Αποστολέας Θέμα: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ  (Αναγνώστηκε 7687 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος GEO_ZZZZ

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
    • Προφίλ
ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« στις: 24/06/09, 09:27 »
καλημερα παιδια, εχω την εξης απορια, υπαρχουν κιθαρες με scale 25.5 kai αλλες με μικροτερο scale  (24,70) νομιζω, ποιες οι διαφορες τους τα πελονεκτηματα και μειονεκτηματα αντοιστηχα?  ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #1 στις: 24/06/09, 09:37 »
Oι 25.5 γενικα εχουν καλυτερο intonation (σωστοτερο κουρδισμα σε ολο το μηκος της ταστιερας) και δινουν πιο στακατο ηχο γενικοτερα (βλεπε strat) σε συνδυασμο παντοτε και με τους μαγνητες, την γεφυρα κτλ.
Οι 24.75 δινουν (υποτιθεται) πιο ευκολα bends και γενικοτερο playability.
Προσωπικα, μιας και εχουν περασει απο τα χερια μου αρκετες κιθαρες και των 2 σχολων, εχω καταληξει στις 25.5 μιας και δεν μου φαινεται καμια διαφορα στο θεμα bends/playability κτλ κι ετσι προτιμω τον ελαφρα πιο στακατο ηχο της 25.5 (εγω εκει εχω δει την πιο "ουσιαστικη" διαφορα) ενω ταυτοχρονα μου φαινεται οντως να κουρδιζει λιγο καλυτερα η κιθαρα σε ολο το μηκος της ταστιερας. Φυσικα με λυσεις οπως compensation nuts κτλ μπορεις να διορθωσεις το θεμα intonation, αλλα γενικα αυτες ειναι οι σημαντικοτερες διαφορες απο οσο ξερω...
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος GEO_ZZZZ

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #2 στις: 25/06/09, 10:25 »
καλημερα φιλε μου, και γω παρεπιπτοντος με μια les paul που επαιξα μου φανηκε πιο ευκολοπεχτη και εκανα και πιο ανετα σηκωματα,ισως επειδη η μικροτερη κλιμακα κανει το οργανο πιο μαλακο,βεβαια δεν ειχε 24 ταστα αλλα αυτο δεν με ενοιαζε αφου δεν φτανω εκει κατω, το ψαχνω παντως το θεμα γιαυτο και περιμενω και αλλεσ γνωμες, σε ευχαριστω πολυ παντως

Αποσυνδεδεμένος Guitarero 240bpm

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 439
  • Μοιάζει η ταστιέρα με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #3 στις: 25/06/09, 10:35 »
Είναι απλό θέμα φυσικής. Όσο πιο μεγάλο μήκος έχει μια χορδή, για να παίζει την ίδια συχνότητα, τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται η τάση της (τέντωμα). Γι αυτό και οι baritone κιθάρες με μεγάλη κλίμακα (27+) χρησιμοποιούνται κατά κόρον για χαμηλά κουρδίσματα. Γι αυτό επίσης τα μικρά σε μέγεθος όργανα πχ ukulele, παίζουν πιο ψηλά. Αν τα κουρδίσεις σαν κιθάρα οι χορδές θα είναι εντελώς χαλαρές...

Αποσυνδεδεμένος GEO_ZZZZ

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #4 στις: 25/06/09, 23:44 »
οποτε αν καταλαβα καλα εκτος απο το intonation (που διορθωνεται) και την ελειψη 3 ταστων (δεν με απασχολει κια τοσο)  μια κιθαρα με κλιμακα 24,7  ειναι πιο ευκολοπεχτη αρα πιο βολικη,καλα τα καταλαβα?

Αποσυνδεδεμένος Guitarero 240bpm

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 439
  • Μοιάζει η ταστιέρα με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #5 στις: 26/06/09, 09:40 »
Όχι.

Ευκολόπαιχτη μπορείς να πεις ότι είναι η κιθάρα με την κοντή κλίμακα στο θέμα των bends. Αλλά στο θέμα της τάσης των χορδών παίζει ρόλο και το μέγεθος των χορδών (στην ίδια κλίμακα και στο ίδιο κούρδισμα οι 11άρες είναι σαφώς πιο σκληρές από τις 9άρες έτσι δεν είναι?).

