Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - γατόφιλος

Σελίδες: [1] 2
1
Η καλύτερη συμβουλή που σου δόθηκε είναι να μπεις στο kithara.vu και να βρεις αυτά του είδους που σου αρέσει, κάτι που δεν καθόρισες.

Για να σε βοηθήσω στην αναζήτηση, παραθέτω μεριά κλασσικά ή διαχρονικά που εγώ θεωρώ εύκολα και που πάντα έχουν απήχηση:

Γερακίνα
Τα Πεταλάκια / Η Σούστα
Μοδιστρούλα / Ξανθιά Μικρούλα
Το Μινόρε της Αυγής
Ο Μπουφετζής / Θέλω να Γίνω Μπουφετζής
Κελαηδήστε
Μπάρμπα Γιάννη Κανατά
Γιούπι Για Για
Ο Κυρ-Αντώνης
Ο Δρόμος
Τ’ Ακορντεόν
Όρτσα τα Πανιά
Μπαρ το Ναυάγιο
Η Ενδεκάτη Εντολή
Αννούλα του Χιονιά

Καλή επιτυχία!

2
Τώρα με τη Μεγάλη Εβδομάδα θυμήθηκα μια παλιά ερμηνεία, μάλλον ελεύθερη απόδοση, από τη Νάνα Μούσχουρη του εκκλησιαστικού ύμνου της Μεγάλης Παρασκευής «Αι Γενεαί Πάσαι / Ω Γλυκύ Μου Έαρ». Έψαξα στο youtube αλλά δε βρήκα τίποτα. Ή δεν υπάρχει εκεί, ή ο τίτλος είναι ίσως διαφορετικός.

Γνωρίζει κάποιος ένα link στο youtube, ή κάπου αλλού με ΠΜ?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων όποιον ανταποκριθεί.


3
        The Daily Crux:
 
Παρασκευή, 23J Ιουλίου, 2010
 
Η Ινδική κυβέρνηση έχει  παρουσιάσει πρωτότυπο του φθηνότερου υπολογιστή του κόσμου, τύπου  tablet. Μοιάζει με το γνωστό και πετυχημένο iPad της Apple, αλλά θα πωλείται προς…35 δολάρια, ή περίπου 27  Ευρώ!
 
Το αυθεντικό iPad, γνωστό ως ο «υπολογιστής  των $100», σχεδιάστηκε στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Μασαχουσέτης για να προσφέρει  φθηνή λύση σε χώρες του τρίτου κόσμου, που όμως το απέρριψαν ως πολύ ακριβό.
 
http://www.thedailycrux.com/content/5336/Technology/eml
 

4
    Για ροκ δεν ξέρω φίλε. Αλλά  πιο κάτω είναι ένα εξαίρετο midi site για παλιά Ελληνικά τραγούδια. Αν οι προτιμήσεις σου δεν περιορίζονται σε νέα  τραγούδια, κάτι θα βρεις εκεί που θα σου αρέσει:
 
http://www.greekmidi.com/index.html

5
Μια και έδειξες ενδιαφέρον και ανταποκρίθηκες δίνοντας πληροφορίες, ενώ είσαι και γατόφιλος , θα απαντήσω στο προσωπικό σου ερώτημα.

Συλλέγω τα τραγούδια που μαθαίνω στην κιθάρα σε προσωπικό μου ρεπερτόριο, το οποίο μάλιστα τυπώνω και μετά δένω σε τυπογραφείο. Αυτό δίνει έναν επίσημο χαρακτήρα στη μουσική μου απασχόληση, ενώ η καθαρή εκτύπωση με βοηθά στην εκτέλεση χωρίς λάθη. Για πληρότητα, και ως αναγνώριση της προσφοράς τους, για κάθε τραγούδι αναφέρω συνθέτη, στιχουργό και ημερομηνία σύνθεσης. Όμως η εξεύρεση αυτών των πληροφοριών δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, γιατί όπως λες κι εσύ, παλιά δεν υπήρχε copyright.

Επί πλέον, το πρόβλημα οξύνεται επειδή, δυστυχώς, οι Έλληνες τείνουν να είναι λίγο πρόχειροι στα στοιχεία που παραθέτουν, χωρίς να τα ελέγχουν, και έτσι σκοντάφτω συχνά σε ανακριβείς και/ή αντιφατικές πληροφορίες. Αυτήν την προχειρότητα που κριτικάρω, προσπαθώ να αποφύγω ο ίδιος.

