Σελίδες:
  • #1 από Μπάμπης στις 11 Apr 2002
  • Τελικά πιστεύετε οτι το να προσπαθεί κάποιος να βγάλει τραγούδια με το αυτί έχει αξία ή μετράει μόνο το αποτέλεσμα δηλαδή να παίξει το τραγούδι απο μια παρτιτούρα ?
  • #2 από Sound of Rock στις 11 Apr 2002
  • pisteuo oti to na prospathei na vgalei kapoios tragoudia me to auti einai kalo.. giati sti mousiki oposdipote metraei to auti... alla an tha to pexeis kapou to tragoudi pisteuo oti metraei to apotelesma.. etsi panta tha prepei na zitas kai i gnomi kapoiou allou.. kai akomi an mporeis na vris tin original partitoura akomi kalitera giati tote mporeis na deis poso konta einai sto diko sou version.. :D
  • #3 από Μάριος στις 11 Apr 2002
  • Βρε παιδιά εγώ πάντως θεωρώ ανούια αυτή την συζήτηση. Δεν μπορεί κανείς να με κάνει να πιστέψω ότι υπάρχουν άτομα που παίζουν κιθάρα ή πιάνο ή ξέρω γω και δεν μπορούν να καταλάβουν αν αυτό που παίζουν είναι το ίδιο με αυτό που ακούν. Το θέμα είναι πόσο γρήγορα θα το "πιάσουν" και θα το βγάλουν. Το μουσικό αυτί έρχεται από μόνο του με τις πολλές φορές που θα ακούσεις ένα τραγουδάκι στο ραδιόφωνο και θα προσπαθήσεις και εσύ να το βγάλεις ή καθώς θα γρατσουνάς το όργανο σου, το μουσικό εννοώ, να συνηδητοποιήσεις ότι αυτό μοιάζει με εκείνο το τραγούδι. Το θεωρώ ανόητο να μην εκτυπώνεις ένα τραγούδι από την σελίδα ΄διότι θέλεις να το βγάλεις με το αυτί. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να χάσεις χρόνο και να μάθεις λιγότερα τραγούδια. Το μουσικό αυτί είναι κάτι που πρέπει να έχουμε και όχι κάτι που είτε θα έχουμε αυτό ή θα διαβάζουμε συγχορδίες.Έγώ πάντως έτσι πιστεύω
  • #4 από sourwtiri στις 11 Apr 2002
  • ta perissotera tragoudia exoun tin aksia tous sti leptomereia!me to kalo afti afto mporeis na kanis!na kaliterepseis to tragoudi etsi wste na se efxaristei to apotelesma!to na paikseis ena tragoudi me 3-4 sigxordies den einai tipota to tragika diskolo!egw pairnw etoima ta tragoudia apo to site kai vazw afta pou akouw me ton kairo!sto egine i apwleia sinitheia mas gia paradeigma par oti einai 3misi sigxordies(i Am7 einai i misi) exei xilia 2 kolpakia pou to kanoun oso wraio!
  • #5 από Sound of Rock στις 12 Apr 2002
  • simfono apolita pedia.. auto akrivos ethela na po.. oti me to auti apla tha kaneis to tragoudi na akouete kalitero..
  • #6 από SKYLLAS στις 12 Apr 2002
  • Παιδιά πιστεύω πως το λεγόμενο μουσικό αυτί είναι το προσωπίκο όπλο του καλλιτέχνη.Όλοι μπορούν αν καθίσουν να στρώσουν τον κόλο τους να μάθουν να διαβάζουν μουσική.Κανένα κομμάτι δεν δημιουργήθηκε όμως πάνω σε μια παρτιτούρα.Η μουσική είναι σύνολα απο ήχους που για να τους ταιριάξεις απαιτούνται και τα κατάλληλα προσόντα.Η παρτιτούρα είναι κατι που έφευραμε εμείς οι άνθρωποι ,το μουσικο αυτί είναι ένα προίκισμα που έδωσε η φύση στον καθένα/καθεμία μας ξεχωριστά. Γι'αυτό και το θεωρώ πιο σημαντικό.Εγώ πάντως άλλη αίσθηση έχω όταν βγάζω ένα κομμάτι απο παρτιτούρα και άλλη όταν κάθομαι και το βγάζω με το αυτί.Ίσως μου άρέσει να παιδεύομαι και να πειραματίζομαι ορισμένες φορές ανακαλύπτοντας καινούργια μουσικά πράγματα.
  • #7 από Μπάμπης στις 12 Apr 2002
  • Εγώ απο παρτιτούρες και tabs ξεκίνησα και μάλιστα δύσκολες (master of puppets / ride the lightning).Για κάποιον αρχάριο πιστέυω οτι οι παρτιτούρες είναι μονόδρομος καθώς βρίσκεσαι μπροστά σε μια θάλασσα απο διαφορετικές συγχορδίες. Αργότερα όμως, το να βγάλεις μόνος ένα κομμάτι σου δίνει άλλη ικανοποίηση.Βέβαια, μετά τσεκάρεις και τη version της παρτιτούρας και βλέπεις αν έχεις κάνει λάθος.Προσωπικά όμως δεν θέλω να εξαρτώμαι απο ένα φυλλάδιο με τραγούδια εκτός αν δε θυμάμαι στίχους ή κολλήσω άσχημα κάπου.Είναι ένας τρόπος να είσαι και πιο ανεξάρτητος, και να βελτιώνεις το αυτί σου.Στις συναυλίες οι κιθαρίστες δε διαβάζουν απο πουθενά τις νότες.Κάτι μου λέει οτι δεν είναι θέμα μνήμης  ;)
  • #8 από sourwtiri στις 12 Apr 2002
  • kala ekei einai thema sinitheias!meta apo xiliades wres provas kai tosa live logiko einai na min einai thema mnimis!alla proswpika zitisa apo ena megalo kalitexni se ena live tou na paiksei ena tragoudi kai mou apantise "distixws den to kserw...."ennowntas vevaia oti den kserei na to paizei giati o idios eixe simetexei stin ixografisi tou paizontas....
  • #9 από Τριχορδο στις 12 Apr 2002
  • Protimo me to auti, giati ego prosopika den exo vrei oute mia partitoura pou na apodidei auta pou thelo opos stin kanoniki ektelesi tou tragoudiou.Oxi pos den iparxoun, apla me to auti vgenei to idio sosta kai to sigouro ine pos ine tsaba!!Iparxei kai to internet.....kalo ine na to eksaskoume kai to auti ligo, na to kanoume na idronei.Autoi pou to auti tous den pianei katholou tote i moni lisi einai oi partitoures.Autoi pou to auti tous pianei kai kala, apo fisikou tous tha to vgaloun me to auti, ime sigouros.

