Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Και χρειάζεται ένα τρίτο αυτί για να διορθώσει (όσο μπορεί βέβαια) αυτά που ξέφυγαν στους προηγούμενους (sound engineers κλπ)
Θα ήθελα όμως να κάνω και μια τελευταία ερώτηση: Μπορώ να κάνω master σε 4-5 κομμάτια και μετά να πάω τα υπόλοιπα ή είναι καλύτερα να τα πάω όλα μαζί και γιατί?Και πάλι ευχαριστώ!
Παράθεση από: RATNA στις 11/01/10, 17:25Σας παρακαλω να μη με ξαναπροσβαλετε μια και εδω ειναι το σπιτι σας. Το τηλ. δεν το εβαλα εγω αλλα καποιος φιλος και συνεργατης, χωρις να με ρωτησει με καλη προθεση, λογω του οτι ο ιδιος παλευε χρονια και δεν μπορουσε να βρει ακρη απο τους αυτοφωτους. Τον βοηθησα χωρις χρημ. αμοιβη και γι αυτο το λογο εδωσε ενα απο τα κιν. μου. Δεν θα πεσω στο επιπεδο να ψαχνω για πελατες, απο μια ερωτηση που εκανε ενας ανθρωπος. Το θεμα ας ληξει εδω παρακαλω, τις γνωσεις που μπορει να διαθετω σπουδαζοντας και ερευνωντας για δεκαετιες, ουτε θα τις διαφημιζα σε ενα ξενο σπιτι, ουτε θα εκανα επιδειξη του τι και ποιος ειμαι. Παρακαλω ας τελειωσει εδω το θεμα και εαν μπορω να προσφερω κατι, θα το προσφερω εαν μου ζητηθει ευγενικα. Και παρακαλω να βγει το τηλ. που με αφορα τωρα, για να τελειωνει η παρεξηγηση που εγινε εκ του μη οντως. ΕυχαριστωΑν εννοείς πάντως εμένα, ο σκοπός μου δεν ήταν σίγουρα να σε προσβάλω και εννοείται πως είχα καταλάβει οτι το κινητό δεν το έδωσες εσυ αλλά ο pithanos και περισσότερο απευθυνόμουν σε αυτόν όταν αναφερόμουν σε λανθασμένη παρουσίαση σου.Εξάλλου σε προέτρεψα να γράφεις επώνυμα στο φόρουμ (λόγω ιδιότητας και μόνο) βλέπω όμως οτι δεν το θέλεις και δεν θα επιμείνω.
Σας παρακαλω να μη με ξαναπροσβαλετε μια και εδω ειναι το σπιτι σας. Το τηλ. δεν το εβαλα εγω αλλα καποιος φιλος και συνεργατης, χωρις να με ρωτησει με καλη προθεση, λογω του οτι ο ιδιος παλευε χρονια και δεν μπορουσε να βρει ακρη απο τους αυτοφωτους. Τον βοηθησα χωρις χρημ. αμοιβη και γι αυτο το λογο εδωσε ενα απο τα κιν. μου. Δεν θα πεσω στο επιπεδο να ψαχνω για πελατες, απο μια ερωτηση που εκανε ενας ανθρωπος. Το θεμα ας ληξει εδω παρακαλω, τις γνωσεις που μπορει να διαθετω σπουδαζοντας και ερευνωντας για δεκαετιες, ουτε θα τις διαφημιζα σε ενα ξενο σπιτι, ουτε θα εκανα επιδειξη του τι και ποιος ειμαι. Παρακαλω ας τελειωσει εδω το θεμα και εαν μπορω να προσφερω κατι, θα το προσφερω εαν μου ζητηθει ευγενικα. Και παρακαλω να βγει το τηλ. που με αφορα τωρα, για να τελειωνει η παρεξηγηση που εγινε εκ του μη οντως. Ευχαριστω
Παράθεση από: m.k. στις 12/01/10, 12:42Θα ήθελα όμως να κάνω και μια τελευταία ερώτηση: Μπορώ να κάνω master σε 4-5 κομμάτια και μετά να πάω τα υπόλοιπα ή είναι καλύτερα να τα πάω όλα μαζί και γιατί?Και πάλι ευχαριστώ!Προσωπικα συμβουλευω τους πελατες μου να μου φερνουν ολο το CD. Η δουλεια μας βασιζεται στο οτι ακουμε το δισκο σαν συνολο.Ευχομαι να βρεις αυτο που ταιριαζει στον ηχο σου και να συνεργαστεις με καποιον εξειδικευμενο μηχανικο. Γνωριζω πολυ καλα οτι αν ο ανθρωπος που θα βρεις ειναι καλος επαγγελματιας θα κανει 100% καλυτερη δουλεια απο τον μηχανικο μιξης. Καλη τυχη με την μουσικη σου, αυτη την στιγμη κανεις το πιο ομορφο ταξιδι, απολαυσε το .
