Αποστολέας Θέμα: Τα "τεχνικά χαρακτηριστικά" μιας κιθάρας. Τί σημαίνουν;  (Αναγνώστηκε 3957 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος A-nik-i

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Όπως λέει και το θέμα έχω απορίες σχετικά με τα specs που διαβάζουμε για μια κιθάρα. Ακούγονται πολύ ωραία και φαντασμαγορικά, αλλά στην πράξη, στο παίξιμο μου, πώς θα συνεισφέρουν;

Ξεκινώ λοιπόν:

Scale:

Διαβάζω συνεχώς για ένα scale που δεν έχω ιδέα περί τίνος πρόκειται. Άλλη κιθάρα έχει 24 3/4'' άλλη 25'' κ.ο.κ. Σε τί αναφέρεται αυτό το δαιμονισμένο scale; Πως επηρεάζει το παίξιμό μου; Όσο μεγαλύτερο το scale τόσο πιο πολλά πιπίνια θα ρίξεις;

Radius:

Λόγω της ιστοσελίδας της Ibanez έχω μια εικόνα για το τί είναι. Πώς επηρεάζει όμως το παίξιμο;

Επίσης:

Πλάτος και πάχος λαιμού, σχήμα λαιμού (V,C,D, L, E), αυτά πως επηρεάζουν;

Μαγνήτες:

High-low output, active-passive, noiseless.... Εδώ τι γίνεται;

Frets:

Medium, Jumbo, Μουστάκας. ?

Ξύλο:

Εδώ τί παίζει;



Θα γυρίσετε τώρα και θα πείτε: "Ρε μάστορα τι μας λες βραδιάτικα; Πήγαινε, πιάσε μια στα χέρια σου. Σ'αρέσει; Την πήρες!". Ναι σωστό αυτό αλλά, θέλω γενικά να έχω έναν προσανατολισμό που κοιτάζω ανάλογα με το είδος μουσικής. Π.χ. ο Gilbert τι χαρακτηριστικά προτιμάει στις κιθάρες του; Ο Hendrix; Ο Gilmour; Ο Kirk Hammet;

Δηλαδή, πως τα χαρακτηριστικά μιας κιθάρας "καθορίζουν" λίγο πολύ από τί είδους μουσικό θα χρησιμοποιηθεί;

Ευχαριστώ!
« Τελευταία τροποποίηση: 18/02/12, 20:56 από A-nik-i »

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10115
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Πολλές από τις απορίες σου θα λυθούν διαβάζοντας αυτό: Οδηγος επιβιωσης (και καλα) προς αρχαριους

Αποσυνδεδεμένος A-nik-i

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Πολλές από τις απορίες σου θα λυθούν διαβάζοντας αυτό: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=77531


Ωπ! Το θυμάμαι αυτό το θέμα. Θα αρχίσω τη μελέτη.

Ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος A-nik-i

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Διαβάζοντας όλο το κείμενο του Johnie Darko (εκτός από το θέμα των ενισχυτών) και δίνοντας πολλά συγχαρητήρια στον συγγραφέα, έχω να πω ότι κάποιες απορίες παρέμειναν.

Το radius πως επηρεάζει το παίξιμο; Ανάλογα με το τι θα παίξεις, πως κινείσαι σε θέμα radius;

Επίσης άλλα χαρακτηριστικά του λαιμού (πλάτος, πάχος, σχήμα κλπ) πως τα διαλέγουμε;

Όλο αυτό το θέμα ξεκινάει για τους εξής λόγους.


 Έχοντας παίξει λίγο με μια PRS Custom 22, που κόστιζε 1,5 χιλιάρικο περισσότερο από τη δική μου Cort Z-42 είδα τεράστια διαφορά στο παίξιμο μου. Ειλικρινά σας μιλάω, δεν πίστευα πόσο καθαρά ακούγονταν όλες οι νότες και πόσο εύκολα υλοποιούσα αυτό που είχα στο μυαλό μου. Όλα αυτά, χωρίς να είναι η κιθάρα συνδεδεμένη σε ενισχυτή. Έτσι απλά. Και κατάλαβα πως το θέμα playability μιας κιθάρας είναι πολύ σοβαρό και μπορεί να δώσει άλλη διάσταση στο παίξιμό σου.  Τί είχε δηλαδή από άποψη "γεωμετρίας" αυτή η κιθάρα, που δεν έχει η δική μου;

Δεύτερον, έχω δει τυπάδες που γουστάρουν να παίζουν metal ή shred και αντί να πάρουν μια κλασσική κιθάρα του είδους (Ibanez, ESP, Jackson κλπ) παίρνουν μια Fender Strat, αλλάζουν μαγνήτες κι έτοιμοι. Οπότε στην αίσθηση της Strat, βρίσκουν κάτι που τους βολεύει πολύ.