Στο θέμα βολική, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα... :)

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #6 στις: 26/06/09, 10:37 »
To intonation ειναι σχετικο κατα ποσο διορθωνεται, αλλα ακομα κι ετσι, σε μια 25.5 ειναι πολυ πιο ευκολο να ρυθμιστει και σε πιο "τελεια" επιπεδα απο οτι σε μια 24.75. Στην πραγματικοτητα το κουρδισμα μιας κιθαρας χωρις compensated nut, buzz feiten κτλ ειναι παντα "λαθος"... Τροποι υπαρχουν για να διορθωθει το κουρδισμα (αν μη τι αλλο να ακουγεται καλυτερα στο αυτι το κουρδισμα) με ολα τα συστηματακια και τεχνικες που κυκλοφορουν, αλλα γενικα ειναι ενα "προβλημα" της κιθαρας αυτο το θεμα... Προσωπικα ημουν ιδιοκτητης και Les Paul USA και πολλων αλλων κιθαρων και ειλικρινα δεν ειδα ποτε την Les Paul να ειναι πιο βολικη σε παιξιμο, bends κτλ απο μια οποιαδηποτε 25.5 scale... Ισως ομως φταιει και ο τροπος που κανω bends κτλ, δεν ξερω...
Οσων αφορα τα ταστα, αυτο δεν εχει σχεση με το scale... Βρισκεις και 25.5 scale me 21 ταστα (οι κλασσικες strat) και 24.75 με 28 ταστα... Εκει αλλαζει ο ηχος λιγο, αλλα οχι λογω scale, αλλα γιατι απλουστατα η ταστιερα "κατεβαινει" πιο χαμηλα στο σωμα της κιθαρας με αποτελεσμα ο neck μαγνητης να ερχεται πιο κατω και πιο κοντα στους αλλους 2 (ή 1) κι ετσι αλλαζει κι ο ηχος που βγαζει η κιθαρα... Αν το σκεφτεις ειναι πολυ λογικο, μιας και σκεψου οτι αν εχεις μια κιθαρα με 21 ταστα, ο neck μαγνητης ειναι σε ενα Α υψος σε σχεση με την γεφυρα, ενω αν η κιθαρα εχει 24 ταστα, κατεβαινει πιο κοντα στην γεφυρα και αρα στους υπολοιπους μαγνητες... Αυτο τον κανει να παιρνει περισσοτερο μεσαιας θεσης χαρακτηρα ηχητικα, απο οτι αν ηταν στην "κανονικη" του θεση... Αυτο δεν σημαινει οτι θα ακουγεται ασχημα ή λαθος... Εξαλλου αυτο δεν υπαρχει, σωστο και λαθος ειναι μονο στο αυτι αυτου που παιζει... Απλα πρεπει να βρεις τι σου ταιριαζει...
« Τελευταία τροποποίηση: 29/06/09, 11:42 από Johnie Darko »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Spartan Amplifications