Το ερωτημα που εκανε ο φιλος αρχικα ειναι λιγο περιεργο, αλλα και δειχνει ολοφανερα την κατασταση που επικρατει στο χωρο.Καποτε μπαιναμε στο στουντιο (ας πουμε του Κ. Πρικοπουλου, που ηταν ενας σπανιος ανθρωπος και Ηχοληπτης, οι νεωτεροι δεν θα τον γνωριζουν.), ειχαμε τις παρτιτουρες (στο χερι γραμμενες, για καθε οργανο.).Παραγγελναμε και πιτσες, ενα δυο τρια παμε.( ακομα θυμαμαι τη φωνη του Κωστα).Αναλογικη ταινια στο πολυκαναλο.(Εχω πολλες, ξερετε ποσο ζυγιζει μια τετοια ταινια; πολυ).Ακουγαμε, διορθωναμε,γραφαμε κανενα καναλι παραπανω και αν μου αρεσε το πρωτογενες αποτελεσμα. Τελος 1ου μερους.Κατοπιν μια ημερα που θα ητανε σε φορμα ο Κωστας με φωναζε για το ρεμιξ.(Εργασια με πολυ μελετη, χωρις αγχος, εκτος αν υπηρχε παραγωγος απο εταιρεια που μας ψιλοαγχωνε στο θεμα του χρονου.)Τελος 2ου μερουςΜετα παιρναμε το ντατ και πηγαιναμε στο χωρο που θα γινοταν το τελικο μαστερινγκ, για να βγει το τελικο αποτελεσμα σε βινυλιο η σιντι.(Εκει απλα βαζανε ενα ελαφρυ κομπρεσσορα, νορμαλαιζ, σιγη μεταξυ κομματιων και αυτο ηταν. Τελος 3ου μερους.Τωρα χαος απλα ειναι τα πραγματα, πολυ απλα, ο ηχοληπτης πρεπει να μπορει να κανει και το τελικο ρεμιξ, αλλιως ειναι μαθητευομενος, ετσι ειναι τα πραγματα.Σημαντικοτερο ειναι το πρωτο μερος, εαν δεν εχει γραφτει σωστα το υλικο, δηλαδη εχουν μπει πολλα εφφε, ασχημο παιξιμο, κομπρεσορες η ερασιτεχνικα λογισμικα, τιποτα δεν σας σωζει.