Αυτά

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 575
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Το μεγάλο radius είναι χαρακτηριστικό "shred" κιθάρων με χαμηλό action (ύψος χορδών) και επιτρέπει bends σε υψηλά τάστα. Με μικρό radius η χορδή αγγίζει κάποιο υψηλότερο τάστο όταν την κάνεις bend και φιμώνεται. Από την άλλη, το μικρό radius κάνει πιο εύκολο το παίξιμο μπαρέ συγχορδιών μιας και ταιριάζει περισσότερο στην κυρτότητα του δακτύλου. Υπάρχουν λαιμοί που είναι "μικτοί", έχουν μικρό radius στα χαμηλά τάστα το οποίο προοδευτικά μεγαλώνει στα υψηλότερα.

Αποσυνδεδεμένος Rockdude

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 256
    • Προφίλ

Frets:

Medium, Jumbo, Μουστάκας. ?


LOL!!!  :D
Alone and again, or...

Αποσυνδεδεμένος A-nik-i

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Το μεγάλο radius είναι χαρακτηριστικό "shred" κιθάρων με χαμηλό action (ύψος χορδών) και επιτρέπει bends σε υψηλά τάστα. Με μικρό radius η χορδή αγγίζει κάποιο υψηλότερο τάστο όταν την κάνεις bend και φιμώνεται. Από την άλλη, το μικρό radius κάνει πιο εύκολο το παίξιμο μπαρέ συγχορδιών μιας και ταιριάζει περισσότερο στην κυρτότητα του δακτύλου. Υπάρχουν λαιμοί που είναι "μικτοί", έχουν μικρό radius στα χαμηλά τάστα το οποίο προοδευτικά μεγαλώνει στα υψηλότερα.


Δεν το είχα παρατηρήσει αυτό! Με μια γρήγορη ματιά στα sites της Ibanez και της Fender επαληθεύεσαι! Η κιθάρα του Vai π.χ. έχει radius 43 cm ενώ μία Standard Stratocaster 24! Ευχαριστώ για την πληροφορία!



Frets:

Medium, Jumbo, Μουστάκας. ?


LOL!!!  :D

Μάστορα μην το γελάς καθόλου! Έχω γίνει ο Άμλετ με αυτό το αιώνια δίλημμα!

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1372
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Το μεγάλο radius είναι χαρακτηριστικό "shred" κιθάρων με χαμηλό action (ύψος χορδών) και επιτρέπει bends σε υψηλά τάστα. Με μικρό radius η χορδή αγγίζει κάποιο υψηλότερο τάστο όταν την κάνεις bend και φιμώνεται. Από την άλλη, το μικρό radius κάνει πιο εύκολο το παίξιμο μπαρέ συγχορδιών μιας και ταιριάζει περισσότερο στην κυρτότητα του δακτύλου. Υπάρχουν λαιμοί που είναι "μικτοί", έχουν μικρό radius στα χαμηλά τάστα το οποίο προοδευτικά μεγαλώνει στα υψηλότερα.


Δεν το είχα παρατηρήσει αυτό! Με μια γρήγορη ματιά στα sites της Ibanez και της Fender επαληθεύεσαι! Η κιθάρα του Vai π.χ. έχει radius 43 cm ενώ μία Standard Stratocaster 24! Ευχαριστώ για την πληροφορία!



Frets:

Medium, Jumbo, Μουστάκας. ?


LOL!!!  :D

Μάστορα μην το γελάς καθόλου! Έχω γίνει ο Άμλετ με αυτό το αιώνια δίλημμα!


Aυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν ξέρεις ακόμη τι είναι το  radius σωστά;

Εάν δεν κάνω λάθος το radius αναφέρεται στην ακτίνα του κύκλο από τον οποίο προέρχεται η καμπυλότητα του λαιμού της ταστιέρας. Άρα όπως καταλαβαίνεις μεγάλη ακτίνα σημαίνει μεγάλο κυκλικό τόξο (σε μήκος) στις ίδιες μοίρες. 
και μικρότερη καμπυλότητα. Hence --> shred necks :P

Όσο για τα neck Profiles, συνήθως εχουν ένα σχήμα που μοιάζει με ένα γράμμα του λατινικού αλφάβητου C, D, U και λοιπά. Απλά δες ποιο σου ταιριάζει.

Επίσης, μη συγκρίνεις PRS με cort :P Θέλω να πω, πάρε όργανα της ίδιας κατηγορίας (του χιλιάρικου ας πούμε) και δες εκεί τις διαφορές. Μετά ανέβα κατηγορία και ξαναδες. Δε σημαίνει ότι επειδή σε βολεύει ένα δε σε βολεύουν και τα άλλα.

Εγώ για παράδειγμα για blues και τέτοια θέλω D profile ενώ για shred θέλω U, τύπου Ibanez.
Έχω γνωστό που σιχαίνεται τα U και γνωστό που έχει τόσο μεγάλο χέρι που οτιδήποτε τύπου C (και ρόπαλο επίσης) του κάθεται τέλεια! Για όλα τα είδη! ;)
« Τελευταία τροποποίηση: 20/02/12, 14:36 από Υπνοβάτης... »

Αποσυνδεδεμένος kkmspm (φλουτσ)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1320
    • Προφίλ
    • Black Body Radiation
τωρα να ρωτισω και εγω σα noobas :-[ στο φορουμ τι ειναι το shred???? ???

