Αποστολέας Θέμα: καποταστο  (Αναγνώστηκε 38364 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος geopaok

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 268
    • Προφίλ
καποταστο
« στις: 17/06/12, 14:32 »
Καλησπερα θα ηθελα να ρωτησω αν τα καποταστα ταιριαζουν σε ολες τις κιθαρες (κλασικες, ακουστικες, ηλεκτρικες) η αν για την καθε μια πρεπει να εχουμε διαφορετικο. Ευχαριστω πολυ.!!

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: καποταστο
« Απάντηση #1 στις: 17/06/12, 18:36 »
Δεν ξερω για όλα τα capo, θα μιλήσω για αυτό που έχω εγώ τελευταία:



Είναι τύπου trigger της Dunlop, το έχω δοκιμάσει σε stratocaster και σε ακουστική και κάνει μια χαρά και στις δύο (υποθέτω ότι θα κάνει μια χαρά και σε τύπου LP). Μπορείς να το βρείς από 17 - 20€.
Το πλεονέκτημά του είναι ότι δεν τραυματίζει το μπράτσο, μπαινοβγαίνει σχετικά εύκολα (όχι πανεύκολα) και το μειονέκτημά του ότι το χέρι βρίσκει πάνω του μερικές φορές αν το τοποθετήσεις με το μαρκούτσι προς τα κάτω.
Φυσικά και το πιο φτηνό (2-3€) που θα βρεις θα σε καλύψει απόλυτα, έχω χρησιμοποιήσει και εντελώς της πλάκας με άριστα αποτελέσματα.
Πάντως είναι ένα αξεσουάρ που πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε, ειδικά στην ακουστική κιθάρα.

Αποσυνδεδεμένος geopaok

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 268
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #2 στις: 17/06/12, 20:25 »
σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση απλα θελω να ξερω μηπως ειναι το ιδιο για κλασικη-ηλεκτρικη γιατι προς το παρον εχω κλασικη αλλα σκοπαιυω να παρω ηλεκτρικη . θα ταιριαζει η πρεπει να παρω αλο..

Αποσυνδεδεμένος geopaok

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 268
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #3 στις: 22/06/12, 20:34 »
κανεις..?

Αποσυνδεδεμένος Καθόδιος (φλουτσ)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1573
  • Φύλο: Άντρας
  • άιντε άιντε....!
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Σάτυροι
Απ: καποταστο
« Απάντηση #4 στις: 23/06/12, 00:10 »
Εξαρτάται το capo, Αυτό που έχω για την κλασική δεν ταιριάζει στις ηλεκτρικές. Ένα άλλο ταιριάζει σε όλες μιά χαρά. Πάρε πρώτα την κιθάρα και αν δε σου κάνει to capo που έχεις, παίρνεις δεύτερο.
To πόδι μου το αγαπώ
γι αυτό και το κουνάω
και μου είναι χρήσιμο πολύ
όταν περπατάω...

KEEP WALKING

Αποσυνδεδεμένος geopaok

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 268
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #5 στις: 23/06/12, 20:18 »
οκ ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος zeromancer

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1907
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #6 στις: 24/06/12, 01:35 »
οχι μαν δεν κανουν ολα για ολες τις κιθαρες....εγω αγορασα ενα σχετικα καλο και ενω εκανε για την μια ηλεκτρικη μου (gibson) στην αλλη που ειχε λεπτο μπρατσο δεν εκανε (esp)...δεν θυμαμαι την μαρκα για αυτο δεν την εγραψα. μολις παρω την κιθαρα απο το σερβις θα σου πω αν θες(εχω στην θηκη το capo)
GARFIELD FOR PRESIDENT

εκατομμυρια μυγες δεν μπορει να κανουν λαθος...φαε κ εσυ σκατα!!!

