Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - STEFANOS604

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6
51



Μόλις ανέβασα τo video για τους Φορητούς Ενισχυτές :
Φορητοί Ενισχυτές (Ρεύματος/Μπαταρίας)



Περιγράφονται και δίνονται Tips στα μοντέλα:





Πλήρης περιγραφή και φωτογραφίες στην ‘’περιγραφή του Youtube’’

52

Δείτε ΕΔΩ : το άρθρο που αφορά ‘’Ειδικές Φυσαρμόνικες ‘’ http://musiciandata.blogspot.gr/2014/01/blog-post_26.html
σε αντιπαραβολή με το ‘’Φυσαρμόνικες με προσόντα’’  που εξετάστηκε ΕΔΩ : http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83751.msg665255#msg665255


53
Ένα σπουδαίο θέμα εκλαϊκευμένο ώστε να γίνεται προσιτό από μη ηλεκτρολόγο/ηλεκτρονικό που δίνει βασικές πληροφορίες για την προφύλαξη μας από ηλεκτροπληξία, αποφυγή καταστροφής και θορύβων / παρεμβολών σε ηλεκτρονικές συσκευές και πολλά άλλα ΕΔΩ: Αρκεί έστω μια απλή φυλλομέτρηση ίσως κάποτε το χρειαστείτε…

http://www.avsite.gr/forum/threads/%CE%98%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%85%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%8E%CE%BD.134346

Συγχώνευση μηνυμάτων: [time]18/02/14, 15:11[/time]

Πιστεύω ο πίνακας να βοηθήσει..

54

Το Video μου για ‘’Μελέτη με μετρονόμο’’
Συμβουλές εξάσκησης με μετρονόμο



Το άρθρο , που απαίτησε πολύ χρόνο ειδικά για τα videos & φωτογραφίες , ασχολείται με θέματα ,(περιγράφονται αναλυτικά στην ‘’περιγραφή του YouTube’’ για κάθε έναν ρυθμό ξεχωριστά) που αν περιγραφόταν εδώ θα ήταν δεκάδες σελίδες...
Πιστεύω θα βοηθήσει και θα ενθαρρύνει τον αρχάριο να ασχοληθεί με ελληνικούς ρυθμούς τους δε μουσικούς να εμπλουτίσουν το ρεπερτόριο τους για κάθε ρυθμό:
Η περιγραφή αφορά:
Μέτρο , Μετρικό Κλάσμα, Ρυθμό, Τέμπο , Εύρεση του ρυθμού ενός τραγουδιού που ακούμε, Χρονομετρική διάρκεια αξιών φθογγοσήμων, Μέτρημα με το πόδι - ‘’θέση’’-‘’άρση’’, Η κιθάρα σε ελληνικά ρυθμικά μοτίβο χωρίς την ανάγκη να γνωρίζετε ανάγνωση παρτιτούρας, Συμβουλές μελέτης με μετρονόμο, Πολύ μεγάλο ρεπερτόριο για κάθε ρυθμό, Η μεγάλη ποικιλία τονισμού του μέτρου των λαϊκών ρυθμών, Σημειολογία ρυθμών, Αμφισβητήσεις για το μετρικό κλάσμα μερικών λαϊκών ρυθμών (πχ τσιφτετέλι αν είναι 2/4 ή 4/4 ή και τα δυο??) , Το ίδιο ρυθμικό σχήμα αντί να παίζεται απλά , να παίζεται με χρησιμοποίηση του μπάσου με την 5η ώστε να ακούγεται σαν ρεμπετοκιθάρα και να αποφεύγεται η μονοτονία, Διαφορά ρυθμών ¾ από 6/8 , Η μεγάλη διαίρεση των beats που μπορεί να γίνει ειδικά στον μαγευτικό ρυθμό 12/8, Βαλσάκια – Τσάμικα και Εθνικός Ύμνος ,Οι ρυθμοί Habanera -- Bolero -- Rumba -- Mambo - Tango Argentino -- Beguine - Oriental....και το μεγάλο ρεπερτόριο ειδικά στο μπολερό στην ελληνική ελαφρά μουσική αλλά και σε τραγούδια με χαβάγιες , Ποια τραγούδια στην Ελλάδα τα χαρακτηρίζουμε ως oriental , Το ελληνικό ελαφρό λαϊκό ρεπερτόριο με εκατοντάδες τραγούδια σε κάποιο στυλ μπαγιό , Τη δόμηση που έχουμε σε 2/4 (χασάπικο, Χασαποσέρβικο , Μπάλος, Σούστα, Κότσαρι, Πεντοζάλη…), Γιατί ο παρονομαστής του Μετρικού Κλάσματος δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο , Η εμπειρία του ‘’μπασίματος’’ του τραγουδιστή ειδικά στα ζεϊμπέκικα, Πως τα 5/8 ,7/8 μπορούν να ακουστούν διαφορετικά (μόνο τα ισχυρά μέρη του μέτρου-ειδικά από ντράμερς) και πολλά άλλα…….








Ποια όμως είναι η διαφορά των  2σημων (2/2 ,2/4 , 2/8.) & 4σημων ( 4/2 , 4/4, 4/8, …) ;


Πολλές φορές δεν μπορείς να πεις ότι υπάρχει καν διαφορά. Πιθανόν ο συνθέτης να επέλεξε τη μία ή την άλλη ρυθμική μονάδα για απλότητα στη σημειολογία των νοτών ή επειδή είναι συνηθισμένος να γράφει στο πεντάγραμμο πιο γρήγορα τα όγδοα απ’ ότι τα δέκατα έκτα.


      Τότε φυσικά το πχ 4/8 αφού είναι μικρότερης χρονικής αξίας σε σχέση με το  4/4 θα απαιτεί  αλλαγή στο tempo για να προσαρμοστεί.


      Πχ ο πεντάσημος ρυθμός που συναντιέται στην Ήπειρο και την Πελοπόννησο είναι συνήθως με μέτρο 5/4 για να αποδώσει χορούς με αργό τέμπο ενώ στα Δωδεκάνησα, την Κύπρο και τον Πόντο, όπου το τέμπο είναι ταχύτερο, αποδίδεται με το μέτρο των 5/8.


      Έτσι λοιπόν πολλοί σύγχρονοι συνθέτες (επειδή τα φθογγόσημα ολοκλήρου και ημίσεως θεωρούνται μεγάλης χρονικής αξίας- άρα αργά , ενώ τα φθογγόσημα ογδόου , δεκάτου έκτου και τριακοστού δευτέρου μικρής χρονικής αξίας και άρα ταχύτερα) σε κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι τους χρησιμοποιούν πχ 4/2 αντί 4/4 ή 4/8 επειδή το φθογγόσημο ήμισυ είναι μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας , σε σχέση με το τέταρτο ή όγδοο και επομένως  ΟΠΤΙΚΑ βοηθά το αργότερο βήμα στην ανάγνωση της παρτιτούρας αλλιώς θα ‘’παθαίναμε εγκεφαλικό’’ κατά την ανάγνωση. Ομοίως αν κάποιο κομμάτι τους είναι πολύ αργό προτιμούν το αντίστροφο.
    Παράδειγμα:


 Το 1ο σχέδιο δείχνει το ρυθμό 4/4 όπου το βασικό Beat είναι το τέταρτο . Υπάρχουν 4 τέταρτα/μέτρο και 60 νότες τετάρτου/λεπτό ή 60:60 = 1 τέταρτο/δευτερόλεπτο.


     Το 2ο σχέδιο δείχνει το ρυθμό 4/2 όπου το βασικό Beat είναι το ήμισυ . Υπάρχουν 4 ήμισυ/μέτρο και 60 νότες ημίσεως/λεπτό ή 60:60 = 1 ήμισυ/δευτερόλεπτο.


    Αν και γράφονται διαφορετικά και τα 2 ηχούν το ΙΔΙΟ
    Αυτό αποδεικνύει ότι μόνο του το ρυθμικό σχήμα δεν επαρκεί για να σου δώσει το tempo.


    Με την πρώτη ματιά (ειδικά από έναν αρχάριο) το 2ο σχέδιο μοιάζει να είναι πιο αργό, αφού οι νότες του είναι μεγαλύτερης χρονικής αξίας. Όμως δεν είναι και ότι το ‘’μοιάζει να είναι’’ αποδεικνύεται απατηλό.
     Τα 4/2 λοιπόν ΔΕΝ είναι πιο αργά από τα 4/4.
    Αυτό λοιπόν που είναι το σημαντικό είναι η ένδειξη του μετρονόμου.