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Λοιπον, το radius ειναι η ακτινα ενος θεωρητικου κυκλου, το μεγεθος της οποιας μας επιτρεπει να ξερουμε ποσο καμπυλη ειναι η ΤΑΣΤΙΕΡΑ (και οχι ο λαιμος) της κιθαρας μας. Οταν λεμε πχ οτι αυτη η κιθαρα εχει 9.5" radius, εννοουμε οτι αν χαραξεις εναν κυκλο με 9.5" ακτινα και παρεις ενα κομματι αυτου του κυκλου (φαντασου οτι κοβεις ενα κοματι του κυκλου με μια καθετη τομη και σου μενει ενα πολυ μικρο κομματι σαν φεγγαρι-νυχι). Αυτη η καμπυλη που σχηματιζεται αν κανεις οσα ειπα πιο πανω, ειναι η καμπυλη που εχει η ταστιερα. Αυτο πρακτικα σημαινει, οτι οσο πιο μικρος ειναι ο κυκλος, τοσο πιο εντονη ειναι η καμπυλη και οσο πιο μεγαλος ειναι ο κυκλος (αρα και η ακτινα του), τοσο πιο μικρη ειναι η καμπυλη αυτη.
Αρα, οταν βλεπεις radius που ειναι μεγαλα, μπορεις με ασφαλεια να θεωρεις πως αυτη η κιθαρα με αυτο το radius, θα εχει σχετικα flat ταστιερα (με μικρη καμπυλη). Πχ 16" ή και παραπανω...
Αντιθετα, αν μια κιθαρα εχει radius 10" πχ, σημαινει οτι θα εχει μια πιο εντονη καμπυλη η ταστιερα της σε σχεση με την 16αρα.
Παικτικα, αυτη η καμπυλη, επηρεαζει το παιξιμο μας, μιας και την ιδια αυτη καμπυλη ακολουθουν και τα ταστα οπου παταμε.
Ετσι, οταν εχουμε μια πιο εντονη καμπυλοτητα, το χερι μας βολευεται πιο ευκολα πανω στην ταστιερα - ειδικα οταν μιλαμε για ακκορντα και ειδικα για μπαρε φασεις. Αυτο συμβαινει γιατι απλα οπως τοποθετουμε το χερι μας για να πιασουμε ενα ακκορντο (και ειδικα οπως ειπα με μπαρε), αυτο τεινει να αγκαλιαζει τον λαιμο και την ταστιερα της κιθαρας. Οταν πρεπει να τεντωσουμε τα δαχτυλα μας για να ακολουθησουν μια πιο μικρη καμπυλη (οταν δηλαδη η ταστιερα μας εχει μεγαλο radius και αρα ειναι πιο επιπεδη), αναγκαζομαστε να ασκησουμε μεγαλυτερη πιεση στα/στο δαχτυλα/δαχτυλο που κανουν το μπαρε και ετσι κουραζομαστε πιο ευκολα. Αντιθετα, αν η κιθαρα εχει πιο καμπυλοτη ταστιερα, ειναι πιο ευκολο για τα δαχτυλα μας να ακολουθησουν αυτη την καμπυλη και με λιγοτερη δυναμη να μπορεσουμε να εκτελεσουμε το μπαρε/ακκορντο που θελουμε.
Το μειονεκτημα μιας ταστιερας με εντονη καμπυλη, ειναι οτι οταν παιζουμε σολο, αν κανουμε bends στις χορδες μας εντονα, τοτε ειναι πολυ πιθανον καθως πλησιαζουμε με την χορδη μας (κανοντας της bend) την "κορυφη" αυτης της καμπυλης, ακριβως λογω της καμπυλης, η νοτα να σβησει, μιας και ακολουθωντας την καμπυλη, στο ψηλοτερο σημειο της, η χορδη (μιλαω παντα για αυτες που κανουμε bend) ερχεται σε πολυ κοντινη επαφη με τα υπολοιπα ταστα που βρισκονται μπροστα απο εκει που παιζουμε και οταν πλεον αυτη η κοντινη επαφη γινεται αγγιγμα, τοτε απλα η νοτα σταματαει και σβηνει ο ηχος μιας και η χορδη ουσιαστικα mute-αρεται μιας και δεν μπορει να δονηθει πλεον (αφου βρισκει πανω στα αλλα ταστα και σταματαει την ταλαντωση της).
Ετσι, εαν προκειται να ασχοληθεις πολυ με lead κιθαρα και εχεις στο ρεπερτοριο σου μεγαλη χρηση bends, ισως να ειναι καλυτερα να πας για μια κιθαρα με μεγαλο radius, ωστε να ειναι πιο flat η ταστιερα της και ετσι να μην εχεις τετοια προβληματα, αφου σε αυτη την περιπτωση, ακομα κι αν κανεις εντονα bends, οι χορδες δεν θα φρεταρουν ευκολα πανω σε καποιο αλλο επομενο ταστο και ετσι ο ηχος δεν θα σβησει.
Για αυτο τον λογο βλεπεις πολλους κιθαριστες που ασχολουνται με shred φαση να χρησιμοποιουν κιθαρες με πιο flat ταστιερες.
Αυτο βεβαια σε καμια περιπτωση δεν σημαινει οτι μια κιθαρα με μικρο radius (μεγαλη καμπυλη) δεν κανει για σολο ή για bends. Χαρακτηριστικο παραδειγμα πχ ο Malmsteen που παιζει με fender strato (τυπικο radius στρατο ειναι τα 9.5" με 10" που ειναι αρκετη καμπυλη αν και οχι οσο οι πιο vintage strat & tele που ειχαν/εχουν 7.25" radius).
Με λιγα λογια, ειναι βασικα θεμα προτιμισης και κανενας δεν μπορει πραγματικα να σου πει τι θα δουλεψει για σενα.
Το μονο που μπορεις να κανεις ειναι να πας να δοκιμασεις κιθαρες με διαφορετικο radius για να δεις τι σε βολευει εσενα.
Απλα σκεψου με τι θες να ασχοληθεις περισσοτερο στην κιθαρα αν αυτο σε βοηθαει να κανεις μια επιλογη.
Αν πχ σε ενδιαφερει περισσοτερο να παιζεις ρυθμικα, ειναι πιθανοτερο να σου φαινεται πιο ξεκουραστη στο παιξιμο μια κιθαρα με μικρο radius (μεγαλη καμπυλη). Αν σε ενδιαφερει να λιωνεις στα σολο, τοτε ισως αξιζει να πας καλυτερα για μια κιθαρα με πιο flat ταστιερα.
Οπως και να χει ομως, και οι μεν και οι δε κανουν θαυμασια την δουλεια τους και με ενα καλο setup και οι μεν και οι δε θα παιζουν καλα σε ολες τις συνθηκες (ισως αν χρησιμοποιεις πολυ χαμηλα κουρδισματα μονο, να ειναι καλυτερα οι κιθαρες με μεγαλο radius).
« Τελευταία τροποποίηση: 20/02/12, 13:50 από Johnie Darko »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος vaig3

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 325
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
τωρα να ρωτισω και εγω σα noobas :-[ στο φορουμ τι ειναι το shred? ??? ???

