Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - Gildor

Σελίδες: [1]
1
Πλήκτρα / Hammer action, Weighted Hammer..
« στις: 14/09/16, 22:38 »
Καλησπέρα.

Απευθύνομαι στους πιανίστες/πληκτράδες (αν παρ'όλα αυτά γνωρίζει και κανείς άλλος ας πει :Ρ ) του forum για μια απορία που με απασχολεί.

Τι διαφορά έχουν μεταξύ τους οι όροι όταν αναφερόμαστε σε ηλεκτρικό πιάνο:


Hammer action

Semi weighted hammer

Full weighted hammer


Καταλαβαίνω πως τα ημιβαρυκεντρισμένα (semi) πλήκτρα δεν είναι όπως του ακουστικού πιάνου ενώ τα full μάλλον είναι. Tα hammer action τι διαφορά έχουν απο τα άλλα; Είναι ίδιας «βαρύτητας» με τα full height; Eίναι βαρύτερα απο τα semi weighted;

Μπορεί κάποιος με ηλεκτρικό πιάνο πλήκτρων hammer action να μάθει πιάνο;

Σας ευχαριστώ.

2
Τις προάλλες πήγα στο σπίτι ενός φίλου ο οποίος είχε αρχίσει μαθήματα κιθάρας. Πέρα απο την καινούργια του κιθάρα παρατήρησα και ένα εξάρτημα το οποίο τοποθετείται στο δεξί πόδι και «ψηλώνει» την κιθάρα με αποτέλεσμα να μπορείς να παίζεις άνετα έχοντας την κιθάρα «καθισμένη» στο δεξί σου πόδι.

Προσωπικά μου άρεσε πολύ αυτό αλλά με μια αναζήτηση στο internet δυστυχώς το κόστος είναι πολύ υψηλό για ένα τέτοιο απλό εξαρτημα (όταν το «κλασικό» υποπόδιο κοστίζει κατα πολυ λιγότερο).

Θα ήθελα τη γνώμη σας· αξίζει να αγοράσω κάτι τέτοιο; Έχει βολέψει κανέναν απο σας; Δύναται να προκαλέσει (εν καιρώ) τραυματισμούς ή χρήση του;


Σας ευχαριστώ.

3
Έχω το βιβλίο του Ν. Θερμού «πως να παίξετε κιθάρα» αλλά δυστυχώς έχω χάσει το cd. Ήθελα να αρχίσω να ασχολούμαι σοβαρά απο την αρχή, αλλά θα ήθελα και να ακούω τα κομμάτια. Και επειδή θα ήταν κρίμα να ξανααγοράσω το βιβλίο για ένα δισκάκι, παρακαλώ όποιος φίλος εδώ το έχει, να μου το στείλει σε mp3.

Σας ευχαριστώ.

4
Άλλα όργανα / Αγορά Ουτιού
« στις: 15/03/16, 16:15 »
Καλησπέρα σας.

Επειδή μάλλον θα προβώ σε αγορά ουτιού, θα ήθελα τη γνώμη σας. Θέλω κατα το δυνατόν φθηνότερο και καλό.

Έχω βρει στα γρήγορα αυτό: http://www.nakas.gr/NakasMusic/default.aspx?id=19&cId=1073&pId=39257

Είναι καλό; (οκ ξέρω πως ό,τι δίνεις παίρνεις, απλώς ρωτάω αν είναι τουλάχιστον αξιοπρεπές ή είναι πεταμένα λεφτά).

Σας ευχαριστώ.

5
Όπως λέει και ο τίτλος, θέλω να φτιάξω/βρω μια κιθάρα με χορδές που να αναπαράγουν μια οκτάβα χαμηλότερα. Θα ήθελα τις ψηλές νότες της καντίνι κατα το παίξιμο της κιθάρας, να τις ακούω πιο βαριές.

Μου είχαν πει να χορδίσω διαφορετικά τις χορδές, αλλά έτσι γίνονται πολύ «μαλακές» άρα και ακατάλληλες για παίξιμο.

Σκέφτηκα να προσθέσω χορδές μπάσου ή ακουστικής κιθάρας, ή ακόμα στις νάυλον χορδές της  κλασικής, να προσθέσω τις συρμάτινες της κλασικής. Φοβάμαι όμως ότι θα προκαλέσω σκεύρωμα στην κιθάρα.