People should not be afraid of their governments,governments should be afraid of their people

Αποσυνδεδεμένος geopaok

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 268
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #7 στις: 29/06/12, 00:32 »
οκ, βασικα ειχα ρωτησει γιατι μαλον θα παρω ηλεκτρικη και θελω να ξερω αν μαζι με την ηλεκτρικη να παρω καπο η οχι.

Αποσυνδεδεμένος Dr Wolf

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 302
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • PUMPKIN.GR
Απ: καποταστο
« Απάντηση #8 στις: 11/09/12, 13:05 »
Μπορείς να δοκιμάσεις αυτό. Βγαίνει και για κλασική (είναι πιο φαρδύ).

http://www.thomann.de/gr/g7th_kapodaster_acousticelectric.htm
"If You Can't Have What You Want,
It's Time To Start Wanting What You Have ..."
-------------------------------------------------
http://www.myspace.com/rain-on-fire

Αποσυνδεδεμένος kbasilis

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 263
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #9 στις: 11/09/12, 19:59 »
Για τις κλασσικές το καποτάστο είναι ολόισιο λόγο του ότι δεν υπάρχει radius στην ταστιέρα είναι ίσια δηλαδή,για ακουστικές και ηλεκτρικές υπάρχει άλλο καποτάστο με ψιλοκαμπύλη.

Τώρα αν κάποιο από αυτά είναι λίγο εύκαμπτο μπορεί να σε βολέψει και σε κλασσική και σε ηλεκτρική και πιθανόν έτσι πρέπει να είναι τα
universal καποτάστα.

Aν δεις τα φλαμέγκο καποτάστα δεν κάνουν με τπτ για ηλεκτρικές ή ακουστικές με εξέρεση κάποιες που δεν έχουν radius όπως η fender HM. 8)


Αποσυνδεδεμένος BASSKILLER

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 47
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #10 στις: 17/11/12, 23:27 »
Δεν ξερω για όλα τα capo, θα μιλήσω για αυτό που έχω εγώ τελευταία:



Είναι τύπου trigger της Dunlop, το έχω δοκιμάσει σε stratocaster και σε ακουστική και κάνει μια χαρά και στις δύο (υποθέτω ότι θα κάνει μια χαρά και σε τύπου LP). Μπορείς να το βρείς από 17 - 20€.
Το πλεονέκτημά του είναι ότι δεν τραυματίζει το μπράτσο, μπαινοβγαίνει σχετικά εύκολα (όχι πανεύκολα) και το μειονέκτημά του ότι το χέρι βρίσκει πάνω του μερικές φορές αν το τοποθετήσεις με το μαρκούτσι προς τα κάτω.
Φυσικά και το πιο φτηνό (2-3€) που θα βρεις θα σε καλύψει απόλυτα, έχω χρησιμοποιήσει και εντελώς της πλάκας με άριστα αποτελέσματα.
Πάντως είναι ένα αξεσουάρ που πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε, ειδικά στην ακουστική κιθάρα.

συμφωνω ειναι απο τα καλυτερα
« Τελευταία τροποποίηση: 18/11/12, 00:40 από Απόλλων »