Ειναι κατι σαν αυτο!!!


Υπνοβατης γραφτηκα στο djent blog sou :)
Suhr Modern
Ibanez k7 2001
Fender stratocaster USA 2009
Epiphone Les Paul custom 2000
Aria Pro II explorer 1993
AxeFX ultra/Bugera G5/EVH 5150 LBXii

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1372
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
τωρα να ρωτισω και εγω σα noobas :-[ στο φορουμ τι ειναι το shred? ??? ???

Ειναι κατι σαν αυτο!!!
http://www.youtube.com/watch?v=NmfzWpp0hMc

Υπνοβατης γραφτηκα στο djent blog sou :)



Johnie το διόρθωσα! θενκξ,


vaig3 θα διαφωνήσω. To shred προέρχεται από την αγγλική λέξη "shred" που σημαίνει "ξεσκίζω" και συνήθως υποδηλώνει βιρτουόζικο παίξιμο (extreme ταχύτητες κυρίως).
To CAFO είναι ένα μοντέρνο δείγμα της "εξέλιξης" του σολιστικού ήχου του κιθαρίστα χωρίς να σημαίνει ότι είναι αντιπροσωπευτικό.


Θα πρότεινα να δεις πιο παλιούς και πιο εύπεπτους μάστορες πριν ακούσεις κάτι τόσο progressive.


*Υ.Γ. Θενκξ ντιουντ! Κάνε και κανά κόμμεντ αν σ αρέσει τίποτα να φαινόμαστε πολλές. Έχω σταματήσει να γράφω για την εξεταστική αλλά από Μάρτιο επιστρέφω δυναμικά με απίστευτες κυκλοφορίες! :)

Αποσυνδεδεμένος vaig3

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 325
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
τωρα να ρωτισω και εγω σα noobas :-[ στο φορουμ τι ειναι το shred? ??? ???

Ειναι κατι σαν αυτο!!!
http://www.youtube.com/watch?v=NmfzWpp0hMc

Υπνοβατης γραφτηκα στο djent blog sou :)



Johnie το διόρθωσα! θενκξ,


vaig3 θα διαφωνήσω. To shred προέρχεται από την αγγλική λέξη "shred" που σημαίνει "ξεσκίζω" και συνήθως υποδηλώνει βιρτουόζικο παίξιμο (extreme ταχύτητες κυρίως).
To CAFO είναι ένα μοντέρνο δείγμα της "εξέλιξης" του σολιστικού ήχου του κιθαρίστα χωρίς να σημαίνει ότι είναι αντιπροσωπευτικό.


Θα πρότεινα να δεις πιο παλιούς και πιο εύπεπτους μάστορες πριν ακούσεις κάτι τόσο progressive.


*Υ.Γ. Θενκξ ντιουντ! Κάνε και κανά κόμμεντ αν σ αρέσει τίποτα να φαινόμαστε πολλές. Έχω σταματήσει να γράφω για την εξεταστική αλλά από Μάρτιο επιστρέφω δυναμικά με απίστευτες κυκλοφορίες! :)


Μαλλον εχεις δικιο,απλα δεν ηθελα να βαλω Malmsteen,Vai,Satriani etc.
Οπα μου ηρθε ενας καλος!!! παλιος,ποζερας και τρελος παιχτης!!