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #7 στις: 29/06/09, 08:13 »
Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σωστή αιτιολογική σειρά πρέπει να καταλάβουμε το «αίτιο & αιτιατό» που «δημιούργησε» αυτές τις διαφοροποιήσεις μεταξύ της 25,5 inch scale (Martin, Fender, Suhr…) και της 24,75 inch scale (Gibson, Epiphone, Heritage, Tokai…) Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητο ένα νοερό «trip» Back to the Basic at late ‘40’s – early ‘50’s… Τότε ο Leo Fender ήταν απλά ένας ακόμα Ηλεκτρονικός που έφτιαχνε τους ενισχυτές του, «κοπιάροντας» Schematics από την R.C.A. (όπως και τόσοι άλλοι κατασκευαστές της εποχής αυτής π.χ. Supro, Valco, Aims, Alamo,…), δεν ήξερε να παίξει κιθάρα (και ποτέ δεν έμαθε…), και το μόνο που τον ένοιαζε ήταν το πώς θα «σπρώξει» τους mass-production ενισχυτές του στους country guitar players που ήταν το κεντρικό (main) target group των αγοραστών του, (κάτι ανάλογο με τους Έλληνες Δημοτικό – Λαϊκό-σκυλαδες των 1960-80’s, τηρουμένων των αναλογιών…)… Όταν λοιπόν, οι country guitar players της εποχής -που παίζανε τότε με ηλεκτροακουστικές Martin- «ανοίγανε» τους ενισχυτές τους στα Country Music Open Festivals, είχανε σοβαρό πρόβλημα με το feedback και λογικά του «βάζανε» γερό κώλο-χερο… Αυτό οδήγησε τον Leo Fender στην κατασκευή των Fender (mass-production solid body) κιθαρών… Όπως έγραψα και πιο επάνω, ο Leo Fender δεν ήξερε να παίξει κιθάρα, και απλά υπέδειξε - διέταξε τους τεχνικούς του, να «κοπιάρουνε» την 25,5 inch scale – 21 frets της Martin και να την εφαρμόσουνε σε κάθε «μανίκι» των κιθαρών του, ώστε οι country guitar players της εποχής -που παίζανε τότε με ηλεκτροακουστικές Martin-, να εξοικειώνονται εύκολα με τις Futuristic-Modern (για την εποχή τους) Fender Guitars… O Bill Gibson –από την άλλην- ήταν σοβαρός (Comfortable) κιθάρο-κατασκευαστής, με τεράστιες γνώσεις στο αντικείμενο του, με σοβαρή (Comfortable) εταιρία και όταν ο country guitar player Les Paul ζήτησε μια solid body guitar, o Bill Gibson επέλεξε (με τον Les Paul) την 24,75 inch scale – 22 frets που είχε ήδη εφαρμόσει στις Gibson ES-335 Hallow Body Guitars. Η αλλαγή των P-90 Single Coil Pick-ups με τους Ηambucker  P.A.F. 57 Pick-ups από τον Seth Lover το 1957-58 διαφοροποίησε ακόμα πιο πολύ το ηχόχρωμα της Gibson από την Fender σε σημείο να μιλάμε –πια- για δυο ξεχωριστές «σχολές» με πολλούς τιμητές & επί-τιμητές… Το θέμα με την κυριαρχία στο term με τις πωλήσεις των Solid Body Guitars, θα έληγε με την επικράτηση της Fender Co. στην Αμερικάνικη καθαριστική αγορά στα 50’s (και στην Αμερικάνικη Blues, Country, Rock ‘n’ Roll Μουσική) αν δεν «Μπουκάρανε» - “British Invasion” οι Βρετανοί στα ‘60’s – ‘70’s με το British Blues, Rock, Hard-Rock τους και –φυσικά- με τους R.M.I., Selmer, Watkins (WEM), Marshall, Sound City, Hiwatt ενισχυτές τους και με τις Gibson Les Paul guitars που, λόγω των Ηambucker  P.A.F. 57 Pick-ups, overdrive-αρανε τους ενισχυτές πιο εύκολα από τους Single Coil των Fender guitars. Ενδεικτικά, ο Eric Clapton with the John Mayall’s Heartbreakers στο “Beavo” L.P. με τον Marshall 1962 “Bluesbreaker” amp. & Gibson Les Paul guitar  «έδειξε τον δρόμο τον σωστό, και overdrive-αρισμενο», έκτοτε o Peter Green, o Jimmy Page, o John Sykes, o Gary Moore «φέροντας» την Fender Co. στην «ανάγκη» να κάνει «μεταγραφή» στα ‘70’s τον Jimmy Hendrix (ex-Gibson Flying V guitar player) & τον Eric Clapton (ex-Gibson Les Paul guitar player) στο δικό της roaster των Fender guitar players… Κλείνοντας το  ιστορικό αυτό «ταξίδι» πρέπει να αναφέρω ότι γίνανε προσπάθειες –όλα αυτά τα χρόνια- και από τις δυο αυτές εταιρείες να δημιουργήσουνε μια “Paul-caster guitar” –η κάθε μια για τον εαυτό της- τόσο σαν Fender Custom Deluxe Telecaster (2 Humbucker pickups) , η’ σαν Gibson Les Paul ’57 “Gold Top” RI (2 P-90 pickups) όσο και από τους «επιγόνους» τους, αλλά καμία δεν έφερε τα  επιθυμητά αποτελέσματα… Ο «σκαστός - καμπάνας» ήχος θα παραμένει προτέρημα των Telecaster – Stratocaster guitars με  25,5 inch scale – 21 frets – Single Coil Pickups – Ash or Alder Body – Maple Neck όσο και ο «γεμάτος - γλυκός» ήχος θα παραμένει προτέρημα των Les Paul, SG’s, Flying V, Explorer guitars με 24,75 inch scale – 22 frets – Humbucker Pickups – Mahogany Body & Neck… Μένει σε εσένα να ανακαλύψεις τι είναι πιο επιθυμητό στα «αυτιά» σου… Ελπίζω να σε βοήθησα όσο μπορούσα. Μετά τιμής, Spartan.

