Αποστολέας Θέμα: Ηχογραφηση Drums ( Μικροφωνα-Τοποθετηση-Προτασεις )  (Αναγνώστηκε 17427 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Clapton

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 69
  • Φύλο: Άντρας
  • GET WIND
    • Προφίλ
    • Αναβάιλαμπλ πρός το παρόν
Η ερωτηση ειναι απλη και κατανοητη αλλα το θεμα ειναι πιο περιπλοκο οπως πολυ καλα γνωριζουν οι ηχοληπτες οταν ερχεται η στιγμη να περασουν τα τυμπανα μεσα απο ενισχυτικα.

Μια μεθοδος ειναι η δοκιμασμενη μεθοδος των μικροφωνων. Αλλα ποσα μικροφωνα? Αλλοι λενε 5, αλλοι 7, αλλοι περισσοτερα. Τι τυποι μικροφωνων χρειαζονται και σε τι θεσεις μπαινουν?

Αλλη μεθοδος ειναι οι λεγομενες καψες που μπαινουν επανω στα τυμπανα. Τι λεει η μεθοδος αυτη?

Αλλοι παλι τα εχουν καταργησει ολα αυτα, πηραν ενα ηλεκτρονικο drums set (πχ. Roland V-Drums) και δινουν ενα ζευγαρι βυσματα στον ηχοληπτη για να ξεμπερδευουν.

Επομενως:

Τι απαιτειται για να ακουγονται τα drums σωστα?
1. Στην συναυλια
2. Στην ηχογραφηση



CU...=Clapton=

GET WIND  "We shall defend our music, whatever the cost may be. We shall play on the beaches, we shall play in the clubs, we shall play in the stadiums, we shall play in the fields and in the streets; we shall play in the hills; we shall never surrender!"

Αποσυνδεδεμένος ερεβος

  • Shadowking
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2354
  • Φύλο: Άντρας
  • ars longa vita brevis
    • Προφίλ
    • http://myspace.com/gorthaour
Εγω το μονο που ηθελα να πω ειναι οτι διαβασα σε μια συνεντευξη του Young Των AC DC οτι στον πρωτο τους ή στο δευτερο δε θυμαμαι δισκο, ο τριτος αδελφος που εκανε την παραγωγη, επειδη δε του αρεσε το αποτελεσμα της ηχογραφησης των Drums εβαλε και ενα μικροφωνο στο...μονιτορ του ντραμερ... ;D ;D :P :P
Twitter @mcrosog

Αποσυνδεδεμένος Σιδηρόπουλος

  • Το ζώον
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1768
  • Φύλο: Άντρας
  • Engineers Do It With Models
    • Προφίλ
    • pink floyd
δεν υπαρχει προκαθορισμένος αριθμός για μικρόφωνα.
πρεπει να μπεί ενα σε καθε τομ, ενα στο φλορ τομ, ενα στο σνεαρ, και ενα στη μποτα.
για τα cymbals, εγω πιστευω θελει ενα στο ραιντ, δυο απο πανω απο τις δυο ακριες για τα κρασες, και αναλογα με το τι αλλο εχεις αν χρειαζεται προσθετεις.
εγω αυτο εφαρμοζω οταν χρειαζεται να βαλω μικ στα ντραμς μου
Είμαι ο Βασίλης και είμαι καλα...

Αποσυνδεδεμένος Clapton

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 69
  • Φύλο: Άντρας
  • GET WIND
    • Προφίλ
    • Αναβάιλαμπλ πρός το παρόν
Επομενως η παλια δοκιμασμενη λυση με τα μικροφωνα συνεχιζει να ειναι και η προτιμοτερη. (Ολο και λιγοτερος χωρος μενει για τον drummer με τοσο hardware γυρω του και ας καταλαμβανει γενικα τον περισσοτερο χωρο απο καθε αλλον μουσικο σε μια μπαντα  ;D)

Αυτη που αναφερεις Σιδηροπουλε ειναι η λυση των 7 μικροφωνων για μια τυπικη drums (boot, snare, 2 toms, 1 floor tom, cymbals). Δυναμικα μικροφωνα στα τυμπανα και πυκνωτικα για τα πιατινια (overhead). Εδω το ιδιο μικροφωνο του snare πιανει και το φιουτσι ανω καποιοι αλλοι μερικες φορες το ξεχωριζουν βαζοντας ενα 8ο μικροφωνο σε αυτο.

Εμπειρια απο ηλεκτρονικη drums εχει κανεις και ποια η γνωμη σας?


CU...=Clapton=

GET WIND  "We shall defend our music, whatever the cost may be. We shall play on the beaches, we shall play in the clubs, we shall play in the stadiums, we shall play in the fields and in the streets; we shall play in the hills; we shall never surrender!"

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10187
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Εγώ έχω ψηφιακά ντραμς, το φτηνό compact σετάκι Yamaha DD-11.