Suhr Modern
Ibanez k7 2001
Fender stratocaster USA 2009
Epiphone Les Paul custom 2000
Aria Pro II explorer 1993
AxeFX ultra/Bugera G5/EVH 5150 LBXii

Αποσυνδεδεμένος A-nik-i

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ

Αυτο βεβαια σε καμια περιπτωση δεν σημαινει οτι μια κιθαρα με μικρο radius (μεγαλη καμπυλη) δεν κανει για σολο ή για bends. Χαρακτηριστικο παραδειγμα πχ ο Malmsteen που παιζει με fender strato (τυπικο radius στρατο ειναι τα 9.5" με 10" που ειναι αρκετη καμπυλη αν και οχι οσο οι πιο vintage strat & tele που ειχαν/εχουν 7.25" radius).
Με λιγα λογια, ειναι βασικα θεμα προτιμισης και κανενας δεν μπορει πραγματικα να σου πει τι θα δουλεψει για σενα.
Το μονο που μπορεις να κανεις ειναι να πας να δοκιμασεις κιθαρες με διαφορετικο radius για να δεις τι σε βολευει εσενα.
Απλα σκεψου με τι θες να ασχοληθεις περισσοτερο στην κιθαρα αν αυτο σε βοηθαει να κανεις μια επιλογη.
Αν πχ σε ενδιαφερει περισσοτερο να παιζεις ρυθμικα, ειναι πιθανοτερο να σου φαινεται πιο ξεκουραστη στο παιξιμο μια κιθαρα με μικρο radius (μεγαλη καμπυλη). Αν σε ενδιαφερει να λιωνεις στα σολο, τοτε ισως αξιζει να πας καλυτερα για μια κιθαρα με πιο flat ταστιερα.
Οπως και να χει ομως, και οι μεν και οι δε κανουν θαυμασια την δουλεια τους και με ενα καλο setup και οι μεν και οι δε θα παιζουν καλα σε ολες τις συνθηκες (ισως αν χρησιμοποιεις πολυ χαμηλα κουρδισματα μονο, να ειναι καλυτερα οι κιθαρες με μεγαλο radius).


Όσο για τα neck Profiles, συνήθως εχουν ένα σχήμα που μοιάζει με ένα γράμμα του λατινικού αλφάβητου C, D, U και λοιπά. Απλά δες ποιο σου ταιριάζει.

Επίσης, μη συγκρίνεις PRS με cort :P Θέλω να πω, πάρε όργανα της ίδιας κατηγορίας (του χιλιάρικου ας πούμε) και δες εκεί τις διαφορές. Μετά ανέβα κατηγορία και ξαναδες. Δε σημαίνει ότι επειδή σε βολεύει ένα δε σε βολεύουν και τα άλλα.

Εγώ για παράδειγμα για blues και τέτοια θέλω D profile ενώ για shred θέλω U, τύπου Ibanez.
Έχω γνωστό που σιχαίνεται τα U και γνωστό που έχει τόσο μεγάλο χέρι που οτιδήποτε τύπου C (και ρόπαλο επίσης) του κάθεται τέλεια! Για όλα τα είδη! ;)

Ευχαριστώ και τους δύο για τις απαντήσεις σας.

Δύο σχόλια πάνω σε αυτά που είπατε. Επειδή έχω υπ'οψιν το παράδειγμα του Malmsteen και άλλων δηλαδή, σημαίνει πως δεν είναι δεσμευτικό ότι αν θέλεις να κάνεις shred να έχεις μια κιθάρα με μεγάλο radius. Είναι αυτό που σε βολεύει εσένα σαν παίκτη. Κατάλαβα καλά;

Και επιπλέον, αυτό που ανέφερα για την PRS δεν το είπα με γνώμονα την τιμή. Σαφώς και δε γίνεται να έχουν την ίδια αίσθηση τα δύο όργανα. Απλώς για να τονίσω ότι στα χέρια μου, φάνηκε εντελώς διαφορετική. Άρα είχε να κάνει περισσότερο με το neck profile και το radius απ'ότι καταλαβαίνω τώρα.