Αποσυνδεδεμένος BillysD

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • Προφίλ
Απ: καποταστο
« Απάντηση #11 στις: 12/01/16, 05:05 »
Φίλε μου (και γενικότερα όσοι θέλουν και θεωρούν το καποτάστο βασικό αξεσουάρ), θα έλεγα πως ναι μεν το καποτάστο μας βοηθά να παίξουμε μερικά κομμάτια ευκολότερα (πχ κάποιος που η φωνή του δεν πατάει στον τάδε τόνο, βάζει καποτάστο και όλα οκ), αλλά από την άλλη μας απομακρύνει από το να εξερευνήσουμε και άλλους δρόμους και πτυχές της μουσικής και της ταστιέρας μας. Η εύκολη λύση συνήθως δεν είναι και η καλύτερη. Επίσης το καποτάστο κατά τη γνώμη μου (αλλά και σύμφωνα με πολλούς καταξιωμένους επαγγελματίες κιθαρίστες) στην ουσία "σκοτώνει" τον ήχο μιας κιθάρας, τον κάνει ας πούμε πιο "πλαστικό", γιατί παρεμβάλλεται μεταξύ του καβαλάρη και της γέφυρας. Το ίδιο φυσικά κάνουν και τα δάχτυλα όταν παίζουν μπαρέ, όμως, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος που γνωρίζει από μουσική, την ηχητική διαφορά μεταξύ μπαρέ και καποτάστου. Στο μπαρέ παρεμβάλλεται ένα φυσικό μέσον, τα δάχτυλα (τα οποία έτσι και αλλιώς παρεμβάλλονται παντού, από τη στιγμή που τα χρησιμοποιούμε για να παίξουμε), δίνοντάς σου φυσικά τη δυνατότητα όταν θες και όταν μπορείς να παίζεις και με κάποιες ανοιχτές χορδές, οι οποίες στολίζουν καλύτερα με τον μπάσο ήχο τους το κομμάτι. Χρησιμοποιώντας το καποτάστο, στην ουσία κόβεις την ταστιέρα, δεν έχεις την ευχέρεια να χρησιμοποιήσεις πλήρως το μήκος της και να παίξεις μπάσες νότες για να "γεμίσει" το κομμάτι και εκτός αυτού ακούγεται η ¨πλαστικότητα" του κάπο κατά όλη την διάρκεια του κομματιού. Γούστα είναι όλα αυτά βέβαια, και ίσως δευτερεύουσες λεπτομέρειες για κάποιους, όμως για άλλους όπως εγώ, παίζουν σημαντικό ρόλο για την ανάδειξη του ήχου του οργάνου και φυσικά για την βελτίωση του κιθαρίστα, μαθαίνοντας νέους δρόμους και βρίσκοντας λύσεις για να υπερπηδήσει τα όποια εμπόδια συναντά στην πορεία του. Αυτή είναι και μία από τις βασικές επιδιώξεις παίζοντας μουσική: Η δημιουργικότητα. Φιλικά!
« Τελευταία τροποποίηση: 12/01/16, 05:07 από BillysD »

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: καποταστο
« Απάντηση #12 στις: 12/01/16, 07:27 »
θα έλεγα πως ναι μεν το καποτάστο μας βοηθά να παίξουμε μερικά κομμάτια ευκολότερα (πχ κάποιος που η φωνή του δεν πατάει στον τάδε τόνο, βάζει καποτάστο και όλα οκ), αλλά από την άλλη μας απομακρύνει από το να εξερευνήσουμε και άλλους δρόμους και πτυχές της μουσικής και της ταστιέρας μας

Θα διαφωνήσω καθέτως και οριζοντίως. Το capotasto όπως και κάθε βοήθημα για την κιθάρα, ηλεκτρονικό ή μηχανικό, έχει το σκοπό του και το ρόλο του. Και αυτό, όπως και όλα τα βοηθήματα, έχει σωστή χρήση, κακή χρήση και κατάχρηση.
Αν δεις το καποτάστο ως έναν τρόπο να "λουφάρεις" τα μπαρέ ή να πιάνεις άκοπα την 1η θέση της πεντατονικής παντού, την πάτησες... δεν είναι αυτή η δουλειά του.
Αν όμως το χρησιμοποιήσεις για να εξερευνήσεις ήχους και δακτυλισμούς με ανοιχτές συγχορδίες σε ψηλά τάστα, τότε θα σε δικαιώσει.
Ας μην ξεχνάμε εμβληματικά κομμάτια που χωρίς capo δεν θα ήταν τα ίδια: Hotel California, Sound of silence, Scarborough Fair, Big mouth strikes again και άλλα πολλά.