Συγκεκριμένα η διάταξη των χορδών της κιθάρας απο: Ε4-Β4-G3-D3-Α2-Ε2
                                               θέλω να μετατραπεί σε: Ε3-Β3-G2-D2-Α1-Ε1

Έχει να προτείνει κανείς κάποιον τρόπο ή ακόμα και κάποια αγορά; (είτε πρόκειται για κλασική είτε για ακουστική κιθάρα).

Ευχαριστώ.
 

6
'Οπως έχω ξαναπεί, είμαι σπουδαστής βυζαντινής μουσικής και ψάχνω να βρω ένα μουσικό όργανο κατάλληλο για το σκοπό μου.

Σκεφτόμουν για ούτι αλλά οι οικονομικές δυσκολίες αφ'ενός αλλά και το ότι είναι άταστο και δεν θα είμαι σίγουρος ποια συχνότητα θα αναπαράγω αφετέρου, το άφησα στην άκρη.

Επειδή έχω κλασική κιθάρα, σκέφτηκα ότι προσθέτοντας δύο επιπλέον τάστα ανάμεσα σε δύο τάστα, τότε σχηματίζεται η βυζαντινή κλίμακα.

Γνωρίζει κανείς αν είναι δυνατόν να προσθέσω κάτι που να κάνει τη δουλειά του τάστου; Ευχαριστώ πολύ.

7
Κάποιος εδώ στο φόρουμ με προέτρεψε να «προσέξω» με ποια αρμονία να ασχοληθώ καθ´ ότι η «κλασική» αρμονία θεωρείται πλέον απαρχαιωμένη.

Βιβλία σχετικά με «σύχρονη αρμονιά» έχω βρει μόνο όσο αφορά την jazz μουσική (το οποίο δεν είναι αυτό που ζητάω). Προσωπικά είμαι λάτρης της νέας «κλασικής» μουσικής δηλαδή των soundtracks.

Υπάρχει βιβλίο σύγχρονης αρμονίας που αφορά σύγχρονες μουσικές όπως τις πχ κινηματογραφικές;


ΥΓ: Αγόρασα και το πρώτο βιβλίο της βασικη θεωρίας του Αμάραντου Αμαραντίδη και μου άρεσε πολύ. Αν πιστεύετε ότι μπορεί να βοηθήσει το δεύτερο μέρος (αρμονία), παρακαλώ πείτε μου.

8
1) Tι είναι το maple και rosewood fretboard;

2) Το sustain, τα riffs και οι flatwound χορδές;

3) Έχω διαβάσει πως αν βάλεις μεταλικές χορδές (ακουστικής κιθάρας) σε κλασική, αυτή θα σκεβρώσει. Είναι δυνατόν (δεν ξέρω και αν υπάρχουν) να τοποθετήσεις τις τρεις ψηλές χορδές ναυλον μεν αλλά επικαλυμένες όπως οι τρεις μπάσες της κλασικής;

4) Ώς γνωστόν όσο οξύτερος ο ήχος, τόσο μεγαλώνει και η τιμή της συχνότητας. Γιατί όμως πάνω στην ταστιέρα, όσο ο ήχος οξύνεται, στα τάστα παρατηρείται μείωση της απόστασης μεταξύ τους; Δεν θα έπρεπε να είναι διπλάσιος;

5) Τέλος μια ερώτηση και συγγνώμη αν έχει ερωτηθεί ξανά (εγώ δεν είδα κάτι αντίστοιχο). Με ένα χρωματικό κουρδιστήρι δύναται να βρούμε επακριβώς τα σημεία σε μια άταστη κιθάρα που αφορούν τα μόρια της Βυζαντινής κλίμακας (διατονική-χρωματική-εναρμόνια) ;


Ευχαριστώ.

9
Αρκετά θεωρητική ερώτηση.