Για τα frets τί ξέρουμε; Τα medium, jumbo κλπ ποιούς βολεύουν γενικά;

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Για την πρωτη ερωτηση σου, ναι καλα καταλαβες.
Αρκετη σημασια εχει το neck profile (δηλαδη το πισω μερος του λαιμου. Εχει σημασια γιατι αναλογως των χεριων σου (ανατομικα) και του τροπου που παιζεις κιθαρα, μπορει να σε βολευει ενα συγκεκριμενο στυλ λαιμου, πχ χοντρος λαιμος σε στυλ les paul 58. Μπορει ομως να εισαι στο αλλο ακρο οπου να σε βολευει ενας super slim λαιμος.
Ολα αυτα εχουν να κανουν ομως με καθαρα προσωπικα κριτιρια, οποτε πρεπει να δοκιμασεις για να δεις τι κανει για σενα. Γενικη συμβουλη μιας και δεν εχεις ακομα την απαιτουμενη πειρα, ειναι προς το παρον να κινηθεις σε καποια κιθαρα με ψιλο-standard λαιμο (τυπου standard strat) απο αποψης παχους μιας και ειναι πιο "πασπαρτου" και δυσκολα ΔΕΝ θα σε βολεψει, ενω αντιθετα ενας πολυ χοντρος ή πολυ λεπτος λαιμος απο την αρχη, μπορει ειτε να σε δυσκολεψει, ειτε να σε κουρασει κτλ.
Οσο αφορα τα ταστα, οι επιλογες που εχεις, εχουν να κανουν με το παχος των ταστων και το υψος τους (η αποσταση απο το ξυλο της ταστιερας).
Κι αυτο παλι, θα πρεπει να το δοκιμασεις για να δεις τι βολευει εσενα (δυστυχως ολα ετσι ειναι), αλλα γενικα, οσο πιο χαμηλο ειναι ενα ταστο, τοσο πιο κοντα στην ταστιερα θα βρισκεται η χορδη, αρα τοσο πιο ευκολα.γρηγορα θα πατας τις νοτες (μικροτερη κινηση στα δαχτυλα λογω μικροτερης αποστασης). Αυτος ειναι ενας λογος που κιθαριστες μεγαλων ταχυτητων, συνηθως προτιμουν χαμηλα ταστα σε υψος. Το μειονεκτημα τους, ειναι οτι επειδη ειναι πολυ χαμηλα, ειναι ευκολο για τα δαχτυλα να εχουν σχεδον μονιμη επαφη με το ξυλο της ταστιερας και αυτο να κανει τα δαχτυλα πιο "αργοσυρτα" μιας και ειδικα πχ σε bends, νιωθεις να μην σπρωχνεις μονο την χορδη, αλλα και την ταστιερα απο κατω.
Το μεγαλο πλατος και χαμηλο υψος των ταστων απο την αλλη, κανει το ταστο σε αισθηση στο χερι να φαινεται πιο "ανωδυνο" (σε "κοβει" λιγοτερο καθως παιζεις σε σχεση με ενα ψηλο και στενο ταστο), αλλα αυτα ολα οσο εισαι αρχαριος. Αργοτερα που εχουν σκληρυνει οι ακρες των δαχτυλων, δεν θα νιωθεις μεγαλη διαφορα σε αυτο το σημειο. Το μειονεκτημα των πλατιων ταστων, ειναι οτι τεινουν να "χανουν" λιγο στο Intonation (με ενα καλο σεταρισμα κατ'εμε, αυτο δεν ειναι προβλημα, απλα το αναφερω).
Απο την αλλη, τα ψηλα ταστα, εχουν σαν πλεονεκτημα οτι δεν προσφερουν ευκολα επαφη των δαχτυλων με την ταστιερα (λογω υψους) και αυτο καποιους που εχουν "βαρυ" πατημα με τα δαχτυλα στην ταστιερα μπορει να τους βολευει. Επισης, τα ψηλα και στενα ταστα (πολλες φορες τα αποκαλουν vintage style γιατι οι παλιες fender πχ ειχαν τετοιου ειδους ταστα) προσφερουν υποτιθεται καλυτερο intonation μεν, αλλα αν εχεις βαρυ χερι, μπορει να αλλοιωνεις με την πιεση που ασκεις πανω στις χορδες το κουρδισμα τους, ακριβως γιατι υπαρχει μεγαλη αποσταση μεταξυ χορδης και ταστιερας και πιεζοντας πολυ την χορδη προς την ταστιερα, αν το υψος ειναι αρκετο, μπορει να βγαλει εκτος κουρδισματος την νοτα που θες να παιξεις (ειναι ουσιαστικα σαν να κανεις ενα μικρο bend στην χορδη, για την ακριβεια αυτο ειναι τεχνικη που πολλοι κιθαριστες χρησιμοποιουν για να κανουν ελαφρυ vibrato.
Νομιζω οτι για εναν αρχαριο καποια medium jumbo ταστα ειναι μια χαρα για να ξεκινησει.
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1372
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Ανάλογα πάλι. Μ αρέσουν τα μεγάλα εμένα! :D :D :D