    Sourwtiri mipos psilovariotane na sou peksei to tragoudi kai sou ipe pos den to kserei?
  • #10 από Τζουράς στις 12 Apr 2002
  • Το μουσικό αυτί είναι ταλέντο με το οποίο γενιέται κανείς. Άλλοι έχουν πού αυτί και άλλοι πιο λίγο. Άλλοι καθόλου. Το μουσικό αυτί όμως εκπεδεύεται με διάφορους τρόπους. Το να ακούς μουσική και να προσπαθείς να καταλάβεις τη μελωδική και την αρμονική της δομή είναι πολύ σημαντικός τρόπος εξάσκησης.

    Η μουσική μόρφωση δεν είναι αναγκαία για να εξασκήσει κανείς το μουσικό του αυτί. Είναι όμως τρομερά χρήσιμη. Με μια στοιχειώδη μουσική μόρφωση μπορεί κανείς να βάλει λέξεις σε αυτά που ακούει.
  • #11 από sourwtiri στις 12 Apr 2002
  • ti stigmi pou ekane elefthero programma me mia kithara kai epaize diafora tragoudia pou tou zitousan einai ligo diskolona variotane!to thema einai oti endexwmenos den to xe paiksei pote kai eprepe na xei tin partitoura!exw na pw etsi kialliws oti i partitoura se kselaspwnei ki as exeis kai to kalitero afti....
  • #12 από D@ve Murray στις 13 Jul 2002
  • Egw pantws protimw paidia na ta bgazw me to ayti.. toulaxiston ayta pou mporw, opws diafora entexna ellinika kai rockakia.ta metal as poume ta protimw se tabs giati etsi kerdizw poly xrono mexri na ta bgalw.. twra gia to piano protimw to ayti giati mexri twra sobares partitoures gia piano eidika sta ellinika den exw brei.na pw bebaia tin alitheia den exw trelathei kai sto psaximo.
  • #13 από Χρήστοςς στις 27 Jul 2002
  • Εγώ θα έλεγα πάντως πως αξίζει τον κόπο να παιδευτούμε για να βγάλουμε κάποιο τραγούδι με το αυτι.Το ΄λέω αυτό γιατί εγώ προσωπικά μόλις βγάλω ένα τραγούδι με το αυτί και το παίξω καλά αισθάνομαι χίλιες φορές καλύτερα απ'ότι να το πάρω έτοιμο και να το παίξω.
  • #14 από Θοδωρής στις 27 Jul 2002
  • Συμφωνω απόλυτα με τον Τζουρά
  • #15 από jbliangas στις 05 Aug 2002
  • Ego prospatho merikes fores na vgalo me to afti tragoudia alla den ta kataferno kai poli kala. Pao kala mexri ena simeio alla panta kano ena lathos kai to stamatao.
  • #16 από The JeSTeR στις 09 Aug 2002
  •        Όπως είπε και ο Τζουρας, δεν νομίζω να υπάρχει λόγος να κουράζεσαι για να αποκτήσεις μουσικο αυτί, γιατί αν δεν το έχεις εκ γενετής, είναι δυσκολότερο ακόμα και από το ρυθμό να το αποκτήσεις.
          Το σε τί σε βοηθά; εμένα, με βοηθά, να δώ πού ας πούμε μια παρτιτούρα έχει λάθος. Να βρώ μια συγχορδία που παραλείπεται από την παρτιτούρα, και να ανακαλύψω τον βολικότερο και πιο εύηχο αρπισμό για ένα κομμάτι. Επίσης, με προσεχτική ακρόαση, μπορείς να προσαρμόσεις το παίξιμό σου, νοημένου ότι έχεις τις ικανότητες, σε αυτό του δίσκου. παράλληλα, μπορείς να προσθέσεις κάποια πράγματα που δεν γράφονται στο χαρτί.