Αποσυνδεδεμένος Guitarero 240bpm

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 439
  • Μοιάζει η ταστιέρα με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #8 στις: 29/06/09, 09:09 »
O Bill Gibson –από την άλλην- ήταν σοβαρός (Comfortable) κιθάρο-κατασκευαστής, με τεράστιες γνώσεις στο αντικείμενο του, με σοβαρή (Comfortable) εταιρία και όταν ο country guitar player Les Paul ζήτησε μια solid body guitar, o Bill Gibson επέλεξε (με τον Les Paul) την 24,75 inch scale – 22 frets που είχε ήδη εφαρμόσει στις Gibson ES-335 Hallow Body Guitars.


Έχεις μία ιστορική ανακρίβεια. Κατ'αρχήν ο Les Paul δεν ήταν country μουσικός αλλά jazz (ντροπή!). Επιπλέον, έκανες ένα μεγάλο λάθος ως προς τη δημιουργία της Les Paul. Κατ'αρχήν, μπορεί ο Fender να δημιούργησε τους πρώτους μαγνήτες (που μπαίναν σε ακουστικές), αλλά την εξέλιξη της πρώτης solid body ηλεκτρικής κιθάρας τη χρεώνεται 100% ο ίδιος ο Les Paul. Και μάλιστα η πρώτη του solidbody κιθάρα (το περίφημο κούτσουρο - The log) το εξέλιξε στο εργοστάσιο της Epiphone, δουλεύοντας μόνος του τα βράδια ώστε να μην παρεμποδίζει τη γραμμή παραγωγής. Ο Επαμεινώνδας Σταθόπουλος (πρόεδρος της Epi-phone τότε και γιος του ιδρυτή) είχε επιτρέψει στον Les Paul να κάνει τα πειράματά του λόγω της προσωπικής φιλίας τους. Όλα αυτά από συνεντεύξεις του ίδιου του Les Paul και από ιστορική αναδρομή της ιστορίας της Epiphone. Λόγω της τελικής της πτώχευσης, ο Les Paul πήγε τα σχέδια της -πρακτικά έτοιμης- κιθάρας του στη Gibson.

Για να είμαστε ακριβείς και να μην αναπαράγουμε αστικούς μύθους...

ΥΓ. Για του λόγου το αληθές, ο Les Paul και το κούτσουρο...!



Αποσυνδεδεμένος Spartan Amplifications

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #9 στις: 29/06/09, 11:10 »
http://www.gibson.com/en-us/Support/AboutUs/ για infos... ο Leo Fender δεν δημιούργησε τους πρώτους μαγνήτες (που μπαίναν σε ακουστικές), γιατί απλά αγόραζε & έβαζε στις (πρώτες) κιθάρες του, Schaller Pickups... Spartan.