      Σύμφωνα με το προηγούμενο σχήμα ,  αν το θεωρήσουμε χωρίς τις ενδείξεις του τέμπο , είναι λάθος να λέμε αόριστα ότι  τα τέταρτα είναι αργές νότες και τα δέκατα έκτα γρήγορες.
      Αν τώρα συγκρίνουμε τα τέταρτα στο 2ο κομμάτι  αλλά με τέμπο αντί Τ =60 γίνει πχ Τ= 160 δηλαδή πολύ γρήγορο κομμάτι,  με τα δέκατα έκτα του 1ου κομματιού που είναι πολύ αργό μέρος, διαπιστώσουμε ότι τα τέταρτα είναι γρηγορότερα από δέκατα έκτα.
     Το ποιο ακριβώς θα είναι το σωστό τέμπο για ένα έργο εξαρτάται από τις οδηγίες του συνθέτη με συνήθως ενός από τα 3 σύμβολα ( το σύμβολο του ημίσεως ,τετάρτου , ή ογδόου) με ένα αριθμητικό νούμερο πχ 120.  ή με λέξεις όπως: (adagio, presto, ...).

    Η μουσική μας ορίζει σαν χρόνο το ‘’ολόκληρο’’ = 4/4 με τις γνωστές υποδιαιρέσεις. Στην πράξη όμως για βασική μονάδα χρόνου χρησιμοποιείται κυρίως το τέταρτο. Όταν μιλάει για ‘’4σημο’’ εννοούνται και τα 4/8 και 4/4 και τα 4/2 και τα 4/16 . Αρκεί το  μέτρο να συμπληρώνεται σε 4 κινήσεις. Μετά οι διάφοροι ρυθμοί (τσιφτετέλι-χαμπανέρα- μπολέρο…)  είναι απλά θέμα τονισμού.
Χρ
Χρονική αξία μέτρου VS ρυθμού




Η δυτική μουσική ορίζει ναι μεν σαν ‘’ολόκληρο’’ χρόνο το ‘’ολόκληρο’’ = 4/4 αλλά στην πράξη ως βασική μονάδα χρόνου χρησιμοποιεί το τέταρτο. Δηλαδή στη δυτική μουσική σημειογραφία, συνήθως ένας κτύπος του μετρονόμου  ισοδυναμεί με ένα τέταρτο. Πχ  60 bpm  σημαίνει ταχύτητα μετρονόμου που ισοδυναμεί με εξήντα κλικς το λεπτό. Στη περίπτωση δε των 60 bpm (κλικς) , κάθε κλικ ισοδυναμεί με ένα δευτερόλεπτο ,δηλαδή το κάθε ¼ ή αντίστοιχα 2/8 ή 4/16 ή 8/32 θα διαρκεί 1 sec.
Ήχοι που διαρκούν λιγότερο  απ’ αυτόν τον χτύπο αντιστοιχούν σε υποπολλαπλάσια του μετρικού επιπέδου (όγδοα , δέκατα έκτα..)   , ενώ ήχοι που διαρκούν περισσότερο απ’ αυτόν τον χτύπο αντιστοιχούν σε ανήκουν σε πολλαπλάσια του μετρικού επιπέδου (ήμισυ , ολόκληρο) }.
Στο μουσικό κλάσμα δεξιά του μουσικού κλειδιού (γνώμονα) ο παρονομαστής του μουσικού κλάσματος δείχνει τη μετρική μονάδα και ο αριθμητής πόσες μετρικές μονάδες περιέχει το κάθε (πλήρες) μέτρο, π.χ 2/4 σημαίνει: μετρική μονάδα το τέταρτο  και κάθε μέτρο περιέχει 2 τέταρτα.











Αλληλουχία ακόρντων Blues: ΕΔΩ:
Αλλλουχία Ακόρντων σε Ε blues με κιθάρα







Bass Picking (μπασαδούρες) : ΕΔΩ :
Bass Picking (μπασαδούρες) - Ρυθμικά Σχεδιαγράμματα με κιθάρα



Ρεμπετοκιθαρα ή Κιθαρόνι ή Λαϊκή Κιθάρα : ΕΔΩ:

Για να αποφεύγεται η μονοτονία το ίδιο ρυθμικό σχήμα μπορούμε να το παίξουμε και  με εναλλαγή χρησιμοποίησης  του μπάσου με 5η  ώστε να ακούγεται σαν ρεμπετοκιθάρα.
Ρεμπετοκιθαρα ή Κιθαρόνι ή Λαϊκή Κιθάρα



ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΡΥΘΜΟΙ


Ρυθμός 2/4 (ΧΑΣΑΠΙΚΟ) με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός 2/4 (ΧΑΣΑΠΙΚΟ ΜΙΝΟΡΕ ) με κιθάρα



Ρυθμός 2/4 (Χασαποσέρβικος) με κιθάρα : ΕΔΩ:
Ρυθμός 2/4 (Χασαποσέρβικος) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός 2/4 (Μπάλος - Σούστα - Κότσαρι) με κιθάρα: ΕΔΩ:
Ρυθμός 2/4 (Μπάλος - Σούστα - Κότσαρι) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός Μπαγιό - Ηπειρώτικος (2/4 - 4/4) με κιθάρα : ΕΔΩ:
Ρυθμός Μπαγιό - Ηπειρώτικος (2/4 - 4/4) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμοί 3/4 (Βάλς - Τσάμικο) : ΕΔΩ :
Ρυθμοί 3/4 (Βάλς - Τσάμικο) (Embedding disabled, limit reached)


Ελληνικοί ρυθμοί 4/4 με Κιθάρα : ΕΔΩ:
Ελληνικοί ρυθμοί 4/4 με Κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός Τσιφτετέλι ( 2/4 - 4/4) με κιθάρα : ΕΔΩ :
Ρυθμός Τσιφτετέλι ( 2/4 - 4/4) με κιθάρα (Embedding disabled, limit reached)


Ρυθμός ΧΑΜΠΑΝΕΡΑ (2/4-κυρίως 4/4) : ΕΔΩ :
Ρυθμός ΧΑΜΠΑΝΕΡΑ (2/4-κυρίως 4/4) (Embedding disabled, limit reached)


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…….

55
Το παρόν δεν το έθεσα στην κατηγορία ‘’Μαγνήτες και Ηλεκτρικά’’ γιατί ενδιαφέρει και τραγουδιστές :
Φτιάξτε μόνοι σας ένα φτηνό (3 ευρώ το μέγιστο- αν ‘’πιάνουν’’ τα χέρια σας) σύστημα On Line ρύθμισης της έντασης για το Δυναμικό σας Μικρόφωνο.

Πολλές πληροφορίες (φωτογραφίες και άλλα σχετικά videos και για πυκνωτικό μικρόφωνο) στην περιγραφή του YouTube.

Δείτε την επίδειξη με λεπτομέρειες κατασκευής στο video μου:

Ρυθμιστικό Έντασης Δυναμικού Μικροφώνου (on line..)


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Σ’ ΟΣΟΥΣ ΤΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ

56

Επειδή πιστεύω ακράδαντα ότι το παρόν θέμα ενδιαφέρει όλους τους κιθαρίστες και επειδή πήρα πολλά e-mails κολακευτικά και από το εξωτερικό και δεν έχει σχέση με θεωρητικά θεώρησα σκόπιμο να το ποστάρω και εδώ παρά την μη καλή σχέση μου με την ιστοσελίδα. Φυσικά μπορείτε να το κλειδώσετε ή να το διαγράψετε άμεσα όμως αφήστε το λίγο , μέρες Χριστουγέννων ίσως είναι μια λύση για κάποιο δώρο που σκεφτόσασταν να χρίσετε σε κάποιον κιθαρίστα.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία:
Δείτε τα εδώ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=4133
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=4133#28212
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=4133#28219

57
1. Πρόλογος:
 Βέβαια το άρθρο δεν μπορεί να συγκριθεί με την άμεση επικοινωνία μεταξύ δασκάλου και μαθητή. Ειδικά όσον αφορά την κλασσική κιθάρα πρέπει απ’ την αρχή να μαθευτεί με τα δάκτυλα και τα πρώτα τουλάχιστον μαθήματα να γίνουν από δάσκαλο κιθάρας ή τουλάχιστον από δεξιοτέχνη της κλασσικής γιατί αργότερα (εννοώ αν μάθεις πρώτα με πένα ακουστική ή ηλεκτρική κιθάρα) θα πρέπει μετά να ‘’γκρεμίσεις’’ για να ‘’χτίσεις’’ στη νέα τεχνική. Αν μαθευτεί η νέα τεχνική από μηδενική βάση θα είναι πολύ ευκολότερα και μετά αφού μάθετε την κλασσική ο δρόμος προς την ηλεκτρική (ή ακουστική με πένα) είναι πιο εύκολος .
Βέβαια οι τεχνικές , τουλάχιστον της κλασσικής κιθάρας, δεν είναι στάσιμες αλλά εξελίσσονται και οι κιθαρίστες θα πρέπει να ενημερώνονται από τους κατάλληλους δασκάλους , ωδεία , αξιόπιστες ιστοσελίδες.
 