Ταυτόχρονα, θεωρώ ότι θα ήταν κρίμα οι μεγάλοι δημιουργοί της μουσικής μας κληρονομιάς να περάσουν στην αφάνεια και τα έργα τους να καλύπτει ασάφεια.

Έρχομαι τώρα στο κύριο θέμα μας. Συνέχισα τις έρευνες και ανακάλυψα το πιο κάτω ένθετο στο δίσκο του Λουκιανού Κηλαηδόνη «Αχ! Πατρίδα μου γλυκειά…» που περιέχει και την «Ξανθούλα». Αναφέρει σαν συνθέτη τον Καρρέρ. Αυτό φυσικά δεν αποδεικνύει οριστικά την πατρότητα, αλλά η πλάστιγγα τώρα κλίνει υπέρ του συνθέτη αυτού.



Συμπέρασμα: Από τις μέχρι τώρα έρευνες, δυο στοιχεία είναι σίγουρα:

1 Και οι δυο συνθέτες, Μάντζαρος και Καρρέρ μελοποίησαν την «Ξανθούλα».
2 Υπάρχουν (τουλάχιστο) δυο εκδοχές του τραγουδιού: Μια αυτή που παράθεσες εσύ και μια που ανέφερα εγώ.

Το ερώτημα είναι ποιος συνέθεσε ποια εκδοχή.

6
Ευχαριστώ φίλε FloatingPoint για τη διαφωτιστική και εμπεριστατωμένη απάντηση, που με τις πληροφορίες που δίνεις δείχνει να είναι και η σωστή.

Η απόδοση του μελοποιημένου ποιήματος που παραθέτεις είναι όντως η καλύτερη που έχω ακούσει, αφού εκτελείται και από τους ειδικούς του είδους, και κυμαίνεται από αριστουργηματική μέχρι συγκινητική.

Όσο τώρα αφορά το επίμαχο θέμα, αυτό που με σύγχυσε είναι αναφορές όπως οι πιο κάτω, που δίνουν τον Καρρέρ ως το μελοποιητή:

http://www.musipedia.gr/wiki/Καρρέρ_Παύλος
http://www.greek-music.net/thom19.htm
http://xilouris.gr/catalog/product_info.php?products_id=4303&language=gr

Ταυτόχρονα, έχω ανακαλύψει και δεύτερη εκδοχή του τραγουδιού, λιγότερο γνωστή αλλά επίσης εύηχη:



Η δεύτερη αυτή εκδοχή θα μπορούσε να απαντήσει στο ερώτημα γιατί αναφέρονται δυο μελοποιητές, όμως και εδώ δίδεται ο Μάντζαρος ως ο συνθέτης. Ή μήπως είναι αυτήν την εκδοχή που συνέθεσε ο Μάντζαρος?

7
Όπως γνωρίζουμε, στιχουργός της πασίγνωστης καντάδας «Την Είδα την Ξανθούλα» είναι ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός.

Αναζητώντας όμως το συνθέτη της μουσικής βρίσκω συγκρουόμενες πληροφορίες με δυο ονόματα που φέρονται να μελοποίησαν το συγκεκριμένο αυτό το ποίημα του Σολωμού:
Νικόλαος Μάντζαρος (1795-1872) και Παύλος Καρρέρ (1829 – 1896).

Πρόκειται για δυο διαφορετικές μελοποιήσεις? Σε τέτοια περίπτωση ποια είναι αυτή που επικράτησε και εκτελέστηκε για παράδειγμα από τη Χορωδία-Μαντολινάτα του Νίκου Τσιλίφη?

Ή μήπως ο ένας από τους δυο συνθέτες λανθασμένα συνδέεται με αυτό το τραγούδι?

8
Αυτό έχει ήδη αναφερθεί και απαντηθεί.
Βλέπε: Τα Συμπεράσματα Μου, Απάντηση #36

Φυσικά, κακώς δεν ήταν στη λίστα ο μεγάλος Βαγγέλης Παπαθανασίου και αν υπάρξει 2ος γύρος ψηφοφορίας σίγουρα θα συμπεριληφθεί και θα διακριθεί, αν και δε νομίζω να ξεπεράσει τους Χατζιδάκι – Θεοδωράκη.

Παρόλα αυτά, θα μπορούσες κάλλιστα να τον ψήφιζες σε μήνυμα, όπως έκανες τώρα, και η ψήφος σου θα μετρούσε. Αυτό προβλεπόταν στην αρχική παρουσίαση.