Αυτό που θέλω να πω περί της PRS είναι ότι το ίδιο προφίλ σε δυο κιθάρες με 1.5 Κ διαφορά...ίσως να μην είναι καν το ίδιο προφίλ :P
Για να τεστάρεις προφίλ, radius στα χέρια σου να είσαι σίγουρος ότι είναι όργανα της ίδιας κατηγορίας. Πάρε για παράδειγμα μια Squier Strat  (100 ευρά) και μια Fender Strat  (1100 ευρά) με τα ίδια neck specs.
Και μόνο η διαφορετική κατασκευή του λαιμού της Fender θα σου δώσει άλλη αίσθηση.

Δεν είναι τίποτα δεσμευτικό, τα χέρια σου τι λένε, όλα τα άλλα είναι θεωρία που απλά θα σε κατευθύνει. ;)

Αποσυνδεδεμένος A-nik-i

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 59
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Χίλια ευχαριστώ φίλοι για τις απαντήσεις σας! Ξεκαθάρισαν πολλά πράγματα στο μυαλό μου από άποψη θεωρίας. Θα προχωρήσω σε δοκιμές οργάνων για να δω όσα μου είπατε στην πράξη!

Και πάλι ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Το θεμα "καθαριστηκε" απο τα ασχετα posts. Οποιος εχει προβλημα με τις απαντησεις ενος μελους ( και μαλιστα ενος μελους που εχει κατ'επαναληψη αποδειξει πως κατεχει το θεμα ) μπορει να επικοινωνησει προσωπικα μαζι του και να μην ανοιγει δημοσιο διαλογο επειδη δε "γουσταρει" τις μακροσκελεις ( ??? ) κι απολυτες ( ειπε ξεκαθαρα πως ειναι προσωπικες ) απαντησεις.

Οποιοδηποτε επιπλεον ασχετο post σε αυτο το θεμα θα διαγραφεται χωρις να μεταφερεται στον καδο.
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Καλα εκανες και τα διεγραψες, στο μονο που διαφωνω, ειναι οτι αν ο οποιοσδηποτε εχει μια αντιθετη γνωμη με καποιον, δεν χρειαζεται να την λεει με προσωπικα μηνυματα. Για αυτο ακριβως ειναι τα fora. Για να ανταλλασονται αποψεις και εμπειριες κτλ.
Θα ειναι πολυ πιο ωφελιμο για ενα forum, τετοιες αποψεις να ακουγονται και να καταγραφονται, γιατι ειτε ειναι λαθος για καποιους, ειτε οχι, αποτελουν υλικο για να διαβασουν ολοι ωστε να παρουν γνωμες και ετσι να διαμορφωσουν πιο γρηγορα/ευκολα ισως την δικη τους αποψη.
Με το να απανταμε ο ενας στον αλλον με προσωπικα μηνυματα δεν προσφερουμε τιποτα σε κανεναν.
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Δεν ειναι επι αυτου του θεματος το συγκεκριμενο ζητημα ομως. Και παρακαλεσα να παραμεινουμε στο θεμα.
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
17 Απαντήσεις
5370 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/09/11, 12:56
από Alex_Under
12 Απαντήσεις
6886 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/05/05, 06:48
από Petrucci
0 Απαντήσεις
482 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/10/05, 17:07
από pimami
16 Απαντήσεις
11521 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/06/06, 23:19
από Ρηνιώ-kouzoulotetia
15 Απαντήσεις
4728 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/11/06, 00:59
από zoltan
32 Απαντήσεις
5008 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/12/08, 18:55
από moutoulos
7 Απαντήσεις
1886 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/11/08, 23:39
από Νεφελοβάτης
18 Απαντήσεις
1911 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 07/02/11, 21:04
από Theoharris
8 Απαντήσεις
1704 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/02/11, 15:10
από Makis Van Halen
49 Απαντήσεις
8947 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/03/17, 16:15
από panixgr