Παράθεση από: RATNA στις 12/01/10, 19:20Το ερωτημα που εκανε ο φιλος αρχικα ειναι λιγο περιεργο, αλλα και δειχνει ολοφανερα την κατασταση που επικρατει στο χωρο.Καποτε μπαιναμε στο στουντιο (ας πουμε του Κ. Πρικοπουλου, που ηταν ενας σπανιος ανθρωπος και Ηχοληπτης, οι νεωτεροι δεν θα τον γνωριζουν.), ειχαμε τις παρτιτουρες (στο χερι γραμμενες, για καθε οργανο.).Παραγγελναμε και πιτσες, ενα δυο τρια παμε.( ακομα θυμαμαι τη φωνη του Κωστα).Αναλογικη ταινια στο πολυκαναλο.(Εχω πολλες, ξερετε ποσο ζυγιζει μια τετοια ταινια; πολυ).Ακουγαμε, διορθωναμε,γραφαμε κανενα καναλι παραπανω και αν μου αρεσε το πρωτογενες αποτελεσμα. Τελος 1ου μερους.Κατοπιν μια ημερα που θα ητανε σε φορμα ο Κωστας με φωναζε για το ρεμιξ.(Εργασια με πολυ μελετη, χωρις αγχος, εκτος αν υπηρχε παραγωγος απο εταιρεια που μας ψιλοαγχωνε στο θεμα του χρονου.)Τελος 2ου μερουςΜετα παιρναμε το ντατ και πηγαιναμε στο χωρο που θα γινοταν το τελικο μαστερινγκ, για να βγει το τελικο αποτελεσμα σε βινυλιο η σιντι.(Εκει απλα βαζανε ενα ελαφρυ κομπρεσσορα, νορμαλαιζ, σιγη μεταξυ κομματιων και αυτο ηταν. Τελος 3ου μερους.Τωρα χαος απλα ειναι τα πραγματα, πολυ απλα, ο ηχοληπτης πρεπει να μπορει να κανει και το τελικο ρεμιξ, αλλιως ειναι μαθητευομενος, ετσι ειναι τα πραγματα.Σημαντικοτερο ειναι το πρωτο μερος, εαν δεν εχει γραφτει σωστα το υλικο, δηλαδη εχουν μπει πολλα εφφε, ασχημο παιξιμο, κομπρεσορες η ερασιτεχνικα λογισμικα, τιποτα δεν σας σωζει.O κ. Κωστας Πρικοπουλος ηταν ο δασκαλος μου..
Πολύ ενδιαφέρον θέμα το mastering αλλα εμένα με μπερδέψατε λίγο....Με ενδιαφέρει γι'αυτό και ρωτάω.τελικά είναι αυτό :Παράθεση από: RATNA στις 11/01/10, 02:30 μπορω λοιπον να πω, οτι ως Μαστερινγκ οριζεται περιληπτικα η στερεοσκοπικη αποδοση( τρισδιαστατη ηχητικη εικονα ) των μουσικων οργανων, με τροπο που να προσεγγιζει, με σαφηνεια, καθαροτητα, ογκο την ζωντανη εκτελεση και ερμηνεια του προηχογραφημενου μουσικου εργου. γιατί είχα την εντύπωση πως αυτό είναι μέρος του mixing.. ή είναι αυτό ?Παράθεση από: pithanos στις 10/01/10, 13:58Mastering είναι το αναγκαίο ..κακό της εποχής. Ξεκίνησε απ την τελική επεξεργασία στην παραγωγή των δίσκων ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΑ να εξισοροπήσουν τις διαφορές στις δυναμικές της ηχογράφησης (πιάνο-φόρτε) που είχε ως συνέπεια δίπλα δίπλα ψηλές και χαμηλές (ριχές) αυλακώσεις και φυσικά ..πήδαγε η βελόνα. Κατόπιν τούτου σιγά σιγά είδαν ότι μπορούσαν να επέμβουν στη γενική αισθητική του ήχου της συνολικής δουλειάς ασχέτως ενορχηστρώσεως. Μία καινούργια τέχνη λοιπόν δημιουργήθηκε και εξελίχτηκε εν καιρό η οποία στην ουσία όπως λέει κ ο φίλος Δ. Παπαδημητρίου είναι αυτή που ΚΆΝΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ ΣΟΥ από 1000€ να αξίζει 100.000.Σήμερα το αυτί κοινού έχει μάθει στο mastering, χωρίς αυτό δεν ..του αρέσει ας μας δώσει κάποιος μια απάντηση
μπορω λοιπον να πω, οτι ως Μαστερινγκ οριζεται περιληπτικα η στερεοσκοπικη αποδοση( τρισδιαστατη ηχητικη εικονα ) των μουσικων οργανων, με τροπο που να προσεγγιζει, με σαφηνεια, καθαροτητα, ογκο την ζωντανη εκτελεση και ερμηνεια του προηχογραφημενου μουσικου εργου.