Τα ψηφιακά ντραμς δεν πρόκειται ποτέ να φτάσουν τη ποιότητα και τους αμέτρητους διαφορετικούς ήχους που μπορεί να βγάλει ένα σετ ντραμς. Τα pad δεν έχουν τις άπειρες βαθμίδες ευαισθησίας μιας μεμβράνης ή ενός πιάτου (αν και συχνά χρησιμοποιούνται πραγματικά πιάτα σε συνδιασμό με τα ψηφ. ντραμς). Τώρα, ανάλογα με το στυλ της μουσικής που παίζεις και τις απαιτήσεις σου, τα χρησιμοποιείς για τα πάντα ή μόνο για εξάσκηση / πρόβα στο σπίτι. Πχ. μπορείς να παίξεις άνετα ηλεκτρονική ποπ αλλά δε μπορείς να παίξεις jazz (τουλάχιστον όχι χωρίς να κάνεις μεγάλες θυσίες στον ήχο και την τεχνική).

Αποσυνδεδεμένος Πέτροc

  • Γητευτής Ήχων
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 709
  • Φύλο: Άντρας
  • Είναι η Σιωπή που Τώρα ξεκινά ...
    • Προφίλ
Σε έμβρυα στάση να αναθρέφω χαραυγές ...

Αποσυνδεδεμένος Σπύρος

  • Συνήγορος του Διαβόλου
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1579
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Εγώ έχω ψηφιακά ντραμς, το φτηνό compact σετάκι Yamaha DD-11.

Τα ψηφιακά ντραμς δεν πρόκειται ποτέ να φτάσουν τη ποιότητα και τους αμέτρητους διαφορετικούς ήχους που μπορεί να βγάλει ένα σετ ντραμς. Τα pad δεν έχουν τις άπειρες βαθμίδες ευαισθησίας μιας μεμβράνης ή ενός πιάτου (αν και συχνά χρησιμοποιούνται πραγματικά πιάτα σε συνδιασμό με τα ψηφ. ντραμς). Τώρα, ανάλογα με το στυλ της μουσικής που παίζεις και τις απαιτήσεις σου, τα χρησιμοποιείς για τα πάντα ή μόνο για εξάσκηση / πρόβα στο σπίτι. Πχ. μπορείς να παίξεις άνετα ηλεκτρονική ποπ αλλά δε μπορείς να παίξεις jazz (τουλάχιστον όχι χωρίς να κάνεις μεγάλες θυσίες στον ήχο και την τεχνική).

Ο ντράμμερ μας πάντως έπαιξε με ένα σετ ηλεκτρονικών ντραμς και από ότι λέει ο ήχος ήταν ο καλύτερος που έχει ακούσει και αν αγόραζε τώρα ντραμς θα έπαιρνε ηλεκτρονικά.
Forgive me if I'm out of order this NU METAL has no soul.
It may be good for making money sadly that is not my goal.

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10187
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Σπυρ, εσεις παιζετε heavy metal :P

Για δοκιμασε ομως να κανεις τους διαφορους χρωματισμους που μπορεις να κανεις πχ. σε ενα ride πιατινι, ή στο ταμπούρο (παιξιμο στο στεφάνι, ή με βουρτσα, κλπ)

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Μην ξεχναμε πως ο τελικος ηχος που ακουει καποιος απο τα ντραμς εχει περασει και απο καποια απαραιτητα εφφε ( οπως compressor και noise gate πχ..μην πουμε για EQ και reverb για πιο πλουσιο ηχο. ) τα οποια πολλες φορες επιλεγει ο ιδιος ο ντραμερ ( γι'αυτο καποιοι ντραμερ ξεχωριζουν απο τον ηχο που φτιαχνουν ).Οποτε σε ενα ζωντανο ή μια ηχογραφηση ( για τα ελληνικα δεδομενα..ιδιαιτερα για τα live ) πολλες φορες, ενω ακολουθουνται ολοι οι κανονες ηχοληψιας, ο ηχος ειναι ξερος και θυμιζει τουαλετα...!!!( καποιοι εξυπνοι ηχοληπτες σκεφτονται πως ενα gate effect ειναι η καλυτερη επιλογη... ).
Καποτε ειχαμε παιξει με μικροφωνα-καψες πανω στο drum set ( βασικα για να φανταστειτε..μονο για αυτο θα μπορουσε να ηταν περηφανος ο ηχοληπτης )Ο ηχος ηταν πολυ καλυτερος απο τη κλασσικο στησιμο των μικροφωνων, αλλα οπως ειπε και ο ηχοληπτης, ηθελε περισσοτερα χρηματα για ολοκληρο το kit των μικροφωνων..
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος Gant

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 137
  • Φύλο: Άντρας
  • Η καλύτερη εμπειρία είναι τα live !
    • Προφίλ
...
Καποτε ειχαμε παιξει με μικροφωνα-καψες πανω στο drum set ...

