Αποστολέας Θέμα: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:  (Αναγνώστηκε 23043 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ

Το Video μου για ‘’Μελέτη με μετρονόμο’’
Συμβουλές εξάσκησης με μετρονόμο



Το άρθρο , που απαίτησε πολύ χρόνο ειδικά για τα videos & φωτογραφίες , ασχολείται με θέματα ,(περιγράφονται αναλυτικά στην ‘’περιγραφή του YouTube’’ για κάθε έναν ρυθμό ξεχωριστά) που αν περιγραφόταν εδώ θα ήταν δεκάδες σελίδες...
Πιστεύω θα βοηθήσει και θα ενθαρρύνει τον αρχάριο να ασχοληθεί με ελληνικούς ρυθμούς τους δε μουσικούς να εμπλουτίσουν το ρεπερτόριο τους για κάθε ρυθμό:
Η περιγραφή αφορά:
Μέτρο , Μετρικό Κλάσμα, Ρυθμό, Τέμπο , Εύρεση του ρυθμού ενός τραγουδιού που ακούμε, Χρονομετρική διάρκεια αξιών φθογγοσήμων, Μέτρημα με το πόδι - ‘’θέση’’-‘’άρση’’, Η κιθάρα σε ελληνικά ρυθμικά μοτίβο χωρίς την ανάγκη να γνωρίζετε ανάγνωση παρτιτούρας, Συμβουλές μελέτης με μετρονόμο, Πολύ μεγάλο ρεπερτόριο για κάθε ρυθμό, Η μεγάλη ποικιλία τονισμού του μέτρου των λαϊκών ρυθμών, Σημειολογία ρυθμών, Αμφισβητήσεις για το μετρικό κλάσμα μερικών λαϊκών ρυθμών (πχ τσιφτετέλι αν είναι 2/4 ή 4/4 ή και τα δυο??) , Το ίδιο ρυθμικό σχήμα αντί να παίζεται απλά , να παίζεται με χρησιμοποίηση του μπάσου με την 5η ώστε να ακούγεται σαν ρεμπετοκιθάρα και να αποφεύγεται η μονοτονία, Διαφορά ρυθμών ¾ από 6/8 , Η μεγάλη διαίρεση των beats που μπορεί να γίνει ειδικά στον μαγευτικό ρυθμό 12/8, Βαλσάκια – Τσάμικα και Εθνικός Ύμνος ,Οι ρυθμοί Habanera -- Bolero -- Rumba -- Mambo - Tango Argentino -- Beguine - Oriental....και το μεγάλο ρεπερτόριο ειδικά στο μπολερό στην ελληνική ελαφρά μουσική αλλά και σε τραγούδια με χαβάγιες , Ποια τραγούδια στην Ελλάδα τα χαρακτηρίζουμε ως oriental , Το ελληνικό ελαφρό λαϊκό ρεπερτόριο με εκατοντάδες τραγούδια σε κάποιο στυλ μπαγιό , Τη δόμηση που έχουμε σε 2/4 (χασάπικο, Χασαποσέρβικο , Μπάλος, Σούστα, Κότσαρι, Πεντοζάλη…), Γιατί ο παρονομαστής του Μετρικού Κλάσματος δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο , Η εμπειρία του ‘’μπασίματος’’ του τραγουδιστή ειδικά στα ζεϊμπέκικα, Πως τα 5/8 ,7/8 μπορούν να ακουστούν διαφορετικά (μόνο τα ισχυρά μέρη του μέτρου-ειδικά από ντράμερς) και πολλά άλλα…….








Ποια όμως είναι η διαφορά των  2σημων (2/2 ,2/4 , 2/8.) & 4σημων ( 4/2 , 4/4, 4/8, …) ;


Πολλές φορές δεν μπορείς να πεις ότι υπάρχει καν διαφορά. Πιθανόν ο συνθέτης να επέλεξε τη μία ή την άλλη ρυθμική μονάδα για απλότητα στη σημειολογία των νοτών ή επειδή είναι συνηθισμένος να γράφει στο πεντάγραμμο πιο γρήγορα τα όγδοα απ’ ότι τα δέκατα έκτα.


      Τότε φυσικά το πχ 4/8 αφού είναι μικρότερης χρονικής αξίας σε σχέση με το  4/4 θα απαιτεί  αλλαγή στο tempo για να προσαρμοστεί.


      Πχ ο πεντάσημος ρυθμός που συναντιέται στην Ήπειρο και την Πελοπόννησο είναι συνήθως με μέτρο 5/4 για να αποδώσει χορούς με αργό τέμπο ενώ στα Δωδεκάνησα, την Κύπρο και τον Πόντο, όπου το τέμπο είναι ταχύτερο, αποδίδεται με το μέτρο των 5/8.


      Έτσι λοιπόν πολλοί σύγχρονοι συνθέτες (επειδή τα φθογγόσημα ολοκλήρου και ημίσεως θεωρούνται μεγάλης χρονικής αξίας- άρα αργά , ενώ τα φθογγόσημα ογδόου , δεκάτου έκτου και τριακοστού δευτέρου μικρής χρονικής αξίας και άρα ταχύτερα) σε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι τους χρησιμοποιούν πχ 4/2 αντί 4/4 ή 4/8 επειδή το φθογγόσημο ήμισυ είναι μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας , σε σχέση με το τέταρτο ή όγδοο και επομένως  ΟΠΤΙΚΑ βοηθά το αργότερο βήμα στην ανάγνωση της παρτιτούρας αλλιώς θα ‘’παθαίναμε εγκεφαλικό’’ κατά την ανάγνωση. Ομοίως αν κάποιο κομμάτι τους είναι πολύ αργό προτιμούν το αντίστροφο.
    Παράδειγμα:


 Το 1ο σχέδιο δείχνει το ρυθμό 4/4 όπου το βασικό Beat είναι το τέταρτο . Υπάρχουν 4 τέταρτα/μέτρο και 60 νότες τετάρτου/λεπτό ή 60:60 = 1 τέταρτο/δευτερόλεπτο.