Αν θέλεις 2ο γύρο ψηφοφορίας, μπορείς να το ζητήσεις, και αν υπάρχει αρκετή ζήτηση, θα γίνει με αναθεωρημένη λίστα, σύμφωνα με τις εμπειρίες που αποκτήθηκαν.

9
Αυτά συμβαίνουν στη χώρα της ελευθερίας.

Φυσικά, οι πραγματικοί εγκληματίες παραμένουν ατιμώρητοι από την πολυπλοκότητα του μηχανισμού απονομής δικαιοσύνης και τους χίλιους τρόπους που μπορούν να γλιστρήσουν από αυτήν.

Ας μην αναφερθώ στα ακόμη μεγαλύτερα δεινά που επιφέρουν ως χώρα εναντίον ορισμένων αδύνατων κρατών, π.χ. προφασιζόμενοι την ύπαρξη όπλων μαζικής καταστροφής κ.λ.π.

10
Η μουσική σκηνή δεν πρέπει να μένει στάσιμη, αλλά να εμπλουτίζεται συνεχώς με νέο συνθετικό αίμα. Όμως, ενδείκνυται να γνωρίζουμε και αυτούς που εμπέδωσαν την Ελληνική μουσική παράδοση και μας άφησαν μια πλούσια κληρονομιά σε διαχρονικές μελωδίες.

Γιώργος Μουζάκης

Ο Γιώργος Μουζάκης, (Αθήνα 1922 – 2005) υπήρξε μεγάλος Έλληνας συνθέτης, κυρίως του ελαφρού τραγουδιού.

Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών και συνέχισε εκπαίδευση στην Αυστρία και Γερμανία. Διατηρούσε δική του ορχήστρα, ενώ ο ίδιος έπαιζε τρομπέτα, πιάνο, φλίκορν και τρομπόνι.

Τη δική του σφραγίδα φέρουν περίπου 2.500 μουσικές μελωδίες και τραγούδια, μουσική για πάνω από 200 θεατρικά έργα, 20 μουσικές κωμωδίες και 60 κινηματογραφικές ταινίες.
Είχε δώσει πολλές συναυλίες ακόμη και εκτός Ελλάδος, όπως στην Αμερική, Αυστραλία, Βουλγαρία, Καναδά, Πολωνία, Ρουμανία και αλλού.

Επονομάστηκε «Βασιλιάς της Επιθεώρησης». Ήταν ο δημιουργός των τηλεοπτικών εκπομπών «Από τον παππού στον εγγονό» και «Μελωδίες και ρυθμοί».

Είχε τιμηθεί με το Α' Βραβείο ενορχήστρωσης ΣΟΠΟΤ (Πολωνία 1966), Α' Βραβείο τραγουδιού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1967). Επίσης, για τρεις συνεχόμενες χρονιές, με το Ξενοπούλειο Έπαθλο (1952, 1953 και 1954) και το 1973 με το Βραβείο Ελλήνων Λογοτεχνών. Τέλος, το 2003 τιμήθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την 68χρονη προσφορά του.

Μιλούσε Ιταλικά και Αγγλικά.

Από τα πιο γνωστά του τραγούδια είναι:

Ύμνος του Παναθηναϊκού
Αυτό το Μάμπο το Μπραζιλέιρο (από την ταινία Ωραία των Αθηνών)
Ένας Φίλος (Ήρθε Απόψε απ’ τα Παλιά)
Το Πονηρό Μονοπάτι
Βίρα τις Άγκυρες
Η Σκλάβα
Γράψε Λάθος
Έλα Μου Κοπέλα Μου
Αμόρε Μου Μπέλλα Σενιόρα
Πικολίνα Μία
Αντίο Εκεί που Πας στα Ξένα
Έχω Απόψε Ραντεβού
Μ' Αρέσει Αυτό το Σύστημα / Καουμπόικο
Όπου κι’ Αν Πας να Θυμάσαι
Δεν Πάω Σπίτι Μου Απόψε
Εγώ Θα σ’ Αγαπώ και Μη Σε Νοιάζει
Αδυναμία Μου
Σου Σφυρίζω
Γλυκειά Μαντόνα

http://el.wikipedia.org/wiki/Γιώργος_Μουζάκης

11
Αυτήν την εισήγηση την βρίσκω άξια μελέτης. Ομολογώ ότι δεν πέρασε από το νου μου αρχικά, απλά θεώρησα ότι κάθε ψηφοφορία πρέπει να έχει υποψηφίους σύμφωνα με την προκαθορισμένη φόρμα.