Καλή η ιδέα με τις κάψες για τα τύμπανα! Αλλά για τα πιατίνια;
Φρόντισε αυτά που θα κάνεις σήμερα να αξίζουν τη μία μέρα από τη ζωή σου που θα τους αφιερώσεις

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Ολο το kit ηταν της SHURE.Ειχε πληρωσει αρκετα χρηματα..Περιελαμβανε 3 καψες για τομ, 1 για βαθυ και 1 για ταμπουρο.Για hihat και πιατινια δυναμικο και πυκνωτικα ( αντιστοιχα ) και για τη μποτα δυναμικο.Ολα ομως ειχαν το σκοπο τους, με την εννοια οτι το kit αφορουσε ενα ολοκληρωμενο drum set.
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος Καρχαρίας

  • Ψωνάρα!
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2330
  • Φύλο: Άντρας
  • γ**ώ τα παιδιά είμαι!
    • Προφίλ
    • Ζωτικό Ψεύδος
Εγω το μονο που ηθελα να πω ειναι οτι διαβασα σε μια συνεντευξη του Young Των AC DC οτι στον πρωτο τους ή στο δευτερο δε θυμαμαι δισκο, ο τριτος αδελφος που εκανε την παραγωγη, επειδη δε του αρεσε το αποτελεσμα της ηχογραφησης των Drums εβαλε και ενα μικροφωνο στο...μονιτορ του ντραμερ... ;D ;D :P :P

Το ίδιο έκανε και για τις κιθάρες. Πήρε ήχο από ένα μικρόφωνο από μπροστά και ένα από πίσω από το ηχείο.
Hey Bobby Marley, sing something good to me
this world go crazy, it's an emergency

Αποσυνδεδεμένος Καρχαρίας

  • Ψωνάρα!
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2330
  • Φύλο: Άντρας
  • γ**ώ τα παιδιά είμαι!
    • Προφίλ
    • Ζωτικό Ψεύδος
Σε ένα κομματι που είχαμε ηχογραφίσει, ο καμμένος ηχολήπτης έκατσε και έκοψε όλα τα σήμετα που δεν περιείχαν κορυφες!!!!!! Μιλάμε για δουλειά μιας βδομάδας αλλά αυτός το ξημέρωνε πάνω από το Cubase και τέλειωσε ποιο γρήγορα.

Πρόσφατα άλλος ποιο "έξυπνος" ηχολήπτης μου έδειξε τρόπο μέσω cubase, πάλι, να κόβει τα παράσιτα των μικροφώνων και να κρατάει μόνο το χτύπημα. Ένα απλό plugin είναι, δεν θυμάμε ποιο όμως.

Η ηλεκτρονική drum είναι η "ευκολη" λύση αλλά όχι τόσο καλή ακουστικά. Ο φυσικός ήχος δεν μπορεί να αντιγραφτεί ότι και αν κάνουμε, ίσως να τον πλησιάσουμε όχι να τον φτάσουμε. Όσο καλό και να είναι το αποτέλεσμα τις κορυφές δεν θα τις πιάσει.


Σπύρο, γούστα είνα αυτά. Άλλοι δεν θέλουν να ακούσουν καν για ηλεκτρονικα τύμπανα.
Σαν λύση πάντως επιμένω ότι είναι ίσως η καλύτερη, σαν αποτέλεσμα όμως... :-\
Hey Bobby Marley, sing something good to me
this world go crazy, it's an emergency

Αποσυνδεδεμένος ερεβος

  • Shadowking
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2354
  • Φύλο: Άντρας
  • ars longa vita brevis
    • Προφίλ
    • http://myspace.com/gorthaour
Το ίδιο έκανε και για τις κιθάρες. Πήρε ήχο από ένα μικρόφωνο από μπροστά και ένα από πίσω από το ηχείο.

Ναι αλλα εδω μιλαμε για ντραμς!  ;D :P :P
Twitter @mcrosog

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Σε ένα κομματι που είχαμε ηχογραφίσει, ο καμμένος ηχολήπτης έκατσε και έκοψε όλα τα σήμετα που δεν περιείχαν κορυφες!!!!!! Μιλάμε για δουλειά μιας βδομάδας αλλά αυτός το ξημέρωνε πάνω από το Cubase και τέλειωσε ποιο γρήγορα.

Πρόσφατα άλλος ποιο "έξυπνος" ηχολήπτης μου έδειξε τρόπο μέσω cubase, πάλι, να κόβει τα παράσιτα των μικροφώνων και να κρατάει μόνο το χτύπημα. Ένα απλό plugin είναι, δεν θυμάμε ποιο όμως.