     Το 2ο σχέδιο δείχνει το ρυθμό 4/2 όπου το βασικό Beat είναι το ήμισυ . Υπάρχουν 4 ήμισυ/μέτρο και 60 νότες ημίσεως/λεπτό ή 60:60 = 1 ήμισυ/δευτερόλεπτο.


    Αν και γράφονται διαφορετικά και τα 2 ηχούν το ΙΔΙΟ
    Αυτό αποδεικνύει ότι μόνο του το ρυθμικό σχήμα δεν επαρκεί για να σου δώσει το tempo.


    Με την πρώτη ματιά (ειδικά από έναν αρχάριο) το 2ο σχέδιο μοιάζει να είναι πιο αργό, αφού οι νότες του είναι μεγαλύτερης χρονικής αξίας. Όμως δεν είναι και ότι το ‘’μοιάζει να είναι’’ αποδεικνύεται απατηλό.
     Τα 4/2 λοιπόν ΔΕΝ είναι πιο αργά από τα 4/4.
    Αυτό λοιπόν που είναι το σημαντικό είναι η ένδειξη του μετρονόμου.

      Σύμφωνα με το προηγούμενο σχήμα ,  αν το θεωρήσουμε χωρίς τις ενδείξεις του τέμπο , είναι λάθος να λέμε αόριστα ότι  τα τέταρτα είναι αργές νότες και τα δέκατα έκτα γρήγορες.
      Αν τώρα συγκρίνουμε τα τέταρτα στο 2ο κομμάτι  αλλά με τέμπο αντί Τ =60 γίνει πχ Τ= 160 δηλαδή πολύ γρήγορο κομμάτι,  με τα δέκατα έκτα του 1ου κομματιού που είναι πολύ αργό μέρος, διαπιστώσουμε ότι τα τέταρτα είναι γρηγορότερα από δέκατα έκτα.
     Το ποιο ακριβώς θα είναι το σωστό τέμπο για ένα έργο εξαρτάται από τις οδηγίες του συνθέτη με συνήθως ενός από τα 3 σύμβολα ( το σύμβολο του ημίσεως ,τετάρτου , ή ογδόου) με ένα αριθμητικό νούμερο πχ 120.  ή με λέξεις όπως: (adagio, presto, ...).

    Η μουσική μας ορίζει σαν χρόνο το ‘’ολόκληρο’’ = 4/4 με τις γνωστές υποδιαιρέσεις. Στην πράξη όμως για βασική μονάδα χρόνου χρησιμοποιείται κυρίως το τέταρτο. Όταν μιλάει για ‘’4σημο’’ εννοούνται και τα 4/8 και 4/4 και τα 4/2 και τα 4/16 . Αρκεί το  μέτρο να συμπληρώνεται σε 4 κινήσεις. Μετά οι διάφοροι ρυθμοί (τσιφτετέλι-χαμπανέρα- μπολέρο…)  είναι απλά θέμα τονισμού.
Χρ
Χρονική αξία μέτρου VS ρυθμού




Η δυτική μουσική ορίζει ναι μεν σαν ‘’ολόκληρο’’ χρόνο το ‘’ολόκληρο’’ = 4/4 αλλά στην πράξη ως βασική μονάδα χρόνου χρησιμοποιεί το τέταρτο. Δηλαδή στη δυτική μουσική σημειογραφία, συνήθως ένας κτύπος του μετρονόμου  ισοδυναμεί με ένα τέταρτο. Πχ  60 bpm  σημαίνει ταχύτητα μετρονόμου που ισοδυναμεί με εξήντα κλικς το λεπτό. Στη περίπτωση δε των 60 bpm (κλικς) , κάθε κλικ ισοδυναμεί με ένα δευτερόλεπτο ,δηλαδή το κάθε ¼ ή αντίστοιχα 2/8 ή 4/16 ή 8/32 θα διαρκεί 1 sec.
Ήχοι που διαρκούν λιγότερο  απ’ αυτόν τον χτύπο αντιστοιχούν σε υποπολλαπλάσια του μετρικού επιπέδου (όγδοα , δέκατα έκτα..)   , ενώ ήχοι που διαρκούν περισσότερο απ’ αυτόν τον χτύπο αντιστοιχούν σε ανήκουν σε πολλαπλάσια του μετρικού επιπέδου (ήμισυ , ολόκληρο) }.
Στο μουσικό κλάσμα δεξιά του μουσικού κλειδιού (γνώμονα) ο παρονομαστής του μουσικού κλάσματος δείχνει τη μετρική μονάδα και ο αριθμητής πόσες μετρικές μονάδες περιέχει το κάθε (πλήρες) μέτρο, π.χ 2/4 σημαίνει: μετρική μονάδα το τέταρτο  και κάθε μέτρο περιέχει 2 τέταρτα.