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #10 στις: 29/06/09, 11:41 »
Εγω να ρωτησω τι σχεση εχει η ιστορια και ποιος εκανε τι, με αυτα που ρωτησε ο φιλος;
Θελω να πω λιγη σημασια εχουν (ή καθολου κατα την προσωπικη μου γνωμη). Και οι 2 εφεραν επανασταση με οσα εκαναν στην μουσικη και ειδικα στον χωρο της κιθαρας και οι 2 εχουν πατεντες στο ενεργητικο τους κτλ και οι 2 ειναι θρυλοι και εφτιαξαν τις 2 σημαντικοτερες "σχολες" κατασκευης κιθαρας... Απο κει και περα, ο φιλος ρωτησε ποιες οι διαφορες (πρακτικες/ακουστκες φανταζομαι) των scales σε μια κιθαρα και δεν ρωτησε να μαθει ιστορια του Leo ή του Gibson, ουτε θα του χρησιμευσει σε κατι αν την μαθει περα απο εγκυκλοπαιδικες γνωσεις...
Καλυτερα να μενουμε εντος θεματος (με την εννοια να απαντησουμε αυτο που ρωταει ο φιλος μας) και να μην αρχιζουμε τις ιστορικες αναφορες που απο την μια δεν αποσκοπουν πραγματικα καπου και απο την αλλη βλεπω να οδηγουν σε online "κοντρες" γνωσεων, links και πιθανων flames (οχι απο σας που αναφερατε τα ιστορικα, αλλα γενικα μιλαω).
Φιλικα παντα, χωρις διαθεση κριτικης...
« Τελευταία τροποποίηση: 29/06/09, 11:45 από Johnie Darko »
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος Spartan Amplifications

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #11 στις: 29/06/09, 13:37 »
Πιστεύω ότι το θέμα 25,5 inch scale Vs. 24,75 inch scale σαφώς δεν λύνεται με αφαιρετικές τεχνικές απόψεις όπως «οι 25,5 inch scale κιθάρες έχουνε καλύτερο intonation από τις 24,75 inch scale κιθάρες» γιατί υπείχαν & υπάρχουν 25,5 inch scale Telecasters με Vintage 3-Saddle Bridge που το intonation τους ήταν & είναι “All-round Tone” σε σχέση με μια 24,75 inch scale Heritage H-150 Les Paul type… Όπως αντίστοιχα υπείχαν & υπάρχουν 25,5 inch scale Stratocaster (Suhr, Tom Anderson) πολύ πιο ευκολοπαίκτες από μια 24,75 inch scale Les Paul… Οι Ιστορικές γνώσεις ποτέ δεν έβλαψαν και βοηθάνε στην σωστή επιλογή κιθάρας (οποία και αν είναι αυτή…), μικραίνουνε τις «λάθος επιλογές» και δεν δημιουργούνε Flame wars…  Αυτά τα ολίγα, Spartan.

Αποσυνδεδεμένος Guitarero 240bpm

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 439
  • Μοιάζει η ταστιέρα με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #12 στις: 29/06/09, 13:43 »
http://www.gibson.com/en-us/Support/AboutUs/ για infos... ο Leo Fender δεν δημιούργησε τους πρώτους μαγνήτες (που μπαίναν σε ακουστικές), γιατί απλά αγόραζε & έβαζε στις (πρώτες) κιθάρες του, Schaller Pickups... Spartan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Les_Paul :)


Αποσυνδεδεμένος Guitarero 240bpm

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 439
  • Μοιάζει η ταστιέρα με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #13 στις: 29/06/09, 13:51 »
Επί της ουσίας Spartan, μικρή σημασία έχει ποιος ανακάλυψε τι σε σχέση με το ποια κλίμακα είναι πιο "ευκολόπαιχτη" κτλ.

Η φυσική λέει ότι στο ίδιο κούρδισμα η μεγαλύτερη κλίμακα θα είναι πιο σκληρή, με τις χορδές πιο τεντωμένες εξού και το "σκάσιμο" των Fender. Από κει και πέρα το σετάρισμα, η συναρμολόγηση και κάθε άλλη άσχετη παράμετρος παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο. Έχω διαβάσει πλέον δεκάδες άρθρα στα οποία δοκιμάζονται συνεχόμενες κιθάρες από τη γραμμή παραγωγής και οι διαφορές τους είναι απίστευτες. Αυτό σημαίνει ότι, όσο φτιάχνουμε τις κιθάρες με ξύλο, ΠΟΤΕ δεν θα είναι όλα προβλέψιμα... :)