Για την πρωτη περιπτωση να πω οτι οντως ειναι καμμενος, γιατι αμα ο τροπος που κανει ηχοληψια εχει ως αποτελεσμα peak ..τοτε να το βρασω οτι καθισε 10 ωρες ( πχ ) για να διορθωσει κατι για το οποιο ευθυνεται ο ιδιος... >:( Πολλοι ηχοληπτες ειναι της αποψης οτι η τεχνολογια κανει θαυματα, αλλα σε καποιες περιπτωσεις ουτε ο Θεος δεν μπορει να διορθωσει τις βλακειες τους...
Για το δευτερο, το VST ( και οχι plug in ) ονομαζεται "de esser" και κυκλοφορει "πακετο" μαζι με το Cubase. Επισης η Sonic Foundry εχει βγαλει ενα πακετο απο effects ( νομιζω οτι ονομαζεται Natural Effects 1, αν και πιστευω οτι κανω λαθος ::) ) το οποιο αφορα μονο effect φωνης...
Πολλοι χρησιμοποιουν κανονικα ντραμς και πολλες φορες καταληγουν στο να χρησιμοποιουν εφφε ( οπως reverse reverb και delays ) εξωτερικων μοναδων, που στις περισσοτερες ηλεκτρονικες drums ειναι build in...Προσωπικα ( αν και απο ντραμς ειμαι ασχετος ), ηχητικα μου αρεσουν τα αυθεντικα drum set...
« Τελευταία τροποποίηση: 23/04/04, 18:38 από freemind »
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος Καρχαρίας

  • Ψωνάρα!
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2330
  • Φύλο: Άντρας
  • γ**ώ τα παιδιά είμαι!
    • Προφίλ
    • Ζωτικό Ψεύδος
Freemind, όχι δεν ήταν κάλος του ηχολήπτη, δεν ξέρω τι ήθελε να πετύχει, πάντως τα έκανε να ακούγονται λες κ ηχογραφήθηκε το κάθε χτύπημα μόνο του.
Του πήρε παραπάνω από 10 ώρες... ;D ;D ;D ;D ;D

Για το VST έχεις δίκιο, δεν είναι plug in. :)
« Τελευταία τροποποίηση: 24/04/04, 21:56 από Καρχαρίας »
Hey Bobby Marley, sing something good to me
this world go crazy, it's an emergency

Αποσυνδεδεμένος asrael

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Εχω μπεί στο λόυκι να αγοράσω μικρόφωνα για να καλύψω τα τύμπανα μου για ηχοιγράφηση αλλά και τις κιθάρες.

Για ταμπούρο και hihat είναι ήδη στο δρόμο 2 sm57. Για toms και overhead έχει κανείς κάτι οικονομικό να προτείνει;

Εντελώς τυχαία βρήκα μρποστά μου μια εταιρεία από Taiwan εν ονόματι JTS που έχει πολύ φθηνά μικρόφωνα. Εχει παίξει κανείς με τέτοια μικρόφωνα;

« Τελευταία τροποποίηση: 12/04/06, 17:07 από asrael »

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Σου προτεινω ανεπιφυλακτα, τα C2 της Behringer. Ερχονται σε πακετο των 2 πυκνωτικων με 70Ε, και η αποδοση στον ηχο σου θα ειναι αρκετα καλη, για την τιμη τους.
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος asrael

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Ναι τα C2 της behringer είναο πολύ καλά για τα λεφτά τους. Ευχαριστώ που μου τα θύμισες.

Θα χρειαστώ βέβαια 3 overhead γιατί το σετάκι μου πιάνει μια κάποια έκταση οπότε ένα ακόμα overhead στο μέσο θα τονίζει τα πιατίνια που μέχρι τώρα ήταν "ψώφια" Κι εκεί σκεφτόμουν ένα πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος γιατί τα πιάτα αυτά είναι splashes κτλ κτλ με πολλή λεπτομέρεια στον ήχο τους αλλά και χαμηλής έντασης.

Επίσης το πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος θα μου χρησημέψει λογικά για την ηχογράφηση φωνής.

Για τα toms και την κάσσα τί να κάνω;

Αποσυνδεδεμένος Gabriel6th

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 981
  • Φύλο: Άντρας
  • Are you talking to me?
    • Προφίλ
Όσο περισσότερα μικρόφωνα χρησιμοποιήσεις στα τύμπανα, τόσο δυσκολότερο θα γίνει το μιξάρισμα...
Όχι άλλο Κάρβουνο.
Torrents:
19 Βιβλία για Κιθάρα