Αλληλουχία ακόρντων Blues: ΕΔΩ:
Αλλλουχία Ακόρντων σε Ε blues με κιθάρα







Bass Picking (μπασαδούρες) : ΕΔΩ :
Bass Picking (μπασαδούρες) - Ρυθμικά Σχεδιαγράμματα με κιθάρα



Ρεμπετοκιθαρα ή Κιθαρόνι ή Λαϊκή Κιθάρα : ΕΔΩ:

Για να αποφεύγεται η μονοτονία το ίδιο ρυθμικό σχήμα μπορούμε να το παίξουμε και  με εναλλαγή χρησιμοποίησης  του μπάσου με 5η  ώστε να ακούγεται σαν ρεμπετοκιθάρα.
Ρεμπετοκιθαρα ή Κιθαρόνι ή Λαϊκή Κιθάρα



ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΡΥΘΜΟΙ


Ρυθμός 2/4 (ΧΑΣΑΠΙΚΟ) με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 2/4 (ΧΑΣΑΠΙΚΟ ΜΙΝΟΡΕ ) με κιθάρα



Ρυθμός 2/4 (Χασαποσέρβικος) με κιθάρα : ΕΔΩ:
Ρυθμός 2/4 (Χασαποσέρβικος) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 2/4 (Μπάλος - Σούστα - Κότσαρι) με κιθάρα: ΕΔΩ:
Ρυθμός 2/4 (Μπάλος - Σούστα - Κότσαρι) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός Μπαγιό - Ηπειρώτικος (2/4 - 4/4) με κιθάρα : ΕΔΩ:
Ρυθμός Μπαγιό - Ηπειρώτικος (2/4 - 4/4) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμοί 3/4 (Βάλς - Τσάμικο) : ΕΔΩ :
Ρυθμοί 3/4 (Βάλς - Τσάμικο) (Embedding disabled, limit reached)


Ελληνικοί ρυθμοί 4/4 με Κιθάρα : ΕΔΩ:
Ελληνικοί ρυθμοί 4/4 με Κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός Τσιφτετέλι ( 2/4 - 4/4) με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός Τσιφτετέλι ( 2/4 - 4/4) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός ΧΑΜΠΑΝΕΡΑ (2/4-κυρίως 4/4) : ΕΔΩ :
Ρυθμός ΧΑΜΠΑΝΕΡΑ (2/4-κυρίως 4/4) (Embedding disabled, limit reached)


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…….
« Τελευταία τροποποίηση: 21/09/17, 15:04 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #1 στις: 12/02/14, 16:16 »
....ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ


Ρυθμοί Oriental - Bolero με Κιθάρα: ΕΔΩ:
Ρυθμοί Oriental - Bolero με Κιθάρα



Ελληνικός Ρυθμός 5/8 με Κιθάρα : ΕΔΩ:
Ελληνικός Ρυθμός 5/8 με Κιθάρα



Ρυθμός 6/8 διαφορά από 3 /4 : ΕΔΩ :
Ρυθμός 6/8 διαφορά από 3/4



Ρυθμός 7/8 (Καλαματιανός....) με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 7/8 (Καλαματιανός....) με κιθάρα



Ρυθμός 8/8 με Κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 8/8 με Κιθάρα



Ρυθμός 9/8 (εύθυμος) με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 9/8 (εύθυμος) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 9/8 Καρσιλαμάς με Κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 9/8 Καρσιλαμάς με Κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 9/8 (''Κλασικό'' ή ''Παλιό'' Ζεϊμπέκικο) : ΕΔΩ :
Ρυθμός 9/8 (''Κλασικό'' ή ''Παλιό'' Ζεϊμπέκικο) (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 9/8 (‘’Μοντέρνο’’ ‘η ‘’Πεταχτό’’ ή Νέο’’ Ζεϊμπέκικο ): ΕΔΩ :
Ρυθμός 9/8 (Μοντέρνο ή Πεταχτό ή Νέο Ζεϊμπέκικο) (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός  9/8 ( ‘’Απτάλικο’’  Ζεϊμπέκικο ) ΕΔΩ :
Ρυθμός 9/8 (Ζεϊμπέκικο ''Απτάλικο'') (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 9/8 (‘’Καμηλιέρικο’’ Ζεϊμπέκικο’’) ΕΔΩ :
Ρυθμός 9/8 (Ζεϊμπέκικο ΄΄Καμηλιέρικο΄΄) (Embedding disabled, limit reached)



Ρυθμός 10/8 με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 10/8 με Κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 12/8 με κιθάρα : ΕΔΩ ::
Ρυθμός 12/8 με Κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 2/2 με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 2/2 (4/2 , 5/2,9/2..) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)




Σημείωση: Όπου τραγουδάω εγώ , το κάνω απλά για να σας δείξω το πως διαβάζεται επακριβώς το ρυθμικό σχήμα - να δείξω τις τονισμένες φράσεις , ανάλογα με το ρυθμό και την αλλαγή της συγχορδίας.
ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΟ ΘΕΤΙΚΟ/ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ειδικά αν εμπλουτίζει το άρθρο έστω και με νέο ρεπερτόριο (ειδικά όπου το δικό μου είναι φτωχό – όπως στο ρυθμό 10/8).

« Τελευταία τροποποίηση: 12/02/14, 16:19 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Πέτροc

  • Γητευτής Ήχων
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 750
  • Φύλο: Άντρας
  • Είναι η Σιωπή που Τώρα ξεκινά ...
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #2 στις: 12/02/14, 17:54 »
Επίσης :
Για την κατανόηση του BPM (Beats per Minute ή χτυπήματα ανά λεπτό)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tempo 

Για πληρέστερη και ακριβέστερη μελέτη των ρυθμών υπάρχει και το wiki του kithara :
http://wiki.kithara.gr/%CE%A1%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CE%AF

/Πέτροc  8)



Σε έμβρυα στάση να αναθρέφω χαραυγές ...