    Παράδειγμα, το Μυστικά και Ύσηχα, και το Υπεραστικό του Αλκίνοου, που στο live έχουν εξαιρετική κιθάρα, και που άκουσα αμέτρητες φορές μέχρι να βγάλω.  
  • #17 από augi στις 10 Aug 2002
  • De mporw na katalavw pros ti tosi syzitisi. To mousiko ayti einai kati apolyto: 'H to exeis, 'h oxi. Den mporei kapoios entelws parafwnos, pou alla akouei kai alla tragoudaei, na katsei na vgalei ena kommati! Einai adynato.
    An, apo tin alli, exei mousiko ayti, tote ypeiserxontai oi gnwseis kai to talento. To sigouro einai oti tha to tragoudisei swsta. Mporei na min to pei wraia, alla swsta sigoura.
    Twra, gia na vgalei to kommati se sygxordies, thelei na exei kapoies vasikes gnwseis.
    Egw den exw patisei pote se wdeio. Apla exw mousiko ayti kai tragoudaw. Otan prin apo 2 xronia prospathisa na vgalw to prwto mou tragoudi se accorda, pelagodromousa. Ekatsa kai evgala OLH ti melodia se tab (nota-nota) kai meta prospathoysa na dw me to afti pou asygxordia pigenei pou...
    Meta, epsaksa sto internet kai vrika tis "epitreptes" sygxordies se kathe klimaka.Ayto mou elyse ta xeria. Vebaia,yparxoun fores pou prepei na vrw mia syfxordia monos mou , giati einai ektos klimakas, kai ekei paizei simantiko rolo to mousiko ayti.
    Telos, den vlepw to logo na katsei kapoios na vgalei ksana ena kommati pou yparxei hdh se tablatoura. Ektos vevaia an kathws to paizei, dei kapoio lathos sta accorda 'h se kapoio solo. H tablatoura sou dinei apla tin vasiki grammi pou prepei na akolouthiseis.An thes na paikseis ta arpismata, ta solo kai alla mousika motiva pou exei to tragoudi, h tablatoura tha se voithisei na ta vreis eykola, kai an einai kai prosegmeni mporei na periexei arketa apo ayta...

  • #18 από Witchking στις 13 Aug 2002
  • Για να βάλουμε τα πράγματα σε μεια σειρά.

    1) Πιστεύω απόλυτα ότι το να αρχίσει κάποιος να ασχολείται με το να βγάλει τις συγχορδίες από ένα τραγούδι που ακούει θα τον βοηθήσει και σε θέματα αρμονίας αλλά και θα του δώσει τα κίνητρα να ασχοληθεί και λίγο με την θωρία αν δεν το έχει κάνει ήδη. Επίσης επειδή θα αναγκαστεί να μεταφράζει σε συγχορδίες αυτά που ακούει θα τον βοηθήσει αργότερα στο να μπορεί να θυμάται να παίζει τα τραγούδια απ' έξω γιατί αυτό που θα ξέρει από μέσα του για το πώς πάει το τραγούδι θα μπορεί να το αποτυπώνει σε συγχορδίες. Άρα άσχετα με το τι μπορεί να βρεί κάποιος έτοιμο καλό είναι να ξεκινήσει να προσπαθεί και μόνος του.