Mastering είναι το αναγκαίο ..κακό της εποχής. Ξεκίνησε απ την τελική επεξεργασία στην παραγωγή των δίσκων ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΑ να εξισοροπήσουν τις διαφορές στις δυναμικές της ηχογράφησης (πιάνο-φόρτε) που είχε ως συνέπεια δίπλα δίπλα ψηλές και χαμηλές (ριχές) αυλακώσεις και φυσικά ..πήδαγε η βελόνα. Κατόπιν τούτου σιγά σιγά είδαν ότι μπορούσαν να επέμβουν στη γενική αισθητική του ήχου της συνολικής δουλειάς ασχέτως ενορχηστρώσεως. Μία καινούργια τέχνη λοιπόν δημιουργήθηκε και εξελίχτηκε εν καιρό η οποία στην ουσία όπως λέει κ ο φίλος Δ. Παπαδημητρίου είναι αυτή που ΚΆΝΕΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ ΣΟΥ από 1000€ να αξίζει 100.000.Σήμερα το αυτί κοινού έχει μάθει στο mastering, χωρίς αυτό δεν ..του αρέσει
Το αν εχει γίνει ωραίο mastering m.k. μπορεί να το τσεκάρει ο καθένας με τη παρακάτω μέθοδο. Παιρνεις το Mastered και το un-mastered τα βαζεις μεσα σε κάποιο πρόγραμα τύπου wavelab, κατεβάζεις με προσοχή την ενταση του Mastered έτσι ώστε να είναι ιδια με την ενταση του αρχικού. Κατόπιν κάνεις ένα καλό διάλλειμα και στη συνέχεια βαζεις κάποιον αλλο ατομο να παίζει τα δυο κομμάτια, ετσι ώστε εσύ να μη μπορείς να ξερεις ποιό είναι ποιό.
Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που τους ενδιαφέρει μονο να ακούγεται το μαστερινκ οσο το δυνατόν ενυπωσιακότερα και δυνατότερα (εχω γνωρίσει και μουσικους που μονο αυτό τους νοιάζει)
Κυριως καποιοι μπερδευουν το punchy mix με το overcompressed ηχο!
Παντως δυσκολο να ξεχωρίσει στα συνηθισμένα home ηχεία η διαφορά (αποκλειστικά οφειλόμενη στη πτώση του bitrate) που θα εχουν τα δυο κομμάτια ...Σε τιποτα ήρεμα κομμάτια ίσως, με ακουστικά όργανα να φανουν διαφορές....δεν ξέρω Τεσπά, το σίγουρο είναι οτι το κακό το μάστερ θα κάνει κρά ούτως η άλλως, δε πα να το ακούσεις και χιλιά-μπιτο
Μια επισκεψη ομως στον χωρο οπου εγινε το master θα ηταν το ιδανικοτερο ωστε να ακουσει την συγκριση σε ιδανικες συνθηκες.