Με το παρόν άρθρο , πιστεύω όμως ,από την διδακτική μου εμπειρία -όχι σε αντικείμενα μουσικής, ότι ακόμα και το πιο δύσκολο θέμα μπορεί εκλαϊκευμένα να γίνει πλήρως κατανοητό ειδικά η ανάλυση μέσω σχετικών εικόνων , φωτογραφιών , chord charts , software και videos.
Οι θεωρητικές γνώσεις είναι τόσες όσες χρειάζονται για να αναπτυχθεί η κάθε τεχνική που δείχνω, όμως αυτές οι γνώσεις εμβαθύνονται με πιο εξειδικευμένα άρθρα- πάλι εκλαϊκευμένα- που δίνονται με links .
Μπορεί κανείς να κάνει και μαθήματα μέσω skype (θα βρείτε δεκάδες διαφημίσεις πχ ΕΔΩ : )
 
Απλά θα πρέπει ο μαθητής να έχει κάποιο επίπεδο ώστε τα μαθήματα να αφορούν επιπέδου θέματα. Ενώ skype για απλά μαθήματα αρχαρίων είναι ‘’πεταμένα λεφτά’’  αν στο μέρος που ζείτε υπάρχουν ωδεία , δάσκαλοι για ιδιαίτερα , φίλοι κιθαρίστες…ενώ αν είστε σε επαρχία χωρίς τέτοιες δυνατότητες  πάλι αξίζει αν και τέτοια μαθήματα μπορείτε να βρείτε σε δεκάδες internet sites.
Δίνω μεγάλη σημασία στον τρόπο εξάσκησης όχι μόνο με τα δικά μου αλλά και άλλων βιντεομαθήματα χωρίς να επιμένω ότι αποτελούν κανόνα.
Αν θέλετε να βάλετε στο παίξιμο σας στοιχεία απ’ το παίξιμο κάποιου φημισμένου κιθαρίστα θα πρέπει:
 
  • Να αφιερώσετε αρκετό χρόνο να βλέπετε σε Video και να ακούτε σε mp3 player τον κιθαρίστα.
  • Να παρατηρείτε το πως διαχειρίζεται με το αριστερό και το δεξί του χέρι δακτυλισμούς , Bendings, τρόπους κρούσεως και όλα τα αναφερόμενα αναλυτικά στη συνέχεια του άρθρου..
  • Αν θέλετε να τον αντιγράψετε είναι άλλο θέμα και απαιτεί περισσότερο χρόνο επιμονή και πολύ υπομονή
Βέβαια στο διαδίκτυο και ειδικά στο http://forum.kithara.gr/ θα βρεις ιστοσελίδες με άφθονες πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά την κιθάρα με σκαριφήματα, εικόνες , φωτογραφίες , ηχητικά αποσπάσματα και videos...
Τι συνήθως παίζουν τα 3 είδη κιθάρας :
H κλασική εκτός από κλασσικά κομμάτια παίζει παραδοσιακές μουσικές όπως:
 Ισπανική (Flamenco), Latin  (Βραζιλιάνικη - Αργεντίνικη ..) Aνατολίτικη ……..Κλασσική κιθάρα στο Θέατρο Απόλλων Ερμούπολης Σύρου από τον πολύ καλό κιθαρίστα Χρήστο Καλαμαρά.
Εδώ: Ένα ρεπερτόριο που ακούγεται όλες τις ώρες και είμαι σίγουρος ότι θα ενθουσιάσει τους κιθαρίστες κλασσικής και απ' το οποίο έχετε να ''κλεψετε'' πολλές τεχνικές....
Η ακουστική συνήθως ακομπανιάρει συνοδεύοντας τη φωνή του ίδιου του κιθαρίστα ή τραγουδιστή σε πολλά μουσικά είδη :
 
Λαϊκά, Έντεχνα, pop – Rock  ξένα & ελληνικά ……
Η ηλεκτρική αναδεικνύει πολλά μουσικά είδη, με συνοδευτικές αλλά και σολιστικές κυρίως εκφάνσεις. Σήμερα στην Ελλάδα οι ηλεκτρικοί κιθαρίστες ασχολούνται με  μουσικά είδη  όπως:
Λαϊκά, Έντεχνα ακόμα και παραδοσιακά πολλών λαών αλλά και ελληνικά δημοτικά
Κυρίως όμως με τα είδη:
Rock ,Pop, Blues, Jazz , Heavy Metal , Latin, Country….

 Ερωτήματα, όπως τα παρακάτω, είναι συχνά και καθημερινά σ’ όλες τις μουσικές ιστοσελίδες.
·         Μπορώ να μάθω μόνος κιθάρα;
·         Μπορώ να εμπιστευτώ το διαδίκτυο να μάθω κιθάρα;
·         Τι λέτε για τα on line μαθήματα;
·         Μπορώ να μάθω κιθάρα από Video ταινίες;
·         Ποια ακόρντα να μάθω πρώτα;
·         Η μέθοδος άνευ διδασκάλου αρκεί να μάθω μόνος κιθάρα;
·         Αρκεί ένα βιβλίο με εικονογραφημένες συγχορδίες να βοηθήσει;
·         Ποιο σύστημα αυτοδιδασκαλίας είναι το καλύτερο;
·         ……………………………
 
Το να μάθετε αποκλειστικά κιθάρα μόνος είναι δύσκολο εκτός αν αγαπάτε πραγματικά το όργανο και έχετε  την αυτοπειθαρχία να μελετάτε σταθερά... Αν λοιπόν πήρατε την απόφαση να δοκιμάσετε μόνοι σας , να ξέρετε ότι θα είναι πιο επίπονο, όμως με όρεξη και θέληση αλλά και με ‘’κυνήγι’’ ερωτημάτων σε  επαγγελματίες και στο διαδίκτυο να σας δίνουν συμβουλές πιστεύω ότι είναι εφικτό.
 Γενικά για τη σχέση : είδος κιθάρας/είδος μουσικής:
Αν σ αρέσει το rock ,Heavy metal.. αγόρασε ηλεκτρική
Για  ballads…. και γενικά ελληνικό ρεπερτόριο αγόρασε ακουστική
Για κλασική μουσική, Flamenco … αγόρασε κλασική...
Όχι φυσικά ότι δεν μπορείς να παίξεις οποιοδήποτε είδος μουσικής με κάποια απ’ τις παραπάνω...
Ελπίζω τα παρακάτω πρακτικά σε συνδυασμό με τα θεωρητικά άρθρα και τα YouTube Videos μου να βοηθήσουν τον αρχάριο και ειδικά αυτόν που θέλει να μάθει και είναι σε γεωγραφική περιοχή που δεν έχει μουσικά σχολεία και δασκάλους (αναφέρομαι κυρίως στην νησιώτικη ‘’άγονη γραμμή’’ όπου για 33 έτη υπηρέτησα και σ’ αυτούς είναι αφιερωμένο το άρθρο αυτό).
Ιδανικό θα ήταν ,η καθοδήγηση από κάποιο δάσκαλο, σε μουσικό ωδείο ή από κάποιον επαγγελματία ή ερασιτέχνη που να παίζει καλά, για να σε βοηθήσει τουλάχιστον στα  βασικά. Εγώ προτρέπω τους αρχάριους μουσικούς φίλους – αν έχουν την οικονομική άνεση- να επιλέξουν , τουλάχιστον στην αρχή, την καθοδήγηση ενός δασκάλου. Ο δάσκαλος ξέρει το δρόμο που πρόκειται να ακολουθήσει ο μαθητής και έτσι ξέρει να τον οδηγήσει με την σωστή σειρά. Ο δάσκαλος βοηθάει και ενθαρρύνει τον μαθητή να ξεπεράσει τις δυσκολίες του, να του μάθει την σωστή στάση του σώματος, την σωστή δακτυλοθεσία και πώς να μην οδηγηθεί σε προβλήματα υγείας όπως π.χ. τενοντίτιδα.
 