Υπάρχουν τα υπέρ και τα κατά. Η λίστα ονομάτων διευκολύνει την ψηφοφορία και την παρακολούθηση/ανάλυση της, προκαταλαμβάνει όμως σε ένα βαθμό το αποτέλεσμα. Ίσως τώρα που ξέρουμε τους πραγματικά επικρατέστερους υποψηφίους να είναι προτιμότερη η λίστα.

Τι λες? Να βάλουμε την εισήγηση σου σε…ψηφοφορία?  ::)  :)

12
Απαντώ στα πιο πάνω σχόλια επειδή εκφράστηκαν με τρόπο ευπρεπή και αντιπροσωπεύουν προσωπικές γνώμες που είναι πάντα σεβαστές, ιδίως όταν και οι ίδιοι σέβονται τις γνώμες των άλλων. Εξάλλου, αυτό είναι φόρουμ συζήτησης, η οποία είναι μάλλον άσκοπη όταν υπάρχει ομοφωνία.

Όμως διευκρινίζω αρχικά ότι οι περισσότερες απαντήσεις μου βρίσκονται ήδη στα προηγούμενα μηνύματα μου. Εδώ απλά τις επαναλαμβάνω φιλικά, κάτι που κανονικά έπρεπε να περιττεύει.

Συμφωνοι σε αυτα που λες.
Μάλλον διαφαίνεται ότι διαφωνείς, αλλά αν 2 άνθρωποι συμφωνούν σε όλα, ο ένας περιττεύει. :)

Πιστευω πως δε μπορει να συγκριθει η πρσφορα του (Σουγιούλ) στην ελληνικη μουσικη με αλλα ονοματα οπως Χατζιδακης- Θεοδωρακης.
Η ψηφοφορία δεν είναι υποχρεωτική, αλλά συμμετέχουν όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να συγκρίνουν, όπως για παράδειγμα όσοι ψήφισαν χωρίς διαμαρτυρίες.

Οπως αναρωτιεμαι επισης τι δουλεια εχει στην ψηφοφορια ο Μουζακης, οταν ονοματα οπως ο Μιμης Πλεσσας απυσιαζουν.
Υπαρχουν αλλοι τοσοι περα απο μενα που θα σου πουν γιατι δεν εβαλες τον ενα τον αλλο και θα καταληξουμε σε ενα φαυλο κυκλο...
Η 2η παράγραφος σου σχεδόν απαντά την 1η. Προσωπικά θεωρώ το Μουζάκη άνετα ανώτερο του Πλέσσα, αλλά παραδέχομαι ότι αυτό οφείλεται σε προσωπικές μου προτιμήσεις που προφανώς δε συμμερίστηκαν τα μέλη που ψήφισαν.
Όμως είχα δηλώσει καθαρά στην παρουσίαση της ψηφοφορίας:
αν δεν εμφανίζεται η δική σας επιλογή, μπορείτε να την αναφέρετε ψηφίζοντας ταυτόχρονα «Άλλος»
Αυτήν την απλή οδηγία ακολούθησαν πολλοί και η ψήφος τους μέτρησε (βλ. Συμπεράσματα Μου).

Για αυτο τετοια θεματα συνηθως καταληγουν σε λογομαχιες και πανε απευθειας στον καδο.
Ειναι εξ'ορισμου υποκειμενικα (εσυ διαλεξες τους συμμετεχοντες π.χ.)
Δεν κατέληξε σε κανένα κάδο, αλλά αντίθετα φαίνεται να αποσπά μεγάλο ενδιαφέρον, συμπεριλαμβανομένου και του δικού σου, εξ ου και η παρούσα μακρά συζήτηση.
Οι λογομαχίες ουδέποτε έχουν θέση, δείχνουν έλλειψη ωριμότητας και στρέφοντα εναντίον αυτών που τις επιδιώκουν.
Υποκειμενικότητα υπάρχει κατ’ ανάγκη σε πολλές ψηφοφορίες, «εξ ορισμού» όπως σωστά λες.
Με την πείρα που αποκτήθηκε, αν υπάρξει 2η φάση, θα είναι ανάλογα διαφοροποιημένα τα ονόματα. Αυτό είχα δηλώσει και στην παρουσίαση του θέματος.