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #3 στις: 12/02/14, 19:51 »

Κατά τη γνώμη μου, σε άρθρα  που επαναλαμβάνονται από διαφορετικούς συντάκτες και που αναφέρονται στο ίδιο θέμα (όπως αυτά που αναφέρει ο Πέτρος), παρέχεται η ευχέρεια  στον αναγνώστη να κάνει διασταύρωση των αναφερομένων  πληροφοριών ή αν κάτι δεν κατάλαβε από το ένα άρθρο τότε ίσως να το καταλάβει από άλλο. Εδώ έγκειται η ωφελιμότητα τους.
Το οπτικοακουστικό  αυτό άρθρο (23 videos) δεν είναι παραγωγή από εξειδικευμένο στούντιο, αλλά από την αγάπη μου για τη μουσική και φυσικά το θέτω  στη βάσανο καλόπιστης κριτικής...


Σαφώς πιθανόν να υπάρξουν και ασάφειες (ανακρίβειες πιστεύω όχι) . Τέτοιες όμως υπάρχουν και σε επαγγελματικά συγγράμματα πόσο μάλλον σε ερασιτεχνικά όπως το δικό μου ,που απλά τα γράφει και τα δείχνει σε φωτογραφίες, videos και ηχητικά όπως τα ξέρει και τα καταλαβαίνει.


Πέτρο στις μέχρι τώρα ‘αντιπαραθέσεις’ νομίζω πως όπου υπήρξαν  ασάφειες ή και  ανακρίβειες μερικές φορές , όταν εντοπίζονται, κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κάθε αναγνώστη και εφόσον αποσαφηνίζονται κυρίως από πλέον ειδικούς- αν τα διαβάσουν- , αποβαίνουν πολύτιμες για τον αναγνώστη .
Όταν δε ο συντάκτης δεν παριστάνει τον δάσκαλο και δεν  πουλά πνεύμα αλλά μοιράζεται ανιδιοτελώς αυτά που με κόπο κατάφερε να μάθει τότε σημασία έχει το μαθησιακό όφελος των αναγνωστών και όχι η προσωπική προβολή (σε τέτοια ηλικία είναι άχρηστη) .
Το πρωτοδημοσιεύω πλήρως ολοκληρωμένο στο http://forum.kithara.gr/  επειδή αναφέρεται για κιθάρα και επειδή βλέπω (μέσω του https://app.box.com/ ) τα προηγούμενα άρθρα μου να έχουν πολύ μεγάλη καθημερινή επισκεψιμότητα .


Ευχαριστώ για το σχόλιο

‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #4 στις: 12/02/14, 21:19 »
Καλησπέρα Στέφανε. Μια μικρή "διόρθωση": Ισχυρίζεσαι ότι η σημειογραφία με "ένα απο τα 3 σύμβολα και μια αριθμητική τιμή" πχ το ένα όγδοο στα 167 bpm, αποτελεί ένα σύμβολο για το tempo και όχι το ρυθμό. Θα διαφωνίσω εδώ. Αυτή η γραφή αποτελεί έναν έμμεσο τρόπο να δώσει (συνήθως) ο συνθέτης το ρυθμό που έχει το κομμάτι. Αυτό δε μπορεί  να γίνει κατανοητό στα πλαίσια του δικού σου κειμένου γιατι θεωρείς οτι υπάρχει μόνο "ισχυρό" και "ασθενές" μέρος σε ένα ρυθμό. Αν λάβεις υπόψιν σου και το "μέτριο" που υφίσταται σα δυναμική, τότε θα γίνει καλύτερα κατανοητό.

Σενάριο 1: 6/8 με σημειογραφία "παρεστιγμένο 4ο στα 120bpm. Σε αυτή τη περίπτωση ο ρυθμός θα είναι (ισχυρό-ασθενές-ασθενές)-(μέτριο-ασθενές-ασθενές). Δηλαδή 2 τριπλέτες απο νότες, όχι όμως ισοδύναμες ρυθμικά.

Σενάριο 2: 6/8 με σημειογραφία "4ο στα 120bpm. Σε αυτή τη περίπτωση ο ρυθμός θα είναι (ισχυρό-ασθενές)-(μέτριο-ασθενές)-(μέτριο-ασθενές). Εδώ είναι 3 ζεύγη από νότες. Κάπως σαν τσαχπίνικο waltz. Aν το έχεις αυτό κατά νου, ανοίγουν δυνατότητες  όπως το να μετατρέψεις κάποιο από τα ζεύγη σε τρίηχο.

Σενάριο 3: 3/4 με σημειογραφία "4ο στα 120bpm. Σε αυτή τη περίπτωση ο ρυθμός θα είναι (ισχυρό-ασθενές-ασθενές). Το πατροπαράδοτο waltz.

Οπότε, δεν υφίσταται το οτι "ενα γρήγορο 6/8 μπορεί να ακούγεται σαν 3/4". Εχει να κάνει με τη παράμετρο που εξηγώ οτι δεν είναι αποκλειστικά tempo.
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #5 στις: 12/02/14, 23:51 »
.... Αν λάβεις υπόψιν σου και το "μέτριο" που υφίσταται σα δυναμική, τότε θα γίνει καλύτερα κατανοητό.

Σενάριο 1: 6/8 με σημειογραφία "παρεστιγμένο 4ο στα 120bpm. Σε αυτή τη περίπτωση ο ρυθμός θα είναι (ισχυρό-ασθενές-ασθενές)-(μέτριο-ασθενές-ασθενές). Δηλαδή 2 τριπλέτες απο νότες, όχι όμως ισοδύναμες ρυθμικά.