Βέβαια στο διαδίκτυο θα βρεις ιστοσελίδες με άφθονες πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά την κιθάρα με σκαριφήματα, εικόνες , φωτογραφίες , ηχητικά αποσπάσματα και videos. Τις έχεις όμως εμπιστοσύνη ;
 
 2. Τι προτείνω εγώ για τη μέθοδο άνευ διδασκάλου


Προτείνω την απλή ανάγνωση των θεωρητικών θεμάτων , για να δείτε το τι διαπραγματεύονται, στα κατά καιρούς δημοσιευθέντα threads μου στο http://forum.kithara.gr/ και κατόπιν, όταν υπάρχει χρόνος την ενδελεχή μελέτη τους.
Τα θεωρητικά αυτά θέματα είναι διανθισμένα με εικονογραφημένες σελίδες, software (για εκμάθηση της ταστιέρας , ακόρντων , τρανσπορταρίσματος και γενικά μουσικών θεμάτων), ηχητικά αποσπάσματα και video clips για κιθάρα από μένα αλλά και επιλεγμένα videos από το διαδίκτυο.
Ειδικά τα εικονογραφημένα ακόρντα σε συνδυασμό με τα videos αλλά και ο τρόπος εκλαϊκευσης των κειμένων, από την 40ετή ερασιτεχνική εμπειρία μου στην κιθάρα,  έχουν σκοπό την πρόληψη απογοήτευσης που δημιουργεί στον αρχάριο η δυσκολία εκμάθησης του πλούσιου και ποιητικού αυτού οργάνου στα πρώτα του βήματα.
Έχω γράψει αρκετά άρθρα (πιστεύω τεκμηριωμένα κι όπου υπήρχαν ασάφειες ή λάθη ορθογραφικά , εμφανισιακά και ουσιαστικά-επειδή δεν έχω δυνατότητα editing-  έχω κάνει αντίστοιχη διόρθωση με αντίστοιχο σχόλιο)– μπορείτε να τα μελετάτε όταν έχετε χρόνο και να παίρνετε έστω και εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Τα άρθρα που αφορούν και την κιθάρα είναι: 
Θεωρητικά μαθήματα μουσικής όπως:
  ‘’Πως να κάνετε κάλους στα δάκτυλα’’. Δείτε το άρθρο μου ΕΔΩ:
''Στοιχειώδεις γνώσεις θεωρίας μουσικής για αρχάριους'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0
 ''Βασικές γνώσεις θεωρίας μουσικής για αρχάριους'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85485.0
 ''Αρμονία - εκλαϊκευμένα μαθήματα'': Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85739.0
 ‘’ Συγκερασμένα & Ασυγκέραστα συστήματα’’ :Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83218.msg660217#msg660217
 
  Πρακτικά Μαθήματα για κιθάρα όπως: 
''Μάθετε εύκολα τα ανοικτά ακόρντα'': Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86017.0
 ''Μάθετε εύκολα τα ακόρντα barre'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85930.0
 ''κιθάρες με ειδικά τάστα'':Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85959.0
 ''Συστήματα στις κιθάρες σήμερα’’: Εδώ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3619
 ‘’το καποτάστο’’:Εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86596.0
 20 έτοιμοι ελληνικοί ρυθμοί drums :
! No longer available

 
  3. Μερικά software που θα σας βοηθήσουν άμεσαJdownloader: http://www1.delta-search.com/?q=jdownloader+free+download&babsrc=HP_ss&s=web&rlz=0&as=3&ac=0 : Θα σας βοηθήσει να κατεβάζετε από το YouTube ή τα video ή μόνο τον ήχο του video
 CyberLink Wave Editor: http://baseofdownloads.net/cyberlink-wave-editor-free-download/: πολύ Χρήσιμο όταν πχ θέλω να μάθω ένα κομμάτι instrumental και ειδικά ένα ταξίμ ή μια εισαγωγή σε μια συγκεκριμένη τονικότητα, διαφορετική όμως από αυτή που κυκλοφορεί το τραγούδι στα CDs στο εμπόριο ή από αυτή που τραγουδούν διάφοροι τραγουδιστές το τραγούδι στο YouTube ή το σπουδαιότερο με χαμηλότερη κατά βούληση ταχύτητα ώστε να εκπαιδευτείτε  ταχύτερα . Σημείωση: Αν πρόκειται για ‘’τρανσπορτάρισμα’’ φωνής πάνω ή κάτω από 2 ημιτόνια η φωνή αλλοιώνεται (πχ η ανδρική μπορεί να μοιάζει γυναικεία ή παιδική….). Δείτε το εδώ στο χρόνο 0:10 από Cm σε Fm:
 !
No longer available

 Pitch Shifting σε audio clip και ταυτόχρονα Speed Changing. Δείτε μια εφαρμογή εδώ:
Αλλαγή Pitch and Speed σ' ένα Audio Clip

   4. Μέρη κιθάρας


 5. Ταστιέρα Κιθάρας



 Ένα on Line πρόγραμμα εκμάθησης ταστιέρας κιθάρας: http://classic.musictheory.net/81
 Πιστεύω σπουδαίο βοήθημα για τον αρχάριο, που σ’ εκπαιδεύει να μάθεις σιγά – σιγά τις νότες της ταστιέρας ορίζοντας εσύ πόσα τάστα θέλεις κάθε φορά .
Το πρόγραμμα αυτό είναι  μια καλή  μέθοδος να μάθετε υπό τύπο ερωτήσεων , υποσυνείδητα και με επανάληψη , τις νότες μέχρι το 12ο τάστο και ειδικά τις νότες στην 6η και 5η χορδή γιατί σ’ αυτές τις δύο  ‘’πιάνονται’’ σχεδόν τα περισσότερα ακόρντα.
Άρα για έναν αρχάριο  που δεν έχει ακόμα ’’αφτί’’, σίγουρα θα είναι μεγάλη βοήθεια.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

58
Σαν ηλεκτρονικός με εμπειρία 45 έτη αλλά και σχεδόν άλλα τόσα σαν ερασιτέχνης μουσικός , που όμως με τα Θεωρητικά της Αρμονίας ασχολήθηκα τα τελευταία 2 έτη  (είχα το βιβλίο του Καλομοίρη από το 1960 αλλά ήταν στο ράφι) , όταν πρωτοσυνάντησα τη λέξη ‘’Μετατροπία’’ μου φάνηκε πολύ καθαρευουσιάνικη και δεν μου πήγαινε καλά – ούτε και σήμερα τη θεωρώ δόκιμη λέξη , όπως και πολλοί άλλοι (Π. Αδάμ) . Έψαξα στο διαδίκτυο και είδα ότι η αντίστοιχη λέξη ήταν ‘’modulation’’ (τότε την κατανόησα πιο καλά αφού είμαι γνώστης των AM – FM – PM κυμάτων . Μ =Modulation και έχω τη γνώμη ότι θα ταίριαζε καλύτερα η λέξη ‘’Διαμόρφωση’’ ή ''Τονική Απόκλιση'' –χιουμοριστικά μιλώντας ‘’Να ένα θέμα για το προσεχές μουσικολογικό συνέδριο’’ προς επανεξέταση) .
 
  ''Τονική Απόκλιση'' : Με απλά λόγια η τονική απόκλιση καθορίζει πόσο απομακρυνόμαστε από τη βασική τονικότητα του κομματιού και αυτή η απομάκρυνση επιτυγχάνεται  με το συγκεκριμένο μηχανισμό αλλαγής τονικότητας που τον λέμε μετατροπία.  (Σε ατονικά κομμάτια - Είδος μουσικής έκφρασης το οποίο εμφανίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα -  η αίσθηση του πόσο έχουμε αποκλίνει αρμονικά δεν υφίσταται).
 Πιο απλά , που όμως πιστεύω ότι μπερδεύει τον αναγνώστη είναι ο ορισμός:

Το θέμα ‘’Μετατροπία’’ είναι θεωρητικό κι εγώ σαν ερασιτέχνης μουσικός θα προσπαθήσω εδώ να δώσω μόνο αυτά που κατανόησα με πρακτικές εφαρμογές .Τα παραδείγματα αυτά αναφέρονται κυρίως στη λαϊκή μας μουσική (έστω σε μουσική στυλ Eurovision και όχι σε κλασσικά κομμάτια όπου δεν έχω καμιά εμπειρία).

 
 Στη μουσική οι όροι μετατροπία και τονική μεταφορά αναφέρονται στην αλλαγή της τονικότητας (του τόνου όπως λέμε στην καθομιλουμένη) ενός τραγουδιού ή μελωδίας σε άλλη τονικότητα γι αυτό μερικές φορές (λανθασμένα) ταυτίζονται. Αλλά και η πλειονότητα των μουσικών ιστοσελίδων στο διαδίκτυο εξετάζει τις έννοιες μετατροπία και Τονική Μεταφορά μαζί.