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Τα overheads ειναι κανονας να ειναι 2. 3 ή περισσοτερα, θα σου δημιουργησουν προβληματα φασης, και θα μπλεξεις με ιστοριες, που δεν θα ηθελες ουτε καν να εχεις σαν εφιαλτες.
Υπαρχουν πολλοι τροποι να καλυψεις μια drum set.
Ο κλασσικος Jazz ηχος, με το απλο drum kit, που με 2 overheads, 1 μικροφωνο στη μποτα και αντε ενα στο snare φτιαχνουν ηχο κλασσικο, απλο και οσο πιο καλης ποιοτητας ειναι τα μικροφωνα, οσο πιο καλα διαμορφωμενος ειναι ο χωρος, και οσο πιο καλα ξερει τη δουλεια του ο ηχοληπτης, τοσο πιο καλο και το αποτελεσμα.
Αν πας σε πιο ροκ καταστασεις, θα πρεπει να υπολογισεις, περα αυτων, και τουλαχιστον 1 δυναμικο ανα 2 τομ ( ή στην καλυτερη και δυναμικο για καθε τομ ). Τωρα για τα πιατινια, μην προσπαθησεις να βαλεις πυκνωτικα μεγαλου διαφραγματος, γιατι η συχνοτικη αποκριση που αναζητας, ειναι ψηλα σχετικα, και ενα πυκνωτικο μεγαλου διαφραγματος, μπορει να σου βγαλει ανεπιθυμητα αποτελεσματα.
Εξοπλισου με κανενα πακετο για drum set, που κυκλοφορουν απο διαφορες εταιριες. Ετσι θα εισαι καλυμμενος.
Να πω οτι μπορεις να βαλεις και PZM ( πιεζοηλεκτρικα ) μεσα στο χωρο, αλλα αυτο πλεον απαιτει ηχοληπτη με πολλη μεγαλη πειρα.
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος asrael

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Όσο περισσότερα μικρόφωνα χρησιμοποιήσεις στα τύμπανα, τόσο δυσκολότερο θα γίνει το μιξάρισμα...

Αυτό το ξέρω από χέρι όταν κάποτε έκανα την κτηνωδία να έχω takes και από τις κάτω μεμβράνες :P

Μέχρι να τα κάνω να ακούγονται ανθρώπινα μου είχε βγεί το λάδι.

Ετσι προσανατολίζομαι σε ένα μικρόφωνο ανα τόμ ( τα οποία είναι και μπόλικα ) και 3 overheads.

Αποσυνδεδεμένος asrael

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Τα overheads ειναι κανονας να ειναι 2. 3 ή περισσοτερα, θα σου δημιουργησουν προβληματα φασης, και θα μπλεξεις με ιστοριες, που δεν θα ηθελες ουτε καν να εχεις σαν εφιαλτες.

Εχω διαβάσει σχετικά άρθρα για 3 ή 5 (!!!) overheads. Τα 2 που δοκίμασα στο set μου, έπιασαν πολύ καλά τα δεξιά και αριστερά μου πιατίνια αλλά αυτά που ήταν στο κέντρο ήταν ψώφια και έπρεπε μετά να χρησημοποιήσω enhancer για να τα στρώσω όσο μπορούσα να τα στρώσω γιατί ο enhancer μαζί με το σήμα που θέλεις ενισχύει και το θόρυβο και φυσικά αν το σήμα έχει peak -30 dB και θέλεις να το φτάσεις στα -7 που είναι και τα υπόλοιπα πιατίνια το σήμα αλοιώνεται σημαντικά χάνωντας σχεδόν όλες τις δυναμικές.

Η διαφορά φάσης είναι εφιάλτης αλλά με ένα καλό spectrum analyser σαν αυτό της waves μπορεί να πειραματιστεί κανείς με την τοποθέτηση των μικροφώνων έτσι ώστε να την εξαφανίσει. Σε τέτοια περίπτωση έπεσα όταν πήγα να βοηθήσω ώς ηχολήπτης στην ηχογράφιση που έκανε ένας φίλος.

Παράθεση
Υπαρχουν πολλοι τροποι να καλυψεις μια drum set.
Ο κλασσικος Jazz ηχος, με το απλο drum kit, που με 2 overheads, 1 μικροφωνο στη μποτα και αντε ενα στο snare φτιαχνουν ηχο κλασσικο, απλο και οσο πιο καλης ποιοτητας ειναι τα μικροφωνα, οσο πιο καλα διαμορφωμενος ειναι ο χωρος, και οσο πιο καλα ξερει τη δουλεια του ο ηχοληπτης, τοσο πιο καλο και το αποτελεσμα.

Ναι για ambinece αυτό προτείνω κι εγώ απλά εδώ πρόκειται για πιο rock - metal κατάσταση και θέλω τα κοντινα takes στα τομ.

Παράθεση
Αν πας σε πιο ροκ καταστασεις, θα πρεπει να υπολογισεις, περα αυτων, και τουλαχιστον 1 δυναμικο ανα 2 τομ ( ή στην καλυτερη και δυναμικο για καθε τομ ). Τωρα για τα πιατινια, μην προσπαθησεις να βαλεις πυκνωτικα μεγαλου διαφραγματος, γιατι η συχνοτικη αποκριση που αναζητας, ειναι ψηλα σχετικα, και ενα πυκνωτικο μεγαλου διαφραγματος, μπορει να σου βγαλει ανεπιθυμητα αποτελεσματα.