Ίσως φανεί ''βαρύ'' αλλά μήπως να ξαναφτιάξεις την λίστα απο την αρχή;
Αν ή όταν υπάρχει αρκετή ζήτηση για δεύτερη φάση ψηφοφορίας, μπορεί εύκολα να γίνει. Αυτό, καθώς και η αναθεωρημένη λίστα, προβλέπονταν στην αρχική παρουσίαση μου.

13
Μιχάλης Σουγιούλ

Επειδή εκφράστηκαν άκρως λανθασμένα σχόλια για μια μεγάλη μορφή του Ελληνικού τραγουδιού, που μάλιστα αφορούν απτά γεγονότα, και δεν είναι σωστό να παραπληροφορούνται τα μέλη που επισκέπτονται το θέμα αυτό που ξεκίνησα εγώ, παραθέτω τα ακόλουθα από
τη Βικιπαίδεια:
http://el.wikipedia.org/wiki/Μιχαήλ_Σουγιούλ
καθώς και τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος:
http://www.mmb.org.gr/page/default.asp?id=3880

Παράθεση
Ο Μιχάλης Σουγιούλ (1906 - 1958) υπήρξε σημαντικός Έλληνας συνθέτης ελαφράς μουσικής.
Γεννήθηκε στο Αϊδίνιο της Μικράς Ασίας. Η οικογένειά του μετανάστευσε στην Αθήνα το 1920, πριν τη Μικρασιατική καταστροφή.
Διετέλεσε διευθυντής Ακρόασης της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Πέθανε από (δεύτερο) εγκεφαλικό επεισόδιο το 1958 στην Αθήνα, αφήνοντας πίσω τον γιό του Θάνο, που έπεσε θύμα τροχαίου λίγα χρόνια μετά.
Πολλά από τα τραγούδια της εποχής που είχαν διασκευαστεί ειδικά για να τονώσουν το δοκιμαζόμενο ηθικό των Ελλήνων ήταν δικές του συνθέσεις. Το πασίγνωστο τραγούδι «Παιδιά της Ελλάδος Παιδιά» σε στίχους Μ. Τραϊφόρου είναι βασισμένο στην μελωδία του τραγουδιού «Ζεχρά» σε μουσική Σουγιούλ. Σύνθεση του και το συγκινητικό «Κάνε Κουράγιο Ελλάδα Μου».


Όσον αφορά τις συνθέσεις του, αναφέρω μερικές μόνο από τις πέραν των 700:

'Aλα! (Άνοιξε κι Άλλη Μπουκάλα)
Αλλά Μ' Αρέσει
Αθήνα και Πάλι Αθήνα
Άλα Της, Άλα Της
Αν Ήμουνα Θεός
Απονιά θα Πει Γυναίκα
Απόψε Μελαγχόλησα
Άρχισαν τα Όργανα
Ας Ερχόσουν για Λίγο
Άστα τα Μαλλάκια Σου
Αυτά τα Μάτια Κάπου τα 'χω Ξαναδεί
Βρε Ντουνιά (Να Σου Δώσω Μια)
Βρε Πώς Μπατιρίσαμε
Για Μας Κελαηδούν τα Πουλιά
Γιατί Πιο Πριν Να Μη Σ’ Έχω Γνωρίσει
Είσαι Κομμάτι (που Σ’ Έχω στο Μάτι)
Ένας Κορίτσαρος
Ζεχρά / Παιδιά, της Ελλάδος Παιδιά
Θα Γυρίσει ο Τροχός
Θα 'θελα Λίγο Πριν Πεθάνω
Θα Καθόμουνα Πλάι Σου
Κάνε Κουράγιο Ελλάδα Μου
Κάποια Μέρα (θα Γυρίσει κι ο Τροχός)
Κάτι με Τραβά Κοντά Σου
Κάτω στο Γιαλό (Νεραντζούλα Φουντωτή) (διασκευή)
Κι Έτσι Πήγε Χαμένο το Βράδυ
Κοριτσάρα Μου
Λίγες Καρδιές Αγαπούνε
Μ’ Έκαψες, Μ’ Έκαψες
Μαντινάδες
Μας Ματιάσανε
Με Καφέ και με Τσιγάρο
Μην Ξεχνάς το Φτωχόπαιδο που Αγαπάς
Μου Παρήγγειλε τ' Αηδόνι (διασκευή)
Μπέμπα
Μπιρμπίλω
Ο Μήνας Έχει Εννιά / Μια Ζωή την Έχουμε
Ο Τραμπαρίφας / Το Κορίτσι Θέλει Θάλασσα
Όμορφα κι Ωραία
Πάμε Μια Βόλτα στο Φαληράκι
Πάμε Σαν Άλλοτε (με Κώστα Γιαννίδη)
Πού να 'σαι Αλήθεια το Βράδυ Αυτό
Πώς Μπορεί
Σβήστε Με απ’ το Χάρτη
Τ' Αγόρι Θέλει Προίκα
Τα Γαλανά Ματάκια Σου
Τα Μελιτζανιά (διασκευή)
Το Τραμ το Τελευταίο
Τόσον Καιρό πού Ήσουνα
Του Γιάννου η Φλογέρα
Τρα Λα Λα / Βρε Ζωή Παληομπαμπέσα
Φεριχά / Κοντά στο Νείλο
Φίλησε Με
Χαράμι