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #14 στις: 29/06/09, 14:11 »
Εγω απλα θα επαναλαβω οτι οι ιστορικες αναφορες καμια σημασια δεν εχουν... Σημασια εχει τι ισχυει "πρακτικα" και αυτο ειναι οτι γενικα με τις 25.5 εχεις καλυτερο intonation και σε συνδυασμο με την υπολοιπη φιλοσοφια κατασκευης της κιθαρας, εχεις (συνηθως) και περισσοτερο αττακα στο παιξιμο και πιο πριμαριστο ηχο. Εξαλλου οι τεχνικες κατασκευης εχουν αλλαξει απο το 50-60 και σημερα φτιαχνονται σαφως καλυτερα οργανα οσων αφορα τουλαχιστον αυτα τα θεματα, με καλυτερα υλικα κατασκευης κτλ. Οι κιθαρες, ενισχυτες κτλ εχουν βελτιωθει, μαζι με τα οποια συστηματα για να βελτιωθει το κουρδισμα, intonation κτλ.
Τα γενικα που ισχυουν για τα scales ειναι αυτα που ειπα, το αν υπαρχουν ιστορικες εξαιρεσεις κτλ ή για το αν μπορει μια 24.75 να εχει καλο intonation κτλ (φυσικα και μπορει, το ανεφερα εξαλλου) εχουν λιγη σημασια σε αυτο που θελει να μαθει ο φιλος... Το παιδι απλα ρωτησε ποια ειναι η διαφορα μεταξυ τους... Με βαση την ερωτηση του λοιπον, τα κυρια βασικα σημεια ειναι αυτα που αναφερθηκαν... Τωρα απο κει και περα, ιστορικες αναφορες, παραθεση μοντελων και links στο μονο που βοηθουν ειναι να "χανεται" καποιος που θελει μια απλη απαντηση σε μια απλη ερωτηση και το μονο που δειχνει ειναι μια στειρα (για την συγκεκριμενη ερωτηση) παραθεση γνωσεων... Δεν χρειαζεται για να απαντησουμε σε μια απλη ερωτηση, να αραδιαζουμε βιβλιογραφιες, ιστορια, links, παραδειγματα κτλ... Εμενα προσωπικα αυτο μου φαινεται πιο πολυ σαν "διαγωνισμος" γνωσεων (που ειναι ξεκαθαρο οτι τις εχεις και νομιζω ολοι το εχουν καταλαβει) αλλα δεν βοηθαει καπου ουσιαστικα...
Ισως θα ηταν πιο χρησιμο να ξεκινησετε ενα νεο topic με θεμα "ιστορια της ηλεκτρικης κιθαρας, τεχνικα και θεωρητικα θεματα" και εκει να αναφερετε ολα αυτα που λεγονται εδω (και οχι μονο).
Οσων αφορα ομως την ερωτηση που εκανε ο φιλος, δεν βλεπω να βοηθαει σε τπτ αυτη η αντιπαραθεση links και γνωσεων.
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

Αποσυνδεδεμένος GEO_ZZZZ

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 187
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #15 στις: 29/06/09, 21:55 »
καταρχας καλησπερα και ευχαριστω ολους οσους ασχοληθηκατε με το θεμα μου. ολα τα οσα αναφερατε ειναι ουσιωδη και πολυ διδακτικα.εγω παντωσ αυτο που καταλαβα και πιστευω να συμφωνειτε ειναι οτι μια κιθαρα 24,75 ειναι πιο ευκολοπεχτη απο μια  25,5 (με οσα προβληματα μπορει να εχει). βεβαια το ευκολοπεχτη ειναι σχετικο γιατι για καποιους το φαρδυτερο μπρατσο μιας les paul και τα στενοτερα ταστα λογω κλιμακας ισως να ειναι προβλημα σε σχεση με μια στενοτερη stratocaster. για μενα παντως και αν δεχτουμε οτι αυτο που λεει ο gitaroos για τις τασεις των χορδων ισχυει λογω φυσικης με μια πιο (μαλακια) κιθαρα κανεισ πιο πολλα πραγματα και παιζεισ πιο ανετα. και παλι ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος Johnie Darko