Προσανατολίζομαι σε ένα μικρόφωνο ανα τόμ για να μπορώ αργότερα να παίξω καλύτερα με pan & punch effects και eq.
Επειδή δεν έχω ξαναχρησημοποιήσει μεγάλου διαφράγματος για τέτοια δουλειά, τι μπορεί να βρώ στο δρόμο μου;

Εγώ σκεφτόμουν να χρησημοποιήσω το C3000 της AKG για μεγάλου διαφράγματος που ο κατασκευαστής το συστήνει για αυτή τη δουλειά αλλά και φωνή γιατί έχει μεταβλητό polar pattern. Να παρω λες 3 C1000 ή 4 C2 της Behringer;

Παράθεση
Εξοπλισου με κανενα πακετο για drum set, που κυκλοφορουν απο διαφορες εταιριες. Ετσι θα εισαι καλυμμενος.
Να πω οτι μπορεις να βαλεις και PZM ( πιεζοηλεκτρικα ) μεσα στο χωρο, αλλα αυτο πλεον απαιτει ηχοληπτη με πολλη μεγαλη πειρα.

Τα σετάκια δεν με καλύπτουν ακριβώς γιατί το σετ μου είναι μεγαλούτσικο ( 3 τομ, 3 βαθειά, 1 κασσα, 2 ταμπουρα, 13 πιάτα ) θέλω και επιπλέον μικρόφωνα για τα τομ.

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Χωρις να θελω να γινω πολυ "κακος", επιμενω πως η χρηση 5 overheads ( ή και 3 ) απαιτει γνωσεις και εμπειρια. Ακομα και ενα spectrum analyser δεν θα σε βοηθησει, ωστε να δεις τις φασεις και πως διαφοροποιειται το σημα απο καναλι σε καναλι.
Εαν εχεις βεβαια μια drum set, στυλ Dream theater, εκει επιβαλλεται η χρηση αλλων τεχνικων ( μεσα στις οποιες, οντως ειναι και η χρηση παραπανω των 2 overheads ), τις οποιες δεν νομιζω οτι θα μπορεσεις να τις πραγματοποιησεις μονος σου..ποσο μαλλον να δωσεις και λεφτα γι'αυτες.
Για αρχη, κοιτα να προμηθευτεις τα απαραιτητως βασικα, αφου η ηχγοραφηση θα γινει στο χωρο σου, πραγμα που σημαινει οτι δεν εχει γινει ειδικη μελετη για την τοποθετηση ηχοαπορροφητηρων και ανακλαστηρων. Εξαλλου, εσυ μιλας για ροκ κατασταση, και μετα περιγραφεις τεχνικες και effects, που ουτε ποζεραδες δεν χρησιμοποιουν με τοση ευκολια. Αν μιλας για metal, τοτε μην περιμενεις να πιασεις ηχο μεγαλης μπαντας με μικροφωνα..Ωρα να βαλεις τα triggers στη ζωη σου, οπως εκαναν τοσοι και τοσοι drummer ( και οταν τους ακους λες "Μα τι παιζει το ατομο.." ) και εφτιαξαν τον ηχο τους.
Τελος, περα απο τον εξοπλισμο, προτεινω να σκεφτεις οτι πολλες φορες, η εγγραφη ενος drum set, απαιτει πολλα καναλια, αρα μεγαλη επεξεργαστικη ισχυ, σωστη κατανομη των μικροφωνων, καλης ποιοτητα drum set και μεγαλη εμπειρια για το πως θα διαχειριστει καποιος τα effects. Εαν πιστευεις οτι εχεις δουλεψει πανω σε αυτα τοσο πολυ, τοτε μην περιμενεις κανεναν απο εδω να σε συμβουλευσει...
Απλα επειδη εχει τυχει να δουλεψω σε στουντιο σαν βοηθος του βοηθου ( "θαναση πιασε ενα καφε" ), η ηχογραφηση ενος απλου κομματιου για τα ντραμς, απαιτει πανω απο 6 ωρες, με πολλαπλες δοκιμες, και τοποθετησεις των μικροφωνων. Ουσιαστικα, το κομματι μπορει να ειναι 5 λεπτα, αλλα μια ηχογραφηση ειναι πανω απο 5 ωρες ;D
Γι'αυτο ή προτιμησε να πας σε πιο trigger καταστασεις, ή να προμηθευτεις μια ηλεκτρονικη drums ΑΑ ποιοτητας ( σκασε λεφτα ), ή να προσπαθησεις να κανεις μια αξιοπρεπη ηχογραφηση με φτηνο αλλα καλο και αξιοπιστο εξοπλισμο :-\ Αλλιως, θα βασανιστεις απειρες ωρες, με μεγαλη απογοητευση για το αποτελεσμα.
Οσο για το AKG..το C3000 εχω την εντυπωση πως εχει σταματησει να παραγεται αρκετο καιρο τωρα. Μηπως εννοεις το C3000B που κυκλοφορησε και αντικατεστησε το παλιο μοντελο? Αν μιλας για το C3000B, σιγουρα εχει μια τρομερη αποδοση στις υψηλες συχνοτητες ( και ειναι και εμφανες απο το συχνοτικο διαγραμμα του http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/midres/85/midres1093618325_c3000b4055c2b2d3a10.JPG ), ομως δεν ξερω κατα ποσο θα σε βολψει να κανεις δουλεια μονο με ενα τετοιο ( ομολογουμενως ακριβο ) μικροφωνο!
Οσο για τα C1000, τα δουλευω καθημερινα και τα συστηνω ανεπιφυλακτα. Αν η τιμη τους δεν ηταν τοσο υψηλη, θα σου ελεγα πως θα ηταν μια καλη λυση. Βεβαια αυτη τη περιοδο θα βρεις μονο το C1000S και οχι το απλο C1000 ( αλλο ενα προϊον που για ανεξηγητο λογο σταματησε να παραγει η AKG..ισως να το βρεις σε κανα παλιο στοκ ). Το μονο προβλημα του C1000S, ειναι πως ενω ο κατασκευαστης δηλωνει οτι με μια μπαταρια των 9V μπορει να δουλεψει, οταν καποιος κανει συγκριση μεταξυ μιας προενισχυσης των 48V και μιας μπαταριας των 9V, παρατηρει μεγαλες διαφορες στον ηχο ( σαν δυναμικη και αποδοση ). Οποτε, αν θελεις 3 C1000S, σκεψου οτι θελεις και 3 υποδοχες με phantom power. Αλλος ενας μπελας στο κεφαλι σου...
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος asrael

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Χωρις να θελω να γινω πολυ "κακος", επιμενω πως η χρηση 5 overheads ( ή και 3 ) απαιτει γνωσεις και εμπειρια.


Κατ αρχήν δεν γίνεσαι κακός και κάνουμε κουβέντα και ζητώ γνώμες, όσο άσχετες κι αν είναι αυτές σίγουρα κάτι υπάρχει να κρατήσει κανείς από αυτές. Μην παρεξηγιέσαι, απλά κουβέντα κάνουμε.

Παράθεση

Εαν εχεις βεβαια μια drum set, στυλ Dream theater, εκει επιβαλλεται η χρηση αλλων τεχνικων ( μεσα στις οποιες, οντως ειναι και η χρηση παραπανω των 2 overheads ), τις οποιες δεν νομιζω οτι θα μπορεσεις να τις πραγματοποιησεις μονος σου..ποσο μαλλον να δωσεις και λεφτα γι'αυτες.


Το σετακι μου δεν είναι δα και το τέρας του Portnoy ή του Bozzio ( ειδηκα στον τελευταίο ύτε ψύλλος στον κόρφο του ηχολήπτη του  ;D ), απλά για τα Ελληνικά δεδομένα όπου όλοι έχουμε συνηθήσει στο πεντάρι σετ είναι κάπως πληθωρικό! Παραθέτω μια παλιότερη φωτό πρίν να προσθέσω το δεύτερο ταμπούρο και τα υπόλοιπα 5 πιάτα που είχα στη θήκη.

Παράθεση
Εξαλλου, εσυ μιλας για ροκ κατασταση, και μετα περιγραφεις τεχνικες και effects, που ουτε ποζεραδες δεν χρησιμοποιουν με τοση ευκολια. Αν μιλας για metal, τοτε μην περιμενεις να πιασεις ηχο μεγαλης μπαντας με μικροφωνα..


Σίγουρα τον ήχο δεν τον πιάνεις κατα την εγγραφή. Κατα την εγγραφή κοιτάς να πιάσεις την πηγή όσο καλύτερα και καθαρότερα γίνεταικαι να καλύψεις το συχνωτικό φάσμα που σου δίνει μια πηγή. Από εκεί και μετά με το eq κρατάς αυτά που θέλεις ή τονίζεις αυτά που θέλεις ( 2 διαφορετικές τεχνικές ). Κατόπιν κοιτάς τι λείπει απο τη χροιά ( attack, punch κτλ κτλ ) ή τι επιπλέον χαρακτηριστικό θέλεις να επισνυνάψεις. Αφού φυσικά έχει γίνει editing και gating για να απαλείψουμε διαρροές κτλ κτλ.