Σενάριο 2: 6/8 με σημειογραφία "4ο στα 120bpm. Σε αυτή τη περίπτωση ο ρυθμός θα είναι (ισχυρό-ασθενές)-(μέτριο-ασθενές)-(μέτριο-ασθενές). Εδώ είναι 3 ζεύγη από νότες. Κάπως σαν τσαχπίνικο waltz. Aν το έχεις αυτό κατά νου, ανοίγουν δυνατότητες  όπως το να μετατρέψεις κάποιο από τα ζεύγη σε τρίηχο.

Σενάριο 3: 3/4 με σημειογραφία "4ο στα 120bpm. Σε αυτή τη περίπτωση ο ρυθμός θα είναι (ισχυρό-ασθενές-ασθενές). Το πατροπαράδοτο waltz.

Οπότε, δεν υφίσταται το οτι "ενα γρήγορο 6/8 μπορεί να ακούγεται σαν 3/4". Εχει να κάνει με τη παράμετρο που εξηγώ οτι δεν είναι αποκλειστικά tempo.




Αυτά που αναφέρεις ίσως είναι ψιλά γράμματα για αρχάριους που ξεκινούν να μάθουν ρυθμούς εννοώντας ότι τα εγχειρίδια μουσικής , σ’ όλα τα sites και αυτά που έδωσε ο Πέτρος τη λέξη ‘’μέτριο μέρος μέτρου’’ πρώτη φορά την ακούω και παρακαλώ να μας παραπέμψεις σε κάποιο link - θα ήταν χρήσιμο.


Όμως έχεις δίκιο με τις μη- ισοδύναμες ρυθμικά τριπλέτες. Μάλιστα το δείχνω με την κιθάρα μου, στην υποδιαίρεση πχ του beat (πχ του ενός τέταρτου ή του ζεύγους ογδόων σε τρίηχα ή και σε εξάηχα ή σε συνδυασμό και με παύσεις ΕΔΩ:
Ρυθμός 12/8 με Κιθάρα

Το προτίμησα να το αναφέρω στο τελευταίο video γιατί πρέπει πρώτα ο αρχάριος να εντρυφήσει στα πιο απλά ρυθμικά σχήματα.


Τώρα για τη φράση ‘’σαν ¾’’  αναφέρεσαι στην περιγραφή ΕΔΩ:
Ρυθμός 6/8 διαφορά από 3/4



όπου λέω επί λέξει περιγραφή στο youtube τα εξής:
‘’ Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στους ρυθμούς 3/4 & 6/8 ;
Αν και τα ¾ και τα 6/8 περιέχουν σύνολο νοτών έξη ογδόων εντούτοις  διαφέρουν στο τρόπο ομαδοποίησης τους.
Τα ¾ έχουν :
• 3 ισόχρονους και επαναλαμβανόμενους χτύπους (beats) ανά μέτρο - ο πρώτος ισχυρός και οι άλλοι δύο ασθενείς
• ¼ για κάθε beat και η υποδιαίρεση αυτού του beat (νότες ογδόου) είναι 2/8 ανά beat.
Αντιθέτως τα 6/8 στην πραγματικότητα έχουν:
• 2 beats/ μέτρο ,
• Κάθε 1 beat αντιστοιχεί σε παρεστιγμένο τέταρτο, δηλαδή
• κάθε beat περιέχει 3/8.
• Το 1ο  και το 4ο beat είναι ισχυρά και τα άλλα ασθενή.
Ένα κομμάτι γραμμένο σε 6/8 είναι απαραίτητο να το εκτελέσουμε σε 6/8 ή σε 2 παρεστιγμένα τέταρτα  για να το ερμηνεύσουμε σωστά και να αποδώσουμε τη λογική των φράσεων, αλλιώς θα ακούγεται σαν καμουφλαρισμένο 3/4. Βέβαια ένα πάρα πολύ γρήγορο 6/8 μπορεί να ακούγεται σαν ¾ .


Επομένως τα 6/8 -- είναι σύνθετο μέτρο με 2 beats/ μέτρο - δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για βαλσάκι (Waltz) . Αφού τα βαλσάκια απαιτούν 3 /4  (3 beats/μέτρο)
Φυσικά κι εδώ τα 3/8 μπορούν να θεωρηθούν όπως τα 3/ 4 , αλλά όπως είπαμε και για τα 2/8 ή 4/8 , χρησιμοποιούνται όταν είναι επιθυμητές μικρότερης διάρκειας αξίες συνήθως με ταχύτερο τέμπο.
Η ίδια διαφορά μεταξύ 3/4 και 6/8 ισχύει και για τα ρυθμικά κλάσματα 6/4 και  12/8 απλά το μήκος των μέτρων είναι διπλάσιο.


Από τις συνημμένες παρτιτούρες της ''Άγιας Νύχτας'' βλέπουμε ότι γράφεται και σε 6/8 και σε ¾ .
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν ένα κομμάτι έχει ρυθμό που να αποτελείται από 6 χτύπους όγδοων, δηλαδή έχει μέτρο 6/8, με την απλοποίηση μπορεί να θα γραφτεί ως 3/4. Αυτό δεν είναι λάθος μετρικά . (Η γνώμη μου είναι επειδή το συγκεκριμένο κομμάτι δεν χορεύεται ) .’’