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1117
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Απ: καποταστο
« Απάντηση #13 στις: 12/01/16, 13:47 »
Θα διαφωνήσω καθέτως και οριζοντίως. Το capotasto όπως και κάθε βοήθημα για την κιθάρα, ηλεκτρονικό ή μηχανικό, έχει το σκοπό του και το ρόλο του. Και αυτό, όπως και όλα τα βοηθήματα, έχει σωστή χρήση, κακή χρήση και κατάχρηση.
+1000

To capo καταρχας, δεν εχει βασικα σχεση με την ευκολια στο transposing.
Δεν ειναι για αυτη τη δουλεια.
Υπαρχουν περιπτωσεις κανωντας transpose και μη χρησιμοποιωντας capo, να ακουγεται καλυτερα το κομματι.

Το capo ειναι απαραιτητο, οταν θελουμε σε αλλη θεση εκτος της πρωτης, οpen string ηχο, με μεγαλο sustain, καθαρο "let ring" κλπ.
Επισης ο ηχος μια συγχορδιας (ιδιως οταν ειναι αρπεζ), ή μαλλον ο ηχος μιας σειρας συγχορδιων, πιασμενες σε αλλη μορφη, ειναι τελειως διαφορετικος και μπορει να αλλαξει την αισθητικη του κομματιου αρδην προς το καλυτερο. Πολλα κομματια τα παιζω με capo, μονο και μονο για αυτο.

Δοκιμαστε κατι πολυ απλο. Εχετε ενα τραγουδι που πρεπει να ακουστουν strumming οι A και D συγχορδιες.
Παιξτε τες χωρις capo (στη γνωστη μορφη Χ02220 για A και ΧΧ0232 για D) και μετα με capo στο 2 (στη μορφη 542225 για Α και Χ54232 για D).
Μετα δοκιμαστε με αργο αρπεζ δυο συγχορδιες στη σειρα Fm και Gm, χωρις capo, και μετα με capo στο 1.
Βγαλτε το συμπερασμα σας.

Επισης, το capo δεν το βαζουμε απαραιτητα στο πρωτο συγχορδια που εχει το κομματι. Πχ Αν ξεκιναει ενα κομματι απο Cm δεν το βαζουμε απαραιτητα στο 3o ταστο. Κοιταμε και τις υπολοιπες συγχορδιες.
Αν πχ εχει μετα το Cm ενα Db θα το βαλουμε στο 1ο ταστο (γιατι κατα πασα πιθανοτητα πιο μετα θα εχει και κανενα Fm ή Βbm, Αb, Eb κλπ)
Αν παμε και σε πολυπλοκα πραγματα, θα βρουμε πολυ μεγαλυτερη χρηστικοτητα.

Επισης, δεν ειναι απαραιτητο οτι το capo πρεπει να πιανει ολες τις χορδες.  ;)

Αυτα ισχυουν φυσικα κατα κυριο λογο για ακουστικη κιθαρα και κυριως για το επιθυμητο ηχοχρωμα που προσφερουν οι open χορδες.
Στην ηλεκτρικη δεν αλλαζει τοσο εμφανως το ηχοχρωμα, πιανωντας με μπαρε μια συγχορδια. Στην ηλεκτρικη βοηθανε και τα εφφε (compressions και delay/reverb effects κυριως) για να μη ακουγεται τοσο η διαφορα.
Στην ακουστικη ομως, οπου προσωπικα προτιμω τον φυσικο ηχο με ελαχιστο εως καθολου reverb (για να μην επηρεαζεται ο ηχος, αλλα και γιατι ετσι, αναγκαζεσαι να παιζεις με τετοιο τροπο που δινεις καθαρο "υλικο" στο ηχοληπτη, κι ετσι μπορει να κανει αριστα τη δουλεια του, και στη μιξη με τα αλλα οργανα και στο ποσο reverb χρειαζεται να μπει στην κιθαρα, ακομα και στο live - εννοειται στην ηχογραφηση) δεν υπαρχει αλλη λυση απο το capo.
(Δεν υπαρχει πιο κιτς ακουσμα κατα την αποψη μου απο ακοuστικη κιθαρα με modulating effects και τερμα delay/reberb effetcs. Εξαιρουνται βεβαια περιπτωσεις που δεν χρησιμοποιουμε την ακουστικη κιθαρα ως καθαρα ακουστικη, αλλα εξ επι τουτου για κατι ενδιαμεσο σε ακουστικο και ηλεκτρικο ηχο, πχ με μαγνητη και τσιμπημενο gain κλπ)
Ομως ειναι μερικες φορες που και στην ηλεκτρικη, ειναι απαραιτητο το capo, πιο πολυ για τη δαχτυλοθεσια και τον τροπο παιξιματος φρασεων και συγχορδιων.

