Αποστολέας Θέμα: Μουσικο αυτι ( ευρεση νοτων κσι συγχορδιων )  (Αναγνώστηκε 33576 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Witchking

  • Μαθουσαλίξ
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1856
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τους αγγέλους άγγελος...σκυλί με τα σκυλιά
    • Προφίλ
    • Activeradio
Ma pws einai dynaton?
An theleis steile proswpiko mhnyma
...κι΄όποιος θάνατο φοβάται , θα τον κουβαλάει στους ώμους....

Αποσυνδεδεμένος Μιχάλης

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 88
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
  Προς στιγμην θα διαφωνουσα με τον Απολλων αλλα θα ανοιγα ολοκληρη συζητηση :-\...
 γι αυτο καλη διασκεδαση ;D


Αν θέλεις μπορώ να επεκταθώ, αλλά φοβάμαι ότι θα γίνω βαρετός για όσους φίλους δεν έχουν διάθεση να ακούνε ιατρικές διαλέξεις...


Πως μας καταλαβαίνεις ρε Απόλλων!... ;D
..In my thoughts I have seen rings of smoke through the trees,
And the voices of those who stand looking..

Αποσυνδεδεμένος augi

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 26
  • Φύλο: Άντρας
  • augi+guitar=L.F.E.
    • Προφίλ
    • Augi's Homepage
Appolwna, to oti kathe aisthhtirio erethisma den dhmiourgei to idio neuriko erethisma simainei oti se 2 diaforetika atoma h talantwsi tou tympanou tou autioy tous mporei na dwsei diaforetiko sima ston egkefalo tous? Toso diaforetiko pou na akoun alla anti allwn? Kati tetoio einai pathologiki katastasi (vlavi sto tympano?).
Allo an meta tin metavivasi tou erethismantos ston egkefalo, i epeksergasia ginetai me entelws diaforetiko tropo.Ayto to katalabainw.Alla mexri prin na paei ston egkefalo, to sima prepei na ftanei se olous to idio (ante me mia mikri apoklisi).
Avgoustinos "augi" Filippoupolitis

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Αυτό που προσπάθησα να εξηγήσω στον parpen είναι ότι η διαφοροποίηση δεν βρίσκεται στο ηχητικό κύμα που φτάνει στο αυτί μας αλλά στο νευρικό ερέθισμα που δημιουργείται από αυτό.  Όπως σωστά υπέθεσες, το ίδιο ηχητικό κύμα δεν θα προκαλέσει την ίδια ακριβώς ταλάντωση στο τύμπανο δύο διαφορετικών φυσιολογικών ανθρώπων, απλά γιατί... είναι δύο διαφορετικοί άνθρωποι.  Απο εκεί και πέρα το νευρικό ερέθισμα που θα δημιουργηθεί εξαρτάται από την ερεθισιμότητα και την ευαισθησία των νευρικών κυττάρων.  Το πιο σημαντικό όμως, και αυτό που ουσιαστικά προκαλεί τη διαφορά αίσθησης είναι η επεξεργασία και η "ερμηνεία" του ερεθίσματος αυτού από τα ανάλογα κέντρα του εγκεφάλου.  Τελικά το νευρικό ερέθισμα από μόνο του δεν είναι αίσθηση.  Αίσθηση είναι το αποτέλεσμα του ερεθίσματος αυτού σε εγκεφαλικό επίπεδο.  Και στις περιπτώσεις που συζητάμε, μπορεί δύο άτομα όχι να ακούν άλλα αντί άλλων, αλλά απλά να υπάρχουν μικρές διαφορές π.χ. στην ερμηνεία ενός μουσικού κομματιού ή μιας μελωδίας.

Πάντως νομίζω ότι είναι καιρός να το αφήσουμε το θέμα αυτό γιατί έχω αρχίσει μέχρι και εγώ να βαριέμαι... :P
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος kostasbako

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 31
  • Φύλο: Άντρας
  • make sex, no war...!
    • Προφίλ
Το να βγάζεις τα κομμάτια με το αυτί έχει πολλά προτερήματα.Ο μουσικός βάζει τον δικό του χαρακτήρα και κάνει την δική του "διασκευή". Εγώ όταν παίζω τα κομμάτια που μου αρέσουν στο πιάνο, ούτε καν έχω το cd να παίζει για βοήθεια.Το βγάζω όπως το θυμάμαι. πχ τον τελευταίο καιρό μ'αρέσει πολύ η τζαζ.Έτσι ακόμα και όταν παίζω Χατζιδάκη του δίνω ένα τζαζ στυλ. Έτσι την βρίσκω...τι να κάνουμε;;; Πάντως, όταν έχεις μια μελωδία στο μυαλό σου και προσπαθείς να την παίξεις εξασκείσαι και στην σύνθεση. Είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα...έχεις μια μελωδία στο μυαλό σου(δικιά σου βέβαια) και την πάιζεις στο όργανο. Πάντως αν θες να παίξεις πιστα τα κομμάτι χρειάζεσαι παρτιτούρα... Και τα 2 πάντως έχουν τα πλεονεκτήματά τους...!