    2) Σε ότι αφορά το " μουσικό αυτί " δεν ξέρω τι είναι αυτό , αν το έχω ή αν δεν το έχω. Ίσως να δώσω μια απάντηση στον εαυτό μου αργότερα. Για την ώρα αυτό που μπορώ να πω είναι ότι σίγουρα μετά από 20-30-50-100 απόπειρες να βγάλω συγχορδίες σε τραγούδια , αν υποθέσουμε ότι τώρα έχω μια επιτυχία 10% μετά θα έχω 50% και γιατί όχι κάποια στιγμη 80%.

    Τι σημαίνει αυτό? Πολύ απλά ότι αδιαφορώ για το αν έχω ή όχι μουσικό αυτί ή για το αν είναι έμφυτο ή όχι εφόσον με πείσμα υπομονή και εξάσκηση θα μπορώ να έχω ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα για τον εαυτό μου. Ίσως πιο εύκολα ή δύσκολα από κάποιον άλλο , αλλά θα το έχω και το αποτέλεσμα μετράει διότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και σίγουρα έχουμε και διαφορετικές έμφυτες δεξιότητες ή αν θέλετε σε διαφορετικό βαθμό ανεπτυγμένες.

    Έπομένως καλύτερα να συζητάμε για το πόσο χρήσιμο είναι να γίνεται ή να μην γίνεται κάτι και όχι για το αν κάποιοι διαθέτουν ταλέντο σε αυτό το κάτι και κάποιοι άλλοι όχι.
    Ακόμη και αυτοί που δεν διαθέτουν ταλέντο μπορούν μέχρι ενός σημείου να το αναπτύξουν.
  • #19 από Μιχάλης στις 13 Aug 2002
  •   Αν εχεις μουσικο αυτι - που προσωπικα πιστευω οτι ειναι μεγαλο προσον για ενα κιθαριστα - τοτε θα το ξερεις και θα αξιζει να βγαζεις απο μονος σου τα τραγουδια γιατι θα καλλιεργεις την ικανοτητα σου(του μουσικου αυτιου).Εαν δεν εχεις τοτε προσπαθεις αδικα αφου μαλλον θα βγαλεις λαθος το τραγουδι . Δεν ξερω αν μπορεις να αποκτησεις μουσικο αυτι τη στιγμη που δεν εχεις , μονο με την εξασκηση γιατι ειναι εμφυτο ταλεντο::)


    μια παρενθεση για τον skylla(ο κωλος γραφεται με ωμεγα ;D)
  • #20 από Witchking στις 14 Aug 2002
  • Για τον Μιχάλη.

    Ερώτηση????

    Μπορείς μήπως να μας εξηγήσεις από που τεκμηριώνεται το γεγονός ότι το " μουσικό αυτί " είναι έμφυτο?
    Επίσης μπορείς να δώσεις ορισμό για το "Μουσικό αυτί " ?

  • #21 από Απόλλων στις 14 Aug 2002
  • Έμφυτο σε κάποιο βαθμό μπορεί να είναι, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το μουσικό αυτί δεν βελτιώνεται.  Οποιαδήποτε αίσθηση αλλά και ικανότητα βελτιώνεται με την εξάσκηση και την προσπάθεια.  Έτσι ακριβώς είναι δυνατόν ένας δοκιμαστής κρασιών να οξύνει τόσο πολύ τη γεύση του ώστε να μπορεί να σου πεί από ποιά περιοχή προέρχεται ένα κρασί ή πόσο παλιό είναι.  Και όσον αφορά την ακοή, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι τυφλοί, των οποίων η ακοή είναι γενικά πολύ πιο εξασκημένη απ' ότι του μέσου ανθρώπου.  

    Οι αλλαγές αυτές στην αισθητική οξύτητα είναι αποτέλεσμα δύο διαδικασιών που συμβαίνουν με την συνεχή και εξειδικευμένη χρήση μιας αίσθησης:

    1.  Δημιουργία νέων νευρωνικών οδών από τα αισθητήρια όργανα προς στον εγκέφαλο.

    2.  Αύξηση της λειτουργίας και της ευαισθησίας των ανάλογων κέντρων (οπτικό, ακουστικό, γευστικό, κλπ) στον εγκεφαλικό φλοιό.  