14
Τα Συμπεράσματα Μου

Εν πρώτοις, ευχαριστώ όσους ψήφισαν ή εξέφρασαν εποικοδομητική γνώμη. Εφ’ όσον η προσέλευση στις κάλπες φαίνεται να έχει μειωθεί δραστικά, ας θεωρήσουμε ότι εδώ τελειώνει η παρούσα φάση της ψηφοφορίας.

Φυσικά, το μέγεθος του δείγματος, η αποκλειστική εξαγωγή του από ένα συγκεκριμένο χώρο καθώς και άλλες αδυναμίες, δεν επιτρέπουν βαρυσήμαντα συμπεράσματα. Διαφαίνονται όμως ορισμένες τάσεις και, όσον αφορά εμένα, εκπλήξεις.

1 Ως μεγαλύτερος Έλληνας συνθέτης όλων των εποχών αναδεικνύεται ο Μάνος Χατζιδάκις που πήρε το 33,3% των ψήφων. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, όμως το μέγεθος της διαφοράς του από τον επόμενο Μίκη Θεοδωράκη (18,2%) είναι μεγαλύτερο από ότι περίμενα. Στην 3η θέση ο Μάνος Λοΐζος (14.7%). Δεν μπορεί να είναι τυχαίο το γεγονός ότι αυτοί, ιδίως οι 2 πρώτοι, πέτυχαν σημαντική διεθνή προβολή.

2 Ο «Άλλος» πήρε περισσότερες ψήφους από ότι περίμενα, πράγμα που δείχνει ότι η αρχική λίστα δεν ήταν η καταλληλότερη. Για παράδειγμα, έπρεπε να συμπεριληφθούν τουλάχιστο οι Μάρκος Βαμβακάρης και Βαγγέλης Παπαθανασίου. Όμως από τα σχόλια διαφαίνεται ότι ο πρώτος θα έπαιρνε 2 – 4 ψήφους (6 – 12 %) και ο δεύτερος 1 – 2 (3 – 6 %), δηλαδή δε θα ανέτρεπαν την κορυφή.

3 Οι καιροί και τα γούστα αλλάζουν. Μερικά παλιά μεγάλα ονόματα φαίνονται να έχουν ξεχαστεί. Παράδειγμα ο Μιχάλης Σουγιούλ που μας χάρισε μεταξύ πολλών άλλων τα: Άστα τα Μαλλάκια Σου, Αθήνα και Πάλι Αθήνα, Ο Τραμπαρίφας, Το Τραμ το Τελευταίο, Ο Μήνας Έχει Εννιά και Γιαλό-Γιαλό Πηγαίναμε. Η μοναδική ψήφος που πήρε ήταν η δική μου.

4 Μικρή έκπληξη και ο Σταύρος Ξαρχάκος που επίσης δεν εξασφάλισε υποστήριξη.

Χαρακτηριστικό της αξίας όλων των μεγάλων συνθετών μας είναι το τελευταίο σχόλιο:

«Μόνο 1 ψήφο θα βάλουμε σε τέτοιες μορφές;»


15
Αναμφισβήτητα, ο Ελληνικός χώρος κατά καιρούς έχει αναδείξει μεγάλους μουσικοσυνθέτες ελαφράς μουσικής, πολλοί με διεθνή προβολή.