Μη βλεπετε τη χρηση του capo ως "κιθαριστικη δειλια" λοιπον.
Aν θελει καποιος αντρικο παιξιμο, να ερθει να του δωσω τη strat, με 11αρια κουρδισμενα στο τονο τους και ψηλα ρυθμισμενες (λογω μεγαλου radius) και να κανει δυο τονους σηκωμα  ;D
Ή εστω ας δοκιμασει να βαλει στην ακουστικη 12αρια 13αρια για να εχει πλουσιο τονο, και να παιζει και χωρις βαθος και να ακουγονται ΟΛΕΣ οι νοτες καμπανα πεντακαθαρες σαν να ηχογραφει στο στουντιο.

Πολυ σημαντικο ειναι οταν χρησιμοποιουμε capo, να μη βλεπουμε τη νεα θεση που τοποθετουμε το χερι μας, ως νεα συγχορδια.
Δλδ αν εχουμε ενα Bm και βαλουμε capo στο 2 για να το παιξουμε, δεν πρεπει να σκεφτομαστε οτι παιζουμε Am, επειδη το πιανουμε σαν Am
.
Πρεπει να συνεχιζουμε να το βλεπουμε ως Bm, και ας πουμε οτι το capo να εχει αναλαβει να παταει τις χορδες που θα πατουσε ο δεικτης μας.
Ειναι θεμα θεωρητικο που μπορει ενας αρχαριο να μην τον ενδιαφερει, αλλα αν συνηθίσει να το βλεπει με λαθος τροπο, αν καποια στιγμη προχωρησει στη μουσικη και μαθει να χρησιμοποιει και τη θεωρια, αυτο το λαθος θα τον φρεναρει. Εχω παραδειγμα με φιλο, γνωστο κιθαριστα/τραγουδοποιο κλπ, που μετα απο ενα Live που με εβλεπε να μετακινω το capo πανω κατω αναλογα το τραγουδι, μου εκανε μια ερωτηση που καταλαβα οτι εβλεπε με τη λαθος οπτικη τοσα χρονια τη χρηση του capo και γιαυτο δεν τον βλεπω να το χρησιμοποιει ποτε και να παιδευεται σε καποια κομματια να βγαλει ηχο.

Μπορει να γινει ολοκληρο σεμιναριο για τη χρηση του capo.

Οσον αφορα το αρχικο ερωτημα του θεματος, και φυσικα δεν μπορουμε με ενα capo να καλυψουμε ολες τις κιθαρες μας. Ουτε καν κατα ειδος, δλδ να εχουμε ενα capo για τις ακουστικες  κι ενα για ηλεκτρικες.
Ακομα και μεταξυ τους οι κιθαρες ιδιου ειδους, εχουν διαφορες στο radius, οπως νομιζω ηδη αναφερθηκε.
Πρεπει να εχουμε την κιθαρα μαζι μας και να δοκιμαζουμε μεχρι να βρουμε αυτο που μας κανει ή αλλιως να παιρνουμε ενα στο περιπου και μετα να το μετατρεπουμε diy για την κιθαρα μας.
« Τελευταία τροποποίηση: 12/01/16, 14:47 από Spyros Delta »

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
1 Απαντήσεις
1858 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/11/11, 22:12
από Καθόδιος (φλουτσ)
0 Απαντήσεις
4958 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/05/13, 13:03
από STEFANOS604