  • Συναλλαγές: (1)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2769
  • Φύλο: Άντρας
  • Up in smoke...
    • Προφίλ
Απ: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
« Απάντηση #16 στις: 29/06/09, 23:03 »
Bασικα, οχι, μια κιθαρα ειναι τοσο ευκολοπαιχτη οσο καλος ειναι αυτος που την χειριζεται... Στην πραγματικοτητα, καλα και κακα δεν υπαρχουν... Μια 24.75 δεν εχει απαραιτητα φαρδυτερο μπρατσο ή πιο flat radius απο μια 25.5, ουτε οι 25.5 ειναι πιο στενες απο τις 24.75... Η ταστιερα, το radius, το παχος του μπρατσου, το back contour του κτλ δεν εχουν καμια σχεση με το scale της κιθαρας...
Το scale απλα επιρρεαζει αυτο που ειπε ο φιλος πιο πανω, το μηκος τς χορδης απο την γεφυρα μεχρι το nut. Εξαιτιας αυτου του μηκους, αν το scale ειναι μικροτερο, οι χορδες γινονται λιγο πιο μαλακες (εφοσων χρησιμοποιηθουν σε μια 25.5 και σε μια 24.75 οι ιδιες χορδες κτλ) και αυτο βοηθαει λιγο στα bends (πραγμα που προσωπικα δεν εχω δει σε μεγαλο αντιληπτο βαθμο με βαση την δικη μου παικτικη εμπειρια). Εξαιτιας επισης λογω της διαφορας στο μηκος των χορδων, επηρεάζεται και το Intonation με αποτελεσμα σε μια 25.5 να ειναι "καλυτερο" ή εν πας περιπτωση πιο ευκολο να ρυθμιστει... Και τελος σε μια 25.5 σε σχεση με 24.75, συνηθως εχεις και πιο στακατο ηχο, πραγμα ομως που επηρεαζεται και απο αλλους παραγοντες (ξυλα, τροπος κατασκευης, μαγνητες κτλ).
Αυτες ειναι οι ουσιαστικες διαφορες... Γνωμη μου, μην κοιτας τα scales και το τι μπορει να προσφερουν... Πιασε μια κιθαρα στα χερια σου και δες αν σου καθεται καλα... Ολα τα αλλα ειναι φιλολογια και τπτ παραπανω... Γιατι αν ηταν ετσι, ολοι θα ειχαν μια 25.5 για να ναι καλυτερα κουρδισμενοι, ή μια 24.75 για να κανουν πο ευκολα bends... Η αληθεια ειναι ομως οτι στην πραγματικοτητα αλλα πραγματα παιζουν πολυ μεγαλυτερο ρολο στον ηχο/υφος/playability μιας κιθαρας, παρα το scale... και πρωτο και κυριοτερο ειναι το πως σου καθεται εσενα στο χερι... Δε πα να ναι και μπουζουκι η κιθαρα... αμα εσυ μπορεις και την κανεις να τραγουδαει και σε βολευει, ολα τα αλλα ειναι φιλολογιες ανευ ουσιας...
People say that tone is in the fingers...
and people also say that Les Pauls have more tone...
Les Pauls must therefore have more fingers...

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
12 Απαντήσεις
11836 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/12/04, 01:31
από Alchimistis
6 Απαντήσεις
16283 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/03/14, 00:54
από yuki.n
49 Απαντήσεις
43231 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/10/13, 01:39
από kyriakos_t
10 Απαντήσεις
12166 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/02/09, 23:55
από Serviani
1 Απαντήσεις
3334 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/04/09, 17:31
από mace
2 Απαντήσεις
12190 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/07/09, 17:51
από WhiteEagle
17 Απαντήσεις
18998 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/04/11, 19:43
από ΣΤΕΛIOS
4 Απαντήσεις
3203 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/04/10, 11:26
από Wise_One
15 Απαντήσεις
23866 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/12/10, 18:34
από Κ.Dee
3 Απαντήσεις
9287 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/05/12, 16:32
από STEFANOS604