Το Στέκι των Κιθαρωδών

Περι μουσικής => F.A.Q. μουσικής γενικά => Ακόρντα => Μήνυμα ξεκίνησε από: sofos στις 11/11/02, 12:57

Τίτλος: Γιατί άλλοτε ώς δίεση και άλλοτε ως ύφεση?
Αποστολή από: sofos στις 11/11/02, 12:57
 Γιατι σε κάποια κομμάτια αναφέρονται οι συγχορδίες Αb ή Gb ενώ ειναι ποιο εύκολο εκείνη τι στγμή που παίζεις G να γραφτεί σαν G# και όχι Ab , ξέρω οτι ειναι το ίδιο αλλα ποιός ο λόγος ? νομίζω οτι μπερδεύει , εκτος και αν υπάρχει κάτι άλλο,.

pls help !
Τίτλος: Re:ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ
Αποστολή από: SKYLLAS στις 11/11/02, 16:41
Δεν είναι θέμα ευκολίας, σε καθε κομματι υπάρχει ενας οπλισμός, διπλα στο κλειδι του σολ, αν αυτος εχει διεσεις τοτε θα γραψεις G# αν έχει υφέσεις θα γράψεις Ab. Και ακομα σε καθε κλίμακα για ολες τις νότες αντιστοιχει μια συγχορδία για παραδειγμα στη Ντο μινορε δεν μπορεις να πείς G και μετά  G#, θα πεις G και μετά Ab, πρέπει να υπαρχει και η αλλοιωση τις λα( ολες οι νοτες Ντο-ρε-μι- φα -σολ -λα -σι ).

Ενω αντιστοιχα στη ρε ματζόρε θα πεις F#m και οχι Gbm , γιατι ο οπλισμος έχει δίεση.
    Πιστευω να κατάλαβες.
Τίτλος: Re:ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ
Αποστολή από: ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 11/11/02, 17:05
...παιδια οσον αφορα ειδικα το G# ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ γιατι ο προσαγωγεας (η 7η νοτα) ειναι F# οποτε στον οπλισμο δεν μπορουμε να βαλουμε διπλες διεσεις! Οι διπλες διεσεις μπαινουν μονο σαν "τυχαιες" αλοιωσεις! Παρολα αυτα εκ παραδρομης συνηθιζεται το Αb να λεγεται και G#. Αυτο λοιπον το G# ονομαζεται "νεκρη συγχωρδια" Ιδου και η αποδειξη των παραπανω:

Αυτη ειναι η κλιμακα G:...  G A B C D E F#
Και αυτη η G#:...             G#A#B#C#E# και..F##

sotriani
Τίτλος: Re:ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ
Αποστολή από: Ανδρέας στις 12/11/02, 12:45
Το θέμα είχε συζητηθεί και παλαιότερα. Όπως επισήμανε και ο Skyllas εκείνο που καθορίζει πως θα απεικονίσουμε τη συγχορδία που θα βάλουμε (π.χ. Αb ή G#)είναι ο "οπλισμός" της συγχορδίας πού είναι γραμμένο το κομμάτι. Δηλαδή εάν είναι γραμμένο σε Ρε μινόρε της οποίας ο οπλισμός είναι σι ύφεση και θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια άλλη συγχορδία αυτή θα πρέπει να είναι με ύφεση (πχ Αb). Ομοίως εάν το κομμάτι είναι σε Φα μινόρε (οπλισμός με 4 υφέσεις) η νέα συγχορδία θα πρέπει να έχει ύφεση. Εάν όμως το κομμάτι έχει οπλισμό με διέσεις (Ρε μαντζόρε, Λα ματζόρε, Μι ματζόρε κτλ) το ακόρντο θα πρέπει να απεικονιστεί με # πχ Α#
Τίτλος: Re:ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΣΥΓΧΟΡΔΙΕΣ
Αποστολή από: organopextis στις 12/11/02, 13:16
 Συμφωνώ με τα παραπάνω ,ωστόσο αυτο που νομίζω οτι ενδιαφέρει το φίλο ''sofo'' ειναι αν ειναι το ίδιο να παίζει G# ή Αb απο θέμα ευκολίας πιασήματος του ακόρντου δηλαδή και πιστεύω οτι μπορεί να το κάνει ,άλωστε ο κθένας παιζει ένα κομμάτι όπως του βγαίνει και τον ευχαριστεί. Επισημένω πάντος οτι το σωστό (με την αυστηρή έννοια) ειναι να το παίζεις όπως ειναι γραμμένο, δηλαδή σύμφωνα με τον ''οπλισμο''!  
Κουράγιο φίλε σοφέ κάθε αρχή και δύσκολη ! :D ;)
Τίτλος: Re:Γιατί άλλοτε ώς δίεση και άλλοτε ως ύφεση?
Αποστολή από: ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI - στις 13/11/02, 00:13
  Ηχητικα ειναι το ιδιο, συμφωνω και γω, αλλα το ιδιο ηχητικα ειναι και το:

"τηλεοραση" με το "τοιλαιωρασυ" !!!

   Το θεμα ειναι ειναι ποιο ειναι ορθογραφικα σωστο, γιατι και στη παρτιτουρα υπαρχουν κανονες ορθογραφιας!

sotriani