Αποσυνδεδεμένος D@ve Murray

  • Χορδοβασανιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2119
  • Φύλο: Άντρας
  • Once a wolf.... always a wolf...
    • Προφίλ
Kwsta tha mou epitrepseis na diafwnhsw se kati mazi sou... gia na bgaleis ena kommati apo to disko kai na to bgaleis opws einai den einai aparaithth h partitoura.... xreiazetai apla poly ypomonh kai mousiko ayti!!!!!!!! pantws (milw me ntokoumenta) exw polla paradeigmata ksenhs kyriws mousikhs kai kyriws metal pou stin partitoures exw brei polla lathi( isws oxi parafwnies alla oxi ayto pou akougetai sto disko)... kai mporw na sta deiksw na ta breis kai esy... den einai ena h dyo....
Φάτε οτι προλάβετε...Ο Χονδροc γaρ Τaχυc...

Αποσυνδεδεμένος paulchro

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 121
  • Φύλο: Άντρας
  • Guns n' Roses...
    • Προφίλ
einai kalo kapoios na exei mousiko auti alla kalitera na paizei apo tabs gia na einai pio kalo to apotelesma...
She's got a smile
that itseems to me...
reminds me of childhood
memories.. where
everything was as fresh
as the bright blue sky...

Αποσυνδεδεμένος Δαμιανός

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 545
  • Φύλο: Άντρας
  • Quality Never Goes Out Of Style...
    • Προφίλ
nai alla mousiko auti+tabs=the best...

Αποσυνδεδεμένος nicktgr15

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Άντρας
  • Green can only hold you in the garden...
    • Προφίλ
Λοιπον, καλημερα.
Έχω το εξής προβλημα με την μουσική. :) Ενώ όταν ακούω ένα τραγούδι μπορώ να μπω με την κιθάρα και να παίξω τα λόγια, να βρώ σε ποια κλιμακα είναι και να παιξω διαφορες μελωδίες πανω στις συγχορδίες κλπ. όταν πάω να παίξω τις συγχορδίες του τραγουδιού ζορίζομαι κάπως. Δηλαδή, θα τις βρώ τελικά(τις δοκιμάζω ολες, ψαχνω με βαση τη νοτα της μελωδίας κλπ) αλλα δεν μπορω να τις βρω απευθείας. Ακουγοντας δηλαδή το κομμάτι και παίζοντας την σωστή συγχορδία την καταλληλη στιγμή, όπως κάνω με τις μελωδίες. Μπορώ να κάνω κάτι ωστε να βελτιωθώ σε αυτόν τον τομέα; Αν ναι, πειτε μου τι!

Υ.Γ. Θα με βοηθούσε το να μαθαινα να παίζω πλήκτρα; Να έχω δηλαδη και την μελωδια και τις συγχορδιες συγχρονως στα χερια μου. Νομιζω πως ναι ε;

Αποσυνδεδεμένος kostas vretos

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 465
  • Φύλο: Άντρας
  • broken open
    • Προφίλ
Πρωτα απ'ολα θα σε βοηθησει η εμπειρια.Οσο πιο πολυ το προσπαθεις θα δεις πως θα γινεσαι ολο και καλυτερος.
Καλο επισης θα σου κανει και η απομνημονευση των συγχορδιων σε μια τονικοτητα.Να μαθεις κοινως πως ακουγεται η καθε βαθμιδα σε μια ματζορε και μινορε τονικοτητα.
Υπαρχουν βεβαια και προγραμματα για να σε βοηθησουν με ακουστικες ασκησεις.Ενα τετοιο ας πουμε ειναι και το earope.Σορρυ αλλα δεν εχω link...

Αποσυνδεδεμένος Jimi Pap

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 429
  • Make music,not priests!!
    • Προφίλ
Φιλε μου τα περισσοτερα κομματια της ποπ-ροκ μουσικης ειναι σε μια κλιμακα μινορε η ματζορε(που ουσιαστικα ειναι το ιδιο πραγμα) οποτε ειναι σχετικα ευκολο να τα βρεις ψαχνοντας τα ακορντα της συγκεκριμενης κλιμακας.Αν δεν ξερεις ποια ειναι η αλληλουχια των ακορντων μιας ματζορε κλιμακας τοτε ενα μαθηματακι θεωριας θα ηταν χρησιμο γιατι αλλιως βαδιζεις στα τυφλα!Πχ αν εισαι σε ντο ματζορε κλιμακα η σειρα των ακορντων ειναι η εξης:ντο ματζορε(c major),ρε μινορε(d minor),μι μινορε(e minor),φα ματζορε(f major),σολ ματζορε(g major),λα μινορε(a minor),σι μινορε υφεση 5(bmb5 η half diminished) και παλι ντο ματζορε.Μπορεις να βαλεις και τις εβδομες αλλα σε περιπτωση που εισαι αρχαριος δεν θελω να σε μπερδεψω.Η παραπανω ακολουθια(major/minor/minor/major/major/minor/minor b5) ισχυει για ολες τις ματζορε κλιμακες.Δηλαδη αν πχ εισαι σε σολ ματζορε κλιμακα θα εχεις σολ ματζορε,λα μινορε,σι μινορε,ντο ματζορε,ρε ματζορε,μι μινορε και φα#μινορε b5.Βεβαια σε καποια τραγουδια η ειδη μουσικης χρησιμοποιουνται περισσοτερες απο μια κλιμακες στα κομματια η χρησιμοποιουνται και ακορντα εκτος κλιμακας η ακομα και αλλες κλιμακες(πχ μελωδικη η αρμονικη μινορε,whole tone κλπ) αλλα αν σε ενδιαφερει περισσοτερο η ποπ-ροκ τα παραπανω θεωρητικα ειναι μια καλη αρχη!Και φυσικα ειναι και θεμα εμπειριας και τριβης,σιγα σιγα μαθαινουμε να ακουμε και τα ηχοχρωματα των ακορντων,και ποια βαθμιδα ειναι μεσα στην κλιμακα κλπ κλπ!Το καλυτερο παντως αν εισαι αυτοδιδακτος ειναι να πας σε ενα καλο δασκαλο jazz/ποπ/ροκ μουσικης!Ελπιζω να σε βοηθησα...