Εδώ θα ήθελα τη γνώμη σας στο δικό μου ερώτημα ανωτέρω ερώτημα για την ‘’Άγια Νύχτα’’


Κάθε καλόπιστο σχόλιο είναι αφορμή για ανάταση γνώσης
Καληνύχτα

‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #6 στις: 13/02/14, 13:00 »
Η άγια νύχτα είναι καραμπινάτο τσάμικο!

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #7 στις: 13/02/14, 18:57 »
http://www.youtube.com/watch?v=w2nfNFdSqMY

Στην περιγραφή του youtube μεταξύ των άλλων αναφέρω επί λέξει:
‘’Ο χορός Τσάμικος χορεύεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους στην Ελλάδα.
Χορεύεται σε κύκλο με ρυθμό 6/8 (αργός) ή 3/4 (γρήγορος). Στις παρτιτούρες συχνά συναντάμε τον Τσάμικο ως 3/4 ‘’.
Όπως οι περισσότεροι Εθνικοί Ύμνοι είναι εμβατήρια (Marcha -- Ισπανικά) - ο δικός μας (σε  ¾  ) μελοποιήθηκε με βάση λαϊκά μοτίβα, για τετράφωνη ανδρική χορωδία, αλλά όχι ως εμβατήριο και φυσικά δεν τον χορέψουμε σαν βαλσάκι ή σαν τσάμικο.
 Ένα στοιχείο του τρίσημου ρυθμού είναι ότι δεν μπορείς να παρελάσεις μ' αυτόν ή τουλάχιστον εγώ (παίχτης τρομπέτας επί 12 έτη σε φιλαρμονική) δεν γνωρίζω εμβατήριο σε τρίσημο.
Έτσι ναι μεν το τσάμικο είναι ¾ ή 6/8 δεν σημαίνει όμως ότι όλα  τα ¾ ή 6/8 (πχ η ‘’Άγια Νύχτα’’ ) χορεύονται βαλς ή τσάμικο (τουλάχιστον δημόσια – ταβέρνα, νυχτερινό κέντρο…αλλιώς φυσικά ο καθένας μπορεί να το χορέψει !)
Ευχαριστώ για το σχόλιο
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Καθόδιος (φλουτσ)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1573
  • Φύλο: Άντρας
  • άιντε άιντε....!
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Σάτυροι
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #8 στις: 13/02/14, 19:48 »
Και ο εθνικός ύμνος κάτι μεταξύ walz και τσάμικο μου κάνει. Progressive τύπος ο Μάντζαρος!
To πόδι μου το αγαπώ
γι αυτό και το κουνάω
και μου είναι χρήσιμο πολύ
όταν περπατάω...

KEEP WALKING

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #9 στις: 13/02/14, 19:55 »

Και κάτι που έλαβα πρόσφατα σαν σχόλιο:
Άκρως ρηξικέλευθες θέσεις διατύπωσε προ ημερών ο στοχαστής των ημερών μας καθηγητής κ.Γιανναράς. Μια από αυτές είναι η αντικατάσταση του "Ύμνου προς την Ελευθερίαν" του Διονυσίου Σολωμού με τον παραπάνω "τσάμικο" του Νίκου Γκάτσου. Προτού σπεύσουμε να του καταλογίσουμε επιπολαιότητα ή ανεύθυνη εκκεντρικότητα, έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε (θα αναμένετε λίγο για να φορτώσει το ηχητικό απόσπασμα) το σκεπτικό του: ΕΔΩ: http://ethniki-paideia.blogspot.gr/2012/06/blog-post_4987.html
 
Εδώ
το τσάμικο που προτείνεται για Εθνικό μας Ύμνο :
http://www.youtube.com/watch?v=8oUHeQkn_34#t=33
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #10 στις: 14/02/14, 00:15 »
Και ο εθνικός ύμνος κάτι μεταξύ walz και τσάμικο μου κάνει. Progressive τύπος ο Μάντζαρος!

Χωρίς καμιά πλάκα ή διάθεση για πλάκα: ο Εθνικός μας ύμνος είναι ηθελημένα γραμμένος σε τσάμικο, όχι βαλς, έστω και αν σαν μέτρα είναι τα ίδια. Αν προσέξετε τα κρουστά παίζουν έναν τέλειο τσάμικο πάντα.
Προσωπικά θεωρώ πάντα τον τσάμικο στα 6/8, όχι 3/4.
Επίσης η παρατήρησή μου για την άγια νύχτα δεν ήταν εντελώς χιουμοριστική, θεωρώ ότι ο σωστός της ρυθμός είναι 6/8.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #11 στις: 14/02/14, 10:32 »

Είναι σημαντικό για να παίξουμε σωστά ένα ρυθμό (οποιουδήποτε μετρικού κλάσματος) , θα πρέπει να γνωρίζουμε ποιός είναι  ο τονισμός του (αν είναι πχ μπάλος , μπαγιό , σούστα, κότσαρις …. ενώ χρονικά είναι ίδια – 2/4-  , οι θέσεις-ο τονισμός και ειδικά εδώ και το τέμπο είναι διαφορετικές).
Όπως ακριβώς αναφέρω και στο Video για τα 3 /4 και τα 6/8 ένα κομμάτι γραμμένο σε 6/8 είναι απαραίτητο να το σκεφτούμε σε 6/8, για να το ερμηνεύσουμε σωστά και να αποδώσουμε τη λογική των φράσεων, αλλιώς θα ακουστεί σαν καμουφλαρισμένο 3/4.
(Θέλω να πω ότι αν δεν εξετάζεται ο ρυθμός αλλά η ανάλυση γίνεται μόνο ως προς το μέτρο τότε δεν υφίσταται ο προβληματισμός του να κάνω απλοποίηση . Δηλαδή η απλοποίηση μετρικά δεν είναι λάθος – πχ τα 6/8 αν απλοποιηθούν δίνουν 3 /4) αν όμως το κομμάτι είναι γραμμένο για να χορεύεται τότε τα 6/8 είναι διαφορετικά από τα 3/4 διότι δεν μετράει μόνο η απόλυτη διάρκεια του μέτρου αλλά η διαίρεση σε χρόνους και οι τονισμοί.