Ποιος κατά τη γνώμη σας είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας συνθέτης που υπήρξε ποτέ? Καλύπτουμε όλο το φάσμα, τόσο χρονολογικό, όσο και είδη μουσικής ή τραγουδιών: παλιά, νέα, ελαφρά, έντεχνα, λαϊκά, ρεμπέτικα, μπαλάντες, ροκ, καντάδες, οπερέτες κλπ.

Πιστεύω ότι στο ψηφοδέλτιο έχω περιλάβει τους επικρατέστερους υποψηφίους, σε αλφαβητική σειρά, αλλά αν δεν εμφανίζεται η δική σας επιλογή, μπορείτε να την αναφέρετε ψηφίζοντας ταυτόχρονα «Άλλος» και ίσως περιληφθεί σε μελλοντική ψηφοφορία.

16
Διασκέδαση / Μουσικά…Καρότα
« στις: 04/02/09, 12:11 »
Όλοι ξέρετε τη γεύση των καρότων. Αν θέλετε όμως να μάθετε και τον ήχο τους, κάντε κλικ εδώ:


17
Ωραία και τα δυο βιντεάκια!

Υπάρχουν όμως και γάτες θιασώτες του ροκ:


18
Παρασκευή, 22.08.08

Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο μουσικοσυνθέτης και πρωτοπόρος δημιουργός στο έντεχνο κυπριακό λαϊκό τραγούδι Αχιλλέας Λυμπουρίδης. Μεγάλη ήταν επίσης η προσφορά του στο κυπριακό θέατρο, με τη συγγραφή θεατρικών έργων και τη μουσική επένδυση θεατρικών παραγωγών.

Ο Αχιλλέας Λυμπουρίδης γεννήθηκε το 1920 στη Λευκωσία και σπούδασε μουσική και βιολί στο Ελληνικό Ωδείο Κύπρου. Επιδόθηκε στη δημιουργική μουσική σύνθεση και κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επιβληθεί ως ο κορυφαίος συνθέτης του έντεχνου λαϊκού, κυπριακού τραγουδιού. Μελοποίησε στίχους γνωστών Κύπριων ποιητών, καθώς και δικούς του στίχους στην κυπριακή διάλεκτο.

Μερικές από τις συνθέσεις του, που σίγουρα θα παραμείνουν ζωντανές όσα χρόνια και αν περάσουν, είναι τα τραγούδια "Μαύρα Μάτια" με στίχους του Δημήτρη Λιπέρτη, "Δροσούλα" με στίχους του Κώστα Μόντη, "Αερούδι" και "Αππωμένη" επίσης του Δημήτρη Λιπέρτη, η "Βρύση" σε ποίηση δική του και η "Μιλιά" του Ανθου Ροδίνη.

Η κηδεία του τελέστηκε με δημόσια δαπάνη.

19
1.   Όταν φτάσεις στο σημείο που πραγματικά καταλαβαίνεις τον υπολογιστή σου, μάλλον είναι πεπαλαιωμένος.
2.   Ο πρώτος τόπος για να γυρέψεις μια πληροφορία στο εγχειρίδιο είναι εκεί που λιγότερο αναμένεις να την βρεις.
3.   Το νέο εξάρτημα θα χαλάσει μόλις το παλαιό αποσυνδεθεί και απομακρυνθεί.
4.   Η υπ’ αριθμό ένα αιτία προβλημάτων των υπολογιστών είναι οι λύσεις.
5.   Ένα πολύπλοκο πρόγραμμα που δε δουλεύει, συνήθως αποτελεί εξέλιξη ενός απλούστερου που δούλευε μια χαρά.
6.   Κάθε πρόγραμμα που δεν παρουσιάζει προβλήματα θα τροποποιηθεί, αναβαθμιστεί ή αποσυρθεί.
7.   Ένα πρόγραμμα υπολογιστή θα κάνει πάντα αυτό που του λέτε να κάνει, αλλά σπάνια αυτό που το θέλετε να κάνει.
8.   Το κρυμμένο λάθος ενός προγράμματος θα εμφανιστεί στην πιο ακατάλληλη στιγμή.
9.   Όλα τα προγράμματα περιέχουν λάθη μέχρις αποδείξεως του εναντίου, που είναι αδύνατο.
10.   Βοήθεια (help)είναι η διευκόλυνση που βοηθά στη δημιουργία περισσότερων αποριών.

20
Βαρύ το πένθος για την ελληνική μουσική από τον θάνατο του γνωστού Κύπριου μουσικοσυνθέτη Μάριου Τόκα, ο οποίος έχασε τη μάχη με τον καρκίνο το πρωί της Κυριακής του Πάσχα 27/4/08 σε ηλικία 54 ετών.