    Και αυτά δεν τα λέω εγώ, τα λέει η ιατρική επιστήμη.  Όποιος λοιπόν έχει θέληση και επιμονή είναι σίγουρο ότι θα ανταμειφθεί.
  • #22 από Witchking στις 14 Aug 2002
  • Απόλλων  : 100 % σωστό
  • #23 από Μιχάλης στις 15 Aug 2002
  •    Συμφωνω με οσα ειπε ο Απολλων ::)
     Η γνωμη μου ειναι οτι αυτοι που εχουν εμφυτη την ικανοτητα του μουσικου αυτιου ,(με την προυποθεση οτι την καλλιεργουν και λιγο) χωρις μεγαλη προσπαθεια βρισκουν αμεσως ενα μουσικο κομματι που ακουν. Σιγουρα η ικανοτητα μπορει να αναπτυχθει με την εξασκηση, χωρις να ειναι εμφυτη, αλλα υπαρχουν και καποιες περιπτωσεις οπου το μουσικο αυτι παρ'ολη την προσπαθεια δεν καλλιεργειται.

     
  • #24 από augi στις 19 Aug 2002
  • Diafwnw me ton Apollwna. Prosfata gnwrisa ena paidi pou paizei kithara klassiki se wdeio 11 xronia. Mou epaikse kati trela solakia, virtouozika , poly entypwsiaka... Otan omws epiase na tragoudisei paizontas accorda, to apotelesma htan MAVRO XALI. Den htan vevaia entelws prafwnos, alla tis pio polles fores tragoudage se asxeto tono kai , otan kataferne na to piasei swsta, to elege asxima.Ayto epivevaiwse tin ypopsia pou eixa kai tin opoia twra pleon ekfrazw me vevaiothta:
    1)To mousiko afti EINAI EMFYTO. Teleia kai payla. An to exeis, eisai tyxeros kai mporeis na to kalliergiseis me theoritika mathimata (=wdeio).Alla kai an den to kaneis kai apla asxolitheis monos sou, mporeis na ftaseis poly makrya (p.x. Vangelis Papathanasiou, Nikos Portokaloglou kai polloi alloi).
    2)An DEN to exeis, tote den prokeitai POTE na ftaseis sto epipedo kapoiou pou to exei. Mporeis na pas se wdeio gia na veltiwtheis, mporeis na kaneis orthofwnia kai o,ti allo thes, alla pali to apotelesma tha einai kati metrio.
    Opote, den ginetai na veltiwthei kati pou den yparxei. Apla me tin eksaskisi, "mpalwnetai" kapws h katastash. Einai omws adikos kopos. Proswpika pisteuw oti an den exeis mousiko afti, den aksizei na asxolitheis me ti mousiki...
  • #25 από Απόλλων στις 19 Aug 2002
  • Φίλε augi, νομίζω ότι βασίζεσαι σε μια μεμονωμένη περίπτωση για να βγάλεις γενικά συμπεράσματα και μάλιστα με ιδιαίτερα απόλυτο τρόπο.  Κατ' αρχήν το παράδειγμα που αναφέρεις μπορεί να έχει σχέση περισότερο με πρόβλημα φωνής και λιγότερο με το μουσικό αυτί του φίλου σου.  Κι εγώ τραγουδάω παράφωνα πολλές φορές, παρ' όλο που το αντιλαμβάνομαι ο ίδιος.  Το ότι "ακούω" σωστά δεν σημαίνει ότι μπορώ να αποδώσω φωνητικά με την απαιτούμενη ορθότητα αν η φωνή μου είναι κακή.  Δεύτερον, εγώ είπα ότι η μουσική ικανότητα ενός αυτιού μπορεί να βελτιωθεί, όπως και οποιαδήποτε αίσθηση με κατάλληλη εξάσκηση.   Αυτό είναι δεδομένο από ιατρικής άποψης, άσχετα αν εσύ δεν το πιστεύεις.  Φυσικά αν κάποιος έχει και ένα έμφυτο μουσικό ταλέντο, το οποίο δεν έχει σχέση με σωματικά ή οργανικά χαρακτηριστικά, θα πετύχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα.  Τρίτον, το ωδείο, αν και αναμφισβήτητα βοηθάει στην τεχνική, δεν αποτελεί απαραίτητα κατάλληλη εξάσκηση για το μουσικό αυτί.  Εγώ προσωπικά δεν νομίζω ότι το αυτί μου βελτιώθηκε ιδιαίτερα μετά από τέσσερα χρόνια ωδείου.  Και τέταρτον και τελευταίο, ο δρόμος του απόλυτου ή της τελείας και της παύλας είναι γενικά ολισθηρός.  Ειδικά αν πρέπει οι μισοί από εμάς να παρατήσουν τη μουσική επειδή δεν διαθέτουν "αυτί"...
Σελίδες: