαφορετικές επιλογές του τύπου δίνουν και διαφορετικό "χρώμα"). Αυτή η κίνηση B->Bb μπορεί να δώσει αφορμή και για μια άλλη εξήγηση, ότι η συγχορδία με root το B παίζει το ρόλο altered dominant για την συγχορδία με root το Βb και οποιαδήποτε επιλογή για τον τύπο της "Β συγχορδίας" μπορεί να θεωρηθεί ότι καλύπτει αυτό τον ρόλο (σαν μία παραλλαγή της "συμβατικής" b5-substitution dominant).
Ο λόγος που παίζω Bdim κόντρα στο Bm7 είναι εξωφρενικά τρελός και δεν έχει κάποια σχέση με την αρμονία (τουλάχιστον ως συμπέρασμα από συζητήσεις σε διάφορα ειδικευμένα αμερικάνικα τζαζο-φόρα). Υπάρχουν 2 εκδοχές αυτού του κομματιού η μία έχει το ακόρντο Bm7 και θεωρείται η απλοποιημένη για να είναι το κομμάτι κάπως πιο εύκολο και η αυθεντική όπου στο επίμαχο μέτρο είναι το Βdim.
Εξάλλου ο Scott Henderson είπε : "Repetition is everything" εννοώντας πως κατά τον αυτοσχεδιασμό (και ιδιαίτερα στο blues) πρέπει να παραμένουμε στην ιδέα (με επαναλήψεις) και μην πετάμε την μία μετά την άλλη γιατί έτσι δεν "λεμέ" τίποτα πάρα φλυαρούμε (για την ακρίβεια είπε "rubling"=κανω φασαρία) και αποσυντονίζεται ο ακροατής. Αυτό δεν ισχύει τελείως στην τζαζ, μιας και εικάζεται πως η λέξη jazz προέρχεται από την γαλλική ιδιωματική λέξη "jasser"(->"jazzer"?->jazz?) από τους Κρεόλους της Νέας Ορλεάνης, αλλά μιλάω για την μουσική γενικότερα και όχι για την τζαζ. Το επίμαχο βίντεο με τον Scott Henderson δεν το βρήκα στο youtube και ήδη το ανεβάζω. Θα το κάνω ποστ εδώ αύριο. Έχει πολύ ενδιαφέρον, γιατί και αυτός παρομοιάζει την μουσική με τον προφορικό λόγο, όπως κάνω και εγώ ακριβώς στο πρώτο μέρος της σειράς άρθρων...
Άλλο ένα άρθρο που αξίζει επαίνους! Με κάνει να θέλω να πιάσω τη κιθάρα και να ξεκινήσω να μελετάω (ξεκινώντας από τα πρώτα άρθρα της σειράς βέβαια), αν και φοβάμαι ότι θα πνιγώ στα βαθιά νερά, γιατί δεν ξέρω καλό κολύμπι ακόμα...
Τα βίντεο του Scott Henderson αφαιρέθηκαν από το youtube
Να κάνω μια διορθωσούλα για το τραγούδι στο "παράδειγμα τζαζ φυσαρμόνικας"; Είναι το Manhã de Carnaval, από την ταινία Orfeu Negro (Black Orpheus), και είναι Bossa Nova (από τα αγαπημένα μου, γι'αυτό έκανα την παρέμβαση)
...και σε όσους ψάχνουν "makaronia me kima"
Ξεκίνησε από Fys Δισκοπαρουσιάσεις και κριτικές
Ξεκίνησε από YouknowIknow Μουσικά νέα και συζητήσεις
Ξεκίνησε από Snowy Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από neoskitharistas Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από Harpwood Τρόποι παιξίματος, τεχνικές
Ξεκίνησε από dio21 Δικοί μας αυτοσχεδιασμοί και διασκευές
Ξεκίνησε από Ioannis Anastassakis Τρόποι παιξίματος, τεχνικές
Ξεκίνησε από grgdrep1411 Υγεία
Ξεκίνησε από Βραζίλης Εκμάθηση – Πρώτα βήματα