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10406
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Κάνε μια βόλτα από τα άρθρα στο πόρταλ, συγκεκριμένα δες τα:

Πώς βρίσκουμε συγχορδίες
Λίγη θεωρία πάνω στις συγχορδίες

Αποσυνδεδεμένος nicktgr15

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Άντρας
  • Green can only hold you in the garden...
    • Προφίλ
Απίστευτο το earope. Φοβερό προγραμμα (και το earmaster επίσης). Το αυτί μου είναι αυτό που θέλει εξάσκηση τελικά. Να ρωτήσω και κάτι, επειδη εχω κάνει μόνο ένα χρόνο μαθήματα, ιδιαιτερα, κλασικής κιθάρας. Oλα αυτα που υπάρχουν στο earope γίνονται στα ωδεία; Δηλαδή:
Interval comparison
Interval identification
Chord identification
Chord inversions
Chord progressions
Scale identification
Πολύ χρήσιμα όλα αυτά και δεν τα έχω κάνει ποτε ως ασκήσεις μεθοδικά και οργανωμένα. Τα καταφέρνουν όλοι το ιδιο καλά στα παραπάνω ή παίζει ρόλο και το αυτί του καθενός; Υπάρχουν τίποτα ασκήσεις ή "κολπα" για να ξεχωρίζουμε τα διαστηματα οταν τα ακούμε ή πάμε μονο με το αυτί μας και οτι πιασουμε; Και τελος, όταν εξασκούμαστε στα παραπάνω "κάνει" να χρησιμοποιούμε και κάποιο όργανο ή οχι;

Αποσυνδεδεμένος CADMUS

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 68
    • Προφίλ
Όλα τα παραπάνω είναι μέσα στην διδασκαλία της αρμονίας. Αν ξεκινήσεις θα περάσεις απο όλα αυτά, καθώς είναι στην κανονική ύλη.Μπορείς φυσικά να τα βρείς κ σε βιβλία θεωρίας κ αρμονίας.Βέβαια, έχε υπόψη σου ότι είναι καθαρά θεωρητικές αναλύσεις κ μπορεί να πελαγώσεις...αρκεί να θυμάσαι πως όλα έχουν την δική πρακτική εφαρμογή.Καλή μελέτη!
 

Αποσυνδεδεμένος CADMUS

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 68
    • Προφίλ
Συμπληρωματικά μπορείς να κοιτάξεις την θεωρία του Παναγιώτη Αδάμ κ το τονικό μουσικό σύστημα του Αμάραντου Αμαραντίδη. Το να παίζεις κάποιο όργανο πάντα βοηθάει...το καλύτερο όμως όργανο για να εξασκήσεις το αυτί σου είναι η ίδια σου η φωνή(ναι, ναι!).Προσπάθησε να τραγουδάς τα μέρη που θέλεις να παίξεις.Αυτό θα σε βοηθήσει να τα αφομοιώσεις καλύτερα κ με τη σειρά σου να τα μεταφέρεις στο όργανο που παίζεις. Είναι ο μοναδικός τρόπος που γνωρίζω κ που έχω δοκιμάσει για να έχεις 100% επιτυχία!

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
1 Απαντήσεις
3747 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/05/02, 19:39
από Θοδωρής
26 Απαντήσεις
13399 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/10/08, 22:32
από Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood
6 Απαντήσεις
4560 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/09/09, 00:02
από Panos the Greek
5 Απαντήσεις
4114 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/08/09, 14:20
από P@n0$
6 Απαντήσεις
7284 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/01/10, 15:16
από MiXoLydian
8 Απαντήσεις
6416 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/03/11, 22:57
από Harpwood
9 Απαντήσεις
3756 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/03/12, 13:05
από Μelexdy
4 Απαντήσεις
6706 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/01/14, 20:13
από dannnos
11 Απαντήσεις
4935 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/01/21, 11:14
από Harpwood
0 Απαντήσεις
906 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/04/23, 20:04
από Ioannis Anastassakis