Γιατί λοιπόν οι παρτιτούρες που γράφονται για κλασική κιθάρα, να μην συμπεριλαμβάνουν και τα δύο πεντάγραμμα του sol και του fa;

Γιατί να "αναγκαζόμαστε" να παίζουμε μια οκτάβα κάτω (με τον "φόβο" μην γεμίσουμε περισσότερες βοηθητικές γραμμές) απο την νότα που αναγράφεται στο πεντάγραμμο και να μην λύναμε αυτό το πρόβλημα γράφοντας σε 2 πεντάγραμμα όπως στο πιάνο;

10
Αν και μάλλον θα φανεί παράξενη η απορία μου, είναι μια απορία που την έχω χρόνια. Ό,τι έχω μάθει ως τώρα στην κιθάρα, είναι γνώση-σχεδόν- εμπειρική και ακουστική (έχω καλό αυτί). Πολλά πράγματα όμως δεν μπορώ να τα διευκρινίσω καθαρά στο μυαλό μου. Η απορία μου είναι η εξής:

Με ποια "λογική" χτυπιούνται πολλές χορδές πάνω σε μια βασική μελωδία (πχ άρπισμα); Έχω δει βιντεάκια στο youtube, που ενώ παίζουν τη βασική μελωδία (ακούγεται προφανώς), την "εμπλουτίζουν" με συνεχόμενους διαδοχικούς χτύπους εναλλαγής χορδών. Αυτό με ποια λογική, με βάση ποιάς θεωρίας γίνεται; Γιατί προφανώς δεν μπορώ να πιστέψω πως τις χτυπάμε "στην τύχη" έτσι απλώς για να έχουμε ένα "αρμονικό" άκουσμα..

Μήπως η ίδια "διαδικασία" γίνεται και στο πιάνο στο αριστερό χέρι (κλειδί του ΦΑ) ;

Εγώ το κάνω αυτό (πχ να παίζω μια μελωδία και να την εμπλουτίζω με άρπισμα), αλλά το κάνω όπως είπα εμπειρικά. Δεν γνωρίζω το γιατί γίνεται αυτό.


Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

11
Τον τελευταίο καιρό όντας σπουδαστής Βυζαντινής μουσικής, προσπαθώ να εμβαθύνω -όσο μπορώ-στη θεωρία της Βυζαντινής αλλά και κατ΄επέκταση της μουσικής γενικότερα.

Έτσι "σκάλωσα" στην εξής απορία περι των "μουσικών μορίων" και το ρόλο τους στη Βυζαντινή και Ευρωπαϊκή (δυτική) μουσική. Όπως φυσικά γνωρίζετε οι περισσότεροι, τα διαστήματα μεταξύ της Βυζαντινής και της Δυτικής διαφέρουν.

Ως εδώ καλά και κατανοητά (; ) Επειδή όμως στοχεύω να "εμβαθύνω" σε αυτό το κεφάλαιο όσο μπορώ, στοχεύω στην εξής γνώση και εκφράζω την παρακάτω απορία στην οποία θα παρακαλούσα να απαντηθεί όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται (αν είναι δυνατόν).

Ποιός ο ορισμός των "μορίων" στη μουσική;



Ψάχνοντας στο ίδιο το forum, έπεσα πάνω σε ένα θέμα το οποίο αν μη τι άλλο εξελίχθηκε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση επι του θέματος!

Απο τα πολλά, παρουσιάζω αυτούσιες τις προτάσεις χρηστών (εκτός της τελευταίας σειράς) που μου δημιούργησαν και περαιτέρω απορίες:

- Tο ημιτόνιο χωρίζεται σε 100 cents

- Το Ανθρώπινο αυτί μπορεί να ξεχωρίσει μουσικά διαστήματα μεγαλύτερα των 4-5 cents - και όχι μικρότερα..

- το Ανθρώπινο αυτί μπορεί να ξεχωρίσει ~10 υποδιαιρέσεις του ημιτονίου..

- Η Βυζαντινή "υποδιαίρεση" χωρίζει τη ημιτόνιο σε 6 μέρη..

- τα μόρια τα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ στην κλασική μουσική..

- Τι παίζει με τα Ηz στη μουσική..;

12
Καλησπέρα σε όλους!

Διαβάζω καιρό το forum σας, αλλά δεν γράφτηκα ποτέ.

Έχω εντυπωσιαστεί απο τις τόσες γνώσεις των μελών, καθώς και το πόσα μπορείς να μάθεις απο εδώ!