Επίσης θα συμφωνήσω για τον Εθνικό Ύμνο λέγοντας όμως τη φράση : ''….ακούγεται σαν τσάμικος''

‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #12 στις: 15/02/14, 12:23 »
Και ο εθνικός ύμνος κάτι μεταξύ walz και τσάμικο μου κάνει. Progressive τύπος ο Μάντζαρος!


Λέει η βικιπαίδεια στο λήμμα του τρίσημου: εθνικοί ύμνοι που γράφονται σε δίσημο/τετράσημο είναι εμβατηριακοί, σε τρίσημο, λυρικοί.


Ο δικός μας τρίσημος ύμνος συνήθως εκτελείται με έμφαση στη μελωδία, ειδικά αν τον ακούσουμε από παιδική χορωδία  και γενικά από φωνές και την απόκρυψη του ρυθμού κι αυτό για να αποφευχθεί το χορευτικό ύφος .
Ενώ άλλοι ύμνοι , όπως  η μαζούρκα της Πολωνίας είναι γραμμένοι σε εθνικό χορό.


Θα παραθέσω ένα ενδιαφέρον απόσπασμα του καθηγητή Χρίστου Τσάγκα και του συγγραφέα ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑΓΚΟΥ εδώ: http://ergotelemata.blogspot.gr/2012_04_01_archive.html


‘’Ένα άλλο στοιχείο του τρίσημου είναι ότι δεν βαδίζεται, δεν είναι ο συνήθης ρυθμός της παρέλασης, εν, δυο, και αν επιχειρηθεί θα κουνιέται το άγημα σαν βάρκα, μια στο δεξί, μια στο αριστερό θα πηγαίνει ο χτύπος στο πόδι. Δεν ξέρω ποιός καθιέρωσε να στεκόμαστε στους εθνικούς ύμνους και όχι να τους παρελάζουμε αλλά αυτό μας βολεύει.

Λέγεται ακόμη ότι πρόκειται για κλασικό τσάμικο...εθνικό τρίσημο το ένα, εθνικό τρίσημο και το άλλο...για να δούμε....σέ γνωριζώ μωρε σε γνωριζώ μωρε απο την κό...άργειε να 'λθεί μωρε, άργειε να λθεί μωρέ εκείνη η μέ...1) ο τσάμικος ξεκινάει με θέση (ισχυρό χρόνο) και όχι με άρση (ασθενή), όπως το σε γνωρί. 2) ρυθμικό σήμα κατατεθέν του τσάμικου είναι τα εξάσημα του κλαρίνου, τάτατατατατα, τάτατατατατα 3) ο παραδοσιακός τσάμικος δεν χορεύεται σε ματζόρε ή τον αντίστοιχο πλάγιο τέταρτο αλλά σε ήχο πρώτο: Ένας αετός, Παπαλάμπραινα, τέταρτο χρωματικό: Ιτιά, πεντατονικό: Περδικομάτα. Γι' αυτό είναι και λεβέντικος, ανδροπρεπής, επειδή μπαίνει με θέση, εκτυλίσσεται συνήθως σε αργή ρυθμική αγωγή και εκφράζεται με σκοτεινές και σοβαρές κλίμακες/δρόμους· έτσι διαχωρίζει τη θέση του από τα υπόλοιπα ελαφρά και χαρωπά τρίσημα.  Αργότερα εμφανίστηκαν έντεχνα τσάμικα σε ματζόρε, όπως το Δοξαστικό/Άξιον Εστί του Θεοδωράκη και το Τσάμικο του Χατζιδάκη (έχει δει κανείς να χορεύεται αυτό ή του Σαββόπουλου με κλαρίνα και φουστανέλα;) Αν ένας χορός ακουστεί σε κλίμακα που δεν έχει συνηθίσει το αυτί, δεν γίνεται αμέσως αντιληπτός και αυθόρμητα δεν χορεύεται.

Υπάρχουν εθνικοί ύμνοι που χορεύονται ή που γράφτηκαν πάνω σε εθνικό χορό αλλά αυτό δεν ισχύει για τον δικό μας. Δεν είναι μόνο οι δραματικοί στίχοι που δεν βοηθούν αλλά και η ίδια η μελωδία δεν χορεύεται. Με το να αλλάζει και να πρωταγωνιστεί για να τονίσει τα λόγια, μπαίνει πάνω από το ρυθμό, και έτσι μόνο αν διασκευαστεί μπορεί να γίνει χορός.’’


Πρόσθεσα στο αρχικό post φωτογραφία σχετική με το σύμβολο του τέμπο & ρυθμού ώστε να γίνει πιο κατανοητό το τι εννοεί  ο συνθέτης για το τέμπο και το ρυθμό του κομματιού.

‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Καθόδιος (φλουτσ)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1573
  • Φύλο: Άντρας
  • άιντε άιντε....!
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Σάτυροι
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #13 στις: 15/02/14, 14:47 »
Ανάλογα πως θα τον παρουσιάσεις. Στην παρελαση ταρατατζούμ, Με κλαρίνα και νταούλια θα αναδειχθεί ο τσάμικος.
Βοηθάει επίσης ο 15σύλλαβος τον συνθέτη να το προσαρμώσει όπως θέλει. Ενδεικτικά δοκιμάστε να "ψάλλετε" τον ύμνο πάνω στη φραγκοσυριανή ή ακόμα καλύτερα στο Paranoid!
To πόδι μου το αγαπώ
γι αυτό και το κουνάω
και μου είναι χρήσιμο πολύ
όταν περπατάω...

KEEP WALKING

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #14 στις: 15/02/14, 18:18 »
Ενδεικτικά δοκιμάστε να "ψάλλετε" τον ύμνο πάνω στη φραγκοσυριανή ή ακόμα καλύτερα στο Paranoid!

Καταθέτω επισήμως πρόταση να σχηματιστεί το ταχύτερο δυνατόν ορχήστρα από μέλη του Κιθάρα που θα αναλάβει να διασκευάσει τον Ελληνικό εθνικό ύμνο πάνω στη μουσική του Paranoid. Θα ήταν εξαιρετικά επίκαιρο και με νόημα...  :sing  :guitar  :metal
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #15 στις: 15/02/14, 18:54 »
Ενδεικτικά δοκιμάστε να "ψάλλετε" τον ύμνο πάνω στη φραγκοσυριανή ή ακόμα καλύτερα στο Paranoid!

Καταθέτω επισήμως πρόταση να σχηματιστεί το ταχύτερο δυνατόν ορχήστρα από μέλη του Κιθάρα που θα αναλάβει να διασκευάσει τον Ελληνικό εθνικό ύμνο πάνω στη μουσική του Paranoid. Θα ήταν εξαιρετικά επίκαιρο και με νόημα...  :sing :guitar :metal
Εντάξει, είπαμε αλλά να φτάσουμε και σε τέτοια άκρα !!..
Από μουσική άποψη  δεν θα είναι κακή η όποια διασκευή επιλεγεί (αν υπάρξουν ). Όμως μουσικά κομμάτια, όπως οι Εθνικοί Ύμνοι , τα Κάλαντα, τα requiem (μουσική κηδειών) , τα Εμβατήρια….γράφονται για να εξυπηρετήσουν ειδικούς σκοπούς (συμπυκνωμένη την "συνείδηση" και την ιστορία του έθνους , να τηρούν παραδόσεις, να συνοδεύουν στην τελευταία κατοικία σημαίνοντα πρόσωπα , να δίνουν βηματισμό σ' ένα στρατιωτικό άγημα....) και θα πρέπει να εκτελούνται όπως γραφεί και καθιερωθεί να ακούγονται. Αν διασκευαστούν ακόμα και σε jazz, tango, funk-disco ή τσάμικο ή χασάπικο τότε από άλλους θα θεωρηθεί σωστό από άλλους ιεροσυλία (ανάλογα που ανήκει κομματικά ο προτείνων και οι αντιδρώντες – όσα κόμματα τόσες γνώμες!!! ως συνήθως στο ελληνικό στερέωμα)
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #16 στις: 16/02/14, 02:21 »
Πάντως πρέπει να παραδεχτείς ότι ο Εθνικός Ύμνος πάνω στο Paranoid περιγράφει επακριβώς τη σημερινή κατάσταση της χώρας... μη σου πω και ολόκληρη την μεταπολιτευτική ιστορία του έθνους.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #17 στις: 16/02/14, 12:54 »

Ας ξαναεπιστρέψουμε στο θέμα μας που δεν είναι μόνο οι Ύμνοι ....αλλά είναι Το μέτρο,  ο ρυθμός , Το τέμπο και 20 Ελληνικοί Ρυθμοί και θα θέσω ένα ερώτημα για τους αρχάριους επισκέπτες , λαμβάνοντας υπ’ όψη την τελευταία φωτογραφία του αρχικού post και τεκμηριώνοντας την απάντηση σύμφωνα με τα αναφερόμενα σ' αυτήν.





ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ - ΕΓΩ ΝΑ ΔΕΙΣ




‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μελέτη με μετρονόμο + 20 Ελληνικοί ρυθμοί:
« Απάντηση #18 στις: 21/09/17, 15:10 »
Καλησπέρα σας και καλώς σας βρήκα ξανά μετά απουσία 4 ετών. Ο λόγος η αντικατάσταση φωτογραφιών από άλλο site.
Στο άρθρο έγινε ,κοπιαστική αντικατάσταση των φωτογραφιών από το photobucket, που απέκλεισε όσους δεν πληρώνουν συνδρομή, από φωτογραφίες μέσω Google  που πιστεύω να μη ακολουθήσει την ίδια τακτική. Επίσης έγινε εμπλουτισμός του άρθρου.
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
29 Απαντήσεις
15727 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/05/03, 05:00
από parlats
8 Απαντήσεις
5746 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/02/07, 02:20
από Kerwyn
2 Απαντήσεις
5749 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/11/08, 15:02
από Stergios Kourou
2 Απαντήσεις
11031 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/03/10, 18:53
από blackmorefan
0 Απαντήσεις
2226 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/12/09, 22:33
από ivikos
6 Απαντήσεις
4556 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/08/11, 14:00
από denisgiann
6 Απαντήσεις
6974 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/06/15, 13:14
από Μάνος Καμπούρης (m.k.)
0 Απαντήσεις
4351 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/05/19, 14:35
από Ioannis Anastassakis
1 Απαντήσεις
3658 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/01/21, 01:37
από Βραζίλης
0 Απαντήσεις
2658 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/02/21, 16:13
από Ioannis Anastassakis