Η ουσία σε κάθε μετατροπία είναι ότι γίνεται αλλαγή τόνου. Αν αλλάξει τόνο ένα μόνο τμήμα του κομματιού είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ , αν αλλάξει τόνο πολύ μεγάλο μέρος ή οριστικά λέγεται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ  ( Καλομοίρη Μανώλη).
 Όμως ο Καλομοίρης στην ανάλυση του  για τη μετατροπία δίνει μόνο παραδείγματα κλασικής (οργανικής) μουσικής.
 Εγώ αναφέρομαι  σε λαϊκή μουσική έστω , όπως είπα,  σε μουσική στυλ Eurovision. Βέβαια οποιοδήποτε ''ξένο'' ακόρντο βλέπουμε σε ένα κομμάτι σίγουρα δεν θα πρέπει να το λέμε και μετατροπία. Τότε είναι που απαιτείται η γνώση αρμονικής ανάλυσης για να πούμε  με σιγουριά περί τίνος πρόκειται. (Τότε βέβαια απαιτείται  φοίτηση σε ωδείο ή ανάλυση με μουσικοδιδάσκαλο).
 
 Την προσωρινή ή σκέτο Μετατροπία  - που φαίνεται ότι είναι η πλέον κατάλληλη  λέξηπου χρησιμοποιεί το ευρύ μουσικό κοινό- που την ονομάζω και  Πέρασμα και Επαφή ενός ξένου τόνου και Τονική Απόκλιση και Modulation ..., είναι αλλαγή τόνου όπου όμως δεν χάνεται εντελώς το αίσθημα του αρχικού τόνου, αλλά και μετά τη μετατροπία εξακολουθεί να υφίσταται, σε υπολανθάνουσα κατάσταση.
 ΜΕΤΑΤΡΟΠΙΑ λοιπόν είναι η μετάβαση από μια κλίμακα σε μια άλλη εντός  του ίδιου κομματιού. Η μετάβαση είναι προσωρινή (αφού γίνεται με επιστροφή στον αρχικό τόνο = Πέρασμα )
Δηλαδή όταν λέμε Πέρασμα εννοούμε την αλλαγή της τονικότητας ενός τραγουδιού σε άλλη τονικότητα την ώρα που το τραγουδάμε, για να γίνει μια αλλαγή, μια εξέλιξη στην κίνηση της μελωδίας. Δηλαδή δανειζόμαστε νότες και ακόρντα από άλλη τονικότητα  ή και αλλάζουμε τελείως τμήμα του τραγουδιού για να δώσουμε χρώμα , να αλλάξουμε τη διάθεση και να κινήσουμε το ενδιαφέρον των ακροατών.
Με το Πέρασμα όμως σε νέα τονικότητα δεν επηρεάζεται μέρος του τραγουδιού της αρχικής τονικότητας. Πχ ένα τραγούδι που κάνει Πέρασμα από C σε Eb θα έχει ένα τμήμα του σε C και ένα άλλο τμήμα του σε Eb. Η μετάβαση δηλαδή είναι προσωρινή (αφού γίνεται επιστροφή στον αρχικό τόνο). Δηλαδή μπορεί κανείς να αφήσει τον αρχικό τόνο και να πάρει εντελώς περαστικά, ή και για αρκετό διάστημα, έναν καινούριο τόνο αλλά να ξαναγυρίσει στον αρχικό . Το Πέρασμα θα το συναντήσετε και με την ορολογία: επαφή ενός ξένου τόνου.
 
 Όπως φαίνεται στο παράδειγμα της φωτογραφίας , η απλούστερη και πιο συνηθισμένη μετατροπία είναι εκείνη που συντελείται μεταξύ συγγενικών τονικοτήτων, πχ μεταξύ C, G και F μείζονος ή ελάσσονος (Ματζόρε ή Μινόρε).
Ένα παράδειγμα από το ρεπερτόριο μου:
 
 
Παραδείγματα από το YouTube:
Αλλαγή τρόπου μέσα στο κομμάτι που είναι μέρος τις σύνθεσης και όπου σε κάθε κουπλέ ανεβαίνει η τονικότητα κατά ένα ημιτόνιο .
 ‘’Ένα Μαχαίρι’’ . Τα 3 πρώτα στιχάκια σε Am το 4ο σε Bbm το 5ο σε Bm  το 6ο σε Cm και το 7ο σε C#m .
! No longer available

Ομοίως το: ‘’ Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο’’
! No longer available

Ομοίως το: Ο ανθρωπάκος (Τάνια Τσανακλίδου) Από Cm , C#m,Dm,Ebm
! No longer available

Βρείτε μόνοι σας τις μετατροπίες στα παρακάτω:
TICO TICO saxophone
! No longer available

Alla molto turka : ένα ωραίο μουσικό παιχνίδι που σύμφωνα με πολλούς μουσικούς που επικοινώνησα δεν είναι μετατροπία – κανόνες πέραν  της μουσικής θεωρίας καθώς πάνω στις βαθμίδες όπου κινείται εφαρμόζουν διαστήματα άλλης κλίμακας/τρόπου.
! No longer available

ΟΝΕΙΡΟ ΔΕΜΕΝΟ:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΚΟΙΜΗΣΟΥΑΓΓΕΛΟΥΔΙ ΜΟΥ:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΡΩΙ ΠΡΩΙ ΜΕΤΗ ΔΡΟΣΟΥΛΑ :
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
AMORE MIO:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΛΟΧΙΑ:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΑΡΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑΚΛΕΙΔΙΑ :
 ! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
 
Ο όρος Μινορο - Μάτζορο ΔΕΝ υφίσταται στην επίσημη ορολογία
 

Outside playing
Κυρίως είναι μια τεχνική –δείτε εδώ- που χρησιμοποιείται στην jazz και δεν μπορεί να θεωρηθεί μετατροπία.
 Playing ‘outside’ is a term synonymous with jazz rock/fusion guitar players. Within traditional forms of jazz this term is replaced by ‘using chromaticism’.In blues, country, and folk forms it’s called ‘blue notes.’ In everything else it’s considered ‘the wrong notes’.
 Να και το ‘outside playing !!’’ με φυσαρμόνικα (;) , όπως το καταλαβαίνω εγώ:
 Με τη διατονική φυσαρμόνικα για να τονίσεις-να δώσεις έμφαση- στα solos και στις μελωδίες χρησιμοποιείς την τεχνική bending .Αυτή η ασυμφωνία που δημιουργείται με το να παίζεις νότες εκτός της διατονικής κλίμακας προσδίδει μια αίσθηση – bluesy sound – στο παίξιμο της φυσαρμόνικας γεγονός που εξηγεί το γιατί τα bends χρησιμοποιούνται τόσο συχνά στα στυλ blues & rock. Ακούστε εδώ ένα τέτοιο ηχητικό απόσπασμα:https://www.box.com/s/si5yugj2iwbs9schtszb
 Βέβαια στα Blues, η blue νότα, δεν θεωρείται ‘’outside’’ αν παίζουμε με Blues πεντατονικές γιατί θεωρείται πως ανήκει στην κλίμακα που παίζουμε και επιπρόσθετα αν σε οποιαδήποτε κλίμακα παίξουμε κάποιες νότες εκτός κλίμακας σε ανίσχυρα μέρη του μέτρου τότε δεν παίζουμε outside αλλά χρωματικές νότες προσεγγίσεις.

 Άλλη μια μορφή μετατροπίας:
Direct (abrupt) modulation: Άμεση (απότομη) μετατροπία: Μετατροπία η οποία δεν κάνει χρήση κοινών συγχορδιών ή κοινών φθόγγων. Όταν ένα κομμάτι αλλάζει τονικότητα απότομα χωρίς κοινές συγχορδίες δημιουργεί μια ξαφνική αλλαγή διάθεσης μέσω της ξαφνικής αλλαγής τονικότητας. Πχ από την τονικότητα C στην τονικότητα Α. Ακούστε ένα ηχητικό απόσπασμα εδώ: Στη μουσική της κλασικής περιόδου τέτοιες μετατροπίες γίνονται μεταξύ των φράσεων (phrase modulations). Μια πολύ καλή εξήγηση για το πώς γίνεται απότομη μετατροπία εδώ:

 Σημείωση: Τώρα, αν θέλουμε να κοιτάξουμε το θέμα περισσότερο αναλυτικά θα πρέπει να μελετησουμε το κλασικό ρεπερτόριο και όχι το λαϊκο , σύγχρονο ,ρεμπέτικο κλπ αφού οι κλασικοί συνθέτες είναι εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτές τις τεχνικές.
Εγω όμως δεν εχω τις γνωσεις για τέτοια αναλυση.