Παίζω κιθάρα χρόνια (απο έφηβος), αλλά δεν έχω πάει σε κάποιο ωδείο (έμαθα απο φίλους κτλ). Δεν έχω κάποιο προχωρημένο επίπεδο, αφού έχω μείνει στάσιμος στα "γνωστά" όπως το να παίζω τραγούδια με συγχορδίες, να κάνω αρπίσματα και να παίζω λίγο με νότες. Έχω αποφασίσει όμως ότι θέλω να μάθω κιθάρα όσο μπορώ καλύτερα. Δεν θέλω να φτάσω στο σημείο να παίζω κομμάτια κλασικής μουσικής σε "ακραίες" ταχύτητες...Δεν με ενδιαφέρει κάτι τέτοίο...Όμως πχ σύγχρονες όμορφες μουσικές (πχ lord of the rings) θα ήθελα να τις βγάζω στην κιθάρα μου.

Θα μου επιτρέψετε λοιπόν να σας κάνω και εγώ τις δικές μου (εκνευριστικές ίσως) ερωτήσεις. Σε κάποια απο αυτά τα ερωτήματα έψαξα όσο μπορούσα, αλλά δεν με κάλυψε κάτι. Αν υπάρχει ήδη, συγχωρέστε με. :)

Ξεκινάμε:


1) Εχω ξεκινήσει με κάτι βιβλία του Julio Sagreras και μου φαίνονται καλά. Εσείς εγκρίνετε; Είναι καλα τα βιβλία για να αναπτύξει κάποιος την τεχνική του στην κλασική κιθάρα;

2) Επειδή διδάσκομαι και Βυζαντινή Μουσική, θα ήθελα ένα μάθω ένα όργανο μη συγκερασμένο. Εκεί που έλεγα να αρχίσω βιολί, πρόσφατα άκουσα για άταστη κιθάρα και ομολογουμένως έπαθα πλάκα! Μπορώ να βρώ κάποια άταστη πολύ φθηνή κιθάρα στα μαγαζιά; Πωλούνται τέτοιες;

3) Πως γίνεται να πιάσεις συγχορδία σε μια άταστη κιθάρα (πχ τη A Majore; ) ; Δεν είναι σχεδόν "ακατόρθωτο";

4) Θα χρειαστεί για την κλασική κιθάρα να μάθω το κλειδί του "ΦΑ"; Το συναντάμε σε παρτιτούρες κλασικής κιθάρας;

5) Οι χορδές είναι φυσιολογικό προς το τέλος της ταστιέρας (με κατεύθυνση προς το ηχείο δηλαδή) να "παίρνουν ύψος"; Όταν προσπαθώ να παίξω σε νότες πολύ κοντά στο ηχείο, δυσκολεύομαι γιατί οι νότες είναι αρκετά "υψωμένες" απο την ταστιέρα (σε σχέση με τις αρχικές που είναι σχεδόν "κολλητά" πάνω στην ταστιέρα) και έχω σκεφτεί μήπως έχει χαλάσει με τον καιρό, επειδή έχω την κιθάρα μου καμια 10αρια χρόνια.

6) Τέλος μια ερώτηση που έχει ειπωθεί ξανά σε αυτό το forum, έχω διαβάσει το αντίστοιχο θέμα, αλλά δεν με είχε καλύψει πλήρως.

Επειδή έχω μικρά και λεπτά δάχτυλα, δυσκολεύομαι να παίζω νότες πάνω στην ταστιέρα. Οκ θα μου πείτε "θέλεις εξάσκηση" και τα συναφή. Δεκτό φυσικά αλλά τόσα χρόνια που παίζω, μπορώ να πω πχ ότι πιάνω καλά τις συγχορδίες..Όταν όμως πάω να πιάσω τη Ε ύφεση...δυσκολεύομαι ακόμα. Δεν είμαι τόσο "άνετος" όσο με άλλες.

Υπάρχει κάποια κλασική κιθάρα που να βοηθάει σε αυτό; (πχ μικρότερο μπράτσο ή με μικρότερα διαστήματα ταστών..). (Αν κάποιος επιμείνει παραταύτα ότι παίζει ρόλο μόνο η εξάσκηση, θα το δεχτώ).

EDIT:

7) Είναι δυνατόν να μάθει κάποιος που ασχολείται με την κιθάρα απλά θεωρητικά μαθήματα της Αρμονίας, χωρίς να ασχοληθεί με πιάνο ή προυποθέτει οπωσδήποτε τη χρήση του ακόμα και στα πιο βασικά; (Εννοείται δεν αναφέρομαι σε ωδείο). Απλές βασικές γνώσεις. Τίποτα παραπάνω.


Σας ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων. Καλώς σας βρήκα!  :P

Σελίδες: [1]