Από τις δισκογραφικές του συλλογές που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία, αναφέρω:

«Τα τραγούδια της παρέας» με ερμηνευτή το Μανώλη Μητσιά
«Μικρά ερωτικά» με ερμηνευτή τον Αντώνη Καλογιάννη
«Στη λεωφόρο της αγάπης» με ερμηνευτές τον Γιάννη Πάριο, τη Χαρούλα Αλεξίου, τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Διονύση Θεοδόση
«Σαν τρελό φορτηγό» με τον Γιάννη Πάριο
«Η εθνική μας μοναξιά» με ερμηνευτή τον Δημήτρη Μητροπάνο
«Θεομήτωρ Μαρία» μελοποίηση εκκλησιαστικών ποιημάτων

21
Ακούσαμε για γλύστρημα της γλώσσας, αλλά ολόκληρου του προσώπου?


22
Διασκέδαση / Απ: Ο ΓΙΑΟΥΡΤΑΣ
« στις: 25/02/08, 23:15 »
Πολύ καλό, σε σημείο που σκέφτομαι να το κατεβάσω.

23
Έχει γίνει αναφορά σε προγράμματα υπολογιστή, τα οποία βρίσκουν αυτόματα τις συγχορδίες ή ακόρντα. Δεν έχω δοκιμάσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα που αναφέρθηκε, δοκίμασα όμως άλλα 2, και αναφέρω ότι με απογοήτευσαν πλήρως, σε σημείο που τα απεγκατέστησα. Μην αγοράσετε κανένα τέτοιο πρόγραμμα αν δεν το δοκιμάσετε πρώτα δωρεάν.

Κατά τη γνώμη μου, η πείρα και το μουσικό αυτί είναι αναντικατάστατα. Φυσικά πρέπει να κατέχουμε πλήρως τη μελωδία του τραγουδιού.

Σημαντικό βοήθημα είναι η επιλογή να γίνεται από τις επικρατέστερες συγχορδίες κάθε κλίμακας, όπως έχουν αναφερθεί. Δηλαδή, για κλίμακα ΝΤΟ+ ισχύουν:
ΝΤΟ+, ΡΕ-, ΜΙ-, ΦΑ+, ΣΟΛ+, ΛΑ-

Το πόσο δύσκολη θα αποδειχθεί η εξεύρεση των συγχορδιών εξαρτάται από το τραγούδι. Μερικά απλά τραγούδια με αποκλειστικά ματζόρε ακόρντα, όπως παιδικά τραγούδια, μπορεί να τα βγάλει ο καθένας, οπότε αποτελούν μια καλή αρχή για εξάσκηση.

Αξίζει ακόμα να λεχθεί ότι, σε κάποιο βαθμό, η επιλογή μιας συγχορδίας μπορεί να είναι και θέμα γνώμης ή προσωπικής προτίμησης, π.χ. αν θα είναι ματζόρε ή μινόρε, ανάλογα με το χαρακτήρα που θέλουμε να δώσουμε στο τραγούδι. Ακόμα και ειδικοί μπορούν να διαφωνούν εδώ.

Τελειώνοντας προσθέτω ότι, κατά τη γνώμη μου αλλά και συγκρίνοντας με άλλες πηγές, οι συγχορδίες που δίνονται στη συλλογή τραγουδιών του kithara, είναι μεν κατά κανόνα πολύ καλές, κατ’ εξαίρεση όμως, έστω σπάνια, δυνατό να μην είναι και οι καλύτερες. Αυτό αποδεικνύει ότι η εξεύρεση των συγχορδιών δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση.

24
Είμαι ελεύθερος, και κύρια συντροφιά μου είναι η γάτα και η κιθάρα μου.

Α, ναι, και το κομπιούτερ μου…ίσως πρέπει να τροποποιήσω την προτασούλα…

25
Το δικό μου είναι αυτονόητο. Από μικρή ηλικία μου άρεσαν οι σπιτόγατες (όχι οι άγριες), επειδή είναι όμορφα, ήμερα, καθαρά και φιλικά ζώα. Διευκολύνει και την επιλογή εικονιδίου αβατάρ.

Επίσης μου αρέσει η καλή μουσική, αλλά μουσικόφιλοι είναι όλοι εδώ.

Σελίδες: [1] 2