59
Γράφω ένα άρθρο για τους ενισχυτές κιθάρας (με το ‘’μάτι του ηλεκτρονικού’’ και όχι του μουσικολόγου ή του επαγγελματία μουσικού-αφού δεν είμαι). Θα ήθελα τη γνώμη σας ώστε να συμπεριλάβω τις όποιες ορθές απαντήσεις που οφείλονται στην εμπειρία σας ως προς :
 
1.   Το πόσο σημαντικό θεωρείτε τον audio εξοπλισμό :
 
   μιας μικρής ορχήστρας
    μιας μεγάλης ορχήστρας
    μεμονωμένου κιθαρίστα
  
2.   Αν ο ακριβός εξοπλισμός πρέπει να συνοδεύεται κι από αντίστοιχη ακριβή κιθάρα
 
3.   Όλος ο audio εξοπλισμός από συγκεκριμένη εταιρεία ή συνδυασμός (ηχεία , ενισχυτή , μικρόφωνα,..)
 
 
4.   Το μότο μου σαν τεχνικός και δευτερευόντος σαν ερασιτέχνης κιθαρίστας ήταν οι 3 παρακάτω εξισώσεις:
 
    Καλή κιθάρα + καλός ενισχυτής = τέλειος ήχος
    Καλή κιθάρα + κακός ενισχυτής = κακός ήχος
    Κακήκιθάρα + καλός ενισχυτής = καλός ήχος
 Είναι όλες οι εξισώσεις σωστές ή μόνο κάποια απ’ αυτές ή υπάρχει κι άλλη;
   
5.   Είναι σημαντικό να αγοράζουμε πάντα επώνυμο εξοπλισμό έστω κι αν μας στοιχίζει πολλαπλάσια?
 
6.   Με τον  ίδιο εξοπλισμό οργάνου και audio  δύο διαφορετικοί επαγγελματίες θα ακούγονται διαφορετικά σ’ ένα πεπειραμένο και σ’ ένα κοινό ακροατήριο?
 
7.   Το πολύ δυνατά σε μια αίθουσα καλύπτει τις όποιες ατέλειες παιξίματος ή φωνής τραγουδιστή?
 
8.   Αν είστε fan ακουστικής και όχι ηλεκτρικής κιθάρας (όπως εγώ) τι θα προτιμούσατε για την ενίσχυση της ?
 
   Μαγνήτη σκέτο
    πιεζοηλεκτρικό
    Μαγνήτη με προενισχυτή
    Μικρόφωνο
    Μικρόφωνο + μαγνήτη
  
Θέστε και άλλα δικά σας ερωτήματα
 

60
Ενισχυτές / Audio Ενισχυτές– Γενικά
« στις: 08/05/13, 21:50 »

 
Στο άρθρο αυτό δίνονται γενικές πληροφορίες για τους Audio ενισχυτές και είναι σαν πρόλογος των ειδικών άρθρων  Instrument amplifiers που θα ακολουθήσουν με αναλυτική περιγραφήγια ειδικά όργανα όπως  : electric guitar, electric bass, electric keyboards. :

http://stefanos60.blogspot.gr/2013/05/audio-amplifiers.html

Θα παρακαλούσα ,αν γίνεται, να μη μεταφερθεί ή διαγραφεί για λίγες μέρες επειδή στο άρθρο , στην ενότητα ‘’Ενισχυτές ως προς την τάξη (Class)’’ αντί να γράψω αυτά που είχα στις σημειώσεις μου παραθέτω το LINK που με υπερκαλύπτει από το http://forum.kithara.gr/ που είναι ένα σπουδαίο άρθρο που πρέπει να διαβάσουν έστω για 2η φορά οι επισκέπτες


Ευχαριστώ και συγνώμη που δεν το έβαλα στη ενότητα που μεταφέρθηκαν πρόσφατα τα υπόλοιπα (για τελευταία φορά)

61

Σε μια φράση από το παρακάτω παρελθόν post  στο # 29  αναφέρεται:


http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86166.25


<<......Το καμποταστρο που το ανεφερες απειρες φορες λογω αγνοιας δεν ειναι εεργαλειο για να κανεις τρασπορτο...>>.


Λέγεται ‘’καποτάστο’’ , το on line λεξικό dictionary πχ λέει για upward transposition = Τρανσπόρτο προς τα άνω - ομοίως και πολλά ελληνικά και ξενόγλωσσα sites.
Εδώ θα ήταν απαιτούμενη μια εξήγηση για το τι ακριβώς εννοεί η φράση: << δεν ειναι εεργαλειο για να κανεις τρασπορτο>>.


Στο παρακάτω άρθρο μου περιγράφω με όλες τις λεπτομέρειες όλα τα είδη capos και που και πως χρησιμοποιούνται

ΕΔΩ :

62
 
Μερικά από τους ενισχυτές που ενδιαφέρουν τους μουσικούς:
   1.   Η ισχύς στους τελικούς ενισχυτές (ενισχυτές ισχύος) δίδεται σε Rmswatts. Αυτό όμως είναι πέρα για πέρα λάθος , όπως αναλύω εδώ:  http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/rms-peak-peak-peak.html
 2.   Η έννοια ‘’ ενισχυτής ισχύος’’ είναι επίσης λάθος αφού η ισχύς δεν ενισχύεται αλλά μεταφέρεται. Αυτό που ενισχύεται είναι η τάση και το ρεύμα.
 
3.   Τα βύσματα που χρησιμοποιούμε στα όργανα μας με τους ενισχυτές είναι λάθος να τα λέμε mono και  stereo όπως αναλύω εδώ: http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/balanced-vs-stereo.html  (η δύναμη της εμπορικής ονομασίας βλέπετε !!)
4.   Η λέξη TV = Television στα ελληνικά θα έπρεπε να ερμηνεύεται ΤΗΛΕΟΨΗ αφού κάποια ΑΠΟΨΗ βλέπουμε από μακριά…
5.   Ο όρος "απόδοση" πολύ συχνά δεν χρησιμοποιείται ως "efficiency" = ''χρήσιμη ισχύς στην output του ενισχυτή /ολική ισχύ που καταναλώνει ο ενισχυτής'' ,  αλλά εσφαλμένα ως "ισχύς εξόδου"  π.χ. "η απόδοση του ενισχυτή είναι 20W" .6.   ……ΔΙΚΑ ΣΑΣ παραδείγματα 

63
Επανέρχομαι στο kithara.gr μετά από μεγάλη αποχή γιατί πιστεύω ότι τα συγκεκριμένα άρθρα θα βοηθήσουν να αυξηθούν οι γνώσεις για τις συσκευές audio στους ερασιτέχνες και επαγγελματίες μουσικούς.
Τα άρθρα αυτά που θα ξεπεράσουν σε αριθμό τα 50 θα βρίσκονται στον ιστότοπο: http://stefanos604.blogspot.gr
Με λεπτομερή ανάλυση θα παραθέτω ανά τακτά διαστήματα μικρά εκλαϊκευμένα άρθρα με τα οποία θα προσπαθώ να εμβαθύνω σε έννοιες που έχουν σχέση με Audio συστήματα που πιστεύω θα βοηθήσουν τους μουσικούς σε ότι αφορά: Προστασία ηλεκτρονικών συσκευών, συνδεσμολογία συσκευών , κατανόηση των διαφόρων ρυθμιστικών (Controls) , κυψελών (jackssockets), βυσμάτων ( Plugs ) ……………
Δίνω αυτές τις πληροφορίες με την εμπειρία μου σαν Ηλεκτρονικός Μηχανικός Μικροκυμάτων (που όμως ασχολήθηκα αρκετά και με συντήρηση , κατασκευές και επισκευές τέτοιων Audio συσκευών) και φυσικά δεν απευθύνομαι σε ηλεκτρονικούς ή μουσικοτεχνολόγους δίνοντας κυκλωματικές επεξηγήσεις αλλά σε μουσικούς που θέλουν να λάβουν απλώς κάτι παραπάνω από εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.
Προσβλέπω σε σχόλια , επί του blog, ώστε να διευκρινιστούν τυχόν ασάφειες που δεν γίνονται κατανοητές και θα χαρώ αν πιο ειδικοί από μένα ( μουσικοτεχνολόγοι) κάνουν με σχόλια τους εμπλουτισμό αυτών ή παραπέμψουν σε δικά τους άρθρα σχετικά με το αντικείμενο.
Mέχρι στιγμής έχουν ‘’ανεβεί’’ τα άρθρα:
  Τι είναι το decibel (db) ;
  • Watt vs db
  • παραδείγματα κατανόησης των decibels (db)
  • Προστασία Ηλεκτρονικών Συσκευών από υπέρταση, υπόταση, κεραυνούς.....
  • Σταθεροποιητής Τάσεως  (voltage regulator)
  • UPS (Uninterruptible Power Supply )
  • Καλώδια Balanced vs Unbalanced
  • .........
  Συνεχίζονται…….
 