Πιστεψε με, αν ένα σετ είναι καλοκουρδισμένο και γραφτεί καθαρά μπορεί να μην ακουστεί πχ san του Neil Peart αλλά να πιάσει κανείς το 80-85% τον ήχο του.

Παράθεση
Ωρα να βαλεις τα triggers στη ζωη σου, οπως εκαναν τοσοι και τοσοι drummer ( και οταν τους ακους λες "Μα τι παιζει το ατομο.." ) και εφτιαξαν τον ηχο τους.


Τα triggers τα είχα σκεφτεί απλά δεν μου κάνουν γιατί χρησημοποιώ και τεχνικές στο παίξημο που δεν ξέρω αν και πως θα τις "πιάσουν". Πχ buzz rolls δεν πιάνουν και εγώ τα χρησημοποιώ πάρα πολύ, ή ένα άλλο κλασσικό παράδειγμα είναι τα rimm shots είδηκα όταν κανείς χρησημοποιεί στεφάνη και μεμβράνη μαζί.

Παράθεση
Εαν πιστευεις οτι εχεις δουλεψει πανω σε αυτα τοσο πολυ, τοτε μην περιμενεις κανεναν απο εδω να σε συμβουλευσει...

Υπολογιστική υσχύ έχω μπόλικη, και μπορώ να γράψω 16 κανάλια ταυτόχρονα.

Συμβουλή ζήτησα για ποιά μικροφωνα να πάρω αλλά χαίρομαι που έφτασε το θέμα μέχρι εδώ και ανταλλάσουμε απόψεις.

Για τα μικρόφωνα θέλω απλά να είναι best value for money και αυτ΄πα που προορίζονται για τα τομ να είναι οσο πιο μικρά γίνεται. Τα ιδανικά είναι τα c419 της AKG αλλά όμως είναι λίγο τσουχτερά αν σκεφτεί κανείς πως θα χρειαστώ 7!!


Παράθεση
Απλα επειδη εχει τυχει να δουλεψω σε στουντιο σαν βοηθος του βοηθου ( "θαναση πιασε ενα καφε" ), η ηχογραφηση ενος απλου κομματιου για τα ντραμς, απαιτει πανω απο 6 ωρες, με πολλαπλες δοκιμες, και τοποθετησεις των μικροφωνων.

Μια που το λέμε δεν πιάνεις κάνα καφε; ;) ;D

Παράθεση

:-\ Αλλιως, θα βασανιστεις απειρες ωρες, με μεγαλη απογοητευση για το αποτελεσμα.


Μα κι εγώ το καλό και φθηνό ψάχνω και επείδή βρήκα πράγματα φθηνά αλλά όμως εδώ στην Ελλάδα κανείς δεν τα έχει να τα δοκιμάσω, να τα δώ απο κοντά κτλ κτλ ρωτάω μήπως και κάποιος άλλος τα έχει δουλέψει.

Παράθεση
Αν μιλας για το C3000B, σιγουρα εχει μια τρομερη αποδοση στις υψηλες συχνοτητες ομως δεν ξερω κατα ποσο θα σε βολψει να κανεις δουλεια μονο με ενα τετοιο ( ομολογουμενως ακριβο ) μικροφωνο!

Απλά έλεγα για 2 C1000S και ένα C3000B ( 3 overheads που λέγαμε ?? )

Παράθεση
Οποτε, αν θελεις 3 C1000S, σκεψου οτι θελεις και 3 υποδοχες με phantom power. Αλλος ενας μπελας στο κεφαλι σου...

Εχω 12 με phantom power ( η κονσόλα μου υποστηρίζει phantom power στα 12 από τα 16 κανάλια της ) οπότε δεν θα έχω πρόβλημα.

Δεν μου λές, μια που έχεις δουλέψει αρκετα τα AKG ( ενώ εγώ περισσότερο τα SHURE ) τα δυναμικά τους για τα τόμ είναι καλά;

Τα samson τα έχει ακουστά;

Δεν κάνω τον έξυπνο απλα δεν ξέρω και ρωτάω  :)

[το συνημμένο έχει διαγραφεί από τον Διαχειριστή]

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
68 Απαντήσεις
37696 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/02/08, 14:34
από chris87
20 Απαντήσεις
14636 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/03/07, 15:59
από Und3ad
145 Απαντήσεις
53439 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/05/11, 01:40
από Jezus
6 Απαντήσεις
4930 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/09/08, 17:53
από Blacksheepιος
11 Απαντήσεις
5555 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/08/09, 12:24
από kolasni
15 Απαντήσεις
4160 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/11/09, 11:34
από koronios
5 Απαντήσεις
1920 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/01/10, 15:03
από kostas80
7 Απαντήσεις
1583 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/05/11, 18:38
από TheVrachnoprofiter
22 Απαντήσεις
6518 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/05/11, 20:28
από Johnie Darko
38 Απαντήσεις
10956 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/10/12, 09:42
από myster maze