Αλλη μια πλεύρα του θέματος με το mastering είναι οτι δεν ξερω πως έχει περάσει εδω στην Ελλάδα, να θεωρείται πιο σημαντικό από την ίδια την ηχογράφηση λες και υπάρχει (κάπου στα εξωτερικό πάντα...) κάποιος υπερ-μαστεράς- θαυματοποιός που μπορεί να σωσει έναν μέτριο ή κακό ηχο περνώντας το mix απο λυχνίες, μπομπίνες και αλλα. Το σκεπτικό είναι του στύλ "παραγωγή εδώ με 1500 ευρώ και mastering στις....Μαλβίδες με 2000 ευρώ " (Οσο πιο πολλά τα χιλιόμετρα τοσο το καλύτερο και επίσης μετραει το αν το μερος ειναι εξωτικό η οχι ). Το ίντερνετ μάλιστα εχει διευκολύνει τετοιες διαδικασίες, ενω δημιουργηθεί και πληθώρα οικονομικών πακέτων. Με αστείους προυπολογισμούς για ηχογράφηση, χωρίς παραγωγό, χωρίς προπαραγωγές στα κομμάτια και με ελάχιστα takes σε τύμπανα και φωνητικά δεν μπορούμε να περιμένουμε οτι ο μαστεράς-μάστορας θα μας σωσει, ούτε ότι το υλικό μας καταστράφηκε σωνει και καλά από την υποτιθέμενη ασχετοσύνη κάποιου "ντόποιου". Δεν λεω φυσικά πως δεν έχουν γίνει και αυτά, ούτε είμαι απαραίτητα κατά του να στέλνουμε τα κομμάτια έξω. Απλά πολλές φορές οι μουσικοί, παρασυρόμαστε απο το ράδιο αρβύλα, δίνουμε τα λεφτά μας εκεί που δεν χρειάζεται και αφήνουμε τα βασικά πράγματα στην τύχη τους.
Παράθεση από: odeon-mastering στις 20/02/10, 02:43 Μια επισκεψη ομως στον χωρο οπου εγινε το master θα ηταν το ιδανικοτερο ωστε να ακουσει την συγκριση σε ιδανικες συνθηκες.Οντως, αυτό είναι το καλύτερο.... Αλλη μια πλεύρα του θέματος με το mastering είναι οτι δεν ξερω πως έχει περάσει εδω στην Ελλάδα, να θεωρείται πιο σημαντικό από την ίδια την ηχογράφηση λες και υπάρχει (κάπου στα εξωτερικό πάντα...) κάποιος υπερ-μαστεράς- θαυματοποιός που μπορεί να σωσει έναν μέτριο ή κακό ηχο περνώντας το mix απο λυχνίες, μπομπίνες και αλλα. Το σκεπτικό είναι του στύλ "παραγωγή εδώ με 1500 ευρώ και mastering στις....Μαλβίδες με 2000 ευρώ " (Οσο πιο πολλά τα χιλιόμετρα τοσο το καλύτερο και επίσης μετραει το αν το μερος ειναι εξωτικό η οχι ). Το ίντερνετ μάλιστα εχει διευκολύνει τετοιες διαδικασίες, ενω δημιουργηθεί και πληθώρα οικονομικών πακέτων. Με αστείους προυπολογισμούς για ηχογράφηση, χωρίς παραγωγό, χωρίς προπαραγωγές στα κομμάτια και με ελάχιστα takes σε τύμπανα και φωνητικά δεν μπορούμε να περιμένουμε οτι ο μαστεράς-μάστορας θα μας σωσει, ούτε ότι το υλικό μας καταστράφηκε σωνει και καλά από την υποτιθέμενη ασχετοσύνη κάποιου "ντόποιου". Δεν λεω φυσικά πως δεν έχουν γίνει και αυτά, ούτε είμαι απαραίτητα κατά του να στέλνουμε τα κομμάτια έξω. Απλά πολλές φορές οι μουσικοί, παρασυρόμαστε απο το ράδιο αρβύλα, δίνουμε τα λεφτά μας εκεί που δεν χρειάζεται και αφήνουμε τα βασικά πράγματα στην τύχη τους.
Ξεκίνησε από Marios Demigod Τα καλύτερα...
Ξεκίνησε από Ε!ΜΑ Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από tug Σύνδεσμοι μουσικών οργάνων
Ξεκίνησε από Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood « 1 2 » Διασκέδαση
Ξεκίνησε από IxNiLaTiS Εφέ
Ξεκίνησε από CloudConnected Αναζήτηση τραγουδιών
Ξεκίνησε από Stavros_97s Εφέ
Ξεκίνησε από neeckos Μουσικά όργανα και εξοπλισμός
Ξεκίνησε από saved Εφέ
Ξεκίνησε από Καθόδιος (φλουτσ) Δικές μας συνθέσεις και τραγούδια