 

64

Ο μουσικός (εννοώ περισσότερο τον πτυχιούχο επαγγελματία) πρέπει να….Συμφωνείτε;;


1.   ‘πιάνει’ αμέσως τον τόνο του κομματιού
2.   κάνει τρανσπόρτο εύκολα σε ζωντανή εκτέλεση
3.   μπορεί να κουρδίσει το έγχορδο του χωρίς το Chromatic Tuner
4.   παίζει και χωρίς παρτιτούρα
5.   έχει αίσθηση του ρυθμού και χωρίς μετρονόμο
6.   αναγνωρίζει αμέσως τα όργανα μπάντας χωρίς να τα βλέπει
7.   είναι ερωτευμένος με το όργανο του
8.   έχει επιδειξιομανία στο παίξιμο του
9.   ''παίζει'' μουσική γιατί έτσι βιοπορίζεται
10.   ικανοποιεί το ναρκισισμό και τη ματαιοδοξία του
11.   ενημερώνεται για νέες ορθόδοξες και μη προσεγγίσεις
12.   προτείνει στους μαθητές του και ανορθόδοξες προσεγγίσεις στη μουσική
13.   μένει κολλημένος σε αυτά που έμαθε κάποτε
14.   επιδιώκει να αναδεικνύεται μόνο ο ίδιος στο συγκρότημα
15.   αναγκάζεται να παίζει αυτά που σιχαίνεται
16.   
17.   


X+ αν συμφωνείτε
Χ- αν διαφωνείτε
Χ = αριθμός 1- 15… πχ 13-
ή σχολιάστε αναλυτικά , ή αυξήστε με δικές σας προτάσεις τη λίστα


65
D Dorian (Δωρικός Τρόπος) :   D E F G A B C D
Είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι  πρακτικά (κιθάρα + φυσαρμόνικα) μ’ αυτόν τον τρόπο (Mode).
Μου άρεσε ιδιαίτερα και η 1η μελωδία που άκουσα ήταν το Scarborough Fair με τον βιρτουόζο Μάνο Αβαράκη ΕΔΩ:
Σήμερα άρχισα να μαθαίνω  το Greensleeves σε Classical Guitar και το The Beatles - Love You To -και τώρα ψάχνοντας στο ρεπερτόριο μου πρόσεξα ότι το ‘’Ρωμιωσύνη μην την κλαίς’’ παίζεται πολύ ωραία με τη φυσαρμόνικα σε  D Dorian.
Όποιος έχει ρεπερτόριο ελληνικό ή γνωστά ξένα σε D Dorian παρακαλώ ας μας δώσει τους τίτλους ή links.
Ευχαριστώ
 

66
Θα ‘θελα να ρωτήσω: Έχετε ξανασυναντήσει τέτοιο πράγμα κι αν ναι έχει γίνει κάτι παρόμοιο σε κάποιο ελληνικό τραγούδι:
 
Εννοώ αν γίνεται μετατροπία στην ίδια μελωδία από Am)  σε A ή Mixolydian A  ή Phrygian A (ουσάκ)  ή Dominant Phrygian A (χιτζάζ)  κλπ...???
 
Τι λέω αν , αφού ήδη είναι γεγονός που κάνουν πραγματικότητα….. οι Igudesman&Joo .
 
Αν έχετε χρόνο ρίξε μια ματιά εδώ και στο video  που αν ο Mozart άκουγε αυτή τη φημισμένη συμφωνία του θα είχε φρικιάσει!! Είναι θαυμάσιο με απίθανη ενορχήστρωση αλλά συγχρόνως και χιουμοριστικό αλλά ταυτόχρονα και με εκπαιδευτικό χαρακτήρα που πρέπει να το δείτε όμως όλο ( διάρκειας 5 λεπτών) .
 
Αν και πιθανόν να θεωρηθεί από μερικούς προπαγανδιστικό αφού αναφέρεται σε ‘’Motzart alla Turka’’ – μάλλον λόγω του Am αρμονικού που απ’ ότι κατάλαβα(;;) το θεωρούν τούρκικο - αν και η μουσική δεν έχει όρια.
 
Υπάρχει κάποιο software που να μπορεί να κάνει αυτά και απορώ αν ναι πως τα καταφέρνει με τα διαστήματα των κλιμάκων??

67
Στη Δυτική μουσική η ΚΛΙΜΑΚΑ -η οργανωμένη σχέση των φθόγγων σε σχέση με ένα καθορισμένο κέντρο (την τονική) –έχει σαν κύριο τόνο την τονική.
 Στη μουσική θεωρία ο όρος ‘’κλειδί’’ χρησιμοποιείται με πολλούς διαφορετικούς και πολλές φορές αντιφατικούς τρόπους (λόγω της λέξεως ''key'' που στα ελληνικά μεταφράζεται ''τονικότητα'' αλλά και σαν ''κλειδί'' ή ‘’γνώμονα’’ ) και στον αρχάριο (ειδικά στους παίχτες φυσαρμόνικας) συχνά δημιουργείται σύγχυση.

Fourier  (εξέχων μέλος του Kithara.gr, στην απάντηση #4 του θέματος εδώ)
''......Δεν κατάλαβα Στέφανε, αναφέρεσαι στην μετάφραση που έκανες στον όρο "key" απλά σαν αφορμή για ένα γενικότερο σχόλιο στο θέμα της μετάφρασης όρων ή κάποιος σου έκανε "παρατήρηση" για (δήθεν) παραπληροφόρηση? Προσωπικά, θεωρώ σωστό να μεταφράσεις τον όρο "key" ως "κλειδί" και όχι ως "τονικότητα" που είναι η μετάφραση του "tonality". Αν κάποιος θεώρησε παραπλανητική την χρήση του όρου κλειδί (key) δεν θα έπρεπε να απευθυνθεί σε εσένα αλλά σε όλη την μουσική κοινότητα που χρησιμοποιεί εξίσου, και, πολλές φορές, αδιάκριτα, τους όρους key και tonality....''

αναφέρω πολλές περιπτώσεις πχ και εδώ στο κιθάρα που λέει πχ {Η μουσική εμπειρία (ρεπερτόριο) αλλά και θεωρία, δίνει προτεραιότητα σε ένα μικρό υποσύνολο των διαθέσιμων κλειδιών, τα ονομαζόμενα "κοντινά"/"γειτονικά" (closely related) κλειδιά. Κοντινά κλειδιά ονομάζουμε αυτά που έχουν τονική συγχορδία μια από τις τριαδικές συγχορδίες της εναρμονισμένης κλίμακας του αρχικού κλειδιού. Για παράδειγμα, ας δούμε ποια είναι τα κοντινά κλειδιά του C major κλειδιού. Οι συγχορδίες που ανήκουν στο κλειδί είναι, ως γνωστών, οι C, Dm, Em, F, G, Am, Bdim, } και όχι μόνον πχ σε λεξικό όπως εδώ :
 Σε κάθε μου τέτοιο άρθρο φυσαρμόνικας εξηγώ τον λόγο ότι αναφέρομαι στους αρχάριους παίχτες που  δυστυχώς επειδή η Ελλάδα πχ δεν παράγει φυσαρμόνικες ή τρομπέτες ….και όταν αγοράζουν κάποιο απʼ αυτά τα όργανα το φυλλάδιο λέει πχ : Bb Key trumpet  ή Abm Key harmonica και θα πρέπει να το μεταφράζουν σαν  ʽʼτρομπέτα τονικότητας Bbʼʼ….ή ‘’Φυσαρμόνικα τονικότητας Abm’’ και όχι ‘’κλειδί’ που σίγουρα θα το μετέφραζαν. Πάντως η μουσική κοινότητα χρησιμοποιεί εξίσου, και, πολλές φορές, αδιάκριτα, τους όρους key και tonality.


Όλη λοιπόν η προσπάθεια μου ήταν να δώσω στον αρχάριο περιγραφές αναλυτικές για να τα ξεδιαλύνει . Αν λοιπόν το ‘’Bb key Trumpet’’ το μεταφράζει κάποιος ''Τρομπέτα κλειδιού Bb’’ και εννοεί ''Τρομπέτα τονικότητας  Bb’’ δεν έχει κανένα πρόβλημα. (εξ' άλλου ''κλειδί Bb'' με την έννοια του ''γνώμονα του Bb'' δεν υπάρχει).
 Αν το πέτυχα ή αν σας μπέρδεψα περισσότερο εσείς αποφασίζετε...



Key =Τονικότητα
 
Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας  κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.
Παράδειγμα 1ον :
Όταν ένα μουσικό κομμάτι  είναι γραμμένο πχ σε κλίμακα C ή σε Dm ή σε ……μερικές φορέςπροστίθεται και ο όρος ματζόρε ή μινόρε πχ  C ματζόρε ή Ρε μινόρε.
Έτσι πχ C ματζόρε σημαίνει το C είναι το αρμονικό κέντρο (η τονική). Η κλίμακα λοιπόν προσδιορίζει την τονικότητα που είναι γραμμένο ένα μουσικό κομμάτι.
Παράδειγμα 2ον :
Η φράση  μουσικό κομμάτι  είναι γραμμένο σε Ε σημαίνει: ένα μουσικό κομμάτι  με αρμονικό κέντρο (τονική) την νότα Ε που κάνει χρήση μιας κλίμακας ματζόρε της οποίας η 1η  νότα (τονική) είναι η Ε.






Δείτε το άρθρο ΕΔΩ : που περιγράφονται αναλυτικά οι δρόμοι Χιτζάζ (ματζόρε) και Ουσάκ (μινόρε)


 

68
 Εδώ : Ένα ρεμπέτικο που αναφέρεται σε φυσαρμόνικα σε ρυθμό βαλς και η φυσαρμόνικα - σε τονικότητα F - ακούγεται στο ρεφραίν. Συνθέτης/εκτελεστής  ο Στράτος Παγιουμτζής, ηχογράφηση 1946.

69


Μπορεί να είναι ένα χιλιοειπωμένο θέμα όμως η επανάληψη του πιστεύω δεν βλάπτει.
Ανοικτά Ακόρντα είναι τα ακόρντα που εμπεριέχουν μία ή περισσότερες χορδές ανοικτές και παίζονται χρησιμοποιώντας τα 5 πρώτα τάστα της κιθάρας .
Είναι ευκολότερα σε σχέση με τα barre και μαθαίνοντας (απομνημονεύοντας το σχήμα τους) τα πιο βασικά μπορείς να παίζεις μεγάλο αριθμό δημοφιλών τραγουδιών αλλά και είναι το σπουδαίο σκαλοπάτι για να μάθεις τα barre ή να παίζεις ακόμα και τα πιο δύσκολα (με διέσεις ή υφέσεις)  χρησιμοποιώντας καποτάστο (Capo) .
Επίσης τα ανοιχτά  έχουν πολύ λαμπερές αρμονικές που ταιριάζουν σε ballads  και γενικά σε κομμάτια που έχουν μεγάλης αξίας φθόγγους.
Σημείωση: (Στο ακόρντο G αν και το μπάσο δεν είναι ανοιχτή χορδή θεωρείται ανοικτό ακόρντο γιατί εμπεριέχει ανοιχτή χορδή  ,την ανοιχτή 3η χορδή G– Ενώ εξαίρεση , δεν θεωρείται ανοικτό , αποτελεί το ακόρντο F που δεν έχει ανοικτή χορδή).

 Τα σπουδαιότερα ανοικτά ακόρντα

Στο video φαίνονται και ακούγονται όλα τα ανοιχτά ακόρντα που δείχνονται και στις παρακάτω φωτογραφίες και σχήματα:
http://www.youtube.com/watch?v=bC8pJXBXlyk


CC7 :
 


DD7 – Dm :

EE7 – Em :
F :


G – G7 :


A – A7 – Am :

B7 :


Μ' αυτό το OnLineSoftware μπορείτε να ακούσετε ΟΛΑ τα ακόρντα (και τα μπαρέ κλπ) . Για τα ανοικτά όμως που μας ενδιαφέρουν και δίδονται και σε σχέδια και σε φωτογραφίες παραπάνω, από το κολάζ του ανωτέρω software να επιλέξετε:
  • Από την αριστερή στήλη την τονική του ακόρντου
  • Από τη δεύτερη στήλη : maj (για ματζόρε)ή min (για μινόρε) ή 7th (για εβδόμης)
  • Από την δεξιά στήλη το open
  • Στο κουτάκι τσεκάρουμε το open
  • Πατάμε listen για να ακούσουμε
Δείτε τις υπόλοιπες δυνατότητες από το ξενόγλωσσο κείμενο





 




70
 Στο άρθρο Εδώ μπορείτε να δείτε σε video YouTube μερικούς από τους καλύτερους έλληνες και ξένους παίχτες φυσαρμόνικας και πιστεύω ότι, όσοι τα δείτε ακόμα και να μη σας ενδιαφέρει η φυσαρμόνικα, θα μείνετε έκπληκτοι από το παίξιμο τους αλλά και να ‘’κλέψετε’’ αρκετά στοιχεία…

71
Σε ότι αφορά τον ρυθμικό χαρακτήρα  της κιθάρας ελλείψει ντραμς  ή άλλου οργάνου που να έχει παρόμοιο αυτόνομο ρόλο, η κιθάρα κυριαρχεί.
Στις τρείς πρίμες χορδές (G-B-E) κυρίως ολοκληρώνονται οι συγχορδίες. Στις τρείς μπάσες χορδές (Ε-Α-D )τονίζονται με έμφαση τα ισχυρά μέρη του μέτρου και με τις μπάσες φτιάχνουμε σύντομες φράσεις (όπως τα licks/ Riffs στα Blues) που αναλαμβάνουν την μελωδική σύνδεση με τα κυριότερα ακόρντα (τις φράσεις αυτές στα ελληνικά τις συναντάμε με το όνομα ‘’Μπασαδούρες’’). Δηλαδή ανάμεσα στα ακόρντα γίνονται γεμίσματα – οι μπασαδούρες-  που είναι και η πλέον ουσιαστική συμβολή της κιθάρας στο λαϊκό συγκρότημα αν φυσικά  δεν υπάρχει το έγχορδο όργανο μπάσο. Στα βαριά κομμάτια συνήθως παίζονται κοφτά και τα μπάσα και η υπόλοιπη συγχορδία (staccato).
Στο video πριν από λίγο βιντεοσκόπισα την κιθάρα μου παίζοντας ταυτόχρονα μια μελωδία με τη φυσαρμόνικα μου εναλλακτικά σε D & C ματζόρε και σας δείχνω την ίδια  ΜΠΑΣΑΔΟΥΡΑ με την οποία εγώ καταλήγω δεκάδες έντεχνα και κανταδόρικα τραγούδια
Μπασαδούρες σε C και D

Σας ζητώ αν έχετε να μας παρουσιάσετε δικές σας μπασαδούρες σε video ή mp3 ή να μας προτείνετε LINKS με μπασαδούρες για ρεμπέτικα κλπ
Καλή Χρονιά

72
 Μέχρι τώρα σε προηγούμενα thread περιέγραψα τα ακόρντα μπαρέ (barre) των πιο κοινών δημοφιλών μορφών  (shapes).
Τώρα θέλω να σας δείξω μια εφαρμογή με συνδυασμό των ανωτέρω ακόρντων.
Δείτε το video μου που ενώ το έφτιαξα χτες και είπα σήμερα να δημοσιεύσω στο guitar.gr αυτό το thread όταν το είδα τώρα για να βάλω το link είχε τόση μεγάλη επισκεψιμότητα, που σημαίνει ότι ‘’η φράση  συνδυασμός μορφών μπαρέ’’ έκανε πολλούς να το επισκεφτούν:
https://www.youtube.com/watch?v=cU_4HXJhNK0
Δείτε κι ένα πιστεύω πολύ καλό άρθρο – αν και μεγάλο του μέρος αφορά τη φυσαρμόνικα – για τα χιτζάζ – Ουσάκ ΕΔΩ:

73
Ικανοποιώντας ταχέως την σωστή  πρόταση του μέλους Mistral – βλέπετε ότι ένα σχόλιο (θετικό ή αρνητικό) δίνει νέες γνώσεις.

Ακόρντα F shape
:


{ Όχι όπως συνήθως παρουσιάζεται στα βιβλία αλλά με διαφορετικό ‘’πιάσιμο’’ όπως περιγράψαμε και με το C διαφορετικού πιασίματος Εδώ: }

74
Διαφορετικό ‘’πιάσιμο’’ του C ματζόρε:
Δεν ξέρω αν το ξέρατε, πάντως εγώ το έμαθα σε μεγάλη ηλικία από έναν ερασιτέχνη κιθαρίστα.
Θα σας βοηθήσει πολύ καθώς έχει βέλτιστη ακουστικότητα αφού υπάρχει τώρα και η νότα G μια οκτάβα χαμηλότερα (στο 3ο  τάστο της 6ης χορδής) εκτός από την G ανοιχτή ( 3η  χορδή) καθώς και εναλλαγή του μπάσου C - G και ειδικά στους γρήγορους ρυθμούς (χασαποσέρβικα)
Πιστεύω ότι οι αρχάριοι πρέπει να μάθουν αυτόν τον δακτυλισμό γιατί στο μέλλον είναι δύσκολα να ξεμάθεις.
Δείτε εδώ την εικόνα: και ακούστε και δείτε σε video
εδώ
:

75
 
Άρθρο αφιερωμένο στις κιθάρες με ειδικά τάστα και κιθάρες με παράξενα σχήματα
 
Stefanos

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6